Yep dat was hij.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:19 schreef x3ro het volgende:
[..]
Zou goed kunnen, ben niet zo goed met namen
Was hij die Amerika über alles persoon met een Supra? In dat geval, ja.
nee hoorquote:Op zondag 30 juni 2013 18:53 schreef Anne het volgende:
Waarschijnlijk ben ik een van de weinige die wel gelooft dat StefanP van die leuke speeltjes heeft dan.
was er niet eerder iets met een delta integrale en een schuurtje?quote:Op zondag 30 juni 2013 18:53 schreef Anne het volgende:
Waarschijnlijk ben ik een van de weinige die wel gelooft dat StefanP van die leuke speeltjes heeft dan.
Ik kon mij echter nooit aan de indruk onttrekken dat hij het wat overdreef. Hij zou 2 supras hebben... Ik geloof best dat hij er 1 had, maar 2? Dat is verzamelaarsgedrag en dat staat weer haaks op dat hij een tijdje later alleen nog maar een corvette had... Toch gek als je 2 beste autos van de wereld hebt en je verkoopt ze beiden.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:53 schreef Anne het volgende:
Dat is wel gelukt. Jammer dat er wat afvallers waren, maar dan moeten we gewoon het later in het jaar nogmaals doen.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:47 schreef x3ro het volgende:
Hoop dat de aanwezigen er overigens een leuke dag van maken!
In ieder geval binnen 955 dagenquote:Op zondag 30 juni 2013 20:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is wel gelukt. Jammer dat er wat afvallers waren, maar dan moeten we gewoon het later in het jaar nogmaals doen.
Remblokken laten overigens 'wat' tekenen zien van overhitting. Geen idee hoe dat nou kan.
We zeiden het vanochtend nog; Sommige mensen overdrijven graagquote:Op zondag 30 juni 2013 20:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kon mij echter nooit aan de indruk onttrekken dat hij het wat overdreef. Hij zou 2 supras hebben... Ik geloof best dat hij er 1 had, maar 2? Dat is verzamelaarsgedrag en dat staat weer haaks op dat hij een tijdje later alleen nog maar een corvette had... Toch gek als je 2 beste autos van de wereld hebt en je verkoopt ze beiden.
Ook was mij (en vandaag bleek: niet alleen mij) opgevallen dat hij zijn supra voor een hele mooie grote woning had gefotografeerd, terwijl zijn woonkamer in zijn fotoboek enorm klein bleek en precies te passen bij een klein, goedkoop woninkje waar de vette stond geparkeerd.
Kortom: zijn leven was waarschijnlijk een beetje als een playmate, niveau Paay. Niets mis mee, zonder meer beter dan gemiddeld, maar er was aardig wat airbrush voor nodig om de oneffenheden weg te krijgen.
Helaas is was het voor mij een minder leuke dag. Was getuige van een dik ongeluk en daarna werd ik gebeld of ik weer naar Nederland wou komen i.v.m. ziekenhuisopname...quote:Op zondag 30 juni 2013 20:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is wel gelukt. Jammer dat er wat afvallers waren, maar dan moeten we gewoon het later in het jaar nogmaals doen.
Remblokken laten overigens 'wat' tekenen zien van overhitting. Geen idee hoe dat nou kan.
helaas mijn zoontje had 39.3 graden koorts.. dan blijf ik thuis om mijn wederhelft en mijn dochter te steunen, terwijl ik er wel erg veel zin in had.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zeer zekers,maar het blijft altijd lastig met meerdere personen zoiets te plannen. Ik ga zelf iig nog een keer pogen aanwezig te zijn, met of zonder vriendin.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zou wel leuk zijn ja en eventueel weer zaken als een 'gouden petje 2013' award oidquote:Op zondag 30 juni 2013 20:57 schreef Anne het volgende:
[..]
We zeiden het vanochtend nog; Sommige mensen overdrijven graag.
Maar deze discussie is eigenlijk niks voor hier.
Eigenlijk mis ik een "vermakelijke topics/weetjes"-topic in PTA.
Dat deel van de conversatie heb ik even gemist denk ik. Zondagochtend ben ik niet op mijn scherpst.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:57 schreef Anne het volgende:
We zeiden het vanochtend nog; Sommige mensen overdrijven graag.
Het verbaasde mij al dat ik je niet meer gepasseerd ben op de snelweg, terwijl ik toch snel genoeg door heb gereden. Binnen anderhalf uur thuis is toch niet slecht...quote:Op zondag 30 juni 2013 21:03 schreef Barcaconia het volgende:
Eindelijk thuis. Fout gereden en daardoor 25min verloren oid... Was gezellig iig.
Dan heb je lekker doorgeknald ja.quote:Op maandag 1 juli 2013 17:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het verbaasde mij al dat ik je niet meer gepasseerd ben op de snelweg, terwijl ik toch snel genoeg door heb gereden. Binnen anderhalf uur thuis is toch niet slecht...
Je mag ook gewoon direct zeggen dat ik geen indruk heb gemaakt hoorquote:Op maandag 1 juli 2013 17:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat deel van de conversatie heb ik even gemist denk ik. Zondagochtend ben ik niet op mijn scherpst.
Het ligt niet aan jou, ik was sowieso al niet fit zoals je weet en ik heb vandaag dan ook alleen maar het hoogst nodige gedaan en voor de rest in de weer geweest met een mooie zelfmedicatiecocktail...quote:Op maandag 1 juli 2013 20:47 schreef Anne het volgende:
Je mag ook gewoon direct zeggen dat ik geen indruk heb gemaakt hoor
Nou weet ik het weer!quote:Het ging over de (klacht-) brieven die men wel eens schreef over je ritjes naar de supermarkt bijvoorbeeld.
En toch het merendeel op de cc met 200 (190 GPS). Alleen even op de A1 een BMW die vervelend was afgeschud. Die heb ik niet meer gezien nadat ik even een stukkie 300 reed.quote:
volgens mij als er iets indruk maakt dan ben jij dat toch wel!quote:Op maandag 1 juli 2013 20:47 schreef Anne het volgende:
[..]
Je mag ook gewoon direct zeggen dat ik geen indruk heb gemaakt hoor.
Het ging over de (klacht-) brieven die men wel eens schreef over je ritjes naar de supermarkt bijvoorbeeld.
quote:Op maandag 1 juli 2013 21:29 schreef DS4 het volgende:
Die berenvelgen hebben anders ook een aardige indruk achtergelaten... Dat blijkt dus een optie te zijn. Volwassen mensen hebben en masse bij zichzelf gedacht: ja, dat is een leuke optie, daar betaal ik graag voor bij!
Ik heb een vermoeden en durf het bijna niet hardop te zeggen; maar het was vast de keuze van een vrouw.quote:Op maandag 1 juli 2013 21:29 schreef DS4 het volgende:
Die berenvelgen hebben anders ook een aardige indruk achtergelaten... Dat blijkt dus een optie te zijn. Volwassen mensen hebben en masse bij zichzelf gedacht: ja, dat is een leuke optie, daar betaal ik graag voor bij!
Vrouwenquote:Op maandag 1 juli 2013 21:50 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb een vermoeden en durf het bijna niet hardop te zeggen; maar het was vast de keuze van een vrouw.
Ze zijn zelfs specifiek voor bij de 121 ontworpen door Ronal. Hoewel dat 'en masse' wel meevaltquote:Op maandag 1 juli 2013 21:29 schreef DS4 het volgende:
Ik vind die mazda op een samengedrukte oude impreza lijkenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:15 schreef Dingest het volgende:
Ach, die vormgeving is wat controversieel - het gros van de mensen vindt ze wel lelijk, en ik heb juist meer iets met aparte auto'sMaar als auto an sich, is het een heel goed wagentje.
En zowel deze als mijn vorige zijn niet bang voor een beetje asfalt![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 02:47 schreef Nairua het volgende:
Nordschleife wordt ook wel de Groene Hel genoemd. Het is het moeilijkste circuit ter wereld en eist elk jaar 3 tot 12 doden. Een rondje als newbie zal iets van 12-15 minuten duren. Zit je onder de 10 minuten dan mag je jezelf een schouderklopje geven.
Kosten laps/prix:
1/26 EUR
4/97 EUR
9/202 EUR
Indien je een ongeluk krijgt mag je dokken. Als het circuit gesloten moet worden kost je dat 1350 EUR. Railing geraakt? 31 EUR per meter en aangezien de railing bestaat uit 3 lagen kost het je dus 93 EUR per meter. Moeten ze je slepen? 190 EUR. Safety car noodzakelijk? 82 EUR per half uur.
Afstand vanaf Utrecht: 300km. Zo'n 2,5 uur rijden. Het maakt niet uit wat voor een auto je hebt.
Als je wat onzeker bent kun je altijd een verzekering afsluiten of ter plaatse een raceauto huren. Kosten zijn 99, 119 of 139 euri afhankelijk van het gekozen model. (Swift/Polo/Scirocco/GT86)
Nabij de Nürenburgring(Nordschleife) ligt ook het Formule 1 circuit. Ook daar mag je met je 45km wagentje op.
Prix:
20 minuten / 41 EUR
40 minuten / 77 EUR
Ik kijk er later even naar.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:36 schreef very het volgende:
Handige info uit ander nuburgring topic...wellicht kan dit opgenomen worden in de OP?
[..]
Liefhebbers van aparte auto's / verschoppelingen / miskleuntjesquote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:15 schreef Dingest het volgende:
Ach, die vormgeving is wat controversieel - het gros van de mensen vindt ze wel lelijk, en ik heb juist meer iets met aparte auto'sMaar als auto an sich, is het een heel goed wagentje.
En zowel deze als mijn vorige zijn niet bang voor een beetje asfalt![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan is de Impreza eerder een uitgerekte 121, want die was er al 3 jaar eerderquote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:35 schreef very het volgende:
[..]
Ik vind die mazda op een samengedrukte oude impreza lijken
De prijzen om te rijden en de prijzen van schade etc zijn alsnog handig om te weten toch?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:01 schreef Nairua het volgende:
[..]![]()
Maar maar maar dit gaat toch niet over het opzetten van een meeting?
Daar klaag ik niet over. Enkel over het slotje elders.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:58 schreef very het volgende:
[..]
De prijzen om te rijden en de prijzen van schade etc zijn alsnog handig om te weten toch?
dat besef ik me nu ook hahaquote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:59 schreef Nairua het volgende:
[..]
Daar klaag ik niet over. Enkel over het slotje elders.
Misschien kun je eerst de naam eens goed leren spellenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:01 schreef Nairua het volgende:
[..]![]()
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Misschien kun je eerst de naam eens goed leren spellen
Lees de openingspost eens. Ook hier worden meets opgezetquote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:01 schreef Nairua het volgende:
[..]![]()
ik heb je gezien volgens mijquote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:44 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik ben zondag nog geweest![]()
[ afbeelding ]
Niet met de meest geschikte auto, maar toch![]()
Afhankelijk van hoe ik zit met mijn opleiding dan.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:49 schreef Nairua het volgende:
Mss staat er nog wat zinnigs in.
Maar goed, iemand in voor begin september?
Weet je de naam nog?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:41 schreef x3ro het volgende:
Overigens een tijd terug een hele 'bijbel' met do's en dont's gevonden mbt circuitrijden. Ik zal eens gaan zoeken, want hij was behoorlijk uitgebreid en handig.
Nope, ben ik tegen gekomen op een ander forum. Zou straks in de browserhistorie van mijn laptop even moeten kijken. Of vinden jullie het een beetje 'not done' zoiets bij een ander forum weg te plukken?quote:
Beide.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:20 schreef Andyy het volgende:
Moet je de kaartjes online kopen, of kan je die ook daar ter plaatse kopen?
Zo heeft mijn vriendin de eerste keer ook naast me gezetenquote:
Dus nou is het je vriendin niet meer?quote:Op zondag 11 augustus 2013 18:47 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Zo heeft mijn vriendin de eerste keer ook naast me gezeten
Die dame moet je een keer bij mij in de auto zetten, is ze daarna heel blij met het tempo van Flako...quote:
Dat lijkt wel een Nederlandse remake van die Italiaanse die 20 km lang alleen maar Nino Nino No No No roeptquote:
quote:Op zondag 11 augustus 2013 22:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat lijkt wel een Nederlandse remake van die Italiaanse die 20 km lang alleen maar Nino Nino No No No roept
Ja, dat is 'm.quote:
En als je over de limiet gaat begin je gewoon te glijden, op een motor zijn de gevolgen iets ergerquote:Op zondag 11 augustus 2013 23:24 schreef daNpy het volgende:
4 wielen gaan ook harder door de bocht dan 2
Meer grip? Bij dezelfde snelheid gaat de motor onderuit?quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:24 schreef daNpy het volgende:
4 wielen gaan ook harder door de bocht dan 2
Wat de rest zegt, een auto is sneller op een bochtig circuit.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja, dat is 'm.![]()
Ik heb zaterdag bij Brünchen en Pflanzgarten staan te kijken en het viel me op dat de auto's op de een of andere manier harder gaan dan de motoren.
Zouden de motorrijders gewoon minder risico nemen of zijn de auto's allemaal getuned en van racebanden voorzien?
Een motor heeft een ander zwaartepunt als een auto bij een positieve verkanting naar links worden de rechterbanden extra belast en heb je dus veel meer grip, een motor heeft dat voordeel niet.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Meer grip? Bij dezelfde snelheid gaat de motor onderuit?
Een auto zal ook wel veel meer kunnen corrigeren in de bocht, bijremmen, andere lijn pakken.
Met het idee dat weer alleen maar slechter word waarschijnlijk daar, moet je je toch enigszins kunnen troosten.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:13 schreef bietelboer het volgende:
Als ik die foto's zie gaat het heel erg jeuken om snel weer te gaan, helaas duurt dat nog wel even
Mijn planning is om Maart volgend jaar weer te rijdenquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:19 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Met het idee dat weer alleen maar slechter word waarschijnlijk daar, moet je je toch enigszins kunnen troosten.
Volgend jaar ga je wel redden?
quote:
Volgens mij is er een speciale uitzondering voor evenementen (24h) en mag het normaal gesproken niet. Maar er zijn er wel meer die het doen idd.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:15 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Weet iemand trouwens of wildkamperen langs de baan gedoogd/toegstaan wordt? Aantal weken geleden een paar tentjes bij Brünnchen gezien, maar heb geen idee of zoiets wel mag? Zou me best leuk lijken om een weekendje te gaan staan
Inderdaad, toen ik er 2 weken terug was hadden er 2 Denen in een caravan hele weekend op Brunnchen gestaan.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Volgens mij is er een speciale uitzondering voor evenementen (24h) en mag het normaal gesproken niet. Maar er zijn er wel meer die het doen idd.
Ik denk niet dat de bestuurder daar nog veel invloed op kon uitoefenen..quote:Op zondag 1 september 2013 21:18 schreef daNpy het volgende:
houd hem nog wel van de vangrail weg in ieder geval.
Nu nog een goede chauffeur...quote:Op donderdag 5 september 2013 16:58 schreef pvdplanet het volgende:
We hebben besloten om mijn trouwe daily driver geschikt te maken voor de ring.
De Subaru station heeft 265.000 gelopen en technisch is de auto in goede staat.
Gekocht:
-Impreza STI JDM gasdempers voor (2cm lager)
-Whiteline achterveren (3 cm lager)
-Geperforeerde remschijven
-Hawk remblokken
-ATE blue racing remolie
-Castrol synthetische bakolie
-Aluminium veerpootbrug
-PU stabilisatorrubbers
-Set Impreza wielen (+ ev. semi-slicks?)
-5w40 van de Action
Lijkt mij voldoende om veilig wat tempo te maken zonder controle te verliezen in de bochten of rechtdoor te schieten vanwege fading.
Mocht er een krasje op komen dan is er geen man overboord
[ afbeelding ]
Geen idee hoe een veerpootbrug bij een station reageert/werkt.quote:Op donderdag 5 september 2013 16:58 schreef pvdplanet het volgende:
We hebben besloten om mijn trouwe daily driver geschikt te maken voor de ring.
De Subaru station heeft 265.000 gelopen en technisch is de auto in goede staat.
Gekocht:
-Impreza STI JDM gasdempers voor (2cm lager)
-Whiteline achterveren (3 cm lager)
-Geperforeerde remschijven
-Hawk remblokken
-ATE blue racing remolie
-Castrol synthetische bakolie
-Aluminium veerpootbrug
-PU stabilisatorrubbers
-Set Impreza wielen (+ ev. semi-slicks?)
-5w40 van de Action
Lijkt mij voldoende om veilig wat tempo te maken zonder controle te verliezen in de bochten of rechtdoor te schieten vanwege fading.
Mocht er een krasje op komen dan is er geen man overboord
[ afbeelding ]
Via de 257 is de kortste wegquote:Op donderdag 5 september 2013 22:12 schreef Meike26 het volgende:
Vraagje an jullie. Morgen gaan we naar de Ring toe,waar mijn vriend voor de 2e keer de ring gaat lopen zaterdag. We hebben een appartement gehuurd in Adenau en nu was ik benieuwd wat de ervaringen zijn qua aanrijdroute ?
Vorigjaar net als vele anderen de 61 genomen, dan rechtsaf de 1 op en laatste 20 a 30km binnendoor. Nu zag ik ook een route, wat verder de 61 op en dan afslaan de provinciale weg 257 op. Met een paar tunnels ook nog een mooie route waarschijnlijk. Maar rijden we dan niet om?
En zoja, zijn de extra km's het waard? Ik weet het,zou het ook kunnen googlen, maar ten eerste gaat route uitstippelen niet fijn op de tablet en ben ik benieuwd naar jullie reacties.
De achterkant heeft bij de station in gas los situaties nogal de neiging om tot overstuur over te gaan. Wellicht wordt het wat neutraler. Zal ook een veerpootbrug tussen de achterste poten fabriceren om de boel wat stijver te maken.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:08 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Geen idee hoe een veerpootbrug bij een station reageert/werkt.
Maar een GTT Impreza deed je er geen plezier mee om een voorste bovenste veerpootbrug te monteren. Onderstuur werd vergroot. Dus daarmee zou ik even goed testen voordat je echt serieus de bochten door gaat.
En mag ik vragen waarom je wel kwaliteit bakolie koopt, maar geen fatsoenlijke motorolie?
Er staat ook dat ie geschikt moet worden voor de Ring, niet dat ze gaan racen. Waarschijnlijk staat ie twee keer per jaar de hele dag op de parkeerplaatsquote:Op donderdag 5 september 2013 23:41 schreef DS4 het volgende:
1000 euro budget... Dat worden niet heel veel rondjes dan...
Voor de upgrades staat er, heeft vast een apart potje voor de rondjes, banden en benzinequote:Op donderdag 5 september 2013 23:41 schreef DS4 het volgende:
1000 euro budget... Dat worden niet heel veel rondjes dan...
Voor een impreza hadden ze tdt een T brace gefabriceerd. die maakte je achter onder vast. Toen kwam overstuur wel bovendrijven, was de beste update van 80¤ ooit voor mijn impreza toen.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:03 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
De achterkant heeft bij de station in gas los situaties nogal de neiging om tot overstuur over te gaan. Wellicht wordt het wat neutraler. Zal ook een veerpootbrug tussen de achterste poten fabriceren om de boel wat stijver te maken.
De motorolie is van ondergeschikt belang. Er zitten enorme reserves in het blok en er kan bij wijze van spreken zonnebrandolie in. 5w30 is trouwens te dun en wordt afgeraden. Ik ververs de boel liever vaker.
Het budget voor deze upgrades is minder dan 1000 euro dus het is een kwestie van goed verdelen
Als je budgetten hebt voor upgrades kun je beter thuisblijvenquote:Op vrijdag 6 september 2013 00:59 schreef Andyy het volgende:
[..]
Voor de upgrades staat er, heeft vast een apart potje voor de rondjes, banden en benzine
Maar zelfs met de meest bagger auto's kan je daar al plezier hebbenquote:Op vrijdag 6 september 2013 18:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als je budgetten hebt voor upgrades kun je beter thuisblijven
Oke niet helemaal waar.quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:26 schreef Andyy het volgende:
[..]
Maar zelfs met de meest bagger auto's kan je daar al plezier hebben
Kloptquote:Op vrijdag 6 september 2013 20:26 schreef Andyy het volgende:
[..]
Maar zelfs met de meest bagger auto's kan je daar al plezier hebben
Nee, dat doet zelfs helemaal niets op de ring. Ik neem tenminste aan dat je niet met koude motor gaat raggen...quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:23 schreef pvdplanet het volgende:
Van 10w40 van de Lidl naar 5w40 van de Action is per definitie een upgrade
5w30 bedoel je.. Als je in wat oudere auto flink gaat trappen en er ook nog eens dunnere olie in doet... Komt niet goed. In zo'n hok kan je beter 10w60 doen als je flink gaat vlammen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:23 schreef pvdplanet het volgende:
Van 10w40 van de Lidl naar 5w40 van de Action is per definitie een upgrade
10w60 lijkt me voor een oudere auto een beetje overkill.quote:Op vrijdag 27 september 2013 22:18 schreef blup het volgende:
[..]
5w30 bedoel je.. Als je in wat oudere auto flink gaat trappen en er ook nog eens dunnere olie in doet... Komt niet goed. In zo'n hok kan je beter 10w60 doen als je flink gaat vlammen.
Ik weet iig dat jongens van zo'n renault club waar ik ook opzat 10W60 in hun Clio 16V en Williams deden als ze de ring op gingen..quote:Op zondag 29 september 2013 13:17 schreef Rainesz het volgende:
[..]
10w60 lijkt me voor een oudere auto een beetje overkill.
Dat heeft dan meer met Williams gedeelte te maken.quote:Op zondag 29 september 2013 13:21 schreef blup het volgende:
[..]
Ik weet iig dat jongens van zo'n renault club waar ik ook opzat 10W60 in hun Clio 16V en Williams deden als ze de ring op gingen..
Dat valt reuze mee, spul kon best veel hebben zolang het maar goed warm was.quote:Op zondag 29 september 2013 13:30 schreef r8v2 het volgende:
Ja maar die blokjes spatten ook al uit elkaar als je ernaar kijkt.
Juist moderne auto's hebben sneller problemen met 10W60. 10W60 is alleen geschikt voor als je de motor echt goed warm stookt. Dus ofwel in een warm klimaat, ofwel met racen.quote:Op zondag 29 september 2013 13:17 schreef Rainesz het volgende:
10w60 lijkt me voor een oudere auto een beetje overkill.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |