Als je zo doorgaat kun je aan het einde van het jaar net een top 4 maken.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
my bloody valentine - mbvis denk ik mijn enige aankoop nog maar geweest (of was dat nog vorig jaar) het is nog maar maart
Dat is wel een goede richtlijn... ik koop meestal net iets oudere albums.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als je zo doorgaat kun je aan het einde van het jaar net een top 4 maken.
Ik zal er ook over nadenken, relatief t.o.v. vorig jaar al veel geluisterd, maar veel gelijkwaardige albums.
Dit topic is nooit te vroeg! En jij kwam met top 5s in het hoofd-topic toch??quote:
Hey ik kon niet laten iets te zeggen als juist jij de aanzet tot de lijstjes had gedaan!!!quote:Op maandag 25 maart 2013 20:31 schreef Moody het volgende:
[..]
Haphaphaphapperdehap
Helemaal goed. Kan ik Petertje in 2 topics pluggen
Een nieuwe Harcourt? Dat had ik gemist! Snel luisterenquote:Op maandag 25 maart 2013 20:31 schreef IAmKloot het volgende:
leuk jaar tot nu toe
01 My Bloody Valentine - mbv
02 Nick Cave & The Bad Seeds - Push The Sky Away
03 Ron Sexsmith - Forever Endeavour
04 I Am Kloot - Let it All In
05 Youth Lagoon - Wondrous Bughouse
06 Ed Harcourt - Back Into The Woods
07 Black Rebel Motorcycle Club - Specter At The Feast
08 Ducktails - The Flower Lane
09 Matmos - The Marriage Of True Minds
10 Matthew E White - Big Inner
Erg fijn dat je achter elk album even het jaartal vermeldt, ik dacht inderdaad even dat het 1986 was.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:02 schreef Atmosphere72 het volgende:
M'n top10 tot nu toe:
1. Riverside - Shrine of New Generation Slaves (2013)
2. Steven Wilson - The Raven That Refused to Sing (And Other Stories) (2013)
3. Sound City - Real to Reel (2013)
4. Villagers - {Awayland} (2013)
5. Black Rebel Motorcycle Club - Specter at the Feast (2013)
6. The Doppelgangaz - Hark (2013)
7. Depeche Mode - Delta Machine (2013)
8. Local Natives - Hummingbird (2013)
9. A$AP Rocky - Long. Live. A$AP (2013)
10. Jacco Gardner - Cabinet of Curiosities (2013)
Nieuwe C&C wel prima ja? Heb er tot nu toe vrij weinig over gehoord.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:00 schreef starla het volgende:
Coheed and Cambria - The afterman: descension...
Steven Wilson - The raven that refused...
Foals - Holy fire
Biffy Clyro - Opposites
Van de rest nog niet zo gecharmeerd.
Verbaast mij ook een beetje. Echt een geweldig album met goede reviews. Wel meer poppy dan de voorgangers, maar mijns inziens een stuk beter dan ascensionquote:Op maandag 25 maart 2013 21:19 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Nieuwe C&C wel prima ja? Heb er tot nu toe vrij weinig over gehoord.
Ik ken eigenlijk alleen Year of the Black Rainbow, wist niet eens dat ze afgelopen jaar een nieuw album hadden uitgebracht. Eens gaan luisteren dan maar.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:23 schreef starla het volgende:
[..]
Verbaast mij ook een beetje. Echt een geweldig album met goede reviews. Wel meer poppy dan de voorgangers, maar mijns inziens een stuk beter dan ascension
spotify is gek.quote:Op maandag 25 maart 2013 22:49 schreef Norrage het volgende:
Is Tegan and Sara trouwens 2013? Spotify zegt 2012
Heb je Torres al beluisterd? Dat past mogelijk ook wel in jou straatjequote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:20 schreef ranja het volgende:
Ik heb wel meer geluisterd dan wat ik nu genoemd heb, maar die vind ik nog niet echt noemenswaardig. Misschien komt dat nog als ik ze vaker beluister en/of besluit ze toch te kopen (oa Laura jansen, Joy Formidable, Mazes).
Is dat een EP??quote:Op maandag 25 maart 2013 23:15 schreef Norrage het volgende:
Phosphorescent - Here's to Taking It Easy
Volgens mij een volledig album. Iig wel goed op het eerste gehoor.quote:
Excuus, dat was het album van 3 jaar geleden. Verkeerde copy paste uit mijn RYMquote:
Ah, okee. Was al aan het zoeken.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Excuus, dat was het album van 3 jaar geleden. Verkeerde copy paste uit mijn RYMMuchacho gaat het over dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Moody op 29-03-2013 22:35:55 ]
Absoluut niet zo goed als Dog Man Star of Suede, maar toch wel redelijk in lijn met Coming Up. De echte Suede sound is niet verloren gegaan. De nummers zijn wel wat meer "to the point", moet je van houden. Een van de betere platen tot nu toe dit jaar (positie had ook 2 of 3 kunnen zijn.)quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:13 schreef methodmich het volgende:
Suede, toch wel benieuwd naar. Staat erg hoog bij jou (hoger kan niet). Maar ik heb ergens nog twijfel om te gaan luisteren, met de oudere platen in het achterhoofd. Kan bijna alleen tegenvallen. Maar goed, toch maar eens gaan doen.
En dan te bedenken dat dit album van vorig jaar dateertquote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:13 schreef methodmich het volgende:
Heb zelf een willekeurige volgorde aangehouden, maar eigenlijk tot dusverre slechts één plaat die me écht heel erg raakt:
[ afbeelding ]
Bij mij staat er 2013 op de hoes, dus dat houd ik dan maar aan.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 23:28 schreef Arn0 het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat dit album van vorig jaar dateert
In lijn met Coming Up... Dan zou het dus direct de beste Suede-plaat evenaren, in mijn ogen dan.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:33 schreef Moody het volgende:
[..]
Absoluut niet zo goed als Dog Man Star of Suede, maar toch wel redelijk in lijn met Coming Up. De echte Suede sound is niet verloren gegaan. De nummers zijn wel wat meer "to the point", moet je van houden. Een van de betere platen tot nu toe dit jaar (positie had ook 2 of 3 kunnen zijn.)
Phosphorescent toch wel behoorlijk in jouw straatje. Al geprobeerd?
Ja wel geinig, maar na 5 nummers wel gehoordquote:
Maar eens een kleine update:quote:Op maandag 25 maart 2013 23:15 schreef Norrage het volgende:
Oh ik heb mijn lijstje nog niet eens gepost merk ik nu.
In willekeurige volgorde mijn meest geluisterde albums (maar Nick Cave staat wel bovenaan) en dikgedrukt (mijn nstijl) de albums die ik bovengemiddeld goed vind:
Nick Cave - Push the Sky Away
Atoms for Peace - Amok
Orlando - The Early Warning Company
Pien Feith - Tough Love
Mozes and the Firstborn - s/t
Suuns - Images du Futur
Brandt Brauer Frick - Miami
Benjamin Herman - Cafe Solo
Low - The Invisible Way
Justin Timberlake - 20/20
Autre ne Veut - Anxiety
Rhye - Woman
Phosphorescent - Muchacho
Yo La Tengo - Fade
Devendra Banhart - Mala
Jose James - No Beginning No End
Inc. - No World
Toro Y Moi - nothing In Return
Jamie Lidell - s/t
Karsu Donmez - Confession
Ik heb alweer te veel geluisterd
Wat heb je veel geluisterd alquote:Op donderdag 30 mei 2013 14:33 schreef Gehenna het volgende:
Gaat waarschijnlijk nog wel wat schuiven, maar mijn top 10 ziet er nu zo uit:
1 Fire! Orchestra - Exit!
2 The Knife - Shaking the Habitual
3 My Bloody Valentine - m b v
4 Autechre - Exai
5 Daniël Lohues - Ericana
6 Jimi Hendrix - People, Hell and Angels
7 Savages - Silence Yourself
8 Pat Metheny - Tap: Book of Angels, Volume 20
9 Suuns - Images du futur
10 Paysage d'Hiver - Das Tor
Ik hou het dit jaar ook voor het eerst bij welke nieuwe albums ik geluisterd heb. Hier staat de rest van de lijst: http://rateyourmusic.com/list/Gehenna/2013/
Justin Timberlake staat voor zijn doen juist heel hoog hoor, verschrikkelijk ventje vind ik dat normaalquote:Op donderdag 30 mei 2013 14:41 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wat heb je veel geluisterd alVind dat je Justin Timberlake echt laag hebt staan. En Biffy Clyro eigenlijk ook wel
En Lohues opvallend hoogquote:Op donderdag 30 mei 2013 14:45 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Justin Timberlake staat voor zijn doen juist heel hoog hoor, verschrikkelijk ventje vind ik dat normaal
Biffy deed me gewoon heel erg weinig, een beetje wat ik ook altijd bij de Foo Fighters b.v. heb, ik hoor dat het wel aardig in elkaar zit, prima productie, maar verder niet spannend genoeg om het echt te kunnen waarderen
Sowieso een zwak voor die manquote:Op donderdag 30 mei 2013 14:47 schreef debeterebob het volgende:
[..]
En Lohues opvallend hoogWat maakt dit beter dan zijn vorige albums?
Ik zit ook wel op zo'n 70 albums gok ik, maar ik heb alleen hetgene dat ik goed vind in mijn lijst op RYM staan:quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:41 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wat heb je veel geluisterd alVind dat je Justin Timberlake echt laag hebt staan. En Biffy Clyro eigenlijk ook wel
Nog geen Kurt Vile?quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:08 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zit ook wel op zo'n 70 albums gok ik, maar ik heb alleen hetgene dat ik goed vind in mijn lijst op RYM staan:
http://rateyourmusic.com/list/Norrage/best_of__2013__albums_
Ja daar kwam ik dus hier boven achter dat ik die was vergetenquote:
Vind jouw lijstje wel tof in ieder geval. Alleen kwestie van smaak dat dingen als Flaming Lips lager komen bij mij.quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:08 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zit ook wel op zo'n 70 albums gok ik, maar ik heb alleen hetgene dat ik goed vind in mijn lijst op RYM staan:
http://rateyourmusic.com/list/Norrage/best_of__2013__albums_
Toch al wel 3-4x beluisterdquote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe kun je nou in één dag zeggen hoe goed 'ie is
Ik heb 'em al meer dan een weekquote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe kun je nou in één dag zeggen hoe goed 'ie is
Weet je dat heel zeker? Volgens mijn doorgaans uiterst betrouwbare site voor dit soort zaken is hij gelekt op de 28e.quote:
Mooi lijstje!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:31 schreef Moody het volgende:
Ik doe ook weer een poging. Heb het maar bij 20 gelaten
lijst
Dankquote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:37 schreef kciR het volgende:
[..]
Mooi lijstje!
Cloud Cult, Jonas Winterland (de titel klinkt alvast interessant) en The Embassy ken ik niet, die ga ik even opzoeken.
Ja, kloptquote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:42 schreef Moody het volgende:
[..]
DankVrij veel overlap met jouw lijstje zie ik
Jonas Winterland en The Embassy zou je wel kunnen waarderen. Cloud Cult is een "lastig" bandje. You love it or you hate it.
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:46 schreef Tchock het volgende:
Enorme taalfout in de TT trouwens. En dan te bedenken dat alle vorige pre-jaarlijstjes wel goed waren
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:23 schreef Tchock het volgende:
[..]Jij ontzettende zeurpruim!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik had het er geloof ik expres op gezet, om het te benadrukken... Dan mag het wel toch?je ken toch ook zeggen hét topic of dé beste ofzo...Benadrukking! Maar goed. ontopic
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
ik denk dat ik die gewoon ga uitchecken op basis van het hoesje en dat ik weet dat het (dark) ambient isquote:
Dat heb je helemaal verkeerd. Ik heb DO2 zorgvuldig geobserveerd de afgelopen dagen en Excavation is helemaal geen dark ambient. Het is de wederopstandig van Jezus, het getal 42, de oplossing van alle klimaatproblemen, brenger van vrede op aarde en bron van het ultieme geluk.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:37 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ik denk dat ik die gewoon ga uitchecken op basis van het hoesje en dat ik weet dat het (dark) ambient is
oh laat dan maarquote:Op zondag 2 juni 2013 17:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat heb je helemaal verkeerd. Ik heb DO2 zorgvuldig geobserveerd de afgelopen dagen en Excavation is helemaal geen dark ambient. Het is de wederopstandig van Jezus, het getal 42, de oplossing van alle klimaatproblemen, brenger van vrede op aarde en bron van het ultieme geluk.
Of het ook de Heilige Graal is, daar verschillen de meningen over. Waarschijnlijk wel.
Leuk albumpje idd, ook een grappige hoes.quote:
Ik was behoorlijk onder de indruk van de album-stream gisterenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:54 schreef Norrage het volgende:
En is ie goed? net zo goed als Haxan Cloak?
Het scheelt niet veel, denk ik. Wordt nog spannend.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:54 schreef Norrage het volgende:
En is ie goed? net zo goed als Haxan Cloak?
Boards of Canada!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:52 schreef ranja het volgende:
2013 is wel het jaar van de Grote Come Backs tot nu toe he?
My Bloody Valentine
Queens of the Stone Age
David Bowie
Daft Punk
volgens mij vergeet ik er nog wat
die 4 die ik noemde heb ik nog gemengde gevoelens overquote:
De BoC plaat was wel degelijk een behoorlijke happening, meesterlijke promo-actie ging er aan voor af. Het halve internet zat puzzels op te lossen om info te krijgen over die nieuwe plaat. Gisteravond voor het eerst online te luisteren via een stream waar meer dan 25.000 man naar luisteren..quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:03 schreef ranja het volgende:
[..]
die 4 die ik noemde heb ik nog gemengde gevoelens overmaar ik heb nog geen rimpeltje opwinding gehoord over een nieuwe BoC terwijl Bowie en de rest niet aan te ontkomen viel dat je wist dat ze wat nieuws hadden
Dan zou ik nog eerder Suede noemen.
jups en Fleetwood Mac ook trouwensquote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:05 schreef ranja het volgende:
Oja, OMD natuurlijk. ook een grote naam hoewel de opwinding daarover in de media wel wat minder was.
oja Fleetwood Mac al hebben die alleen nog maar een ep. Maar toch.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:07 schreef Gehenna het volgende:
jups en Fleetwood Mac ook trouwens
Depeche Mode, was niet echt een come-back of wel?
Black Sabbath schijnt er ook weer eentje uitgepoept te hebbenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:52 schreef ranja het volgende:
My Bloody Valentine
Queens of the Stone Age
David Bowie
Daft Punk
ohja, die ben ik zelfs op dit moment aan het luisterenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:10 schreef arucard het volgende:
[..]
Black Sabbath schijnt er ook weer eentje uitgepoept te hebben
QOTSA en Daft Punk vind ik niet echt comebacks. Dat je wat langer tussen twee albums doet maakt niet dat je weg bentquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:52 schreef ranja het volgende:
My Bloody Valentine
Queens of the Stone Age
David Bowie
Daft Punk
precies, Daft Punk hadden sowieso die Tron Legacy OST nog in 2010..quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
QOTSA en Daft Punk vind ik niet echt comebacks. Dat je wat langer tussen twee albums doet maakt niet dat je weg bent
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:03 schreef ranja het volgende:
[..]
die 4 die ik noemde heb ik nog gemengde gevoelens overmaar ik heb nog geen rimpeltje opwinding gehoord over een nieuwe BoC terwijl Bowie en de rest niet aan te ontkomen viel dat je wist dat ze wat nieuws hadden
Dan zou ik nog eerder Suede noemen.
Toch een behoorlijk goed album van DM. Misschien niet vernieuwend, maar wel gewoon goed.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:09 schreef ranja het volgende:
[..]
oja Fleetwood Mac al hebben die alleen nog maar een ep. Maar toch.
DM niet echt nee, al is het misschien best lang geleden dat ze zoveel aandacht hebben gehad in Nederland?
Thanks, ik was die alweer vergetenquote:Op donderdag 6 juni 2013 09:28 schreef Gijscoman het volgende:
Mijn top 5 tot nu toe:
Black Sabbath - 13
Wardruna - Runaljod: Yggdrasil
Ghost – Infestissumam
New Keepers of the Water Towers – The Cosmic Child
Avantasia – The Mystery of Time
De nieuwe van Shining viel me eerlijk gezegd de eerste keer wat tegen, maar het zal wel wat meer luisterbeurten verdienen. Pelagial van The Ocean ben ik enthousiast over, maar moet ik nog wat vaker draaien. Tevens moet ik nog zeker de nieuwe van Savages, I Am Kloot, Deep Purple, Darkthrone, Kvelertak en Burzum beluisteren.
Nog niet gehoord, maar de beschrijving klinkt goed! Zal 't zeker opzoeken.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:19 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Thanks, ik was die alweer vergetenSavages en (en Darkhtrone ook) zijn ook zeker de moeite waard
Nieuwe Blood Ceremony (The Eldritch Dark) al geluisterd? Die passen op zich wel aardig bij Ghost en Black Sabbath qua sound, maar dan met wat meer invloeden van Jefferson Airplane & Jethro Tull erin
quote:Op maandag 10 juni 2013 22:45 schreef Gehenna het volgende:
Dit vrij vrolijke album (iig voor mijn doen) is echt baas zeg
Howlin, an album by Jagwar Ma on Spotify.
zojuist voor het eerst geluisterd, meteen onder de indruk...heerlijke plaatquote:Op maandag 10 juni 2013 22:45 schreef Gehenna het volgende:
Dit vrij vrolijke album (iig voor mijn doen) is echt baas zeg
Howlin, an album by Jagwar Ma on Spotify.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:16 schreef IAmKloot het volgende:
[..]
[..]
zojuist voor het eerst geluisterd, meteen onder de indruk...heerlijke plaat
Dat bedoel ikquote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:16 schreef IAmKloot het volgende:
[..]
[..]
zojuist voor het eerst geluisterd, meteen onder de indruk...heerlijke plaat
ik benieuwd bij hoeveel mensen jacco gardner de eindlijst haalt. Ik was aanvankelijk erg positief, maar het valt na een paar maanden toch wel tegenquote:Op zondag 16 juni 2013 16:59 schreef Peter88Online het volgende:
Voor het afgelopen jaar is dit em geworden. Maar het kan aan het einde zo maar veranderen.
1. Villagers – {Awayland}
2. The National – Trouble Will Find Me
3. Jacco Gardner – Cabinet of Curiosities
4. Charles Bradley – Victim Of Love
5. Valerie June – Pushin' Against A Stone
6. Nick Cave & The Bad Seeds – Push the Sky Away
7. Dangers of the Sea – Dangers Of The Sea
8. Trixie Whitley – Fourth Corner
9. Laura Marling – Once I Was An Eagle
10. David Bowie – The Next Day
Ik vind 'm nog steeds wel tof, maar hij klinkt wel een stuk minder gevarieerd dan ik in eerste instantie dachtquote:Op zondag 16 juni 2013 19:32 schreef IAmKloot het volgende:
[..]
ik benieuwd bij hoeveel mensen jacco gardner de eindlijst haalt. Ik was aanvankelijk erg positief, maar het valt na een paar maanden toch wel tegen
Top 10 zou moeten lukken. Hoewel, we zijn nog niet halverwege en dan staat ie bij mij denk ik nu 8e. Dus zal er nog om gaan hangen. Desondanks vind ik het wel een fijne plaat.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:32 schreef IAmKloot het volgende:
[..]
ik benieuwd bij hoeveel mensen jacco gardner de eindlijst haalt. Ik was aanvankelijk erg positief, maar het valt na een paar maanden toch wel tegen
ik vond het wel tof eigenlijkquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:29 schreef Norrage het volgende:
Ik vind hem een beetje té. MAar ik moet hem nog wat geconcentreerder luisteren. Hun (zijn?) "slechte" optreden op BKS doet mij ook een beetje bevooroordeeld zijn.
dat was de single van 'The Red Wing'quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:31 schreef kciR het volgende:
Fuck Buttons? Is dit de hoes? Ik dacht die gouden kubus..
John Vanderslice, goed bezig!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:28 schreef IAmKloot het volgende:
tussenstandje
01 John Vanderslice - Dagger Beach
02 Nick Cave & The Bad Seesds - Push The Sky Away
03 Beady Eye - BE
04 No Joy - Wait To Pleasure
05 Smith Westerns- Soft Will
06 The Pastels - Night Time Made Us
07 Widowspeak - Almanac
08 I Am Kloot - Let It All In
09 Beaches - She Beats
10 Bored Nothing - Bored Nothing
ik vond hem zeker ivm andere Strokes-albums tegenvallendquote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:31 schreef BoerBert het volgende:
Ik vind Comedown Machine nu wel leuk eigenlijk.
Ik ook hoor. Snap dat extreem negatieve niet zo.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:31 schreef BoerBert het volgende:
Ik vind Comedown Machine nu wel leuk eigenlijk.
Django Django is trouwens 2012quote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:43 schreef droommoord het volgende:
[..]
ik vond hem zeker ivm andere Strokes-albums tegenvallend
zit iTunes een beetje te liegen tegen mijquote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:53 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Django Django is trouwens 2012
De rest van je top 5 is ook al overratedquote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:57 schreef droommoord het volgende:
[..]
zit iTunes een beetje te liegen tegen mij
Alles schuift op en 5. wordt Great Minds van Great Minds; overhyped maar toch een hoge kwaliteit nederhop waar ik veel aan heb.
ojaa sorry, ik was vergeten dat je alleen albums mag listen die niet in de media zijn gekomenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:59 schreef debeterebob het volgende:
[..]
De rest van je top 5 is ook al overrated
Tof lijstjequote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:24 schreef calexico27 het volgende:
Tot nu toe:
Thermals, the - Desperate Ground
Savages - Silence Yourself
Cronin, Mikal - MCII
Vampire Weekend - Modern Vampires of the City
Portugal. The Man - Evil Friends
Deerhunter - Monomania
Veronica Falls - Waiting For Something To Happen
Primal Scream - More Light
Iggy & the Stooges - Ready to Die
French Films - White Orchid
En nog steeds is je nummer 1 uit 2012..quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:37 schreef methodmich het volgende:
Ellen Schoenaerts Kwartet nog altijd vrij stevig op 1 bij mij, met tevens hoge noteringen voor The Thermals, CocoRosie, Nick Cave & The Bad Seeds, Parquet Courts en Tegan and Sara. Met Waxahatchee en The Child Of Love als kandidaten om te stijgen.
Nederlandse release niet.quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:38 schreef Arn0 het volgende:
[..]
En nog steeds is je nummer 1 uit 2012..
We wonen in Nederland toch?quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:41 schreef MCH het volgende:
[..]
Als die meetellen dan is Deep Sea Arcade denk ik wel mijn album van het jaar.
Jij moet dan ook de Belgische release aanhouden bij je jaarlijst.quote:
Hebben die een nieuwequote:Op maandag 12 augustus 2013 12:26 schreef Kerftminister het volgende:
Nou tijd voor een nieuwe:
1. Queens of the Stone Age - ...Like Clockwork
2. Thundercat - Apocalypse
3. Portugal. The Man - Evil Friends
4. Prodigy x Alchemist - Albert Einstein
5. Czarface - Czarface
6. Great Minds - Great Minds
7. Boards of Canada - Tomorrow's Harvest
8. Thee Oh Sees - Floating Coffin
9. Bombino - Nomad
10. Tyler, the Creator - Wolf
11. Peace - In Love
12. Quasimoto - Yessir, Whatever
13. My Bloody Valentine - mbv
14. Daft Punk - Random Access Memories
15. Primal Scream - More Light
16. Lovesliescrushing - Ghost Colored Halo
17. Yo La Tengo - Fade
18. Bassekou Kouyaté & Ngoni Ba - Jama Ko
19. Big K.R.I.T. - King Remembered in Time
20. Sistar - Give it to Me
Misschien heb je teveel Spice Girls geluisterdquote:Op maandag 12 augustus 2013 12:45 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Hebben die een nieuwe
WTF, ze hebben al 3 albums uit die ik nog niet kenecht niets van meegekregen...
Was pas de eerste die ik van hen hoorde, maar een magische plaat hoor. Niet super qua kwaliteit, maar toch speciaal.quote:Op maandag 12 augustus 2013 12:45 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Hebben die een nieuwe
WTF, ze hebben al 3 albums uit die ik nog niet kenecht niets van meegekregen...
Het is wellicht tijd voor een Loveliescrushing dagtop5quote:Op maandag 12 augustus 2013 12:48 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Misschien heb je teveel Spice Girls geluisterd
Als Bookie telt heb je kansquote:Op maandag 12 augustus 2013 13:16 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Het is wellicht tijd voor een Loveliescrushing dagtop5
Ik heb ook nog een hele lijst met gewoon lekkere albums.quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:23 schreef Moody het volgende:
Zo'n beetje alle indie-releases van het jaar
Post die ookquote:Op maandag 12 augustus 2013 18:27 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik heb ook nog een hele lijst met gewoon lekkere albums.
Tijd om Cloud Cult en Peter Adams een kans te geven, kunnen die er ook bijquote:Op maandag 12 augustus 2013 18:27 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik heb ook nog een hele lijst met gewoon lekkere albums.
Is dat niet 2012? Heb 'm al een jaar in de playlist, zou ook een hele vroege lek geweest kunnen zijn hoorquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:33 schreef ChickenMan het volgende:
Sticky Fingers - Caress Your Soul. Heerlijk album.
In m'n iTunes staat 2013, dus dno.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:30 schreef Moody het volgende:
[..]
Is dat niet 2012? Heb 'm al een jaar in de playlist, zou ook een hele vroege lek geweest kunnen zijn hoor
Ik heb nog geen album dat boven de top 2 van 2012 komtquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:37 schreef Norrage het volgende:
En die zouden bijna, alle 10, al boven de #1 van 2012 komen (op Christian Scott na)...dus tsja..suf jaar dat 2012![]()
er is nooit sprake van afhaken geweest, laat staan definitiefquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:02 schreef Norrage het volgende:
Jij vindt de nieuwe Eefje goed Ranja? Ik dacht dat jij nu definitief zou afhaken
Naja. Ik dacht dat je zou afhaken bij dit album danquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:02 schreef ranja het volgende:
[..]
er is nooit sprake van afhaken geweest, laat staan definitief
nee hoorquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:03 schreef Norrage het volgende:
Naja. Ik dacht dat je zou afhaken bij dit album dan
Ik vond het dusdanig hard tegenvallen op iTGWO dat ik niet ga. Ik ga later in de tour wel, als ze wat beter geoefend heeft met de nieuwe nummersquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:05 schreef ranja het volgende:
[..]
nee hooral vind ik De koek wel beter, ondanks dat Het is wel een groeiplaatje is.
18 oktober in Tivoli
Idem. Eentje in de buurt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:02 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik heb nog geen album dat boven de top 2 van 2012 komt
Tsja, daar hebben we het vaak genoeg over gehad in de topics. Smaak en zo.quote:Op vrijdag 8 november 2013 21:55 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik snap niet goed wat zo geniaal aan die plaat is
Heb 'm toch al minstens 20x beluisterd. Fijne plaat hoor, maar de minste van AF toch? Of mis ik iets?
Oei, dat is nogal een uitspraak 3 weken nadat de plaat uit isquote:Op vrijdag 8 november 2013 22:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Tsja, daar hebben we het vaak genoeg over gehad in de topics. Smaak en zo.
Maar voor mij is het de beste plaat van het jaar, top 5 van de afgelopen 10 jaar voor mij. Het is gewoon een klassieker
quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Tsja, daar hebben we het vaak genoeg over gehad in de topics. Smaak en zo.
Maar voor mij is het de beste plaat van het jaar, top 5 van de afgelopen 10 jaar voor mij. Het is gewoon een klassieker
mijn top 5 is voorlopig iig:
5. Engravings
idemquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:21 schreef methodmich het volgende:
Ga er zo te zien met de top 20 van Moody al precies nul dubbelen. Maar zijn lijst loopt straks vast ook nog wel verder door.
Normaal is het niet goed als ik na 1 dag mijn mening verkondig, en nu is 3 weken weer niet goedquote:Op vrijdag 8 november 2013 22:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Oei, dat is nogal een uitspraak 3 weken nadat de plaat uit is
Welke?quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:56 schreef methodmich het volgende:
Kijk, met Max ga ik er dan sowieso wel 1 dubbelen.
niet een bijzonder goed jaarquote:Op maandag 25 maart 2013 16:21 schreef Norrage het volgende:
Er is al weer bijna een kwartaal voorbij, dus ik vond het wel tijd voor een pre-jaarlijstjes topic.
Ik ook wel zeker vier.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:56 schreef methodmich het volgende:
Kijk, met Max ga ik er dan sowieso wel 1 dubbelen.
Mutual Benefit.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:54 schreef Maxerazzi het volgende:
Zoiets, denk ik:
1. Bill Callahan - Dream River
2. Yo La Tengo - Fade
3. Julia Holter - Loud City Song
4. Darkside - Psychic
5. Jon Hopkins - Immunity
6. Tim Hecker - Virgins
7. Mutual Benefit - Love Crushing's Dream
8. Atoms For Peace - AMOK
9. Oliver Wilde - A Brief Introduction To Unnatural Light Years
10. My Bloody Valentine - mbv
11. Arcade Fire - Reflektor
12. Daniel Wohl - Corps Exquis
13. Holden - The Inheritors
14. Nick Cave & the Bad Seeds - Push the Sky Away
15. Kurt Vile - Wakin On A Pretty Daze
Hier ken ik letterlijk niets vanquote:Op vrijdag 15 november 2013 21:50 schreef brooklyndodger het volgende:
LIJSTJES LIJSTJES LIJSTJES:
Top 15:
1. Jenny Hval-Innocence Is Kinky-
2. Holden-The Inheritors
3. The Body-Christs, Redeemers
4. Wolf Eyes-No Answer: Lower Floors
5. Pity Sex-Feast Of Love
6. Terry Malts-Nobody Realizes This Is Nowhere
7. Moonface-Julia With Blue Jeans On
8. Joanna Gruesome-Weird Sister
9. Laura Marling-Once I Was an Eagle
10. Graham Lambkin & Jason Lescalleet-Photographs
11. Dead In The Dirt-The Blind Hole
12. Equation of State-AC Berkheimer
13. Circuit De Jeux-Overdue
14. Brainbombs-Disposal Of A Dead Body-
15. Big Eyes-Almost Famous
Alleen als de lijst alleen uit ep's bestaat mag het. Succes ermeequote:Op zaterdag 16 november 2013 22:34 schreef Darkestrah het volgende:
edit²: Is het een ramp als ik er een EP aan toe ga voegen?
Moonface ligt ook wel redelijk in jouw straatje zover ik kan opmaken uit de indieslowchat. Ohja en hij speelt op lgw voor destroyer, allemaal komen kijkenquote:Op zaterdag 16 november 2013 22:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh ja, Marling wel. Overheen gelezen.
Pity Sexquote:Op zaterdag 16 november 2013 22:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh ja, Marling wel. Overheen gelezen.
Hah! Toevallig ben ik afgelopen donderdag 'getrakteerd' op een concert en heeft een vriend me meegenomen naar Poliça. Leuke ontdekking, ik kende ze nog niet!quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:35 schreef kciR het volgende:
Dit is mijn laatste tussenstand. Nog niet met nummers ervoor, maar wel ongeveer in de juiste volgorde. M'n eindlijst zal uit 50 platen bestaan, hier de beste 20..
*snip*
Poliça – Shulamith
Wat is dit?quote:Op maandag 18 november 2013 17:01 schreef Darkestrah het volgende:
1: Boards of Canada - Tomorrow's Harvest
2: Melt-Banana - Fetch
3: Grouper - The Man Who Died in His Boat
4: Tim Hecker - Virgins
5: James Rushford & Joe Talia - Manhunter
6: The Body - Christs, Redeemers
7: Distel - Puur
8: Perc & Einstürzende Neubauten - Interpretations
9: Fuck Buttons - Slow Focus
10: Makthaverskan - Makthaverskan II
11: A-Sun Amissa - You Stood Up For Victory, We Stood Up For Less
12: Rome - Hate Us And See If We Mind
13: Nails - Abandon All Life
14: Colin Stetson - New History Warfare Vol. 3: To See More Light
15: Celeste - Animale(s)
Die mag zeker niet meedoen, want die heeft praktisch vorig jaar zelfs al gewonnenquote:Op zaterdag 7 december 2013 22:04 schreef DO2 het volgende:
Kendrick Lamar is toch van vorig jaar. Of mag ie ook meedoen voor 2013?
zegt degene die in maart een pre-jaarlijstjestopic opentquote:Op zaterdag 7 december 2013 21:54 schreef Norrage het volgende:
Maar goed, kennelijk beginnen tradities te vervagen
Punt voor ranja.quote:Op zaterdag 7 december 2013 22:14 schreef ranja het volgende:
[..]
zegt degene die in maart een pre-jaarlijstjestopic opent
Dat was ook denkende dat dat altijd zo vroeg was. En dat was ook wel zo (april ofzo).quote:Op zaterdag 7 december 2013 22:14 schreef ranja het volgende:
[..]
zegt degene die in maart een pre-jaarlijstjestopic opent
Nah. Het pre-jaarlijstjes topic was er altijd zo vroeg. Het dient als een topic voor het bijhouden van de releasesquote:
Ik kan me nog herinerren dat die rond 1 juli werd geopend dus op de helft van het jaarquote:Op zaterdag 7 december 2013 22:17 schreef Norrage het volgende:
Dat was ook denkende dat dat altijd zo vroeg was. En dat was ook wel zo (april ofzo).
Vorig jaar 5 maart (ok die opende ik dat telt niet). Daarvoor wel juni (maar volgens mij liep er een ander topic dat niet herkenbaar was), daarvoor half april, daarvoor mei, en daarvoor juni. Het varieert een beetjequote:Op zaterdag 7 december 2013 22:20 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinerren dat die rond 1 juli werd geopend dus op de helft van het jaar
Zo vroeg betwijfel ik
Eens. Dus daar is het wachten op!quote:Op zaterdag 7 december 2013 22:22 schreef Norrage het volgende:
[..]
Maar traditie of niet!! Het eind-lijstjes topic behoort geopend te worden door pfaf!![]()
Leuk lijstje, Distel - Puur ontdekt hierdoor, toffe plaatquote:Op maandag 18 november 2013 17:01 schreef Darkestrah het volgende:
1: Boards of Canada - Tomorrow's Harvest
2: Melt-Banana - Fetch
3: Grouper - The Man Who Died in His Boat
4: Tim Hecker - Virgins
5: James Rushford & Joe Talia - Manhunter
6: The Body - Christs, Redeemers
7: Distel - Puur
8: Perc & Einstürzende Neubauten - Interpretations
9: Fuck Buttons - Slow Focus
10: Makthaverskan - Makthaverskan II
11: A-Sun Amissa - You Stood Up For Victory, We Stood Up For Less
12: Rome - Hate Us And See If We Mind
13: Nails - Abandon All Life
14: Colin Stetson - New History Warfare Vol. 3: To See More Light
15: Celeste - Animale(s)
#32 en #42 lijken wel veel op elkaarquote:Op donderdag 12 december 2013 11:47 schreef brooklyndodger het volgende:
Ik heb een top 50 gemaakt omdat ik voor een of andere reden bizar veel platen van dit jaar heb gehoord:
1. Innocene Is Kinky-Jenny Hval
2. The Inheritors-Holden
3. Christs, Redeemers-The Body
4. It's Up to Emma-Scoutt Niblet
5. No Blues-Los Campesinos!
6. Pull My Hair Back-Jessy Lanza
7. Meat Shovel-Dead Neanderthals
8. Once I Was an Eagle-Laura Marling
9. Weird Sisters-Joanna Gruesome
10. Only Myocardial Infarction Can Break Your Heart-Matt Elliott
11. Overdue-Circuit des Yeux
12. Julia With Her Blue Jeans On-Moonface
13. She's gone-Upset
14. Champagne Holocaust-Fat White Family
15. Feast Of Love-Upset
16. Major Arcana-Speedy Ortiz
17. The Redeemer-Dean Blunt
18. Daydream-Polysick
19. No Answer : Lower Floors-Wolf Eyes
20. Equation of State-AC Berkheimer
21. Wheel-Laura Stevenson
22. About Farewell-Alela Diane
23. Purgatory/Paradise-Throwing Muses
24. You've Always Meant So Much to Me-Wrekmeister Harmonies
25. That Iron Taste-Marika Hackman
26. EP2-FKA Twins
27. Slow Summits-Pastels
28. Halo Halo-Halo Halo
29. You're Nothing-Iceage
30. Waking Up Is Hard to Do-Gaint Drag
31. Paul Walker-Drug Church
32. Puur-Distel
33. Bonnie 'Prince' Billy-Bonnie 'Prince' Billy
34. Cerulean Salt-Waxahatchee
35. Hoax-Hoax
36. Factory Floor-Factory Floor
37. Swearing-Swearin
38. Surrender to the Fantasy-Magik Markers
39. Wed 21-Juana Molina
40. I Hate Music-Superchunk
41. Singles Don't $ell-Teenager
42. Puur-Distel
43. Shaking The Habitat-The Knife
44. Almost Famous-Big Eyes
45. Private Airplane-Connections
46. Whenever, If Ever-The World Is a Beautiful Place & I Am No Longer Afraid to Die
47. Het Is-Eefje De Visser
48. Raajmahal-Raajmahal
49. Pick A Piper-Pick A Piper
50. Silver Fox-Silver Fox
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |