Helpdeskfuncties zijn wel te vinden toch? Als je bereid bent om je minimaal een jaar lang te laten afblaffen tegen minimumloon, en daarbij 6 dagen per week van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat beschikbaar moet zijn, geen vakantie mag opnemen etc. etc.quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:25 schreef Puala het volgende:
Wat ik zoek? Een helpdeskfunctie of werkplekbeheer in de IT.
Zo'n functie heb ik net een jaar lang gehadquote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:34 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Helpdeskfuncties zijn wel te vinden toch? Als je bereid bent om je minimaal een jaar lang te laten afblaffen tegen minimumloon, en daarbij 6 dagen per week van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat beschikbaar moet zijn, geen vakantie mag opnemen etc. etc.
Jammere gedachte van die bedrijven. Ook de (over)gekwalificeerde mensen gaan nu eerder voor baanzekerheid, bedrijven hebben de luxe om goede mensen langer vast te houden, lijkt me.quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:44 schreef Modus het volgende:
In deze tijd wordt natuurlijk steeds gezegd dat mensen maar op functies moeten reageren buiten hun vakgebied en/of onder hun niveau. Bij Randstad zeiden ze gisteren dat ze daar ook merken dat maar bar weinig bedrijven bereid zijn op die manier mensen aan te nemen, omdat het bedrijf ook wel weet dat als het allemaal weer een beetje bijtrekt die mensen zo weer vertrokken zijn.
Minimumloon? Seriously?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:49 schreef Puala het volgende:
[..]
Zo'n functie heb ik net een jaar lang gehad
Dat niet, maar niet veel er boven. Alles was vrij brak geregeld. Zelfs contractverlenging.. echt drama.quote:
Mijn ervaring is dat ze het allemaal heel goed bedoelen en ook heus wel hun best voor je willen doen, maar niet zo goed durven toe te geven dat ze niks voor je kunnen betekenen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:03 schreef Mint_Clansell het volgende:
Geen goeie ervaringen met StartPeople. Wel een paar keer een intake gehad op verschillende vestigingen ivm mogelijk werk, maar die lui zijn erg begaafd in het je aan het lijntje houden, met uiteindelijk nul resultaat.
Hoezo? Hoe moeilijk kan het zijn om de mailadressen even in een bestandje te zetten en dan op z'n minst een standaardmailtje terug te sturen?quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:15 schreef Thefaceman88 het volgende:
Verder hebben we momenteel een vacature openstaan voor administratief medewerkster, de teller met sollicitaties staat op 1300 in 4 dagenRaar dat je dan niet op alles kan reageren?
Dan doe je als PZ je werk dus niet goed.quote:Wat ik trouwen van onze PZ hoor is dat het aantal kandidaten het selecteren ook bemoeilijkt. Je kijkt dan sneller over een geschikte persoon heen.
DUS OPVALLENNNNNNNNN
Nee ok, dat geloof ik. Maar minimumloon is 1450 bruto bij fulltime. Daar zal je toch wel 2-300 boven hebben gezeten op zijn minst?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:20 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat niet, maar niet veel er boven. Alles was vrij brak geregeld. Zelfs contractverlenging.. echt drama.
Dat maakt toch niet uit? Ik hoef mijn oude loon toch niet hier te bespreken? Ik ontvang het nog een maand en dan ben ik werkeloos. En dat vooruitzicht is echt klote.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee ok, dat geloof ik. Maar minimumloon is 1450 bruto bij fulltime. Daar zal je toch wel 2-300 boven hebben gezeten op zijn minst?
Niks hoeft, vroeg het me gewoon afquote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:29 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit? Ik hoef mijn oude loon toch niet hier te bespreken? Ik ontvang het nog een maand en dan ben ik werkeloos. En dat vooruitzicht is echt klote.
In Groningen hetzelfde. Of als steigerbouwer of heftruckchauffeur.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:08 schreef IShotTheMaid. het volgende:
Iemand die nog iets weet in Enschede voor een student?
Het lijkt wel alsof je hier alleen als lasser/frezer aan de bak kunt komen.
Dat jaquote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:13 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
In Groningen hetzelfde. Of als steigerbouwer of heftruckchauffeur.
Echt hè. Overal lassers en frezers. Was ik maar lasser. Of frezer.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:08 schreef IShotTheMaid. het volgende:
Iemand die nog iets weet in Enschede voor een student?
Het lijkt wel alsof je hier alleen als lasser/frezer aan de bak kunt komen.
Hoop toch dat het goed nieuws isquote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:17 schreef Andromache het volgende:
shit...... had 2 weken geleden gesolliciteerd op een vette functie waar ik helemaal geknipt voor was, vandaag toch maar eens er achteraan gebeld. 'excuses voor het lange wachten, je wordt maandag gebeld door personeelszaken.' klinkt niet hoopvol...
Ik ben ook al voorzichtig naar dat soort baantjes aan het kijken, maar ik stel dat het liefst zo lang mogelijk uit.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:34 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Helpdeskfuncties zijn wel te vinden toch? Als je bereid bent om je minimaal een jaar lang te laten afblaffen tegen minimumloon, en daarbij 6 dagen per week van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat beschikbaar moet zijn, geen vakantie mag opnemen etc. etc.
Ik ken een lasser die er te lang tussenuit is geweest en die willen ze niet eens meerquote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:29 schreef Disorder het volgende:
Echt hè. Overal lassers en frezers. Was ik maar lasser. Of frezer.
Waarom niet dan? Heb als student altijd schoonmaakwerk en productiewerk gedaan....quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:49 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Iedereen zegt wel dat je altijd ongeschoold schoonmaak- of productiewerk kan doen, maar daar willen ze je als student niet hebben. En in de sectoren waar wél studenten werken, zoals horeca en retail, nemen ze me dan weer niet aan wegens gebrek aan ervaring.![]()
I'm doomed![]()
Was ik maar op m'n 16e in een restaurant gaan werken oid.
Je moet binnen een bedrijf meer doen dan alleen proberen om 1 vacature te vullen. Ons hoofd personeelszaken besteed per dag 2 uur aan sollicitaties.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:21 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat ze het allemaal heel goed bedoelen en ook heus wel hun best voor je willen doen, maar niet zo goed durven toe te geven dat ze niks voor je kunnen betekenen.
[..]
Hoezo? Hoe moeilijk kan het zijn om de mailadressen even in een bestandje te zetten en dan op z'n minst een standaardmailtje terug te sturen?
Overigens mag je geen vacature hebben voor administratief medewerkster.
[..]
Dan doe je als PZ je werk dus niet goed.
Maar fijn dat je het vermoeden nog eens bevestigt dat je er met een degelijke sollicitatiebrief alleen niet komt.
Laatst bij een uzb zag ik een stapel cv's liggen, waarvan de bovenste een soort fotocollage van de betreffende persoon als achtergrond had. Moet je dan werkelijk zulke dingen doen om nog enigszins in de smaak te vallen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |