welk uiltje?quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:54 schreef dapmar het volgende:
mag ik nog een keer zeuren over het uiltje. ik heb het vleugeltje van matawi. Dan heb ik de lange draad die aan het vleugeltje zit, die steek ik door een vaste vh vleugeltje en dan ga ik door het uiltje maar hoe kom ik dan terug zal ik maar zeggen ga je dan willekeurig ergens uit het uiltje komen of....? dat is vooral waar ik tegenaan loop.
Dus willen jullie hier mij mee op weg helpen als ik dat eenmaal snap komt het helemaal goed maarhet uiltje heeft inmiddels alle hoeken vh huis gezien
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 5 april 2013 11:09 schreef kaatje50 het volgende:
goede morgen dames. Ben een paar dagen niet geweest, omdat ik Oma ben geworden.
2 april is mijn kleindochter geboren, Loiza![]()
ik had mijn haakwerk meegenomen naar de bevalling, maar heb maar één toer gehaakt.
voelde raar te gaan zitten haken, terwijl mijn schoondochter daar lag te zwoegen...
Over een paar daagjes is de adrenaline wel een beetje gezakt en komt er, hopelijk, rust in mijn hoofd, lijf en kan ik weer volop aan de slag met handwerken....
Voorlopig nog even aan de deken werken, dan maar eens kijken wat er nog nodig of wenselijk is aan babykleertjes...leuke ideeën zijn natuurlijk van harte welkom
matawi uilte. je hebt het lijfje al gevuld en dan moet je er vleugeltjes op vast maken.quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:05 schreef Ynske het volgende:
[..]
welk uiltje?
die van mij zijn er gewoon opgestikt
pak een borduurnaald, steek de lange draad erdoor en steek deze door t vleugeltje onderlangs een vaste, weer door t vleugeltje, weer door een vaste etcquote:Op vrijdag 5 april 2013 15:12 schreef dapmar het volgende:
[..]
matawi uilte. je hebt het lijfje al gevuld en dan moet je er vleugeltjes op vast maken.
Afwerking:
- Begin met de oogjes vastzetten. Steek de pennetjes van de veiligheidsoogjes tussen rij 15 en 16 met ruimte tussen de oogjes (ongeveer 2-3 v). Naai ze met een slingersteek vast.
- Speld de vleugels op de goede plek, tussen rij 14 en 15.
Naai ze met een slingersteek vast tot rij 7.
- Zet het snaveltje tussen de ogen tussen rij 14 en 15 met een speld vast.
En naai hem met een slingersteek vast.
- Neem de lange draad die aan het hoofd zit en weef hem door de hoofdrand tot in het midden. Maak nu een klein steekje om hem vast te zetten. Haal hierna de draad van boven tot onder in een rechte lijn door het lijf en trek de draad iets aan, zodat er midden tussen de oren een kuiltje ontstaat(je krijgt hierdoor een soort V-vorm in het hoofd). Zet de draad opnieuw vast met een klein steekje. Herhaal indien nodig en werk de draad af door hem nogmaals door het lijf te steken en het overtollige garen af te knippen.
- Werk als laatste, als je tevreden bent met hoe alles in elkaar zit, alle nu nog loshangende draadjes weg door ze door het lijf te steken en zo nodig het overtollige garen af te knippen
Klaar is je uiltje!
©T.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:13 schreef Ynske het volgende:
[..]
pak een borduurnaald, steek de lange draad erdoor en steek deze door t vleugeltje onderlangs een vaste, weer door t vleugeltje, weer door een vaste etc
ja net waar je het vleugeltje plaatst daaronder een vaste erin en de andere kant vd vaste weer terug?quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:13 schreef Ynske het volgende:
[..]
pak een borduurnaald, steek de lange draad erdoor en steek deze door t vleugeltje onderlangs een vaste, weer door t vleugeltje, weer door een vaste etc
ja, gewoon naaienquote:Op vrijdag 5 april 2013 15:29 schreef dapmar het volgende:
[..]
ja net waar je het vleugeltje plaatst daaronder een vaste erin en de andere kant vd vaste weer terug?
klopt. Ja het is lastig uitleggen. Jeczet het vleugeltje gewoon er aan zoals jij vind dat je het mooi vindt. En anders plak je het er op.quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:29 schreef dapmar het volgende:
[..]
ja net waar je het vleugeltje plaatst daaronder een vaste erin en de andere kant vd vaste weer terug?
Gewoon overheen gelezen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:39 schreef CREADO het volgende:
[..]
lijnloos helemaal gaaf! Ook ravelry? Ik ga ook eens kleding proberen denk ik als ik dit zie![]()
Jippie! Kaatje van harte en geniet er van want voor je het weet is de kleine groot!
Trovey heel herkenbaar haakblindheid![]()
. Ik zie het soms ook echt niet meer. Dan leg ik het weg en later gaat het weer als een tirelier :-)
Waardeloos, hopelijk valt het mee.quote:Op [url=http://forum.fok.nl/
topic/1953412/11/25#124915149]vrijdag 5 april 2013 14:46[/url] schreef Ynske het volgende:
[..]
[..]
quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:12 schreef Ynske het volgende:
en deze ook maar eventjes snel tussendoor gedaan.
[ afbeelding ]
sterkte..gewoon lekker mee lurken zou ik zeggen hahahaquote:Op vrijdag 5 april 2013 15:36 schreef gothic-blackie het volgende:
Gefeliciteerd Kaartje!!!
Hier even wat rustiger aan doen, heb een reuma aanval in mijn schouder dus elke beweging doet pijn. Gelukkig duurt dat maar een a twee dagen en dan kan ik mijn sjaal afronden (afhechten en zo)
slaan, duwenquote:Op vrijdag 5 april 2013 16:10 schreef dapmar het volgende:
Nou vleugels een soort van geluktnu ben ik in gevecht met de veiligheidsoogjes... hoe ik die er op krijg zonder pijn in mijn vingers auuuuuuuuuuuuuuu
Ik heb 1 bol, zal als ik thuis ben even kijken (zit nu op werk)quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:04 schreef AppleMartini het volgende:
Haakdames, ik heb een enorm probleemBij mijn zeeman hadden ze bollen mintkleurige wol Royal, maar toen ik net meer bollen wilde halen was alles op en kwam het niet meer binnen... Heeft iemand hier die kleur over en wil ze kwijt aan mij?
Dat zou super zijnquote:Op vrijdag 5 april 2013 17:33 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik heb 1 bol, zal als ik thuis ben even kijken (zit nu op werk)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |