daNpy | dinsdag 2 april 2013 @ 22:20 |
Hier weer verder met alles over de Nürburgring! Touristenfahrten: Zelf rijden met je auto over de legendarische Nordschleife van de Nürburgring. Heb je geluk, zit er ook nog een *gratis* de GP-Strecke aan vast. Dit komt maar enkele keren per jaar voor, meestal voor of na een VLN race. Een rondje kost ¤ 26,-. Er zijn ook meerdere rondes tegelijk te koop waarbij je minder betaald per ronde. Openingstijden: http://www.nuerburgring.d(...)en-nordschleife.html Wil je zelf rijden? Lees eerst de Safety Leaflet. Races Op "de Ring" worden ook nog vele races verreden. Formule 1, auto's, motoren en zelfs vrachtwagens bezoeken de GP-Strecke en/of Nordschleife om de beker bij de finishlijn trachten op te eisen. RCN, ofwel Rundstrecken Challenge Nürburgring is een raceklasse voor diverse auto's waar veel amateur teams mee doen. Beperkte budgetten en voornamelijk veel lol zijn de hoofdmoot, maar het gaat er wel serieus aan toe. RCN wordt enkele op de Nordschleife verreden met uitzondering van de laatste race van het jaar. Dan worden de GP-Strecke en Norscheleife gekoppeld. VLN, oftewel Veranstaltung Langstreckenrennen Nürburgring bestaat uit vele professionele raceteams. Een standaard VLN race duurt 4 uur. Eenmaal per jaar wordt een 6 urige race georganiseerd en nog eens een maal per jaar (dit jaar met Pinksteren) wordt een 24uurs race georganiseerd. Dit 4 daagse evenement is een flink spektakel waarbij bezoekers als een week voor de race aanwezig zijn op en rond de Ring. De bekende kijkplekken zijn omgedoopt tot campings en je hoort zo'n 24uur per dag overal muziek. Meer info? PM een van de bekende Ring gangers van Fok! of bekijk de site van een Nederlandse Ring-fanaat: http://www.ring-world.nl. Zoek je foto's van jezelf? Hier vind je een lijst van de meest bekende fotograven. PTA Ring-meet Op 30 juni gaat een groepje Fok!kers naar de Ring. Anne & SD - Seat Ibiza Cupra (geel) Barcaconia - Jeep JKU (blauw) daNpy - BMW 325i Touring (zwart) DS4 - Audi RS6 (blauw) | |
Alexxxxx | dinsdag 2 april 2013 @ 23:25 |
is er komende vrijdag wat te beleven of wat? | |
RingBewoner | dinsdag 2 april 2013 @ 23:35 |
Gruwelijk, een meet. Ik kom ook. | |
Alexxxxx | zaterdag 6 april 2013 @ 10:38 |
Het is er nog wel wat koud. Wat boompjes weggewerkt | |
x3ro | zaterdag 6 april 2013 @ 11:47 |
Toch eens zien of ik geen tijd heb dan, of vrij kan maken tegen die tijd. Zo'n meet lijkt mij wel wat en dan komt de Peugeot ook nog eens op het circuit | |
daNpy | zondag 7 april 2013 @ 13:33 |
[ Bericht 12% gewijzigd door daNpy op 07-04-2013 21:59:05 ] | |
Anne | zondag 7 april 2013 @ 13:43 |
Plaatje doet het niet, maarre: . | |
Tinos85 | zondag 7 april 2013 @ 13:48 |
DS4 | zondag 7 april 2013 @ 14:55 |
Nu is het een grote lul, normaal is het een domme lul waardoor de Ring gesloten dient te worden... | |
Andyy | zondag 7 april 2013 @ 21:08 |
| |
RolStaart-Beer | zaterdag 13 april 2013 @ 12:13 |
Even een vraagje. Ik ben morgenavond in de buurt van de ring en heb daar nog nooit langs de baan gestaan. Nu zie ik dat de ring morgenavond voor 2 uurtjes open is. Is het de moeite om dan te gaan kijken, of bestaat de kans dat het erg rustig zal zijn? | |
Tinos85 | zaterdag 13 april 2013 @ 12:56 |
Er zijn dit weekend VLN-races en dus is het wel druk. Het is na de VLN alleen altijd wel even afwachten of de ring nog opengaat maar als je toch in de buurt bent. | |
Alexxxxx | donderdag 18 april 2013 @ 10:45 |
zaterdag ff bij Pinocchio eten denk ik. | |
daNpy | donderdag 18 april 2013 @ 13:15 |
Ben er zaterdag ook. Mocht je plaatjes gaan maken, zijn foto's van een goudkleurige Golf 2 tijdens de RCN zeer welkom Wij gaan niet bij Pinocchio eten denk ik, er zijn betere tenten ondertussen | |
RolStaart-Beer | donderdag 18 april 2013 @ 13:24 |
Hoe laat beginnen de races op zaterdag doorgaans? Kan het nergens zo 123 vinden. | |
Alexxxxx | donderdag 18 april 2013 @ 13:53 |
Golf 2 komt er sowieso op | |
daNpy | donderdag 18 april 2013 @ 14:46 |
zal straks ff de planning neerzetten. Begint iig om een uur of 800u met training en dan tot 1700 geloof ik. | |
DS4 | donderdag 18 april 2013 @ 15:44 |
http://www.nuerburgring.d(...)nd-Zeitplan-2013.pdf | |
Meike26 | donderdag 18 april 2013 @ 16:01 |
Vorig jaar bij Rad & Run ook bij Pinocchio gegeten. Goed te doen, eerlijke prijs, leuke mensen. Moest wel lachen hoe een oude Italiaanse man in het Duits tegen andere Nederlanders duidelijk maakte dat ze stiller moesten zijn. Was geen woord van te verstaan, maar het hielp wel Dit: VLN ook geweest vorig jaar. Erg leuk om te zien. Clio's maken een hoop herrie + Sabine ontmoet in de Paddock | |
RolStaart-Beer | donderdag 18 april 2013 @ 16:08 |
Dus als ik het goed begrijp is de RCN op de Nordschleife en het programma wat jij post op het GP-circuit? | |
daNpy | donderdag 18 april 2013 @ 16:46 |
Ja klopt, karten wordt hem niet op de NoS Training: Samstag 20.04.2013 08:00 Uhr – 11:00 Uhr Probe- und Einstellfahrt GLP: Samstag 20.04.2013 08:00 – 11:00 Uhr Startvoraufstellung, Touri-Zufahrt NS Samstag 20.04.2013 11:00 Uhr Fahrerbesprechung, Touri-Zufahrt NS Samstag 20.04.2013 11:20 Uhr Überführung zum Start zur T13 Samstag 20.04.2013 11:30 Uhr Start des 1. Fahrzeug Start/Ziel T13 Samstag 20.04.2013 ca.14:30 Uhr Eintreffen des 1. Fahrz. Start/Ziel T13 RCN: Samstag 20.04.2013 15:10h Start des ersten Fahrzeuges Samstag 20.04.2013 ca.18:00h Zielankunft des ersten Fahrzeuges | |
daNpy | donderdag 18 april 2013 @ 16:48 |
Pinnocchio doet inderdaad gezellig aan, bediening is ook goed en het eten is lekker. Alleen de laatste paar keer is voor ons enorm gebleken dat het zo veel mogelijk tafeltjes draaien is en als je je pizza bijna op hebt wordt het tijd om je jas te pakken en op te zouten. In Adenau en Nurburg zijn meerdere leuke tentjes waar het erg goed eten is voor een leuke prijs en je niet naar buiten wordt gekeken. | |
Piet__Piraat | vrijdag 19 april 2013 @ 09:36 |
Een Ringmeet... tof . Misschien wil ik ook wel aansluiten! DS4, ga je nog rondjes knallen? | |
DS4 | vrijdag 19 april 2013 @ 10:05 |
Als ik er ben dan ga ik natuurlijk ook wel de Ring op, tenzij de weersomstandigheden tegen zitten. Mijn huidige verzekering is van het type "geen dekking op de Ring" en ik vertrouw mijzelf wel, maar zeker niet die koekenbakkers die je allemaal in het weekend treft. Als het droog is kan ik hun fratsen wel corrigeren, maar op een natte baan is dat vaak niet meer mogelijk. | |
Piet__Piraat | vrijdag 19 april 2013 @ 10:18 |
Dat is wel een nadeel met de weekendritjes inderdaad. Veel mensen die de baan niet kennen (zo was ik de eerste keer ook ). | |
daNpy | vrijdag 19 april 2013 @ 22:59 |
Wordt morgen maar 6 graden Heb jij je paardestaart nog? | |
lichtknopje | zaterdag 20 april 2013 @ 09:36 |
11 mei ga ik ook. Weet niet of we de baan opgaan. We zijn er met een witte leon cupra. Zwarte wielen en zwarte spiegels. Vorige keer vond ik het lastig een leuk/goed restaurant te vinden in Adenau. Iemand suggesties is adenau of nurgburg - geen italiaan aub 😄 | |
Alexxxxx | zaterdag 20 april 2013 @ 10:10 |
ja. maar draag het los als het niet hard waait .als het heul koud is winterjas aan, als het warm is buzzybee polo, en als het er tussenin is en groene cape (zomerjassen liggen nog in nederland net als mn scheerspul trouwens... ) we gaan zo die kant op, maar nemen een toeristische route door de eiffel, dus zullen er rond het middaguur zijn | |
RolStaart-Beer | zaterdag 20 april 2013 @ 18:20 |
Was weer leuk vandaag Zo even wat foto's erop gooien | |
daNpy | zaterdag 20 april 2013 @ 20:33 |
die kleine kneipe | |
lichtknopje | zaterdag 20 april 2013 @ 22:25 |
Bedankt! | |
daNpy | zaterdag 20 april 2013 @ 22:48 |
No problem. Er zijn veel meer restaurants en eigenlijk zijn er niet veel slechte. Zum Kleeblatt kun je ook goed eten voor een fatsoenlijke prijs. Hannes is verbouwd en heet voortaan Pitstop. Ben er vanmiddag ff geweest om een curryworst naar binnen te werken Ben benieuwd naar de foto's Alex M'n teammaten hebben de Golf in de winter geupgrade met diffusers en een sperdiff en rijden nu al veel betere tijden dan vorig jaar. Van de 140 starters zijn ze als 55e uit 87 gefinisht, in de eigen klasse kwamen ze als vierde over de finish, waar er 10 zijn gestart en 7 gefinisht. Een andere "bekende" deed voor de eerste keer mee en is als vierde algemeen gefinisht [ Bericht 6% gewijzigd door daNpy op 20-04-2013 23:04:55 ] | |
Alexxxxx | zondag 21 april 2013 @ 11:28 |
Mijn meeste fotos zijn bagger | |
Alexxxxx | zondag 21 april 2013 @ 11:31 |
Hoe heet het evenement van gister trouwens? | |
daNpy | zondag 21 april 2013 @ 12:24 |
Training: (Test- und Einstellfahrten) Samstag 20.04.2013 08:00 Uhr – 11:00 Uhr Probe- und Einstellfahrt GLP: 11.20u - 15.00u RCN: Vanaf 15:15u | |
Alexxxxx | zondag 21 april 2013 @ 12:48 |
Tx! Heb de gouden golf helaas maar 1 keer voor de lens gehad, maar toen wel een paar keer op het knopje gedrukt. Had dit weekend geen fotografenhesje dus mocht me aan de publieksplaatsen houden... | |
daNpy | zondag 21 april 2013 @ 13:14 |
Bedankt Ik heb ze ook op onze FB pagina gezet als je het niet erg vind | |
Alexxxxx | zondag 21 april 2013 @ 13:59 |
Vind ik zelfs leuk! Heb je een linkje? | |
daNpy | zondag 21 april 2013 @ 14:01 |
Ff zoeken op TNT-Motorsport | |
daNpy | zondag 21 april 2013 @ 14:02 |
Ben je alleen op Brünnchen geweest? Of ben je ook naar de Caroussel gelopen? | |
Alexxxxx | zondag 21 april 2013 @ 14:27 |
Nee en nee Alle fotos staan hier, kijk maar waar ik geweest ben. | |
daNpy | zondag 21 april 2013 @ 14:36 |
T13, Brünnchen, Eschbach | |
gateway | zondag 21 april 2013 @ 17:29 |
zie ik vandaag een post op FB van een vriendin van mijn vriendin, die gaan ook een aantal keer per jaar naar de ring! eens kijken of die ook gaan in het weekend van de meet, kan ik mooi mee evt | |
daNpy | zondag 21 april 2013 @ 18:07 |
Mag ik de foto's in groot formaat ontvangen? Heb je er bezwaar tegen dat er 1 in de (lokale) krant komt? | |
DS4 | donderdag 25 april 2013 @ 15:46 |
Inmiddels een keer de tijd gevonden om de RS6 echt uit te laten op de Nordschleife (de eerste keer was het nat en had ik de auto net opgehaald, dus mijzelf beperkt tot het verdienen van de sticker). Altijd weer leuk om te ervaren in hoeverre autojournalisten de RS6 goed hebben weten te typeren. De meesten vonden dat de RS6 veel te veel onderstuur had en daardoor op het circuit in zijn geheel niet tot haar recht komt. Ik ben het daar maar weer eens niet mee eens. Ja, de auto heeft veel gewicht voorin en dus ook wel onderstuur, maar daar is goed omheen te rijden. Het draait zoals altijd om de juiste balans vinden (dat geldt ook voor overstuur, maar dwars gaan schijnt nog altijd te horen bij een perfecte wegligging als je het autojournalisten vraagt). De grote makke van de auto is met name het gewicht. De banden moeten te hard werken en de voorbanden zaten al snel boven de 90 graden... Dat is voor R-compound de sweetspot, maar de P-zero's gaan smeren, waardoor onderstuur verergert (immers, achter blijft de temperatuur wel prima). Dat is eigenlijk alleen op te lossen door met R-compound te gaan rijden en R-compound zou de rondetijd van de RS6 enorm veel kunnen beïnvloeden. Remmen houden zich prima. Al was aan de schijven wel te zien dat ze op hun donder gekregen hadden. Maar dat was bij de Porsche niet anders. Ik denk echter wel dat als je onervaren bent (en daardoor teveel gaat remmen) je in de problemen kan komen met de remmen. Rondetijd was nog niet zo geweldig. BTG van 8.45, wat met correctie van de stukken waar je terug moest naar 30 km/u zeker terug mag naar 8.30. Ruimte voor verbetering dus. Met de Porsche reed ik 7.40 BTG als ik echt een keer vrij kon knallen. Origineel was de turbo ongeveer 13 seconden sneller dan de RS6. Beiden in gelijke mate motorisch getuned. Bij de 911 heeft dat waarschijnlijk meer resultaat op de rondetijd, want het gas kon bij de 911 (ook met de P-zero rosso's) vaker vol open dan bij de RS6. Daarnaast is de RS6 ondersteltechnisch geheel origineel, waar de Porsche flink aangepast was. Tel daarbij op dat die 7.40 met R-compound is en R compound scheelde 10-15 seconden... Met de RS6 zou ik dan zonder R-compound niet sneller moeten kunnen dan 8.10 (ter vergelijk, de Ringtaxi (M5) rijdt met 8.20 rond). Dat is dan een mooi doel, 20 seconden er af gaan rijden. Zal zeker 5 seconden te winnen zijn met de juiste bandenspanning en dan nog 15 seconden halen bij mijzelf. En wie weet ben ik nog wel een keer gek genoeg om R-compound onder de RS6 te mikken, dan zou onder de 8 min. BTG makkelijk haalbaar zijn. En dan kun je echt irritant worden... Gelet op de bandenproblemen is 2 rondes achter elkaar maximaal en met passagiers (toch weer snel 10% meergewicht) moet dat beperkt worden tot 1... Het is helaas niet anders. Eigenlijk was het ook wel heel bijzonder dat ik de Porsche ronde, na ronde, na ronde zonder enig gezeik over de Ring kon jagen. Dus voor de 30e zit er wel een beperking op met rondjes rijden (sowieso zal het kwa rondetijd niet bijzonder zijn, want waarschijnlijk verschrikkelijk druk). Nog even een mooie foto van een drietal die ik toch ook met de bandenproblemen redelijk eenvoudig in kon halen. Daar rij je dan met een geprepareerde 3 serie... en nog wat pijnlijker... een GT3RS 4.0... | |
Piet__Piraat | donderdag 25 april 2013 @ 19:37 |
Wel mooi dat je de boel zo analyseert. Dat R-compound, kom je daar op straat wel mee weg? Zal wel een stuk duurder zijn dan de huidige banden? En ach, als je met een gezinsbak zulke tijden kan rijden en dan nog denk aan schaven, zit je eigenlijk best goed | |
DS4 | vrijdag 26 april 2013 @ 11:19 |
R-compound is geweldig op droog, maar op nat erg slecht tot ronduit levensgevaarlijk. Voor de openbare weg dus alleen geschikt om van en naar het circuit te rijden. Dus je moet dan gewoon een setje velgen en banden nemen. Op zich geen probleem, ware het niet dat de juiste maat niet in R compound leverbaar is, dus dan wordt het wat denkwerk welke maat dan goed zou passen. De vraag is ook of ik met deze auto vaak genoeg ga om daar nu een extra set voor te kopen. Tzt wil ik een Ringtoy nemen, gewoon specifiek voor de Ring. Misschien laat ik die dan gewoon bij de Ring staan (je koopt voor zo weinig een huis daar dat het gewoon de moeite waard is om een huis + garage te kopen als je maar vaak genoeg gaat). Ik heb alleen teveel afleiding thuis momenteel voor dat soort zaken... | |
Piet__Piraat | vrijdag 26 april 2013 @ 12:41 |
Dat is wel een leuke vorm van afleiding! En is kopen in de buurt daar zo voordelig ja? Dat zou je niet snel zeggen. Je moet het echt als vakantiehuisje gaan gebruiken dan. Wel lastig als je onderhoud e.d. wil laten doen, want moet dus ook allemaal daar. Waar zit je aan te denken als tracktool? Een setje velgen met R-compound is vast goedkoper dan een tracktool + huis/stalling. | |
DS4 | vrijdag 26 april 2013 @ 12:52 |
Als ik nu een Ringtoy zou moeten kopen zou ik een 430 scuderia nemen, of wellicht een Gumpert Apollo. Beiden vind ik zeer prettig voor dat doel. Zit er de komende jaren echter niet in. Die kleine mis ik al voordat ik bij Roermond ben. Het is leuk als ze echt mee kan, dan kan ik ook de nanny meenemen en kunnen zij zich bezighouden in het huis, terwijl ik de rondjes draai. Toekomstmuziek... | |
Piet__Piraat | vrijdag 26 april 2013 @ 13:04 |
Met zo'n Gumpert ben je wel exclusief. Is een Noble niet wat? Of is die niet genoeg trackgericht? Met een Ferrari zou je ook één van de weinigen zijn die er echt overheen jakkert, denk ik. En laten we eerlijk zijn: dit is leuk, maar je kleine zien opgroeien is nog veel leuker | |
Rainesz | vrijdag 26 april 2013 @ 18:24 |
Die nieuwe Pzero's niks voor onder de RS6? P ZERO™ CORSA SYSTEM Kun je misschien nog wat onderstuur eruit krijgen zo. | |
DS4 | vrijdag 26 april 2013 @ 18:31 |
Corsa is een r compound, dus ja... Al heeft michelin sport cup mijn voorkeur, alleen is die volgens mij niet in een werkbare maat te krijgen. | |
DS4 | vrijdag 26 april 2013 @ 18:32 |
Gumpert is het merk. Duits. Zeker waar. | |
Piet__Piraat | zondag 28 april 2013 @ 21:39 |
Ik ken 'm inderdaad, wist alleen niet dat het merk van oorsprong Duits is. De Noble is Engels, ook wel een geinige kar voor zover ik heb begrepen. | |
Anne | woensdag 22 mei 2013 @ 09:01 |
danpy, heb je weer een lijstje/agenda voor de rest van de maand mei + juni? | |
borderlinedancer | zondag 9 juni 2013 @ 21:33 |
Interesting .. Kom ik ook ff langs. Kun je jezelf op de lijst plaatsen of moet dat worden goedgekeurd? | |
daNpy | zondag 9 juni 2013 @ 21:42 |
Gewoon op de website: http://www.nuerburgring.d(...)en-nordschleife.html | |
daNpy | zondag 9 juni 2013 @ 21:42 |
Kun je zelf doen door op de lijst te klikken (was een poll) als het goed is. | |
Piet__Piraat | zondag 9 juni 2013 @ 21:53 |
Shit shit shit... ik heb de 30e inmiddels al iets onverplaatsbaars gepland staan | |
daNpy | zondag 9 juni 2013 @ 21:54 |
Da's niet handig
| |
Piet__Piraat | zondag 9 juni 2013 @ 21:55 |
Nee klopt, maar kon helaas niet op een andere dag. Zonde wel, want wilde wel weer eens naar de Ring en die C6 van DS4 bekijken | |
bietelboer | zondag 9 juni 2013 @ 23:24 |
Dat dit filmpje hier nog niet voorbij gekomen is De bestuurder maakt het trouwens goed | |
Piet__Piraat | zondag 9 juni 2013 @ 23:28 |
Die had ik wel al gezien ja. Beste knal en effectieve methode om tegelijk je Civic en de inhoud van je portemonnee af te schrijven. | |
daNpy | maandag 10 juni 2013 @ 09:22 |
Gaat inderdaad erg hard, niet prettig om te zien. | |
DS4 | maandag 10 juni 2013 @ 17:47 |
Ik ken iemand die er op exact dezelfde plek zo is afgegaan. Dat was a. vervelend omdat het een Porsche betrof en b. extra vervelend omdat het iemand anders zijn Porsche betrof. Maar hij heeft er wel mooie foto's van... Dat dan weer wel. | |
RingBewoner | maandag 10 juni 2013 @ 22:54 |
30 Juni, die heb ik nog vrij in de agenda. | |
bietelboer | maandag 10 juni 2013 @ 23:02 |
Dit was een Time attack deelnemer, en gelukkig was de auto uit gerust met een FIA kooi, stoel, harnas en had hij een helm op. Zonder die spullen was het denk ik heel slecht afgelopen met hem... | |
DS4 | maandag 10 juni 2013 @ 23:15 |
Nou, hij komt niet abrupt tot stilstand en dat scheelt al heel veel... | |
borderlinedancer | woensdag 12 juni 2013 @ 00:04 |
Kom ook lekker meegallen met n supercharged dodge. Ff jagen | |
daNpy | woensdag 12 juni 2013 @ 09:13 |
De Ring bestaat uit bochten he | |
borderlinedancer | woensdag 12 juni 2013 @ 09:51 |
Klopt, maar op het rechte stuk rij ik alles voorbij, incl Porsche RS3 Hij heeft ook nogal wat deuken en dat maakt het nog wat lolliger | |
DS4 | woensdag 12 juni 2013 @ 10:25 |
Dat is makkelijk roepen... die bestaat niet. | |
borderlinedancer | woensdag 12 juni 2013 @ 10:39 |
Zeker wel. Tot 200 iig wel. | |
daNpy | woensdag 12 juni 2013 @ 10:42 |
Aangezien bij TF Doettinger Hoehe niet open is kun je het rechte stuk beter gebruiken als uitloopstuk om te koelen. | |
DS4 | woensdag 12 juni 2013 @ 10:45 |
In het jaar 200 waren er niet eens auto's... Er is geen Porsche type RS 3. Er is wel een RS 3.0 geweest. Maar dat was halverwege de jaren 70, dus die zal je wel niet bedoelen. Wat zijn overigens de specs van jouw auto? | |
borderlinedancer | woensdag 12 juni 2013 @ 12:22 |
Een flink geblazen V8 vliegt sneller naar de 200 dan alles wat je kunt verwachten daar op het circuit. Toch is de rondetijd langzaam omdat .je ver voor de bochten in de ankers moet. echte specs heb ik niet maar heb wel ergens en uitdraai van ca 1200pk op de as gemeten. Alleen vertrouw ik de Dynos niet zo. Het hele onderstel is verbouwd Ik bedoelde GT3 RS [ Bericht 3% gewijzigd door borderlinedancer op 12-06-2013 12:28:09 ] | |
DS4 | woensdag 12 juni 2013 @ 12:45 |
Ik vrees dat je op meer dan 95% van de baan niets met dat vermogen aan kan. Ik heb zelf ruim 700 pk en zelfs met 4wd is dat eerder een complicerende factor dan dat het snellere rondetijden brengt. Het brengt voordeel op het stuk van flugplatz naar schwedenkreuz (als daar niemand in de weg rijdt, wat je in het weekend kan vergeten), op kesselchen (als daar niemand in de weg rijdt, wat je in het weekend kan vergeten) en op Döttinger höhe (wat bij TF niet wordt gebruikt). Wat is jouw 0-100 en 0-200 eigenlijk? Als je het niet gemeten hebt, dan is het misschien nog iets om te meten op de 30e, ik heb een performancebox bij me. Maar op de snelweg zou je natuurlijk met dat vermogen koning moeten zijn... Ook leuk. Ok. Ja, in rechte lijn met rollende start moet je die makkelijk aan kunnen. | |
lipje | donderdag 13 juni 2013 @ 22:19 |
lekker boefje.. vindt ze het al leuk als pappa wat harder door de bochten gaat? | |
DS4 | donderdag 13 juni 2013 @ 22:33 |
Nog maar niet geprobeerd... Maar zodra ze oud genoeg is gaat ze wel de kart in. Kijken of ze dezelfde afwijking heeft als haar vader. | |
lipje | vrijdag 14 juni 2013 @ 07:27 |
ik neem de rotonde's wel eens wat sportiever, dan zijn ze wel lekker stil Als ze slapen doe ik het meestal wel rustiger aan. | |
DS4 | vrijdag 14 juni 2013 @ 10:18 |
Ik ben echt een pussy met mijn dochter in de auto. Meestal ben ik gewoon liedjes voor haar aan het zingen. Ze is nu nog op een leeftijd dat ze dat kan waarderen... Moet je van profiteren. | |
lipje | vrijdag 14 juni 2013 @ 18:19 |
zingt ze al mee? och als ze maar niet huilen is het best. | |
Rainesz | vrijdag 14 juni 2013 @ 18:26 |
Onder voorbehoud ook aanwezig. Even kijken wat nieuwe onderstel + bandjes op de ring doen. Anne & SD - Seat Ibiza Cupra (geel) Barcaconia - Jeep JKU (blauw) daNpy & vriendin - BMW 325i Touring (zwart) + Golf 2 GTI (groen) DS4 - Audi RS6 (blauw) Rainesz - Golf GTI (Zwart) (ovb) | |
DS4 | vrijdag 14 juni 2013 @ 19:57 |
Ze kent de tekst niet... Die van ons huilt vrijwel nooit... Ideaal kind! | |
.Neovo. | donderdag 20 juni 2013 @ 11:51 |
Ook ik ben -als het goed is- op 30 juni aanwezig. Aangezien het in de familie niet helemaal lekker loopt weet ik dus niet zeker of ik ook echt kan. Oh, en als ik kom, dan in een Fiat Punto (Zwart met grijze spiegels). Ik denk niet dat het verstandig is als ik ga rijden . Dat wil ik die ouwe Fiat niet aan doen. | |
Barcaconia | donderdag 20 juni 2013 @ 11:54 |
Met een Jeep is het ook niet verstandig om te rijden, maar ik heb me laten vertellen dat wanneer je je aan de regels houdt het allemaal wel losloopt. | |
Rainesz | donderdag 20 juni 2013 @ 12:25 |
Zie ook geen problemen hoor met een Punto. gewoon rechtshouden en goed in je spiegels blijven kijken op sneller verkeer. Dan is er niks aan de hand. | |
DS4 | donderdag 20 juni 2013 @ 12:39 |
Wat spreken we eigenlijk af? Verzamelen bij de grens (Venlo is populair) en in een treintje naar de Ring? Verzamelen bij de Ring zelf (heb ik wel een voorstel voor waar je elkaar ook makkelijk kan vinden op drukke dagen)? Of is het maar de bedoeling dat iedereen op eigen houtje gaat en dan zie je wel of je elkaar treft (mijn auto herken je waarschijnlijk wel, maar een zwarte Golf GTI daarentegen )? | |
.Neovo. | donderdag 20 juni 2013 @ 13:26 |
Ik denk dat ik via Venlo ga. Was wel iets bij de mac in Tegelen zo uit mijn hoofd. Verder is die Punto ook zo slecht niet, en ook niet extreem traag ofzo. Maar het is dat ik totaal geen ervaring heb met dit soort circuits. Ik rij ook altijd vrij netjes, heb het niet zo van dat rondscheuren, anders had ik wel een civic of golf gehad met petje. Natuurlijk een dikke lulsmoes, maar ik doe het (nu) liever niet. | |
DS4 | donderdag 20 juni 2013 @ 14:30 |
De McD bij Tegelen heeft inderdaad de McD Europaplein afgelost met de aansluiting van de A73/74 op de A61... Is wat mij betreft een prima optie, maar eens horen of er meer gegadigden daarvoor zijn. | |
.Neovo. | donderdag 20 juni 2013 @ 14:43 |
In de OP van de PTA SC staat aangeven dat daar een verzamelplek is. Dus ik ga er vanuit dat er meerdere daar komen. Tijdstip en alles staat daar ook bij. Tussen 09:30-09:45 uur verzamelen liefhebbers alvast in Venlo/Tegelen: http://goo.gl/maps/VaGfQ Tussen 11:00-11:30 uur verzamelen we bij de Ring: http://goo.gl/maps/DlP3L | |
Barcaconia | donderdag 20 juni 2013 @ 14:45 |
Ik ben bij de Mac in Tegelen te vinden. Anne ook en danpy ook dacht ik. SD staat bij de grensovergang voorbij Venlo op de A67 | |
DS4 | donderdag 20 juni 2013 @ 15:04 |
Aha... Maar dat is het ook wel goed dat het in dit draadje staat, ik slowchat alleen daar waar het niet mag natuurlijk... Dan kom ik ergens tussen 9.30u en 9.45u ook in Tegelen aan. | |
DS4 | donderdag 20 juni 2013 @ 15:05 |
Dan heeft hij nog alle tijd om tijdig zich naar de juiste route te begeven. | |
daNpy | donderdag 20 juni 2013 @ 20:35 |
Wij zijn zaterdags al in Duitschland | |
lipje | donderdag 20 juni 2013 @ 21:38 |
met blauwe pet op en zwaailampen aan ik kom ook naar de McD in Tegelen | |
lipje | donderdag 20 juni 2013 @ 21:39 |
het is daar soms de OUD sc of de Saab-rijders reeks | |
Alexxxxx | donderdag 20 juni 2013 @ 22:17 |
Nee, in de OUD SC hebben ze het vaker over autos en in de PTA SC vaker over kinderen. Ben dus maar in de OUD SC gaan posten. | |
Rainesz | donderdag 20 juni 2013 @ 23:45 |
Hehe, sticker tjoening FTW Denk dat me GTI er nog wel opvalt . Anieway ik duik hier gelijk de grens over A12/Arnhem. Aangezien ik daar tegenaan woon dus zal de meeste dan wel op de Ring zien. Denk dat de voorste modderkuipen het deze dag wel gaan begeven Achter verwacht ik geen problemen op de ring. Even voor het beeld, als je deze GTI ziet, spreek me gerust aan, zal voornamelijk geparkeerd staan naast huisje waar je de tickets koopt als ik niet op de baan ben. En anders hang ik vast ergens rond bij brünnchen. | |
Rainesz | zondag 23 juni 2013 @ 12:18 |
Tis te hopen dat weer nog beetje bijdraaid voor aankomend weekend. | |
DS4 | zondag 23 juni 2013 @ 12:59 |
Een week van te voren heb ik liever dat ze regen voorspellen dan droog... Meestal is het dan precies andersom op de dag zelf. | |
daNpy | zondag 23 juni 2013 @ 19:38 |
Het weer is hier bijzonder wisselvallig. Overwegend droog met af en toe een buitje en eens in de zoveel tijd een enorme plensbui. De Golf staat nu in de garage, wilde de koppakking vervangen omdat hij olie verloor maar nu blijkt de kop ook krom en ook nog een klepsteel krom. Dus de kop wordt nu compleet gereviseerd en deze week weer terug gebouwd. | |
Marco001 | maandag 24 juni 2013 @ 22:27 |
Veel plezier! Ik kan helaas niet maar ik hoop dat jullie wel beter opletten als deze 207 bestuurder: | |
DS4 | maandag 24 juni 2013 @ 22:35 |
Van beiden vrij dommig, maar de BMW is wel de schuldige. Die moet gewoon voorrang verlenen. | |
Rainesz | dinsdag 25 juni 2013 @ 16:36 |
Daarom wacht ik dus nooit daar. Als ik de poortjes door ben ben ik klaar om te gaan. | |
DS4 | dinsdag 25 juni 2013 @ 16:39 |
Nog een goede reden... het mag helemaal niet! | |
Den_Haag | dinsdag 25 juni 2013 @ 17:12 |
Altijd zorgen voor een vrij stukje baan. Nooit op de Ring gereden maar op de andere circuits ging ik als eerste of ik wachtte even in de paddock tot er een gaatje was. Drukte met niet ervaren rijders | |
DS4 | dinsdag 25 juni 2013 @ 17:25 |
Dat laatste blijkt uit de eerste zin. In het weekend een vrij stukje baan... Yeah right! | |
Den_Haag | dinsdag 25 juni 2013 @ 18:35 |
True. | |
daNpy | dinsdag 25 juni 2013 @ 21:24 |
Dit was niet tijdens TF zover ik weet | |
Barcaconia | woensdag 26 juni 2013 @ 09:24 |
Het grote afhaken is begonnen: Ik moet helaas afmelden. De reden daarvoor is bij Anne bekend en indien nodig mag zij melden of ze het een gegronde reden vindt | |
Alexxxxx | woensdag 26 juni 2013 @ 13:16 |
Zondag ook ff kijken waar Dottinger Höhe precies is | |
DS4 | woensdag 26 juni 2013 @ 13:45 |
Ik zag zojuist dat mijn remblokken over de 2/3e heen zijn, dus morgen nog even snel nieuwe blokken erop teneinde een afmelding te voorkomen. | |
borderlinedancer | woensdag 26 juni 2013 @ 17:36 |
Hoop nog mn kenteken klaar te hebben voor t weekend, zo te zien moet ie op de trailer in de regen als t niet lukt. Iemand nog een trailer in de aanbieding ? | |
lipje | woensdag 26 juni 2013 @ 20:40 |
| |
Alexxxxx | woensdag 26 juni 2013 @ 20:45 |
Ik heb een speciale ringtool gekocht vandaag. Foto's volgen. | |
lipje | woensdag 26 juni 2013 @ 20:58 |
een Cordoba? of een echte sleutel.....
| |
DS4 | woensdag 26 juni 2013 @ 21:05 |
Ik denk een fototoestel... Er volgen nl. foto's... | |
Alexxxxx | woensdag 26 juni 2013 @ 21:16 |
heb ik al Nee, de helft van de Cordoba van mn vriendin is mag de ring niet over van haar, en om nu op twee wielen de ring over lijkt me geen goed idee. En ik heb een hele fijne gereedschapsset gewonnen een tijd terug dus die heb ik al. | |
Alexxxxx | woensdag 26 juni 2013 @ 21:24 |
Vandaag de accreditatie rond gekregen dat ik met de Truck GP op de Ring aan de slag ga als fotograaf. Mijn eerste keer als pro daar, dus advies ingewonnen bij een ervaren truckracefotograaf (heb wel al races op Zandvoort en Zolder 'gedaan', maar net als voor een coureur is ook voor de fotograaf elk circuit totaal anders), en die deed alles op een scooter daar. Nu ben ik wat jonger, en mijn vriendin wilde toch al een klapfiets om op naar de pub, dus vandaag maar een gekocht. [ Bericht 0% gewijzigd door Alexxxxx op 26-06-2013 21:38:37 ] | |
gateway | woensdag 26 juni 2013 @ 21:35 |
hmmz, wel een eind rijden. eens ff over denken..... | |
blup | woensdag 26 juni 2013 @ 21:48 |
Blijft vermakelijk... 1:48.. Opnieuw weer een civicje die een sport auto in de buitenbocht inhaalt en eraf vliegt.. | |
daNpy | woensdag 26 juni 2013 @ 23:45 |
Cilinderkop is pas vrijdag klaar... Dus wordt de golf zondag weer opgebouwd. Balen | |
Barcaconia | donderdag 27 juni 2013 @ 08:00 |
Ik weet het Ik baal er van. | |
Barcaconia | donderdag 27 juni 2013 @ 09:46 |
Voorzichtig meld ik dat ik mijn plannen voor zondag misschien TOCH kan verzetten en ik dus misschien toch meekom. Voor wie het interesseert houd ik jullie op de hoogte | |
.Neovo. | donderdag 27 juni 2013 @ 09:52 |
Ik heb interesse | |
.Neovo. | donderdag 27 juni 2013 @ 09:53 |
Ik hoop echt dat het weer een beetje meewerkt zondag. Zijn er al "back-up" plannen? | |
DS4 | donderdag 27 juni 2013 @ 10:03 |
Je weet pas op de ring welk weer het is, maar ik ben gematigd positief. | |
Barcaconia | donderdag 27 juni 2013 @ 10:13 |
Ik ga er vanuit dat het backupplan er als volgt uit ziet: Mooi weer = rijden, kloteweer = beetje ouwehoeren en auto's kijken. Klopt dit voor de meer ervaren rijders? | |
DS4 | donderdag 27 juni 2013 @ 13:13 |
Lijkt mij wel. Sowieso zijn er maar weinigen die continue rijden. Ik deed dat met de Porsche, maar de RS6 kan dat gewoon niet hebben, de banden zijn al gedurende de eerste ronde volledig over hun maximale temperatuur heen... en ik heb geen zin om uit te proberen wat er nog meer gaat piepen als ik 40-50 ronden op één dag doe met de RS6. Dus dat ouwehoeren komt wel goed denk ik. | |
daNpy | donderdag 27 juni 2013 @ 17:38 |
Voor zaterdag is er flinke regen voorspeld Voor de mensen die wel gaan; ze zijn aan de weg aan het werken aan de A61 tussen Meckenheim en Wehr, dus wellicht slimmer om er bij Altenahr af te gaan. Overigens zijn ze op meer plekken bezig op de heen- en terug weg. Morgen komt mn kop terug van de motorenbouwer. Ivm RCN kan die pas zondag weer ingebouwd worden. Tenzij er nog iets niet in orde is met de kop kom ik dus zondag niet... | |
DS4 | donderdag 27 juni 2013 @ 17:49 |
Wat zaterdag valt, valt zondag niet... Of gewoon de 1 pakken... | |
Alexxxxx | donderdag 27 juni 2013 @ 18:19 |
Ik kom via de B258, mag dat ook? | |
borderlinedancer | donderdag 27 juni 2013 @ 21:28 |
Weten jullie dat je zo een deuk kunt oplopen, op de ring ? | |
DS4 | donderdag 27 juni 2013 @ 21:34 |
Van mij wel... Ik noteer nog iemand met een voorkeur voor de A1. | |
DS4 | donderdag 27 juni 2013 @ 21:34 |
Daarbuiten ook... | |
lipje | donderdag 27 juni 2013 @ 21:42 |
ja van die mensen die fijn hun deur opengooien, of de winkelwagen er tegen aan parkeren | |
Barcaconia | vrijdag 28 juni 2013 @ 09:34 |
Deuken op de ring mag je toch afplakken met een ringsticker? | |
borderlinedancer | vrijdag 28 juni 2013 @ 14:50 |
Nee ik bedoel eigenlijk dat je daar redelijk legaal iemand een deuk kunt bezorgen | |
daNpy | vrijdag 28 juni 2013 @ 17:18 |
Wat is dat nou weer voor onzin? | |
DS4 | vrijdag 28 juni 2013 @ 17:19 |
Het is kennelijk helemaal niet potentieel levensgevaarlijk daar... | |
daNpy | vrijdag 28 juni 2013 @ 17:22 |
Dus dan is het legaal om mensen van de baan te rammen? | |
DS4 | vrijdag 28 juni 2013 @ 17:57 |
Ja, tenzij ze netjes voor je aan de kant gaan natuurlijk... | |
borderlinedancer | vrijdag 28 juni 2013 @ 18:19 |
Seats genieten mijn voorkeur | |
daNpy | vrijdag 28 juni 2013 @ 19:02 |
De Golf wordt momenteel weer in elkaar gebouwd dus er is een kleine kans dat ik er zondag(middag) wellicht toch bij ben! | |
lipje | vrijdag 28 juni 2013 @ 21:45 |
doorwerken dus | |
daNpy | vrijdag 28 juni 2013 @ 21:55 |
Ik ben niet eens bij... | |
Alexxxxx | vrijdag 28 juni 2013 @ 22:09 |
Veel succes, maar niet huilen over je eigen deuken na de tijd. | |
borderlinedancer | vrijdag 28 juni 2013 @ 22:35 |
neeDat zal me een reet hoesten, ik heb dat ding al 6 jaar of zo niet gereden en bovendien kun je me in die frikandellenbar niet bijhouden. Ik heb een garage vol met zooi wat t circuit op kan | |
Alexxxxx | zondag 30 juni 2013 @ 12:13 |
het is iig mooi weer! | |
x3ro | zondag 30 juni 2013 @ 12:47 |
Volgens mij was dat een grapje van Alexx, overigens met zulk commentaar, eerst zien, dan geloven. Aardige tijd geleden zwierf hier ook al een in Amerika wonende Nederlander rond welke volgens hem ook zo'n paperboy was met leuk materiaal in de garage. Naar mijn weten uiteindelijk nooit over de brug gekomen met maar iets wat zijn beweringen geloofwaardiger maakte Hoop dat de aanwezigen er overigens een leuke dag van maken! | |
Anne | zondag 30 juni 2013 @ 15:39 |
Oeh, op wie doel jij? . Je doelt toch niet op StefanP eh? | |
x3ro | zondag 30 juni 2013 @ 18:19 |
Zou goed kunnen, ben niet zo goed met namen Was hij die Amerika über alles persoon met een Supra? In dat geval, ja. | |
Rainesz | zondag 30 juni 2013 @ 18:49 |
Yep dat was hij. | |
Anne | zondag 30 juni 2013 @ 18:53 |
Waarschijnlijk ben ik een van de weinige die wel gelooft dat StefanP van die leuke speeltjes heeft dan . | |
densmee | zondag 30 juni 2013 @ 19:11 |
nee hoor | |
lipje | zondag 30 juni 2013 @ 20:30 |
was er niet eerder iets met een delta integrale en een schuurtje? | |
daNpy | zondag 30 juni 2013 @ 20:45 |
Helaas toch niet kunnen komen, pas om kwart voor 4 reed ik weg uit Bonn. | |
DS4 | zondag 30 juni 2013 @ 20:46 |
Ik kon mij echter nooit aan de indruk onttrekken dat hij het wat overdreef. Hij zou 2 supras hebben... Ik geloof best dat hij er 1 had, maar 2? Dat is verzamelaarsgedrag en dat staat weer haaks op dat hij een tijdje later alleen nog maar een corvette had... Toch gek als je 2 beste autos van de wereld hebt en je verkoopt ze beiden. Ook was mij (en vandaag bleek: niet alleen mij) opgevallen dat hij zijn supra voor een hele mooie grote woning had gefotografeerd, terwijl zijn woonkamer in zijn fotoboek enorm klein bleek en precies te passen bij een klein, goedkoop woninkje waar de vette stond geparkeerd. Kortom: zijn leven was waarschijnlijk een beetje als een playmate, niveau Paay. Niets mis mee, zonder meer beter dan gemiddeld, maar er was aardig wat airbrush voor nodig om de oneffenheden weg te krijgen. | |
DS4 | zondag 30 juni 2013 @ 20:49 |
Dat is wel gelukt. Jammer dat er wat afvallers waren, maar dan moeten we gewoon het later in het jaar nogmaals doen. Remblokken laten overigens 'wat' tekenen zien van overhitting. Geen idee hoe dat nou kan. | |
Anne | zondag 30 juni 2013 @ 20:56 |
In ieder geval binnen 955 dagen (doel 088). | |
Anne | zondag 30 juni 2013 @ 20:57 |
We zeiden het vanochtend nog; Sommige mensen overdrijven graag . Maar deze discussie is eigenlijk niks voor hier. Eigenlijk mis ik een "vermakelijke topics/weetjes"-topic in PTA. | |
Barcaconia | zondag 30 juni 2013 @ 21:03 |
Eindelijk thuis. Fout gereden en daardoor 25min verloren oid... Was gezellig iig. | |
.Neovo. | zondag 30 juni 2013 @ 21:07 |
Helaas is was het voor mij een minder leuke dag. Was getuige van een dik ongeluk en daarna werd ik gebeld of ik weer naar Nederland wou komen i.v.m. ziekenhuisopname... Vond het wel leuk om jullie daarvoor nog gesproken te hebben. | |
lipje | zondag 30 juni 2013 @ 22:19 |
helaas mijn zoontje had 39.3 graden koorts.. dan blijf ik thuis om mijn wederhelft en mijn dochter te steunen, terwijl ik er wel erg veel zin in had. En drie uurtjes slaap leek mij niet echt geschikt om een dag 700km te gaan rijden Ik heb hier maar wat in de tuin gezeten en mijn kindjes vermaakt. en nu vechten met ze tot ze slapen. | |
x3ro | zondag 30 juni 2013 @ 22:43 |
Zeer zekers,maar het blijft altijd lastig met meerdere personen zoiets te plannen. Ik ga zelf iig nog een keer pogen aanwezig te zijn, met of zonder vriendin. Gok iets met gewicht van de auto en de rijstijl De schijven zelf functioneren wel goed? Want je zou verwachten dat die met zo'n auto toch ook aardig op hun donder krijgen. Zou wel leuk zijn ja en eventueel weer zaken als een 'gouden petje 2013' award oid [ Bericht 0% gewijzigd door x3ro op 30-06-2013 22:52:36 ] | |
Piet__Piraat | zondag 30 juni 2013 @ 22:47 |
Jammer dat ik 't heb moeten missen, was graag gedaan. Ik sta nog wel open voor een najaarsmeet. Kan ik dat rondje met DS4 eens meedoen . | |
Barcaconia | zondag 30 juni 2013 @ 22:48 |
Rijstijl kan een boosdoener zijn. Het was geen zondagochtendnaardealbertheijn-ritje | |
Dingest | maandag 1 juli 2013 @ 00:06 |
Helemaal niet als je achterin zit Ik vond het - ondanks de mislopers en (begrijpelijke) afzeggingen waardoor de opkomst een beetje laag was - wel een erg leuke middag! En nog bedankt voor de ritten, DS4 | |
Alexxxxx | maandag 1 juli 2013 @ 12:27 |
yeah, was leuk | |
Alexxxxx | maandag 1 juli 2013 @ 13:36 |
DS4 | maandag 1 juli 2013 @ 17:01 |
Dat deel van de conversatie heb ik even gemist denk ik. Zondagochtend ben ik niet op mijn scherpst. | |
DS4 | maandag 1 juli 2013 @ 17:02 |
Het verbaasde mij al dat ik je niet meer gepasseerd ben op de snelweg, terwijl ik toch snel genoeg door heb gereden. Binnen anderhalf uur thuis is toch niet slecht... | |
Piet__Piraat | maandag 1 juli 2013 @ 20:26 |
Dan heb je lekker doorgeknald ja. Mooie berenvelgen hierboven | |
daNpy | maandag 1 juli 2013 @ 20:33 |
Foto's van de RCN afgelopen zaterdag in de pitstraat: http://danpy.autofans.nl/images/evenementen/2013/RCN_20130629/ | |
Anne | maandag 1 juli 2013 @ 20:47 |
Je mag ook gewoon direct zeggen dat ik geen indruk heb gemaakt hoor . Het ging over de (klacht-) brieven die men wel eens schreef over je ritjes naar de supermarkt bijvoorbeeld . | |
DS4 | maandag 1 juli 2013 @ 21:13 |
Het ligt niet aan jou, ik was sowieso al niet fit zoals je weet en ik heb vandaag dan ook alleen maar het hoogst nodige gedaan en voor de rest in de weer geweest met een mooie zelfmedicatiecocktail... Nou weet ik het weer! Zie je wel, het valt allemaal best mee... | |
DS4 | maandag 1 juli 2013 @ 21:14 |
En toch het merendeel op de cc met 200 (190 GPS). Alleen even op de A1 een BMW die vervelend was afgeschud. Die heb ik niet meer gezien nadat ik even een stukkie 300 reed. | |
gateway | maandag 1 juli 2013 @ 21:25 |
volgens mij als er iets indruk maakt dan ben jij dat toch wel! kon helaas ook niet, lijkt me leuk eens een paar mensen te ontmoeten en ook daar op het circuit te kijken | |
DS4 | maandag 1 juli 2013 @ 21:29 |
Die berenvelgen hebben anders ook een aardige indruk achtergelaten... Dat blijkt dus een optie te zijn. Volwassen mensen hebben en masse bij zichzelf gedacht: ja, dat is een leuke optie, daar betaal ik graag voor bij! | |
daNpy | maandag 1 juli 2013 @ 21:47 |
| |
Anne | maandag 1 juli 2013 @ 21:50 |
Ik heb een vermoeden en durf het bijna niet hardop te zeggen; maar het was vast de keuze van een vrouw. | |
Barcaconia | maandag 1 juli 2013 @ 22:06 |
Vrouwen | |
Dingest | maandag 1 juli 2013 @ 23:28 |
Ik heb er 4 uur over gedaan om thuis te komen, maar ik had dan ook een kruissnelheid van 100. Ze zijn zelfs specifiek voor bij de 121 ontworpen door Ronal. Hoewel dat 'en masse' wel meevalt Van de 20 of zo 121s die er nu op Marktplaats staan, heeft er nog één andere ze eronder liggen. Ze zijn best zeldzaam. En natuurlijk zal dat wel door een vrouw aangevinkt zijn Toen ik 7 jaar geleden bij mijn vorige 121 ging kijken als eerste auto waren mijn ouders er ook bij - verkoper ging er eigenlijk van uit dat het een auto voor mijn moeder was En alleen een vrouw vinkt bij een 4-deurs wel berenvelgen aan, maar dan weer niet centrale deurvergrendeling... | |
Piet__Piraat | maandag 1 juli 2013 @ 23:38 |
Die berenvelgen zijn al enkele jaren tot cult verworven, juist omdat ze stiekem helemaal niet zo veel geleverd zijn. Daarom zijn ze zo tof . Want zo'n 121 is verder natuurlijk gewoon een boutapparaat | |
Dingest | dinsdag 2 juli 2013 @ 13:15 |
Ach, die vormgeving is wat controversieel - het gros van de mensen vindt ze wel lelijk, en ik heb juist meer iets met aparte auto's Maar als auto an sich, is het een heel goed wagentje. En zowel deze als mijn vorige zijn niet bang voor een beetje asfalt | |
Piet__Piraat | dinsdag 2 juli 2013 @ 14:54 |
Het is ook gewoon je eigen auto Ik dacht dat jullie 'm daar toevallig gespot hadden | |
Dingest | woensdag 3 juli 2013 @ 00:31 |
Dat is al ruim drie jaar mijn dagelijkse auto We kunnen niet allemaal RS6jes rijden | |
Alexxxxx | zondag 14 juli 2013 @ 10:24 |
Ik zei toch dat mijn klapfiets mn ringtool was? Eerlijk verdiend. | |
Alexxxxx | dinsdag 16 juli 2013 @ 23:14 |
Rainesz | woensdag 17 juli 2013 @ 12:36 |
Lol. | |
Anne | donderdag 8 augustus 2013 @ 12:26 |
*skop. Tevens de TT gewijzigd om het wat duidelijker te maken waar dit topic nou over gaat. | |
very | donderdag 8 augustus 2013 @ 12:32 |
Ik was een tijd geleden daar met twee vrienden in een compleet volgeladen 1.4 seat ibiza. Wel lachen hoor, proberen een leuke tijd neer te zetten tussen de porsches. Na de tweede bocht begonnen de remmen al te ruiken haha | |
very | donderdag 8 augustus 2013 @ 12:35 |
Ik vind die mazda op een samengedrukte oude impreza lijken | |
very | donderdag 8 augustus 2013 @ 12:36 |
Handige info uit ander nuburgring topic...wellicht kan dit opgenomen worden in de OP?
| |
RolStaart-Beer | donderdag 8 augustus 2013 @ 12:44 |
Ik ben zondag nog geweest Niet met de meest geschikte auto, maar toch | |
Anne | donderdag 8 augustus 2013 @ 12:46 |
Ik kijk er later even naar. | |
Nairua | donderdag 8 augustus 2013 @ 13:01 |
Maar maar maar dit gaat toch niet over het opzetten van een meeting? | |
Meike26 | donderdag 8 augustus 2013 @ 13:11 |
Liefhebbers van aparte auto's / verschoppelingen / miskleuntjes Zo 1 ben ik er ook. Zo ben ik volgens mij de enige persoon op aarde die iets guitigs/sportiefs in een Yaris Verso ziet Edit: Oh toch nog tenminste één iemand (kijken op eigen risico):
| |
Dingest | donderdag 8 augustus 2013 @ 13:23 |
Ik zou de Verso nog iets te 'normaal' vinden Wel praktisch.Dan is de Impreza eerder een uitgerekte 121, want die was er al 3 jaar eerder | |
very | donderdag 8 augustus 2013 @ 13:58 |
De prijzen om te rijden en de prijzen van schade etc zijn alsnog handig om te weten toch? Of doelde je puur op het sluiten van jouw topic (denk het wel overigens haha) | |
Nairua | donderdag 8 augustus 2013 @ 13:59 |
Daar klaag ik niet over. Enkel over het slotje elders. | |
very | donderdag 8 augustus 2013 @ 14:00 |
dat besef ik me nu ook haha ben traag vandaag. Is inderdaad een beetje onterecht. Daarom: PTA / PTA FAQ & Feedback | |
daNpy | donderdag 8 augustus 2013 @ 14:59 |
Misschien kun je eerst de naam eens goed leren spellen | |
Nairua | donderdag 8 augustus 2013 @ 15:13 |
Zie tijd. | |
Anne | donderdag 8 augustus 2013 @ 15:42 |
Lees de openingspost eens. Ook hier worden meets opgezet . | |
blup | donderdag 8 augustus 2013 @ 22:24 |
ik heb je gezien volgens mij Ik stond in de grote carrousel te applaudisseren naar alle burgerbakken. | |
Nairua | donderdag 8 augustus 2013 @ 23:49 |
Nordschleife wordt ook wel de Groene Hel genoemd. Het is het moeilijkste circuit ter wereld en eist elk jaar 3 tot 12 doden. Een rondje als newbie zal iets van 12-15 minuten duren. Zit je onder de 10 minuten dan mag je jezelf een schouderklopje geven. Kosten laps/prix: 1/26 EUR 4/97 EUR 9/202 EUR Imporante: Indien je een ongeluk krijgt mag je dokken. Als het circuit gesloten moet worden kost je dat 1350 EUR. Railing geraakt? 31 EUR per meter en aangezien de railing bestaat uit 3 lagen kost het je dus 93 EUR per meter. Moeten ze je slepen? 190 EUR. Safety car noodzakelijk? 82 EUR per half uur. Afstand vanaf Utrecht: 300km. Zo'n 2,5 uur rijden. Het maakt niet uit wat voor een auto je hebt. Als je wat onzeker bent kun je altijd een verzekering afsluiten of ter plaatse een raceauto huren. Kosten zijn 99, 119 of 139 euri afhankelijk van het gekozen model. (Swift/Polo/Scirocco/GT86) Nabij de Nürburgring(Nordschleife) ligt ook het Formule 1 circuit. Ook daar mag je met je 45km wagentje op. Prix: 20 minuten / 41 EUR 40 minuten / 77 EUR | |
Nairua | donderdag 8 augustus 2013 @ 23:49 |
Mss staat er nog wat zinnigs in. Maar goed, iemand in voor begin september? | |
x3ro | vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:41 |
Afhankelijk van hoe ik zit met mijn opleiding dan. Overigens een tijd terug een hele 'bijbel' met do's en dont's gevonden mbt circuitrijden. Ik zal eens gaan zoeken, want hij was behoorlijk uitgebreid en handig. | |
Nairua | vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:47 |
Weet je de naam nog? | |
x3ro | vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:50 |
Nope, ben ik tegen gekomen op een ander forum. Zou straks in de browserhistorie van mijn laptop even moeten kijken. Of vinden jullie het een beetje 'not done' zoiets bij een ander forum weg te plukken? Was iig enorm uitgebreid, van zaken voor de bestuurder, tot de auto, tot het daadwerkelijke rijden aan toe. | |
Nairua | vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:51 |
Jatten! Desnoods met een backlink. | |
Andyy | zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:20 |
Moet je de kaartjes online kopen, of kan je die ook daar ter plaatse kopen? | |
Anne | zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:45 |
Kan ter plekke. | |
Nairua | zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:32 |
Beide. | |
very | zondag 11 augustus 2013 @ 18:32 |
Flako lijkt wel bezeten | |
RolStaart-Beer | zondag 11 augustus 2013 @ 18:47 |
Zo heeft mijn vriendin de eerste keer ook naast me gezeten | |
r8v2 | zondag 11 augustus 2013 @ 19:23 |
Flavo is een mietje en dat wijf moet ie bij Adenauer Forst de auto uitzetten volgende keer . | |
Anne | zondag 11 augustus 2013 @ 19:25 |
Dus nou is het je vriendin niet meer? | |
blup | zondag 11 augustus 2013 @ 20:48 |
Wat kost zo een verzekering? | |
DS4 | zondag 11 augustus 2013 @ 21:22 |
Die dame moet je een keer bij mij in de auto zetten, is ze daarna heel blij met het tempo van Flako... Mijn vrouw vindt het trouwens ook niet leuk om mee te rijden. Wel eens een rustig (want het is natuurlijk wel een beetje lomp om door te gaan als je passagier zich er niet lekker bij voelt) rondje met haar gedaan en dat hoefde niet meer van haar. | |
Andyy | zondag 11 augustus 2013 @ 21:35 |
Nieuwschierig | zondag 11 augustus 2013 @ 22:42 |
Dat lijkt wel een Nederlandse remake van die Italiaanse die 20 km lang alleen maar Nino Nino No No No roept | |
blup | zondag 11 augustus 2013 @ 22:59 |
| |
Nieuwschierig | zondag 11 augustus 2013 @ 23:23 |
Ja, dat is 'm. Ik heb zaterdag bij Brünchen en Pflanzgarten staan te kijken en het viel me op dat de auto's op de een of andere manier harder gaan dan de motoren. Zouden de motorrijders gewoon minder risico nemen of zijn de auto's allemaal getuned en van racebanden voorzien? | |
daNpy | zondag 11 augustus 2013 @ 23:24 |
4 wielen gaan ook harder door de bocht dan 2 | |
Andyy | zondag 11 augustus 2013 @ 23:43 |
En als je over de limiet gaat begin je gewoon te glijden, op een motor zijn de gevolgen iets erger | |
Nieuwschierig | zondag 11 augustus 2013 @ 23:45 |
Meer grip? Bij dezelfde snelheid gaat de motor onderuit? Een auto zal ook wel veel meer kunnen corrigeren in de bocht, bijremmen, andere lijn pakken. | |
blup | maandag 12 augustus 2013 @ 18:03 |
Wat de rest zegt, een auto is sneller op een bochtig circuit. Een motor heeft een ander zwaartepunt als een auto bij een positieve verkanting naar links worden de rechterbanden extra belast en heb je dus veel meer grip, een motor heeft dat voordeel niet. En ja, corrigeren met je motor plat door de bocht zou ik niet doen.. | |
Frenk3nstein | maandag 12 augustus 2013 @ 18:18 |
Bij ingaan brünnchen ligt een nare hobbel geloof ik voor motorrijders, bovendien ligt voor het uitgaan van brünnchen (en andere plekken) soms een oliespoor wat zeker voor motorrijders gevaarlijk is. | |
Den_Haag | maandag 12 augustus 2013 @ 19:06 |
Je neemt op de motor minder risico, de meeste dan. Jij bent de kreukzone | |
daNpy | maandag 12 augustus 2013 @ 19:48 |
Bovendien heeft de Ring heel veel verschillende stukken asfalt met een ander gripniveau. Ook is het zo lang dat het droog kan zijn op DH maar bij AF keihard aan het regenen. En bij Bergwerk is veel schaduw, dus daar droogt het ook minder snel op. Eifelwetter | |
Andyy | vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:10 |
11 min over gedaan, met 3 opstoppingen. M'n eerste keer Jeremy Clarkson was dus niet eens zoo snel | |
Rainesz | vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:10 |
Omdat ik zondag in de buurt ben, en me neefje loopt al 7 maanden te zeiken. Zondag maar even rondje of 2 doen met de nieuwe suspension. Ik voorspel slecht nieuws voor me voorbanden. | |
Rainesz | zondag 18 augustus 2013 @ 23:18 |
Fok! Gespot. | |
Rainesz | maandag 19 augustus 2013 @ 12:56 |
En gefotografeerd. Wave to the camera man! | |
bietelboer | maandag 19 augustus 2013 @ 13:13 |
Als ik die foto's zie gaat het heel erg jeuken om snel weer te gaan, helaas duurt dat nog wel even | |
Rainesz | maandag 19 augustus 2013 @ 13:19 |
Met het idee dat weer alleen maar slechter word waarschijnlijk daar, moet je je toch enigszins kunnen troosten. Volgend jaar ga je wel redden? | |
Andyy | maandag 19 augustus 2013 @ 13:26 |
Ohja, had m'n foto nog niet gepost hier Hoe kan je in godsnaam zwaaien? Ik was te druk bezig om ook maar op de mensen te letten | |
Rainesz | maandag 19 augustus 2013 @ 13:40 |
Haha, hoe vaker ik er kom, hoe makkelijker het word. Eerst was ik ook erg gefocust op rijden en baan leren kennen. Maar de baan zit nu wel redelijk in me hoofd, dus je gaat bij wat foto locaties kijken of er iemand staat. | |
DS4 | maandag 19 augustus 2013 @ 14:17 |
Ik herken dat wel. Als ik passagiers aan boord heb gaat het tempo wel iets naar beneden, maar ik kan zonder problemen gesprekken voeren waardoor je aan het eind van de ronde eigenlijk niet eens meer weet wat je die 20 km precies gedaan hebt. Het is uiteindelijk weinig anders dan een herhaling van zetten... | |
bietelboer | dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:39 |
Mijn planning is om Maart volgend jaar weer te rijden | |
pvdplanet | woensdag 21 augustus 2013 @ 14:41 |
Zaterdag richting Ring, Gran Turismo hotel geboekt. In de middag beetje toeren met of zonder dak. Zondag vroeg bij mooi weer misschien een rondje doen, maar vooral langs de baan genieten van de ringridders | |
pvdplanet | maandag 26 augustus 2013 @ 18:03 |
Het was relatief rustig, weinig exoten. Zal wel aan de weersverwachtingen hebben gelegen. Van 10:00 tot 14:00 was het gelukkig droog | |
lichtknopje | maandag 26 augustus 2013 @ 18:22 |
Aanstaande zaterdag/zondag nog iemand aanwezig? Ga als bijrijder mee met een witte leon cupra. Wordt de tweede keer dat we gaan(zwager en ik). In mei hebben we voorzichtig 1 rondje geprobeerd. Aankomend weekend gaan we meer rondes. | |
RolStaart-Beer | dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:15 |
Weet iemand trouwens of wildkamperen langs de baan gedoogd/toegstaan wordt? Aantal weken geleden een paar tentjes bij Brünnchen gezien, maar heb geen idee of zoiets wel mag? Zou me best leuk lijken om een weekendje te gaan staan | |
daNpy | dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:18 |
| |
daNpy | dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:20 |
Volgens mij is er een speciale uitzondering voor evenementen (24h) en mag het normaal gesproken niet. Maar er zijn er wel meer die het doen idd. | |
Rainesz | dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:17 |
Inderdaad, toen ik er 2 weken terug was hadden er 2 Denen in een caravan hele weekend op Brunnchen gestaan. | |
daNpy | dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:18 |
Vrienden van ons hebben er de afgelopen paar maanden ook meermaals gestaan In september staan ze er weer. | |
RolStaart-Beer | woensdag 28 augustus 2013 @ 09:09 |
Mooi, dan gaan we dit weekend langs de ring staan | |
RolStaart-Beer | zondag 1 september 2013 @ 20:04 |
bietelboer | zondag 1 september 2013 @ 20:15 |
Zo, dat is een afschrijvertje | |
daNpy | zondag 1 september 2013 @ 21:18 |
Nare tik krijgt ie daar 2x als hij omhoog gegooid wordt. Anders was ie er erg goed vanaf gekomen, hou houd hem nog wel van de vangrail weg in ieder geval. En rolstaart beer; ik snap je smilie niet | |
Nieuwschierig | zondag 1 september 2013 @ 21:31 |
Ik denk niet dat de bestuurder daar nog veel invloed op kon uitoefenen.. | |
daNpy | zondag 1 september 2013 @ 21:38 |
Gezien het feit dat hij gas geeft ipv remt, en daarmee dus niet haaks de vangrail in glijd, juist wel. De rijder is ook aardig ervaren op de NS. | |
lichtknopje | dinsdag 3 september 2013 @ 22:08 |
Zaterdag en zondag weer een leuk ring weekend gehad. Volgende keer huur ik toch een auto bij rsr ofzo. Wil het nu zelf ervaren. | |
lichtknopje | dinsdag 3 september 2013 @ 22:09 |
Die golf van roma tuning. Is die van hier? Reed behoorlijk hard! | |
daNpy | dinsdag 3 september 2013 @ 22:10 |
Nee die is niet van hier | |
lichtknopje | dinsdag 3 september 2013 @ 22:11 |
Aha. Neem aan van jou. Mooie golf! | |
daNpy | dinsdag 3 september 2013 @ 22:17 |
Nee ook niet van mij (helaas) Ding gaat als een dolle. Moet nog steeds een keer een rondje regelen. Maar de wachtrij is altijd lang zeg maar. | |
Rainesz | woensdag 4 september 2013 @ 15:06 |
Rijdt regelmatig een Blauwe Porsche GT3 Blauw/oranje. Deze man is ook nooit te beroerd om je een rondje mee te laten rijden, en hij gaat serieus hard met apparaat! | |
pvdplanet | donderdag 5 september 2013 @ 16:58 |
We hebben besloten om mijn trouwe daily driver geschikt te maken voor de ring. De Subaru station heeft 265.000 gelopen en technisch is de auto in goede staat. Gekocht: -Impreza STI JDM gasdempers voor (2cm lager) -Whiteline achterveren (3 cm lager) -Geperforeerde remschijven -Hawk remblokken -ATE blue racing remolie -Castrol synthetische bakolie -Aluminium veerpootbrug -PU stabilisatorrubbers -Set Impreza wielen (+ ev. semi-slicks?) -5w40 van de Action Lijkt mij voldoende om veilig wat tempo te maken zonder controle te verliezen in de bochten of rechtdoor te schieten vanwege fading. Mocht er een krasje op komen dan is er geen man overboord | |
Nieuwschierig | donderdag 5 september 2013 @ 18:48 |
Nu nog een goede chauffeur... | |
Rainesz | donderdag 5 september 2013 @ 19:08 |
Geen idee hoe een veerpootbrug bij een station reageert/werkt. Maar een GTT Impreza deed je er geen plezier mee om een voorste bovenste veerpootbrug te monteren. Onderstuur werd vergroot. Dus daarmee zou ik even goed testen voordat je echt serieus de bochten door gaat. En mag ik vragen waarom je wel kwaliteit bakolie koopt, maar geen fatsoenlijke motorolie? | |
daNpy | donderdag 5 september 2013 @ 19:41 |
Inderdaad, besparen op motor olie in een circuit auto is wel een van de raarste dingen die je kunt doen. Verder is het lijstje ook niet echt serieus te noemen moet ik zeggen. | |
DS4 | donderdag 5 september 2013 @ 20:36 |
Bij een subaru is de kans dat je de motor om zeep helpt niet zo groot (al zou ik desondanks gewoon fatsoenlijke olie nemen). Remmerij is bij een subaru het grootste probleempunt. | |
Rainesz | donderdag 5 september 2013 @ 21:29 |
Remmen en wiellagers die gaan als zoete broodjes. Spreek uit ervaring | |
Meike26 | donderdag 5 september 2013 @ 22:12 |
Vraagje an jullie. Morgen gaan we naar de Ring toe,waar mijn vriend voor de 2e keer de ring gaat lopen zaterdag. We hebben een appartement gehuurd in Adenau en nu was ik benieuwd wat de ervaringen zijn qua aanrijdroute ? Vorigjaar net als vele anderen de 61 genomen, dan rechtsaf de 1 op en laatste 20 a 30km binnendoor. Nu zag ik ook een route, wat verder de 61 op en dan afslaan de provinciale weg 257 op. Met een paar tunnels ook nog een mooie route waarschijnlijk. Maar rijden we dan niet om? En zoja, zijn de extra km's het waard? Ik weet het,zou het ook kunnen googlen, maar ten eerste gaat route uitstippelen niet fijn op de tablet en ben ik benieuwd naar jullie reacties. | |
RolStaart-Beer | donderdag 5 september 2013 @ 22:23 |
Via de 257 is de kortste weg En een van de mooiere. | |
daNpy | donderdag 5 september 2013 @ 22:29 |
Klopt. Met aanhanger is de 412 makkelijker, maar wel 35km meer. | |
DS4 | donderdag 5 september 2013 @ 22:39 |
258 is het snelst en heeft het meest leuke stukje als je even weet hoe je moet rijden. Soort van mininordschleife... | |
Nieuwschierig | donderdag 5 september 2013 @ 22:47 |
B257 vanaf Breitcheid omhoog | |
jpjedi | donderdag 5 september 2013 @ 22:49 |
B258 is inderdaad al stuk van Nordschleife Heb er een keer een motor plat gelegd in een blinde bocht. Opa'tje dat mijn motor uit de struiken hielp bevrijden vertelde dat ik de derde al was die week in die bocht Daarna maar de motor voortaan op de trailer naar de ring en ringauto in stalling ergens in Adenau. | |
Nieuwschierig | donderdag 5 september 2013 @ 22:56 |
Dit stuk bij Adenau heb ik een paar weken geleden ook op de motor gereden | |
pvdplanet | donderdag 5 september 2013 @ 23:03 |
De achterkant heeft bij de station in gas los situaties nogal de neiging om tot overstuur over te gaan. Wellicht wordt het wat neutraler. Zal ook een veerpootbrug tussen de achterste poten fabriceren om de boel wat stijver te maken. De motorolie is van ondergeschikt belang. Er zitten enorme reserves in het blok en er kan bij wijze van spreken zonnebrandolie in. 5w30 is trouwens te dun en wordt afgeraden. Ik ververs de boel liever vaker. Het budget voor deze upgrades is minder dan 1000 euro dus het is een kwestie van goed verdelen | |
DS4 | donderdag 5 september 2013 @ 23:41 |
1000 euro budget... Dat worden niet heel veel rondjes dan... | |
Piet__Piraat | vrijdag 6 september 2013 @ 00:30 |
Er staat ook dat ie geschikt moet worden voor de Ring, niet dat ze gaan racen. Waarschijnlijk staat ie twee keer per jaar de hele dag op de parkeerplaats | |
Andyy | vrijdag 6 september 2013 @ 00:59 |
Voor de upgrades staat er, heeft vast een apart potje voor de rondjes, banden en benzine | |
Rainesz | vrijdag 6 september 2013 @ 18:08 |
Voor een impreza hadden ze tdt een T brace gefabriceerd. die maakte je achter onder vast. Toen kwam overstuur wel bovendrijven, was de beste update van 80¤ ooit voor mijn impreza toen. | |
daNpy | vrijdag 6 september 2013 @ 18:53 |
Als je budgetten hebt voor upgrades kun je beter thuisblijven | |
DS4 | vrijdag 6 september 2013 @ 19:42 |
Als olie van de action een upgrade is eigenlijk ook... | |
Andyy | vrijdag 6 september 2013 @ 20:26 |
Maar zelfs met de meest bagger auto's kan je daar al plezier hebben | |
Andyy | vrijdag 6 september 2013 @ 20:40 |
Oke niet helemaal waar. Reed laatst een Hyundai, die had al onderstuur met 5 km/h in een woonwijk | |
RolStaart-Beer | vrijdag 6 september 2013 @ 20:47 |
Klopt | |
Meike26 | vrijdag 6 september 2013 @ 21:34 |
We zitten nu in 1 van de Ring Race Flats ! Top accomodatie, groot is het niet echt nee, maar voor prijs hotelkamer aardig wat privacy en sfeer Klacht : Morgen om 7:30 alweer uitchecken Ohja, de 257 was een succes. Belg met een Civic Type R had zweet onder zijn oksels (en elders) bij +50 km. Toegegeven, ik durf ook niet harder dan 70/75 in blinde bochten, maar Chefke reed echt als een oma | |
pvdplanet | dinsdag 10 september 2013 @ 10:16 |
Het was eigenlijk de bedoeling een Rico tuned 850 T5 te kopen met 300 pk maar dat werd net effe te gortig qua wegenbelasting en verzekering (we hebben al een klein wagenpark) Het moet allemaal wel een beetje leuk en betaalbaar blijven. Op de Subaru zijn de veerpoten gemonteerd, de remmen rondom gedaan en tevens heb ik een veerpootbrug gemaakt van 5 mm stalen kokerprofiel. Wielen met Potenza RE720 banden in grafiet gespoten. De boel rijdt al behoorlijk, goed stuurgevoel en duidelijk stijvere koets. Vanavond het onderstel achter aanpakken en ook daar een veerpootbrug construeren. Of je dit een serieus project wil noemen moet je zelf weten, ik vind het sleutelen sowieso erg rustgevend en weet dat we erg veel lol bij de Touristenfahrten gaan hebben | |
DS4 | dinsdag 10 september 2013 @ 10:45 |
Heel goed @lol, maar je moet toch toegeven dat olie van de action een upgrade noemen op de lachspieren werkt... | |
pvdplanet | dinsdag 10 september 2013 @ 12:23 |
Van 10w40 van de Lidl naar 5w40 van de Action is per definitie een upgrade | |
DS4 | dinsdag 10 september 2013 @ 12:26 |
Nee, dat doet zelfs helemaal niets op de ring. Ik neem tenminste aan dat je niet met koude motor gaat raggen... | |
pvdplanet | vrijdag 27 september 2013 @ 19:26 |
Dit weekend maar weer eens een kijkje nemen en wat rondjes doen met het grijze containerschip | |
blup | vrijdag 27 september 2013 @ 22:18 |
5w30 bedoel je.. Als je in wat oudere auto flink gaat trappen en er ook nog eens dunnere olie in doet... Komt niet goed. In zo'n hok kan je beter 10w60 doen als je flink gaat vlammen. | |
Rainesz | zondag 29 september 2013 @ 13:17 |
10w60 lijkt me voor een oudere auto een beetje overkill. | |
blup | zondag 29 september 2013 @ 13:21 |
Ik weet iig dat jongens van zo'n renault club waar ik ook opzat 10W60 in hun Clio 16V en Williams deden als ze de ring op gingen.. | |
r8v2 | zondag 29 september 2013 @ 13:30 |
Ja maar die blokjes spatten ook al uit elkaar als je ernaar kijkt . | |
Rainesz | zondag 29 september 2013 @ 13:41 |
Dat heeft dan meer met Williams gedeelte te maken. 10w60 is meer voor performance auto's. Bij mij zat het toen ook in de Impreza GTT | |
blup | zondag 29 september 2013 @ 13:43 |
Dat valt reuze mee, spul kon best veel hebben zolang het maar goed warm was. Koud door vlammen was funest voor je lagers. | |
pvdplanet | maandag 30 september 2013 @ 09:26 |
Veel ongelukken dit weekend, ring is een paar keer dicht gegooid. Voor ons knalde bij de Steilstrecke een gloednieuwe Mustang vol in de vangrail. Bij het aanrijden van Wehrseifen had een Golf II de bocht gemist, een BMW 135i was bij Pflanzgarten afgeschreven Een driftende M5 op de buitenkant van de Karussel kwam met rokende banden halverwege achterstevoren te staan, das was dan wel weer een mooi gezicht De Subaru heeft zich goed gedragen, stabiel en neutraal bochtengedrag. Remmen waren ok. Het blijft hard trappen, maar geen last van fading of ander ongein. | |
DS4 | maandag 30 september 2013 @ 09:39 |
Juist moderne auto's hebben sneller problemen met 10W60. 10W60 is alleen geschikt voor als je de motor echt goed warm stookt. Dus ofwel in een warm klimaat, ofwel met racen. Maar dan moet je wel de Castrol TWS nemen die geschikt is voor M-modellen. Die is veel beter dan de variant die op de markt is gebracht door Castrol om meer winst te maken met hun 10W60. | |
pvdplanet | dinsdag 1 oktober 2013 @ 17:41 |
Filmpje gemaakt in de ochtend toen het nog rustig was. Mooie drift gefilmd op 1:28 |