quote:Giant penis closes Nürburgring Nordschleife
Typical isn't it? The first day of good weather and the track is closed for half of the day while a giant, white, graffiti penis is cleaned off the track...
twitter:smiffyboy twitterde op zondag 07-04-2013 om 18:48:35 @harrismonkey Dont be alarmed, but there is a massive wang painted on the Nurburgring.http://t.co/UWFkETS846” reageer retweet
Golf 2 komt er sowieso opquote:Op donderdag 18 april 2013 13:15 schreef daNpy het volgende:
Ben er zaterdag ook. Mocht je plaatjes gaan maken, zijn foto's van een goudkleurige Golf 2 tijdens de RCN zeer welkom
Wij gaan niet bij Pinocchio eten denk ik, er zijn betere tenten ondertussen
zal straks ff de planning neerzetten. Begint iig om een uur of 800u met training en dan tot 1700 geloof ik.quote:Op donderdag 18 april 2013 13:24 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Hoe laat beginnen de races op zaterdag doorgaans? Kan het nergens zo 123 vinden.
http://www.nuerburgring.d(...)nd-Zeitplan-2013.pdfquote:Op donderdag 18 april 2013 13:24 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Hoe laat beginnen de races op zaterdag doorgaans? Kan het nergens zo 123 vinden.
Vorig jaar bij Rad & Run ook bij Pinocchio gegeten. Goed te doen, eerlijke prijs, leuke mensen. Moest wel lachen hoe een oude Italiaanse man in het Duits tegen andere Nederlanders duidelijk maakte dat ze stiller moesten zijn. Was geen woord van te verstaan, maar het hielp welquote:Op donderdag 18 april 2013 13:15 schreef daNpy het volgende:
Ben er zaterdag ook. Mocht je plaatjes gaan maken, zijn foto's van een goudkleurige Golf 2 tijdens de RCN zeer welkom
Wij gaan niet bij Pinocchio eten denk ik, er zijn betere tenten ondertussen
Dus als ik het goed begrijp is de RCN op de Nordschleife en het programma wat jij post op het GP-circuit?quote:Op donderdag 18 april 2013 15:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
http://www.nuerburgring.d(...)nd-Zeitplan-2013.pdf
Pinnocchio doet inderdaad gezellig aan, bediening is ook goed en het eten is lekker. Alleen de laatste paar keer is voor ons enorm gebleken dat het zo veel mogelijk tafeltjes draaien is en als je je pizza bijna op hebt wordt het tijd om je jas te pakken en op te zouten.quote:Op donderdag 18 april 2013 16:01 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Vorig jaar bij Rad & Run ook bij Pinocchio gegeten. Goed te doen, eerlijke prijs, leuke mensen. Moest wel lachen hoe een oude Italiaanse man in het Duits tegen andere Nederlanders duidelijk maakte dat ze stiller moesten zijn. Was geen woord van te verstaan, maar het hielp wel
Dit: VLN ook geweest vorig jaar. Erg leuk om te zien. Clio's maken een hoop herrie + Sabine ontmoet in de Paddock
Als ik er ben dan ga ik natuurlijk ook wel de Ring op, tenzij de weersomstandigheden tegen zitten. Mijn huidige verzekering is van het type "geen dekking op de Ring" en ik vertrouw mijzelf wel, maar zeker niet die koekenbakkers die je allemaal in het weekend treft. Als het droog is kan ik hun fratsen wel corrigeren, maar op een natte baan is dat vaak niet meer mogelijk.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
Een Ringmeet... tof . Misschien wil ik ook wel aansluiten!
DS4, ga je nog rondjes knallen?
Wordt morgen maar 6 gradenquote:
ja. maar draag het los als het niet hard waait .als het heul koud is winterjas aan, als het warm is buzzybee polo, en als het er tussenin is en groene cape (zomerjassen liggen nog in nederland net als mn scheerspul trouwens... ) we gaan zo die kant op, maar nemen een toeristische route door de eiffel, dus zullen er rond het middaguur zijnquote:Op vrijdag 19 april 2013 22:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wordt morgen maar 6 graden
Heb jij je paardestaart nog?
die kleine kneipequote:Op zaterdag 20 april 2013 09:36 schreef lichtknopje het volgende:
11 mei ga ik ook. Weet niet of we de baan opgaan. We zijn er met een witte leon cupra. Zwarte wielen en zwarte spiegels.
Vorige keer vond ik het lastig een leuk/goed restaurant te vinden in Adenau. Iemand suggesties is adenau of nurgburg - geen italiaan aub 😄
Bedanktquote:Op zondag 21 april 2013 12:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Tx! Heb de gouden golf helaas maar 1 keer voor de lens gehad, maar toen wel een paar keer op het knopje gedrukt. Had dit weekend geen fotografenhesje dus mocht me aan de publieksplaatsen houden...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mag ik de foto's in groot formaat ontvangen?quote:Op zondag 21 april 2013 14:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Nee en nee Alle fotos staan hier, kijk maar waar ik geweest ben.
Die nieuwe Pzero's niks voor onder de RS6?quote:Op donderdag 25 april 2013 15:46 schreef DS4 het volgende:
Inmiddels een keer de tijd gevonden om de RS6 echt uit te laten op de Nordschleife (de eerste keer was het nat en had ik de auto net opgehaald, dus mijzelf beperkt tot het verdienen van de sticker).
Altijd weer leuk om te ervaren in hoeverre autojournalisten de RS6 goed hebben weten te typeren. De meesten vonden dat de RS6 veel te veel onderstuur had en daardoor op het circuit in zijn geheel niet tot haar recht komt.
Ik ben het daar maar weer eens niet mee eens. Ja, de auto heeft veel gewicht voorin en dus ook wel onderstuur, maar daar is goed omheen te rijden. Het draait zoals altijd om de juiste balans vinden (dat geldt ook voor overstuur, maar dwars gaan schijnt nog altijd te horen bij een perfecte wegligging als je het autojournalisten vraagt).
De grote makke van de auto is met name het gewicht. De banden moeten te hard werken en de voorbanden zaten al snel boven de 90 graden... Dat is voor R-compound de sweetspot, maar de P-zero's gaan smeren, waardoor onderstuur verergert (immers, achter blijft de temperatuur wel prima). Dat is eigenlijk alleen op te lossen door met R-compound te gaan rijden en R-compound zou de rondetijd van de RS6 enorm veel kunnen beïnvloeden.
Remmen houden zich prima. Al was aan de schijven wel te zien dat ze op hun donder gekregen hadden. Maar dat was bij de Porsche niet anders. Ik denk echter wel dat als je onervaren bent (en daardoor teveel gaat remmen) je in de problemen kan komen met de remmen.
Rondetijd was nog niet zo geweldig. BTG van 8.45, wat met correctie van de stukken waar je terug moest naar 30 km/u zeker terug mag naar 8.30. Ruimte voor verbetering dus. Met de Porsche reed ik 7.40 BTG als ik echt een keer vrij kon knallen. Origineel was de turbo ongeveer 13 seconden sneller dan de RS6. Beiden in gelijke mate motorisch getuned. Bij de 911 heeft dat waarschijnlijk meer resultaat op de rondetijd, want het gas kon bij de 911 (ook met de P-zero rosso's) vaker vol open dan bij de RS6. Daarnaast is de RS6 ondersteltechnisch geheel origineel, waar de Porsche flink aangepast was. Tel daarbij op dat die 7.40 met R-compound is en R compound scheelde 10-15 seconden... Met de RS6 zou ik dan zonder R-compound niet sneller moeten kunnen dan 8.10 (ter vergelijk, de Ringtaxi (M5) rijdt met 8.20 rond). Dat is dan een mooi doel, 20 seconden er af gaan rijden. Zal zeker 5 seconden te winnen zijn met de juiste bandenspanning en dan nog 15 seconden halen bij mijzelf. En wie weet ben ik nog wel een keer gek genoeg om R-compound onder de RS6 te mikken, dan zou onder de 8 min. BTG makkelijk haalbaar zijn. En dan kun je echt irritant worden...
Gelet op de bandenproblemen is 2 rondes achter elkaar maximaal en met passagiers (toch weer snel 10% meergewicht) moet dat beperkt worden tot 1... Het is helaas niet anders. Eigenlijk was het ook wel heel bijzonder dat ik de Porsche ronde, na ronde, na ronde zonder enig gezeik over de Ring kon jagen. Dus voor de 30e zit er wel een beperking op met rondjes rijden (sowieso zal het kwa rondetijd niet bijzonder zijn, want waarschijnlijk verschrikkelijk druk).
Nog even een mooie foto van een drietal die ik toch ook met de bandenproblemen redelijk eenvoudig in kon halen. Daar rij je dan met een geprepareerde 3 serie... en nog wat pijnlijker... een GT3RS 4.0...
[ afbeelding ]
Gumpert is het merk. Duits.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
Met zo'n Gumpert ben je wel exclusief. Is een Noble niet wat? Of is die niet genoeg trackgericht? Met een Ferrari zou je ook één van de weinigen zijn die er echt overheen jakkert, denk ik.
Zeker waar.quote:En laten we eerlijk zijn: dit is leuk, maar je kleine zien opgroeien is nog veel leuker
Ik ken 'm inderdaad, wist alleen niet dat het merk van oorsprong Duits is. De Noble is Engels, ook wel een geinige kar voor zover ik heb begrepen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gumpert is het merk. Duits.
[..]
Zeker waar.
Gewoon op de website: http://www.nuerburgring.d(...)en-nordschleife.htmlquote:Op woensdag 22 mei 2013 09:01 schreef Anne het volgende:
danpy, heb je weer een lijstje/agenda voor de rest van de maand mei + juni?
Kun je zelf doen door op de lijst te klikken (was een poll) als het goed is.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:33 schreef borderlinedancer het volgende:
Interesting .. Kom ik ook ff langs. Kun je jezelf op de lijst plaatsen of moet dat worden goedgekeurd?
quote:Anne & SD - Seat Ibiza Cupra (geel)
Barcaconia - Jeep JKU (blauw)
daNpy & vriendin - BMW 325i Touring (zwart) + Golf 2 GTI (groen)
DS4 - Audi RS6 (blauw)
Nou, hij komt niet abrupt tot stilstand en dat scheelt al heel veel...quote:Op maandag 10 juni 2013 23:02 schreef bietelboer het volgende:
Dit was een Time attack deelnemer, en gelukkig was de auto uit gerust met een FIA kooi, stoel, harnas en had hij een helm op.
Zonder die spullen was het denk ik heel slecht afgelopen met hem...
Klopt, maar op het rechte stuk rij ik alles voorbij, incl Porsche RS3quote:
Dat is makkelijk roepen... die bestaat niet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:51 schreef borderlinedancer het volgende:
Klopt, maar op het rechte stuk rij ik alles voorbij, incl Porsche RS3
Zeker wel. Tot 200 iig wel.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is makkelijk roepen... die bestaat niet.
Aangezien bij TF Doettinger Hoehe niet open is kun je het rechte stuk beter gebruiken als uitloopstuk om te koelen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:51 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Klopt, maar op het rechte stuk rij ik alles voorbij, incl Porsche RS3
Hij heeft ook nogal wat deuken en dat maakt het nog wat lolliger
In het jaar 200 waren er niet eens auto's...quote:
Een flink geblazen V8 vliegt sneller naar de 200 dan alles wat je kunt verwachten daar op het circuit. Toch is de rondetijd langzaam omdat .je ver voor de bochten in de ankers moet. echte specs heb ik niet maar heb wel ergens en uitdraai van ca 1200pk op de as gemeten. Alleen vertrouw ik de Dynos niet zo. Het hele onderstel is verbouwdquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
In het jaar 200 waren er niet eens auto's...
Er is geen Porsche type RS 3. Er is wel een RS 3.0 geweest. Maar dat was halverwege de jaren 70, dus die zal je wel niet bedoelen.
Wat zijn overigens de specs van jouw auto?
Ik vrees dat je op meer dan 95% van de baan niets met dat vermogen aan kan. Ik heb zelf ruim 700 pk en zelfs met 4wd is dat eerder een complicerende factor dan dat het snellere rondetijden brengt. Het brengt voordeel op het stuk van flugplatz naar schwedenkreuz (als daar niemand in de weg rijdt, wat je in het weekend kan vergeten), op kesselchen (als daar niemand in de weg rijdt, wat je in het weekend kan vergeten) en op Döttinger höhe (wat bij TF niet wordt gebruikt).quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:22 schreef borderlinedancer het volgende:
Een flink geblazen V8 vliegt sneller naar de 200 dan alles wat je kunt verwachten daar op het circuit. Toch is de rondetijd langzaam omdat .je ver voor de bochten in de ankers moet. echte specs heb ik niet maar heb wel ergens en uitdraai van ca 1200pk op de as gemeten. Alleen vertrouw ik de Dynos niet zo. Het hele onderstel is verbouwd
Ok. Ja, in rechte lijn met rollende start moet je die makkelijk aan kunnen.quote:Ik bedoelde GT3 RS
lekker boefje.. vindt ze het al leuk als pappa wat harder door de bochten gaat?quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:19 schreef DS4 het volgende:
R-compound is geweldig op droog, maar op nat erg slecht tot ronduit levensgevaarlijk. Voor de openbare weg dus alleen geschikt om van en naar het circuit te rijden.
Dus je moet dan gewoon een setje velgen en banden nemen. Op zich geen probleem, ware het niet dat de juiste maat niet in R compound leverbaar is, dus dan wordt het wat denkwerk welke maat dan goed zou passen. De vraag is ook of ik met deze auto vaak genoeg ga om daar nu een extra set voor te kopen. Tzt wil ik een Ringtoy nemen, gewoon specifiek voor de Ring. Misschien laat ik die dan gewoon bij de Ring staan (je koopt voor zo weinig een huis daar dat het gewoon de moeite waard is om een huis + garage te kopen als je maar vaak genoeg gaat).
Ik heb alleen teveel afleiding thuis momenteel voor dat soort zaken...
[ afbeelding ]
Nog maar niet geprobeerd... Maar zodra ze oud genoeg is gaat ze wel de kart in. Kijken of ze dezelfde afwijking heeft als haar vader.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:19 schreef lipje het volgende:
lekker boefje.. vindt ze het al leuk als pappa wat harder door de bochten gaat?
ik neem de rotonde's wel eens wat sportiever, dan zijn ze wel lekker stilquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nog maar niet geprobeerd... Maar zodra ze oud genoeg is gaat ze wel de kart in. Kijken of ze dezelfde afwijking heeft als haar vader.
Ik ben echt een pussy met mijn dochter in de auto. Meestal ben ik gewoon liedjes voor haar aan het zingen. Ze is nu nog op een leeftijd dat ze dat kan waarderen... Moet je van profiteren.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:27 schreef lipje het volgende:
ik neem de rotonde's wel eens wat sportiever, dan zijn ze wel lekker stil
zingt ze al mee?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben echt een pussy met mijn dochter in de auto. Meestal ben ik gewoon liedjes voor haar aan het zingen. Ze is nu nog op een leeftijd dat ze dat kan waarderen... Moet je van profiteren.
Ze kent de tekst niet...quote:
Die van ons huilt vrijwel nooit... Ideaal kind!quote:och als ze maar niet huilen is het best.
Aha... Maar dat is het ook wel goed dat het in dit draadje staat, ik slowchat alleen daar waar het niet mag natuurlijk...quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:43 schreef .Neovo. het volgende:
In de OP van de PTA SC staat aangeven dat daar een verzamelplek is. Dus ik ga er vanuit dat er meerdere daar komen.
Tijdstip en alles staat daar ook bij.
Tussen 09:30-09:45 uur verzamelen liefhebbers alvast in Venlo/Tegelen: http://goo.gl/maps/VaGfQ Tussen 11:00-11:30 uur verzamelen we bij de Ring: http://goo.gl/maps/DlP3L
Dan heeft hij nog alle tijd om tijdig zich naar de juiste route te begeven.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:45 schreef Barcaconia het volgende:
SD staat bij de grensovergang voorbij Venlo op de A67
Wij zijn zaterdags al in Duitschlandquote:Op donderdag 20 juni 2013 14:45 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ben bij de Mac in Tegelen te vinden. Anne ook en danpy ook dacht ik.
SD staat bij de grensovergang voorbij Venlo op de A67
met blauwe pet op en zwaailampen aanquote:Op donderdag 20 juni 2013 14:45 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ben bij de Mac in Tegelen te vinden. Anne ook en danpy ook dacht ik.
SD staat bij de grensovergang voorbij Venlo op de A67
het is daar soms de OUD sc of de Saab-rijders reeksquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Aha... Maar dat is het ook wel goed dat het in dit draadje staat, ik slowchat alleen daar waar het niet mag natuurlijk...
Dan kom ik ergens tussen 9.30u en 9.45u ook in Tegelen aan.
Hehe, sticker tjoening FTW Denk dat me GTI er nog wel opvalt .quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:39 schreef DS4 het volgende:
Wat spreken we eigenlijk af? Verzamelen bij de grens (Venlo is populair) en in een treintje naar de Ring? Verzamelen bij de Ring zelf (heb ik wel een voorstel voor waar je elkaar ook makkelijk kan vinden op drukke dagen)?
Of is het maar de bedoeling dat iedereen op eigen houtje gaat en dan zie je wel of je elkaar treft (mijn auto herken je waarschijnlijk wel, maar een zwarte Golf GTI daarentegen )?
Daarom wacht ik dus nooit daar. Als ik de poortjes door ben ben ik klaar om te gaan.quote:Op maandag 24 juni 2013 22:35 schreef DS4 het volgende:
Van beiden vrij dommig, maar de BMW is wel de schuldige. Die moet gewoon voorrang verlenen.
Nog een goede reden... het mag helemaal niet!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:36 schreef Rainesz het volgende:
Daarom wacht ik dus nooit daar. Als ik de poortjes door ben ben ik klaar om te gaan.
Dat laatste blijkt uit de eerste zin. In het weekend een vrij stukje baan... Yeah right!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:12 schreef Den_Haag het volgende:
Altijd zorgen voor een vrij stukje baan. Nooit op de Ring gereden...
True.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat laatste blijkt uit de eerste zin. In het weekend een vrij stukje baan... Yeah right!
Dit was niet tijdens TF zover ik weetquote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:36 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Daarom wacht ik dus nooit daar. Als ik de poortjes door ben ben ik klaar om te gaan.
Ik zag zojuist dat mijn remblokken over de 2/3e heen zijn, dus morgen nog even snel nieuwe blokken erop teneinde een afmelding te voorkomen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:24 schreef Barcaconia het volgende:
Het grote afhaken is begonnen: Ik moet helaas afmelden. De reden daarvoor is bij Anne bekend en indien nodig mag zij melden of ze het een gegronde reden vindt
quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:24 schreef Barcaconia het volgende:
Het grote afhaken is begonnen: Ik moet helaas afmelden. De reden daarvoor is bij Anne bekend en indien nodig mag zij melden of ze het een gegronde reden vindt
een Cordoba?quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb een speciale ringtool gekocht vandaag. Foto's volgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
heb ik alquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:05 schreef DS4 het volgende:
Ik denk een fototoestel... Er volgen nl. foto's...
quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:58 schreef lipje het volgende:
[..]
een Cordoba?
of een echte sleutel.....Nee, de helft van de Cordoba van mn vriendin is mag de ring niet over van haar, en om nu op twee wielen de ring over lijkt me geen goed idee. En ik heb een hele fijne gereedschapsset gewonnen een tijd terug dus die heb ik al.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet het Ik baal er van.quote:
Voorzichtig meld ik dat ik mijn plannen voor zondag misschien TOCH kan verzetten en ik dus misschien toch meekom. Voor wie het interesseert houd ik jullie op de hoogtequote:
Ik ga er vanuit dat het backupplan er als volgt uit ziet: Mooi weer = rijden, kloteweer = beetje ouwehoeren en auto's kijken. Klopt dit voor de meer ervaren rijders?quote:Op donderdag 27 juni 2013 09:53 schreef .Neovo. het volgende:
Ik hoop echt dat het weer een beetje meewerkt zondag. Zijn er al "back-up" plannen?
Lijkt mij wel. Sowieso zijn er maar weinigen die continue rijden. Ik deed dat met de Porsche, maar de RS6 kan dat gewoon niet hebben, de banden zijn al gedurende de eerste ronde volledig over hun maximale temperatuur heen... en ik heb geen zin om uit te proberen wat er nog meer gaat piepen als ik 40-50 ronden op één dag doe met de RS6.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:13 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ga er vanuit dat het backupplan er als volgt uit ziet: Mooi weer = rijden, kloteweer = beetje ouwehoeren en auto's kijken. Klopt dit voor de meer ervaren rijders?
Voor zaterdag is er flinke regen voorspeldquote:Op donderdag 27 juni 2013 10:03 schreef DS4 het volgende:
Je weet pas op de ring welk weer het is, maar ik ben gematigd positief.
Wat zaterdag valt, valt zondag niet...quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:38 schreef daNpy het volgende:
Voor zaterdag is er flinke regen voorspeld
Of gewoon de 1 pakken...quote:Voor de mensen die wel gaan; ze zijn aan de weg aan het werken aan de A61 tussen Meckenheim en Wehr, dus wellicht slimmer om er bij Altenahr af te gaan.
Van mij wel...quote:
Daarbuiten ook...quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:28 schreef borderlinedancer het volgende:
Weten jullie dat je zo een deuk kunt oplopen, op de ring ?
ja van die mensen die fijn hun deur opengooien, of de winkelwagen er tegen aan parkerenquote:
Deuken op de ring mag je toch afplakken met een ringsticker?quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:28 schreef borderlinedancer het volgende:
Weten jullie dat je zo een deuk kunt oplopen, op de ring ?
Het is kennelijk helemaal niet potentieel levensgevaarlijk daar...quote:
Ja, tenzij ze netjes voor je aan de kant gaan natuurlijk...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:22 schreef daNpy het volgende:
Dus dan is het legaal om mensen van de baan te rammen?
doorwerken dusquote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:02 schreef daNpy het volgende:
De Golf wordt momenteel weer in elkaar gebouwd dus er is een kleine kans dat ik er zondag(middag) wellicht toch bij ben!
Veel succes, maar niet huilen over je eigen deuken na de tijd.quote:
Dat zal me een reet hoesten, ik heb dat ding al 6 jaar of zo niet gereden en bovendien kun je me in die frikandellenbar niet bijhouden. Ik heb een garage vol met zooi wat t circuit op kanquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Veel succes, maar niet huilen over je eigen deuken na de tijd.
[ afbeelding ]
Volgens mij was dat een grapje van Alexx, overigens met zulk commentaar, eerst zien, dan geloven. Aardige tijd geleden zwierf hier ook al een in Amerika wonende Nederlander rond welke volgens hem ook zo'n paperboy was met leuk materiaal in de garage. Naar mijn weten uiteindelijk nooit over de brug gekomen met maar iets wat zijn beweringen geloofwaardiger maaktequote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:35 schreef borderlinedancer het volgende:
nee
[..]
Dat zal me een reet hoesten, ik heb dat ding al 6 jaar of zo niet gereden en bovendien kun je me in die frikandellenbar niet bijhouden. Ik heb een garage vol met zooi wat t circuit op kan
Oeh, op wie doel jij? .quote:Op zondag 30 juni 2013 12:47 schreef x3ro het volgende:
[..]
Volgens mij was dat een grapje van Alexx, overigens met zulk commentaar, eerst zien, dan geloven. Aardige tijd geleden zwierf hier ook al een in Amerika wonende Nederlander rond welke volgens hem ook zo'n paperboy was met leuk materiaal in de garage. Naar mijn weten uiteindelijk nooit over de brug gekomen met maar iets wat zijn beweringen geloofwaardiger maakte
Hoop dat de aanwezigen er overigens een leuke dag van maken!
Zou goed kunnen, ben niet zo goed met namenquote:Op zondag 30 juni 2013 15:39 schreef Anne het volgende:
[..]
Oeh, op wie doel jij? .
Je doelt toch niet op StefanP eh?
Yep dat was hij.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:19 schreef x3ro het volgende:
[..]
Zou goed kunnen, ben niet zo goed met namen
Was hij die Amerika über alles persoon met een Supra? In dat geval, ja.
nee hoorquote:Op zondag 30 juni 2013 18:53 schreef Anne het volgende:
Waarschijnlijk ben ik een van de weinige die wel gelooft dat StefanP van die leuke speeltjes heeft dan .
was er niet eerder iets met een delta integrale en een schuurtje?quote:Op zondag 30 juni 2013 18:53 schreef Anne het volgende:
Waarschijnlijk ben ik een van de weinige die wel gelooft dat StefanP van die leuke speeltjes heeft dan .
Ik kon mij echter nooit aan de indruk onttrekken dat hij het wat overdreef. Hij zou 2 supras hebben... Ik geloof best dat hij er 1 had, maar 2? Dat is verzamelaarsgedrag en dat staat weer haaks op dat hij een tijdje later alleen nog maar een corvette had... Toch gek als je 2 beste autos van de wereld hebt en je verkoopt ze beiden.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:53 schreef Anne het volgende:
Waarschijnlijk ben ik een van de weinige die wel gelooft dat StefanP van die leuke speeltjes heeft dan .
Dat is wel gelukt. Jammer dat er wat afvallers waren, maar dan moeten we gewoon het later in het jaar nogmaals doen.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:47 schreef x3ro het volgende:
Hoop dat de aanwezigen er overigens een leuke dag van maken!
In ieder geval binnen 955 dagen (doel 088).quote:Op zondag 30 juni 2013 20:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is wel gelukt. Jammer dat er wat afvallers waren, maar dan moeten we gewoon het later in het jaar nogmaals doen.
Remblokken laten overigens 'wat' tekenen zien van overhitting. Geen idee hoe dat nou kan.
We zeiden het vanochtend nog; Sommige mensen overdrijven graag .quote:Op zondag 30 juni 2013 20:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kon mij echter nooit aan de indruk onttrekken dat hij het wat overdreef. Hij zou 2 supras hebben... Ik geloof best dat hij er 1 had, maar 2? Dat is verzamelaarsgedrag en dat staat weer haaks op dat hij een tijdje later alleen nog maar een corvette had... Toch gek als je 2 beste autos van de wereld hebt en je verkoopt ze beiden.
Ook was mij (en vandaag bleek: niet alleen mij) opgevallen dat hij zijn supra voor een hele mooie grote woning had gefotografeerd, terwijl zijn woonkamer in zijn fotoboek enorm klein bleek en precies te passen bij een klein, goedkoop woninkje waar de vette stond geparkeerd.
Kortom: zijn leven was waarschijnlijk een beetje als een playmate, niveau Paay. Niets mis mee, zonder meer beter dan gemiddeld, maar er was aardig wat airbrush voor nodig om de oneffenheden weg te krijgen.
Helaas is was het voor mij een minder leuke dag. Was getuige van een dik ongeluk en daarna werd ik gebeld of ik weer naar Nederland wou komen i.v.m. ziekenhuisopname...quote:Op zondag 30 juni 2013 20:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is wel gelukt. Jammer dat er wat afvallers waren, maar dan moeten we gewoon het later in het jaar nogmaals doen.
Remblokken laten overigens 'wat' tekenen zien van overhitting. Geen idee hoe dat nou kan.
helaas mijn zoontje had 39.3 graden koorts.. dan blijf ik thuis om mijn wederhelft en mijn dochter te steunen, terwijl ik er wel erg veel zin in had.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is wel gelukt. Jammer dat er wat afvallers waren, maar dan moeten we gewoon het later in het jaar nogmaals doen.
Remblokken laten overigens 'wat' tekenen zien van overhitting. Geen idee hoe dat nou kan.
Zeer zekers,maar het blijft altijd lastig met meerdere personen zoiets te plannen. Ik ga zelf iig nog een keer pogen aanwezig te zijn, met of zonder vriendin.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is wel gelukt. Jammer dat er wat afvallers waren, maar dan moeten we gewoon het later in het jaar nogmaals doen.
Remblokken laten overigens 'wat' tekenen zien van overhitting. Geen idee hoe dat nou kan.
Zou wel leuk zijn ja en eventueel weer zaken als een 'gouden petje 2013' award oidquote:Op zondag 30 juni 2013 20:57 schreef Anne het volgende:
[..]
We zeiden het vanochtend nog; Sommige mensen overdrijven graag .
Maar deze discussie is eigenlijk niks voor hier.
Eigenlijk mis ik een "vermakelijke topics/weetjes"-topic in PTA.
Dat deel van de conversatie heb ik even gemist denk ik. Zondagochtend ben ik niet op mijn scherpst.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:57 schreef Anne het volgende:
We zeiden het vanochtend nog; Sommige mensen overdrijven graag .
Het verbaasde mij al dat ik je niet meer gepasseerd ben op de snelweg, terwijl ik toch snel genoeg door heb gereden. Binnen anderhalf uur thuis is toch niet slecht...quote:Op zondag 30 juni 2013 21:03 schreef Barcaconia het volgende:
Eindelijk thuis. Fout gereden en daardoor 25min verloren oid... Was gezellig iig.
Dan heb je lekker doorgeknald ja.quote:Op maandag 1 juli 2013 17:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het verbaasde mij al dat ik je niet meer gepasseerd ben op de snelweg, terwijl ik toch snel genoeg door heb gereden. Binnen anderhalf uur thuis is toch niet slecht...
Je mag ook gewoon direct zeggen dat ik geen indruk heb gemaakt hoor .quote:Op maandag 1 juli 2013 17:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat deel van de conversatie heb ik even gemist denk ik. Zondagochtend ben ik niet op mijn scherpst.
Het ligt niet aan jou, ik was sowieso al niet fit zoals je weet en ik heb vandaag dan ook alleen maar het hoogst nodige gedaan en voor de rest in de weer geweest met een mooie zelfmedicatiecocktail...quote:Op maandag 1 juli 2013 20:47 schreef Anne het volgende:
Je mag ook gewoon direct zeggen dat ik geen indruk heb gemaakt hoor
Nou weet ik het weer!quote:Het ging over de (klacht-) brieven die men wel eens schreef over je ritjes naar de supermarkt bijvoorbeeld .
En toch het merendeel op de cc met 200 (190 GPS). Alleen even op de A1 een BMW die vervelend was afgeschud. Die heb ik niet meer gezien nadat ik even een stukkie 300 reed.quote:
volgens mij als er iets indruk maakt dan ben jij dat toch wel!quote:Op maandag 1 juli 2013 20:47 schreef Anne het volgende:
[..]
Je mag ook gewoon direct zeggen dat ik geen indruk heb gemaakt hoor .
Het ging over de (klacht-) brieven die men wel eens schreef over je ritjes naar de supermarkt bijvoorbeeld .
quote:Op maandag 1 juli 2013 21:29 schreef DS4 het volgende:
Die berenvelgen hebben anders ook een aardige indruk achtergelaten... Dat blijkt dus een optie te zijn. Volwassen mensen hebben en masse bij zichzelf gedacht: ja, dat is een leuke optie, daar betaal ik graag voor bij!
Ik heb een vermoeden en durf het bijna niet hardop te zeggen; maar het was vast de keuze van een vrouw.quote:Op maandag 1 juli 2013 21:29 schreef DS4 het volgende:
Die berenvelgen hebben anders ook een aardige indruk achtergelaten... Dat blijkt dus een optie te zijn. Volwassen mensen hebben en masse bij zichzelf gedacht: ja, dat is een leuke optie, daar betaal ik graag voor bij!
Vrouwenquote:Op maandag 1 juli 2013 21:50 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb een vermoeden en durf het bijna niet hardop te zeggen; maar het was vast de keuze van een vrouw.
Ze zijn zelfs specifiek voor bij de 121 ontworpen door Ronal. Hoewel dat 'en masse' wel meevalt Van de 20 of zo 121s die er nu op Marktplaats staan, heeft er nog één andere ze eronder liggen. Ze zijn best zeldzaam.quote:Op maandag 1 juli 2013 21:29 schreef DS4 het volgende:
Die berenvelgen hebben anders ook een aardige indruk achtergelaten... Dat blijkt dus een optie te zijn. Volwassen mensen hebben en masse bij zichzelf gedacht: ja, dat is een leuke optie, daar betaal ik graag voor bij!
Lol.quote:
Ik vind die mazda op een samengedrukte oude impreza lijkenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:15 schreef Dingest het volgende:
Ach, die vormgeving is wat controversieel - het gros van de mensen vindt ze wel lelijk, en ik heb juist meer iets met aparte auto's Maar als auto an sich, is het een heel goed wagentje.
En zowel deze als mijn vorige zijn niet bang voor een beetje asfalt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 02:47 schreef Nairua het volgende:
Nordschleife wordt ook wel de Groene Hel genoemd. Het is het moeilijkste circuit ter wereld en eist elk jaar 3 tot 12 doden. Een rondje als newbie zal iets van 12-15 minuten duren. Zit je onder de 10 minuten dan mag je jezelf een schouderklopje geven.
Kosten laps/prix:
1/26 EUR
4/97 EUR
9/202 EUR
Indien je een ongeluk krijgt mag je dokken. Als het circuit gesloten moet worden kost je dat 1350 EUR. Railing geraakt? 31 EUR per meter en aangezien de railing bestaat uit 3 lagen kost het je dus 93 EUR per meter. Moeten ze je slepen? 190 EUR. Safety car noodzakelijk? 82 EUR per half uur.
Afstand vanaf Utrecht: 300km. Zo'n 2,5 uur rijden. Het maakt niet uit wat voor een auto je hebt.
Als je wat onzeker bent kun je altijd een verzekering afsluiten of ter plaatse een raceauto huren. Kosten zijn 99, 119 of 139 euri afhankelijk van het gekozen model. (Swift/Polo/Scirocco/GT86)
Nabij de Nürenburgring(Nordschleife) ligt ook het Formule 1 circuit. Ook daar mag je met je 45km wagentje op.
Prix:
20 minuten / 41 EUR
40 minuten / 77 EUR
Ik kijk er later even naar.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:36 schreef very het volgende:
Handige info uit ander nuburgring topic...wellicht kan dit opgenomen worden in de OP?
[..]
quote:
Liefhebbers van aparte auto's / verschoppelingen / miskleuntjesquote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:15 schreef Dingest het volgende:
Ach, die vormgeving is wat controversieel - het gros van de mensen vindt ze wel lelijk, en ik heb juist meer iets met aparte auto's Maar als auto an sich, is het een heel goed wagentje.
En zowel deze als mijn vorige zijn niet bang voor een beetje asfalt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan is de Impreza eerder een uitgerekte 121, want die was er al 3 jaar eerderquote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:35 schreef very het volgende:
[..]
Ik vind die mazda op een samengedrukte oude impreza lijken
De prijzen om te rijden en de prijzen van schade etc zijn alsnog handig om te weten toch?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:01 schreef Nairua het volgende:
[..]
Maar maar maar dit gaat toch niet over het opzetten van een meeting?
Daar klaag ik niet over. Enkel over het slotje elders.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:58 schreef very het volgende:
[..]
De prijzen om te rijden en de prijzen van schade etc zijn alsnog handig om te weten toch?
dat besef ik me nu ook hahaquote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:59 schreef Nairua het volgende:
[..]
Daar klaag ik niet over. Enkel over het slotje elders.
Misschien kun je eerst de naam eens goed leren spellenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:01 schreef Nairua het volgende:
[..]
Maar maar maar dit gaat toch niet over het opzetten van een meeting?
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Misschien kun je eerst de naam eens goed leren spellen
Lees de openingspost eens. Ook hier worden meets opgezet .quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:01 schreef Nairua het volgende:
[..]
Maar maar maar dit gaat toch niet over het opzetten van een meeting?
ik heb je gezien volgens mijquote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:44 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik ben zondag nog geweest
[ afbeelding ]
Niet met de meest geschikte auto, maar toch
Afhankelijk van hoe ik zit met mijn opleiding dan.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:49 schreef Nairua het volgende:
Mss staat er nog wat zinnigs in.
Maar goed, iemand in voor begin september?
Weet je de naam nog?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:41 schreef x3ro het volgende:
Overigens een tijd terug een hele 'bijbel' met do's en dont's gevonden mbt circuitrijden. Ik zal eens gaan zoeken, want hij was behoorlijk uitgebreid en handig.
Nope, ben ik tegen gekomen op een ander forum. Zou straks in de browserhistorie van mijn laptop even moeten kijken. Of vinden jullie het een beetje 'not done' zoiets bij een ander forum weg te plukken?quote:
Beide.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:20 schreef Andyy het volgende:
Moet je de kaartjes online kopen, of kan je die ook daar ter plaatse kopen?
Zo heeft mijn vriendin de eerste keer ook naast me gezetenquote:
Dus nou is het je vriendin niet meer?quote:Op zondag 11 augustus 2013 18:47 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Zo heeft mijn vriendin de eerste keer ook naast me gezeten
Die dame moet je een keer bij mij in de auto zetten, is ze daarna heel blij met het tempo van Flako...quote:
Dat lijkt wel een Nederlandse remake van die Italiaanse die 20 km lang alleen maar Nino Nino No No No roeptquote:
quote:Op zondag 11 augustus 2013 22:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat lijkt wel een Nederlandse remake van die Italiaanse die 20 km lang alleen maar Nino Nino No No No roept
Ja, dat is 'm.quote:
En als je over de limiet gaat begin je gewoon te glijden, op een motor zijn de gevolgen iets ergerquote:Op zondag 11 augustus 2013 23:24 schreef daNpy het volgende:
4 wielen gaan ook harder door de bocht dan 2
Meer grip? Bij dezelfde snelheid gaat de motor onderuit?quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:24 schreef daNpy het volgende:
4 wielen gaan ook harder door de bocht dan 2
Wat de rest zegt, een auto is sneller op een bochtig circuit.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja, dat is 'm.
Ik heb zaterdag bij Brünchen en Pflanzgarten staan te kijken en het viel me op dat de auto's op de een of andere manier harder gaan dan de motoren.
Zouden de motorrijders gewoon minder risico nemen of zijn de auto's allemaal getuned en van racebanden voorzien?
Een motor heeft een ander zwaartepunt als een auto bij een positieve verkanting naar links worden de rechterbanden extra belast en heb je dus veel meer grip, een motor heeft dat voordeel niet.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Meer grip? Bij dezelfde snelheid gaat de motor onderuit?
Een auto zal ook wel veel meer kunnen corrigeren in de bocht, bijremmen, andere lijn pakken.
Met het idee dat weer alleen maar slechter word waarschijnlijk daar, moet je je toch enigszins kunnen troosten.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:13 schreef bietelboer het volgende:
Als ik die foto's zie gaat het heel erg jeuken om snel weer te gaan, helaas duurt dat nog wel even
Mijn planning is om Maart volgend jaar weer te rijdenquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:19 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Met het idee dat weer alleen maar slechter word waarschijnlijk daar, moet je je toch enigszins kunnen troosten.
Volgend jaar ga je wel redden?
quote:
Volgens mij is er een speciale uitzondering voor evenementen (24h) en mag het normaal gesproken niet. Maar er zijn er wel meer die het doen idd.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:15 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Weet iemand trouwens of wildkamperen langs de baan gedoogd/toegstaan wordt? Aantal weken geleden een paar tentjes bij Brünnchen gezien, maar heb geen idee of zoiets wel mag? Zou me best leuk lijken om een weekendje te gaan staan
Inderdaad, toen ik er 2 weken terug was hadden er 2 Denen in een caravan hele weekend op Brunnchen gestaan.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Volgens mij is er een speciale uitzondering voor evenementen (24h) en mag het normaal gesproken niet. Maar er zijn er wel meer die het doen idd.
Ik denk niet dat de bestuurder daar nog veel invloed op kon uitoefenen..quote:Op zondag 1 september 2013 21:18 schreef daNpy het volgende:
houd hem nog wel van de vangrail weg in ieder geval.
Nu nog een goede chauffeur...quote:Op donderdag 5 september 2013 16:58 schreef pvdplanet het volgende:
We hebben besloten om mijn trouwe daily driver geschikt te maken voor de ring.
De Subaru station heeft 265.000 gelopen en technisch is de auto in goede staat.
Gekocht:
-Impreza STI JDM gasdempers voor (2cm lager)
-Whiteline achterveren (3 cm lager)
-Geperforeerde remschijven
-Hawk remblokken
-ATE blue racing remolie
-Castrol synthetische bakolie
-Aluminium veerpootbrug
-PU stabilisatorrubbers
-Set Impreza wielen (+ ev. semi-slicks?)
-5w40 van de Action
Lijkt mij voldoende om veilig wat tempo te maken zonder controle te verliezen in de bochten of rechtdoor te schieten vanwege fading.
Mocht er een krasje op komen dan is er geen man overboord
[ afbeelding ]
Geen idee hoe een veerpootbrug bij een station reageert/werkt.quote:Op donderdag 5 september 2013 16:58 schreef pvdplanet het volgende:
We hebben besloten om mijn trouwe daily driver geschikt te maken voor de ring.
De Subaru station heeft 265.000 gelopen en technisch is de auto in goede staat.
Gekocht:
-Impreza STI JDM gasdempers voor (2cm lager)
-Whiteline achterveren (3 cm lager)
-Geperforeerde remschijven
-Hawk remblokken
-ATE blue racing remolie
-Castrol synthetische bakolie
-Aluminium veerpootbrug
-PU stabilisatorrubbers
-Set Impreza wielen (+ ev. semi-slicks?)
-5w40 van de Action
Lijkt mij voldoende om veilig wat tempo te maken zonder controle te verliezen in de bochten of rechtdoor te schieten vanwege fading.
Mocht er een krasje op komen dan is er geen man overboord
[ afbeelding ]
Via de 257 is de kortste weg En een van de mooiere.quote:Op donderdag 5 september 2013 22:12 schreef Meike26 het volgende:
Vraagje an jullie. Morgen gaan we naar de Ring toe,waar mijn vriend voor de 2e keer de ring gaat lopen zaterdag. We hebben een appartement gehuurd in Adenau en nu was ik benieuwd wat de ervaringen zijn qua aanrijdroute ?
Vorigjaar net als vele anderen de 61 genomen, dan rechtsaf de 1 op en laatste 20 a 30km binnendoor. Nu zag ik ook een route, wat verder de 61 op en dan afslaan de provinciale weg 257 op. Met een paar tunnels ook nog een mooie route waarschijnlijk. Maar rijden we dan niet om?
En zoja, zijn de extra km's het waard? Ik weet het,zou het ook kunnen googlen, maar ten eerste gaat route uitstippelen niet fijn op de tablet en ben ik benieuwd naar jullie reacties.
De achterkant heeft bij de station in gas los situaties nogal de neiging om tot overstuur over te gaan. Wellicht wordt het wat neutraler. Zal ook een veerpootbrug tussen de achterste poten fabriceren om de boel wat stijver te maken.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:08 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Geen idee hoe een veerpootbrug bij een station reageert/werkt.
Maar een GTT Impreza deed je er geen plezier mee om een voorste bovenste veerpootbrug te monteren. Onderstuur werd vergroot. Dus daarmee zou ik even goed testen voordat je echt serieus de bochten door gaat.
En mag ik vragen waarom je wel kwaliteit bakolie koopt, maar geen fatsoenlijke motorolie?
Er staat ook dat ie geschikt moet worden voor de Ring, niet dat ze gaan racen. Waarschijnlijk staat ie twee keer per jaar de hele dag op de parkeerplaatsquote:Op donderdag 5 september 2013 23:41 schreef DS4 het volgende:
1000 euro budget... Dat worden niet heel veel rondjes dan...
Voor de upgrades staat er, heeft vast een apart potje voor de rondjes, banden en benzinequote:Op donderdag 5 september 2013 23:41 schreef DS4 het volgende:
1000 euro budget... Dat worden niet heel veel rondjes dan...
Voor een impreza hadden ze tdt een T brace gefabriceerd. die maakte je achter onder vast. Toen kwam overstuur wel bovendrijven, was de beste update van 80¤ ooit voor mijn impreza toen.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:03 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
De achterkant heeft bij de station in gas los situaties nogal de neiging om tot overstuur over te gaan. Wellicht wordt het wat neutraler. Zal ook een veerpootbrug tussen de achterste poten fabriceren om de boel wat stijver te maken.
De motorolie is van ondergeschikt belang. Er zitten enorme reserves in het blok en er kan bij wijze van spreken zonnebrandolie in. 5w30 is trouwens te dun en wordt afgeraden. Ik ververs de boel liever vaker.
Het budget voor deze upgrades is minder dan 1000 euro dus het is een kwestie van goed verdelen
Als je budgetten hebt voor upgrades kun je beter thuisblijvenquote:Op vrijdag 6 september 2013 00:59 schreef Andyy het volgende:
[..]
Voor de upgrades staat er, heeft vast een apart potje voor de rondjes, banden en benzine
Maar zelfs met de meest bagger auto's kan je daar al plezier hebbenquote:Op vrijdag 6 september 2013 18:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als je budgetten hebt voor upgrades kun je beter thuisblijven
Oke niet helemaal waar.quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:26 schreef Andyy het volgende:
[..]
Maar zelfs met de meest bagger auto's kan je daar al plezier hebben
Kloptquote:Op vrijdag 6 september 2013 20:26 schreef Andyy het volgende:
[..]
Maar zelfs met de meest bagger auto's kan je daar al plezier hebben
Nee, dat doet zelfs helemaal niets op de ring. Ik neem tenminste aan dat je niet met koude motor gaat raggen...quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:23 schreef pvdplanet het volgende:
Van 10w40 van de Lidl naar 5w40 van de Action is per definitie een upgrade
5w30 bedoel je.. Als je in wat oudere auto flink gaat trappen en er ook nog eens dunnere olie in doet... Komt niet goed. In zo'n hok kan je beter 10w60 doen als je flink gaat vlammen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:23 schreef pvdplanet het volgende:
Van 10w40 van de Lidl naar 5w40 van de Action is per definitie een upgrade
10w60 lijkt me voor een oudere auto een beetje overkill.quote:Op vrijdag 27 september 2013 22:18 schreef blup het volgende:
[..]
5w30 bedoel je.. Als je in wat oudere auto flink gaat trappen en er ook nog eens dunnere olie in doet... Komt niet goed. In zo'n hok kan je beter 10w60 doen als je flink gaat vlammen.
Ik weet iig dat jongens van zo'n renault club waar ik ook opzat 10W60 in hun Clio 16V en Williams deden als ze de ring op gingen..quote:Op zondag 29 september 2013 13:17 schreef Rainesz het volgende:
[..]
10w60 lijkt me voor een oudere auto een beetje overkill.
Dat heeft dan meer met Williams gedeelte te maken.quote:Op zondag 29 september 2013 13:21 schreef blup het volgende:
[..]
Ik weet iig dat jongens van zo'n renault club waar ik ook opzat 10W60 in hun Clio 16V en Williams deden als ze de ring op gingen..
Dat valt reuze mee, spul kon best veel hebben zolang het maar goed warm was.quote:Op zondag 29 september 2013 13:30 schreef r8v2 het volgende:
Ja maar die blokjes spatten ook al uit elkaar als je ernaar kijkt .
Juist moderne auto's hebben sneller problemen met 10W60. 10W60 is alleen geschikt voor als je de motor echt goed warm stookt. Dus ofwel in een warm klimaat, ofwel met racen.quote:Op zondag 29 september 2013 13:17 schreef Rainesz het volgende:
10w60 lijkt me voor een oudere auto een beetje overkill.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |