quote:Op woensdag 17 april 2013 14:58 schreef op_quoter het volgende:
kom op kijnijntje doe maar wibele wibele
Wat een mooi maar somber liedje! Kende ik nog niet...quote:
quote:
De live-versies van Zonnestralen vind ik altijd erg mooi, vooral het muzikale intermezzo tussen "en nou wist-ie het niet meer" en "Herman lees wel 100 keer de krant" blijft geweldigquote:
mooi!quote:Op donderdag 9 mei 2013 19:56 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
De live-versies van Zonnestralen vind ik altijd erg mooi, vooral het muzikale intermezzo tussen "en nou wist-ie het niet meer" en "Herman lees wel 100 keer de krant" blijft geweldig
Zoals hier op 2:45:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 30 mei 2013 08:45 schreef HPLC het volgende:
[..]Deze vind ik ook wel mooi...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:28 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Heel erg fout, maar toch.
de tekst:Bij Nico Haak moet ik altijd meteen aan deze denken draaiden ze altijd met danslesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Diediediediediedaidaidamquote:
Ik zou niet kunnen kiezen... hij heeft zoveel mooie liedjesquote:Op dinsdag 17 september 2013 08:04 schreef Gewas het volgende:
[..]
Dat vind ik zijn mooiste lied. Geweldige tekst, zegt denk ik ook veel over Ramses zelf.
Toen ik klikte, verwachtte ik een heel zoetsappig liedje maar dat is het dus nietquote:Op donderdag 13 februari 2014 22:56 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Omdat he morgen Valentijn is.
Een meesterwerk van Ischa Meijer gezongen door Jenny Arean.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 03:19 schreef jekomterwelhinter het volgende:
UIt 1934 Bob Scholte, grappig dat dit op Youtube te vinden is.
Dit is zo kitsch dat het weer leuk wordt.
quote:Op maandag 12 mei 2014 22:43 schreef Deisyy het volgende:
Even omhoog schoppen met wat jeugdsentiment
Die zag ik een aantal jaar geleden bij me de super uit lopen... The hou je taaiquote:
die had me tante die singlequote:
ik moet denken aan 2 Unlimitedquote:Op zondag 1 juni 2014 17:42 schreef StarmanFR het volgende:
Vind de nieuwe band Knarsetand erg goed! https://www.youtube.com/channel/UCoLEHpeI1RdiGzh_viaI4_Q
Ze hebben net een nieuw album uitgebracht en vind de liedjes buiten het gebruikelijke wat de meest NL bands maken. Ik hou hun tour dates in de gaten, want daar zal ik best wel een concert van willen zien.
Nee, ik niet. Er zit toch ook een bepaalde Balkan en gypsy style in.quote:
toen had ik alleen track#1 nog maar gehoordquote:Op zondag 1 juni 2014 18:40 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Nee, ik niet. Er zit toch ook een bepaalde Balkan en gypsy style in.
[ Bericht 19% gewijzigd door Treehut362 op 01-06-2014 18:59:46 ]🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
die is mooi......quote:Op maandag 2 juni 2014 22:07 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Ook al weer 30 jaar dood.
Frans Halsema: Voor haar
quote:
Ja jongen... dat moet jij toch wel weten nu op jouw leeftijdquote:
Waarom denk je dat ik de opmerking maak ...quote:Op maandag 2 juni 2014 22:35 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja jongen... dat moet jij toch wel weten nu op jouw leeftijd
omdat je daar al achter was?quote:Op maandag 2 juni 2014 22:38 schreef chufi het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik de opmerking maak ...
JA jullie zijn allemaal hetzelfde ..quote:
Nee jullie ook niet .. En ik word niet wanhopig .. Maak je niet druk .quote:Op maandag 2 juni 2014 22:44 schreef FANN het volgende:
[..]
Jullie ook?
Neh....... vast niet houdt moed Chuf
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 01:59 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Wat zijn jullie toch smakeloos.
In MUZ / Nederlandstalige muziektopic #3 geprobeerd wat kwaliteit te brengen: niet gelukt
Een Jacques Brel nummer
die komen wel weer een keer langs..quote:Op dinsdag 3 februari 2015 02:06 schreef jekomterwelhinter het volgende:
[..]
klopt maar de ouwe lui zitten bij 40+
oe...quote:
Inmiddels is ie er wel dus, die dooie mus.quote:Op zondag 7 april 2013 20:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Helaas er is geen You Toepje van...
als iemand hem kan vinden zou ik hem graag hebben!
Robert Long - "Dooie mus"
't Leven is een dooie mus
De een leeft zo, de ander liever zus
En nummer drie houdt tot 't einde toe de moed erin
En weer een ander slijt z'n leven juist met tegenzin
De een zegt "dit is alles dus", de ander vindt 't leven knus
Maar hoe je 't ook beziet, leuk of niet
't Leven is gewoon een dooie mus
Bent u nog altijd bang voor kanker, mevrouw
En u meneer, denkt u nog steeds "oh als m'n hart maar klopt"
En hebt u drank en sigaretten heel diep weggestopt
Trimt u elke zondag trouw in trainingspak voor dag en dauw
Kortom, de hele week in touw voor uw gezondheid
Maar wat je doet of wat je laat, eenmaal is 't resultaat
Dat je in een houten kist onder de grond glijdt
refr.
Durft u nog steeds niet in een vliegtuig meneer
En komt uw zoon mevrouw, in 't weekend de deur niet uit
Vanwege sex en rock 'n roll en heroinespuit
En gaat u ook zo druk tekeer, trekt u ook zo fel van leer
Tegen abortus en alweer een kerncentrale
Wat je doet of wat je laat, 't resultaat is dat je gaat
In je eentje of in zeer grote getalen
refr.
't Leven is van 't begin af fataal
Wie wordt geboren wordt onmiddelijk doodgeverfd
Je sterft al af op 't moment dat je 't leven ertf
Dus is 't leven heel banaal voor jou en mij en allemaal
Een ongeneselijke kwaal want ondertussen
Is ondanks alle strijdgewoel 't leven toch een dooie boel
Wij zijn elke keer weer blij met dooie mussen
't Leven is een dooie mus
De een leeft zo, de ander liever zus
Omdat je nou leeft omdat je denkt "ik vind 't leven goed"
Of juist omdat je voor je overtuiging leven moet
Voor bakker, boer of medicus komt er 't zelfde uit de bus
Want hoe je 't ook beziet, leuk of niet
Het leven is gewoon een dooie mus
Het leven is gewoon een dooie mus...
Ja hij staat in mijn onderschriftquote:Op woensdag 4 februari 2015 21:36 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Inmiddels is ie er wel dus, die dooie mus.
Have fun Fann.
Tering wat slecht , het enige positieve is dat Ajax trainingspak 14.gifquote:Op woensdag 4 februari 2015 23:48 schreef riazop het volgende:
Voor mij de beste Nederlandstalig van 2015 tot nog toe. Alvast met een half miljoen kliks beloond. En terecht.
D-Double - Jong, Wild & Roekeloos
Gaat best wel eigenlijkquote:Op maandag 2 maart 2015 23:50 schreef riazop het volgende:
Memphis Depay Nederlandstalig van toen hij 15 was!
Memphis Depay had veel meer rapvideos van hemzelf op internet maar heeft deze tegen betaling laten verwijderen.quote:
quote:
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 17:12 schreef jekomterwelhinter het volgende:
De lente staat voor de deur
voor de negatieve mens:
Deze heb ik nu een paar keer gehoord op de radio en eigenlijk vind ik het wel een leuk liedjequote:Op vrijdag 3 april 2015 14:58 schreef riazop het volgende:
Grootste hit van deze week was van een surinamer:
[ afbeelding ]
Kenny B - Parijs 330.000 kliks
maar even een rustige danquote:Op zondag 12 april 2015 23:44 schreef Enchanter het volgende:
Wat een aids , kan me wel voorstellen dat kinderen rond de 8 - 9 jaar het wel leuk vinden
rare.... ik luister trouwens wel altijdquote:Op dinsdag 14 april 2015 19:02 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Wie doet het nu niet voor Fann
De alweer 2 jaar geleden overleden Maarten van Roozendaal
Nee, da's verleden tijd...quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:10 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Alweer voor Fann
Een echt 40+ nummer. Oeps 40+ mag natuurlijk niet meer!
Mooi, mooi, mooi!
quote:Op donderdag 16 april 2015 10:41 schreef riazop het volgende:
[ afbeelding ]
sinds monsterhit "misschien wel he" pikt Nederland massaal het eerdere werk van CHO op. Hier het subtiele "Jennifer":
OMFG....dit noem je Nederlandstalige muziek?quote:Op vrijdag 17 april 2015 01:22 schreef riazop het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is meer voor 30-
Lil Saint Ft Chrisjeboy - Vaak april 2015
Bovenstaande dus!quote:Op zondag 12 april 2015 23:44 schreef Enchanter het volgende:
Wat een aids , kan me wel voorstellen dat kinderen rond de 8 - 9 jaar het wel leuk vinden
quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:02 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Wie doet het nu niet voor Fann
De alweer 2 jaar geleden overleden Maarten van Roozendaal
quote:
Of:quote:
Ik vind eerlijk gezegd dat je je best mag openstellen voor creatief gebruik van de Nederlandse taal. Het is immers de tijd van Robert Long niet meer. De maatschappij ontwikkelt zich, taal ontwikkelt zich.quote:Op donderdag 30 april 2015 18:03 schreef Mo_Muffin het volgende:
OMFG....dit noem je Nederlandstalige muziek?
Ik vraag me oprecht af op welke school deze jongens hun Nederlandse taallessen hebben gevolgd, ik kan er namelijk geen touw aan vastknopen en er geen hout van snijden.
Uit welk getto komen die jongens?
Nederlandstalige muziek mag ook wel enigszins verstaanbaar zijn en een begrijpelijke inhoud hebben.
Ontwikkelen? Vind er meer sprake van verloedering en degradatie van onze taal.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:44 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd dat je je best mag openstellen voor creatief gebruik van de Nederlandse taal. Het is immers de tijd van Robert Long niet meer. De maatschappij ontwikkelt zich, taal ontwikkelt zich.
Zo werd er ooit gepraat over de Beatles, toen de Stones en later de housemuziek.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 01:09 schreef derLudolf het volgende:
Ontwikkelen? Vind er meer sprake van verloedering en degradatie van onze taal.
Jouw mening uiteraard.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 01:09 schreef derLudolf het volgende:... De laatste 15 jaar zat er maar weinig tussen wat mij echt kon bekoren. Vind er een hoop bagger tussen zitten die ik niet eens de naam muziek waard vind.
quote:
quote:Op zondag 3 mei 2015 16:46 schreef riazop het volgende:
[ afbeelding ]
Bijna half miljoen keer bekeken.
Nathalie ft. Broederliefde - Jij & Ik december 2014
Alleen jammer dat er niemand naar luistert. Nauwelijks kliks...quote:
Okay Metaanquote:Op zondag 3 mei 2015 20:03 schreef riazop het volgende:
[..]
Alleen jammer dat er niemand naar luistert. Nauwelijks kliks...
ah.. ik ben spuit elf had ik niet gezien....quote:Op vrijdag 22 mei 2015 01:26 schreef riazop het volgende:
Rust in Vrede Dimitri van Toren (1941 - 2015)
Dimitri van Toren - Hé kom aan
Ik ken de meeste nietquote:Op zondag 16 augustus 2015 02:15 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog de enige "schlager" in de lijst is?
die was pas coolquote:Op zondag 14 juni 2015 19:56 schreef riazop het volgende:
[ afbeelding ]
1 van de grote zonen van de neerlandofonie, Heinz Hermann Polzer (1919 - 2015) is overleden. Taalgenie.
Rust In Vrede.
Het nummer verhaalt over een Russisch gezin in de 19e eeuw dat op een koude winterdag met 30 graden vorst met de trojka door de sneeuw op weg is naar Omsk. Het gezin bestaat uit de zanger, zijn vrouw, en hun vier kinderen, Igor (speelt viool), Natasja (leert zo goed op school), Sonja (heeft een mooie alt) en de kleine Pjotr. De reisgenoten zingen er lustig op los en de man is blij dat er geen leeuwen in de buurt zijn, die daar overigens niet voorkomen. Plotseling komen er tijdens hun tocht hongerige wolven in zicht die hen achtervolgen en de man blij is dat de paarden net ververst zijn. Aan het begin van het lied bedraagt de afstand naar Omsk nog 100 werst en als de wolven hen hebben ingehaald besluit de vader, na overleg met zijn vrouw, één van zijn kinderen op te offeren aan de dieren in de hoop dat de anderen dan veilig in Omsk kunnen aankomen. De keuze valt tenslotte op de kleine Pjotr die door de vader uit de trojka wordt geworpen en een angstkreet slaakt, waarna volgens de vader de wolven zich te goed doen aan de 'lekkernij'.
Al spoedig komen de hongerige wolven opnieuw in zicht en offert hij achtereenvolgens ook Sonja, Igor, Natasja, die een doodskreet slaakt, en zelfs zijn vrouw aan de wolven op. Aan het einde van het lied komt de stad in zicht en maakt de man uit blijdschap een sprong in de lucht. Hierbij verliest hij zijn evenwicht en valt zo eveneens ten prooi aan de wolven. Hij besluit met de zin: "Dat is pech! Omsk is een mooie stad, maar net iets te ver weg". ...
DRS. P - Dodenrit , 1974
quote:Op woensdag 19 augustus 2015 00:22 schreef riazop het volgende:
Hollandse kizomba. 600.000 kliks
Randy Leroy - Baila Kizomba ft. Ir-sais & Bollebof , 2015
quote:Op donderdag 3 september 2015 10:26 schreef riazop het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand die twijfelt aan een hit?
SFB, Ronnie Flex, Lil Kleine & Bokoesam - Investeren in de Liefde augustus 2015