abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126017512
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:25 schreef Puala het volgende:
Wat ik zoek? Een helpdeskfunctie of werkplekbeheer in de IT.
Helpdeskfuncties zijn wel te vinden toch? Als je bereid bent om je minimaal een jaar lang te laten afblaffen tegen minimumloon, en daarbij 6 dagen per week van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat beschikbaar moet zijn, geen vakantie mag opnemen etc. etc.
pi_126018012
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:34 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Helpdeskfuncties zijn wel te vinden toch? Als je bereid bent om je minimaal een jaar lang te laten afblaffen tegen minimumloon, en daarbij 6 dagen per week van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat beschikbaar moet zijn, geen vakantie mag opnemen etc. etc.
Zo'n functie heb ik net een jaar lang gehad :')
pi_126018016
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:44 schreef Modus het volgende:
In deze tijd wordt natuurlijk steeds gezegd dat mensen maar op functies moeten reageren buiten hun vakgebied en/of onder hun niveau. Bij Randstad zeiden ze gisteren dat ze daar ook merken dat maar bar weinig bedrijven bereid zijn op die manier mensen aan te nemen, omdat het bedrijf ook wel weet dat als het allemaal weer een beetje bijtrekt die mensen zo weer vertrokken zijn.
Jammere gedachte van die bedrijven. Ook de (over)gekwalificeerde mensen gaan nu eerder voor baanzekerheid, bedrijven hebben de luxe om goede mensen langer vast te houden, lijkt me.

Maar ik merk het zelf ook, al ben ik 'slechts' op zoek naar een bijbaan. Iedereen zegt wel dat je altijd ongeschoold schoonmaak- of productiewerk kan doen, maar daar willen ze je als student niet hebben. En in de sectoren waar wél studenten werken, zoals horeca en retail, nemen ze me dan weer niet aan wegens gebrek aan ervaring. }:|

I'm doomed :'(
Was ik maar op m'n 16e in een restaurant gaan werken oid.
pi_126018994
Poeh zeg.. Ik lurk wel eeens mee in dit topic maar heb toch altijd wel te doen met iedereen hier hoor. Zo moeilijk als die arbeidsmarkt is, ik was allang depressief in een hoekje 24 uur per dag mezelf zielig gaan zitten vinden. Ben toch maar wat blij dat ik ondanks de crisis een leuke baan heb gevonden 2 jaar geleden. Mochten er hier nog HBO/WO mensen zitten met een financiële opleiding en ambities in het interim vak, ik weet nog wel een leuke werkgever (met vacatures)
Respect voor jullie doorzettingsvermogen!
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:20:04 #180
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_126019208
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:49 schreef Puala het volgende:

[..]

Zo'n functie heb ik net een jaar lang gehad :')
Minimumloon? Seriously?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_126019227
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Minimumloon? Seriously?
Dat niet, maar niet veel er boven. Alles was vrij brak geregeld. Zelfs contractverlenging.. echt drama.
pi_126019254
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:03 schreef Mint_Clansell het volgende:
Geen goeie ervaringen met StartPeople. Wel een paar keer een intake gehad op verschillende vestigingen ivm mogelijk werk, maar die lui zijn erg begaafd in het je aan het lijntje houden, met uiteindelijk nul resultaat.
Mijn ervaring is dat ze het allemaal heel goed bedoelen en ook heus wel hun best voor je willen doen, maar niet zo goed durven toe te geven dat ze niks voor je kunnen betekenen.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:15 schreef Thefaceman88 het volgende:
Verder hebben we momenteel een vacature openstaan voor administratief medewerkster, de teller met sollicitaties staat op 1300 in 4 dagen :? Raar dat je dan niet op alles kan reageren?
Hoezo? Hoe moeilijk kan het zijn om de mailadressen even in een bestandje te zetten en dan op z'n minst een standaardmailtje terug te sturen?

Overigens mag je geen vacature hebben voor administratief medewerkster.
quote:
Wat ik trouwen van onze PZ hoor is dat het aantal kandidaten het selecteren ook bemoeilijkt. Je kijkt dan sneller over een geschikte persoon heen.

DUS OPVALLENNNNNNNNN
Dan doe je als PZ je werk dus niet goed.
Maar fijn dat je het vermoeden nog eens bevestigt dat je er met een degelijke sollicitatiebrief alleen niet komt.

Laatst bij een uzb zag ik een stapel cv's liggen, waarvan de bovenste een soort fotocollage van de betreffende persoon als achtergrond had. Moet je dan werkelijk zulke dingen doen om nog enigszins in de smaak te vallen?
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:28:55 #183
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_126019562
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:20 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat niet, maar niet veel er boven. Alles was vrij brak geregeld. Zelfs contractverlenging.. echt drama.
Nee ok, dat geloof ik. Maar minimumloon is 1450 bruto bij fulltime. Daar zal je toch wel 2-300 boven hebben gezeten op zijn minst?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_126019593
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nee ok, dat geloof ik. Maar minimumloon is 1450 bruto bij fulltime. Daar zal je toch wel 2-300 boven hebben gezeten op zijn minst?
Dat maakt toch niet uit? Ik hoef mijn oude loon toch niet hier te bespreken? Ik ontvang het nog een maand en dan ben ik werkeloos. En dat vooruitzicht is echt klote.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:30:25 #185
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_126019628
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:29 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat maakt toch niet uit? Ik hoef mijn oude loon toch niet hier te bespreken? Ik ontvang het nog een maand en dan ben ik werkeloos. En dat vooruitzicht is echt klote.
Niks hoeft, vroeg het me gewoon af :P
  vrijdag 3 mei 2013 @ 14:08:13 #186
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_126021032
Iemand die nog iets weet in Enschede voor een student? :')
Het lijkt wel alsof je hier alleen als lasser/frezer aan de bak kunt komen.
Sen ve ben - Aşkımız ömür boyu sürecek
pi_126021199
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:08 schreef IShotTheMaid. het volgende:
In Groningen hetzelfde. Of als steigerbouwer of heftruckchauffeur. :')
  vrijdag 3 mei 2013 @ 14:14:29 #188
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_126021256
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:13 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

In Groningen hetzelfde. Of als steigerbouwer of heftruckchauffeur. :')
Dat ja :') Al een halfjaar geen werk nu, en tot september geen inkomen, gaat lekker zo :')
  vrijdag 3 mei 2013 @ 14:17:57 #189
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_126021385
shit...... had 2 weken geleden gesolliciteerd op een vette functie waar ik helemaal geknipt voor was, vandaag toch maar eens er achteraan gebeld. 'excuses voor het lange wachten, je wordt maandag gebeld door personeelszaken.' klinkt niet hoopvol...
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  vrijdag 3 mei 2013 @ 14:27:21 #190
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_126021699
Ik ben zo blij dat ik weer vol aan de bak ben. Na eerste twee werkdagen vind ik het heerlijk. Ik wens jullie ook nog veel succes met zoeken.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 14:29:17 #191
30910 Disorder
Disorder
pi_126021771
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:08 schreef IShotTheMaid. het volgende:
Echt hè. Overal lassers en frezers. Was ik maar lasser. Of frezer.
  PR/Manusje van alles vrijdag 3 mei 2013 @ 14:40:12 #192
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_126022183
Of civiele techniek, werktuigbouw...
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! İyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 3 mei 2013 @ 14:55:50 #193
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_126022743
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:17 schreef Andromache het volgende:
shit...... had 2 weken geleden gesolliciteerd op een vette functie waar ik helemaal geknipt voor was, vandaag toch maar eens er achteraan gebeld. 'excuses voor het lange wachten, je wordt maandag gebeld door personeelszaken.' klinkt niet hoopvol...
Hoop toch dat het goed nieuws is
  vrijdag 3 mei 2013 @ 17:35:08 #194
396458 New_Pope
Nobody fucks with the Jesus!
pi_126028960
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:34 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Ik ben ook al voorzichtig naar dat soort baantjes aan het kijken, maar ik stel dat het liefst zo lang mogelijk uit.

Een hond wordt nog beter behandeld.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
pi_126029863
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:29 schreef Disorder het volgende:

Echt hè. Overal lassers en frezers. Was ik maar lasser. Of frezer.
Ik ken een lasser die er te lang tussenuit is geweest en die willen ze niet eens meer :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 3 mei 2013 @ 19:35:18 #196
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_126032952
Maandag een gesprek bij een 'verre' (vanuit woonplaats 100 km enkele reis) overheidsorganisatie en da's voorlopig de enige sollicitatieprocedure die enigzins vordert. Dagelijks ruim 200 km rijden maar de onkostenvergoeding lijkt royaal en het werk gevariëerd.
pi_126034207
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:49 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Iedereen zegt wel dat je altijd ongeschoold schoonmaak- of productiewerk kan doen, maar daar willen ze je als student niet hebben. En in de sectoren waar wél studenten werken, zoals horeca en retail, nemen ze me dan weer niet aan wegens gebrek aan ervaring. }:|

I'm doomed :'(
Was ik maar op m'n 16e in een restaurant gaan werken oid.
Waarom niet dan? Heb als student altijd schoonmaakwerk en productiewerk gedaan....

Horeca ook trouwens.

Maar misschien is het tegenwoordig lastiger..
pi_126037829
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:21 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat ze het allemaal heel goed bedoelen en ook heus wel hun best voor je willen doen, maar niet zo goed durven toe te geven dat ze niks voor je kunnen betekenen.

[..]

Hoezo? Hoe moeilijk kan het zijn om de mailadressen even in een bestandje te zetten en dan op z'n minst een standaardmailtje terug te sturen?

Overigens mag je geen vacature hebben voor administratief medewerkster.

[..]

Dan doe je als PZ je werk dus niet goed.
Maar fijn dat je het vermoeden nog eens bevestigt dat je er met een degelijke sollicitatiebrief alleen niet komt.

Laatst bij een uzb zag ik een stapel cv's liggen, waarvan de bovenste een soort fotocollage van de betreffende persoon als achtergrond had. Moet je dan werkelijk zulke dingen doen om nog enigszins in de smaak te vallen?
Je moet binnen een bedrijf meer doen dan alleen proberen om 1 vacature te vullen. Ons hoofd personeelszaken besteed per dag 2 uur aan sollicitaties.

Richtlijnen die hij moet handhaven. (Voor een administratief medewerkster)

1: Salariseis 1900 Euro Bruto max. (Budget dat vrij is gemaakt)
2: Maximaal 20Km enkele reis. (Policy voor lagere functies)
3: Tussen de 25 en 45 jaar oud. (Gemiddelde leeftijd van collega's)
4: Gerichte opleiding.
5: Ervaring met ERP pakket. (We hebben een ingewikkeld systeem dat veel tijd vergt)
6: Ervaring met orders inboeken. (Weinig inwerktijd, dus ervaring een harde eis)
7: Geen vakanties in de zomer geplant. (Wegens bezetting)
8: Vrouwelijk. (Allemaal vrouwen op de afdeling)

Er komen per dag meer sollicitaties binnen dan hij er kan verwerken. Verder is het ook verre van efficiënt om iedereen terug te gaan mailen.

Verder gaf hij ook aan dat mensen vaak in realiteit heel anders zijn dan dat ze in een brief verkondigen. Hij had vandaag een gesprek met een mevrouw die had aangegeven dat ze het systeem kende en order kon boeken!!!! Uiteindelijk bleek ze beide niet te kunnen.

Het is moeilijk werk vinden momenteel, maar de juiste mensen aantrekken is ook niet bepaald makkelijk! Zeker wanneer mensen zich anders voor beginnen te doen. Liegen :r
pi_126038971
Ingewikkeld systeem... SAP zeker? :')
pi_126041025
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:50 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ingewikkeld systeem... SAP zeker? :')
Systeem genaamd MKG. Verder ook een irritant omslachtig CRM systeem dusja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')