SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Random enkel afgeronde projecten van het vorige topic ..
Van wat is gelukt te plaatsen. Ben er nog niet achter hoe en heb zelfs per ongeluk een topic overgeslagen
.
Hook on![]()
![]()
[ Bericht 2% gewijzigd door CREADO op 02-04-2013 10:57:05 ]By DMB
dekens duren lang, maar zijn fijn voor tussendoor naast de rest. Heb heel lang zitten tubben en hoop nu dat het goed gaat, zal plaatje mk. Er zit wel veel verschil in ripples. De een doet het anders dan de ander, maar als he het inderdaad eenmaal door hebt is het goed te doenquote:Op zaterdag 30 maart 2013 23:27 schreef _Arual_ het volgende: Wat vinden jullie leuk aan de ripple? 2 uur bezig geweest om drie gerafelde golfjes te krijgen... Een
deken wordt zo toch een tienjarenplan?
Is het niet andersom?quote:Op zondag 31 maart 2013 15:16 schreef CREADO het volgende:
[..]
dekens duren lang, maar zijn fijn voor tussendoor naast de rest. Heb heel lang zitten tubben en hoop nu dat het goed gaat, zal plaatje mk. Er zit wel veel verschil in ripples. De een doet het anders dan de ander, maar als he het inderdaad eenmaal door hebt is het goed te doen
hihih bij mij niet hoor hahahah. Het is bij mij nu een bank/tv projectquote:Op zondag 31 maart 2013 15:22 schreef trovey het volgende:
[..]
Is het niet andersom?De andere dingen zijn tussendoortjes?
Bij mij dus welquote:Op zondag 31 maart 2013 15:24 schreef CREADO het volgende:
[..]
hihih bij mij niet hoor hahahah. Het is bij mij nu een bank/tv project
hahahah. kan ik trouwens de titel nog aan passen en hoe??quote:Op zondag 31 maart 2013 15:26 schreef trovey het volgende:
[..]
Bij mij dus wel, nog steeds bezig met tweede sok voor broer, GS'jes....op een of andere manier kon ik gisteren niet meer tellen, 4x uitgehaald
![]()
en nu kom ik er achter dat ik eigenlijk een houder nodig heb voor al die plastic zakjes.....langzamerhand een stuk of 10 projecten naast elkaar lopen.
Moet je even een modje vragen en/of in het feedbacktopic vragenquote:Op zondag 31 maart 2013 15:29 schreef CREADO het volgende:
[..]
hahahah. kan ik trouwens de titel nog aan passen en hoe??
wat is een modjequote:Op zondag 31 maart 2013 15:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Moet je even een modje vragen en/of in het feedbacktopic vragen
kan alleen een modje volgens mij, kun je zelf niet bij.quote:Op zondag 31 maart 2013 15:29 schreef CREADO het volgende:
[..]
hahahah. kan ik trouwens de titel nog aan passen en hoe??
Een moderator. Iemand met een blauwe usernamequote:
Yep, wil ik.quote:Op zondag 31 maart 2013 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb zelf ook weer een projectje af, maar ik ben niet helemaal tevreden. Wat denken jullie: is het patroon überhaupt de moeite waard om op Ravelry te zetten?
[ afbeelding ]
Bij mij krulde het ook, maar toen ik een aantal toeren verder was niet meerquote:Op zondag 31 maart 2013 15:38 schreef _Arual_ het volgende:
Het terugkrullen van mijn Ripple lijkt toch een gevalletje van te strak gehaakt in het begin! Denk ook dat ik de ketting met lossen té ruim heb opgezet. Dat lubbert nu iets, maar ik doe er uiteindelijk toch een randje omheen.
Lutte is hier Mod, die kan alles veranderenquote:
thxquote:Op zondag 31 maart 2013 15:43 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Lutte is hier Mod, die kan alles veranderen
Behalve water in wijn, was het maar zo'n feestjequote:Op zondag 31 maart 2013 15:43 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Lutte is hier Mod, die kan alles veranderen
quote:Op zondag 31 maart 2013 15:53 schreef Lutte het volgende:
[..]
Behalve water in wijn, was het maar zo'n feestje
zo doe ik het ook. Ben vaak met van alles bezig te haken en naaien, op mijn hobbykamer, maar als ik 's avonds zin heb op de bank tv te kijken, haak ik verder aan mijn deken. Misschien doe ik er wel een jaar over op deze manierquote:Op zondag 31 maart 2013 15:24 schreef CREADO het volgende:
[..]
hihih bij mij niet hoor hahahah. Het is bij mij nu een bank/tv project
Hee, ik doe mijn ripple anders. Ik doe stokje-stokje-stokje-stokje-twee stokjes meerderen-twee stokjes meerderen-stokje-stokje-stokje-stokje-twee stokjes minderen-twee stokjes minderenquote:Op zondag 31 maart 2013 15:56 schreef CREADO het volgende:
Ik vind deze wel fijn als voorbeeld voor een ripple :-)[ afbeelding ]
quote:Op zondag 31 maart 2013 15:55 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
zo doe ik het ook. Ben vaak met van alles bezig te haken en naaien, op mijn hobbykamer, maar als ik 's avonds zin heb op de bank tv te kijken, haak ik verder aan mijn deken. Misschien doe ik er wel een jaar over op deze manier
dat bedoelde ik al er zijn meerde manieren wat de verwarring geeft, maar lijkt redelijk hetzelfde...quote:Op zondag 31 maart 2013 15:58 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hee, ik doe mijn ripple anders. Ik doe stokje-stokje-stokje-stokje-twee stokjes meerderen-twee stokjes meerderen-stokje-stokje-stokje-stokje-twee stokjes minderen-twee stokjes minderen
Ik haak mijn ripple volgens Lucy's methodequote:Op zondag 31 maart 2013 15:59 schreef CREADO het volgende:
[..]
dat bedoelde ik al er zijn meerde manieren wat de verwarring geeft
jij zegt hetquote:Op zondag 31 maart 2013 15:58 schreef CREADO het volgende:
[..]heel herkenbaar. Beetje hersenloos haken...
ik vond het redelijk duidelijk, maar wilde meer ruimte tussen de golven en heb zitten prutsen tot het lukte..:-)quote:Op zondag 31 maart 2013 15:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik haak mijn ripple volgens Lucy's methodehaar uitleg was heel duidelijk
dankje! ben ook redelijk trots op mezelf hahahaquote:
prima toch, af en toe ff tellen en gaan met die banaanquote:Op zondag 31 maart 2013 16:18 schreef CREADO het volgende:
[..]
dankje! ben ook redelijk trots op mezelf hahaha
[ afbeelding ]
Ziet er prima uit.quote:Op zondag 31 maart 2013 16:18 schreef CREADO het volgende:
[..]
dankje! ben ook redelijk trots op mezelf hahaha
[ afbeelding ]
de mijne heeft nog steeds 2 toerenquote:Op zondag 31 maart 2013 18:02 schreef _wolk82_ het volgende:
Die babyponcho, ik ben er ook met eentje bezig is denk ik morgen af.
Je kat waart al rond in Pinterest.quote:Op zondag 31 maart 2013 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb zelf ook weer een projectje af, maar ik ben niet helemaal tevreden. Wat denken jullie: is het patroon überhaupt de moeite waard om op Ravelry te zetten?
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 31 maart 2013 21:00 schreef janeway het volgende:
Hello
Wie heeft er belangstelling voor 2 engelstalige haaktijdschriften in pdf format. Het gaat om een zomer en een herfst editie 2011 ik vind er wel leuke dingen instaan.. Incl patronen/beschrijvingen
quote:Op zondag 31 maart 2013 21:09 schreef trovey het volgende:
[..]
Je kat waart al rond in Pinterest.
Bewijs.![]()
[ afbeelding ]
lijkt me leuk:-)quote:Op zondag 31 maart 2013 21:00 schreef janeway het volgende:
Hello
Wie heeft er belangstelling voor 2 engelstalige haaktijdschriften in pdf format. Het gaat om een zomer en een herfst editie 2011 ik vind er wel leuke dingen instaan.. Incl patronen/beschrijvingen
quote:Op zondag 31 maart 2013 21:00 schreef janeway het volgende:
Hello
quote:
Ok even vergeten te melden pm je maar even evt met je mail adres.quote:
quote:Op zondag 31 maart 2013 21:09 schreef trovey het volgende:
[..]
Je kat waart al rond in Pinterest.
Bewijs.![]()
[ afbeelding ]
Je bent ontdekt.quote:
Gestuurd.quote:
Echt geen idee.quote:
komt goed met blockenquote:Op zondag 31 maart 2013 23:34 schreef HarrrrieH het volgende:
Alweer een nieuw topic. Heb echt leuke dingen voorbij zien komen. Die beatrix, echt fantastisch.![]()
Helaas loop ik een beetje vast met mijn deken. Het ligt al een paar dagen stil, omdat ik erg twijfel. Ik ben mijn granny squares aan elkaar aan het haken met halve vaste aan de achterkant. Maar het lijkt wel alsof ze een beetje krom trekken, bol gaan staan. Ik probeer zo los mogelijk te haken, maar dat helpt niet echt. Zou dat weer rechttrekken met blokken? Ik ben nu alleen nog maar in de breedte bezig. Dus misschien hebben jullie nog tips voordat ik alles aan elkaar gezet hebt. Kan ik nu al de boel uithalen of komt het goed met blocken?
Ik heb even een babyvestje van je gerepinned.quote:Op maandag 1 april 2013 10:38 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een Amerikaanseik ben froukster op pinterest overigens...
suc6!quote:Op maandag 1 april 2013 10:41 schreef Lutte het volgende:
Nog maar drie bollen voor m'n deken ophakenLekker veel kunnen doen dit paasweekend! Helaas gaat m'n laatste dagje op aan oefenen/leren voor EHBO examen morgen. Ook belangrijk!
Harrrrie dat komt wel goed met blokken inderdaadHet is ook wel leuk, aan de ene kant zie je het amper en aan de andere kant een leuk sierrandje. Twee dekens ineen
quote:Op maandag 1 april 2013 11:33 schreef Phaidra het volgende:
Hoi! Ik kom me hier ook eens melden.
Afgelopen zomer heb ik haakles gehad van Kwakz0r en ben ik aan een stapel granny's begonnen. Het heeft een tijdje stilgelegen, maar een paar dagen geleden heb ik het weer opgepakt:
[ afbeelding ]
Grootste probleem is regelmatige steken maken. Dat wordt nog leuk als ik ze ooit aan elkaar moet gaan maken...
Ik ben echt jaloers op de mooie creaties die hier voorbij komen!
als iemand het linkje heeft zet ik het erbijquote:Op maandag 1 april 2013 11:55 schreef SupremeEvil het volgende:
Iemand had laatst tovh een linkje gevonden over het blocken van acryl? Is dat iets voor in de OP... Ik gebruik ook acryl namelijk
geinig en leuk idee:-), vind persoonlijk de kleur wel iets zomber.quote:Op maandag 1 april 2013 11:59 schreef Muck het volgende:
Wat een tempo in dit topic de laatste tijd
Wat heerlijk dat er zoveel mensen aangehaakt zijn!
Ik heb voor mijn moeder en tantes zakjes gehaakt om wat paaseitjes in te doen:
[ afbeelding ]
was dat deze?quote:Op maandag 1 april 2013 11:55 schreef SupremeEvil het volgende:
Iemand had laatst tovh een linkje gevonden over het blocken van acryl? Is dat iets voor in de OP... Ik gebruik ook acryl namelijk
Ja! Toen de mini steeds maar 30 min achter elkaar sliep overdag had ik er geen tijd voor, maar tegenwoordig duren slaapjes zo 1,5-2 uur dus lukt het wat beterquote:Op maandag 1 april 2013 11:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]je bent doorgegaan!
jeej!
Ik vind ze er al best regelmatig uitzien hoor! aan elkaar trekt het ook een stuk rechter, en je kunt evt ook blocken (op maat spelden op je strijkplank en er met hete stoom boven (niet OP!!)
maar ik weet it betroubare bron dat dit acryl is, dus ik weet niet of blocken veel gaat doen
de sombere kleur komt vooral door de foto, onze vloer is ook en stuk lichter. Het is licht grijzig blauw met groene en witte spikkeltjesquote:Op maandag 1 april 2013 12:00 schreef CREADO het volgende:
[..]
geinig en leuk idee:-), vind persoonlijk de kleur wel iets zomber.
Welkom.quote:Op maandag 1 april 2013 11:33 schreef Phaidra het volgende:
Hoi! Ik kom me hier ook eens melden.
Afgelopen zomer heb ik haakles gehad van Kwakz0r en ben ik aan een stapel granny's begonnen. Het heeft een tijdje stilgelegen, maar een paar dagen geleden heb ik het weer opgepakt:
[ afbeelding ]
Grootste probleem is regelmatige steken maken. Dat wordt nog leuk als ik ze ooit aan elkaar moet gaan maken...
Ik ben echt jaloers op de mooie creaties die hier voorbij komen!
Leuk met die waaiers, kleur vind ik prima, zeker omdat de camera de kleuren vaak wat "aantast".quote:Op maandag 1 april 2013 11:59 schreef Muck het volgende:
Wat een tempo in dit topic de laatste tijd
Wat heerlijk dat er zoveel mensen aangehaakt zijn!
Ik heb voor mijn moeder en tantes zakjes gehaakt om wat paaseitjes in te doen:
[ afbeelding ]
staat ook nog op mijn lijstje, ga ik ook eens proberenquote:Op maandag 1 april 2013 12:44 schreef trovey het volgende:
Even nog een tip die ik geprobeerd heb toen gisteravond een stuk van mijn stenen wolhouder( yarnbowl) afbrak.
http://pinterest.com/pin/86835099037560608/
Werkt als de tierelier, gewoon een metalen schaal (voor salade)van de Action gebruikt met kleine papierklemmen (met motiefjes) ook van de Action, garen gaat er soepel doorheen en het werkt eigenlijk beter dan mijn stenen schaal.
![]()
Die gebroken yarnbowl heb ik trouwens geplakt maar kit of het gaat werken.
zo heb je ook en beslagkom met gat in deksel werkt ook als een tietquote:Op maandag 1 april 2013 12:44 schreef trovey het volgende:
Even nog een tip die ik geprobeerd heb toen gisteravond een stuk van mijn stenen wolhouder( yarnbowl) afbrak.
http://pinterest.com/pin/86835099037560608/
Werkt als de tierelier, gewoon een metalen schaal (voor salade)van de Action gebruikt met kleine papierklemmen (met motiefjes) ook van de Action, garen gaat er soepel doorheen en het werkt eigenlijk beter dan mijn stenen schaal.
![]()
Die gebroken yarnbowl heb ik trouwens geplakt maar kit of het gaat werken.
Handig en goedkoop.quote:Op maandag 1 april 2013 12:49 schreef CREADO het volgende:
[..]
staat ook nog op mijn lijstje, ga ik ook eens proberen
Maar ik heb alleen open beslagkommen.quote:Op maandag 1 april 2013 12:50 schreef Ynske het volgende:
[..]
zo heb je ook en beslagkom met gat in deksel werkt ook als een tiet
Uh mooi, maar wat heb je getest? Dat heb ik even gemist.quote:
Met dat klemmetje op een kom.quote:Op maandag 1 april 2013 15:51 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
Uh mooi, maar wat heb je getest? Dat heb ik even gemist.
Ik bijna weer een horizontaal stukje babydeken vastgemaakt. Nu iets van bijna op een kwart...
Tijdje terug heb ik deze gepost:quote:Op maandag 1 april 2013 12:05 schreef Ynske het volgende:
[..]
was dat deze?
http://www.ehow.com/how_6760245_block-acrylic-yarn.html
Ja, dit was m!quote:Op maandag 1 april 2013 18:14 schreef bietel het volgende:
[..]
Tijdje terug heb ik deze gepost:
http://a-modicum-of-ingen(...)ng-acrylic-yarn.html
Dat zou 'm ook kunnen zijn.
quote:Op maandag 1 april 2013 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
Je dekens blijven prachtig, Bijou!
Ik heb ook weer een projectje af! M'n zoontje wou een worm. Ik heb er nog geprobeerd een rups van te maken, maar dat ging er bij hem niet in. Maar ik vind dat ik er nog best wat vrolijks van heb kunnen maken, voor zo'n smerig beest:
[ afbeelding ]
Da's al m'n derde eigen patroon.
quote:Op maandag 1 april 2013 19:06 schreef Bijou het volgende:
Ik laat mijn dekens hier niet zo vaak meer zien, omdat het steeds bijna hetzelfde is, maar met de huidige topictitel mag het wel weer vind ik![]()
[ afbeelding ]
Briljant in al zijn eenvoud!quote:Op maandag 1 april 2013 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb ook weer een projectje af! M'n zoontje wou een worm. Ik heb er nog geprobeerd een rups van te maken, maar dat ging er bij hem niet in. Maar ik vind dat ik er nog best wat vrolijks van heb kunnen maken, voor zo'n smerig beest:
[ afbeelding ]
Ivan wel.quote:Op maandag 1 april 2013 21:27 schreef trui het volgende:
haha mooie worm! maar had je lief geen bezwaar tegen de hoed?
blijf het lekker laten zien hoor, hij is leuk en mooi.....en die wormquote:Op maandag 1 april 2013 19:06 schreef Bijou het volgende:
Ik laat mijn dekens hier niet zo vaak meer zien, omdat het steeds bijna hetzelfde is, maar met de huidige topictitel mag het wel weer vind ik![]()
[ afbeelding ]
buuf hier naast heeft ook hoogglans eet en salontafel, die heeft ergens van dat dikke doorzichtige plastic gekocht ( het zuigt zich aan de tafel vast) en je ziet er niks van, het kreukt niet ligt er strak overheenquote:Op maandag 1 april 2013 22:09 schreef -Spring het volgende:
Eigenlijk wel idd.
Het stomme is dat we een ontzettend mooie hoogglans witte tafel hebben. Die krast alleen al als je ernaar kijkt. Moeten we nog eens iets op bedenken.
Hij is 21 cm lang. Ik had het gister nog op willen meten, maar Ivan lag er al mee in bed.quote:Op maandag 1 april 2013 22:20 schreef -Spring het volgende:
Hoe groot is de worm? En welke maat naald heb je gebruikt?
Ik merk aan mezelf dat ik nog niet zo goed kan inschatten hoe los ik 'mag' haken, dus doe ik het voor de zekerheid maar retestrak. Zó strak dat ik af en toe moeite heb om überhaupt mn naald in een steek te krijgen. Daar komt die zere vinger, en sinds vandaag duim ook vandaan, vermoed ik.
Deze koe is met naald 2,5 gehaakt.
Zoiets hebben we al eens geprobeerd, maar dat zag er niet uit. Ging hier wel bobbelen en bubbelen namelijk. Nu word ik zelf niet warm of koud van een paar krassen en vind dat als er zo'n lelijk zeil over moet, we beter een Ikea-tafel hadden kunnen nemen, maar m'n vriend is er 'vrij allergisch' voor.quote:Op maandag 1 april 2013 22:19 schreef Toverheks het volgende:
[..]
buuf hier naast heeft ook hoogglans eet en salontafel, die heeft ergens van dat dikke doorzichtige plastic gekocht ( het zuigt zich aan de tafel vast) en je ziet er niks van, het kreukt niet ligt er strak overheen
quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:40 schreef trui het volgende:
ik denk dat je het jezelf wel wat extra moeilijk maakt als je met naald 2 gaat werken, eigenlijk. de koe is toch strak genoeg geworden, of vind je dat niet?
Hij is nu strak genoeg idd. Maar ik kreeg het gevoel dat ik daarvoor wel érg strak moest haken. Maar dat kan ik mis hebben hebben, hoor. Mss haak ik vooral krampachtig.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:48 schreef DonnaRush het volgende:
Het is toch zo perfect? Je moet zoiets echt niet met naald 2 haken, het wordt veel kleiner en haakt echt niet prettig.
Ik haak de petit fourtjes met naald 2, maar moet er niet aan denken om een hele knuffel op die manier te doen.
ik werk idd ook liever met 2 en 2.5 in plaats van 3/3.5/4quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat gewoon proberen de sleutel is. Niets is goed of fout - het is allemaal een kwestie van wat je zelf fijn vindt. Ik heb gemerkt dat ik het juist heel fijn vind om met 2 mm te werken, en het is niet meer of minder werk dan een grotere haaknaald gebruiken. Wat wel verschil maakt, is hoe groot je knuffel wordt. Maar ik heb liever een kleine, strakke knuffel dan een grotere die wat losser gehaakt is.
Wat ik ook nog wel eens doe is bij bepaalde gedeeltes een kleinere haaknaald gebruiken, bijvoorbeeld voor de eerste rij na het maken van een magische ring, of als ik onzichtbaar wil minderen en ik niet makkelijk meer in de steken kom.
In alle boekjes die ik heb is de aangegeven maat 2,5 als je met catania etc. werkt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:39 schreef B.ertha het volgende:
Dan zal ik wel vast haken, want ik maak ami's altijd met 3,5 dus met de aangegeven maat. Ik heb de vulling er nog nooit doorheen gezien, hoe hard ik ook pers.
Wordt het d'r eerste pakje?quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:12 schreef _wolk82_ het volgende:
Die koe is echt leuk, dat boekje staat ook op mijn lijstje.
Vandaag weer een projectje af.
[ afbeelding ]
En net op tijd want deze week wordt mijn kleine meid geboren
Spannend!!!quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:12 schreef _wolk82_ het volgende:
[ afbeelding ]
Wat leuk.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:12 schreef _wolk82_ het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind m echt heel erg leuk! Al je patroontjes tot nu toe trouwensquote:Op maandag 1 april 2013 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
[ afbeelding ]
Straks ga je nog vertellen dat ze eigenlijk geen mond hebben.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OMG.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Wat lief!quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vind m echt heel erg leuk! Al je patroontjes tot nu toe trouwens
quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Straks ga je nog vertellen dat ze eigenlijk geen mond hebben.Whoaa, mag ik nog slapen vannacht?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OMG.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn tablet hoes is bijna af.. nog 7 rijen oranje en nog 14 rijden rood.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
ik ook zoietsquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:40 schreef YogaLove het volgende:
Ik hou mijn naald ook zo vast, Vicky. En dan bij elke steek die ik haak hou ik die steek op mijn naald tegen met mijn wijsvinger
niet helemaal hoor. Er zitten een paar schoonheidsfoutjes in.. Maar is niet zo erg. Het is voor eigen gebruikquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:46 schreef YogaLove het volgende:
Klopt, dat gaat dan té onnatuurlijk dus ik probeer het ook niet meer te veranderen.
Netjes gehaakt trouwens je hoes.
dat weet allen de maker :-) Het is net klussenquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:57 schreef Vicky het volgende:
[..]
niet helemaal hoor. Er zitten een paar schoonheidsfoutjes in.. Maar is niet zo erg. Het is voor eigen gebruik
leuk tyler!. Ik zou het strikje alleen op een speld plakken met stevige lijm dat is mooier denk ik :-) Heb je het zelf bedacht of van een patroontje?quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:09 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik maakte net een haarspeldje en paperclip(of ja...het strikje in ieder geval)
[ afbeelding ]
Ik vind ze wel schattig
quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Straks ga je nog vertellen dat ze eigenlijk geen mond hebben.ik mis het zadelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OMG.![]()
maar wat zijn ze leuk... eigenlijk lijken ze nu wel op een pelgrimstelletjewormen met dat hoedje....
erg leuk bedacht!Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Hij zit ook vast geplakt, maar het de draad er voor de zekerheid nog een aantal keren omheen gewerkt, dan blijft hij tenmiste zeker zitten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:29 schreef CREADO het volgende:
[..]
leuk tyler!. Ik zou het strikje alleen op een speld plakken met stevige lijm dat is mooier denk ik :-) Heb je het zelf bedacht of van een patroontje?
quote:Op woensdag 3 april 2013 08:57 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Hij zit ook vast geplakt, maar het de draad er voor de zekerheid nog een aantal keren omheen gewerkt, dan blijft hij tenmiste zeker zitten.
Het was een simpel patroontje van Pinterest.
quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:47 schreef Vicky het volgende:
Ik haak eigenlijk bijna altijd met 3,5 mm.
Oh en ik hou mijn haaknaald boers vast..Zijn er nu twee boeren aanwezig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn tablet hoes is bijna af.. nog 7 rijen oranje en nog 14 rijden rood.
[ afbeelding ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Leuke trol.quote:
Mooie kleurencombi, lekker rustig.quote:Op maandag 1 april 2013 19:06 schreef Bijou het volgende:
[ afbeelding ]
Echte koe.quote:Op maandag 1 april 2013 21:48 schreef -Spring het volgende:
Hij is hartstikke leuk, Claudia. Ik denk dat Lente daar ook erg blij mee zou zijn!
Die deken zou hier ontzettend mooi op de bank staan. Ooit maak ik er ook één.
De trol is ook leuk, zeg!
Klaartje en haar accessoire zijn klaar.Ik had me voorgenomen om morgen bij daglicht een echte foto met een echte camera te maken, maar mijn trots won het van mijn geduld. Waardoor ik nu voor lief moet nemen dat jullie ons meer dan afschuwelijke tafelkleed te zien krijgen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eerste kleding is van mamma, succes alvast. Mijn eerste kleding werd trouwens gebreid of gehaakt door mijn oma...ik was blijkbaar te klein voor de standaard maatjes.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:12 schreef _wolk82_ het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:47 schreef Claudia_x het volgende:
Bewust alleenstaande vader.
[ afbeelding ]
En dat je dan achteraf bedenkt dat je de ogen misschien beter een rij naar voren had kunnen plaatsen. Zucht.
quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:47 schreef Vicky het volgende:
Ik haak eigenlijk bijna altijd met 3,5 mm.
Oh en ik hou mijn haaknaald boers vast..Succes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn tablet hoes is bijna af.. nog 7 rijen oranje en nog 14 rijden rood.
[ afbeelding ]
Klein maaar fijn.quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:09 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik maakte net een haarspeldje en paperclip(of ja...het strikje in ieder geval)
[ afbeelding ]
Ik vind ze wel schattig![]()
Zo, dat was een hele lap.![]()
Ik ben klaar met de bedsokken van broerlief.Nu nog even mijn plastictasjes-houder afmaken en ik ga weer verder met mijn regenboogdeken...als er niet iets tussenkomt.
![]()
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Is jou niet bekend dan?quote:Op woensdag 3 april 2013 14:22 schreef trui het volgende:
een plastictasjes-houder?die projecten van jou trovey, daar kunnen we straks in 't fok!haak!magazine! een rubriek aan wijden.
de hondenriem-houder, de rolmaathoes, de naaldenkokerhoes.
Nee, een houder.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:35 schreef trui het volgende:
is dat niet gewoon een mand of tas dan? (die tasjeshouder)? ik gebruik er gewoon een pastic tas voor.
Die zit vol.quote:
hebben wij ook thuisquote:Op woensdag 3 april 2013 14:33 schreef trovey het volgende:
[..]
Is jou niet bekend dan?Dacht dat die tasjeshouders toch algemeen bekend waren, weer wat geleerd.
![]()
Ik hou van cosies of cozies (beide schrijfwijzes kom ik tegen) om alles.
Aha, ben ik toch niet helemaal gaga.quote:
Gewoon 1000 jaar worden dan moet het lukken.quote:Op woensdag 3 april 2013 20:15 schreef CREADO het volgende:
Ohhh pinterest staat weer vol leuke haakideeen grrrr weet niet meer wat ik allemaal wil mk:-)
ja klopt, en het wit is nog dunner, had vandaag 8 bollen gehaald voor me ripple geel/wit want al die kleurtjes nee vond het niet mooi bij elkaar, dus de rest ligt netjes te wachten voor de volgende keer.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:58 schreef _Arual_ het volgende:
Het neongele Saskia-garen is véél dunner dan de andere neonkleurtjes. Label geeft dezelfde dikte aan. Eens even kijken of de boel daardoor niet scheef gaat trekken.
schatje!quote:Op donderdag 4 april 2013 07:45 schreef -Spring het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb r voor iemand anders gemaakt, maar kan r bijna niet weggeven.
k vind m geweldigquote:Op donderdag 4 april 2013 07:45 schreef -Spring het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
thanks!quote:Op donderdag 4 april 2013 08:06 schreef -Spring het volgende:
http://ingesnuffel.blogsp(...)ch-ongeveer.html?m=1
Wordt tijd dat ik daar eens een accountje ga aanmaken...quote:Op woensdag 3 april 2013 20:15 schreef CREADO het volgende:
Ohhh pinterest staat weer vol leuke haakideeen grrrr weet niet meer wat ik allemaal wil mk:-)
say what?quote:1 losse, haak 1 vaste in zelfde steek, *haak in volgend stokje 1 dubbelstokje, haak in volgende stokje 1 vaste* Herhaal van * tot * tot einde. Je moet dus eindigen met een vaste. Keer.
in een vaste van de vorige toer?quote:Op donderdag 4 april 2013 11:52 schreef trui het volgende:
het is gewoon een rij met afwisselend 1 vaste en 1 dubbel stokje. dat geeft het bobbeltjespatroon. werkt prima hoor, gewoon doen!
haak in volgend stokje 1 dubbelstokje, haak in volgende stokje 1 vastequote:Op donderdag 4 april 2013 11:55 schreef trui het volgende:
er staat echt geen fout in, voor zover ik kan zien?
pciesquote:Op donderdag 4 april 2013 11:55 schreef trui het volgende:
er staat echt geen fout in, voor zover ik kan zien? oh wacht, de vorige toer bestaat inderdaad uit vasten, niet uit stokjes. dus daar heeft ze zich vergist. het moet in de vasten uit de vorige toer.
quote:Op donderdag 4 april 2013 07:45 schreef -Spring het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit, leuke kleurtjes.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:47 schreef trui het volgende:
gisteravond de eerste streep van 't babydekentje gemaakt. dat haakt best lekker weg!
[ afbeelding ]
thanks ik ga weer verder ermee.quote:
gedaan ^^,quote:Op donderdag 4 april 2013 11:58 schreef trui het volgende:
ze heeft ook een ravelry account, misschien kun je haar daar een berichtje erover sturen.
ik ben er steeds beter in geworden, maar ik gebruik ook vaak de foundation sc om de eerste rij te maken.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:59 schreef Dottey het volgende:
[..]
thanks ik ga weer verder ermee.
heb trouwens nogaltijd moeite met een slinger losse waar je in moet haken, dus dat heb ik iets anders gedaan. Om de een of andere rede blijf ik het te strak doen (veel grotere naald of niet) om doorheen te haken.
ja dat doe ik dus ookquote:Op donderdag 4 april 2013 12:06 schreef trui het volgende:
[..]
ik ben er steeds beter in geworden, maar ik gebruik ook vaak de foundation sc om de eerste rij te maken.
ziet er leuk uitquote:Op donderdag 4 april 2013 10:47 schreef trui het volgende:
gisteravond de eerste streep van 't babydekentje gemaakt. dat haakt best lekker weg!
[ afbeelding ]
Ja dat is wel aan te raden. Voor allerlei dingen overigens:)quote:Op donderdag 4 april 2013 08:31 schreef Koningin het volgende:
[..]
Wordt tijd dat ik daar eens een accountje ga aanmaken...
interestingquote:Op donderdag 4 april 2013 09:31 schreef dapmar het volgende:
spring kon je al scannen of nog niet, waar we het laatst over hadden gehad? Mooie angelina ballerina zei mijn dochter gelijk toen ze hem zag hahaha.
ik heb ook felle kleurtjes wat is er verkeerd?quote:Op donderdag 4 april 2013 14:37 schreef Toverheks het volgende:
Ben eruit, ga geen ripple haken want werd me te grof, de breipennen gepakt en 276 steken opgezet, nu ff freubelen,tellen en trekken en heb leuke kleurtjes bij elkaar gezocht.
Enn TRUI je had gelijk, al die knallende kleuren werd gewoon niet mooi, nu heb ik oker en donkerblauw erbij en af en toe een richtelje felle kleur denk ik, maar eerst maar eens een beginnetje maken.
dat groen,geel en oranje schreeuwde je gewoon tegenmoet, dquote:Op donderdag 4 april 2013 15:33 schreef CREADO het volgende:
[..]
ik heb ook felle kleurtjes wat is er verkeerd?
Waar? Bij de Euroland betaal ik er sowieso 2 euro voor!quote:Op donderdag 4 april 2013 15:50 schreef Ynske het volgende:
oeh phildar coton 3 is nu voor 1.98 incl. zit op handen
[ afbeelding ]
http://www.monilana.nl/phil-coton-3/5883-phil-cotton-3-8011.htmlquote:Op donderdag 4 april 2013 16:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waar? Bij de Euroland betaal ik er sowieso 2 euro voor!
Lief uiltje!
Niets mis met felle kleurtjes. Heb je mijn Log cabin deken al eens gezien?quote:Op donderdag 4 april 2013 15:33 schreef CREADO het volgende:
[..]
ik heb ook felle kleurtjes wat is er verkeerd?
Ik ben gek op uitljes.quote:Op donderdag 4 april 2013 15:50 schreef Ynske het volgende:
oeh phildar coton 3 is nu voor 1.98 incl. zit op handen
[ afbeelding ]
deze is leuk met die visjes, en laat je deken eens zienquote:Op donderdag 4 april 2013 18:38 schreef trovey het volgende:
[..]
Niets mis met felle kleurtjes. Heb je mijn Log cabin deken al eens gezien?![]()
Over kleurtjes gesproken, de plastic zakjes houder is af....ja dat bobbelige krijg je vanzelf als je er zakken indoet.![]()
[ afbeelding ]
En met zeesterren...kon ik ook nog een naam bedenken "Deep blue sea plastic bagholder.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:14 schreef Toverheks het volgende:
[..]
deze is leuk met die visjes, en laat je deken eens zien
op de markt betaalde ik 1,8quote:Op donderdag 4 april 2013 16:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waar? Bij de Euroland betaal ik er sowieso 2 euro voor!
Lief uiltje!
van wibra? Ik doe met wit in ripple. (Groen oranje roze blauw paars geel )Heb je een foto?quote:Op donderdag 4 april 2013 16:07 schreef Toverheks het volgende:
[..]
dat groen,geel en oranje schreeuwde je gewoon tegenmoet, dus verwerk ze als randje in iets sombere kleuren, moet een hele plaid voor de bank worden, en dat Oker is zo mooi, eens gekocht bij de Wibra
heel leuk ohhhhhhhhhh in 1 woord GEWELDIGquote:Op donderdag 4 april 2013 19:29 schreef trovey het volgende:
[..]
En met zeesterren...kon ik ook nog een naam bedenken "Deep blue sea plastic bagholder.![]()
Je wilt kleurtjes zien?![]()
[ afbeelding ]
Genoeg kleurtjes zo...om precies te zijn 101.
zal morgen eens foto makenquote:Op donderdag 4 april 2013 19:42 schreef CREADO het volgende:
[..]
van wibra? Ik doe met wit in ripple. (Groen oranje roze blauw paars geel )Heb je een foto?
Als ik kleurtjes gebruik gebruik ik KLEURTJES.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:06 schreef Toverheks het volgende:
[..]
heel leuk ohhhhhhhhhh in 1 woord GEWELDIG
je hebt van die speciale wolhouders dat je er bollen van kan draaien zag ik ooit een keer, de kleuren van je deken prachtig, maar ik wilde ook deken voorop mijn nieuwe bank ( koop hem volgende maand) maar is wit met bloemen, en had zoiets nee niet teveel kleur erbij, maar wil gewoon iets moois op de bank dat ik er niet na een week op uitgekeken ben, daarom maar sombere kleuren afwisselend met die felle neon kleurtjesquote:Op donderdag 4 april 2013 20:45 schreef trovey het volgende:
[..]
Als ik kleurtjes gebruik gebruik ik KLEURTJES.![]()
Nu bezig met een "tussendoortje"...een DEKEN!![]()
Is wel met haaknaald nummer 15en een dik wollen garen wat ik eens bij de Kringloop vond, alleen het tot bollen maken (zijn van die strengen) is een hel als je in je eentje het moet doen.
Is in tegenstelling tot die deken (en mijn regenboogdeken) juist heel rustig, beige met gemêleerd bruin erdoor
. Zou er 4,5 uur over moeten doen maar dat lijkt me niet zo handig met die schouders en handen van mij.
KLEURTJES!quote:Op donderdag 4 april 2013 20:36 schreef Serinde het volgende:
M'n mooie-kleurtjes sjaal is af![]()
[ afbeelding ]
Link naar project op Ravelry
Heerlijk om te doen als je weing haaktijd hebt maar wel moet haken (moet, moet, moet!)
Oh wat tofquote:Op donderdag 4 april 2013 18:38 schreef trovey het volgende:
[..]
Niets mis met felle kleurtjes. Heb je mijn Log cabin deken al eens gezien?![]()
Over kleurtjes gesproken, de plastic zakjes houder is af....ja dat bobbelige krijg je vanzelf als je er zakken indoet.![]()
[ afbeelding ]
Klinkt goedquote:Op donderdag 4 april 2013 20:49 schreef Toverheks het volgende:
[..]
je hebt van die speciale wolhouders dat je er bollen van kan draaien zag ik ooit een keer, de kleuren van je deken prachtig, maar ik wilde ook deken voorop mijn nieuwe bank ( koop hem volgende maand) maar is wit met bloemen, en had zoiets nee niet teveel kleur erbij, maar wil gewoon iets moois op de bank dat ik er niet na een week op uitgekeken ben, daarom maar sombere kleuren afwisselend met die felle neon kleurtjes
Yep van boven, daar zit een haarelastiek wat wat breder is en onderin zit een kleiner haarelastiek zodat de boel er ook in blijft.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:52 schreef Miniem het volgende:
[..]
Oh wat tof
Echt een zeegevoel met die visjes
Doe je de zakjes er nou vanaf boven in?
wow, impressive!!!quote:Op donderdag 4 april 2013 19:29 schreef trovey het volgende:
[..]
En met zeesterren...kon ik ook nog een naam bedenken "Deep blue sea plastic bagholder.![]()
Je wilt kleurtjes zien?![]()
[ afbeelding ]
Genoeg kleurtjes zo...om precies te zijn 101.
Dank je.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:55 schreef trui het volgende:
[..]
wow, impressive!!!
en wat een leuke mobiussjaal serinde!
Ik wilde het net vragen.....quote:Op donderdag 4 april 2013 21:09 schreef CREADO het volgende:
Mijn neon kleurtjes begin [ afbeelding ]lijkt nu wel een voetbalclub hahaa
wat mooi, en wat lijkt me dat mooi garen zo op de fotoquote:Op donderdag 4 april 2013 20:36 schreef Serinde het volgende:
M'n mooie-kleurtjes sjaal is af![]()
[ afbeelding ]
Link naar project op Ravelry
Heerlijk om te doen als je weing haaktijd hebt maar wel moet haken (moet, moet, moet!)
dat bedoel ik, maar ik had geloof ik 260 steken :-)quote:Op vrijdag 5 april 2013 00:32 schreef Toverheks het volgende:
[..]
wat mooi, en wat lijkt me dat mooi garen zo op de foto
Credo die kleuren had ik ook, nu brei ik hem als ripple
oh wat schattig, en leuk zo de armpjes gedaan, ook foto als hij af is hoor!!!quote:Op vrijdag 5 april 2013 08:31 schreef Lijnloos het volgende:
Fluor Kleurtjes!
[ afbeelding ]
Nieuw vestje in de maak...
Even mijn zonnebril opzetten moment.......quote:Op vrijdag 5 april 2013 08:31 schreef Lijnloos het volgende:
Fluor Kleurtjes!
[ afbeelding ]
Oma.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:09 schreef kaatje50 het volgende:
goede morgen dames. Ben een paar dagen niet geweest, omdat ik Oma ben geworden.
2 april is mijn kleindochter geboren, Loiza![]()
ik had mijn haakwerk meegenomen naar de bevalling, maar heb maar één toer gehaakt.
voelde raar te gaan zitten haken, terwijl mijn schoondochter daar lag te zwoegen...
Over een paar daagjes is de adrenaline wel een beetje gezakt en komt er, hopelijk, rust in mijn hoofd, lijf en kan ik weer volop aan de slag met handwerken....
Voorlopig nog even aan de deken werken, dan maar eens kijken wat er nog nodig of wenselijk is aan babykleertjes...leuke ideeën zijn natuurlijk van harte welkom
begin je dan wel goed?quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:32 schreef trovey het volgende:
Mijn 4,5 uur deken klopt niet.64 lossen opzetten en dan een motief per twee haken...gaat twee rijen goed en dan hou ik ineens een steek over. aan het einde...en ik heb nog steeds 64 steken.
Snap er de bieten van
, al twee keer uitgehaald.
Nog maar eens het patroon bekijken, anderen klagen er niet over dus ik zal wel iets fout doen.
ik had hem nog net gelezen, vond het wel een goed (zo zou ik het doen, niks uithalen, sjoemelen wel, haha)quote:
ja maar het ging niet over die eerste rij, waar ze steken overhield, begreep ik bij de 2e keer lezen? dan gaat dit verhaal niet meer op.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:05 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik had hem nog net gelezen, vond het wel een goed (zo zou ik het doen, niks uithalen, sjoemelen wel, haha)
hmm, je hebt gelijk... dan weet ik het niet. zover reikt mijn haakkennis nietquote:Op vrijdag 5 april 2013 13:06 schreef trui het volgende:
[..]
ja maar het ging niet over die eerste rij, waar ze steken overhield, begreep ik bij de 2e keer lezen? dan gaat dit verhaal niet meer op.
Ja, en het zijn maar twee rijen, begin en rij 2 die je steeds herhaalt. Als ik die 2e rij niet goed deed zou het toch meteen fout moeten gaan en niet na 2 goede rijen?quote:
lijnloos helemaal gaaf! Ook ravelry? Ik ga ook eens kleding proberen denk ik als ik dit ziequote:Op vrijdag 5 april 2013 08:31 schreef Lijnloos het volgende:
Fluor Kleurtjes!
[ afbeelding ]
hoestie met je deken nu?quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:33 schreef Toverheks het volgende:
HieperdePiep en Hoera Oma Kaatje, en een mooie naam, nu maar lekker haken voor je kleindochter, vestjes/truitjes/dasjes/wantjes en wat al niet meer.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:09 schreef kaatje50 het volgende:
ik had mijn haakwerk meegenomen naar de bevalling, maar heb maar één toer gehaakt.
voelde raar te gaan zitten haken, terwijl mijn schoondochter daar lag te zwoegen...
Over een paar daagjes is de adrenaline wel een beetje gezakt en komt er, hopelijk, rust in mijn hoofd, lijf en kan ik weer volop aan de slag met handwerken....
Voorlopig nog even aan de deken werken, dan maar eens kijken wat er nog nodig of wenselijk is aan babykleertjes...leuke ideeën zijn natuurlijk van harte welkom
ppffff echt? Ben je dan werkloos of gewoon lekker weekend?quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:39 schreef Ynske het volgende:
mn baan houd op, dus ben aan t haken op t werk
weer een uiltje klaar
quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:40 schreef CREADO het volgende:
[..]
ppffff echt? Ben je dan werkloos of gewoon lekker weekend?
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
welk uiltje?quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:54 schreef dapmar het volgende:
mag ik nog een keer zeuren over het uiltje. ik heb het vleugeltje van matawi. Dan heb ik de lange draad die aan het vleugeltje zit, die steek ik door een vaste vh vleugeltje en dan ga ik door het uiltje maar hoe kom ik dan terug zal ik maar zeggen ga je dan willekeurig ergens uit het uiltje komen of....? dat is vooral waar ik tegenaan loop.
Dus willen jullie hier mij mee op weg helpen als ik dat eenmaal snap komt het helemaal goed maarhet uiltje heeft inmiddels alle hoeken vh huis gezien
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 5 april 2013 11:09 schreef kaatje50 het volgende:
matawi uilte. je hebt het lijfje al gevuld en dan moet je er vleugeltjes op vast maken.quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:05 schreef Ynske het volgende:
[..]
welk uiltje?
die van mij zijn er gewoon opgestikt
pak een borduurnaald, steek de lange draad erdoor en steek deze door t vleugeltje onderlangs een vaste, weer door t vleugeltje, weer door een vaste etcquote:Op vrijdag 5 april 2013 15:12 schreef dapmar het volgende:
[..]
matawi uilte. je hebt het lijfje al gevuld en dan moet je er vleugeltjes op vast maken.
Afwerking:
- Begin met de oogjes vastzetten. Steek de pennetjes van de veiligheidsoogjes tussen rij 15 en 16 met ruimte tussen de oogjes (ongeveer 2-3 v). Naai ze met een slingersteek vast.
- Speld de vleugels op de goede plek, tussen rij 14 en 15.
Naai ze met een slingersteek vast tot rij 7.
- Zet het snaveltje tussen de ogen tussen rij 14 en 15 met een speld vast.
En naai hem met een slingersteek vast.
- Neem de lange draad die aan het hoofd zit en weef hem door de hoofdrand tot in het midden. Maak nu een klein steekje om hem vast te zetten. Haal hierna de draad van boven tot onder in een rechte lijn door het lijf en trek de draad iets aan, zodat er midden tussen de oren een kuiltje ontstaat(je krijgt hierdoor een soort V-vorm in het hoofd). Zet de draad opnieuw vast met een klein steekje. Herhaal indien nodig en werk de draad af door hem nogmaals door het lijf te steken en het overtollige garen af te knippen.
- Werk als laatste, als je tevreden bent met hoe alles in elkaar zit, alle nu nog loshangende draadjes weg door ze door het lijf te steken en zo nodig het overtollige garen af te knippen
Klaar is je uiltje!
©T.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:13 schreef Ynske het volgende:
[..]
pak een borduurnaald, steek de lange draad erdoor en steek deze door t vleugeltje onderlangs een vaste, weer door t vleugeltje, weer door een vaste etc
ja net waar je het vleugeltje plaatst daaronder een vaste erin en de andere kant vd vaste weer terug?quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:13 schreef Ynske het volgende:
[..]
pak een borduurnaald, steek de lange draad erdoor en steek deze door t vleugeltje onderlangs een vaste, weer door t vleugeltje, weer door een vaste etc
ja, gewoon naaienquote:Op vrijdag 5 april 2013 15:29 schreef dapmar het volgende:
[..]
ja net waar je het vleugeltje plaatst daaronder een vaste erin en de andere kant vd vaste weer terug?
klopt. Ja het is lastig uitleggen. Jeczet het vleugeltje gewoon er aan zoals jij vind dat je het mooi vindt. En anders plak je het er op.quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:29 schreef dapmar het volgende:
[..]
ja net waar je het vleugeltje plaatst daaronder een vaste erin en de andere kant vd vaste weer terug?
Gewoon overheen gelezen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:39 schreef CREADO het volgende:
[..]
lijnloos helemaal gaaf! Ook ravelry? Ik ga ook eens kleding proberen denk ik als ik dit zie![]()
Jippie! Kaatje van harte en geniet er van want voor je het weet is de kleine groot!
Trovey heel herkenbaar haakblindheid![]()
. Ik zie het soms ook echt niet meer. Dan leg ik het weg en later gaat het weer als een tirelier :-)
Waardeloos, hopelijk valt het mee.quote:Op [url=http://forum.fok.nl/
topic/1953412/11/25#124915149]vrijdag 5 april 2013 14:46[/url] schreef Ynske het volgende:
[..]
[..]
quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:12 schreef Ynske het volgende:
en deze ook maar eventjes snel tussendoor gedaan.
[ afbeelding ]
sterkte..gewoon lekker mee lurken zou ik zeggen hahahaquote:Op vrijdag 5 april 2013 15:36 schreef gothic-blackie het volgende:
Gefeliciteerd Kaartje!!!
Hier even wat rustiger aan doen, heb een reuma aanval in mijn schouder dus elke beweging doet pijn. Gelukkig duurt dat maar een a twee dagen en dan kan ik mijn sjaal afronden (afhechten en zo)
slaan, duwenquote:Op vrijdag 5 april 2013 16:10 schreef dapmar het volgende:
Nou vleugels een soort van geluktnu ben ik in gevecht met de veiligheidsoogjes... hoe ik die er op krijg zonder pijn in mijn vingers auuuuuuuuuuuuuuu
Ik heb 1 bol, zal als ik thuis ben even kijken (zit nu op werk)quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:04 schreef AppleMartini het volgende:
Haakdames, ik heb een enorm probleemBij mijn zeeman hadden ze bollen mintkleurige wol Royal, maar toen ik net meer bollen wilde halen was alles op en kwam het niet meer binnen... Heeft iemand hier die kleur over en wil ze kwijt aan mij?
Dat zou super zijnquote:Op vrijdag 5 april 2013 17:33 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik heb 1 bol, zal als ik thuis ben even kijken (zit nu op werk)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |