Had al een heel rijtje geschreven, maar zag toen dat het om een bijbaan ging.quote:Op zondag 21 april 2013 21:27 schreef Ypmaha het volgende:
Ik zit met het volgende:
Ik ben vrij goed met taal. Heb al veel klachtenbrieven geschreven waarmee ik bijvoorbeeld gratis zakken snoep, VVV-bonnen, maar bijvoorbeeld ook nieuwe smartphones heb gekregen. Ook zoek ik een bijbaan, maar heb ik geen flauw idee bij wie ik mijn kwaliteiten daarvoor zou kunnen aanbevelen. Reclamebureau's oid? Overigens stotter ik ook, dus iets als verkoper wil ik niet aan beginnen.
Ik vind dit wel een mooie samenvatting van werkloosheid.quote:Op maandag 22 april 2013 10:39 schreef Trini-Kwan het volgende:
Ik voel me zelf echt gewoon stil staan eigenlijk.
Aandikken is niet hetzelfde als onwaarheden vermelden? Ik zou in je motivatie gewoon duidelijk maken waarom je nu van administratief werk naar horeca terug wilt. Hoeft geen probleem te zijn dan toch?quote:Op maandag 22 april 2013 11:25 schreef TeleportingKing het volgende:
Ik heb een aantal vacatures op het oog in de horeca en moet eigenlijk wel zo snel mogelijk (liefst vandaag) hierop solliciteren, want die dingen zijn altijd snel gevuld. Maar nu twijfel ik over mijn cv.
Bovenaan (meest recent) staan enkele administratieve baantjes, en pas veel verderop staat de enigszins relevante werkervaring (afwas en catering). Als ik het administratief werk weghaal heb ik opeens een groot gat op mijn cv, maar als ik het laat staan kan men denken: "Waarom solliciteert die jongen hier met veel administratieve maar nauwelijks horeca-ervaring?"
Hoe los ik dit op? Zou ik mijn cv ook wat kunnen oppoetsen en de relevante werkervaring wat aandikken en langer laten duren?
Precies dat ja. Je kan niks omdat je weinig verdiend, je hebt totaal geen uitdaging als je wel werkt, en niemand snapt hoe irritant dat is. "Ja maar jij kan wel lekker de hele week in de zon zitten".quote:Op maandag 22 april 2013 11:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een mooie samenvatting van werkloosheid.
Dat heb ik ook, en dan heb ik nog werk. Ook werk waarin je kwaliteiten niet voldoende uit de verf komen hebben dat effect, het gevoel van stilstaan.
Rangschik je werkervaring onder twee kopjes: relevante werkervaring en overige werkervaring. Of noem het horeca-gerelateerde werkervaring en overige werkervaring. Dan blijkt dat je al wat werk in de horeca hebt gedaan en dat je geen gat in je cv hebt.quote:Op maandag 22 april 2013 11:25 schreef TeleportingKing het volgende:
Ik heb een aantal vacatures op het oog in de horeca en moet eigenlijk wel zo snel mogelijk (liefst vandaag) hierop solliciteren, want die dingen zijn altijd snel gevuld. Maar nu twijfel ik over mijn cv.
Bovenaan (meest recent) staan enkele administratieve baantjes, en pas veel verderop staat de enigszins relevante werkervaring (afwas en catering). Als ik het administratief werk weghaal heb ik opeens een groot gat op mijn cv, maar als ik het laat staan kan men denken: "Waarom solliciteert die jongen hier met veel administratieve maar nauwelijks horeca-ervaring?"
Hoe los ik dit op? Zou ik mijn cv ook wat kunnen oppoetsen en de relevante werkervaring wat aandikken en langer laten duren?
Er is toch zo een schreeuwend tekort aan techneuten, volgens de mediequote:Op maandag 22 april 2013 12:22 schreef corehype het volgende:
Al een half jaar thuis met een technisch diploma
Zieliger dan dat kan haast niet. Kon net zo goed Geschiedenis studeren...
Ik denk er maar eens over na om voor mijzelf te beginnen, maar daar heb ik ook geen verstand van. Daarnaast kan ik skills opdoen als ik wil, als ik niet weet hoe ik mijzelf moet verkopen...
Helaas wel, hun business model is gebaseerd op dat alles via internet gaat en dat sollicitanten hun benaderen. Dat heeft de eigenaar ooit eens zelf gezegd in een interview.quote:Op maandag 22 april 2013 13:43 schreef TeleportingKing het volgende:
Gebeld door StudentenWerk met de zoveelste afwijzing, en het advies om op hun site te blijven kijken naar interessante vacatures. Ik vroeg daarop of ik niet eens bij hun op gesprek kan komen om samen te kijken wat mijn mogelijkheden zijn. "Nee, dat doen we niet. Op onze site verschijnen dagelijks nieuwe vacatures. We nodigen je uit om hierop te solliciteren, maar we verwachten wel dat je ze zelf in de gaten houdt."
Ugh. Is het nou zo onredelijk dat ik een héél klein beetje aandacht van hun kant voor mijn persoonlijke situatie verwacht?
ga er zelf maar eens aan staan om naast je reguliere werk (waar je al 8 uur mee kwijt bent) ook nog eens per dag 50 sollicitanten een mailtje te moeten sturen.quote:Op maandag 22 april 2013 13:47 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik ben eind dit jaar afgestudeerd aan de lerarenopleiding en ben al flink aan het solliciteren. Ik vind het echt niet te geloven hoe vaak je helemaal geen enkele reactie krijgt op je sollicitatie. Het mag toch wel duidelijk zijn dat enig fatsoen naar de sollicitant wel het minste is wat je kan doen...
Dit hoort toch gewoon bij hun reguliere werk?quote:Op maandag 22 april 2013 14:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ga er zelf maar eens aan staan om naast je reguliere werk (waar je al 8 uur mee kwijt bent) ook nog eens per dag 50 sollicitanten een mailtje te moeten sturen.
Idem. Echt een kutgevoel. Ik wil zo graag, maar het komt er nu gewoon niet van. Thuiszitten vind ik echt verschrikkelijk.quote:Op maandag 22 april 2013 11:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, en dan heb ik nog werk. Ook werk waarin je kwaliteiten niet voldoende uit de verf komen hebben dat effect, het gevoel van stilstaan.
Juist, en des te agressiever word ik er van binnen van dat je door sommige mensen in het verdomhoekje wordt geplaatst met opmerkingen als: "Als je echt wil kun je altijd werken."quote:Op maandag 22 april 2013 14:48 schreef Disorder het volgende:
[..]
Idem. Echt een kutgevoel. Ik wil zo graag, maar het komt er nu gewoon niet van. Thuiszitten vind ik echt verschrikkelijk.
Hier is 13% werkloosheid.quote:Op maandag 22 april 2013 14:57 schreef TeleportingKing het volgende:
Juist, en des te agressiever word ik er van binnen van dat je door sommige mensen in het verdomhoekje wordt geplaatst met opmerkingen als: "Als je echt wil kun je altijd werken."
Er is, wat, 8% werkloosheid? En dat ligt natuurlijk allemaal aan de onwil van die mensen zelf.
Zo voelt mn hele werkende en werkzoekende bestaanquote:Op maandag 22 april 2013 11:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
nee, dat moet vaak tussendoor terwijl het al kei druk is aangezien er dus een vacature vervuld moet wordenquote:Op maandag 22 april 2013 14:17 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Dit hoort toch gewoon bij hun reguliere werk?
soms is de selectieronde errug lang en houden ze je 'in de bak' totdat ze iemand 100% zeker hebben.quote:Daarnaast, als je zelfs geen moeite neemt om een simpel copy/paste mailtje te versturen maak je jezelf er wel heel makkelijk vanaf.
Dan heeft ze toch tijd zat?quote:Op maandag 22 april 2013 18:13 schreef Maanvis het volgende:
ha, P&O. daar zeg je wat. een groot deel van de bedrijven heeft daar helemaal geen tijd voor. die hebben een administratiekutje die de salarissen uitbetaalt en vrije dagen bijhoudt en verder niets. de rest is wegbezuinigd.
Ze werkt maar 1 dag per weekquote:
ze moet ook nog haar reguliere administratieve werk afmaken. en kiezen tussen je werk niet af en 50 sukkels sip kan ik begrijpen wat je kiestquote:
Je zegt net dat ze salarissen uitbetaald en vrije dagen bijhoudt en verder niets... Lijkt me nauwelijks een dagtaak.quote:Op maandag 22 april 2013 18:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ze moet ook nog haar reguliere administratieve werk afmaken. en kiezen tussen je werk niet af en 50 sukkels sip kan ik begrijpen wat je kiest.
Ach, als je al een reactie krijgt staat het vol met cliches en algemeenheden waar je ook niets aan hebt. Het is blijkbaar ook teveel moeite om meer informatie te verstrekken dan "je past niet in het team" Lekker makkelijk zeggen als je iemand nog nooit gezien of gesproken hebt.quote:Op maandag 22 april 2013 13:47 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik ben eind dit jaar afgestudeerd aan de lerarenopleiding en ben al flink aan het solliciteren. Ik vind het echt niet te geloven hoe vaak je helemaal geen enkele reactie krijgt op je sollicitatie. Het mag toch wel duidelijk zijn dat enig fatsoen naar de sollicitant wel het minste is wat je kan doen...
Tjah, dat is wel zo, maar toch vind ik het niet netjes.. Maar ja, tegenwoordig kan dat gewoon...quote:Op maandag 22 april 2013 19:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ach, als je al een reactie krijgt staat het vol met cliches en algemeenheden waar je ook niets aan hebt. Het is blijkbaar ook teveel moeite om meer informatie te verstrekken dan "je past niet in het team" Lekker makkelijk zeggen als je iemand nog nooit gezien of gesproken hebt.
Tjah, ik ben ook ooit op sollicitatiegesprek geweest trouwens, waarna ik nooit meer iets te horen kreeg... Echt onzettend lomp! Dat is gewoon nog lomper dan niet reageren op een brief...quote:Op maandag 22 april 2013 18:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je zegt net dat ze salarissen uitbetaald en vrije dagen bijhoudt en verder niets... Lijkt me nauwelijks een dagtaak.
Anayway, het zegt veel over een bedrijf als je niet de moeite neemt sollicitanten netjes te woord te staan. Het is namelijk gewoon een publieksgroep die óók bijdraagt aan de publieke opinie. En misschien nog wel meer dan de gemiddelde klant.
Helaas wel ja. En als je er wat van zegt zijn ze nog beledigd ook.....quote:Op maandag 22 april 2013 19:43 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Tjah, dat is wel zo, maar toch vind ik het niet netjes.. Maar ja, tegenwoordig kan dat gewoon...
Klopt, zo ben ik ooit bij DrEcomm op gesprek geweest. Nooit meer wat van gehoord. 10 jaar later zag ik een vacature, ik dacht ze zullen nu wel de groeistuipen voorbij zijn. Gesolliciteerd... nooit meer wat van gehoordquote:Op maandag 22 april 2013 19:45 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Tjah, ik ben ook ooit op sollicitatiegesprek geweest trouwens, waarna ik nooit meer iets te horen kreeg... Echt onzettend lomp! Dat is gewoon nog lomper dan niet reageren op een brief...
Ik zou daar nooit meer solliciteren, omdat ik het schandalig vind en daardoor het idee al heb dat ze ook zo met hun personeel om gaan..
kom op je rekent een bedrijf toch niet in zijn geheel af aan de hand van 1 negatieve sollicitatie?quote:Op maandag 22 april 2013 18:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je zegt net dat ze salarissen uitbetaald en vrije dagen bijhoudt en verder niets... Lijkt me nauwelijks een dagtaak.
Anayway, het zegt veel over een bedrijf als je niet de moeite neemt sollicitanten netjes te woord te staan. Het is namelijk gewoon een publieksgroep die óók bijdraagt aan de publieke opinie. En misschien nog wel meer dan de gemiddelde klant.
Mijn ervaring is dat hrt verloop van het sollicitatieproces een hele goede indicatie is voor de latere werksfeer. Ik heb twee banen gehad waarbij het bedrijf vreemde acties liet zien terwijl we nog met elkaar in gesprek waren en dat waren ook precies de banen waarbij de arbeidsrelatie op ten duur wat verstoord raakte. Terwijl snel traject en goede sfeer = toffe baan.quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
kom op je rekent een bedrijf toch niet in zijn geheel af aan de hand van 1 negatieve sollicitatie?
Nee, aan de hand van 2.quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
kom op je rekent een bedrijf toch niet in zijn geheel af aan de hand van 1 negatieve sollicitatie?
Swets had het over of je nog iets bij het bedrijf zou kopen dat je op een lullige manier afwees.quote:Op dinsdag 23 april 2013 06:22 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat hrt verloop van het sollicitatieproces een hele goede indicatie is voor de latere werksfeer. Ik heb twee banen gehad waarbij het bedrijf vreemde acties liet zien terwijl we nog met elkaar in gesprek waren en dat waren ook precies de banen waarbij de arbeidsrelatie op ten duur wat verstoord raakte. Terwijl snel traject en goede sfeer = toffe baan.
eh nee?quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Swets had het over of je nog iets bij het bedrijf zou kopen dat je op een lullige manier afwees.
publieke opiniequote:
Ja? Een doelgroep die de publieke opinie beïnvloed. Wil toch niet zeggen dat je er niet meer koopt?quote:
Mja ik ken zo geen bedrijf waar de publieke opinie beïnvloed is door sollicitatieprocedures.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja? Een doelgroep die de publieke opinie beïnvloed. Wil toch niet zeggen dat je er niet meer koopt?
Natuurlijk wel. Alleen hier al worden publieke opinies beinvloed. Elke negatieve ervaring verspreid 7 maal sneller dan positieve ervaringen. Dus doe je er als organisatie verstandig aan mensen niet te schofferen bij sollicitaties, want uiteindelijk gaat je dat reputatie kosten.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Mja ik ken zo geen bedrijf waar de publieke opinie beïnvloed is door sollicitatieprocedures.
Toch denk ik dat het effect op verkoop en omzet nihil is.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Alleen hier al worden publieke opinies beinvloed. Elke negatieve ervaring verspreid 7 maal sneller dan positieve ervaringen. Dus doe je er als organisatie verstandig aan mensen niet te schofferen bij sollicitaties, want uiteindelijk gaat je dat reputatie kosten.
Ik denk het niet. Met bepaalde bedrijven ga ik niet meer in zee, terwijl een belangrijk onderdeel van mijn werk het opstarten van consortia is.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Toch denk ik dat het effect op verkoop en omzet nihil is.
Je denkt dat publieke opinie geen invloed heeft op de omzet??quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Toch denk ik dat het effect op verkoop en omzet nihil is.
Ik heb het in m'n omgeving nog niet meegemaakt dat mensen niet bij een bedrijf gingen kopen omdat iemand anders er een slechte ervaring had met sollicitatie.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je denkt dat publieke opinie geen invloed heeft op de omzet??
Ik wel als het om mezelf gaat. Ben een stuk minder enthousiast over Groupon dan ik was voordat ik ging solliciteren. Zit te wachten tot die bende een keer klapt. Zaten in een triest pand in Amsterdam-Noord, totaal geen aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden (je moest trots zijn dat je bij het snelst groeiende internetbedrijf werktequote:Op dinsdag 23 april 2013 12:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb het in m'n omgeving nog niet meegemaakt dat mensen niet bij een bedrijf gingen kopen omdat iemand anders er een slechte ervaring had met sollicitatie.
Ik ben nog jong, dus alles past nog op 1 pagina, dus ook de niet relevante werkervaring. Verder is die van mij vrij simpel en overzichtelijk, vooral niet om aandacht vragend oid.quote:Op maandag 22 april 2013 23:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wat hebben de werkzoekenden hier eigenlijk voor een cv qua opmaak? Één of twee pagina's, standaard opsommingen of een beetje een leuk verhaal bij elke baan, alleen maar tekst of ook een foto + leuke layout?
Voor mijn nieuwe cv wil ik proberen om alles op één pagina te krijgen. De banen die ik van 2001 t/m 2006 heb gehad zijn eigenlijk niet meer zo relevant voor hetgeen ik nu doe, en ik heb gemerkt dat wanneer je een apart cv hebt (dwz een cv die niet alleen bestaat uit lange blokken tekst) je eerder kans hebt om uit de stapel te worden gepikt.
Je moet het breder trekken natuurlijk. De publieke opinie in het algemeen wordt beïnvloed door hoe een bedrijf met haar publieksgroepen omgaat. Sollicitanten zijn een publieksgroep.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb het in m'n omgeving nog niet meegemaakt dat mensen niet bij een bedrijf gingen kopen omdat iemand anders er een slechte ervaring had met sollicitatie.
Dan zijn die gammele, gebruiksonvriendelijke website en klantenservice zeker groeipijntjesquote:Op dinsdag 23 april 2013 12:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik wel als het om mezelf gaat. Ben een stuk minder enthousiast over Groupon dan ik was voordat ik ging solliciteren. Zit te wachten tot die bende een keer klapt. Zaten in een triest pand in Amsterdam-Noord, totaal geen aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden (je moest trots zijn dat je bij het snelst groeiende internetbedrijf werkte)) en je ook nog eens uit de naad werken tot in de avond. Brr.
quote:Sanquin zoekt ruim 200 nieuwe medewerkers
De landelijke bloedbank Sanquin is op zoek naar ruim 200 extra medewerkers. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt.
Sanquin haat homo's, bij zo'n intolerant bedrijf wil ik dus niet werkenquote:Op dinsdag 23 april 2013 19:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)uwe-medewerkers.html
[..]
Als het daadwerkelijk omzet koste hadden die bedrijven dat wel gedaan. Als jij het beter weet dan begin jij toch een eigen bedrijf en ga je in je vrije tijd mailtjes sturen naar die honderden sollicitanten. Gat in de markt!quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Je moet het breder trekken natuurlijk. De publieke opinie in het algemeen wordt beïnvloed door hoe een bedrijf met haar publieksgroepen omgaat. Sollicitanten zijn een publieksgroep.
Een bedrijf verliest ook geen concrete omzet doordat 1 klant een garantieprobleem heeft.
Ik denk eerlijk gezegd dat in deze crisis het sollictanten bar weinig intresseert, zolang zij maar een baan hebben en of kunnen krijgen.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:36 schreef lyolyrc het volgende:
De vraag is ook of een bedrijf nog wel de goede mensen weet aan te trekken als men op zo'n nonchalante manier met sollicitanten omgaat. Een goede reputatie komt te voet en gaat te paard.
In veel gevallen heb je weinig keus, dat klopt. Maar stel dat een vacature via twee uitzend-/detacheringsbureaus wordt aangeboden en bij de een ben je eerder schofterig behandeld en bij de andere wat netter, waar stuur je dan je sollicitatie naartoe? Het kan goed zijn dat het bureau waar men de sollicitanten netter behandelt ook een grotere keus heeft en daardoor een grotere kans heeft om de geschikte kandidaat te leveren. Dat levert zo'n bureau uiteindelijk meer centen op.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:45 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat in deze crisis het sollictanten bar weinig intresseert, zolang zij maar een baan hebben en of kunnen krijgen.
Ik ben zelf getuige geweest, hoe een intercedente miep van begin 20, 3 werkzoekenden ronduit onbeschoft de deur wees. Het was gewoon vernederen om aan te zien en te horen. De verleiding was groot om op te stappen, ik heb het niet gedaan want bij gebrek aan brood zijn de principes dood
quote:Op woensdag 24 april 2013 12:13 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk omzet koste hadden die bedrijven dat wel gedaan. Als jij het beter weet dan begin jij toch een eigen bedrijf en ga je in je vrije tijd mailtjes sturen naar die honderden sollicitanten. Gat in de markt!
Daarnaast de meeste bedrijven hebben helemaal niks te maken met consumenten en/of de publieke opinie.
Om een goede sollicitant te vinden.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom zijn er dan uberhaupt bedrijven die aandacht aan de sollicitatieprocedure besteden?
De dag dat je wist die zou komen...quote:Op woensdag 24 april 2013 17:53 schreef Copthorne het volgende:
Dit is niet te geloven.
Ik krijg zojuist per mail een afwijzing van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Ik had daar blijkbaar op 12 januari gesolliciteerd naar de functie van juridisch beleidsmedewerker.
Staat er in de mail: "Bedankt voor het geduld die je met ons hebt gehad."
Stelletje amateurs.
Het duurt inderdaad ERG lang voordat je wat hoort als je bij de Rijksoverheid solliciteert.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:53 schreef Copthorne het volgende:
Dit is niet te geloven.
Ik krijg zojuist per mail een afwijzing van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Ik had daar blijkbaar op 12 januari gesolliciteerd naar de functie van juridisch beleidsmedewerker.
Staat er in de mail: "Bedankt voor het geduld die je met ons hebt gehad."
Stelletje amateurs.
Ik heb serieus nog nooit 1 goede recommendation gehad bij LinkedIn. Die banen hebben niks met mijn diploma's en zoekrichting te maken.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:45 schreef Etcetera het volgende:
Fijne recommendation op LinkedIn gekregennu nog een paar erbij vragen, kan alleen maar helpen
Morgen gesprek bij uzb, dat ze een nieuwe opdracht mogen gaan zoeken en begonnen met netwerken.
Inderdaad. Viel me ook opquote:Op woensdag 24 april 2013 18:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De dag dat je wist die zou komen...
Bij mij juist wel. Het werk dat ik nu doe vind ik heel leuk, wil er ook graag in verderquote:Op donderdag 25 april 2013 09:38 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik heb serieus nog nooit 1 goede recommendation gehad bij LinkedIn. Die banen hebben niks met mijn diploma's en zoekrichting te maken.
Gewoon eerst vertellen waarom de organisatie je boeit en dan melden dat je er graag deel van wil uitmaken,vandaar de sollicitatie.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:44 schreef Copthorne het volgende:
Ik wil open sollicitaties naar bedrijven in het buitenland sturen (met de vraag of ik stage kan lopen), maar ik vind het altijd lastig om bij een open sollicitatie een sollicitatiebrief te schrijven. Als je reageert op een vacature, dan is het schrijven van een brief vrij eenvoudig. Nu is het meer van "Hoi... eh... hebben jullie misschien iets voor me?" Wat het extra moeilijk maakt is dat ik als afgestudeerde niet meer ingeschreven sta bij een onderwijsinstelling. Veel bedrijven vinden het wellicht ongebruikelijk om een oud-student / niet-student aan te nemen als stagiair.
Hangt af van de taal waarin de vacaturetekst is gesteld.quote:Op donderdag 25 april 2013 13:50 schreef Seagal het volgende:
Zouden jullie voor een internationaal opererend bedrijf (IT gerelateerd) dat voor een Nederlandse vestiging mensen zoekt de sollicitatie brief en CV in het Nederlands of Engels doen?
Ik laat het vaak afhangen van de taal van de vacature.quote:Op donderdag 25 april 2013 13:50 schreef Seagal het volgende:
Zouden jullie voor een internationaal opererend bedrijf (IT gerelateerd) dat voor een Nederlandse vestiging mensen zoekt de sollicitatie brief en CV in het Nederlands of Engels doen?
Dan 1 alinea in het Nederlands en de volgende in het Engels.quote:Op donderdag 25 april 2013 14:00 schreef Seagal het volgende:
En als de vacature 2-talig is, gewoon voor Nederlands kiezen?
Engels.quote:Op donderdag 25 april 2013 14:00 schreef Seagal het volgende:
Lijkt me een bijzondere vacature. Je kunt ze natuurlijk ook gewoon even bellen om te vragen waar ze de voorkeur aan geven. Kan je ze meteen een andere intelligente vraag stellen en een verpletterende indruk achterlaten.quote:Op donderdag 25 april 2013 14:00 schreef Seagal het volgende:
Wat zei je? "Fuck you".quote:Op donderdag 25 april 2013 15:21 schreef TeleportingKing het volgende:
Ik had gereageerd op een vacature voor "promotiewerk op de vetste evenementen" o.i.d. Leuk, dacht ik, een beetje op bevrijdingsfestivals e.d. dingen uitdelen ofzo.
Word ik uitgenodigd bij dat bedrijf, blijkt dat ik op straat moet staan om kranten te verkopen.
"Ja, we hebben soms wel samplings- en flyeracties, maar we richten ons voornamelijk op de verkoop van abonnementen."
Niet alleen dat; de proefperiode is onbetaald, er is een target én ik moet minstens 1 andere persoon bij het bedrijf laten solliciteren, anders kom ik niet in dienst.
Neuh, weer eens te vriendelijk gebleven en gezegd dat het dan toch niet echt is waar ik naar op zoek was.quote:
Waar woon je dan ergens? In elke kleine stad zie ik een wildgroei van uitzendbureaus. Heb er zelf nog nooit mee te maken gehad dus geen idee hoe ze presteren.quote:Op donderdag 25 april 2013 17:19 schreef Disorder het volgende:
Kwam net langs de lokale Tempo-team. Toch even gekeken. Wat blijkt nu? Deze zit nu eigenlijk altijd dicht en gaat alleen nog open 'op afpsraak'. In totaal 4(!!) vacatures.
Raalte. Geen stad. Maar toch ook niet echt klein.quote:Op donderdag 25 april 2013 17:24 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Waar woon je dan ergens? In elke kleine stad zie ik een wildgroei van uitzendbureaus. Heb er zelf nog nooit mee te maken gehad dus geen idee hoe ze presteren.
Laten we hopen dat het een teken aan de wand is en alle uitzendbureaus en werving en selectie naar de klote gaan en bedrijven weer zelf gaan werven.quote:Op donderdag 25 april 2013 17:19 schreef Disorder het volgende:
Kwam net langs de lokale Tempo-team. Toch even gekeken. Wat blijkt nu? Deze zit nu eigenlijk altijd dicht en gaat alleen nog open 'op afpsraak'. In totaal 4(!!) vacatures.
Klopt. Schuitema.quote:Op donderdag 25 april 2013 17:32 schreef Dos37 het volgende:
Raalte daar zit toch een groot C1000 magazijn?
Inderdaad.quote:Op donderdag 25 april 2013 17:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het een teken aan de wand is en alle uitzendbureaus en werving en selectie naar de klote gaan en bedrijven weer zelf gaan werven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |