quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:22 schreef kanovinnie het volgende:
Zit volgend weekend net ff onder Venlo, in reuven. Zijn daar nog leuke fietsdingetjes? Voor de racefiets?
Langs de maas misschien? Iets ten noorden van Venlo ligt Arcen, lekker biertje drinken bij hertog jan + lunchen. Richting het zuiden de maasplassen bij roermond, en dan kun je eventueel langs de roer fietsen, da's een leuk klein riviertje. nationaal park de meinweg is ook wel mooi, maar daar zijn vast niet veel fietspaden.quote:
Reuver bedoel jequote:Op dinsdag 2 april 2013 09:22 schreef kanovinnie het volgende:
Zit volgend weekend net ff onder Venlo, in reuven. Zijn daar nog leuke fietsdingetjes? Voor de racefiets?
Arcen is inderdaad ook heel mooi om heen te fietsen, zo uit mijn hoofd vanuit Reuver 25 of 30 KMquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Langs de maas misschien? Iets ten noorden van Venlo ligt Arcen, lekker biertje drinken bij hertog jan + lunchen.
Nou iedere vrouwquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:15 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Reuver bedoel je
Reuver is zo ongeveer het midwaypoint tussen Venlo en Roermond, langs de maas fietsen is qua omgeving eigenlijk altijd wel mooi. De LF3-3 is te volgen vanuit Venlo naar Roermond en terug, deze is prima aangegeven (vanuit Reuver naar Venlo in ieder geval, verder ben ik nog niet gekomen).
Verder zit je vlak aan de Duitse grens, daar is het ook erg mooi fietsen en veel goede routes, het is alleen jaren geleden dat ik daar voor het laatst heb gefietst, dus daar zul je zelf even voor routeinfo moeten kijken.
[..]
Arcen is inderdaad ook heel mooi om heen te fietsen, zo uit mijn hoofd vanuit Reuver 25 of 30 KM
In Arcen heb je ook nog de kasteeltuinen, die zouden ook weer open moeten zijn geloof ik, daar maak je iedere vrouw blij mee om heen te gaan. (En stiekem is het er ook best wel mooi)
Edit: Kasteeltuinen Arcen opent op vrijdag 26 april haar poorten. Jammer.
vaderlijk plicht gaat voor het fietsen , kan je niets aan doenquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Baal dat ik Freddeh in de steek moest laten zaterdag, maar m'n vrouw werkte het hele weekend, en m'n zoontje op z'n zieke kleine zus te laten passen als allebei de ouders uren van huis weg zijn, vond ik gewoon niet een goed idee. We zullen als het warmer wordt nog wel wat leuks gaan rijden.
http://www.anwb.nl/fietse(...)nge-fietsrondes.htmlquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Weet 1 van onze Noordelijke vrienden soms of de Elfsteden route permanente bordjes heeft? Kan er geen wijs uit worden, ik denk het wel as ik de sites zie. Op een mooi weekend in de trein springen, en een flink stuk ervan doen lijkt me wel eens leuk.
quote:Elfstedentocht nu knooppuntroute
De Elfstedenroute in Friesland is niet langer bewegwijzerd met zeskante bordjes, maar is wel goed te volgen via knooppunten. U vindt de routebeschrijving in Korte fietsvakanties (deel 1)
quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Baal dat ik Freddeh in de steek moest laten zaterdag, maar m'n vrouw werkte het hele weekend, en m'n zoontje op z'n zieke kleine zus te laten passen als allebei de ouders uren van huis weg zijn, vond ik gewoon niet een goed idee. We zullen als het warmer wordt nog wel wat leuks gaan rijden.
Een stukje sporttape (want dat is lijm die niet zo hardnekkig blijft plakken) met daarop alle knooppunten geschreven op je bovenbuis doet het ook prima.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die had ik ook gezien, maar ook een vage Friese(zoals je kan verwachten, maar goed) VVV site die het had over nieuwe bordjes. Maar voor die paar knaken koop ik dat boekje dan misschien wel. Knoopuntenhoudertje op het stuur, en de bejaarden vermomming is compleet.
Als je minimaal 26 gem kan fietsen wil ik wel je gids zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die had ik ook gezien, maar ook een vage Friese(zoals je kan verwachten, maar goed) VVV site die het had over nieuwe bordjes. Maar voor die paar knaken koop ik dat boekje dan misschien wel. Knoopuntenhoudertje op het stuur, en de bejaarden vermomming is compleet.
ooit al kasseien gereden?! (en dan bedoel ik niet dat stukje klinkers bij vriezenveen)...?? ppfff Ik ben wel geschrokken na ronde van vlaanderen. Doet een stuk meer pijn aan je gestel dan je van tevoren denktquote:Op dinsdag 2 april 2013 17:01 schreef Oksel het volgende:
Zaterdag ga ik Parijs - Roubaix fietsen. Op mijn cyclocrosser.
De laatste twee waren om 2u15 binnen. Ruim binnen de tijd dus. Na de geheime controle geen uitvallers meer. Dat is goed, ik had op wat meer uitvallers gerekend gezien het weer. De enige grotere groep die nog rondreed kwam om middernacht binnen. Tussen jullie groepje en deze groep alleen wat plukjes of eenlingen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:32 schreef Gripper het volgende:
Hoe is het uiteindelijk zondagavond afgelopen Ivo? Wanneer waren de laatste deelnemers binnen?
Ongelofelijk. Ik stapte om 2:15 thuis onder de douche vandaan en was helemaal afgedraaid moet er niet aan denken dat ik zolang had moeten fietsen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:06 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De laatste twee waren om 2u15 binnen. Ruim binnen de tijd dus. Na de geheime controle geen uitvallers meer. Dat is goed, ik had op wat meer uitvallers gerekend gezien het weer. De enige grotere groep die nog rondreed kwam om middernacht binnen. Tussen jullie groepje en deze groep alleen wat plukjes of eenlingen.
De volgende rit is 100km langer, dan fietst zowat iedereen zo lang.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:51 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ongelofelijk. Ik stapte om 2:15 thuis onder de douche vandaan en was helemaal afgedraaid moet er niet aan denken dat ik zolang had moeten fietsen.
Had blaren in m'n klauwen staan na de eerste keer over die klotesteentjes. Lijkt me niet goed voor je wielen. Leuk als je een gratis wielset erbij krijgt maar ik zal het niet snel meer doen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:00 schreef the_critic het volgende:
[..]
ooit al kasseien gereden?! (en dan bedoel ik niet dat stukje klinkers bij vriezenveen)...?? ppfff Ik ben wel geschrokken na ronde van vlaanderen. Doet een stuk meer pijn aan je gestel dan je van tevoren denkt![]()
Ben erg benieuwd naar je bevindingen.. hoeveel km ga je rijden?!
Neequote:Op dinsdag 2 april 2013 18:00 schreef the_critic het volgende:
[..]
ooit al kasseien gereden?! (en dan bedoel ik niet dat stukje klinkers bij vriezenveen)...?? ppfff Ik ben wel geschrokken na ronde van vlaanderen. Doet een stuk meer pijn aan je gestel dan je van tevoren denkt![]()
Ben erg benieuwd naar je bevindingen.. hoeveel km ga je rijden?!
ben benieuwdquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:59 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee
Daarom op mijn stalen Cyclocrosser, met weinig lucht in de banden, carbonnen voorvork, en broek met dikste zeem.
benieuwd naar je bevindingen.. lees as weekend je verslagje welquote:
Bekend probleemquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:22 schreef muzas het volgende:
Pfffft. Nu net herstelt van een behoorlijke verkoudheid, maar had al makkelijk een paar keer kunnen fietsen. Maar kan de motivatie gewoon ff niet meer vinden. Iedere keer als ik denk "Ja nu doe ik wel ff een rondje" zie ik uit het raam die wind over dat water razen en denk ik "laat maar".
Echt een kwestie van niet miepen maar fietsen. En heb de km's ook wel nodig met mijn eerste toertocht in het verschiet. Morgen vrij, wellicht nog een poging wagen me iig om te kleden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Daar heb je toch een vrouw/vriendin voor?quote:Op woensdag 3 april 2013 12:04 schreef kaasplankje het volgende:
Bruine kale velden en veel wind als je ´t mij vraagt. Wel vlak maar niet Hollands poldervlak dus eiks glooiend.
Zondag a.s. misschien naar de club voor een eerste koers. Heb er wel zin in maar ik lig nogal achter met administratie en schoonmaken in huis.
quote:Op woensdag 3 april 2013 11:46 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Wel heuveltjes hoor volgens mij.
Dat ligt eraan hoe het gpx bestand gemaakt is. De hoogtemeters kunnen enorm uiteen lopen. Ik kan je zelfs zonder problemen een gpx bestand maken van een Alpenrit zonder hoogtemeters, gewoon uittekenen op een kaart zonder hoogteinformatie.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:50 schreef dop het volgende:
als ik het gpx bestand van de 170 km bekijk zit daar 300 hoogte meters in dat noemen wij in nederland volgens mij zelfs vlak
Eind mei ga ik met een paar fietsmaten naar Ventoux, pas tegen die tijd komt er een nieuw lintje op.quote:
Nee, rubberen kapje naar achteren vouwen kan je oude kabel eruit trekken en nieuwe erin stoppen.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:29 schreef kanovinnie het volgende:
Om je versnellingskabel te vervangen moet zeker de shifter eraf?
quote:Op woensdag 3 april 2013 18:54 schreef nodisch18 het volgende:
Gisteren mijn eerste rondje met mijn nieuwe wielen gefietst![]()
Ben toch bij mijn oorspronkelijke keuze voor de Veltec Speed AL wielen gebleven:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat had ik al ergens gelezen met foto's, maar hier zat het allemaal wat meer verborgen.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:33 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Nee, rubberen kapje naar achteren vouwen kan je oude kabel eruit trekken en nieuwe erin stoppen.
binnen of buiten?? shifter hoeft er nooit af. binnen is makkelijk, schuif je er zo uit, voor buiten moet je wel stuurlint vervangen..quote:Op woensdag 3 april 2013 19:29 schreef kanovinnie het volgende:
Om je versnellingskabel te vervangen moet zeker de shifter eraf?
Bedoel je dan waslijnen of niet? Ik heb iig een nieuwe ('11) groep met een '13 derrie.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:45 schreef the_critic het volgende:
[..]
binnen of buiten?? shifter hoeft er nooit af. binnen is makkelijk, schuif je er zo uit, voor buiten moet je wel stuurlint vervangen..
Valt wel mee met dat verborgen toch, heb zelf 2012 centaur groep je moet alleen wel eerst terugschakelen anders gaat die kabel er niet uit (toch, bedenk ik even uit het hoofd).quote:
Euh, ik zag het gleufje aan de bovenkant nauwelijks door het stuurlint en het gaatje aan de onderkant moet je ook maar net weten.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:53 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Valt wel mee met dat verborgen toch, heb zelf 2012 centaur groep je moet alleen wel eerst terugschakelen anders gaat die kabel er niet uit (toch, bedenk ik even uit het hoofd).
Nee hij bedoelt of je de binnenkabel (de versnellingskabel) of de buitenkabel wou vervangen.
Jaja moeilijk hé zo'n klein gaatje.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:57 schreef kanovinnie het volgende:
het gaatje aan de onderkant moet je ook maar net weten.
Dat zeg ik toch?quote:Op woensdag 3 april 2013 21:20 schreef Freddeh het volgende:
'Goed' is misschien het verkeerde woord. Ik zat meer te denken aan 'minder slecht'.
Het zonnetje in huis zit nu in Parijs, om naar Roubaix te fietsen.quote:@Oksel: Sorry dat ik laatst zo pissig tegen je deed. Was wat overdreven.
Nee, 140km.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:46 schreef CyclingGirl het volgende:
@Oksel, tof hoor. De hele parijs - roubaix?
Ik ga zaterdag mijn neptijdritfiets testen, is een oude wegfiets met een opzetstuur en dikke wielen erin, maar heb nog niet de kans gehad om positie te testen. En zondag ga ik een criterium rijden denk ik.
Ik heb precies hetzelfde ik moet om 16:00 beginnen, hoelaat is de verwachte finish?quote:Op woensdag 3 april 2013 21:40 schreef Tommeke het volgende:
Ik moet zondag werken
Heb daar normaal geen problemen mee. Want ik hoef zondagen dat ik koers heb niet te werken en het is keihard cashen op een zondag, maar werken tijdens Parijs Roubaix is balen.
Ja, die 153km dusquote:Op woensdag 3 april 2013 21:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waar ga je afsnijden dan?
je kunt kiezen uit 70, 153 en 170 km
Met handgespaakte 32 spaaks wielen en platte velgen, dubbel stuurlint en gel handschoentjes is het wel te doen. Maar als je niet hard over de keien kunt of durft te knallen wordt het wel een lijdensweg.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:10 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Had blaren in m'n klauwen staan na de eerste keer over die klotesteentjes. Lijkt me niet goed voor je wielen. Leuk als je een gratis wielset erbij krijgt maar ik zal het niet snel meer doen.
Hou eens een magneet bij het frame. Zal toch een rare gewaarwording zijn als je dan merkt dat het geen stalen frame is maar zo'n knalharde Taiwanese. Ach met voldoende kracht knal je ook daar mee wel over de pavé's heen. Veel plezier en succes.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:13 schreef Oksel het volgende:
Ik ga op m'n crosser, van staal. Hoop daar wat comfort uit te halen. En sterke wielen, met crossbandjes. Niet teveel lucht, dus dat zal ook wat dempen.
En dan zo hard mogelijk er overheen.
quote:Op woensdag 3 april 2013 22:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hou eens een magneet bij het frame. Zal toch een rare gewaarwording zijn als je dan merkt dat het geen stalen frame is maar zo'n knalharde Taiwanese. Ach met voldoende kracht knal je ook daar mee wel over de pavé's heen. Veel plezier en succes.
't Is geen carbon.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hou eens een magneet bij het frame. Zal toch een rare gewaarwording zijn als je dan merkt dat het geen stalen frame is maar zo'n knalharde Taiwanese. Ach met voldoende kracht knal je ook daar mee wel over de pavé's heen. Veel plezier en succes.
Mooi, wel even lintje vervangen jaquote:Op woensdag 3 april 2013 18:54 schreef nodisch18 het volgende:
Gisteren mijn eerste rondje met mijn nieuwe wielen gefietst![]()
Ben toch bij mijn oorspronkelijke keuze voor de Veltec Speed AL wielen gebleven:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Durven en kunnen heeft er weinig mee te maken. Ik zie de toegevoegde waarde niet om m'n fiets/wielen aan die keitjes bloot te stellen. Dan liever een mooie heuvelrit door de Ardennen.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Met handgespaakte 32 spaaks wielen en platte velgen, dubbel stuurlint en gel handschoentjes is het wel te doen. Maar als je niet hard over de keien kunt of durft te knallen wordt het wel een lijdensweg.
Verlies je zelfs op de keien nog te veel pure snelheid mee. Hooguit dat je kans om niet lek te rijden wat groter is waardoor je wat tijdwinst kan boeken. En zoals ik al zei, en dan ook nog een setje 25 mm banden met dikke latex biba's en er gebeurt je weinig als je er niet afvalt. Maar wat voor de een geen toegevoegde waarde heeft, is voor een paar duizend starters een feest. Ieder het zijne, gelukkig maar.quote:
ook wel weer zo, maar wel comfortabelquote:Op woensdag 3 april 2013 22:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Verlies je zelfs op de keien nog te veel pure snelheid mee. Hooguit dat je kans om niet lek te rijden wat groter is waardoor je wat tijdwinst kan boeken. En zoals ik al zei, en dan ook nog een setje 25 mm banden met dikke latex biba's en er gebeurt je weinig als je er niet afvalt. Maar wat voor de een geen toegevoegde waarde heeft, is voor een paar duizend starters een feest. Ieder het zijne, gelukkig maar.
En Kees is volgens mij een prof want Kees-fietst elke dag een week afstand.....![]()
Wat was daar ook alweer mee?quote:Op woensdag 3 april 2013 23:19 schreef eentwee het volgende:
BMC kan me geen nieuw crossframe bieden en wil me ¤200 betalenDaar koop ik niks voor.
Lijmen anders? Het is carbon?quote:Op donderdag 4 april 2013 07:14 schreef eentwee het volgende:
Scheurtje bij de triangel. Als ik hem niet op hoef te sturen blijf ik er gewoon mee rijden denk ik. Losse frames koop je bijna nergens en al helemaal niet voor 200¤.
Carbon is moeilijk te repareren hoor, lijm werkt niet. Je zal alle lak, coating en oppervlakte lijm weg moeten schuren en nieuwe matten aanbrengen, maar zo sterk als het was wordt het nooit.quote:
Meestal tussen 5 en half 6. Dus ga d'r maar van uit dat je die mistquote:Op woensdag 3 april 2013 21:45 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde ik moet om 16:00 beginnen, hoelaat is de verwachte finish?
Denk je?quote:Op donderdag 4 april 2013 07:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Carbon is moeilijk te repareren hoor, lijm werkt niet. Je zal alle lak, coating en oppervlakte lijm weg moeten schuren en nieuwe matten aanbrengen, maar zo sterk als het was wordt het nooit.
Het is wel handig om te zorgen dat de scheur waterdicht is (lakken oid). Water wordt opgenomen door de vezels waardoor je je lijmlagen op den duur verder vernielt.
Ik zou het zelf niet vertrouwen. Wat ik van carbon enzulks weet komt uit kano's en peddels.quote:Op donderdag 4 april 2013 08:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Denk je?
Ik heb een carbonnen velg die was gescheurd gelijmd met superlijm een paar jaar geleden. Het zit nog steeds.
Als je meer verbrand hebt dan gegeten, is het toch logisch dat je honger hebt?quote:Op donderdag 4 april 2013 09:43 schreef Gripper het volgende:
Ik heb eens ff voor de grap op de site van het voedingscentrum ingevuld wat ik allemaal naar binnen heb gewerkt afgelopen zondag tijdens de 300. Daar staat vast nog niet alles bij, paar dingen vergeten (het exacte aantal mueslirepen bijvoorbeeld) en het avondeten met pasta heb ik ook nog niet eens meegenomen. Maar tijdens de dag is er ongeveer 7.500 kCal ingegaan, volgens strava 8000 verbrand en mn kilometerteller zei zelfs 9.000.
Het is toch wel bizar dat je zoveel kan eten en alleen maar honger blijft hebben
wel leuk ideequote:Op donderdag 4 april 2013 11:03 schreef kaasplankje het volgende:
Het blijft natte vinger werk, tenzij je een half mobiel lab achter je aan hebt rijden.
Ja, wel bazig frame, 900gram, en 300gram vork. En stijf.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:15 schreef kanovinnie het volgende:
Geile fiets, alleen jammer van de groep.
Zeg nu zelf, een Chorus groep met zwart cranks zou veel mooier staan. Wielen zijn oké hoor.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:19 schreef Patroon het volgende:
Wat is er nou mis met die groep?
Heb eerder moeite met de wielen, Mavic![]()
Lees zoveel slechts over Mavic. Service is ver te zoeken en qua stijfheid en duurzaamheid is er voor hetzelfde geld veel beter spul op de markt.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zeg nu zelf, een Chorus groep met zwart cranks zou veel mooier staan. Wielen zijn oké hoor.
Al ga ik als mijn cosmics carbon sl's versleten zijn toch eens Campy bullet proberen denk.
Ik denk dat athena kwalitatief wel te vergelijken is met ultegra. En dat is maar een paar tientjes duurder in carbon uitvoering, anders zelfs goedkoper.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lees zoveel slechts over Mavic. Service is ver te zoeken en qua stijfheid en duurzaamheid is er voor hetzelfde geld veel beter spul op de markt.
Qua looks zijn de campa groepen inderdaad mooier, maar daar staat tegenover ook weer een hogere prijs voor de onderdelen. Als ik een nieuwe fiets koop en heel wat meer moet bij betalen voor een Chorus dan voor Ultegra dan ga ik nog twijfelen. Steek dat geld dan liever in een extra paar mooie wielen bijvoorbeeld. Maar campa is wel een stuk duurzamer.
Ja dat vroeg ik mij laatst af. Mijn vriendin rijdt met 10 speed Tiagra en nu had ik voor haar een nieuwe cassette gekocht. Toen ik die er op wilde zetten viel mij op dat er bij haar geen ringetje achter de cassette zat (fabrieksaf zat die cassette er al op), ook bij de nieuwe zat geen ringetje, terwijl ik wel altijd zo'n ring er achter doe. Hoe zit dat met die ringetjes? Wanneer wel en wanneer niet?quote:Op donderdag 4 april 2013 11:40 schreef kaasplankje het volgende:
Moet je niet vergeten een ringetje achter je cassette te zetten bij montage als je met Shimano 10 speed rijd hé Gripper?
10 speeds shimano cassette's worden altijd met een 1 mm vulring gemonteerd.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat vroeg ik mij laatst af. Mijn vriendin rijdt met 10 speed Tiagra en nu had ik voor haar een nieuwe cassette gekocht. Toen ik die er op wilde zetten viel mij op dat er bij haar geen ringetje achter de cassette zat (fabrieksaf zat die cassette er al op), ook bij de nieuwe zat geen ringetje, terwijl ik wel altijd zo'n ring er achter doe. Hoe zit dat met die ringetjes? Wanneer wel en wanneer niet?
Oke, vreemd dat, dat er bij mijn vriendin haar wiel niet achter zat. Zal ff zo'n ring regelen dan.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
10 speeds shimano cassette's worden altijd met een 1 mm vulring gemonteerd.
behalve bij mij dus
Chorus is dan ook carbon, ultegra niet. Als je het vergelijkt met een alu athena groep verschilt het niet veel en is die athena groep zelfs goedkoper. Als je 105 met centaur vergelijkt scheelt het ook bijna niks.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lees zoveel slechts over Mavic. Service is ver te zoeken en qua stijfheid en duurzaamheid is er voor hetzelfde geld veel beter spul op de markt.
Qua looks zijn de campa groepen inderdaad mooier, maar daar staat tegenover ook weer een hogere prijs voor de onderdelen. Als ik een nieuwe fiets koop en heel wat meer moet bij betalen voor een Chorus dan voor Ultegra dan ga ik nog twijfelen. Steek dat geld dan liever in een extra paar mooie wielen bijvoorbeeld. Maar campa is wel een stuk duurzamer.
Ja het onderhoud van Campa is wel een stuk duurder. 105 cassette bijvoorbeeld betaal je 34 euro voor en Ultegra 49. Maar goed, qua kwaliteit misschien wel appels met peren, alleen weet ik niet of Chorus nou zoveel langer mee gaat dan een 105 of Ultegra cassette.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:22 schreef kaasplankje het volgende:
Bij een athena groep zit enkel wel een chorus cassette. Omdat Campy maar een klein merk is hebben ze niet in alle groepen een eigen kwaliteit ketting of cassette. Campy werkt voor 11 speed ook maar met 2 kettingen op 4 groepen.
Je kan natuurlijk ook een miche 11 speed cassette nemen voor 60.- Die ga ik binnenkort eens testen.
Heb ik gisteren al gedaan, pyramideblokjes 2xD2 tegenwind 1x D3 brug op, 2xD2 voor de wind. Je zou trots op me zijn dr. Patroonquote:
Miss op mn volgende fiets toch maar campa dan...naast dat het eigenlijk wel mooier is; schakelt het ook beter? En zijn er ook triple groepen van (ik weet vloeken in de kerk, maar dan kom ik op n fatsoenlijke cadans boven op die steile klimmen)?quote:Op donderdag 4 april 2013 12:38 schreef kaasplankje het volgende:
En als je die appels en peren toch vergelijken gaat ben je met athena beter uit;
-voor 40.- extra 11vits ipv 10vits ultegra dus je krijgt er een krans bij op je 12-25 en dat is dan bijv. een 17/18 of 19
-zwarte groep en carbon cranks ipv 50 tinten grijs
-en met een miche cassette slechts 10.- duurder dan ultegra in onderhoud op een cassette
Ik wist het wel.
Voor wat betreft de KMC ketting, heb even op de site van KMC gekeken:quote:Op donderdag 4 april 2013 13:36 schreef PipodeOoi het volgende:
Voor wat betreft de KMC ketting, heb even op de site van KMC gekeken:
SL +superlicht
L + licht
X9 vivid + gekleurd
X9 93 + half vernikkeld (zilver)
X9 73 - ...
De SL en L zijn voor mij veel te duur. De vivid is iets te gek, dus dat wordt kiezen tussen de 93 en 73. Prijsverschil is +-6 euro, dus wel de moeite waard. Of is er een groot kwaliteitsverschil?
Het is italiaans ontwerp, dat zegt toch genoeg? Die derailleurs worden nog gesmeed op een aambeeld ipv met een cad-cam gestuurde freesmachine bewerkt. Italiaanse mechanische apparaten werken gewoon net wat harkeriger dan al dat smooth japans spul.quote:
Alles tot chorus is met het kleine knopje gewoon 1 afschakelen, chorus en daarboven kan je meer tegelijk afschakelen.quote:Op donderdag 4 april 2013 13:44 schreef kaasplankje het volgende:
Campy schakelt anders dan Shimano. Niet slechter of beter imo. Als je wilt overstappen zou ik een testritje maken op een fiets met de groep waar je voorkeur naar uit gaat.
Campy schakelt op met de kleine hendel achter de remgreep en af met de knop aan de binnenkant.
Shimano schakelt op door de remgreep naar binnen te duwen en af met de kleine hendel achter de remgreep.
Shimano is mss iets lichter in bediening qua schakelgemak, maar je kan maar 1 tegelijk afshiften. bij Campa kan je er meer tegelijk doen, daar moet je wel ff aan wennen.
En: een Campy groep moet eerst een paar honderd km inlopen, dan is ie perfect. Shimano is nieuw af perfect.
CNC gestuurd bedoel je?quote:Op donderdag 4 april 2013 14:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het is italiaans ontwerp, dat zegt toch genoeg? Die derailleurs worden nog gesmeed op een aambeeld ipv met een cad-cam gestuurde freesmachine bewerkt. Italiaanse mechanische apparaten werken gewoon net wat harkeriger dan al dat smooth japans spul.
Maar jij hebt ovale boutgaten, dus soms kan dat inlopen van campa spullen ook gewoon té ver gaan.
Tis inderdaad wel te merken ja.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:25 schreef kaasplankje het volgende:
Gripper en techniek.Zijn kennis reikt niet verder dan de Toyota heftruckbrochure.
Vandaar die Japanse voorkeur.
Ik heb op al m'n wielen zo'n ringetje.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:42 schreef kaasplankje het volgende:
Vraag maar aan Tommeke, die weet dat beter.
Toch meer dan een paar ritjes. Maar dat betekent ook dat Shimano eerder versleten is. Campagnolo slijt in en verslijt dan pas, Shimano wordt door de fabriek ingesleten en begint na verkoop direct met verslijten.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:21 schreef kaasplankje het volgende:
Ketting op cassette kanovinnie, Shimano freest er iets meer af waardoor het nieuw stiller loopt. Na een paar ritjes is er geen verschil meer.
Amenquote:Op donderdag 4 april 2013 14:47 schreef kaasplankje het volgende:
Als je 250km met een loszittende cassette rijdt en je merkt 't niet eens Gripper, kan je mss op die nieuwe fiets van je net zo goed Sora zetten. Scheelt toch weer wat knaken.
quote:Op donderdag 4 april 2013 14:47 schreef kaasplankje het volgende:
Als je 250km met een loszittende cassette rijdt en je merkt 't niet eens Gripper, kan je mss op die nieuwe fiets van je net zo goed Sora zetten. Scheelt toch weer wat knaken.
Die jongen kan er ook niks aan doen, los stuur, losse cassette hij weet niet beter..quote:Op donderdag 4 april 2013 14:47 schreef kaasplankje het volgende:
Als je 250km met een loszittende cassette rijdt en je merkt 't niet eens Gripper, kan je mss op die nieuwe fiets van je net zo goed Sora zetten. Scheelt toch weer wat knaken.
Tijdens verkoop toch al?quote:Op donderdag 4 april 2013 14:53 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Toch meer dan een paar ritjes. Maar dat betekent ook dat Shimano eerder versleten is. Campagnolo slijt in en verslijt dan pas, Shimano wordt door de fabriek ingesleten en begint na verkoop direct met verslijten.
quote:
Door schade en schande wordt men wijs?quote:Op donderdag 4 april 2013 15:40 schreef Gripper het volgende:
[..]![]()
Maar ik kan tenminste mn eigen fiets onderhouden (op een enkel ontbrekend ringetje en piepje/kraakje na) zonder dat ik de boel sloop
We moeten nodig eens meeten, ik kan voorderailleur instellen en achter nietquote:Op donderdag 4 april 2013 15:55 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou ik vind het knap wat jullie doen. Ik durf mijn fiets niet uit elkaar te halen.
Ik kan
Remmen instellen
Derailleur instellen (achter)
Banden pompen plakken wisselen
Zadel en stuur eraf halen en verstellen
Schoonmaken
Wielen eraf halen en weer goed terug zetten
Op zich zijn een aantal van die basis-special tools wel handig ja.quote:Op donderdag 4 april 2013 16:01 schreef kaasplankje het volgende:
Ik kan theoretisch alles zelf, maar heb maar weinig tools. ik moet er voor naar papa en zijn superschuurtje. Voor kleine klusjes waar ik geen tools voor heb breng ik ze net zo lief even bij de FM zoals bracket vervangen of lagers vervangen.
Papa heeft een draaibank, kolomboor, momentsleutels, tapgereedschap voor schroefdraad, boortjes oplopend in 0.1mm etc. etc.
Oh ja, 1-20 Nm zou ook al voldoen. Deze bijvoorbeeld: http://www.fietsonderhoud(...)mentsleutel-1-20-nm/quote:Op donderdag 4 april 2013 16:30 schreef MarcoD het volgende:
Snijbrander/zaag voor als het de bak in moet
Maar een momentsleutel van 0-40 Nm vind ik een vrij groot bereik zeker als je ook goed de fijne boutjes vast wilt zetten. 40 Nm is al best veel op een fiets en kan je naar mijn mening op gevoel doen.
Die dingen zijn in het onderste (en het bovenste bereik) niet heel nauwkeurig toch?
Goedzo jongen.quote:Op donderdag 4 april 2013 13:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Heb ik gisteren al gedaan, pyramideblokjes 2xD2 tegenwind 1x D3 brug op, 2xD2 voor de wind. Je zou trots op me zijn dr. Patroon![]()
http://app.strava.com/activities/47100289
Goed voor je hoogtemeters, ik zie op Strava dat je daar nog wat in te halen hebtquote:Op donderdag 4 april 2013 17:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Goedzo jongen.
Ik heb net 97km duur gedaan met 2 series van 6herh. op zwaarste verzet met 60rpm in het zadel het viaduct op stoempen. Waaide weer behoorlijk pittig hier.
Haha, tegen windkracht 8 fietsen is ook net klimmenquote:Op donderdag 4 april 2013 17:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Goed voor je hoogtemeters, ik zie op Strava dat je daar nog wat in te halen hebt
Het is allemaal heel simpel: 10 speed Shimano cassette moet een ring achter, zet je er een 10 speed Sram cassette op, dan ring weglaten behalve als het zo'n Sram cassette op een plastic spider is, dan moet die ring er dus wel weer achter.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:16 schreef Patroon het volgende:
Volgens mij heeft mijn vriendin haar wiel geen 1mm ring omdat het een Easton betreft. Zo ver ik kan zien hoeft het alleen bij Shimano wielen met een hub die geschikt is voor 8/9/10 speed.
Ja vergelijking chorus, ultegra was misschien een beetje scheef. Zo'n Athena groep met 11 speed is wel mooi ja.
Iemand die weet of 'half vernikkeld' de moeite waard is? Of iemand ervaringen met de KMC X. 73 of 93?quote:Op donderdag 4 april 2013 13:36 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Voor wat betreft de KMC ketting, heb even op de site van KMC gekeken:
SL +superlicht
L + licht
X9 vivid + gekleurd
X9 93 + half vernikkeld (zilver)
X9 73 - ...
De SL en L zijn voor mij veel te duur. De vivid is iets te gek, dus dat wordt kiezen tussen de 93 en 73. Prijsverschil is +-6 euro, dus wel de moeite waard. Of is er een groot kwaliteitsverschil?
Zulke rare dingen weet alleen Eentwee. Of als het slechts een beetje raar is, weet Kaas 't ook nog wel. Zegt Gripper wat: NEGEREN! Die fietst met losse onderdelen.quote:Op donderdag 4 april 2013 18:05 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Iemand die weet of 'half vernikkeld' de moeite waard is? Of iemand ervaringen met de KMC X. 73 of 93?
As usual?quote:Op donderdag 4 april 2013 18:06 schreef Oksel het volgende:
Ik draaide gisteren even een bladboutje aan. Peng! Vonk! Oeps.
Hij zit nog wel vast. Moet maar wel ff nieuw setje hebben
Zo op de crosser, met de groep mee. Niet hard fietsen. Beetje testen of de crosser okay is, met de nieuwe as, beetje achterin hangen. Gisteren heel, heel zwaar getrained. Weer een of andere powertest bij de personal trainer.
Had ik al gezegd dat ik zaterdag Parijs Roubaix fiets?
Ik gok dat die 73 de 105kwaliteit is en de 93 de ultegra versie. Is die 6.- duurder neem je die togquote:Op donderdag 4 april 2013 18:05 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Iemand die weet of 'half vernikkeld' de moeite waard is? Of iemand ervaringen met de KMC X. 73 of 93?
De bergbeukersquote:Op donderdag 4 april 2013 22:03 schreef MarcoD het volgende:
Nog mensen die zaterdag Veenendaal-Veenendaal gaan fietsen?
ikkequote:Op donderdag 4 april 2013 22:03 schreef MarcoD het volgende:
Nog mensen die zaterdag Veenendaal-Veenendaal gaan fietsen?
Ja, die wil ik wel. Twijfel alleen tussen een zwart met beetje wit of een zwart rode. Pakkie van de klup is ook zwart rood.quote:
Ja... Soignee...quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:21 schreef Tommeke het volgende:
http://www.mantel-bikeparts.nl/giro-atmos
Maar 9 tientjes.
Leuke kleurstellingquote:Op vrijdag 5 april 2013 10:21 schreef Tommeke het volgende:
http://www.mantel-bikeparts.nl/giro-atmos
Maar 9 tientjes.
Je ziet gewoon dat die helm van gerecyclede pet flessen gemaakt is, net zo'n wolkjesmotief als de poetslappen in de werkplaatsquote:
Ik vind die Catlike helmen (Movistar) ook wel tof eigenlijk, vond het eerst niks maar zie ze zo nu en dan eens langsfietsen. Iemand daar ervaring mee?quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:52 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ben mijn fietshelm kwijt, dus ik moet een nieuwe. Iemand een tip voor een goedkope Atmos of Pneumo?
Salden heeft ze voor resp. 119.- en 109.-
Ik ben vorig jaar op helmenjacht geweest, en heb o.a. die catlike opgehad. Want zo'n superduper hippe shit helm moet je hebben toch? Hij zat me helemaal niet zo lekker, erg simpele padding (2 schuimpjes ter grootte van een 2 euro munt op je achterhoofd?) en beperkte verstelmogelijkheden.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik vind die Catlike helmen (Movistar) ook wel tof eigenlijk, vond het eerst niks maar zie ze zo nu en dan eens langsfietsen. Iemand daar ervaring mee?
Ok, thanks kaas & 12. Ga ik voor de X9.93. Moet er nu toch eentje hebben namelijk. En gewicht (de l versie) maakt niet zoveel uit, aangezien mijn fiets al wel 10 a 11 kg isquote:Op donderdag 4 april 2013 21:16 schreef eentwee het volgende:
73 is eerder tiagra denk ik,ben niet zo kapot van die goedkope dingen. X9L kost ook maar 20-22¤ ofzo in de uitverkoop.
Zeker! Weer is ook wel ok. Hoe ziet je fiets eruit?quote:Op donderdag 4 april 2013 22:03 schreef MarcoD het volgende:
Nog mensen die zaterdag Veenendaal-Veenendaal gaan fietsen?
https://www.dropbox.com/s(...)02-27%2017.02.22.jpgquote:Op vrijdag 5 april 2013 11:25 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Ok, thanks kaas & 12. Ga ik voor de X9.93. Moet er nu toch eentje hebben namelijk. En gewicht (de l versie) maakt niet zoveel uit, aangezien mijn fiets al wel 10 a 11 kg is.
[..]
Zeker! Weer is ook wel ok. Hoe ziet je fiets eruit?
PS: de bultentocht van afgelopen weekend: http://app.strava.com/activities/46771436
O nooit geweten dat het een superduper hippe shit helm was eigenlijk.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik ben vorig jaar op helmenjacht geweest, en heb o.a. die catlike opgehad. Want zo'n superduper hippe shit helm moet je hebben toch? Hij zat me helemaal niet zo lekker, erg simpele padding (2 schuimpjes ter grootte van een 2 euro munt op je achterhoofd?) en beperkte verstelmogelijkheden.
Maar kan best wezen dat ie jou wel lekker zit natuurlijk. Alleen: zo weinig winkels verkopen m, je kunt ze bijna nergens passen.
Ja nooit meer, ik houd het wel bij Giro en Specialized.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik vind die Catlike helmen (Movistar) ook wel tof eigenlijk, vond het eerst niks maar zie ze zo nu en dan eens langsfietsen. Iemand daar ervaring mee?
quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:33 schreef kanovinnie het volgende:
Bij welke prutsers heb je dat vandaan?
quote:
Zal wel weer druk worden bij de afslagquote:Op vrijdag 5 april 2013 12:19 schreef MarcoD het volgende:
[..]
https://www.dropbox.com/s(...)02-27%2017.02.22.jpg
Niet 100% zeker of ik hem ga fietsen, maar wel iets van 95%. Moet even kijken of ik de auto kan pakken maar dat moet wel kunnen.
Best duur als je anders met een fortezza rijd van 20.-quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:55 schreef Gripper het volgende:
Voor de koopjesjagers trouwens, ik zag m gisteren al: Evo's in de aanbieding bij mantel.
http://www.mantel-bikeparts.nl/vittoria-open-corsa-evo-sc-2013
is dat een beetje nette prijs eentwee, of kan het nog goedkoper???
Ja, die aanbieding heb ik pas ook gekocht bij Mantel, maar de conti's die om mn hoge wielen liggen beginnen langzaam aan platte kantjes te krijgen, heb er ook alweer 5000 km mee opzitten denk ik. En tube-look bandjes staan wel mooi om hoge wielen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Best duur als je anders met een fortezza rijd van 20.-
In het wiel mag ookquote:Op vrijdag 5 april 2013 13:48 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Zal wel weer druk worden bij de afslag. Ik ben wederom herkenbaar aan Target fiets en HTC windstopper. Mocht ik je zien kom ik wel even naast je fietsen.
Das wel een Heule nette prijs. Morgen ff een voorraad inslaan.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:55 schreef Gripper het volgende:
Voor de koopjesjagers trouwens, ik zag m gisteren al: Evo's in de aanbieding bij mantel.
http://www.mantel-bikeparts.nl/vittoria-open-corsa-evo-sc-2013
is dat een beetje nette prijs eentwee, of kan het nog goedkoper???
Ach het zijn nog geen prijzen zoals in Limburg (AGR ed) en voor 6E wil ik best n leuk uitgezet rondje rijden en een lokale club steunen. Met alle respect maar wat verwacht je dan precies? 2x eetgelegenheid en n volgwagen van Mavic? Miss moet je maar NFTU lid worden dan betaal je flink minderquote:Op vrijdag 5 april 2013 19:26 schreef the_critic het volgende:
Denk dat ik morgen ook de 135 ga rijden
wel erg duur... 6 euro, voor 1 bekertje drinken, en een ontbijtkoek of banaan.. (en voor de azijnpissers die gaan roepen, vrijwilligers, organiseren etc... helemaal mee eens, wil ook best betalen voor een goed georganiseerde rit.. maar vind dit wel erg buitensporig)
van de website....
Na ca. 55 km arriveert u bij de eerste stop. Wij zijn hier te gast bij Wielervereniging Reto te Arnhem. Hier kunt u wat drinken en eventueel een versnapering kopen. Daarnaast is het mogelijk de bidons met water te vullen.
Op 30 km voor het einde is er in Renkum een materiaal- en verzorgingspost, ingericht door vrijwiligers van AXA VAlleirenners. Hier deelt onze sponsor gratis een bekertje sportdrank uit en krijgt u een banaan/ ontbijtkoek. Ook hier kunt u uw bidons vullen met water. Zorg zeker bij warm weer dat u voldoende drinkt!
Ik ben lid van de NTFU, betaal er veel te veel geld voor aangezien ik er nooit iets nuttigs voor terug zie.quote:Op vrijdag 5 april 2013 19:40 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Ach het zijn nog geen prijzen zoals in Limburg (AGR ed) en voor 6E wil ik best n leuk uitgezet rondje rijden en een lokale club steunen. Met alle respect maar wat verwacht je dan precies? 2x eetgelegenheid en n volgwagen van Mavic? Miss moet je maar NFTU lid worden dan betaal je flink minder.
Regenjas?quote:Op vrijdag 5 april 2013 19:55 schreef Oksel het volgende:
Checklist:
- gereedsschapssetje
- 2 binnenbanden + extra set plakkertjeszonderlijm
- ding om ventielverlengding eraf te draaien (hogere velg)
- CO2 patronen
- bandenlichters
- bidon's sportdrank
- gel's
- repen
- overig voedsel
Ik voel me portverdikke net alsof ik voor 't eerst met een club mee ga rijden
quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:43 schreef kaasplankje het volgende:
Bericht van de camping in Luxueil mbt mijn reservering voor trois ballons; gehonoreerd. Ik zal ze vragen of er voor 4 personen plaats is en tevens een voorschot overmaken.
Getverderrie, t water loopt me nou al in de bekquote:Op vrijdag 5 april 2013 20:58 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb btw tijdens onze laatste vakantie in Italië 2x schitterende steaks gehaald bij een artisanale slager/delicatessenwinkel in het dorpje waar we op de camping stonden. Prachtig gemarmerd vlees van koeien uit de bergen in de omgeving op de bbq gedaan met een pastasalade en brood erbij. Echt heerlijk.
![]()
Alleen die fietsverzekering is het al waard.quote:Op vrijdag 5 april 2013 19:50 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik ben lid van de NTFU, betaal er veel te veel geld voor aangezien ik er nooit iets nuttigs voor terug zie.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 22:34 schreef kanovinnie het volgende:
Groetjes vanuit limburg. Flesje wijn, mtb in het zicht en de beruchte kaap kont binnen handbereik. Prettig weekend!
Zo te lezen worden de heuvels in bed bedwongen vannacht. Have fun!quote:Op vrijdag 5 april 2013 22:34 schreef kanovinnie het volgende:
Groetjes vanuit limburg. Flesje wijn, mtb in het zicht en de beruchte kaap kont binnen handbereik. Prettig weekend!
En maar fotos maken.quote:Op vrijdag 5 april 2013 22:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zo te lezen worden de heuvels in bed bedwongen vannacht. Have fun!
Oke bedankt, bij mijn vriendin haar wiel (Easton) met Shimano Ultegra cassette hoeft geen ring achter, terwijl hij wel goed sluit en vast zit. Zo ver ik begrijp is zo'n ring alleen om de boel goed vast te kunnen zetten, dus zit het zonder die ring ook vast, is het ook goed..quote:Op donderdag 4 april 2013 17:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het is allemaal heel simpel: 10 speed Shimano cassette moet een ring achter, zet je er een 10 speed Sram cassette op, dan ring weglaten behalve als het zo'n Sram cassette op een plastic spider is, dan moet die ring er dus wel weer achter.
Ik realiseer me nu dat dit wel eens wielmerk afhankelijk zou kunnen zijn. Wat ik zei geldt in ieder geval voor Mavic body's want toen ik een goedkoop Shimano wiel monteerde voor het tacxen merkte ik dat ik de derailleur een tikjemoest bijstellen, en weer terugstellen voor een Mavic wiel op de weg. Op Google zul je het met een beetje zoeken voor het betreffende wielmerk wel kunnen vinden. Het enige wat uiteindelijk van belang is, is dat het vast zit en dat die derrie niet in de spaken kan happen. Voor de rest is de afstand tussen de kransjes van alle Sram en Shimano 10 race cassettes bij een gelijk aantal kransjes toch gelijk.quote:Op zaterdag 6 april 2013 08:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke bedankt, bij mijn vriendin haar wiel (Easton) met Shimano Ultegra cassette hoeft geen ring achter, terwijl hij wel goed sluit en vast zit. Zo ver ik begrijp is zo'n ring alleen om de boel goed vast te kunnen zetten, dus zit het zonder die ring ook vast, is het ook goed..
Nee, dan komt er nog 6.- totaal bij.quote:Op zaterdag 6 april 2013 10:51 schreef kanovinnie het volgende:
Normale prijs ja. Rekening gehouden met het aantal auto's?
belachelijk dat er dan twee tochten door elkaar lopenquote:Op zaterdag 6 april 2013 17:44 schreef Tommeke het volgende:
@Critic: Wat zuur! Ik had dat een paar jaar geleden daar ook. Ik reed toen die andere tocht en toen ook veel 'last' van Veenendaal-Veenendaal gangers. Echt matig!
Ja. Echt lelijk!quote:Op zaterdag 6 april 2013 17:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
belachelijk dat er dan twee tochten door elkaar lopen
ik kan me voorstellen dat het 1 jaar per ongeluk gebeurd, maar elk jaar?quote:Op zaterdag 6 april 2013 17:51 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja. Echt lelijk!
Wat voor stuur heb je Critic? Ik heb nog een Pro PLT Anatomic 42cm liggen. Mag je wel hebben.
Ben vorig jaar in Macon tijdens de TDF deze man tegen gekomenquote:
In de Fiets van deze maand staat een verhaaltje over voiding en lange tochten.quote:Op donderdag 4 april 2013 09:43 schreef Gripper het volgende:
Ik heb eens ff voor de grap op de site van het voedingscentrum ingevuld wat ik allemaal naar binnen heb gewerkt afgelopen zondag tijdens de 300. Daar staat vast nog niet alles bij, paar dingen vergeten (het exacte aantal mueslirepen bijvoorbeeld) en het avondeten met pasta heb ik ook nog niet eens meegenomen. Maar tijdens de dag is er ongeveer 7.500 kCal ingegaan, volgens strava 8000 verbrand en mn kilometerteller zei zelfs 9.000.
Het is toch wel bizar dat je zoveel kan eten en alleen maar honger blijft hebben
met de skilift omhoog en dan naar beneden knallen??quote:Op zaterdag 6 april 2013 18:57 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ben vorig jaar in Macon tijdens de TDF deze man tegen gekomen
[ afbeelding ]
wat moet je met zo een verzet? Trouwens, kalm aan met die knie. Vraag maar aan patroonquote:Op zaterdag 6 april 2013 18:57 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ben vorig jaar in Macon tijdens de TDF deze man tegen gekomen
[ afbeelding ]
[..]
In de Fiets van deze maand staat een verhaaltje over voiding en lange tochten.
Het lichaam kan maximal 70 gram aan koolhydraten per uur verwerken, dus eten heeft op een gegeven moment zelfs niet echt zin meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |