abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 april 2013 @ 18:24:27 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_124843774
quote:
Veel onrust om verkeerde saldo's ING
Veel klanten van ING zien woensdag het verkeerde saldo als zij inloggen bij internetbankieren. Soms zijn er honderden euro's verdwenen.
Dat blijkt uit honderden meldingen op sociale media. De bank erkent dat er verkeerde saldo's en afschrijvingen worden getoond, nadat een woordvoerder aanvankelijk tegenover NU.nl ontkende dat er een probleem was.
Klanten stellen dat soms honderden euro's zijn verdwenen en dat zij rood staan terwijl dat bij hun rekening niet mogelijk is. Ook uit controle van NU.nl blijkt dat het saldo bij diverse redacteuren niet juist is.
Bovendien zijn bedragen dubbel afgeschreven. Afschrijvingen van de afgelopen week lijken woensdag nogmaals te zijn afgeschreven.
Een woordvoerder van de ING stelt tegenover Radio 1 dat er wordt gewerkt aan een oplossing. Hoe lang dat nog zal duren en hoeveel mensen zijn getroffen, kan de bank niet zeggen.
Pinnen
Er zijn ook meldingen van klanten die in de winkel niet kunnen pinnen vanwege het verkeerde saldo. "Dat is volgens mij niet aan de orde", zei woordvoerder Harold Reusken woensdagmiddag op Radio 1.
Toch melden verschillende mensen dat er in supermarkten rijen zijn ontstaan omdat meerdere mensen niet kunnen pinnen.
ING kampte eerder met een storing waardoor betalingen vertraagd uitgevoerd werden. Volgens Reusken is dat de oorzaak van de huidige problematiek. Diverse transacties van dinsdag worden woensdag alsnog doorgevoerd, aldus de woordvoerder. Hij sluit uit dat de bank is gehackt.
'Juist saldo'
Dat zou volgens Reusken echter niet moeten zorgen voor negatieve saldo's. Ook op Twitter schreef de klantenservice van ING aan verschillende klanten: "Je saldo is juist."
Door de problemen proberen erg veel mensen in te loggen op de site van ING en op de mobiele app. Daarom is inloggen voor veel mensen niet mogelijk. Ook de telefonische klantenservice geeft geen gehoor.
Consumentenbond
De Consumentenbond roept ING op de klanten van de bank snel te informeren over de omvang van de problemen met internetbankieren.
Ook zou de bank moeten aangeven wanneer de storing naar verwachting is verholpen om verdere onrust onder klanten te voorkomen, zegt een woordvoerder van de Consumentenbond.
Volgens hem komen bij de organisatie via Twitter en telefonisch veel vragen binnen over de storing bij ING. Mensen willen weten wat er aan de hand is met hun bankrekening. Maar 'duidelijkheid ontbreekt', aldus de zegsman.
iDeal
De onrust over de problemen bij ING heeft vooralsnog geen gevolgen voor pin- of iDEAL-betalingen.
Een woordvoerster van betaalorganisatie Currence laat woensdagmiddag weten niets vreemds te zien in het betalingsverkeer. Ook heeft zij nog geen melding gekregen van ING dat er sprake zou zijn van een storing.
bron
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_124843814
Shit bij de ING is aan.

Wie durft er nog meer geen boodschappen te gaan doen?
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  woensdag 3 april 2013 @ 18:25:40 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_124843831
De webcare van de ING draait overuren en zijn een beetje de weg kwijt.

https://twitter.com/INGnl_webcare/with_replies

Volg hier de avonturen van ^Robin.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_124843834
Hier verder.

woensdag 3 april 2013 @ 18:25:57 #5
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_124843842
quote:
OPROEP Problemen bij ING AMSTERDAM - Bij ING is momenteel een grote storing gaande. Zijn er duizenden euro's van uw bankrekening verdwenen? Of stond u met een volle boodschappenkar bij de supermarkt terwijl u plotseling niet meer kon pinnen? De redactie komt graag met u in contact. Mail uw verhaal en telefoonnummer naar de Telegraaf!
:')
pi_124843850
Ik heb net vorige week mijn ING rekening opgezegd omdat ik er eigenlijk geen reet mee deed. Stond gelukkig maar een paar honderd euro op, dus als dat verdwenen is overleef ik dat ook wel weer (ze zullen het vast wel weer terug vinden...).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:26:10 #7
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124843851
quote:
17s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:25 schreef Dagonet het volgende:
De webcare van de ING draait overuren en zijn een beetje de weg kwijt.

https://twitter.com/INGnl_webcare/with_replies

Volg hier de avonturen van ^Robin.
Is zijn achternaam soms "Haase"? :P
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124843856
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:25 schreef Zapato het volgende:
Shit bij de ING is aan.

Wie durft er nog meer geen boodschappen te gaan doen?
Schijnt gewoon te kunnen als je niet al in de min stond.
Maarja bron is een woordvoerder van ING dus waarschijnlijk sta je voor lul bij de kassa.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:26:30 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_124843866
quote:
9s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:25 schreef Specularium het volgende:
Hier verder.

[ afbeelding ]
_O-.
pi_124843891
INGnl_webcare twitterde op woensdag 03-04-2013 om 18:26:11 @RL_Moony wij werken momenteel inderdaad aan communicatie. Excuus voor het ongemak. ^Lina reageer retweet
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_124843898
Daarom altijd wat cash achter de hand. :7
  woensdag 3 april 2013 @ 18:27:16 #12
323439 HetKlusKonijn
pi_124843904
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:26 schreef tralalala het volgende:

[..]

Schijnt gewoon te kunnen als je niet al in de min stond.
Maarja bron is een woordvoerder van ING dus waarschijnlijk sta je voor lul bij de kassa.
Ik had er vanmiddag al twee voor me. Toen wist ik niet wat er aan de hand was, maar twee mevrouwen probeerden te pinnen en mochten mooi hun boodschappen achterlaten...

Sta je toch mooi voor lul terwijl je niet weet wat er aan de hand is. :{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  woensdag 3 april 2013 @ 18:27:25 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_124843912
INGnl_webcare twitterde op woensdag 03-04-2013 om 18:26:11 @RL_Moony wij werken momenteel inderdaad aan communicatie. Excuus voor het ongemak. ^Lina reageer retweet
Lina, Miss Communicatie van de ING.
pi_124843914
Mijn saldo is helemaal niet juist, alles van de afgelopen week is vandaag nog een keer afgeschreven :(
pi_124843918
quote:
Hier verder.

[ afbeelding ]
:D!
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_124843920
Droplul 2.0 die Roy, :').
pi_124843933
Net in eenvandaag met woordvoerder aan de telefoon:

PJH: "Wat kunt u nu doen voor de mensen die niet kunnen pinnen?"

Ja natuurlijk helemaal niks gore gek, wat denkt ie nou dat ING contant geld gaat uitdelen zodat mensen boodschappen kunnen doen? Tjongejonge die stemmingmakerij, waarom gaat Appie Verlinden niet gewoon de hele avond op NED1, NED2 en 3.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_124843938
Oh, nu ik ga rekenen zijn volgens mij de reserveringen van dit weekend wel dubbel afgeschreven volgens mij. :D
pi_124843964
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:26 schreef DS4 het volgende:
Ik heb net vorige week mijn ING rekening opgezegd omdat ik er eigenlijk geen reet mee deed. Stond gelukkig maar een paar honderd euro op, dus als dat verdwenen is overleef ik dat ook wel weer (ze zullen het vast wel weer terug vinden...).
Ja, ik heb dus ook allang ing maar staat ook maar een paar honderd euro op en vanmiddag kon ik in de winkel niet meer pinnen (geen saldo). En deed d'r ook niet veel mee tot voor kort. Maar ja, gezeur bij een andere bank (inloggen lukt haast nooit :') ) waardoor ik juist dacht dat ik definitief zou overstappen naar ing. Juist omdat de meeste mensen heel positief zijn over ing. :D
  woensdag 3 april 2013 @ 18:28:43 #20
323439 HetKlusKonijn
pi_124843969
^^ Dat betekent in mijn geval zo'n 1600 euro naar het Zwarte Gat van ING.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:28:58 #21
306109 francoisdublanc
pi_124843978
Nu allemaal de ING fucken door alles eraf te halen. _O- Mooie televisie...
pi_124844011
Ze testen even hoe het volk reageert als het zover is :7 *aluhoed*
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 3 april 2013 @ 18:29:50 #23
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_124844018
quote:
Hier verder.

[ afbeelding ]
Haha wat grappig :D :D
pi_124844102
Kan weer inloggen, alle afschrijvingen van vorige week zijn nogmaals afgeschreven. Waaronder kaartjes vor Pinkpop en andere grotere aankopen. De shit is aan hoor. Maar dit is toch meer dan het saldo verkeerd weergeven?!
pi_124844103
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:29 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Haha wat grappig :D :D
http://www.speld.nl/2013/(...)-in-als-bestuurders/
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:33:36 #26
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_124844139
Ha, dat saldo van mij valt opeens niet tegen. Zo'n 5000 erbij zonder vragen. ^O^
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_124844146
quote:
13s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:32 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Kan weer inloggen, alle afschrijvingen van vorige week zijn nogmaals afgeschreven. Waaronder kaartjes vor Pinkpop en andere grotere aankopen. De shit is aan hoor. Maar dit is toch meer dan het saldo verkeerd weergeven?!
Bij mij is dat ook zo ja.. :{
pi_124844171
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:33 schreef Selestha het volgende:

[..]

Bij mij is dat ook zo ja.. :{
Bij mij niets aan de hand gelukkig, dat is dan ook wel weer raar.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:34:49 #29
323439 HetKlusKonijn
pi_124844180
quote:
Helaas is het mij nog steeds niet gelukt.

Het lijkt me een zeer verstandig plan als iedereen die het wel lukt om in te loggen, asap een printscreen maakt met de dubbele afschrijvingen.

Want anders sta je straks wellicht zonder bewijs, mocht het ING niet lukken om het probleem op te lossen. En gezien de klapjosti-acties tot nog toe acht ik die kans niet uitgesloten.
pi_124844187
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:33 schreef Ringo het volgende:
Ha, dat saldo van mij valt opeens niet tegen. Zo'n 5000 erbij zonder vragen. ^O^
_O-

Achjaaaaaa. Ik vraag mij wel af hoe dit kan? :P
pi_124844189
quote:
Van welke datum zijn die dubbele afschrijvingen? Bij mij lijken het alleen maar reserveringen tijdens de paasdagen te zijn, die nu volledig afgeboekt zijn.
pi_124844194
Voor alle mensen die cash geld willen laten verdwijnen :

Je kan dan gewoon niet betalen als er zoiets gebeurt !!!!!
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 3 april 2013 @ 18:35:23 #33
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_124844196
quote:
Dat zegt dat overzichtje ja, wie zegt dat dat daadwerkelijk zo is?

Gewoon even afwachten, niet meteen zo paniekeren iedereen. :')
pi_124844206
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:28 schreef Ziba het volgende:

Ja, ik heb dus ook allang ing maar staat ook maar een paar honderd euro op en vanmiddag kon ik in de winkel niet meer pinnen (geen saldo). En deed d'r ook niet veel mee tot voor kort. Maar ja, gezeur bij een andere bank (inloggen lukt haast nooit :') ) waardoor ik juist dacht dat ik definitief zou overstappen naar ing. Juist omdat de meeste mensen heel positief zijn over ing. :D
Ik heb weinig gevoel met die bank sinds ze een keer langs kwamen voor een gesprek over de hypotheek en zo'n knulletje (let wel: wij zitten bij zakelijk en het is geen kleine account...) vertelt dat het maximale hypotheekbedrag grofweg 5x het inkomen in loondienst is. Let wel... DGA. Voorzichtig opper je dan dat de winst van de persoonlijke holding toch ook indruk moet maken (me dunkt, dat is een VEELVOUD), maar nee... dat telt allemaal niet mee.

Inmiddels zitten we zakelijk op het minimum en persoonlijk is het vanaf heden inmiddels ook ten einde. Blij toe.

ABN-AMRO bevalt mij uitstekend. Al zitten we daar bij private banking, dus dan werkt het allemaal wel een stuk soepeler. Je hoeft daar in ieder geval niemand de meest basale dingen uit te leggen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124844210
http://www.ing.nl/de-ing/(...)-mijn-ing/index.aspx

quote:
Af-/bijschrijvingen, saldo mogelijk niet correct zichtbaar in Mijn ING/Mobiel
Klanten van ING krijgen op dit moment niet de volledige af- en bijschrijvingen te zien in Mijn ING en via de Mobiel Bankieren App. Deze zijn wel verwerkt in het saldo. Op dit moment worden alle betalingen verwerkt waardoor het saldo weer in lijn is met de bij- en afschrijvingen. Het kan zijn dat de incasso afschrijvingen nog niet allemaal zichtbaar zijn. Ook is het mogelijk dat er een dubbele afschrijving zichtbaar is, dit zal worden gecorrigeerd.

Op dit moment werken we hard aan een oplossing. Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak.
Mogelijk (ongeoorloofde) roodstand
Door de storing van vandaag zijn de incasso afschrijvingen gecontroleerd op het saldo van afgelopen nacht en pas vandaag geboekt. Dit kan er toe leiden dat klanten die vandaag geld hebben uitgegeven (pinnen of geld overschrijven) te maken krijgen met (ongeoorloofde) roodstand, omdat beide type betalingen zijn afgeschreven.
pi_124844232
quote:
Klopt niet. Mijn afschrijvingen van vorige week zijn dubbel afgeboekt en daar staat niets over.
pi_124844253
-oeps verkeerd-
pi_124844266
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:36 schreef Selestha het volgende:

[..]

Klopt niet. Mijn afschrijvingen van vorige week zijn dubbel afgeboekt en daar staat niets over.
Uh, jawel? :7
pi_124844271
saldo- en transactiegegevens worden mogelijk niet correct weergegeven. Dit wordt z.s.m. hersteld. Excuses

dit meld ing aan iedereen op twitter. waarom niet gewoon een algemeen bericht twitteren

nu doen ze dat 10.000 keer ofzo
pi_124844277
Maar hoe komen sommige mensen opeens aan 2 ton dan?
pi_124844283
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:37 schreef STING het volgende:

[..]

Uh, jawel? :7
Nee, er staat dat het saldo correct is alleen de weergave van de afschrijvingen niet. Ik mis opeens 80 euro.
pi_124844290
storING
pi_124844291
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:35 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ik paniekeer niet hoor, vraag me alleen af of het alleen een verkeerd saldo weergeven is.
pi_124844325
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:37 schreef arjan1212 het volgende:
saldo- en transactiegegevens worden mogelijk niet correct weergegeven. Dit wordt z.s.m. hersteld. Excuses

dit meld ing aan iedereen op twitter. waarom niet gewoon een algemeen bericht twitteren

nu doen ze dat 10.000 keer ofzo
https://twitter.com/INGnl_webcare
  woensdag 3 april 2013 @ 18:38:45 #45
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_124844327
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:37 schreef Selestha het volgende:

[..]

Nee, er staat dat het saldo correct is alleen de weergave van de afschrijvingen niet. Ik mis opeens 80 euro.
Precies. Onbegrijpelijk dat ze dat blijven volhouden. Incompetente bende daar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_124844329
Godverdomme, zit het net nog eens goed te checken en bij mij zijn er ook dingen dubbel afgeschreven. Gaat gelukkig om niet zo veel, minder dan 100 euro, maar toch... ik wil het wel terug, stelletje koekebakkers!
pi_124844341
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:35 schreef macca728 het volgende:
Voor alle mensen die cash geld willen laten verdwijnen :

Je kan dan gewoon niet betalen als er zoiets gebeurt !!!!!
Chipknip :{w
pi_124844346
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:37 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik had het net al vetgedrukt gemaakt, er staat dat sommige afschrijvingen dubbel weergegeven worden:

Ook is het mogelijk dat er een dubbele afschrijving zichtbaar is, dit zal worden gecorrigeerd.
pi_124844347
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:35 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Volgens mij is het wel echt zo dit. Ik kon vanmiddag niet pinnen (geen saldo) en ik weet zeer zeker dat ik genoeg had om te pinnen. _O- Anders had ik m'n echte pas wel meteen gebruikt waar ik altijd mee betaal. Maar komt wel weer goed. Alleen ik vraag mij af hoe zoiets zo fout kan gaan? :')
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 3 april 2013 @ 18:39:29 #50
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_124844354
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:38 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]

Ik paniekeer niet hoor, vraag me alleen af of het alleen een verkeerd saldo weergeven is.
Ik bedoel niet jou, maar gewoon in het algemeen berichten zoals dit:
quote:
8s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:38 schreef Farenji het volgende:
Godverdomme, zit het net nog eens goed te checken en bij mij zijn er ook dingen dubbel afgeschreven. Gaat gelukkig om niet zo veel, minder dan 100 euro, maar toch... ik wil het wel terug, stelletje koekebakkers!
pi_124844377
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:37 schreef tralalala het volgende:
Maar hoe komen sommige mensen opeens aan 2 ton dan?
Is dat geen bullshit dan?
pi_124844387
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die wordt afgeschaft dit jaar of is het al.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:40:21 #53
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_124844395
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

_O_ _O-
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_124844402
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:35 schreef marcodej het volgende:

[..]

Van welke datum zijn die dubbele afschrijvingen? Bij mij lijken het alleen maar reserveringen tijdens de paasdagen te zijn, die nu volledig afgeboekt zijn.
28 maart, maar dan niet alle afschrijvingen maar willekeurig een paar.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:40:52 #55
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124844418
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Is het niet gewoon dat ALLE transacties dubbel of meerdere keren dubbel zijn gedaan? Dus ook erbij.

Iemand op tweakers meldt dat zijn salaris 10 keer gestort is zojuist :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_124844422
quote:

[..]

Of het is een fotosoep.
pi_124844425
quote:

[..]

Stonden toch foto's van afschriften in het vorige topic ?
pi_124844430
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:40 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]

28 maart, maar dan niet alle afschrijvingen maar willekeurig een paar.
Bij mij is een transactie van gisteren ook nog een reservering. Ook apart.
pi_124844432
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Is het niet gewoon dat ALLE transacties dubbel of meerdere keren dubbel zijn gedaan? Dus ook erbij.

Iemand op tweakers meldt dat zijn salaris 10 keer gestort is zojuist :')
Is een grap. _O- :')
pi_124844452
De vraag is dan hoe dit in hemelsnaam kan gebeuren en dat bij andere mensen alles gewoon klopt.
pi_124844458
Heeft de Rabo nu dezelfde problemen of hebben die alleen maar problemen met het Internetbankieren zelf?

*alu hoedje modus* Externe partij zorgt voor verwarring bij ING rekeningen, komt in het nieuws, iedereen logt massaal in, dezelfde externe partij zich al hackende achter de schermen en trekt daarna meteen met de inloggegevens rekeningen leeg.
pi_124844466
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:41 schreef macca728 het volgende:
De vraag is dan hoe dit in hemelsnaam kan gebeuren en dat bij andere mensen alles gewoon klopt.
Dat heb je met een storing.
pi_124844471
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

Stonden toch foto's van afschriften in het vorige topic ?
Had ik gemist maar zie nu die pic van tralalaa. Bizar

En dan die woordvoerder van de ING bij radio 1 blijvend beweren dat het saldo wel klopt :r
  woensdag 3 april 2013 @ 18:42:31 #64
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124844485
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:41 schreef Ziba het volgende:

[..]

Kan me voorstellen.

Maar opzich met het idee dat zowel AF als BIJ dubbel zijn gedaan is niks mis lijkt me... dat zou best goed kunnen.
pi_124844493
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:39 schreef Ziba het volgende:

[..]

Volgens mij is het wel echt zo dit. Ik kon vanmiddag niet pinnen (geen saldo) en ik weet zeer zeker dat ik genoeg had om te pinnen. _O- Anders had ik m'n echte pas wel meteen gebruikt waar ik altijd mee betaal. Maar komt wel weer goed. Alleen ik vraag mij af hoe zoiets zo fout kan gaan? :')
Betalingstape nogmaals door het systeem draaien ofzo denk ik.
pi_124844497
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Had ik gemist maar zie nu die pic van tralalaa. Bizar

En dan die woordvoerder van de ING bij radio 1 blijvend beweren dat het saldo wel klopt :r
Saldo's kloppen ook, het wordt alleen niet goed weergegeven.
pi_124844499
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:42 schreef marcodej het volgende:

[..]

Alleen is dit geen gewone storing.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 3 april 2013 @ 18:43:00 #68
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_124844508
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:41 schreef xFriendx het volgende:
Heeft de Rabo nu dezelfde problemen of hebben die alleen maar problemen met het Internetbankieren zelf?

*alu hoedje modus* Externe partij zorgt voor verwarring bij ING rekeningen, komt in het nieuws, iedereen logt massaal in, dezelfde externe partij zich al hackende achter de schermen en trekt daarna meteen met de inloggegevens rekeningen leeg.
BNW is een subforum verderop.

Iedereen die Rabo heeft logt in omdat ze hun saldo willen checken -> systeem down. Klaar.
pi_124844516
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:41 schreef Ziba het volgende:

[..]

Nee joh, iedereen krijgt vijf keer salaris per maand
pi_124844519
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:42 schreef marcodej het volgende:

[..]

Lekker veilig dan.
pi_124844523
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:39 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ik bedoel niet jou, maar gewoon in het algemeen berichten zoals dit:

[..]

Ik weet niet exact wat er hiervoor op mijn rekening stond, ik kan dus niet nagaan of het huidige saldo klopt of dat er daadwerkelijk teveel is afgeschreven. Moet ik de ING nu maar op hun mooie blauwe ogen geloven dat ze het goed rechtzetten?
  woensdag 3 april 2013 @ 18:43:34 #72
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_124844532
Huppa ¤ 39 in de min.
^O^
pi_124844549
Bij spaarrekeningen was er toch ook geld weg ?
pi_124844587
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:43 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik weet niet exact wat er hiervoor op mijn rekening stond, ik kan dus niet nagaan of het huidige saldo klopt of dat er daadwerkelijk teveel is afgeschreven. Moet ik de ING nu maar op hun mooie blauwe ogen geloven dat ze het goed rechtzetten?
Ja. Papieren afschriften zal je wel niet hebben.
pi_124844607
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat betekent dus nee.
pi_124844640
Gaat ING dan ook bedrijven zoals winkels en supermarkten hun misgelopen omzet terugbetalen?

Al die mensen die nu maar hun aankopen laten zitten of niet hebben kunnen doen...
pi_124844641
quote:
9s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:45 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat betekent dus nee.
Wat betekent nee ? Het betekent Ja, dat je ING moet geloven, je hebt zelf geen bewijs.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:46:59 #78
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_124844683
quote:
9s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:45 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat betekent dus nee.
jij bent echt de droevigste persoon op aarde volgens mij :') echt altijd negatief en pessimistisch, eckte FOK!ker
We zullen zien, zei de blinde.
pi_124844684
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:46 schreef Bokkepootje het volgende:
Gaat ING dan ook bedrijven zoals winkels en supermarkten hun misgelopen omzet terugbetalen?

Al die mensen die nu maar hun aankopen laten zitten of niet hebben kunnen doen...
Wat denk je van de klanten compenseren ? Vorige keer kreeg ik 10 euro terug na flink klagen.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:47:06 #80
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_124844685
En daar sta je dan met je boodschappen
^O^
  Donald Duck held woensdag 3 april 2013 @ 18:47:15 #81
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_124844697
Houden jullie dan allemaal zo exact in een eigen administratie bij wat je saldo hoort te zijn?
Mijn eigen saldo weet ik eigenlijk nooit exact. Duizend minder of meer ineens erop zou me echt niet opvallen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 3 april 2013 @ 18:47:35 #82
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_124844712
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Houden jullie dan allemaal zo exact in een eigen administratie bij wat je saldo hoort te zijn?
Mijn eigen saldo weet ik eigenlijk nooit exact. Duizend minder of meer ineens erop zou me echt niet opvallen.
rijke boi

miljoentje meer of minder merk ik ook niet echt
pi_124844716
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:43 schreef macca728 het volgende:
Bij spaarrekeningen was er toch ook geld weg ?
Bij me betaalrekening ineens 800 in de min (terwijl ik niet in de min kan staan) , gelukig klopt me spaarsaldo nog wel :)
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 3 april 2013 @ 18:47:43 #84
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_124844720
quote:
pi_124844737
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee, inderdaad niet. Je verwacht dit niet he. Hoe naief.
pi_124844750
quote:
Ik weet het wel ongeveer ja. Maar ik pin nooit met mijn ING pas, alleen Rabo.
pi_124844769
quote:
9s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:48 schreef Farenji het volgende:

[..]

Alsof een bank niet te vertrouwen is. Komt wel goed.
pi_124844770
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:47 schreef Bokkepootje het volgende:

[..]

Bij me betaalrekening ineens 800 in de min (terwijl ik niet in de min kan staan) , gelukig klopt me spaarsaldo nog wel :)
oh die kan ik nu niet meer zien, vanmidag wel.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:49:06 #89
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124844777
Dit was gewoon een test om te kijken of het systeem goed werkt voor wanneer de EU failliet wordt verklaard en alle rekeninghouders ala Cyprus moeten dokken om het zinkende schip nog een beetje te laten drijven.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 3 april 2013 @ 18:49:12 #90
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124844782
quote:
Klassieke verkapte kijk-mij-veel-poen-hebben post. Zie je niet veel meer dezer dagen.
pi_124844785
eeerikie twitterde op woensdag 03-04-2013 om 18:48:03 #ING heeft niet alleen saldo problemen #SNSbank volgens mij ook, mijn saldo is veel te laag. reageer retweet
  woensdag 3 april 2013 @ 18:49:22 #92
323439 HetKlusKonijn
pi_124844792
Bij mij lijkt eea te kloppen, zelfs de spaarrekening. Pfoe!

Alleen staan er twee overboekingen genoteerd met een *-etje. Gereserveerd dus, begrijp ik.
Vreemd want ze zijn van 1 april terwijl ik daarna al wel betalingen heb gedaan die gewoon zijn afgeboekt.

1 april-grap? :')
pi_124844795
They took urrr jubsmunney
pi_124844796
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wat denk je van de klanten compenseren ? Vorige keer kreeg ik 10 euro terug na flink klagen.
Werk in de supermarkt, blij dat ik vrij ben anders moest je al die hysterische klanten geruststellen :')
pi_124844797
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:46 schreef Doodloper het volgende:

[..]

jij bent echt de droevigste persoon op aarde volgens mij :') echt altijd negatief en pessimistisch, eckte FOK!ker
Echt he en dat terwijl je zou verwachten dat hij nu beter in zijn vel zou zitten na gisteren en wereld autisme dag
pi_124844802
quote:
17s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:48 schreef Ziba het volgende:

[..]

Alsof een bank niet te vertrouwen is. Komt wel goed.
Haha Cyprus belde net, dank voor de steun. Ja blijf banken maar vertrouwen hoor.
pi_124844817
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:49 schreef Kwaliteit het volgende:
eeerikie twitterde op woensdag 03-04-2013 om 18:48:03 #ING heeft niet alleen saldo problemen #SNSbank volgens mij ook, mijn saldo is veel te laag. reageer retweet
Rabo & ABN AMRO ook al zag ik.
Misschien is het wel gerelateerd aan SEPA: http://nl.wikipedia.org/wiki/Single_Euro_Payments_Area
  woensdag 3 april 2013 @ 18:50:25 #98
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124844829
quote:
11s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:49 schreef STING het volgende:
They took urrr jubsmunney
Gebruik dan de juiste south park meme:

pi_124844836
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Haha Cyprus belde net, dank voor de steun. Ja blijf banken maar vertrouwen hoor.
Doe ik ook wel aapje. Nou, fijne avond.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:50:29 #100
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_124844837
Ze hebben zo te zien bij mij ook dubbel afgeschreven wat ik zaterdag gepind heb. Wat ik vanmiddag pinde is maar 1 x afgeschreven. Nou ja da's wrs wel goed te herstellen toch ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_124844858
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die is hier vast al eens voorbij gekomen :P
  woensdag 3 april 2013 @ 18:51:02 #102
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_124844862
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:50 schreef deedeetee het volgende:
Ze hebben zo te zien bij mij ook dubbel afgeschreven wat ik zaterdag gepind heb. Wat ik vanmiddag pinde is maar 1 x afgeschreven. Nou ja da's wrs wel goed te herstellen toch ?
nee helaas, je bent alles kwijt, ga maar vast blikken bonen op afbetaling kopen
pi_124844886
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oja. Aaaaaaaand it's gone. _O- _O- _O_
  woensdag 3 april 2013 @ 18:52:26 #105
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124844938
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:51 schreef Ziba het volgende:

[..]

Oja. Aaaaaaaand it's gone. _O- _O- _O_
*POEF*
pi_124844942
quote:
9s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:48 schreef Farenji het volgende:

[..]

Idem hier. Ik weet ook niet wat mijn saldo was. Als ze er een paar honderd euro van afhalen zou ik dat niet merken.

Vanaf nu ga ik geregeld mijn saldo noteren. Want ik vertrouw ze niet op hun blauwe ogen.
pi_124844948
quote:
9s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:51 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Haal snel al je geld van de rekening, hupppp! Neem het zekere voor het onzekere. Je weet het niet :{w
  woensdag 3 april 2013 @ 18:52:41 #108
78780 deedeetee
pi_124844951
quote:
9s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:51 schreef Doodloper het volgende:

[..]

echnie hoor, gelukkig heb ik nog een andere rekening en daar is op dit moment niks aan de hand. En genoeg cash in de knip om 't 2 weken uit te zingen :P
pi_124845000
patricksavalle twitterde op woensdag 03-04-2013 om 18:52:32 Chaos bij de Appie Hein omdat mensen ineens geen geld meer op hun ING rekening hebben staan. Laten transportband vol boodschappen achter. reageer retweet
pi_124845073
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:52 schreef Ludd het volgende:

[..]

Idem hier. Ik weet ook niet wat mijn saldo was. Als ze er een paar honderd euro van afhalen zou ik dat niet merken.

Vanaf nu ga ik geregeld mijn saldo noteren. Want ik vertrouw ze niet op hun blauwe ogen.
Gewoon maandelijks je saldo en transactielijst printen.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:55:25 #111
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124845081
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:53 schreef Kwaliteit het volgende:
patricksavalle twitterde op woensdag 03-04-2013 om 18:52:32 Chaos bij de Appie Hein omdat mensen ineens geen geld meer op hun ING rekening hebben staan. Laten transportband vol boodschappen achter. reageer retweet
The end of modern society.
pi_124845082
Alles van je rekening halen laat die banken het maar lekker uitzoeken.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:56:11 #113
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124845108
quote:
9s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:55 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dan zeggen de banken dat je het gefotosoept hebt. 9.gif
pi_124845136
quote:

[..]

Ik doe met je mee. Dit wordt mijn nieuwe posticon voor altijd. Oke?
  woensdag 3 april 2013 @ 18:56:49 #115
78780 deedeetee
pi_124845147
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:55 schreef Automatisch het volgende:
Alles van je rekening halen laat die banken het maar lekker uitzoeken.
En hoe betaal je dan je rekeningen ? En hoe ga je dan je salaris ontvangen ?
  woensdag 3 april 2013 @ 18:56:51 #116
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_124845148
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Klassieke verkapte kijk-mij-veel-poen-hebben post. Zie je niet veel meer dezer dagen.
De grap is dat iemand met veel geld over het algemeen juist heel erg goed op de hoogte is van zijn saldo. typische onzekere zolderkamer autist post bedoel je.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_124845170
pi_124845216
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:56 schreef deedeetee het volgende:

[..]

net als vroeger cash.
pi_124845257
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:56 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Tja probeer creatief te zijn in plaats van zo afhankelijk te zijn van een bank. Je ziet wat er gebeurt als men even niet kan inloggen.
pi_124845283
quote:

[..]

Ja, dat is een les voor de volgende keer. De gedachte dat ING zomaar geld heeft kunnen laten verdwenen kan ik echter moeilijk los laten. :')
pi_124845308
Hier ook problemen :N Ik had al een rotdag en toen ik opeens niet meer kon pinnen flipte ik wel een beetje. (Buiten alleen hoor, ik heb geen cassières aangevallen) Bij mij dus saldo in de min terwijl ik niet in de min kan staan, dubbele overboekingen en ongeveer 50 a 60 euro foetsie. (Dat lijkt niet veel maar dat is dus wel mijn complete maand 'inkomen')

Nu ik weet wat er aan de hand is kijk ik het allemaal rustig aan, al hoop ik wel dat het snel geregeld is want anders zit ik zonder shag :')

En nu ga ik lekker mee lezen.
  woensdag 3 april 2013 @ 19:00:14 #122
323439 HetKlusKonijn
pi_124845319
quote:
9s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

The end of modern society.
Was hier vanmiddag ook al zo. En enorme rijen. En personeel dat nog van niks wist...
pi_124845354
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:00 schreef JoelBaka het volgende:
zonder shag :')

Haha. :')
  woensdag 3 april 2013 @ 19:02:00 #124
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_124845410
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:59 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ja, dat is een les voor de volgende keer. De gedachte dat ING zomaar geld heeft kunnen laten verdwenen kan ik echter moeilijk los laten. :')
Je snapt dat geld bij banken gewoon records zijn in een database, toch? Waarom heb je het daar moeilijk mee?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_124845439
Nu hebben ze bij ING hele legers van communicatie-experts, PR-pikkies, perswoordvoerders, social media guru's en meer van dat soort kulvolk in dienst. Hoe de fuck kan het dan dat er nog steeds geen duidelijke communicatie is gekomen? Niks op de site, geen enkele officiele mededelingen... laat iedereen maar lekker in het duister zitten. Zo kweek je onzekerheid en paniek he!
  woensdag 3 april 2013 @ 19:03:02 #126
78780 deedeetee
pi_124845462
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:59 schreef Automatisch het volgende:

[..]

Tja probeer creatief te zijn in plaats van zo afhankelijk te zijn van een bank. Je ziet wat er gebeurt als men even niet kan inloggen.
Ik heb bij 2 verschillende banken een rekening en dus geen probleem. In de jaren '80 had we een buuf zonder bankrekening die onder protest toch een rekening opende, omdat zijn werkgever weigerde om zijn loon nog langer in het toen bekende bruine papieren vlopje te overhandigen :D
pi_124845466
Lekkere informatie ook, er is geen storing bij Mijn ING, oh daarom krijg ik een melding dat er een storing is.

Op de site van ING staat inmiddels te lezen dat klanten door de problemen mogelijk te maken krijgen met - mogelijk ongeoorloofde - roodstand. 'Door de storing van vandaag zijn de incasso afschrijvingen gecontroleerd op het saldo van afgelopen nacht en pas vandaag geboekt. Dit kan er toe leiden dat klanten die vandaag geld hebben uitgegeven (pinnen of geld overschrijven) te maken krijgen met (ongeoorloofde) roodstand, omdat beide type betalingen zijn afgeschreven.'

Een woordvoerder laat in een reactie op de onrust weten dat de bank de gegevens van alle betalingen vannacht niet volledig heeft verwerkt. Dat euvel is pas vandaag aan het licht gekomen. 'Wij bieden alle klanten onze excuses aan voor het ongemak en doen er alles aan om het probleem te verhelpen', zegt hij. 'Maar klanten kunnen gewoon internetbankieren. Er is geen sprake van een storing bij Mijn ING.'
Ook via Twitter is de bank dat aan het communiceren
  woensdag 3 april 2013 @ 19:03:30 #128
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_124845492
Overbelast
Say what?
pi_124845499
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:49 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Bij mij lijkt eea te kloppen, zelfs de spaarrekening. Pfoe!

Alleen staan er twee overboekingen genoteerd met een *-etje. Gereserveerd dus, begrijp ik.
Vreemd want ze zijn van 1 april terwijl ik daarna al wel betalingen heb gedaan die gewoon zijn afgeboekt.

1 april-grap? :')
Paasdagen. Konden er geen transacties gedaan worden.
pi_124845504
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:03 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik heb 2 verschillende banken een rekening en dus geen probleem. In de jaren '80 had we een buuf zonder bankrekening die onder protest toch een rekening opende, omdat zijn werkgever weigerde om zijn loon nog langer in het toen bekende bruine papieren vlopje te overhandigen :D
Oh oude vrienden van mijn ouders zijn ook zo. Die doen alles cash.
pi_124845509
quote:
13s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:02 schreef Farenji het volgende:
Nu hebben ze bij ING hele legers van communicatie-experts, PR-pikkies, perswoordvoerders, social media guru's en meer van dat soort kulvolk in dienst. Hoe de fuck kan het dan dat er nog steeds geen duidelijke communicatie is gekomen? Niks op de site, geen enkele officiele mededelingen... laat iedereen maar lekker in het duister zitten. Zo kweek je onzekerheid en paniek he!
Staat er al hoor, op Twitter, Facebook en hun eigen site: http://www.ing.nl/de-ing/(...)-mijn-ing/index.aspx
pi_124845522
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:03 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik heb 2 verschillende banken een rekening en dus geen probleem. In de jaren '80 had we een buuf zonder bankrekening die onder protest toch een rekening opende, omdat zijn werkgever weigerde om zijn loon nog langer in het toen bekende bruine papieren vlopje te overhandigen :D
Hardop gelachen. :D
  woensdag 3 april 2013 @ 19:04:25 #133
346939 Janneke141
pi_124845537
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:03 schreef macca728 het volgende:
Er is geen sprake van een storing bij Mijn ING.'
quote:
Drukte op Mijn ING

Op dit moment zijn er zeer veel bezoekers op Mijn ING. Hierdoor is het nu helaas niet mogelijk om in te loggen. Probeert u het over enkele minuten nogmaals.

Onze excuses voor het ongemak.
  woensdag 3 april 2013 @ 19:04:48 #134
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_124845564
quote:
13s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:02 schreef Farenji het volgende:
Onzekerheid en paniek :')

Doe zelf even rustig. Storingen gebeuren soms wel eens. Als er een bank in Europa is die too big to fail is dan is het wel de "grotere hoeveelheid geld in ons beheer dan de hele benelux"-ING.

Sowieso ziet zo'n scenario er heel anders uit. Maar blijkbaar zijn mensen nogal simpele kuddedieren die bij het minste geringste al doemscenario's gaan lopen spuien aan elkaar.
pi_124845602
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

[..]

ja dat zeg ik, mensen die niet konden pinnen liegen ook.

De onrust over een mogelijke storing bij het internetbankieren van de ING Bank heeft vooralsnog geen gevolgen voor pin- of iDEAL-betalingen.

Een woordvoerster van betaalorganisatie Currence laat woensdagmiddag weten niets vreemds te zien in het betalingsverkeer. Ook heeft zij nog geen melding gekregen van ING dat er sprake zou zijn van een storing.
pi_124845624
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:04 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Doe zelf even rustig. Storingen gebeuren soms wel eens. Als er een bank in Europa is die too big to fail is dan is het wel de "grotere hoeveelheid geld in ons beheer dan de hele benelux"-ING.

Sowieso ziet zo'n scenario er heel anders uit. Maar blijkbaar zijn mensen nogal simpele kuddedieren die bij het minste geringste al doemscenario's gaan lopen spuien aan elkaar.
De timing is een beetje off, met Cyprus nog vers in het geheugen :7
pi_124845638
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je snapt dat geld bij banken gewoon records zijn in een database, toch? Waarom heb je het daar moeilijk mee?
En wie zegt dat ze het saldo straks niet een paar honderd euro lager zetten? Hoe kan ik controleren dat die database klopt.

Ik kan nu eindelijk weer inloggen, en volgens mij mis echt wat. Dit omdat toen ik de laatste keer inlogde het saldo boven een bepaald bedrag stond. Ik weet niet meer precies hoeveel het was, meer wel dat het boven dat bedrag was. ik weet ook nog exact welke dag dat was.

Als ik nu mijn huidige saldo neem, en ik tel daar alle afschrijvingen tot die dag bij op, kom ik niet aan dat bedrag. Scheelt zo'n 280 euro. Ik mis dus meer, omdat het saldo toen in in ieder geval boven dat ronde bedrag stond...
pi_124845664
quote:

[..]

Inderdaad :) Nu maar hopen dat niet iedereen massaal zijn geld gaat pinnen, dan komen er wel problemen. Maar ik neem aan dat we van 2008 wel hebben geleerd.
pi_124845740
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja dat zeg ik, mensen die niet konden pinnen liegen ook.

De onrust over een mogelijke storing bij het internetbankieren van de ING Bank heeft vooralsnog geen gevolgen voor pin- of iDEAL-betalingen.

Neenee, ik kon/kan echt niet pinnen en dat moet kunnen.
pi_124845746
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:06 schreef Ludd het volgende:

[..]

En wie zegt dat ze het saldo straks niet een paar honderd euro lager zetten? Hoe kan ik controleren dat die database klopt.

Ik kan nu eindelijk weer inloggen, en volgens mij mis echt wat. Dit omdat toen ik de laatste keer inlogde het saldo boven een bepaald bedrag stond. Ik weet niet meer precies hoeveel het was, meer wel dat het boven dat bedrag was. ik weet ook nog exact welke dag dat was.

Als ik nu mijn huidige saldo neem, en ik tel daar alle afschrijvingen tot die dag bij op, kom ik niet aan dat bedrag. Scheelt zo'n 280 euro. Ik mis dus meer, omdat het saldo toen in in ieder geval boven dat ronde bedrag stond...
Ze zeggen dat het saldo mogelijk niet correct zichtbaar is, dus dat kan dan voor nu kloppen toch?
pi_124845767
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:06 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Inderdaad :) Nu maar hopen dat niet iedereen massaal zijn geld gaat pinnen, dan komen er wel problemen. Maar ik neem aan dat we van 2008 wel hebben geleerd.
Ik leer alleen dat je banken steeds minder kan vertrouwen en dat sparen voor de dommen is.
pi_124845768
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:06 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

2008? :P
pi_124845795
quote:

Er is natuurlijk wel een tanend vertrouwen in de bancaire sector, deels veroorzaakt door hen zelf en deels veroorzaakt door hoe de politiek met de problemen in de bancaire sector om gaat. Normaal merk je daar niet zoveel van, maar er hoeft maar weinig te gebeuren om de onzekerheid, paniek vind ik wat overdreven, tot uiting te laten komen.
pi_124845829
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:09 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Er is natuurlijk wel een tanend vertrouwen in de bancaire sector, deels veroorzaakt door hen zelf en deels veroorzaakt door hoe de politiek met de problemen in de bancaire sector om gaat. Normaal merk je daar niet zoveel van, maar er hoeft maar weinig te gebeuren om de onzekerheid, paniek vind ik wat overdreven, tot uiting te laten komen.
Mensen kunnen elkaar ook aardig ophitsen via alle sociale media tegenwoordig.
  woensdag 3 april 2013 @ 19:10:36 #145
346939 Janneke141
pi_124845850
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:09 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Zeker als half Nederland doorheeft dat er wat aan de hand is terwijl de bank doet alsof er niks aan de hand is.
pi_124845857
quote:
15s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:08 schreef Ziba het volgende:

[..]

2008? :P
Kredietcrisis?
pi_124845862
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:08 schreef STING het volgende:

[..]

Ze zeggen dat het saldo mogelijk niet correct zichtbaar is, dus dat kan dan voor nu kloppen toch?
Ja, maar ik heb geen dubbele afschrijvingen.
pi_124845926
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:10 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb geen dubbele afschrijvingen.
Als ik de tekst zo lees is dat niet de voorwaarde om evt. een verkeerd saldo getoond te krijgen.
pi_124845939
Het beroerde is dat je bij de ING niet kunt zien hoe hoog je saldo was, of je moet je jaaroverzicht opvragen en iedere transactie vanaf 1 januari gaan terugrekenen. Bij de ABN kun je bij iedere transactie zien wat je saldo opdat moment was. Daar stoor ik me al veel langer aan, vooral sinds de papieren afschriften gestopt zijn.

Ook bij mij zijn 2 bedragen (reserveringen) dubbel afgeboekt.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_124845964
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:10 schreef Janneke141 het volgende:
Zeker als half Nederland doorheeft dat er wat aan de hand is terwijl de bank doet alsof er niks aan de hand is.
Dat dus ook inderdaad. Toenemende macht van de consument door Twitter, FOK! en Facebook, positieve ontwikkeling vind ik. :)
pi_124845986
bij rabo ken je ervoor kiezen om 1 keer per maand een papieren afschrift te krijgen

hiervoor moet je wel betalen
pi_124845995
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:10 schreef STING het volgende:

[..]

Mensen kunnen elkaar ook aardig ophitsen via alle sociale media tegenwoordig.
Bedrijven en overheid komen minder makkelijk weg met hun onzinverhalen van de PR-mannetjes.
pi_124846016
quote:
"Door de storing van vandaag zijn de incasso afschrijvingen gecontroleerd op het saldo van afgelopen nacht en pas vandaag geboekt. Dit kan er toe leiden dat klanten die vandaag geld hebben uitgegeven (pinnen of geld overschrijven) te maken krijgen met (ongeoorloofde) roodstand, omdat beide type betalingen zijn afgeschreven."
Al twee of drie dagen geen enkele transactie gedaan en sta ook rood. Hoelang zal het duren voordat ING eerlijk is over wat er aan de hand is?
Extremistisch gematigd.
pi_124846024
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Precies, als het overduidelijk is dat er een issue is en de bank gaat dat in eerste instantie stelselmatig bagatelliseren, dan geeft dat een heel slecht signaal af. Niet kloppende saldi of overschrijvingen bij een bank, of ook maar het vermoeden daarvan, is vergelijkbaar met dikke vette ratten in de keuken van een sterrestaurant. Dat moeten ze zich toch realiseren en daar hadden de communicatie-mensen wel beter op moeten reageren.
pi_124846038
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:14 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Bedrijven en overheid komen minder makkelijk weg met hun onzinverhalen van de PR-mannetjes.
Indeed. Maar denk dat het mes wel aan twee kanten snijdt. Er kunnen bepaalde roddels in rap tempo zo verspreid worden, dat het al snel als waarheid wordt aangenomen.
pi_124846071
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:12 schreef STING het volgende:

[..]

Als ik de tekst zo lees is dat niet de voorwaarde om evt. een verkeerd saldo getoond te krijgen.
Ok, ik denk dat ik maar gewoon geduld moet hebben, en vertrouwen dat het straks klopt. Ik word altijd een beetje neurotisch van dit soort dingen. :') :@
pi_124846077
Probleem nummer zoveel met de ING. Als je hierna nog steeds klant blijft bij die toko mag je in het vervolg ook niet zeuren.
pi_124846100
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:12 schreef Adfundum het volgende:
Het beroerde is dat je bij de ING niet kunt zien hoe hoog je saldo was, of je moet je jaaroverzicht opvragen en iedere transactie vanaf 1 januari gaan terugrekenen.
Ja, ik weet mijn saldo wel ongeveer, maar niet precies. Geen idee hoe ik er nu achter moet komen wat mijn saldo was. Gelukkig heb ik het een en ander nog in mijn Excel staan voor de IB-aangifte, maar dat is ook maar een geluk bij een ongeluk.
pi_124846104
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:16 schreef S1gnum het volgende:
Probleem nummer zoveel met de ING. Als je hierna nog steeds klant blijft bij die toko mag je in het vervolg ook niet zeuren.
Vooral toen het nog Postbank was.
Elke dag wel een klbtopic over storing en elke nacht "onderhoud". :')
  woensdag 3 april 2013 @ 19:17:17 #160
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_124846121
Ik ga overstappen naarveen andere bank, een storing oké. Maar alscde ING zegt dat het ook nog klopt is echt schandalig.
^O^
  woensdag 3 april 2013 @ 19:17:21 #161
306109 francoisdublanc
pi_124846124
Stel he, stel: Er is een grote hoeveelheid geld gestolen van mensen. Wat gebeurd er dan?
pi_124846161
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:16 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ok, ik denk dat ik maar gewoon geduld moet hebben, en vertrouwen dat het straks klopt. Ik word altijd een beetje neurotisch van dit soort dingen. :') :@
Daarin ben je echt niet de enige :P Er is niet voor niets zoveel onrust
pi_124846163
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:16 schreef S1gnum het volgende:
Welke problemen waren daar nog meer dan? Volgens mij juist niet, toch?
pi_124846171
Het heeft er echt alle schijn van dat een medewerker de tape van vandaag met die van 1 april verwisseld heeft..
pi_124846216
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Bij mij niet. Alleen betalingen met pinpas zijn zotezien dubbel afgeschreven.
Even systematisch:

• Automatische incassos zoals de premie zorgverzekering staan er bij mij slechts eenmaal op.

• Geldopname bij een andere bank (rabo), een bioscoopkaartje en boodschappen zijn allemaal dubbel - alleen met verschillende omschrijvingen.

• Salaris is helaas maar 1x bijgeschreven ;) Net als alle andere bijschrijvingen. Snif.

• De dubbele afschrijvingen zijn verwerkt in het saldo - wat dus idd te laag is.
Daarnaast klopt de rekensom niet - ik (nouja, excel) komt op E 20 verschil - maar dat kan een nog niet zichtbare transactie zijn.

Totaal is er zo'n E 200 teveel afgeschreven. Gelukkig kom ik daardoor niet in onmiddellijke geldnood ofzo, maar ik kan mij voorstellen dat dat voor veel mensen anders is...
pi_124846254
quote:

[..]

Wat dacht je van gewoon afschriften laten opsturen?
pi_124846300
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:13 schreef arjan1212 het volgende:
bij rabo ken je ervoor kiezen om 1 keer per maand een papieren afschrift te krijgen

hiervoor moet je wel betalen
kan bij de ING ook, mijn moeder krijgt dat nog, gratis. Alleen voor oudere mensen.
pi_124846325
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:17 schreef sonnyspek het volgende:
Stel he, stel: Er is een grote hoeveelheid geld gestolen van mensen. Wat gebeurd er dan?
failliet ING, oh nee dat mag niet.
  Donald Duck held woensdag 3 april 2013 @ 19:22:07 #169
46149 __Saviour__
pi_124846329
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:47 schreef Black-beauty-babe het volgende:
En daar sta je dan met je boodschappen
Handige tip: altijd wat noodcontanten bijhebben in een sleutelhangertje

Altijd bij de hand en je weet maar nooit wanneer het je uitkomt
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_124846371
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:12 schreef Adfundum het volgende:
Het beroerde is dat je bij de ING niet kunt zien hoe hoog je saldo was, of je moet je jaaroverzicht opvragen en iedere transactie vanaf 1 januari gaan terugrekenen.
Stoor ik me ook aan ja.
pi_124846382
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:22 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Handig bij de ALLEEN PIINNEN supermarkten.
  woensdag 3 april 2013 @ 19:24:01 #172
323439 HetKlusKonijn
pi_124846417
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:18 schreef dvr het volgende:
Het heeft er echt alle schijn van dat een medewerker de tape van vandaag met die van 1 april verwisseld heeft..
Het is wel heel toevallig dat er bij mij juist afschrijvingen op 1 april niet klopten inderdaad. :P
pi_124846443
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:13 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat dus ook inderdaad. Toenemende macht van de consument door Twitter, FOK! en Facebook, positieve ontwikkeling vind ik. :)
Kracht van de consument of overdreven paniek zaaien?
  woensdag 3 april 2013 @ 19:26:14 #174
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_124846527
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:22 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik had nog contant thuis maar ze willen in de toekomst van het contant geld af en zoveel mogelijk tot alles met de pinpas en daar kun je dit soort storingen niet gebruiken
^O^
  woensdag 3 april 2013 @ 19:26:42 #175
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_124846561
Ik moet vrijdag met de trein ik mag toch hopen dat ik dan mijn geld weer terug heb..
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  woensdag 3 april 2013 @ 19:28:07 #176
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_124846625
Kijk iedereen dan afhankelijk zijn van de bank :D
Hoe gaan die mensen zich redden als een keer echt de pleuris uitbreekt?
  woensdag 3 april 2013 @ 19:29:35 #177
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124846717
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:26 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik moet vrijdag met de trein ik mag toch hopen dat ik dan mijn geld weer terug heb..
Wat ik me afvraag opeens is of ook grote spaarders en bedrijven hier last van hebben. Stel je voor dat je net als bedrijf 10.000.000 moet overmaken sta je opeens 200.000 euro rood :')

Als ze het niet voor vrijdag gefixed hebben zullen er wel wat klanten weglopen.
pi_124846727
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:28 schreef YazooW het volgende:
Kijk iedereen dan afhankelijk zijn van de bank :D
Hoe gaan die mensen zich redden als een keer echt de pleuris uitbreekt?
Kunnen ze niet, want over 10 jaar kan je alleen met pinnen betalen als het aan de banken ligt.
  woensdag 3 april 2013 @ 19:30:18 #179
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_124846752
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:23 schreef macca728 het volgende:

[..]

Handig bij de ALLEEN PIINNEN supermarkten.
Die bestaan niet, ze dienen een wettig betaalmiddel gewoon te accepteren.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_124846764
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

kan bij de ING ook, mijn moeder krijgt dat nog, gratis. Alleen voor oudere mensen.
Ja hoor, ook voor jongeren.
sig verwijderd door FA
pi_124846794
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag opeens is of ook grote spaarders en bedrijven hier last van hebben. Stel je voor dat je net als bedrijf 10.000.000 moet overmaken sta je opeens 200.000 euro rood :')

Als ze het niet voor vrijdag gefixed hebben zullen er wel wat klanten weglopen.
Ik denk zelfs morgen al. Bouwbedrijven mogen echt niet te laat betalen hoor bv, dan krijgen ze boete's of de aannemers zegghen toedeledoekie.
pi_124846818
Ik denk dat er een storing is bij ING
pi_124846819
Hé, mijn saldo klopt weer...
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_124846824
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:30 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Bestaan allang hoor. Amsterdam was er 1 dacht ik, nog wel meer.
pi_124846861
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

Bestaan allang hoor. Amsterdam was er 1 dacht ik, nog wel meer.
klopt maar dan staat het ook wel met grote borden bij de ingang van de winkel
pi_124846892
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:14 schreef Farenji het volgende:

[..]

Precies, als het overduidelijk is dat er een issue is en de bank gaat dat in eerste instantie stelselmatig bagatelliseren, dan geeft dat een heel slecht signaal af. Niet kloppende saldi of overschrijvingen bij een bank, of ook maar het vermoeden daarvan, is vergelijkbaar met dikke vette ratten in de keuken van een sterrestaurant. Dat moeten ze zich toch realiseren en daar hadden de communicatie-mensen wel beter op moeten reageren.
Inderdaad. Ja, eerst het gebruikelijke wat bedrijven en overheid doen : schuld leggen bij de burger. Altijd. Oh, u kan niet pinnen? Pech, had u maar uw saldo moeten controleren. Schuld bij ons? Nee joh, dat kan niet.

Om te kotsen. :r
pi_124846898
quote:

[..]

Oh? Doe eens een linkje?
  woensdag 3 april 2013 @ 19:33:15 #188
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_124846928
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:31 schreef Evertjan het volgende:
Ik denk dat er een storing is bij ING
Je meent het...
^O^
pi_124846950
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:33 schreef Black-beauty-babe het volgende:

[..]

Je meent het...
volgens mij hoorde ik er net iets over op Radio 1.
  woensdag 3 april 2013 @ 19:33:51 #190
78780 deedeetee
pi_124846963
Bij mij zijn de pinbetalingen van 30 maart op die dag met * als reservering afgeboekt en op 3 april opnieuw afgeboekt en dan zonder dit * sterretje erbij. Dubbele afboeking dus.

Duidelijke fout lijkt mij.
pi_124846965
Mijn saldo klopt ook weer.
  woensdag 3 april 2013 @ 19:34:03 #192
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_124846978
Zijn er al mensen schreeuwend voor de ing verschenen ? het gaat toch om geld en genoeg gekkies in Nederland.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_124847012
quote:

[..]

Eeehm, nee. Dat hoeven ze niet.
Ze moeten het alleen wel duidelijk en ruim voor de kassa aangeven.
pi_124847059
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:32 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Oh? Doe eens een linkje?
Wordt hierboven toch beaamd. Denk je dat ik foto's er van neem ofzo ?
pi_124847093
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

http://www.rijksoverheid.(...)-overal-betalen.html

Kijk - linkje. Winkels mogen contant geld weigeren.
pi_124847094
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:32 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Oh? Doe eens een linkje?
Hier, volgend jaar al

http://www.supermacht.nl/(...)a-niet-meer-mogelijk
  woensdag 3 april 2013 @ 19:36:16 #197
346939 Janneke141
pi_124847110
quote:

[..]

Onzin. Er is geen acceptatieplicht voor wettige betaalmiddelen.
  woensdag 3 april 2013 @ 19:37:00 #198
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_124847153
Hoe bewijs je eigenlijk hoeveel geld je hebt als ING claimt dat je minder hebt?
pi_124847200
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:37 schreef YazooW het volgende:
Kan je niet.
pi_124847205
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

Die kerel zegt dat in een winkel niet alleen met pinpas betaald mag worden, daar vraag ik een linkje ter ondersteuning van.

Ik weet niet waar jij het over hebt?
pi_124847218
quote:
Het is Intern wel goed maar extern fout.

Volgens mij had Cyprus nog een miljard nodig..
pi_124847246
quote:
Met je papieren afschrift?
pi_124847268
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:38 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

Het is Intern wel goed maar extern fout.

Volgens mij had Cyprus nog een miljard nodig..
Dat is de vraag niet.

Papieren afschriften lijkt me.
sig verwijderd door FA
pi_124847275
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:37 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Die kerel zegt dat in een winkel niet alleen met pinpas betaald mag worden, daar vraag ik een linkje ter ondersteuning van.

Ik weet niet waar jij het over hebt?
Oh foutje, sorry
  woensdag 3 april 2013 @ 19:38:56 #205
78780 deedeetee
pi_124847277
Probleem opgelost, dubbele afboekingen weg en saldo weer zoals het was. *)
pi_124847305
Typisch die Nederlandse vrekkerigheid, iedereen massaal z'n saldo checken :')
pi_124847308
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:38 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dat is de vraag niet.

Hoeveel mensen hebben die nog ? En dan krijg je ze nog 1x in de maand.
pi_124847372
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:38 schreef deedeetee het volgende:
Probleem opgelost, dubbele afboekingen weg en saldo weer zoals het was. *)
Hier ook.
sig verwijderd door FA
  woensdag 3 april 2013 @ 19:40:40 #209
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_124847378
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:38 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Met je papieren afschrift?
En als je die niet hebt?
  woensdag 3 april 2013 @ 19:40:53 #210
78780 deedeetee
pi_124847393
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Typisch die Nederlandse vrekkerigheid, iedereen massaal z'n saldo checken :')
Wat een onzin, we worden al genoeg geplukt door de staat als de banken nu ook nog mee gaan doen..... :P
pi_124847411
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:38 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dat is de vraag niet.

Laatste papieren afschrift is van 5 jaar geleden. Als je alle bij- en afschrijving van 5 jaar moet gaan verrekenen, ben je een paar dagen kwijt denk ik. :')
pi_124847441
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:40 schreef YazooW het volgende:

[..]

En als je die niet hebt?
Niet.

Of je moet screenshots/foto's van je saldo hebben gemaakt.
sig verwijderd door FA
pi_124847496
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:41 schreef Ludd het volgende:

[..]

Laatste papieren afschrift is van 5 jaar geleden. Als je alle bij- en afschrijving van 5 jaar moet gaan verrekenen, ben je een paar dagen kwijt denk ik. :')
Je hebt ook nog het jaaroverzicht.. ben je nog steeds wel even bezig met rekenen, maar iig geen 5 jaar :P
  Donald Duck held woensdag 3 april 2013 @ 19:43:05 #214
46149 __Saviour__
pi_124847499
quote:
Handmatig aan de slag.
Jaaroverzicht 2012 downloaden en daarna je bij- en afschriften verrekenen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 3 april 2013 @ 19:43:46 #215
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124847530
quote:
ING legt betalingsverkeer plat tot 21.00u om de problemen op te kunnen lossen.
Ik mag hopen alleen het digitale betalingsverkeer :')
Niet dat je nu ineens met een lege tank staat en niet kan tanken
pi_124847565
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:40 schreef YazooW het volgende:

[..]

En als je die niet hebt?
Dan is het nu de tijd om dat aan te zetten. Gratis bij de ING als je ze maandelijks ontvangt!
pi_124847631
Kan eindelijk weer inloggen, paar afschrijvingen dubbel. Komt neer op een paar tientjes. Komt wel goed neem ik aan. :)
:{
pi_124847669
Net gecheckt en bij mij is alles goed. Vanmorgen toevallig nog mijn saldo gecheckt en het saldo van nu klopt met wat er in de tussentijd nog afgeschreven is.
pi_124847683
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:45 schreef kievitsboom het volgende:
Kan eindelijk weer inloggen, paar afschrijvingen dubbel. Komt neer op een paar tientjes. Komt wel goed neem ik aan. :)
ja dit keer wel, volgende keer misschien niet.
pi_124847731
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:40 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wat een onzin, we worden al genoeg geplukt door de staat als de banken nu ook nog mee gaan doen..... :P
Dat bedoel ik dus, geplukt worden :')
Er is gewoon een storing waardoor het saldo overzicht niet helemaal klopt, gebeurt zovaak bij de ING.
  woensdag 3 april 2013 @ 19:48:03 #221
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_124847770
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:44 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dan is het nu de tijd om dat aan te zetten. Gratis bij de ING als je ze maandelijks ontvangt!
Ja heb ik al, is dat inderdaad gratis ja? Ik dacht dat ik er extra voor betaalde elke maand.
  woensdag 3 april 2013 @ 19:49:25 #222
346939 Janneke141
pi_124847829
Hmm, er stonden eerst 5 dubbele transacties tussen, nu nog maar één (van minder dan een tientje...)
pi_124847967
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Er is gewoon een storing waardoor het saldo overzicht niet helemaal klopt, gebeurt zovaak bij de ING.
Er is vooral sprake van arrogantie. Dat is het werkelijke probleem. Als simpele burger word je gewoon niet geloofd.
  woensdag 3 april 2013 @ 19:52:00 #224
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_124847973
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:46 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Ik vind Specularium juist enorm veel humor hebben. _O_

Ik lig meestal in een deuk bij zijn antwoorden! :D Echt een toffe user. :7
pi_124848214
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:51 schreef skrn het volgende:

[..]

Er is vooral sprake van arrogantie. Dat is het werkelijke probleem. Als simpele burger word je gewoon niet geloofd.
Zal ik niet ontkennen.
Dat half Nederland in paniek raakt vind ik alleen nogal triest. Mensen zitten teveel op hun centen.
pi_124848250
Ze zijn zich aan het voorbereiden op Cyprus part deux. Moet je voorstellen dat de headline morgen luidt: 'alle spaartegoeden bij de ING bank zijn voor onbepaalde tijd bevroren.' Wat zou de pleuris hier op fok uitbreken.
pi_124848334
Mooi, saldo is weer normaal. Maar nu is mijn spaarrekening afgeschermd. :')
pi_124848364
Ik wilde trouwens overstappen van de Rabo naar de ING omdat hun betaalpakket mij meer aanspreekt, maar dat gaan we toch maar even niet doen. Bij de ING zijn er altijd storingen.
  woensdag 3 april 2013 @ 20:00:33 #229
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_124848380
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Zal ik niet ontkennen.
Dat half Nederland in paniek raakt vind ik alleen nogal triest. Mensen zitten teveel op hun centen.
Bij mensen die niet veel te besteden hebben kan ik me dat goed voorstellen
^O^
pi_124848528
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Nou ik heb het nog nooit meegemaakt hoor, dit.
pi_124848584
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:00 schreef Dvm86 het volgende:
Ik wilde trouwens overstappen van de Rabo naar de ING omdat hun betaalpakket mij meer aanspreekt, maar dat gaan we toch maar even niet doen. Bij de ING zijn er altijd storingen.
Bij de Rabo zijn die er ook hoor, we hebben Rabo op de zaak, leuk als je directeur komt tekenen en de site loopt vast.
pi_124848665
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:24 schreef marcodej het volgende:

[..]

Kracht van de consument of overdreven paniek zaaien?
Niet paniek zaaien. Als ik ergens chagrijnig van wordt is het als er ongecontroleerde dingen mijn geld gebeuren.
pi_124848742
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Zal ik niet ontkennen.
Mensen zijn gewoon onverantwoordelijk bezig door maar wat te roepen op twitter etc. Het Haren effect is dichterbij dan je denkt.
pi_124848912
Kijk net weer mn saldo en nu staat er 70,- meer op dan dat er net stond.

70,- van dit weekend zijn dus toch dubbel afgeschreven lijkt het.
pi_124848944
Ha, ik heb opeens bijna 100 euro meer op mijn rekening, en de dubbele afschrijvingen zijn weg. Het saldo klopte dus inderdaad niet. Hopen dat het voor alle anderen ook goed gefixt wordt. :)
  woensdag 3 april 2013 @ 20:12:12 #236
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_124848954
Ik kom net thuis en kan niet inloggen.

Stelletje prutsers. :( :( :(
pi_124848989
Mijn saldo klopt nu ook weer.

Spaarrekening kan ik niet in, en nou *poef* ben ik zomaar uitgelogd. :X
pi_124849041
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:12 schreef Van_Poppel het volgende:

Tja als alle klanten massaal in paniek op F5 gaan rammen, daar is bijna geen enkele site tegen bestand.
pi_124849109
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:13 schreef Igen het volgende:
Mijn saldo klopt nu ook weer.

Spaarrekening kan ik niet in, en nou *poef* ben ik zomaar uitgelogd. :X
Had ik ook. :D
  woensdag 3 april 2013 @ 20:17:00 #240
78780 deedeetee
pi_124849163
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:12 schreef Van_Poppel het volgende:

Probeer 's een andere browser, ik kan er wel in op firefox maar krijg in opera de * sorry het is te druk * melding :D
  woensdag 3 april 2013 @ 20:17:02 #241
311468 Van_Poppel
pi_124849165
Vraag me echt af aan welke sociale werkplaats ze de ICT hebben uitbesteed. :( :( :(
  woensdag 3 april 2013 @ 20:17:51 #242
311468 Van_Poppel
pi_124849208
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:17 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Probeer 's een andere browser, ik kan er wel in op firefox maar krijg in opera de * sorry het is te druk * melding :D
Heb Firefox, zal 's met IE proberen. :)

Thx!
pi_124849252
Heb nu nog 1 gereserveerd bedrag staan, van gisteren...
pi_124849269
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:07 schreef Wokkel het volgende:
Mensen zijn gewoon onverantwoordelijk bezig door maar wat te roepen op twitter etc. Het Haren effect is dichterbij dan je denkt.
Ik vind dit een interessante. Het is een feit dat de ING zelf ook maar wat riepwat je in zekere zin als liegen zou kunnen zien, want men bracht het als 'dit is de waarheid' terwijl men volgens mij zelf wist dat het giswerk was.

Waarom zou je dan iets anders van een willekeurige twitteraar mogen verwachten?
pi_124849311
Logen de twitteraars dan ?
pi_124849347
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:20 schreef macca728 het volgende:
Nee, Wokkel stelde dat ze maar wat riepen.
pi_124849358
Ik ga niet op mijn rekening kijken, heeft weinig zin denk ik. Als het maar snel opgelost is (voor morgenochtend) en ik geen geld kwijt ben vind ik het allemaal wel best.
pi_124849371
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:20 schreef macca728 het volgende:
Nee, maar de paniek was een beetje overdreven. Het was direct duidelijk dat dit niet kon kloppen.
pi_124849393
tvp. Mijn saldo klopt ook niet. -170.
జ్ఞ‌ా
pi_124849536
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:21 schreef marcodej het volgende:

[..]

Nee, maar de paniek was een beetje overdreven. Het was direct duidelijk dat dit niet kon kloppen.
Gelukkig heeft de ING er alles aan gedaan om die paniek weg te nemen :')
  woensdag 3 april 2013 @ 20:33:48 #252
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_124849942
Ik ben ineens 900E lichter
pi_124850088

[ Bericht 100% gewijzigd door Ludd op 03-04-2013 21:03:26 ]
  woensdag 3 april 2013 @ 20:37:00 #254
19529 Fendy
True Spirit
pi_124850103
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:21 schreef kilon het volgende:
Ik ga niet op mijn rekening kijken, heeft weinig zin denk ik. Als het maar snel opgelost is (voor morgenochtend) en ik geen geld kwijt ben vind ik het allemaal wel best.
Dit soort dingen kan zomaar een weekje duren volgens mij, hoop herstelacties voor nodig.
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_124850113
quote:
Otje :D
pi_124850552
Lijkt nu weer te kloppen allemaal.
pi_124850797
Er is bij mij geen betaling afgeschreven gaat dat zo blijven?
Ура для россии
pi_124850871
Link met #ING-problemen? CNBC: Websites of major US banks are being targeted in an unrelenting global cyber conflict. http://t.co/ULxQOua6cY

Bron: Twitter
Hmm?
  woensdag 3 april 2013 @ 20:55:21 #259
19529 Fendy
True Spirit
pi_124851254
Nou, maar vast op zoek naar een aluhoedje
Je hebt gelijk Fen.
pi_124851843
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:55 schreef Fendy het volgende:
ja want cyberattacks gaan er nooit komen.

Nou echt wel.
  woensdag 3 april 2013 @ 21:08:22 #261
19529 Fendy
True Spirit
pi_124852140
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:03 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja want cyberattacks gaan er nooit komen.

Nou echt wel.
Ja nou echt wel! Inderdaad! Ik vind het ook!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt gelijk Fen.
pi_124852178
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:55 schreef Fendy het volgende:
Ik check m'n keukenla ff
Hahaha
pi_124852434
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:08 schreef Fendy het volgende:

[..]

Ja nou echt wel! Inderdaad! Ik vind het ook!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn er zat geweest, alleen dat weten we officieel niet.
  woensdag 3 april 2013 @ 21:18:42 #264
19529 Fendy
True Spirit
pi_124852794
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

Zijn er zat geweest, alleen dat weten we officieel niet.
Wie zijn "we" en weet jij het officieus dan wel? Bron?

Je hebt gelijk Fen.
pi_124852920
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:18 schreef Fendy het volgende:

[..]

Wie zijn "we" en weet jij het officieus dan wel? Bron?

[ afbeelding ]
we = het klootjesvolk zoals wij hier.

Geen bron, maar terroristen hebben het vaak genoeg geprobeerd. Google maar.
Of buitenlandse overheden.

Maar lach er maar om, je ziet nu hoe kwetsbaar een economie is.

http://binnenland.nieuws.(...)ico_door_cyberaanval
  woensdag 3 april 2013 @ 21:22:36 #266
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_124853038
hier net gechecked, deel van het vermiste geld weer bijgeschreven
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_124853078
Ik vind wel dat er veel vertrouwen wordt geschonken aan computers. Computers zijn fantastische apparaten maar dan wel in combinatie met goede back-up systemen, hard-copies (papier dus) voor het archief en deskundig gebruik.

Een groot probleem is ook dat je als gebruiker machteloos staat als het misgaat. Dat is ook met de OV-chipkaart. Pas kapot, meteen probleem. Ik heb trouwens altijd geld op zak, altijd, voor dit soort ellende. Kom je altijd nog ergens.
  woensdag 3 april 2013 @ 21:23:22 #268
19529 Fendy
True Spirit
pi_124853095
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

we = het klootjesvolk zoals wij hier.

Geen bron, maar terroristen hebben het vaak genoeg geprobeerd. Google maar.
Of buitenlandse overheden.

Maar lach er maar om, je ziet nu hoe kwetsbaar een economie is.
Ik vind je stelling inderdaad best grappig. Vooral omdat het hier over een vermoedelijke storing op een mainframecomputer van de ING bank gaat en de gevolgen daarvan.
Ja, laten we het vooral gaan hebben over terroristische pogingen een economie onderuit te halen, het is geen fightclub hoor.
En google maar, want "het staat op internet dus het is waar?" Please.
Je hebt gelijk Fen.
pi_124853251
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:23 schreef Fendy het volgende:

[..]

Ik vind je stelling inderdaad best grappig. Vooral omdat het hier over een vermoedelijke storing op een mainframecomputer van de ING bank gaat en de gevolgen daarvan.
Ja, laten we het vooral gaan hebben over terroristische pogingen een economie onderuit te halen, het is geen fightclub hoor.
En google maar, want "het staat op internet dus het is waar?" Please.
Ja ik zeg toch niet dat het hier om een cyberaanval gaat ofzo ?

Je kan zelf googlelen en geloven wat jij gelofwaardig vindt.

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-uit-Nederland.dhtml

Nooit gebeurd volgens jou zeker ?
  woensdag 3 april 2013 @ 21:26:07 #270
244933 trovey
Nachtoele
pi_124853256
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:50 schreef quirina het volgende:
Link met #ING-problemen? CNBC: Websites of major US banks are being targeted in an unrelenting global cyber conflict. http://t.co/ULxQOua6cY

Bron: Twitter
Hmm?
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_124853328
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:23 schreef skrn het volgende:
Ik vind wel dat er veel vertrouwen wordt geschonken aan computers. Computers zijn fantastische apparaten maar dan wel in combinatie met goede back-up systemen, hard-copies (papier dus) voor het archief en deskundig gebruik.

Een groot probleem is ook dat je als gebruiker machteloos staat als het misgaat. Dat is ook met de OV-chipkaart. Pas kapot, meteen probleem. Ik heb trouwens altijd geld op zak, altijd, voor dit soort ellende. Kom je altijd nog ergens.
Over 10 jaar of korter niet meer. Is alles digitaal, OV, geld, noem maar op.

En je bent inderdaad heel kwetsbaar.

Je zal maar geen eten in huis hebben en de "storing" duurt een week.

Of er komt een andere regering, die niet zo democratisch is....
  woensdag 3 april 2013 @ 21:29:58 #272
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_124853504
wellicht is het een 1 april grap van de ING, of een medewerker, het gaat immers om de afschrijvingen van 1 april die dubbel zijn afgeboekt! Wel een geslaagde grap op zich!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_124853983
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

Over 10 jaar of korter niet meer. Is alles digitaal, OV, geld, noem maar op.

En je bent inderdaad heel kwetsbaar.

Je zal maar geen eten in huis hebben en de "storing" duurt een week.

Of er komt een andere regering, die niet zo democratisch is....
Ik wantrouw bijvoorbeeld onbemande benzine-pompen, waarin het bedrag wordt afgeschreven zonder expliciete toestemming vooraf. Je toest je pincode in en je hoopt maar dat hetzelfde bedrag wordt afgeschreven als wat je hebt getankt. Het risico wordt bij de gebruiker gelegd.

Ik heb wel eens met een dronken kop staan pinnen. Twee keer geen geld uit de automaat, wel bij de derde keer. Ik dacht toen dat ik op annuleren of iets had gedrukt. Later bleek dat er drie keer geld was afgeschreven van mijn rekening maar gelukkig! ook een bedrag teruggestort van de bank. Er was wel degelijk een fout en gelukkig was die ontdekt. Maar ook gewone pinautomaten kunnen keuren vertonen.

Ik hoop dat men er wat van leert, zowel de banken als de consumenten. Heb altijd geld bij je, zorg dat je wellicht een tweede rekening hebt, dat soort dingen.
  woensdag 3 april 2013 @ 21:38:19 #274
306109 francoisdublanc
pi_124854127
quote:
Dat lijkt me niet, maar het blijkt wel dat je zonder veel poespas het hele bankverkeer kan lamleggen en dat moet mensen meer schrik aanjagen dan dat Iran een mogelijke atoombom heeft.
  woensdag 3 april 2013 @ 21:40:53 #276
306109 francoisdublanc
pi_124854171
Ik snap sowieso niet waar ze dat vandaan halen.
pi_124854192
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:37 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik wantrouw bijvoorbeeld onbemande benzine-pompen, waarin het bedrag wordt afgeschreven zonder expliciete toestemming vooraf. Je toest je pincode in en je hoopt maar dat hetzelfde bedrag wordt afgeschreven als wat je hebt getankt. Het risico wordt bij de gebruiker gelegd.

Ik heb wel eens met een dronken kop staan pinnen. Twee keer geen geld uit de automaat, wel bij de derde keer. Ik dacht toen dat ik op annuleren of iets had gedrukt. Later bleek dat er drie keer geld was afgeschreven van mijn rekening maar gelukkig! ook een bedrag teruggestort van de bank. Er was wel degelijk een fout en gelukkig was die ontdekt. Maar ook gewone pinautomaten kunnen keuren vertonen.

Ik hoop dat men er wat van leert, zowel de banken als de consumenten. Heb altijd geld bij je, zorg dat je wellicht een tweede rekening hebt, dat soort dingen.
Heb ik ook, een tweede rekening met weinig geld, waarmee ik altijd pin, altijd cash bij me, pin relatief weinig, omdat ik ook controle wil hebben over mijn uitgaven.
pi_124854294
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:40 schreef sonnyspek het volgende:
Ik snap sowieso niet waar ze dat vandaan halen.
omdat het in andere landen al gebeurd is met andere daders ??

http://www.metronieuws.nl(...)rZmcu!KwMTU5K1ynJWc/
  woensdag 3 april 2013 @ 21:45:02 #279
306109 francoisdublanc
pi_124854408
Ja maar gelijk een 'cyberjihad' suggeren...Niet dat ik er niet voor opensta. Lijkt me alleen niet echt waarschijnlijk met de feiten die we tot nu toe hebben!
pi_124854435
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:45 schreef sonnyspek het volgende:
Ja maar gelijk een 'cyberjihad' suggeren...Niet dat ik er niet voor opensta. Lijkt me alleen niet echt waarschijnlijk met de feiten die we tot nu toe hebben!
Nee dit is een storing ws.
  woensdag 3 april 2013 @ 21:46:05 #281
306109 francoisdublanc
pi_124854468
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee dit is een storing ws.
Wat heeft die cyberjihad ermee te maken dan?
pi_124854568
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:46 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Wat heeft die cyberjihad ermee te maken dan?
angst voor Iran, Islam, dat soort dingen.
pi_124854617
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:45 schreef sonnyspek het volgende:
Het enige feit dat we tot nu toe hebben is dat de ING blijkbaar een basishouding heeft van het in het wilde weg roepen van dingen en men niet wil toegeven het zelf ook niet te weten.
  woensdag 3 april 2013 @ 21:51:11 #284
306109 francoisdublanc
pi_124854799
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:48 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Het enige feit dat we tot nu toe hebben is dat de ING blijkbaar een basishouding heeft van het in het wilde weg roepen van dingen en men niet wil toegeven het zelf ook niet te weten.
Maar er is nergens een 'spoor' naar een aanval vanuit Islamitische oogpunt.
pi_124854872
Ik heb net weer proberen in te loggen, lukte weer niet!

SPOILER
pi_124855025
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:51 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Maar er is nergens een 'spoor' naar een aanval vanuit Islamitische oogpunt.
neuh, dat klopt. Ik ga er voorlopig ook wel vanuit dat dat wel los zal lopen, maar de ING-irritatiebarometer heeft wel een nieuwe hoogte bereikt. Vorige grote storing was net niet genoeg om me te doen overstappen, maar dit keer heb ik het echt helemaal gehad. :r
  woensdag 3 april 2013 @ 21:55:59 #287
78780 deedeetee
pi_124855097
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wellicht is het een 1 april grap van de ING, of een medewerker, het gaat immers om de afschrijvingen van 1 april die dubbel zijn afgeboekt! Wel een geslaagde grap op zich!!
nope, bij mij 30 maart 2e x afgeschreven op 3 april
  woensdag 3 april 2013 @ 21:56:14 #288
306109 francoisdublanc
pi_124855108
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:54 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

neuh, dat klopt. Ik ga er voorlopig ook wel vanuit dat dat wel los zal lopen, maar de ING-irritatiebarometer heeft wel een nieuwe hoogte bereikt. Vorige grote storing was net niet genoeg om me te doen overstappen, maar dit keer heb ik het echt helemaal gehad. :r
Ja dat snap ik...Ik heb zelf geen rekening daar maar ik ben ook meer benieuwd hoe het heeft kunnen gebeuren.
pi_124855350
dacht iemand op het ing hoofdkantoor dat ie de betalingen voor goede vrijdag en pasen had uitgezet en ze dus nog verwerkt moesten worden, maar die waren niet uitgezet , dus toen ging alles dubbel
  woensdag 3 april 2013 @ 22:16:00 #290
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_124856343
Is het nu gewoon een storing of is het Cyberjihad? Het eerste vind ik niet zo interessant (Al is het wel boeiend te zien hoe heel Nederland in paniek raakt als er een dagje niet gepind kan worden). Het tweede wel. Want dit soort dingen vereist wel meer actie dan alleen maar een DDOS-attack!
The End Times are wild
pi_124857151
Precies, door een DDOS aanval maak je een website onbereikbaar. Totaal anders dan de problemen die ING vandaag heeft.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_124857571
Yeah, die 20 euro terug.
pi_124857598
saldo lijkt te kloppen
జ్ఞ‌ా
pi_124857626
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 22:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Precies, door een DDOS aanval maak je een website onbereikbaar. Totaal anders dan de problemen die ING vandaag heeft.
Bij een normale storing kun je alleen niet inloggen.

Dit is waarschijnlijk een terreurdaad.
  woensdag 3 april 2013 @ 22:41:38 #295
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_124857888
quote:
Volgens woordvoerder Harald Reusken van ING heeft de bank de precieze oorzaak nu achterhaald; het was een verkeerd ingeladen bestand:

“Een bestand met betaalgegevens is gisteravond verkeerd ingeladen in de systemen. Daardoor liep de verwerking van alle betaalopdrachten vervolgens vertraging op. Dat bestand moest vervolgens eerst hersteld worden voordat alles weer normaal liep.”
Het verklaart volgens Reusken ook waardoor niet alle klanten er last van hadden, maar alleen mensen die de afgelopen dagen gepind hadden of online een andere transactie hadden verricht.
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/04/03/storing-ing-weer-voorbij/
pi_124857930
జ్ఞ‌ా
pi_124858161
Nu klopt het weer hier.
  woensdag 3 april 2013 @ 22:46:44 #298
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_124858173
quote:
"Alleen de mensen die de afgelopen dagen gepinned of een digitale transactie gedaan hadden". Dat is dus iedereen.
The End Times are wild
pi_124858266
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 22:42 schreef µ het volgende:

[..]

Klinkt aannemelijk.
Inderdaad, maar als ik eerlijk ben ben ik in dit opzicht niet meer heel erg voor rede vatbaar.

Het is dan weer dit, dan weer dat, de ING is structureel in eerste instantie niet bijzonder eerlijk over omvang en impact, en daarnaast eindigt het altijd met de zalvende woorden 'we hebben alles onder controle, komt goed en we gaan het uitzoeken'. Nou, in die zalvende woorden geloof ik ondertussen niet meer.
pi_124858279
quote:
9s.gif Op woensdag 3 april 2013 22:46 schreef Specularium het volgende:
Nu klopt het weer hier.
opbellen dat je een ton mist
జ్ఞ‌ా
pi_124858287
.
జ్ఞ‌ా
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: