Dit soort dingen kan zomaar een weekje duren volgens mij, hoop herstelacties voor nodig.quote:Op woensdag 3 april 2013 20:21 schreef kilon het volgende:
Ik ga niet op mijn rekening kijken, heeft weinig zin denk ik. Als het maar snel opgelost is (voor morgenochtend) en ik geen geld kwijt ben vind ik het allemaal wel best.
Ja nou echt wel! Inderdaad! Ik vind het ook!quote:Op woensdag 3 april 2013 21:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja want cyberattacks gaan er nooit komen.
Nou echt wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
quote:Op woensdag 3 april 2013 21:08 schreef Fendy het volgende:
[..]
Ja nou echt wel! Inderdaad! Ik vind het ook!Zijn er zat geweest, alleen dat weten we officieel niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie zijn "we" en weet jij het officieus dan wel? Bron?quote:Op woensdag 3 april 2013 21:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zijn er zat geweest, alleen dat weten we officieel niet.
we = het klootjesvolk zoals wij hier.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:18 schreef Fendy het volgende:
[..]
Wie zijn "we" en weet jij het officieus dan wel? Bron?
[ afbeelding ]
Ik vind je stelling inderdaad best grappig. Vooral omdat het hier over een vermoedelijke storing op een mainframecomputer van de ING bank gaat en de gevolgen daarvan.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
we = het klootjesvolk zoals wij hier.
Geen bron, maar terroristen hebben het vaak genoeg geprobeerd. Google maar.
Of buitenlandse overheden.
Maar lach er maar om, je ziet nu hoe kwetsbaar een economie is.
Ja ik zeg toch niet dat het hier om een cyberaanval gaat ofzo ?quote:Op woensdag 3 april 2013 21:23 schreef Fendy het volgende:
[..]
Ik vind je stelling inderdaad best grappig. Vooral omdat het hier over een vermoedelijke storing op een mainframecomputer van de ING bank gaat en de gevolgen daarvan.
Ja, laten we het vooral gaan hebben over terroristische pogingen een economie onderuit te halen, het is geen fightclub hoor.
En google maar, want "het staat op internet dus het is waar?" Please.
quote:Op woensdag 3 april 2013 20:50 schreef quirina het volgende:
Link met #ING-problemen? CNBC: Websites of major US banks are being targeted in an unrelenting global cyber conflict. http://t.co/ULxQOua6cY
Bron: Twitter
Hmm?
Over 10 jaar of korter niet meer. Is alles digitaal, OV, geld, noem maar op.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:23 schreef skrn het volgende:
Ik vind wel dat er veel vertrouwen wordt geschonken aan computers. Computers zijn fantastische apparaten maar dan wel in combinatie met goede back-up systemen, hard-copies (papier dus) voor het archief en deskundig gebruik.
Een groot probleem is ook dat je als gebruiker machteloos staat als het misgaat. Dat is ook met de OV-chipkaart. Pas kapot, meteen probleem. Ik heb trouwens altijd geld op zak, altijd, voor dit soort ellende. Kom je altijd nog ergens.
Ik wantrouw bijvoorbeeld onbemande benzine-pompen, waarin het bedrag wordt afgeschreven zonder expliciete toestemming vooraf. Je toest je pincode in en je hoopt maar dat hetzelfde bedrag wordt afgeschreven als wat je hebt getankt. Het risico wordt bij de gebruiker gelegd.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
Over 10 jaar of korter niet meer. Is alles digitaal, OV, geld, noem maar op.
En je bent inderdaad heel kwetsbaar.
Je zal maar geen eten in huis hebben en de "storing" duurt een week.
Of er komt een andere regering, die niet zo democratisch is....
Dat lijkt me niet, maar het blijkt wel dat je zonder veel poespas het hele bankverkeer kan lamleggen en dat moet mensen meer schrik aanjagen dan dat Iran een mogelijke atoombom heeft.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:38 schreef sonnyspek het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ijkt_cyberjihad.html
?
Heb ik ook, een tweede rekening met weinig geld, waarmee ik altijd pin, altijd cash bij me, pin relatief weinig, omdat ik ook controle wil hebben over mijn uitgaven.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:37 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik wantrouw bijvoorbeeld onbemande benzine-pompen, waarin het bedrag wordt afgeschreven zonder expliciete toestemming vooraf. Je toest je pincode in en je hoopt maar dat hetzelfde bedrag wordt afgeschreven als wat je hebt getankt. Het risico wordt bij de gebruiker gelegd.
Ik heb wel eens met een dronken kop staan pinnen. Twee keer geen geld uit de automaat, wel bij de derde keer. Ik dacht toen dat ik op annuleren of iets had gedrukt. Later bleek dat er drie keer geld was afgeschreven van mijn rekening maar gelukkig! ook een bedrag teruggestort van de bank. Er was wel degelijk een fout en gelukkig was die ontdekt. Maar ook gewone pinautomaten kunnen keuren vertonen.
Ik hoop dat men er wat van leert, zowel de banken als de consumenten. Heb altijd geld bij je, zorg dat je wellicht een tweede rekening hebt, dat soort dingen.
omdat het in andere landen al gebeurd is met andere daders ??quote:Op woensdag 3 april 2013 21:40 schreef sonnyspek het volgende:
Ik snap sowieso niet waar ze dat vandaan halen.
Nee dit is een storing ws.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:45 schreef sonnyspek het volgende:
Ja maar gelijk een 'cyberjihad' suggeren...Niet dat ik er niet voor opensta. Lijkt me alleen niet echt waarschijnlijk met de feiten die we tot nu toe hebben!
angst voor Iran, Islam, dat soort dingen.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:46 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Wat heeft die cyberjihad ermee te maken dan?
Het enige feit dat we tot nu toe hebben is dat de ING blijkbaar een basishouding heeft van het in het wilde weg roepen van dingen en men niet wil toegeven het zelf ook niet te weten.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:45 schreef sonnyspek het volgende:
Ja maar gelijk een 'cyberjihad' suggeren...Niet dat ik er niet voor opensta. Lijkt me alleen niet echt waarschijnlijk met de feiten die we tot nu toe hebben!
Maar er is nergens een 'spoor' naar een aanval vanuit Islamitische oogpunt.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:48 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Het enige feit dat we tot nu toe hebben is dat de ING blijkbaar een basishouding heeft van het in het wilde weg roepen van dingen en men niet wil toegeven het zelf ook niet te weten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even a broken clock is right twice a day.
neuh, dat klopt. Ik ga er voorlopig ook wel vanuit dat dat wel los zal lopen, maar de ING-irritatiebarometer heeft wel een nieuwe hoogte bereikt. Vorige grote storing was net niet genoeg om me te doen overstappen, maar dit keer heb ik het echt helemaal gehad.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:51 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Maar er is nergens een 'spoor' naar een aanval vanuit Islamitische oogpunt.
nope, bij mij 30 maart 2e x afgeschreven op 3 aprilquote:Op woensdag 3 april 2013 21:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wellicht is het een 1 april grap van de ING, of een medewerker, het gaat immers om de afschrijvingen van 1 april die dubbel zijn afgeboekt! Wel een geslaagde grap op zich!!
Ja dat snap ik...Ik heb zelf geen rekening daar maar ik ben ook meer benieuwd hoe het heeft kunnen gebeuren.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:54 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
neuh, dat klopt. Ik ga er voorlopig ook wel vanuit dat dat wel los zal lopen, maar de ING-irritatiebarometer heeft wel een nieuwe hoogte bereikt. Vorige grote storing was net niet genoeg om me te doen overstappen, maar dit keer heb ik het echt helemaal gehad.
Bij een normale storing kun je alleen niet inloggen.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Precies, door een DDOS aanval maak je een website onbereikbaar. Totaal anders dan de problemen die ING vandaag heeft.
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/04/03/storing-ing-weer-voorbij/quote:Volgens woordvoerder Harald Reusken van ING heeft de bank de precieze oorzaak nu achterhaald; het was een verkeerd ingeladen bestand:
“Een bestand met betaalgegevens is gisteravond verkeerd ingeladen in de systemen. Daardoor liep de verwerking van alle betaalopdrachten vervolgens vertraging op. Dat bestand moest vervolgens eerst hersteld worden voordat alles weer normaal liep.”
Het verklaart volgens Reusken ook waardoor niet alle klanten er last van hadden, maar alleen mensen die de afgelopen dagen gepind hadden of online een andere transactie hadden verricht.
Klinkt aannemelijk.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/04/03/storing-ing-weer-voorbij/
"Alleen de mensen die de afgelopen dagen gepinned of een digitale transactie gedaan hadden". Dat is dus iedereen.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/04/03/storing-ing-weer-voorbij/
Inderdaad, maar als ik eerlijk ben ben ik in dit opzicht niet meer heel erg voor rede vatbaar.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |