Easy fix, onderdeeltje en een klein uurtje werk.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:36 schreef Goddelijker het volgende:
Alweer wat kapot aan m'n auto, wet van Murphy doet goed z'n best! Een koppeling die er voor zorgt dat je aandrijfkas kan bewegen (kom ff niet op de naam), zit speling op, dus die tikt bij het optrekken en afremmen en vrij rollen.
Voor een AX'je met zo'n klein motortje... die je meestal niet ruim boven twee ton hoor. Dan zijn ze al lang vervangen voor iets anders.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:27 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Çnd het best wel weinig zelf.. zit op 172000 km met mijn 10 jaar oude seat..
Bn overigens wel benieuwd hoe lang de ford 1.0 125pk het uithoudt.
Tja er zit nu een after-market set in wat niet lekker past.. Ben al tig keer blijven hangen achter de mat met koppelen.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik vind het altijd zo verrot dat je niet alleen een nieuwe mat voor de bestuurderskant kan kopen. Alleen die is er bij mij helemaal aan, de rest is prima. No way dat ik dan 50 euro ga dokken voor een complete set...
[..]
Voor een AX'je met zo'n klein motortje... die je meestal niet ruim boven twee ton hoor. Dan zijn ze al lang vervangen voor iets anders.
Betreffende die Ford: dat vraag ik me ook af. Het zou een fijne motor moeten zijn, maar duurzaam... ik kan het me niet voorstellen.
Inderdaad, hoewel ik wel lang in een ander subforum actief was. Maar zag hier ook weer wat interessants, vandaar.quote:
Dat valt mee! Even kijken met welke prijs de garage aan komt zetten.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:17 schreef L0we het volgende:
[..]
Easy fix, onderdeeltje en een klein uurtje werk.
Want?quote:Op donderdag 21 maart 2013 22:55 schreef Goddelijker het volgende:
Wat een wonder dat de Ambulance-sprinters na 2 ton niet uit elkaar vallen
Diesel, automaat, gewoon tegen het rode toerengebied aantrappen/plankgas.quote:
Daar zijn ze voor toch?quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:10 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Diesel, automaat, gewoon tegen het rode toerengebied aantrappen/plankgas.
Keihard drempels nemen als het nodig is.
Jawel.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Daar zijn ze voor toch?
Staan ze niet altijd aan de motorverwarming op de standplaats?
Klopt, bij ons is het ook gewoon klote om aan de kant te gaan trouwens. Veel verhoogde middenbermen waar de ambulance niet overheen mag/kan ivm kantelen en aan de andere kant een hekje naast de weg zodat je niet de berm in kan duiken om ruimte te geven.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:13 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Jawel.
Maar dámn wat doen sommige mensen domme dingen als ze blauwe lampjes achter zich zien.
Heel prettig inderdaad. Maar het is wel heel leuk werk!quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Klopt, bij ons is het ook gewoon klote om aan de kant te gaan trouwens. Veel verhoogde middenbermen waar de ambulance niet overheen mag/kan ivm kantelen en aan de andere kant een hekje naast de weg zodat je niet de berm in kan duiken om ruimte te geven.
Zou niks voor mij zijn met gewonden. Maar fijn dat jij het super vind!quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Heel prettig inderdaad. Maar het is wel heel leuk werk!
Het is wel een bepaald soort mens dat erop werkt, maar wel erg leuk.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zou niks voor mij zijn met gewonden. Maar fijn dat jij het super vind!
Soso.. Moet de komende tijd goed gaan uitzoeken op wat voor functie ik geschikt ben. Aangezien ik mijn twijfels heb bij een receptiebaan.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:30 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het is wel een bepaald soort mens dat erop werkt, maar wel erg leuk.
Hoe is 't met jouw studie?
En aan wat voor functie zit je te denken?quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:33 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Soso.. Moet de komende tijd goed gaan uitzoeken op wat voor functie ik geschikt ben. Aangezien ik mijn twijfels heb bij een receptiebaan.
Weet dus niet wat voor functie. Heb zelf nogal moeite met spontaan/ineens een oplossing voor een probleem. Aangezien je regelmatig mensen aan de telefoon hebt of aan de balie waar iets gelijk voor opgelost moet worden. Receptiebaan bij een dealerbedrijf is niet eentonig te noemen vind ik . Ligt maar net aan de werkzaamheden en verantwoordelijkheden die je hebt.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:35 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En aan wat voor functie zit je te denken?
Receptiebaan lijkt mij nogal eentonig?
Precies, die mensen hebben een probleem en die mag jij ter plekke zo goed mogelijk oplossen. Als dat niet je sterkste punt is, dan is het lastig om dat te doen en vooral vol te houden.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:38 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Weet dus niet wat voor functie. Heb zelf nogal moeite met spontaan/ineens een oplossing voor een probleem. Aangezien je regelmatig mensen aan de telefoon hebt of aan de balie waar iets gelijk voor opgelost moet worden. Receptiebaan bij een dealerbedrijf is niet eentonig te noemen vind ik . Ligt maar net aan de werkzaamheden en verantwoordelijkheden die je hebt.
Misschien dat een magazijnfunctie iets voor me is en anders iets administratiefs.
(Stiekem is er ook al iets heel anders door mijn hoofd gegaan, gewoon tijdelijk gaan werken om geld te sparen en daarna op de taxi voor mezelf ofzo? Maar nog een studie volgen in deeltijd is ook een optie)
Wil niet sleutelen. Hooguit voor de hobby.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:41 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Precies, die mensen hebben een probleem en die mag jij ter plekke zo goed mogelijk oplossen. Als dat niet je sterkste punt is, dan is het lastig om dat te doen en vooral vol te houden.
Maar sleutelen aan auto's is niet wat je wilt? Want je doet nu iets tussen het 'kantoorleven' en het 'bezig met je handen zijn' in.
Hmm, lastig. Je kan niet babbelen als Brugman?quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:43 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wil niet sleutelen. Hooguit voor de hobby.
Nope, je kent me wel een beetje .quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:43 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Hmm, lastig. Je kan niet babbelen als Brugman?
Klopt.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:45 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nope, je kent me wel een beetje .
Mijn gevoel zegt niet zoveelquote:Op donderdag 21 maart 2013 23:46 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Klopt.
Maar ik zou ook niet zo snel weten wat je dan zou kunnen gaan doen. Gewoon doen wat je gevoel zegt!
Taxi is opzich wel tof, en ik wee tniet hoe het daar zit, maar hier heb je het loodzwaar als je voor jezelf wil werken.. Je moet echt of bij een centrale gaan werken, of je aansluiten bij 1 en dan nog..quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:38 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Weet dus niet wat voor functie. Heb zelf nogal moeite met spontaan/ineens een oplossing voor een probleem. Aangezien je regelmatig mensen aan de telefoon hebt of aan de balie waar iets gelijk voor opgelost moet worden. Receptiebaan bij een dealerbedrijf is niet eentonig te noemen vind ik . Ligt maar net aan de werkzaamheden en verantwoordelijkheden die je hebt.
Misschien dat een magazijnfunctie iets voor me is en anders iets administratiefs.
(Stiekem is er ook al iets heel anders door mijn hoofd gegaan, gewoon tijdelijk gaan werken om geld te sparen en daarna op de taxi voor mezelf ofzo? Maar nog een studie volgen in deeltijd is ook een optie)
Het lijkt mij ook erg heftig inderdaad. Maar alle respect voor de mensen die het doen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zou niks voor mij zijn met gewonden. Maar fijn dat jij het super vind!
Heb nu m'n eerste week achter de rug. Het kan soms best heftig zijn, maar het is goed te doen!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook erg heftig inderdaad. Maar alle respect voor de mensen die het doen.
Lijkt mij ook wel. Je moet denk ik wel goed stressbestendig zijn?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:09 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Heb nu m'n eerste week achter de rug. Het kan soms best heftig zijn, maar het is goed te doen!
Maar het is wel een bepaald type mens dat het doet.
Dat zeg ik ook altijd. Zodra je van dat soort hobby's je werk maakt ben je er snel op uitgekeken.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:43 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wil niet sleutelen. Hooguit voor de hobby.
Ja en er tegen kunnen dat mensen/familie op je handen kijken.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Lijkt mij ook wel. Je moet denk ik wel goed stressbestendig zijn?
Ja dat bedoel ik inderdaad...en mensen op hun gemak stellen e.d.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:18 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja en er tegen kunnen dat mensen/familie op je handen kijken.
En beetje sociaal ingesteld.
Precies!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik inderdaad...en mensen op hun gemak stellen e.d.
Rij je er ook echt in?
Oke chauffeur is vast ook heel vet?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:35 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Precies!
Ik rij mee als verpleegkundige, niet als chauffeur.
Ja, ik mocht van de week bijna rijden, maar je moet er dus groot rijbewijs voor hebben, heb ik helaas niet...quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:48 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oke chauffeur is vast ook heel vet?
Ga je nog een keer halen dan? C-rijbewijs?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:51 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, ik mocht van de week bijna rijden, maar je moet er dus groot rijbewijs voor hebben, heb ik helaas niet...
Dus moet het nu maar doen met patiënten helpen en zee-benen krijgen als ik achterin los sta/loop terwijl de auto rijdt.
Nou ja, ongeveer. Mijn huishouden is terug van twee auto's naar één.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 23:02 schreef Actaeon het volgende:
Las ik nou ergens dat jij geen auto meer had?
Standaard Sprinter is al 2 ton en dan moet er nog veel apparatuur bij.quote:
Ah oke, de Volvo heb je nog?quote:Op zondag 24 maart 2013 08:42 schreef JDude het volgende:
[..]
Nou ja, ongeveer. Mijn huishouden is terug van twee auto's naar één.
Nee, we hebben beide ootoos ingeruild voor één brave gezinsmobiel .quote:
Aaah zo...en wat is het geworden?quote:Op zondag 24 maart 2013 10:30 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee, we hebben beide ootoos ingeruild voor één brave gezinsmobiel .
Je leven is voorbij.quote:Op zondag 24 maart 2013 13:36 schreef JDude het volgende:
[ afbeelding ]
Zoeen, maar dan donkerderder grijs.
Oke, ieder z'n ding zullen we maar zeggen maar veel plezier en leuke kilometers toegewenstquote:Op zondag 24 maart 2013 13:36 schreef JDude het volgende:
[ afbeelding ]
Zoeen, maar dan donkerderder grijs.
Plezier? Misschien. Maar leuke kilometers?quote:Op zondag 24 maart 2013 21:09 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oke, ieder z'n ding zullen we maar zeggen maar veel plezier en leuke kilometers toegewenst
Ik ga hier niet meteen iemands nieuwe auto de grond in boren dus. Maar ik snap je punt wel, ik ben ook geen Skoda man. Maar om heel eerlijk te zijn vind ik dat Skoda altijd nog meer brand-identity heeft dan Seat. Seat is echt een compleet imagoloze VAG dochterquote:Op zondag 24 maart 2013 21:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Plezier? Misschien. Maar leuke kilometers?
Maaruh waarom neem je een Skoda Fabia Estate?quote:Op zondag 24 maart 2013 21:10 schreef JDude het volgende:
Ik rekende in dit topic ook niet op 's hoor .
Hij gaf zelf de voorzet al hè. Skoda heeft misschien wel meer identiteit, maar het is verder nog steeds een saaie, anonieme auto.quote:Op zondag 24 maart 2013 21:19 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik ga hier niet meteen iemands nieuwe auto de grond in boren dus. Maar ik snap je punt wel, ik ben ook geen Skoda man. Maar om heel eerlijk te zijn vind ik dat Skoda altijd nog meer brand-identity heeft dan Seat. Seat is echt een compleet imagoloze VAG dochter
Dat is het wel. Maar om eerlijk te zijn geldt dat m.i. voor zeker 80-85% van de huidige modellen die te koop zijn.quote:Op zondag 24 maart 2013 21:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Hij gaf zelf de voorzet al hè. Skoda heeft misschien wel meer identiteit, maar het is verder nog steeds een saaie, anonieme auto.
Omdat bijna nieuwe kar met redelijk wat ruimte en alle voor mij relevante opties (en een paar extra) aan boord voor weinig geld.quote:Op zondag 24 maart 2013 21:21 schreef Actaeon het volgende:
Maaruh waarom neem je een Skoda Fabia Estate?
Welke motor heb je?quote:Op zondag 24 maart 2013 21:25 schreef JDude het volgende:
[..]
Omdat bijna nieuwe kar met redelijk wat ruimte en alle voor mij relevante opties (en een paar extra) aan boord voor weinig geld.
Nee, ik ga er geen chicks mee scoren op de boulevard, maar dat was ook niet echt de insteek .
Blij dat die "storm" in het weekend was gepland ja. Morgen mag ik weer met 2,95 hoogte of meer de baan op .quote:Op zondag 24 maart 2013 21:25 schreef Kriegel het volgende:
Mên... Gister drie uur op de snelweg gezeten, rijdt echt bijzonder comfortabel met die windstoten.
1.4 viercilinder.quote:
Hehe, medelijden. Ik zat nog in een redelijk lage auto, een busje moet een ramp zijn met dit weer.quote:Op zondag 24 maart 2013 21:27 schreef JDude het volgende:
[..]
Blij dat die storm in het weekend was gepland ja. Morgen mag ik weer met 2,95 hoogte of meer de baan op .
Mja, weet niet. Ibizaatjes zijn nog wel geinig. De Leon is vooral een andere Golf en wordt veel gereden door leasers die een snel uitziende kar willen hebben.quote:Op zondag 24 maart 2013 21:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is het wel. Maar om eerlijk te zijn geldt dat m.i. voor zeker 80-85% van de huidige modellen die te koop zijn.
En wat is Seat volgens jou?
Ja, gaat prima. Ik hoef mn rijstijl niet eens aan te passen ten opzichte van de S40. Nou rij ik ook niet heel spectaculair als ik zelf de peut moet betalen, maar toch.quote:Op zondag 24 maart 2013 21:29 schreef Actaeon het volgende:
Wil die een beetje? Hij lijkt op papier klein
Echt? Die nieuwe Ibiza? Geinig?quote:Op zondag 24 maart 2013 21:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mja, weet niet. Ibizaatjes zijn nog wel geinig. De Leon is vooral een andere Golf en wordt veel gereden door leasers die een snel uitziende kar willen hebben.
Ah oke Ja dat scheelt natuurlijk.quote:Op zondag 24 maart 2013 21:32 schreef JDude het volgende:
[..]
Ja, gaat prima. Ik hoef mn rijstijl niet eens aan te passen ten opzichte van de S40. Het is een lichte wagen hè, dat scheelt ook. Ook een keer in de 1.2 driepitter gereden, da's wel krap an.
Maar die is ook niet echt 'leuk' of 'mooi' tochquote:Op zondag 24 maart 2013 21:40 schreef JDude het volgende:
M'n schoonpa heeft een Altea, feitelijk de Seat versie van de Golf+. Past ook prima een kinderwagen in, maar wat zijn die krengen allejezus zwaar. Dat geld stop ik dan liever in de tank dan in de belastingdienst.
Hoezo niet? Alsof er geen leuke of mooie stations zijnquote:Op zondag 24 maart 2013 21:47 schreef JDude het volgende:
Nee, maar een auto puur voor "leuk of mooi" zit er momenteel sowieso gewoon niet in. Komt wel weer als ik in m'n midlife crisis schiet .
Geloof me, je mag hier best een V70, 525 Touring of voor mijn part de A6 Avant van m'n baas voor de deur zetten, maar daar loop je in NL gewoon op leeg en dat geld steek ik momenteel liever in andere zaken.quote:Op zondag 24 maart 2013 21:47 schreef Actaeon het volgende:
Hoezo niet? Alsof er geen leuke of mooie stations zijn
Ja dat is prima en jouw keus maar het is niet zo dat het dus niet kan, een leuke of mooie stationquote:Op zondag 24 maart 2013 21:52 schreef JDude het volgende:
[..]
Geloof me, je mag hier best een V70, 525 Touring of voor mijn part de A6 Avant van m'n baas voor de deur zetten, maar daar loop je in NL gewoon op leeg en dat geld steek ik momenteel liever in andere zaken.
In dezelfde klasse kom je anders bij een Ibiza ST of een Clio Estate. Ook niet heel spannend.quote:
i30 Wagon/Kia C'eed SW? Of net te groot? Een Mini Clubman?quote:Op zondag 24 maart 2013 22:04 schreef JDude het volgende:
[..]
In dezelfde klasse kom je anders bij een Ibiza ST of een Clio Estate. Ook niet heel spannend.
Zijn er verder nog "mini-stations" eigenlijk? VW maakte ooit een Polo Variant maar die zie je ook al jaren niet meer.
i30 ook nog in gezeten ergens ja. Maar die is alweer wat forser ja, meer categorie Mégane/Octavia etc.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:07 schreef Actaeon het volgende:
[..]
i30 Wagon/Kia C'eed SW? Of net te groot? Een Mini Clubman?
Dat vind ik echt zo'n hockeywijvenbak, sorry . Slaat mijns inziens de mini-plank ook volledig mis. Ook ergens de Fiat 500L zien staan, maar godverdomme zeg, doe me voor dat geld dan maar twee Tsjechen .quote:
Ah oké. Ik zit er ook niet heel erg in, dat segment. Trekt me totaal niet dat soort auto's. Ook de Mégane/Octavia niet, erg lelijk.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:10 schreef JDude het volgende:
[..]
i30 ook nog in gezeten ergens ja. Maar die is alweer wat forser ja, meer categorie Mégane/Octavia etc.
Nee dat is de Countryman.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:14 schreef JDude het volgende:
Tenminste, dat is die mini-on-steroids, toch?
Nee, jij bent een liefhebber en die moeten we ook hebben, want anders rijdt er in no time geen zescilinder meer rond.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:14 schreef Actaeon het volgende:
Ah oké. Ik zit er ook niet heel erg in, dat segment. Trekt me totaal niet dat soort auto's. Ook de Mégane/Octavia niet...
True, we zijn allebei nodigquote:Op zondag 24 maart 2013 22:15 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee, jij bent een liefhebber en die moeten we ook hebben, want anders rijdt er in no time geen zescilinder meer rond.
Is ook meer een lifestyle estate hè. Als ik ooit een station zou nemen zou ik voor iets gaan als een XF Sport Brake of een XC70 ofzo.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:18 schreef JDude het volgende:
Even gauw gegoogled naar het laadruim van zo'n clubman en dacht nog heel even "oh, da's niet gek". Maar dat was met de bank al neergeklapt .
Jouw auto misschien wel, niet iedereen hoeft altijd veel mee te nemen maar wil toch de lijn/design van een estate. Of incidenteel redelijk wat spulletjes mee te nemen. Begrijpelijk dus dat die auto's bestaan.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:23 schreef JDude het volgende:
Lifestyle estate. De term alleen al. Sorry, m'n auto is toch meer bedoeld om zooi rond te sjouwen dan om de buurt te laten zien wat voor hippe vogel ik ben.
Vroeger was er ook zo'n Mini in estate vormquote:Op zondag 24 maart 2013 22:31 schreef JDude het volgende:
Nou ja, een mini hoort niet eens de lijn van een estate te hebben. Vind ik dan.
Afijn, bedtijd! Morgen weer kilometers vreten met "m'n" drieliter diesel .
Denk het niet, zou niet weten waarom.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ga je nog een keer halen dan? C-rijbewijs?
Wel heel dankbaar werk!
Zodat je dat ook kanquote:Op zondag 24 maart 2013 22:43 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Denk het niet, zou niet weten waarom.
Dat kan ook in een Transit.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:28 schreef Actaeon het volgende:
En ik hoef nooit meer dan een paar sport- of weekendtassen mee te nemen.
Rijd fijn, zit lekker, goed overzicht. Zet maar bij me voor de deurquote:
Maar..hij...is...niet...mooi? En als een paar sport of- weekendtassen het meeste is wat ik mee moet nemen is een Transit een beetje overkill niet?quote:Op zondag 24 maart 2013 22:47 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Rijd fijn, zit lekker, goed overzicht. Zet maar bij me voor de deur
Mooi, nee.. Wel lekker lomp en daar houd ik van. Misschien overkill, tot je eens zooi moet verslepen. Dan hoef je geen aanhanger te regelen ofzo. Maar ik vind busjes gewoon chill omdat ik er fijner in zit dan in veel gewone personenauto's.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:49 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar..hij...is...niet...mooi? En als een paar sport of- weekendtassen het meeste is wat ik mee moet nemen is een Transit een beetje overkill niet?
Lomp..ja maar het is een bus inderdaad dus dan kan het. En het komt echt praktisch nooit voor dat ik zooi moet verslepen dus daar laat ik een autokeuze niet vanaf hangen.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Mooi, nee.. Wel lekker lomp en daar houd ik van. Misschien overkill, tot je eens zooi moet verslepen. Dan hoef je geen aanhanger te regelen ofzo. Maar ik vind busjes gewoon chill omdat ik er fijner in zit dan in veel gewone personenauto's.
Nee juist niet, tik net de 1.80 aan. Maar je zit lekker hoog, dat vind ik prettig.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:55 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Lomp..ja maar het is een bus inderdaad dus dan kan het. En het komt echt praktisch nooit voor dat ik zooi moet verslepen dus daar laat ik een autokeuze niet vanaf hangen.
Ben je vrij lang dan ofzo?
Ah oke! Ik vind juist zo'n lage diepe zit lekkerquote:Op zondag 24 maart 2013 22:57 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nee juist niet, tik net de 1.80 aan. Maar je zit lekker hoog, dat vind ik prettig.
Ah nee, laat mij maar lekker een auto in klimmen ipv vallenquote:Op zondag 24 maart 2013 22:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah oke! Ik vind juist zo'n lage diepe zit lekker
Haha dat is inderdaad het grote verschil inderdaad heerlijk zo'n lage instap.quote:Op zondag 24 maart 2013 23:00 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ah nee, laat mij maar lekker een auto in klimmen ipv vallen
Boh op mijn werk hebben we een station die wat lager ligt als normaal.. Vind ik niet leuk met uitstappenquote:Op zondag 24 maart 2013 23:02 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Haha dat is inderdaad het grote verschil inderdaad heerlijk zo'n lage instap.
Haha Je bent nog jongquote:Op zondag 24 maart 2013 23:08 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Boh op mijn werk hebben we een station die wat lager ligt als normaal.. Vind ik niet leuk met uitstappen
Ja maar mijn rug heeft wel eens pijntjes. Daarom heb ik ook graag een wat zachtere autostoelquote:Op zondag 24 maart 2013 23:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Haha Je bent nog jong
Anyway tijd voor bed eigenlijk
Aah vandaar een zachte autostoel heb ik trouwens ook niet direct iets op tegen. Helemaal niet zelfs. Zolang het maar niet tè zacht is dat je er bij lange afstanden gebroken uit komt.quote:Op zondag 24 maart 2013 23:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja maar mijn rug heeft wel eens pijntjes. Daarom heb ik ook graag een wat zachtere autostoel
Als ik een langere tijd moet rijden dan zit ik fijner in de AX dan in de Astra.quote:Op zondag 24 maart 2013 23:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Aah vandaar een zachte autostoel heb ik trouwens ook niet direct iets op tegen. Helemaal niet zelfs. Zolang het maar niet tè zacht is dat je er bij lange afstanden gebroken uit komt.
Hmm ik vind te zachte stoelen ook niet lekker op een langere rit, juist voor m'n rug.quote:Op zondag 24 maart 2013 23:26 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Als ik een langere tijd moet rijden dan zit ik fijner in de AX dan in de Astra.
Aan de andere kant zat ik ook beter in een oudere V40 dan in een nieuwe XC90.
Volgens mij niet. Ik heb er in elk geval weinig last van gehad.quote:
quote:Op zondag 24 maart 2013 22:18 schreef JDude het volgende:
Even gauw gegoogled naar het laadruim van zo'n clubman en dacht nog heel even "oh, da's niet gek". Maar dat was met de bank al neergeklapt .
Er zijn ook mensen die zooi over lange afstand moeten meenemen, dan is het wel fijn als je een comfortabele auto met enige ruimte te beschikking hebt.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:23 schreef JDude het volgende:
Lifestyle estate. De term alleen al. Sorry, m'n auto is toch meer bedoeld om zooi rond te sjouwen dan om de buurt te laten zien wat voor hippe vogel ik ben.
Jep. Dat zou mijn reden zijn om de volgende keer een estate ipv een sedan te nemen. Op zich kom ik er nu ook altijd wel mee weg, maar de ruimte is wel handig. Nu is het soms echt proppen en efficiënt doen. Dan mik je alles gewoon achterin en kun je net iets meer meenemen.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die zooi over lange afstand moeten meenemen, dan is het wel fijn als je een comfortabele auto met enige ruimte te beschikking hebt.
Gewoon naar de spuiter brengen of een ander spatbord in de juiste kleur monteren.quote:Op maandag 25 maart 2013 23:55 schreef Nafi het volgende:
Iemand hier wel eens zijn auto in een andere kleur gespoten?
[ afbeelding ]
Dat stuk is bij mijn zwarte Passat groen dus zou dat willen spuiten. Zou ik dat zelf kunnen doen of zijn er echt voorbereidingen nodig e.d. alvorens het te spuiten?
Vervangend deel zoeken in dezelfde kleur op onderdelenlijn.nlquote:Op maandag 25 maart 2013 23:55 schreef Nafi het volgende:
Iemand hier wel eens zijn auto in een andere kleur gespoten?
[ afbeelding ]
Dat stuk is bij mijn zwarte Passat groen dus zou dat willen spuiten. Zou ik dat zelf kunnen doen of zijn er echt voorbereidingen nodig e.d. alvorens het te spuiten?
Sure, maar kies je dan een Mini?quote:Op maandag 25 maart 2013 20:25 schreef von_Preussen het volgende:
Er zijn ook mensen die zooi over lange afstand moeten meenemen, dan is het wel fijn als je een comfortabele auto met enige ruimte te beschikking hebt.
De A3 sedan.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:13 schreef spenky het volgende:
welke audi wordt er vandaag gepresenteerd?
[ afbeelding ]
Eigenlijk wel ja maar dat is natuurlijk ook onze smaakquote:
Dat sowieso.quote:
Echt maar goed dat smaken verschillen.. Hete hatches. Lekker gooien en smijten i.p,v dat je 1.5 ton (of meer!) de bocht om moet zien te krijgen..quote:
Als je gewoon een fatsoenlijke auto hebt dan merk je niet eens dat je een wagen van 1500kg hebt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:34 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Echt maar goed dat smaken verschillen.. Hete hatches. Lekker gooien en smijten i.p,v dat je 1.5 ton (of meer!) de bocht om moet zien te krijgen..
Comic Sansquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:25 schreef HarryR het volgende:
Komt m`n moeder aan een paar dagen terug " Ja. Je mag als jij je rijbewijs hebt m`n Fiat Cinquecento wel hebben hoor, kan je lekker in rond tuffen "
Helemaal prima dacht ik Scheelt mij geld voor een eigen autotje. Tot vanmiddag........
[ afbeelding ]
Ja, dat is een Wielkast(Wat er nog van over is)
Aan de buitenkant ziet de auto er echt nog puntgaaf uit (je ziet er niet vanaf dat ie 150k heeft gelopen en 17 jaar oud is)
[ afbeelding ]
Maar dit is toch wel echt een grote nee...
Voordeel is nu wel: M`n ma heeft haar zinnen gezet op een Ford Ka. Dat vind ik persoonlijk nóg veel leuker (en dat rijd tenminste ook nog aardig door + je hebt ABS/Airco/Electrische ramen/Elec Vergrendeling/Stuurbekrachtiging)
Dus daar ga ik dan wél in rijden (Al zal die niet op mijn naam staan natuurlijk..) totdat ik gespaard heb (genoeg) voor een eigen auto. (Ben er nog steeds niet uit wat ik nou wil qua auto.. er staan echt super fijne wagens te koop voor 2k...)
Naja, ik ben nog geen mooiere tegen gekomen.. (Hij is heel erg smerig haha, en de lak is op de motorkap wat dof, maar ach)quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:27 schreef Marco001 het volgende:
1 x in zo'n ding gereden, en dan nog een nieuwere ook; wat rijden die auto's kut zeg..
Vind hem er trouwens ook niet echt puntgaaf uit zien..
Maar voor een krijgertje wel ok dacht ik zo.
Gelukkig is het niet mijn auto de Ford Ka dus niet mijn probleem.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:31 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Comic Sans
Oh, met een Ford Ka ga je waarschijnlijk precies hetzelfde probleem tegenkomen.
Ditquote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:13 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Doe mij maar luxe / stijlvol i.p.v. een gooi en smijt boodschappen wagentje.
Een nieuwe of een oude Ford Ka?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:25 schreef HarryR het volgende:
Komt m`n moeder aan een paar dagen terug " Ja. Je mag als jij je rijbewijs hebt m`n Fiat Cinquecento wel hebben hoor, kan je lekker in rond tuffen "
Helemaal prima dacht ik Scheelt mij geld voor een eigen autotje. Tot vanmiddag........
[ afbeelding ]
Ja, dat is een Wielkast(Wat er nog van over is)
Aan de buitenkant ziet de auto er echt nog puntgaaf uit (je ziet er niet vanaf dat ie 150k heeft gelopen en 17 jaar oud is)
[ afbeelding ]
Maar dit is toch wel echt een grote nee...
Voordeel is nu wel: M`n ma heeft haar zinnen gezet op een Ford Ka. Dat vind ik persoonlijk nóg veel leuker (en dat rijd tenminste ook nog aardig door + je hebt ABS/Airco/Electrische ramen/Elec Vergrendeling/Stuurbekrachtiging)
Dus daar ga ik dan wél in rijden (Al zal die niet op mijn naam staan natuurlijk..) totdat ik gespaard heb (genoeg) voor een eigen auto. (Ben er nog steeds niet uit wat ik nou wil qua auto.. er staan echt super fijne wagens te koop voor 2k...)
Dit inderdaad.quote:
Een oude Ka. Hij mag maximaal 750 euro kosten (En dat is dan nog met 250 euro van mijn kant, omdat ik wel wil dat m`n ma in een leuk autotje rijd en niet in een Roestig Barrel ... ze zat nog te kijken naar een Opel Corsa, maar ik vind alleen de Corsa A leuk en die vind m`n ma niks )quote:
Is dat alles? Ik heb wel eens erger gezien. Dit is zo weer dicht te lassen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:25 schreef HarryR het volgende:
Komt m`n moeder aan een paar dagen terug " Ja. Je mag als jij je rijbewijs hebt m`n Fiat Cinquecento wel hebben hoor, kan je lekker in rond tuffen "
Helemaal prima dacht ik Scheelt mij geld voor een eigen autotje. Tot vanmiddag........
[ afbeelding ]
Ja, dat is een Wielkast(Wat er nog van over is)
Aan de buitenkant ziet de auto er echt nog puntgaaf uit (je ziet er niet vanaf dat ie 150k heeft gelopen en 17 jaar oud is)
[ afbeelding ]
Maar dit is toch wel echt een grote nee...
Voordeel is nu wel: M`n ma heeft haar zinnen gezet op een Ford Ka. Dat vind ik persoonlijk nóg veel leuker (en dat rijd tenminste ook nog aardig door + je hebt ABS/Airco/Electrische ramen/Elec Vergrendeling/Stuurbekrachtiging)
Dus daar ga ik dan wél in rijden (Al zal die niet op mijn naam staan natuurlijk..) totdat ik gespaard heb (genoeg) voor een eigen auto. (Ben er nog steeds niet uit wat ik nou wil qua auto.. er staan echt super fijne wagens te koop voor 2k...)
Bij de oude Ka mag je je lasapparaat zo weer tevoorschijn halenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:20 schreef HarryR het volgende:
[..]
Een oude Ka. Hij mag maximaal 750 euro kosten (En dat is dan nog met 250 euro van mijn kant, omdat ik wel wil dat m`n ma in een leuk autotje rijd en niet in een Roestig Barrel ... ze zat nog te kijken naar een Opel Corsa, maar ik vind alleen de Corsa A leuk en die vind m`n ma niks )
Ja, maar goed.. koppeling/remmen zijn ook 2 problemen van het autotje, en ik vind het voor mezelf toch eigenlijk niets... in een Ford Ka wil ik nog bést wel lekker rond touren (Kan je volgens mij ook prima in zitten met grote afstanden) Maar dat Cinqje (Al was ie wél helemaal goed geweest) is daar volgens mij gewoon niet voor geschikt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:23 schreef L0we het volgende:
[..]
Is dat alles? Ik heb wel eens erger gezien. Dit is zo weer dicht te lassen.
Dat schiet dan ook niet op neequote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:26 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Bij de oude Ka mag je je lasapparaat zo weer tevoorschijn halen
Die specifieke E-klasse is niet denderend inderdaad. Je kan ook een 5-series Touring kopen? Een E39, is niet meteen zo zwaar als een 7 serie. Er is eigenlijk zoveel keus. Je kan ook een XJ uit begin jaren '90 kopen voor vrij weinig geld.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:19 schreef HarryR het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Mijn eerste auto moet ook écht een wat luxer autotje zijn, het liefst koop ik een Porsche Cayenne, maar ik heb niet zo even 15,000 euro voor een 2ehandsje. een Mercedes is super fijn, maar de Merc die ik wil (E-Klasse Combi uit 95-2002) zijn roestgevoelig.. En ik wil ábsoluut geen stereotype auto (Civic.. tenzij van voor 88.. Golf... tenzij een originele MK1... 3serie. Tenzij uit de jaren 80....)
Een auto die wat meer in mijn budget zit en luxe bied is een Citroen BX bijvoorbeeld, óf een BMW 7serie.. óf bijvoorbeeld een Fiat Ritmo. Maarja, zéker een Ritmo is kantjeboort qua budget, een 7 serie is duur qua wegenbelastig (Al is dat niet echt een probleem) en een BX staat niet als éxtreem betrouwbaar in de boeken bekend.. maargoed.
Die Ka's roesten ook behoorlijk geloof ik èn gaan ook niet echt hard hoorquote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:20 schreef HarryR het volgende:
[..]
Een oude Ka. Hij mag maximaal 750 euro kosten (En dat is dan nog met 250 euro van mijn kant, omdat ik wel wil dat m`n ma in een leuk autotje rijd en niet in een Roestig Barrel ... ze zat nog te kijken naar een Opel Corsa, maar ik vind alleen de Corsa A leuk en die vind m`n ma niks )
Een 5 serie touring? Valt dat in het budget? (Laten we het op 1500 houden) Een Jag XJ is natuurlijk óók heel tof (En een Jaguar is echt super luxe) Maar het is brits.. en die staan in mijn geheugen als niet betrouwbaar...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Die specifieke E-klasse is niet denderend inderdaad. Je kan ook een 5-series Touring kopen? Een E39, is niet meteen zo zwaar als een 7 serie. Er is eigenlijk zoveel keus. Je kan ook een XJ uit begin jaren '90 kopen voor vrij weinig geld.
[..]
Die Ka's roesten ook behoorlijk geloof ik èn gaan ook niet echt hard hoor
Oh nee dan zou ik het niet doen. Voor dat geld zou ik sowieso oppassen met een hele grote luxe auto kopen van die leeftijd. Vaak is er dan wel gewoon eea mee misquote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:30 schreef HarryR het volgende:
[..]
Een 5 serie touring? Valt dat in het budget? (Laten we het op 1500 houden) Een Jag XJ is natuurlijk óók heel tof (En een Jaguar is echt super luxe) Maar het is brits.. en die staan in mijn geheugen als niet betrouwbaar...
Een Saxo of een 106 halen. Kosten geen drol en zijn redelijk zuinig. En de 1.4 gaat nog wel.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:27 schreef HarryR het volgende:
[..]
Dat schiet dan ook niet op nee
M`n ma wilt een simpel autotje zo rond de 700-800 kilo, nou heb ik al gezegd dat ze moet kijken voor een Corsa A of een Citroen AX. En zo`n AX spreekt haar wel aan, maar zo`n Corsa dan weer niet... En anders een Kever, maar daar wilt ze niet in rijden (Vind ze 3x niks)
Ja ik zit nu even te kijken naar een Citroen BX. Het probleem is niet het onderhoud, dat kan ik laten doen door m`n opa (Die is bijna 60 jaar automonteur geweest overal en nergens, en heeft 20 jaar lang bij 1 bedrijf gewerkt als monteur) Maar de aanschaf, 1500 is toch wel de max en naja... niet téveel KM. Een BX bijvoorbeeld met 200k op de teller vind ik wel te doen (Al zal ik hem dan wel even een beurtje geven) maar een Jag met 200k op de teller doe ik dan weer niet (want brits enzo)quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oh nee dan zou ik het niet doen. Voor dat geld zou ik sowieso oppassen met een hele grote luxe auto kopen van die leeftijd. Vaak is er dan wel gewoon eea mee mis
De '92 en later zijn, zeker in 6cilinder vorm, prima auto's. De vroege 98-00 8 cilinders hebben wat meer aandachtspunten. Maar een goeie kopen voor ¤1500 wordt wel lastig. Kan je beter naar iets anders kijken denk ik.
Ook een Jag kan goed 200k en meer hebben.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:04 schreef HarryR het volgende:
[..]
Ja ik zit nu even te kijken naar een Citroen BX. Het probleem is niet het onderhoud, dat kan ik laten doen door m`n opa (Die is bijna 60 jaar automonteur geweest overal en nergens, en heeft 20 jaar lang bij 1 bedrijf gewerkt als monteur) Maar de aanschaf, 1500 is toch wel de max en naja... niet téveel KM. Een BX bijvoorbeeld met 200k op de teller vind ik wel te doen (Al zal ik hem dan wel even een beurtje geven) maar een Jag met 200k op de teller doe ik dan weer niet (want brits enzo)
Maar een BMW 5 serie koop ik nog rustig met 350k op de teller (Weet ook niet waarom, m`n gevoel zegt dat dat zeer fijne auto`s zijn)
Als je 'm binnen een maand uit de schorsing haalt moet je volgens mij alsnog de reguliere mrb voor die periode betalen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Vraagje: ik wil mijn oldtimer schorsen voor 2 of 3 weken omdat de APK verloopt en ik het nog niet goed weer genoeg vindt om 'm te laten keuren. Moet ik dan extra veel betalen omdat het zo kort is?
Maar onderhoud van een Jag is volgens mij enorrm prijzig, en zijn de onderdelen van een Jag niet heel schaars?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:06 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ook een Jag kan goed 200k en meer hebben.
Een klein autotje vind ik echt 3x niks.. Zéker niet als ik van de zomer de nodige Kilometers ga maken (Sowieso komt er een ritje Duitsland aan als ik m`n rijbewijs heb met 2 vrienden en wil ik toch ook wel wat ruimte hebben en énige luxe / comfort is fijn.. Dus een Peugeot 205/106/Opel Corsa/Renault Clio is uitgesloten... maar bijvoorbeeld een Kadett E zou wél weer kunnen óf een VW Passat)quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
Voor 1.500 euro geen grote sloep halen inderdaad. Als je budget zo beperkt is loopt ie leeg op mrb + verzekering. Gewoon beginnen met een klein autootje.
Bij een merkdealer wel. Bij een specialist valt het mee. En nee dat is niet per definitie zo. Helemaal niet eigenlijk.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:08 schreef HarryR het volgende:
[..]
Maar onderhoud van een Jag is volgens mij enorrm prijzig, en zijn de onderdelen van een Jag niet heel schaars?
Zo'n begin jaren '90 Passat zit ruimschoots in je budget en zijn wel prima wagens.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:11 schreef HarryR het volgende:
[..]
Een klein autotje vind ik echt 3x niks.. Zéker niet als ik van de zomer de nodige Kilometers ga maken (Sowieso komt er een ritje Duitsland aan als ik m`n rijbewijs heb met 2 vrienden en wil ik toch ook wel wat ruimte hebben en énige luxe / comfort is fijn.. Dus een Peugeot 205/106/Opel Corsa/Renault Clio is uitgesloten... maar bijvoorbeeld een Kadett E zou wél weer kunnen óf een VW Passat)
Ja toch? En ziet er ook nog eens leuk uit!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:19 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zo'n begin jaren '90 Passat zit ruimschoots in je budget en zijn wel prima wagens.
Je kunt in ieder geval beter voor ¤1500 zoiets kopen dan een 7series of een XJ.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:25 schreef HarryR het volgende:
[..]
Ja toch? En ziet er ook nog eens leuk uit!
Kan ook beide wel. Mijn Seat is behoorlijk luxe voor een auto van 2003; Climatic, sunroof, cruise control, goede audio, super stoelen. (Hoewel die van mijn moeder's Astra beter zijn, maar dat zijn ook speciale..) (Vind ze beter zitten als de stoelen van een E-klasse van ongeveer zelfde leeftijd(iets ouder).quote:
Inderdaad, zeker met een klein budget: kies een Saxo of 106!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:43 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Een Saxo of een 106 halen. Kosten geen drol en zijn redelijk zuinig. En de 1.4 gaat nog wel.
Prima overweging. Maandelijks een berg extra knaken uitgeven voor één ritje naar Duitslandquote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:11 schreef HarryR het volgende:
[..]
Een klein autotje vind ik echt 3x niks.. Zéker niet als ik van de zomer de nodige Kilometers ga maken (Sowieso komt er een ritje Duitsland aan als ik m`n rijbewijs heb met 2 vrienden en wil ik toch ook wel wat ruimte hebben en énige luxe / comfort is fijn.. Dus een Peugeot 205/106/Opel Corsa/Renault Clio is uitgesloten... maar bijvoorbeeld een Kadett E zou wél weer kunnen óf een VW Passat)
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Prima overweging. Maandelijks een berg extra knaken uitgeven voor één ritje naar Duitsland
Volgens mij heb je voor 1500 euro een prachtige Passat uit 1991 bv met APKquote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:26 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je kunt in ieder geval beter voor ¤1500 zoiets kopen dan een 7series of een XJ.
500 km is niks, 1000/1500 zit je zo op.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:45 schreef HarryR het volgende:
[..]
Ik wil sowieso veel kilometers maken, ik denk dat ik iedere maand toch wel minimaal 500 KM ga rijden hoor Zéker van de zomer.
Da's 6k per jaar. Prima afstanden hoor, maar daar hoef je geen grote sloep voor te rijden.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:45 schreef HarryR het volgende:
[..]
Ik wil sowieso veel kilometers maken, ik denk dat ik iedere maand toch wel minimaal 500 KM ga rijden hoor Zéker van de zomer.
Ik zat te denken aan een kleine 250-300 elke maand Moet te doen zijn toch?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Da's 6k per jaar. Prima afstanden hoor, maar daar hoef je geen grote sloep voor te rijden.
Vooropgesteld: het is jouw geld en je moet kopen wat jij wil hebben. Maar het is wel nogal zonde om een grote bak te kopen, maandelijks veel geld aan vaste lasten te betalen, als je het eigenlijk niet kan misschien.
Want je shopt rond de 2k. Welk budget heb je maandelijks in gedachten om te kunnen rijden?
Ik denk het ook wel. En ze zijn ook niet al te zwaar. Verzekering zal ook wel meevallen voor een beginnend bestuurder.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:45 schreef HarryR het volgende:
[..]
Volgens mij heb je voor 1500 euro een prachtige Passat uit 1991 bv met APK
Hoezo zou het dan ophouden?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
Is dat echt wat je 'over' hebt? Voor dat geld moet je zeker wel 500km kunnen rijden ja. 1.000 ook nog wel, maar dan houdt het wel een heel eind op.
Ja precies.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Rekensommetje voor maandelijkse kosten (heb dat ding van Actaeon als voorbeeld gepakt):
40 Mrb
50 Verzekering (Independer, 20 jaar, geen schadevrije jaren, WA)
Dan ben je 100 euro per maand al kwijt. Voor 150 - 200 euro moet je dus je km's maken en je onderhoud doen. De afschrijving vergeten we voor het gemak.
Zo'n kar doet gemiddeld misschien 1:12. Bij 1.000km per maand kost dat je 1.000/12 * 1.70 = 140 euro benzine per maand. Twee tankjes. Dan hou je nog een paar tientjes over voor onderhoud en een ANWB-lidmaatschap. Het kan dus wel, maar zoals ik zeg, het houdt ergens wel op qua km's.
Alsof je nog echt afschrijft op een Passat uit 91 wel iets natuurlijk maar het zal het niet waard zijn mee te rekenen imo.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Rekensommetje voor maandelijkse kosten (heb dat ding van Actaeon als voorbeeld gepakt):
40 Mrb
50 Verzekering (Independer, 20 jaar, geen schadevrije jaren, WA)
Dan ben je 100 euro per maand al kwijt. Voor 150 - 200 euro moet je dus je km's maken en je onderhoud doen. De afschrijving vergeten we voor het gemak.
Zo'n kar doet gemiddeld misschien 1:12. Bij 1.000km per maand kost dat je 1.000/12 * 1.70 = 140 euro benzine per maand. Twee tankjes. Dan hou je nog een paar tientjes over voor onderhoud en een ANWB-lidmaatschap. Het kan dus wel, maar zoals ik zeg, het houdt ergens wel op qua km's.
WoW! 500 km. Dat rijd ik zo'n beetje per week in mijn prive-auto.. Een kleine Ibiza uit 2003. (1070kg, lpg, 101pk)(in de auto's van mijn werk zit ik op 200-500(of meer)km per dag).quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:45 schreef HarryR het volgende:
[..]
Ik wil sowieso veel kilometers maken, ik denk dat ik iedere maand toch wel minimaal 500 KM ga rijden hoor Zéker van de zomer.
Daarom vergeten we die dusquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:06 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Alsof je nog echt afschrijft op een Passat uit 91 wel iets natuurlijk maar het zal het niet waard zijn mee te rekenen imo.
Sowieso reken ik afschrijving nooit mee als ik een auto aanschaf eigenlijk.
Zeg, laat hem lekker blij zijn met 500km per maand We zijn allemaal ergens begonnen, toch?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
WoW! 500 km. Dat rijd ik zo'n beetje per week in mijn prive-auto.. Een kleine Ibiza uit 2003. (1070kg, lpg, 101pk)(in de auto's van mijn werk zit ik op 200-500(of meer)km per dag).
Ah zo nee dan is het goed en het is meer dat ik er vrede mee heb dat het weg is inderdaad.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Daarom vergeten we die dus
Ik reken 'm in de loop van de tijd wel mee, want je krijgt er simpelweg mee te maken. Dat negeren is vooral jezelf voor de gek houden. Of je moet er vrede mee hebben dat je aanschafbedrag 'weg' is, dan is het ook prima.
haha, tja, de Opel Astra(die echt maar af en toe word gebruikt) zit denk ik al wel over de 500km per maand.. Hier is 500km dus vrij weinig. En aangezien het eerst leek alsof hij er best wel veel km's mee zou rijden, had ik zoiets van; maar 500km?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:21 schreef Actaeon het volgende:
En inderdaad 500km per maand is gruwelijk veel als je net je rijbewijs hebt 500km uberhaupt is dan al veel.
Misschien dat dat in jouw prijsklasse kan, maar bij mijn laatste auto had ik er wel even goed last van. Vooral omdat ie stevig gedevalueerd is de afgelopen twee jaar. De afschrijving was bizar hoog. Wat ik met m'n vorige auto in drie jaar had, heb ik nu in een maand of tien.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah zo nee dan is het goed en het is meer dat ik er vrede mee heb dat het weg is inderdaad.
Referentiekader hè. Omdat jij beroepschauffeur bent rij je sowieso al meer dan gemiddeld natuurlijk . Bedenk je even dat het jaargemiddelde per NL auto iets van 15k is.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:24 schreef Marco001 het volgende:
[..]
haha, tja, de Opel Astra(die echt maar af en toe word gebruikt) zit denk ik al wel over de 500km per maand.. Hier is 500km dus vrij weinig. En aangezien het eerst leek alsof hij er best wel veel km's mee zou rijden, had ik zoiets van; maar 500km?
Ik heb ook weleens gehad dat ik een enorme klap geld kwijt geraakt was binnen iets meer dan een jaar. Maar ik heb gewoon vrede met het feit dat ik het aankoopbedrag bijna nooit meer terug krijg. Ik vind afschrijving geen kostenpost die past bij als je particulier een auto gaat kopen en niet iets waar ik mijzelf mee bezig ga houden. Heb ook geen zin om helemaal precies zo uit te rekenen wat het dan per maand kost ofzo. Afschrijving e.d.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Misschien dat dat in jouw prijsklasse kan, maar bij mijn laatste auto had ik er wel even goed last van. Vooral omdat ie stevig gedevalueerd is de afgelopen twee jaar. De afschrijving was bizar hoog. Wat ik met m'n vorige auto in drie jaar had, heb ik nu in een maand of tien.
Dat is zo; maar als ik kijk naar de Astra(die alleen op regenachtige dagen word gebruikt en als we gaan winkelen met meer dan 3 personen).. Die maakt ook wel meer dan 500km per maand. En die word echt niet veel gebruikt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Misschien dat dat in jouw prijsklasse kan, maar bij mijn laatste auto had ik er wel even goed last van. Vooral omdat ie stevig gedevalueerd is de afgelopen twee jaar. De afschrijving was bizar hoog. Wat ik met m'n vorige auto in drie jaar had, heb ik nu in een maand of tien.
[..]
Referentiekader hè. Omdat jij beroepschauffeur bent rij je sowieso al meer dan gemiddeld natuurlijk . Bedenk je even dat het jaargemiddelde per NL auto iets van 15k is.
Daar houd ik ook geen rekening mee inderdaad, zeker particulier niet. Echt te voorspellen valt het namelijk niet; Onze vorige auto heeft in 5 jaar 15000,- afgeschreven(aanschaf 20,000) en 75000km ofzo gereden.)quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik heb ook weleens gehad dat ik een enorme klap geld kwijt geraakt was binnen iets meer dan een jaar. Maar ik heb gewoon vrede met het feit dat ik het aankoopbedrag bijna nooit meer terug krijg. Ik vind afschrijving geen kostenpost die past bij als je particulier een auto gaat kopen en niet iets waar ik mijzelf mee bezig ga houden. Heb ook geen zin om helemaal precies zo uit te rekenen wat het dan per maand kost ofzo. Afschrijving e.d.
Nee kijk als ik nou zakelijk een auto koop is het natuurlijk een ander verhaal. Ook omdat je dan fiscaal moet afschrijven. Maar particulier ga ik niet afschrijven. Anders kan ik m'n laptop ook wel gaan afschrijven, en m'n iPhone, iPod etc. Niet meer leuk zo.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:30 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Daar houd ik ook geen rekening mee inderdaad, zeker particulier niet. Echt te voorspellen valt het namelijk niet; Onze vorige auto heeft in 5 jaar 15000,- afgeschreven(aanschaf 20,000) en 75000km ofzo gereden.)
Maar dat gebeurt natuurlijk feitelijk met het gros van je bezittingen wel maar dat moet je inderdaad niet doen want daar wordt alles niet leuker op. Integendeel zelfs.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
Elke maand afschrijving alsof je bezitting minder waard word moet je ook niet doen, maar ik hou wel in gedachten dat als ik een auto koop voor een bepaald bedrag, ik een deel van dat bedrag in de toekomst nog terug zie. Althans, dat hoop ik dan
Ik ook, ik wil echt binnen 2 weken mijn zomer set er weer onder hebben anders wordt ik saggoquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ben nog als de dood dat er gestrooid wordt
Precies, zejer met die aanhoudende kou. De APK van mijn zomerauto loopt begin april af dus ik twijfel enorm.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:01 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ik ook, ik wil echt binnen 2 weken mijn zomer set er weer onder hebben anders wordt ik saggo
Ik weet zeker dat als ik ze er nu onder gooi dat ze over 2 dagen weer gaan strooien en mijn gepolijste randen naar de tyfus zijn.
Zomerslofjes klinkt heel liefkozendquote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik wacht dit weekend nog even af. Het weekend erna gaan de zomerslofjes er weer onder denk ik
Ik moest meteen aan dat soort dingen denken inderdaadquote:
Handige site, thanks! Alleen enig idee hoe dat onderdeel heet ?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:22 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Vervangend deel zoeken in dezelfde kleur op onderdelenlijn.nl
Spatbord, voorscherm.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:51 schreef Nafi het volgende:
[..]
Handige site, thanks! Alleen enig idee hoe dat onderdeel heet ?
Waar rij je tegenwoordig mee?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:51 schreef von_Preussen het volgende:
Onder mijn huidige wagen liggen al zomerbanden, dacht vorige week even niet een juiste beslissing te hebben gemaakt, maar dat viel mee.
Een BMW 318d Touring Sport Line. Twee maanden oud, momenteel 2.900 kilometer gelopen.quote:
Bevalt ie?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een BMW 318d Touring Sport Line. Twee maanden oud, momenteel 2.900 kilometer gelopen.
Het is een best nette auto, ondanks het sportonderstel wel lekker comfortabel en zuinig, om kilometers te vreten uitstekend (momenteel zit ik rond de 6.2l / 100km met wisselende rijstijl). Ook achterin voor een "lifestyle station" genoeg ruimte om zaken mee te nemen.quote:
Hij lijkt me vooral nogal loom vanwege het bescheiden vermogen inderdaad. Wel een mooie auto om te zienquote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is een best nette auto, ondanks het sportonderstel wel lekker comfortabel en zuinig, om kilometers te vreten uitstekend (momenteel zit ik rond de 6.2l / 100km met wisselende rijstijl). Ook achterin voor een "lifestyle station" genoeg ruimte om zaken mee te nemen.
Enkel het interieur vind ik maar matig (de 5-serie is qua design een stuk beter) en de acceleratie valt enigzins licht uit (143pk).
Maar desondanks ben ik er tevreden mee.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:27 schreef HarryR het volgende:
[..]
Dat schiet dan ook niet op nee
M`n ma wilt een simpel autotje zo rond de 700-800 kilo, nou heb ik al gezegd dat ze moet kijken voor een Corsa A of een Citroen AX. En zo`n AX spreekt haar wel aan, maar zo`n Corsa dan weer niet... En anders een Kever, maar daar wilt ze niet in rijden (Vind ze 3x niks)
Is opzich wel een idee.. weet niet wat die wegen? M`n ma wilt niet veel meer betalen qua wegenbalsting dan nu (31 / 3maanden)quote:
Ik betaalde hetzelfdequote:Op woensdag 27 maart 2013 14:25 schreef HarryR het volgende:
[..]
Is opzich wel een idee.. weet niet wat die wegen? M`n ma wilt niet veel meer betalen qua wegenbalsting dan nu (31 / 3maanden)
Ze heeft nét geld voor een auto.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:11 schreef Kriegel het volgende:
Heeft ze überhaupt wel geld voor een auto? Ik bedoel, stel dat je ietsjes zwaarder gaat zitten, wat maakt zo'n tientje per maand dan eigenlijk voor verschil?
205 is wel een leuk autotje.quote:
Voor m`n ma is het gewicht belangrijk, en de Cinq zouden we delen omdat ze die toch wilde oprijden en zich er van bewust was dat die niet meer door de APK kwam.quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:28 schreef Kriegel het volgende:
Ik dacht dat jullie die auto deelden en het gewicht nogal belangrijk was?
Best netjes. Als is 't ook wel opvallend... het verbruik van mijn 320d (136pk in de basis) ligt in de praktijk ook daarop (gemeten over tienduizenden km's, dus ook wisselende rijstijl).quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is een best nette auto, ondanks het sportonderstel wel lekker comfortabel en zuinig, om kilometers te vreten uitstekend (momenteel zit ik rond de 6.2l / 100km met wisselende rijstijl). Ook achterin voor een "lifestyle station" genoeg ruimte om zaken mee te nemen.
Enkel het interieur vind ik maar matig (de 5-serie is qua design een stuk beter) en de acceleratie valt enigzins licht uit (143pk).
Maar desondanks ben ik er tevreden mee.
Dat is met heel veel van die 'zuinige' auto's tegenwoordig toch? Dat ze vaak in de praktijk niet of nauwelijks zuiniger presteren dan oudere modellen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Best netjes. Als is 't ook wel opvallend... het verbruik van mijn 320d (136pk in de basis) ligt in de praktijk ook daarop (gemeten over tienduizenden km's, dus ook wisselende rijstijl).
Nou weegt een F31 100kg meer natuurlijk, maar los van dat dat gecompenseerd wordt, is de technologie in 15 jaar dieselen dus niet zo veel vooruit gegaan
Klopt. Het is gewoon scheef. En hypocriet ergens.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jep. Ik vind dat eigenlijk best matig. Hoog van de toren blazen over techniek, maar qua prestaties scheelt het dus niet veel, en qua verbruik ook niet. Het is alleen allemaal fragieler geworden en meer afhankelijk van elektronica, filters en sensoren, en daarmee dus storingsgevoeliger. Doe mij dan maar zo'n oldschoolblok.
De eerste maanden dat ik mijn auto had reed ik er nog geen 100km/maand mee. (muv dat ritje naar m'n broer in het zuiden van het land , woon/werk ging met de fiets en de trein). Maar toen ben ik er mee op vakantie gegaan (1500km heen, 1500km terug en nog zo'n 1000km op de plaats van bestemming) en toen gingen alle remmen los!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:21 schreef Actaeon het volgende:
En inderdaad 500km per maand is gruwelijk veel als je net je rijbewijs hebt 500km uberhaupt is dan al veel.
Ik ga er niet van uit. Dan valt alles mee wat je krijgt (natuurlijk heb ik pas een jaar geleden mijn eerste auto verkocht, dus veel ervaring heb ik er niet mee). Het geld is ook voor mijn plezier, aangezien we de auto ook gebruiken voor plezier ritjes (zoals die vakanties, wanneer 3000+km geen uitzondering zijn). Dus dat mag ook best wel wat kosten. Ik heb zo'n 7000 euro "verloren" op m'n Yaris (aan afschrijving) maar die 7 jaar hebben we wel heel veel plezier van dat ding gehad. Dat mag toch ook best wel wat kosten, toch?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
Elke maand afschrijving alsof je bezitting minder waard word moet je ook niet doen, maar ik hou wel in gedachten dat als ik een auto koop voor een bepaald bedrag, ik een deel van dat bedrag in de toekomst nog terug zie. Althans, dat hoop ik dan
Slofjes? Mijn auto krijgt dit weekend weer z'n zeven-mijls laarzen onder... Even het weerbericht gekeken, het blijft voorlopig droog, met veel zon en de temperatuur gaat ook weer omhoog. Ik wil in April weer de mooie velgen eronder hebben!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik wacht dit weekend nog even af. Het weekend erna gaan de zomerslofjes er weer onder denk ik
Ja ik herken het, in het begin reed ik ongeveer 1,5 maand met een tank benzine (zo'n 500 km). Nu doe ik 2-3 tanken in de maand.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:41 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
De eerste maanden dat ik mijn auto had reed ik er nog geen 100km/maand mee. (muv dat ritje naar m'n broer in het zuiden van het land , woon/werk ging met de fiets en de trein). Maar toen ben ik er mee op vakantie gegaan (1500km heen, 1500km terug en nog zo'n 1000km op de plaats van bestemming) en toen gingen alle remmen los!
Vaak zijn die auto's een stuk lichter, waardoor ze minder hard hoeven werkenquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:43 schreef Sjoegerd het volgende:
Naar mijn bevindingen zijn oudere diesels juist vaak zuiniger dan nieuwe diesels. Komt ook deels door alle milieutoestanden die wel brandstof kosten maar de schadelijke uitstoot verminderen. Klote EGR systeem vooral. Hoeveel inlaatbuizen van de Landcruisers ik wel niet heb staan schoonmaken omdat die zeer vervuild raken
Dat telt natuurlijk ook mee inderdaad.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:46 schreef L0we het volgende:
[..]
Vaak zijn die auto's een stuk lichter, waardoor ze minder hard hoeven werken
Welk model Mégane?quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:51 schreef L0we het volgende:
Mijn dagelijkse bakje heeft het een beetje begeven. Op de een of andere manier is de motor warmgelopen en de koppaking er tussenuit gevallen
Morgen ga ik eens kijken bij een Renault Mégane Break op LPG, grote kans dat dat de vervanger wordt.
Ondertussen ga ik mijn ouwe blikje ook nog wel opknappen, zo levert hij helemaal niets meer op .
Dat zou ik niet weten, op de 318d zitten ook grote 18 17-inch velgen en de Cw-waarde is misschien ook slechter (vanwege de station?). En dan zitten er natuurlijk ook nog wat meer stroomverbruikers die energie vragen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Best netjes. Als is 't ook wel opvallend... het verbruik van mijn 320d (136pk in de basis) ligt in de praktijk ook daarop (gemeten over tienduizenden km's, dus ook wisselende rijstijl).
Nou weegt een F31 100kg meer natuurlijk, maar los van dat dat gecompenseerd wordt, is de technologie in 15 jaar dieselen dus niet zo veel vooruit gegaan
Waarom heb je eigenlijk specifiek voor een 3 serie gekozen?quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat zou ik niet weten, op de 318d zitten ook grote 18 17-inch velgen en de Cw-waarde is misschien ook slechter (vanwege de station?). En dan zitten er natuurlijk ook nog wat meer stroomverbruikers die energie vragen.
Maar als je deze auto met de 8-traps automaat heb dan kan je hem echt zuiniger rijden, omdat je dan i.p.v. 6 heuse 8 versnellingen hebt.
Short-lease, dus ik wissel op vrij korte termijn weer van auto (heb dit jaar al een BMW 520d, 335i, 525d xDrive gereden). En aangezien ik de F31 nog niet heb gehad (enkel de F30) was ik benieuwd naar dat model, dus heb ik verzocht of ik die niet kon meenemen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Waarom heb je eigenlijk specifiek voor een 3 serie gekozen?
Aah zo. Dat verklaartquote:Op woensdag 27 maart 2013 22:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Short-lease, dus ik wissel op vrij korte termijn weer van auto (heb dit jaar al een BMW 520d, 335i, 525d xDrive gereden). En aangezien ik de F31 nog niet heb gehad (enkel de F30) was ik benieuwd naar dat model, dus heb ik verzocht of ik die niet kon meenemen.
Heerlijk, als je die luxe hebt. Zou ik ook best willen .quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Short-lease, dus ik wissel op vrij korte termijn weer van auto (heb dit jaar al een BMW 520d, 335i, 525d xDrive gereden). En aangezien ik de F31 nog niet heb gehad (enkel de F30) was ik benieuwd naar dat model, dus heb ik verzocht of ik die niet kon meenemen.
Een nieuwe pakking kost de hoofdprijs niet toch? Als je het zelf kan, is het vaak voor een paar tientjes of honderd euro ofzo klaar. Evt nog distributieriem, spanrollen en waterpomp erbij als je toch bezig bent.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:51 schreef L0we het volgende:
Mijn dagelijkse bakje heeft het een beetje begeven. Op de een of andere manier is de motor warmgelopen en de koppaking er tussenuit gevallen
In de vergelijking die ik maakte scheelt het maar 100 kilo met mijn auto. Vergelijk ik 'm met de touring van een kennis (zelfde blok), dan loopt die 6,3/100, maar is zelfs nog tien kilo zwaarder dan de F31 geloof ik. Dan is je winst in 15 jaar dus 0,1l. Da's niet veel.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:46 schreef L0we het volgende:
[..]
Vaak zijn die auto's een stuk lichter, waardoor ze minder hard hoeven werken
Klopt, maar dan heb je het over zeven jaar. Dan weet je dat je substantieel afschrijft. Ik kocht bewust met een lage tellerstand en dat had toen nog een meerwaarde, maar inmiddels is die compleet weggevallen door het immense aanbod. Dan is het zuur. Ik heb in 2,5 jaar zeker 4k afgeschreven, da's toch fors in die korte tijd, vind ik. Maar daarom moet ik 'm nu eigenlijk ook niet verkopen en vooral hopen dat de brandstofpomp het nog lang blijft doen, want hij begint nu wat te renderen (veel onderhoud al gehad, weinig op de planning, dus relatief goedkoop rijden).quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:41 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik ga er niet van uit. Dan valt alles mee wat je krijgt (natuurlijk heb ik pas een jaar geleden mijn eerste auto verkocht, dus veel ervaring heb ik er niet mee). Het geld is ook voor mijn plezier, aangezien we de auto ook gebruiken voor plezier ritjes (zoals die vakanties, wanneer 3000+km geen uitzondering zijn). Dus dat mag ook best wel wat kosten. Ik heb zo'n 7000 euro "verloren" op m'n Yaris (aan afschrijving) maar die 7 jaar hebben we wel heel veel plezier van dat ding gehad. Dat mag toch ook best wel wat kosten, toch?
Ik doe gewoon bescheiden qua velgen. Maar dat is ook ivm de kilometers. Ik rij nogal wat per jaar en met mijn rijstijl kost dat een setje banden ongeveer (iets minder). Dan scheelt het nogal of je voor een setje 350 euro (16") of 700 euro (18") betaalt. Want ik wil wel goede A-merk banden eronder. 16" brengt me net zo ver en ik heb deze auto niet voor het uiterlijk. Dan geef ik die 350 euro wel uit aan andere dingen .quote:[..]
Slofjes? Mijn auto krijgt dit weekend weer z'n zeven-mijls laarzen onder... Even het weerbericht gekeken, het blijft voorlopig droog, met veel zon en de temperatuur gaat ook weer omhoog. Ik wil in April weer de mooie velgen eronder hebben!
Oh yeah. Toen ik vroegâh met m'n moeder de auto deelde was twee keer tanken per maand veel. Daar reden we dan 1.000km mee. Deze maand heb ik wat meer gereden dan normaal en gaat het totaal over de 5.000kmquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:45 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja ik herken het, in het begin reed ik ongeveer 1,5 maand met een tank benzine (zo'n 500 km). Nu doe ik 2-3 tanken in de maand.
Vergelijk de BMW 530d van 15 jaar geleden met de BMW 520d van nu, die motor levert dezelfde prestatie, maar heeft 2-cylinders minder en is toch 200 kilo zwaarder. Toch is het verbruik dan ongeveer 2 liter lager.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
In de vergelijking die ik maakte scheelt het maar 100 kilo met mijn auto. Vergelijk ik 'm met de touring van een kennis (zelfde blok), dan loopt die 6,3/100, maar is zelfs nog tien kilo zwaarder dan de F31 geloof ik. Dan is je winst in 15 jaar dus 0,1l. Da's niet veel.
Nouja, je doet wel een stap van 2-cylinders terug, als je dat met een 318d doet hou je slechts 2 pitten over.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
Klopt ja, da's een flink verschil. Daarom is het zo apart dat het met andere modellen niet zo lukt.
Klopt. Hij gaat ook wel opgeknapt worden, maar ik was sowieso al wel op zoek naar wat anders, vandaar dat dat een beetje in een stroomversnelling is gekomen. Kan ik nu rustig bezig met het opknappen van het beestje. Kan ook zomaar zijn dat hij meer schade op heeft gelopen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
Een nieuwe pakking kost de hoofdprijs niet toch? Als je het zelf kan, is het vaak voor een paar tientjes of honderd euro ofzo klaar. Evt nog distributieriem, spanrollen en waterpomp erbij als je toch bezig bent.
M'n Yaris had een tellerstand van ongeveer 30K na 3 jaar. Daarom hebben we hem toen gekocht. Onze "nieuwe" Auris had een tellerstand van ongeveer 30K na 4 jaar... (we komen nu tegen de 60 aan, na een jaar...)quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
Klopt, maar dan heb je het over zeven jaar. Dan weet je dat je substantieel afschrijft. Ik kocht bewust met een lage tellerstand en dat had toen nog een meerwaarde, maar inmiddels is die compleet weggevallen door het immense aanbod. Dan is het zuur. Ik heb in 2,5 jaar zeker 4k afgeschreven, da's toch fors in die korte tijd, vind ik. Maar daarom moet ik 'm nu eigenlijk ook niet verkopen en vooral hopen dat de brandstofpomp het nog lang blijft doen, want hij begint nu wat te renderen (veel onderhoud al gehad, weinig op de planning, dus relatief goedkoop rijden).
Na die 14" op m'n Yaris is alles groter!quote:Ik doe gewoon bescheiden qua velgen. Maar dat is ook ivm de kilometers. Ik rij nogal wat per jaar en met mijn rijstijl kost dat een setje banden ongeveer (iets minder). Dan scheelt het nogal of je voor een setje 350 euro (16") of 700 euro (18") betaalt. Want ik wil wel goede A-merk banden eronder. 16" brengt me net zo ver en ik heb deze auto niet voor het uiterlijk. Dan geef ik die 350 euro wel uit aan andere dingen .
Dat is heel chill ja. Dan maar minder mooie velgen. Kijk, als je 10k per jaar rijdt kun je die kosten prima uitsmeren. Maar voor mij is 't een klap geld.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:21 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik heb ook 14" op de Carisma. Heeft me een mooi nieuw setje topbanden opgeleverd voor minder dan 250 eur
Dat schiet lekker op! Wel met de baas z'n auto neem ik aan?quote:
17inch hier, ben c.a. 300 per jaar kwijt aan banden. Rijd 25000 km per jaar, met een niet akl te rustige rijstijl..(vooral bochten zijn leuk..)quote:Op vrijdag 29 maart 2013 07:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is heel chill ja. Dan maar minder mooie velgen. Kijk, als je 10k per jaar rijdt kun je die kosten prima uitsmeren. Maar voor mij is 't een klap geld.
[..]
Dat schiet lekker op! Wel met de baas z'n auto neem ik aan?
Hebben we. Maar daar past de auto van house niet in.quote:
Jezus wat een schapen dan zeg .quote:Op zaterdag 30 maart 2013 00:09 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hebben we. Maar daar past de auto van house niet in.
Het is ook een trieste bedoeling in deze straat. Het is vierde keer dat er schade aan onze auto(s) is.
Dat is te overzien. Maar wat gooi je er voor banden onder? Merk scheelt ook nogal. En 17" is nog te overzien. A-merk voor 110-120 per band. 18" begint bij 150, dat zijn geen grappen (tenzij je van die Foekiewoekie plastic Chinabanden neemt).quote:Op vrijdag 29 maart 2013 23:08 schreef Marco001 het volgende:
[..]
17inch hier, ben c.a. 300 per jaar kwijt aan banden. Rijd 25000 km per jaar, met een niet akl te rustige rijstijl..(vooral bochten zijn leuk..)
Da's nog duur voor een auto van 2 knaken.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:19 schreef Sjoegerd het volgende:
Voor 150 euro heb ik een hele nieuwe set michelin
Heb er nu Nankang onder(wat opzich wel een goed budget merk is. ) maar zit er aan te denken om er de volgende keer Firestone onder te zetten(maar 2,50 per band duurder: 80,- per band)quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jezus wat een schapen dan zeg .
[..]
Dat is te overzien. Maar wat gooi je er voor banden onder? Merk scheelt ook nogal. En 17" is nog te overzien. A-merk voor 110-120 per band. 18" begint bij 150, dat zijn geen grappen (tenzij je van die Foekiewoekie plastic Chinabanden neemt).
Een Falken kost c.a. 100,- in die maat. michelin e.d. begint inderdaad meestal bij 110,-quote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik denk dat het met met de sneeuw wel mee gaat vallen inderdaad.
En Marco, dat scheelt wel in de prijs natuurlijk. A-merk is dan al gauw weer 50-100 euro per set duurder.
Mijn fiat 126 past er net in .quote:Op zaterdag 30 maart 2013 00:48 schreef daNpy het volgende:
Wat voor garage heb je dan? Een hele kleine box icm een grote auto zeker?
Ach heb nog geen banden hoeven kopen voor dit hokquote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Da's nog duur voor een auto van 2 knaken.
Het is wel een echte garage, maar wssg ooit door de woningbouwcorporatie bijgebouwd. Nouja, mijn auto staat iig droogquote:
In 1930 waren de auto's van arbeidergezinen niet zo grootquote:
In 1930 hadden vrij weinig arbeidersgezinnen uberhaupt een auto.quote:Op zondag 31 maart 2013 21:15 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
In 1930 waren de auto's van arbeidergezinen niet zo groot
nu heeft elke mongool een waggel waardoor er elke dag weer files zijn.quote:Op zondag 31 maart 2013 21:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
In 1930 hadden vrij weinig arbeidersgezinnen uberhaupt een auto.
Precies de reden van de parkeerproblemen hier.quote:Op zondag 31 maart 2013 21:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
In 1930 hadden vrij weinig arbeidersgezinnen uberhaupt een auto.
Een Opel Corsa niks ofzo?quote:Op zondag 31 maart 2013 21:36 schreef Mierenneuker. het volgende:
Weet iemand nog een mooi beginnersauto'tje? Het liefst met zo laag mogelijke maandlasten en ik zal, als ie er komt, zo'n beetje 400km per maand mee rijden. Betrouwbaarheid staat ook hoog in het vaandel, dus aan iets wat bekent staat om allerlei kwaaltjes heb ik het liefst ook niet. Zat eerst te denken aan een Renault 5 Turbo , maar dat lijkt me niet echt verstandig en zijn best duur voor zo'n kleine auto in zowel aanschaf- als maandelijkse kosten.
Ja klopt, maar ze zijn best gewild en daardoor relatief duur in aanschaf.quote:
Heel veel kleine auto's zijn gewild in deze tijden maar heb je zelf geen eisen en voorkeuren ofzo?quote:Op zondag 31 maart 2013 21:39 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Ja klopt, maar ze zijn best gewild en daardoor relatief duur in aanschaf.
Als enigste eis eigenlijk wel dat ie een beetje vooruit moet komen en dat ie er enigzins 'sportief' uitziet. Dus niet zo'n boodschappenkar. Het gaat hier om echt een beginnersauto, aanschafkosten ca. 1500¤quote:Op zondag 31 maart 2013 21:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Heel veel kleine auto's zijn gewild in deze tijden maar heb je zelf geen eisen en voorkeuren ofzo?
En een Nissan Micra?
Het hoeft echt geen racebak te zijn hoor. Maar niet zo'n ding waar de gemiddelde bejaarde in rijdt, á la Opel Agila.quote:
VW Polo.quote:Op zondag 31 maart 2013 21:36 schreef Mierenneuker. het volgende:
Weet iemand nog een mooi beginnersauto'tje? Het liefst met zo laag mogelijke maandlasten en ik zal, als ie er komt, zo'n beetje 400km per maand mee rijden. Betrouwbaarheid staat ook hoog in het vaandel, dus aan iets wat bekent staat om allerlei kwaaltjes heb ik het liefst ook niet. Zat eerst te denken aan een Renault 5 Turbo , maar dat lijkt me niet echt verstandig en zijn best duur voor zo'n kleine auto in zowel aanschaf- als maandelijkse kosten.
Ooh een Volvo 480 is echt leuk dan!quote:Op zondag 31 maart 2013 21:45 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Als enigste eis eigenlijk wel dat ie een beetje vooruit moet komen en dat ie er enigzins 'sportief' uitziet. Dus niet zo'n boodschappenkar. Het gaat hier om echt een beginnersauto, aanschafkosten ca. 1500¤
Denk wel dat dit hem wordt ja.quote:Op zondag 31 maart 2013 21:47 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
VW Polo.
Omdat #yolo.
Nee echt, dat zijn prima karren.
Heb je zeker ee n goede koop aan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |