Go!quote:In Cyprus is een run op bankrekeningen ontstaan na het akkoord dat de eurogroep heeft bereikt over een reddingsplan. Honderden mensen probeerden hun rekening leeg te halen.
Banken hadden de actie voorzien en hebben hun systemen voor internetbankieren tijdelijk stilgelegd. Ook hebben de weinige bankfilialen die open waren, hun deuren gesloten en is er een beperking aan het bedrag dat spaarders kunnen opnemen.
De rekeninghouders maken zich zorgen over een bepaling in het akkoord, dat spaarders die meer dan 100.000 euro hebben staan bij Cypriotische banken aan de redding gaan meebetalen. Ze krijgen een heffing van 9,9 procent voor hun kiezen. Voor lagere banksaldi geldt een heffing van 6,75 procent. De heffingen moeten Cyprus 5,8 miljard euro opleveren
http://www.telegraaf.nl/d(...)_reddingsplan__.html
Mensen die nu hun EIGEN GELD van de bank willen halen mogen/kunnen dit niet meer omdat de bank dit blokkeert.
twitter:terischultz twitterde op zaterdag 23-03-2013 om 21:44:13YIKES. @ekathimerini Nicosia official says Cyprus not in reach of deal with troika, blames IMF. http://t.co/piJB5GhB5K reageer retweet
Er zijn al noodwetten voorgesteld die wegsluizen moeten voorkomen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:12 schreef StephanL het volgende:
Er is een akkoord zie ik nu. Maar dan haal je je geld toch weg daar straks uit Cyprus. Hoef je ook niet die heffing te betalen, of een deel.
Oh, zuur zeg. Wordt zomaar geld van je afgepaktquote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:21 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Er zijn al noodwetten voorgesteld die wegsluizen moeten voorkomen.
Dat is ook de reden dat er in Cyprus een aantal mensen niet zo blij zijn etc.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:21 schreef StephanL het volgende:
[..]
Oh, zuur zeg. Wordt zomaar geld van je afgepakt
Dat begrijp ik ook wel. Zou echt het zelfde voelen als die mensen nu.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:23 schreef Operc het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat er in Cyprus een aantal mensen niet zo blij zijn etc.
Zomaar? Nee. Met een reden: Omdat het land waar ze wonen de zaakjes niet op orde heeft. Die vertegenwoordigers die ze zelf gekozen hebben..quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:21 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ik ook. Het punt is alleen wel dat er niet mee akkoord gaan mogelijk een groter probleem is. Tenminste, als je kijkt naar de gevolgen nu. Als je er vanuit zou gaan dat je op termijn alsnog uit de euro moet stappen als land, omdat de toegezegde hulp niet genoeg is, dan kun je het misschien maar beter 'snel' afhandelen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:24 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook wel. Zou echt het zelfde voelen als die mensen nu.
plan c. cyprus word onderdeel van turkijetwitter:AnemosNaftilos twitterde op zaterdag 23-03-2013 om 22:26:47RT @johannesguertl: Thats unbelievable! RT @lindayueh: Turkey favorable if Greek #Cyprus wishes to switch to Turkish Lira: EU Minister -... reageer retweet
Een bijzonder zure appel is het. De sterkste schouders gaan echt loodzware lasten dragen. Maar het is nu werkelijk erop of eronder. De groep die door de heffing getroffen wordt is relatief klein. Van hen wordt een offer gevraagd om het land te redden. De belangen van velen wegen zwaarder dan de belangen van enkelen, is de gedachte.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:21 schreef StephanL het volgende:
[..]
Plannetje van Turkije. Maar het geeft wel aan dat dit helemaal niet primair een economisch probleem is.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:30 schreef arjan1212 het volgende:
plan c. cyprus word onderdeel van turkije
Nouja.. het gaat nu om geld boven de 100.000 euro, geld dat uberhaupt nooit gegarandeerd is. Als je er dan voor kiest om het toch op de bank te laten staan neem je gewoon een risico, zeker in een land als Cyprus.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:21 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:38 schreef Naqin het volgende:
[..]
Nouja.. het gaat nu om geld boven de 100.000 euro, geld dat uberhaupt nooit gegarandeerd is. Als je er dan voor kiest om het toch op de bank te laten staan neem je gewoon een risico, zeker in een land als Cyprus.
Ooo? Kun je dat hard maken? Want volgens mij was dat niet aan de orde. Alleen dat ze een lage belastingdruk hadden. Net als Nederland, overigens. Althans: Voor buitenlandse multinationals en puissant rijke popsterren en kandidaat-presidenten van de VS.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:48 schreef Beelzebufo het volgende:
En Cyprus stond, tot voor kort, niet bekend om de fanatieke manier waarop men belastingen inde.
Ben ook wel benieuwd, laat het maar gebeuren.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 23:18 schreef sonnyspek het volgende:
Leuk proefballonetje om te kijken wat er gebeurd als een land de EU verlaat?
Stel.. stél dat gebeurt.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:30 schreef arjan1212 het volgende:
plan c. cyprus word onderdeel van turkijetwitter:AnemosNaftilos twitterde op zaterdag 23-03-2013 om 22:26:47RT @johannesguertl: Thats unbelievable! RT @lindayueh: Turkey favorable if Greek #Cyprus wishes to switch to Turkish Lira: EU Minister -... reageer retweet
Cyprioten leveren nog liever de helft van hun geld in dan ook maar iets met Turkije te maken te krijgen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:30 schreef arjan1212 het volgende:
"Economics is the art of getting things wrong with confidence."quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat je de toekomst niet kunt voorspellen maakt het nog geen zachte wetenschap.
Wel per bank.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:38 schreef Naqin het volgende:
Nouja.. het gaat nu om geld boven de 100.000 euro, geld dat uberhaupt nooit gegarandeerd is.
zeker? op nos.nl lees ik dit:quote:Op zondag 24 maart 2013 00:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wel per bank.
Maar daar heb je nu niks aan aangezien het nu om per persoon gaat.
quote:De heffing van 20 procent zou alleen gelden voor de grootste bank van Cyprus. Voor spaarders bij andere banken bedraagt de heffing op bedragen boven een ton 4 procent. Al eerder werd bekend dat rijke spaarders bij Laiki, de tweede bank van het land, hun geld grotendeels kwijt zijn.
Ik had nog niet anders gehoord. Kan zijn dat dat nu het laatste bericht is.quote:
Het wordt gewoon geblocked als eenmaal bekend is wat er precies ingehouden gaat worden, dan kun je er niks mee al zou je willen.quote:Op zondag 24 maart 2013 00:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik denk toch dat heel veel rijke mensen hun geld gaan wegsluizen al duurt het een jaar door allerlei beperkingen. Althans, als ik als rus 20% moest afstaan zou ik het alleen al weghalen zodra ik er weer bij kan uit wraak
Dat kan dus niet. Je kunt op dit moment niet bij je geld en als alles goed gaat is er een regeling voor de banken weer open gaan op dinsdag en dan worden alle rekeningen waar op ingehouden gaat worden helemaal bevroren.quote:Op zondag 24 maart 2013 00:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik denk toch dat heel veel rijke mensen hun geld gaan wegsluizen al duurt het een jaar door allerlei beperkingen. Althans, als ik als rus 20% moest afstaan zou ik het alleen al weghalen zodra ik er weer bij kan uit wraak
Turkije heeft nu al gezeik met de inwoners van Cyprus van het Turkse deel (Ze eisen continu geldquote:Op zaterdag 23 maart 2013 23:42 schreef karton2 het volgende:
[..]
Stel.. stél dat gebeurt.
Dan zit je over 5-10 jaar met een zeer grote bevolkingsgroep die onafhankelijkheid wil of aansluiting bij Griekenland.
Turkije vindt dat niet goed en treedt hard op tegen de (Griekstalige) rellende bevolking. Griekenland wordt boos en dreigt met een invasie van Zuid-Cyprus ... etc etc... Waar hebben wij dit eerder gehoord?
Misschien worden op dit moment transportvliegtuigen volgeladen met een nieuwe munteenheid voor Zuid-Cyprus en worden de mensen daar maandagmorgen wakker met een andere munteenheid.
Ja, maar dat kunnen ze niet oneindig doen. Of ze het nou 2 maanden blokkeren of 10 jaar, zodra men de kans krijgt haal je het eraf lijkt me. Ookal kan je 1 euro per dag opnemen.quote:Op zondag 24 maart 2013 00:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het wordt gewoon geblocked als eenmaal bekend is wat er precies ingehouden gaat worden, dan kun je er niks mee al zou je willen.
Dus je kan nooit meer iets met het geld doen? Dat is best wel zuur. Je bent dus eigenlijk 100% kwijt.quote:Op zondag 24 maart 2013 00:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat kan dus niet. Je kunt op dit moment niet bij je geld en als alles goed gaat is er een regeling voor de banken weer open gaan op dinsdag en dan worden alle rekeningen waar op ingehouden gaat worden helemaal bevroren.
Het is toch niet zo moeilijk? Ze bevriezen de rekeningen, halen het geld er af en ont-vriezen en dan weer.quote:Op zondag 24 maart 2013 00:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, maar dat kunnen ze niet oneindig doen. Of ze het nou 2 maanden blokkeren of 10 jaar, zodra men de kans krijgt haal je het eraf lijkt me. Ookal kan je 1 euro per dag opnemen.
Daarom zeg ik ook, uit wraak. Ik snap dat een deel van je geld al weg is. Maar ga jij dan denken, och, het was een incidentje, ik laat de rest lekker staan, of zou je alsnog het overige weghalen zodra jij erbij kan? Ik wel.quote:Op zondag 24 maart 2013 00:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is toch niet zo moeilijk? Ze bevriezen de rekeningen, halen het geld er af en ont-vriezen en dan weer.
Nouja, uit wraak, als het niet op heel erg grote schaal gebeurt (wat niet in zo'n vaart zal lopen, aangezien het meeste geld al uit landen komt waar je nog slechter af bent) maalt de bank daar niet om.quote:Op zondag 24 maart 2013 00:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook, uit wraak. Ik snap dat een deel van je geld al weg is. Maar ga jij dan denken, och, het was een incidentje, ik laat de rest lekker staan, of zou je alsnog het overige weghalen. Ik wel.
Turkije heeft al duidelijk gemaakt dat dat niet zomaar gaat. Afspraken mbt gas gaan er niet zomaar komen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:06 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Cyprus de EU uit? Interessant.
Koopje, dat gas en die haven voor de Russen. Zeker als je bedenkt dat de EU drie keer zoveel geld stak in het redden de Anglo Irish Bank, die nu insolvabel is. En schapen hebben we in Europa genoeg. Maar gas, daar zitten we niet echt ruim in.
Nouja, ik denk dus dat mensen heel bang zijn voor herhaling. Dus zodra de rekeningen weer open gaan. Hup, weg met dat geld. Voor je het weet staat het weer vast voor een tweede reddingsrondequote:Op zondag 24 maart 2013 00:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, uit wraak, als het niet op heel erg grote schaal gebeurt (wat niet in zo'n vaart zal lopen, aangezien het meeste geld al uit landen komt waar je nog slechter af bent) maalt de bank daar niet om.
En waar ga je het dan naartoe zetten? Het meeste geld komt uit Rusland, dat is geen optie. Zwitserland, nu het zijn bankgeheim steeds verder prijsgeeft? Een ander Europees land?quote:Op zondag 24 maart 2013 00:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nouja, ik denk dus dat mensen heel bang zijn voor herhaling. Dus zodra de rekeningen weer open gaan. Hup, weg met dat geld. Voor je het weet staat het weer vast voor een tweede reddingsronde
Ja, een ander europees land. Maar niet cyprus.... Ik kan me niet voorstellen dat de meeste rekeninghouders er koeltjes onder blijven als er even 20% wordt afgeschreven. Zodra ze weer volledig bij hun geld kunnen denk ik dat het ergens anders heen gaat. Al is het maar uit woede.quote:Op zondag 24 maart 2013 00:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
En waar ga je het dan naartoe zetten? Het meeste geld komt uit Rusland, dat is geen optie. Zwitserland, nu het zijn bankgeheim steeds verder prijsgeeft? Een ander Europees land?
quote:Op zondag 24 maart 2013 00:27 schreef arjan1212 het volgende:
er is een landje vlakbij rusland dat de euro heeft.. ze noemen het estland... daar gaan de russen naartoe denk ik
Er is geen enkel land in de EU waar je naartoe kunt. Dat is het hele punt. 20% lijkt veel, maar het is veel minder dan de inkomensbelasting in veel Europese landen.quote:Op zondag 24 maart 2013 00:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, een ander europees land. Maar niet cyprus.... Ik kan me niet voorstellen dat de meeste rekeninghouders er koeltjes onder blijven als er even 20% wordt afgeschreven. Zodra ze weer volledig bij hun geld kunnen denk ik dat het ergens anders heen gaat. Al is het maar uit woede.
Malta.quote:Op zondag 24 maart 2013 00:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
En waar ga je het dan naartoe zetten? Het meeste geld komt uit Rusland, dat is geen optie. Zwitserland, nu het zijn bankgeheim steeds verder prijsgeeft? Een ander Europees land?
Malta is nog een stuk armer dan Cyprus en het heeft een veel minder grote financiële sector. Daar is je geld nog kwetsbaarder.quote:
Dat zeg ik niet. Maar zoals Eyjafjallajoekull suggereert je geld 'uit wraak' weghalen is onzin.quote:Op zondag 24 maart 2013 00:34 schreef arjan1212 het volgende:
dus jullie denken dat de russen niet anders kunnen, dan het gewoon laten staan?
Nog kwetsbaarder dan in Cyprus lijkt me op dit moment niet het geval.quote:Op zondag 24 maart 2013 00:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Malta is nog een stuk armer dan Cyprus en het heeft een veel minder grote financiële sector. Daar is je geld nog kwetsbaarder.
Nou ja, in zekere zin is 80% van je geld er juist heel erg veilig en 20% nietquote:Op zondag 24 maart 2013 00:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nog kwetsbaarder dan in Cyprus lijkt me op dit moment niet het geval.
Dat is waar, zo veilig dat je er zelf niet eens bij kan.quote:Op zondag 24 maart 2013 00:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja, in zekere zin is 80% van je geld er juist heel erg veilig en 20% niet
Nu: volledige zekerheid dat er niets gebeurt met 80% van uw spaargeld in deze economisch onrustige tijden!quote:Op zondag 24 maart 2013 00:43 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is waar, zo veilig dat je er zelf niet eens bij kan.
quote:Op zondag 24 maart 2013 00:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nu: volledige zekerheid dat er niets gebeurt met 80% van uw spaargeld in deze economisch onrustige tijden!
Liechtensteinquote:Op zondag 24 maart 2013 00:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
quote:
Turkije aast op hetzelfde gas, en dezelfde olie als Israël. In Syrië. Dat excuus van Netanyahu komt mij in die zin voor als een soort 'Molotov-Von Ribbentrop-pact'. Israël heeft al concessies om te boren uitgedeeld aan 'Genie-Energy', van Dick Cheney, Jacob Rothschild en Rupert Murdoch, om op de Golan-Hoogten te gaan boren. En het heeft zich ook al 'ontfermd' over de reservoirs voor de kust van Gaza. Met Cyprus sloot het eerder een akkoord over de verdeling. Maar je hebt gelijk dat de hele zaak zomaar aan het rollen kan gaan als de Russen in beeld komen.quote:Op zondag 24 maart 2013 00:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Turkije heeft al duidelijk gemaakt dat dat niet zomaar gaat. Afspraken mbt gas gaan er niet zomaar komen.
Niet noodzakelijk. Het hele punt is niet hoeveel kapitaal van deposito-houders je aantrekt, maar wat je ermee doet. Een land als Zwitserland doet er relatief weinig mee. Het bewaart het alleen maar, mét geheimhouding, zonder noemenswaardige rente op dat uitstaande vermogen. Nederland en het Verenigd Koninkrijk daarentegen gebruiken dat geld om ermee te 'investeren'. Waarbij ze tegenover een inleg van een miljoen, tien miljoen of meer uitlenen. Dat deed Cyprus ook. En dat kan riskant zijn.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:10 schreef Igen het volgende:
Die krijgen toch zeker ook een instabiel, topzwaar bancair systeem als al die Russen daarheen gaan.
Hier drie scenario's voor als het zou leiden tot een 'val van de Euro'.quote:Op zondag 24 maart 2013 07:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
Hoe het ook uitpakt. Ben erg benieuwd naar het sneeuwbaleffect op heel Europa hiervan wat ongetwijfeld gaat komen.
Het is en-en. Een bekende formule is `risico = kans · impact´. Door grote buffers aan te houden, geld niet ±11 keer maar slechts ±5 keer uit te lenen en überhaupt aan verstandige dingen uit te lenen, zoals Zwitserse grote banken inderdaad doen, beperk je de kans dat het misgaat. Maar áls het dan toch finaal misgaat, dan is de impact voor rekeninghouders des te groter als het land te klein is om alle (buitenlandse) spaarders te kunnen redden.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:22 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk. Het hele punt is niet hoeveel kapitaal van deposito-houders je aantrekt, maar wat je ermee doet. Een land als Zwitserland doet er relatief weinig mee. Het bewaart het alleen maar, mét geheimhouding, zonder noemenswaardige rente op dat uitstaande vermogen. Nederland en het Verenigd Koninkrijk daarentegen gebruiken dat geld om ermee te 'investeren'. Waarbij ze tegenover een inleg van een miljoen, tien miljoen of meer uitlenen. Dat deed Cyprus ook. En dat kan riskant zijn.
De modellen van economen hebben geen betrekking meer op de wereld waarin we nu leven. Er bestaat sinds 2008 geen vrije markt meer. De Amerikanen, en nu ook de Japanners en de Engelsen, drukken zich het schompes aan vers geld. We zitten midden in een 'Currency War' van ongekende proporties, met een volstrekt onvoorspelbare uitkomst. Zoals financieel analist Max Keiser, te volgen in 'The Keiser Report' stelt, moet je alleen geld op de bank zetten dat je kunt missen. Het enige probleem is, dat de meeste mensen weinig keus hebben. En dat zelfs áls je keus hebt, de volgende vraag is: Waar dan?quote:Op zondag 24 maart 2013 12:57 schreef Igen het volgende:
Het is en-en. Een bekende formule is `risico = kans · impact´. Door grote buffers aan te houden, geld niet ±11 keer maar slechts ±5 keer uit te lenen en überhaupt aan verstandige dingen uit te lenen, zoals Zwitserse grote banken inderdaad doen, beperk je de kans dat het misgaat. Maar áls het dan toch finaal misgaat, dan is de impact voor rekeninghouders des te groter als het land te klein is om alle (buitenlandse) spaarders te kunnen redden.
In diverse kleine landjes met een grote bankensector is het al misgegaan (of bijna misgegaan): IJsland, Ierland en nu Cyprus. Dan zou ik niet m'n overgebleven geld in het volgende kleine landje met een topzware bankensector stallen.
Merkel is de kop van jut - Duitsland wordt als de Satan gezien verantwoordelijk voor de erbarmelijke omstandigheden waarin veel Zuid-Europese landen verkeren vanwege de bezuinigingen. Onterecht natuurlijk, want ze moeten bij hun eigen regeringen ten rade gaan.quote:Op zondag 24 maart 2013 14:28 schreef Ajacied422 het volgende:
Waarom wordt Merkel eigenlijk aangevallen d.m.v spotprenten etc?
Het gewone volk weet dat niet.quote:Op zondag 24 maart 2013 18:07 schreef arjan1212 het volgende:
Weet iemand wat de ecb doet als er morgenochtent om 9 uur geen deal is?
Dan moet hij maar eens uitleggen waarom al deze russen het geld niet op een Russische bank zetten.quote:Op zondag 24 maart 2013 16:53 schreef Automatisch het volgende:
'Rusland kan EU straffen'
Rusland zou wraak kunnen nemen op Europese bedrijven als de EU en Cyprus een hoge heffing op spaartegoeden overeenkomen. Moskou zal naar manieren zoeken om „de EU te straffen”, zei voormalige Kremlin-adviseur Aleksander Nekrassov in de Britse krant The Guardian op zondag.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_EU_straffen___.html
Het is buigen of barsten nu.quote:Op zondag 24 maart 2013 18:14 schreef JerryLee het volgende:
Mogelijk nog meer geld voor Cyprus nodig
[ afbeelding ]
Mark is weer geïrriteerd .
Zozo.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:42 schreef Nymphia het volgende:
Het zal mij niets verbazen als WO3 eraan komt.
De eerste twee ontstonden ook in Europa, waarom de derde niet?
De Euro moest Europa verder tot elkaar brengen, Europa kreeg de nobelprijs van de vrede.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:42 schreef Nymphia het volgende:
Het zal mij niets verbazen als WO3 eraan komt.
De eerste twee ontstonden ook in Europa, waarom de derde niet?
En je ziet nu al dat Rusland via Cyprus de macht van Europa wilt inperken.quote:
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:58 schreef Nymphia het volgende:
[..]
Je ziet nu al dat Rusland via Cyprus de macht van Europa wilt inperken.
En zodra Cyprus is afgestoten door Europa, zullen er meer volgen, wanneer ze failliet zijn hebben ze toch niets meer te verliezen enkel te winnen.
Wat dacht je van Zuid-Europa samen met Rusland tegen Noord Europa en de VS, als de VS dan niet bezig is tegen terugvechten tegen Noord-Korea en China.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Wie valt wie aan?
Maar toen ging het ook economisch gezien wel een heel stuk slechter dan nu.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:04 schreef Confetti het volgende:
Het kan in ieder geval gevaarlijk snel gaan als het economisch in elkaar stort in een land.
Alsof ze aan de vooravonden van WO1 en WO2 de oorlog zagen aankomen.
Wie Anastasiades of Rutte /quote:
Zuid-Europa die de krachten bundelt en vervolgens ook nog eens met Rusland een verbond sluit.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:02 schreef Nymphia het volgende:
[..]
Wat dacht je van Zuid-Europa samen met Rusland tegen Noord Europa en de VS, als de VS dan niet bezig is tegen terugvechten tegen Noord-Korea en China.
Je hebt niet echt opgelet geloof ik.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:07 schreef Triptamine2 het volgende:
Dus eigenlijk heeft de EU nu al spaargeld van rekeningen nodig om de euro te redden? Lekker dan, je geld is dus gewoon vogelvrij, als je er wat warmer bijzit.
WOI zag men wel degelijk aankomen. Waar denk je dat die panische reacties op de moord op Franz Ferdinand vandaan kwamen? Het borrelde al meer dan een decennium in Europa. En Oostenrijk-Hongarije wilde die Serven al veel langer te grazen nemen.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:04 schreef Confetti het volgende:
Het kan in ieder geval gevaarlijk snel gaan als het economisch in elkaar stort in een land.
Alsof ze aan de vooravonden van WO1 en WO2 de oorlog zagen aankomen.
Ja, dat kan. Daar hebben ze echter vooral zichzelf mee.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:09 schreef sp3c het volgende:
wat als landen als Griekenland zeggen 'fuck jullie allemaal, we houden de centjes gewoon, stappen uit dit zinkende EUschip en we voeren de Drachme weer in'
Dan stort hun economie nog een stuk verder in. En ze hebben dan nog altijd grote schulden en boze schuldeisers.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:09 schreef sp3c het volgende:
wat als landen als Griekenland zeggen 'fuck jullie allemaal, we houden de centjes gewoon, stappen uit dit zinkende EUschip en we voeren de Drachme weer in'
Ik snap ook geen fuck van Economie, maar ik heb dit afgelopen week gehoord.quote:
en wij zijn onze centjes kwijtquote:Op zondag 24 maart 2013 20:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Daar hebben ze echter vooral zichzelf mee.
nee hoor ,die uitspraken hoorde je ten tijde van Griekenland ook.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:10 schreef sonnyspek het volgende:
Er hangt best wel veel op het spel de komende 20 uur...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |