Easy fix, onderdeeltje en een klein uurtje werk.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:36 schreef Goddelijker het volgende:
Alweer wat kapot aan m'n auto, wet van Murphy doet goed z'n best! Een koppeling die er voor zorgt dat je aandrijfkas kan bewegen (kom ff niet op de naam), zit speling op, dus die tikt bij het optrekken en afremmen en vrij rollen.
Voor een AX'je met zo'n klein motortje... die je meestal niet ruim boven twee ton hoor. Dan zijn ze al lang vervangen voor iets anders.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:27 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Çnd het best wel weinig zelf.. zit op 172000 km met mijn 10 jaar oude seat..
Bn overigens wel benieuwd hoe lang de ford 1.0 125pk het uithoudt.
Tja er zit nu een after-market set in wat niet lekker past.. Ben al tig keer blijven hangen achter de mat met koppelen.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik vind het altijd zo verrot dat je niet alleen een nieuwe mat voor de bestuurderskant kan kopen. Alleen die is er bij mij helemaal aan, de rest is prima. No way dat ik dan 50 euro ga dokken voor een complete set...
[..]
Voor een AX'je met zo'n klein motortje... die je meestal niet ruim boven twee ton hoor. Dan zijn ze al lang vervangen voor iets anders.
Betreffende die Ford: dat vraag ik me ook af. Het zou een fijne motor moeten zijn, maar duurzaam... ik kan het me niet voorstellen.
Inderdaad, hoewel ik wel lang in een ander subforum actief was. Maar zag hier ook weer wat interessants, vandaar.quote:
Dat valt mee! Even kijken met welke prijs de garage aan komt zetten.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:17 schreef L0we het volgende:
[..]
Easy fix, onderdeeltje en een klein uurtje werk.
Want?quote:Op donderdag 21 maart 2013 22:55 schreef Goddelijker het volgende:
Wat een wonder dat de Ambulance-sprinters na 2 ton niet uit elkaar vallen
Diesel, automaat, gewoon tegen het rode toerengebied aantrappen/plankgas.quote:
Daar zijn ze voor toch?quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:10 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Diesel, automaat, gewoon tegen het rode toerengebied aantrappen/plankgas.
Keihard drempels nemen als het nodig is.
Jawel.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Daar zijn ze voor toch?
Staan ze niet altijd aan de motorverwarming op de standplaats?
Klopt, bij ons is het ook gewoon klote om aan de kant te gaan trouwens. Veel verhoogde middenbermen waar de ambulance niet overheen mag/kan ivm kantelen en aan de andere kant een hekje naast de weg zodat je niet de berm in kan duiken om ruimte te geven.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:13 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Jawel.
Maar dámn wat doen sommige mensen domme dingen als ze blauwe lampjes achter zich zien.
Heel prettig inderdaad. Maar het is wel heel leuk werk!quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Klopt, bij ons is het ook gewoon klote om aan de kant te gaan trouwens. Veel verhoogde middenbermen waar de ambulance niet overheen mag/kan ivm kantelen en aan de andere kant een hekje naast de weg zodat je niet de berm in kan duiken om ruimte te geven.
Zou niks voor mij zijn met gewonden. Maar fijn dat jij het super vind!quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Heel prettig inderdaad. Maar het is wel heel leuk werk!
Het is wel een bepaald soort mens dat erop werkt, maar wel erg leuk.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zou niks voor mij zijn met gewonden. Maar fijn dat jij het super vind!
Soso.. Moet de komende tijd goed gaan uitzoeken op wat voor functie ik geschikt ben. Aangezien ik mijn twijfels heb bij een receptiebaan.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:30 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het is wel een bepaald soort mens dat erop werkt, maar wel erg leuk.
Hoe is 't met jouw studie?
En aan wat voor functie zit je te denken?quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:33 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Soso.. Moet de komende tijd goed gaan uitzoeken op wat voor functie ik geschikt ben. Aangezien ik mijn twijfels heb bij een receptiebaan.
Weet dus niet wat voor functie. Heb zelf nogal moeite met spontaan/ineens een oplossing voor een probleem. Aangezien je regelmatig mensen aan de telefoon hebt of aan de balie waar iets gelijk voor opgelost moet worden. Receptiebaan bij een dealerbedrijf is niet eentonig te noemen vind ikquote:Op donderdag 21 maart 2013 23:35 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En aan wat voor functie zit je te denken?
Receptiebaan lijkt mij nogal eentonig?
Precies, die mensen hebben een probleem en die mag jij ter plekke zo goed mogelijk oplossen. Als dat niet je sterkste punt is, dan is het lastig om dat te doen en vooral vol te houden.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:38 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Weet dus niet wat voor functie. Heb zelf nogal moeite met spontaan/ineens een oplossing voor een probleem. Aangezien je regelmatig mensen aan de telefoon hebt of aan de balie waar iets gelijk voor opgelost moet worden. Receptiebaan bij een dealerbedrijf is niet eentonig te noemen vind ik. Ligt maar net aan de werkzaamheden en verantwoordelijkheden die je hebt.
Misschien dat een magazijnfunctie iets voor me is en anders iets administratiefs.
(Stiekem is er ook al iets heel anders door mijn hoofd gegaan, gewoon tijdelijk gaan werken om geld te sparen en daarna op de taxi voor mezelf ofzo? Maar nog een studie volgen in deeltijd is ook een optie)
Wil niet sleutelen. Hooguit voor de hobby.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:41 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Precies, die mensen hebben een probleem en die mag jij ter plekke zo goed mogelijk oplossen. Als dat niet je sterkste punt is, dan is het lastig om dat te doen en vooral vol te houden.
Maar sleutelen aan auto's is niet wat je wilt? Want je doet nu iets tussen het 'kantoorleven' en het 'bezig met je handen zijn' in.
Hmm, lastig. Je kan niet babbelen als Brugman?quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:43 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wil niet sleutelen. Hooguit voor de hobby.
Nope, je kent me wel een beetjequote:Op donderdag 21 maart 2013 23:43 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Hmm, lastig. Je kan niet babbelen als Brugman?
Klopt.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:45 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nope, je kent me wel een beetje.
Mijn gevoel zegt niet zoveelquote:Op donderdag 21 maart 2013 23:46 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Klopt.
Maar ik zou ook niet zo snel weten wat je dan zou kunnen gaan doen. Gewoon doen wat je gevoel zegt!
Taxi is opzich wel tof, en ik wee tniet hoe het daar zit, maar hier heb je het loodzwaar als je voor jezelf wil werken.. Je moet echt of bij een centrale gaan werken, of je aansluiten bij 1 en dan nog..quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:38 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Weet dus niet wat voor functie. Heb zelf nogal moeite met spontaan/ineens een oplossing voor een probleem. Aangezien je regelmatig mensen aan de telefoon hebt of aan de balie waar iets gelijk voor opgelost moet worden. Receptiebaan bij een dealerbedrijf is niet eentonig te noemen vind ik. Ligt maar net aan de werkzaamheden en verantwoordelijkheden die je hebt.
Misschien dat een magazijnfunctie iets voor me is en anders iets administratiefs.
(Stiekem is er ook al iets heel anders door mijn hoofd gegaan, gewoon tijdelijk gaan werken om geld te sparen en daarna op de taxi voor mezelf ofzo? Maar nog een studie volgen in deeltijd is ook een optie)
Het lijkt mij ook erg heftig inderdaad. Maar alle respect voor de mensen die het doen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zou niks voor mij zijn met gewonden. Maar fijn dat jij het super vind!
Heb nu m'n eerste week achter de rug. Het kan soms best heftig zijn, maar het is goed te doen!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook erg heftig inderdaad. Maar alle respect voor de mensen die het doen.
Lijkt mij ook wel. Je moet denk ik wel goed stressbestendig zijn?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:09 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Heb nu m'n eerste week achter de rug. Het kan soms best heftig zijn, maar het is goed te doen!
Maar het is wel een bepaald type mens dat het doet.
Dat zeg ik ook altijd. Zodra je van dat soort hobby's je werk maakt ben je er snel op uitgekeken.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:43 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wil niet sleutelen. Hooguit voor de hobby.
Ja en er tegen kunnen dat mensen/familie op je handen kijken.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Lijkt mij ook wel. Je moet denk ik wel goed stressbestendig zijn?
Ja dat bedoel ik inderdaad...en mensen op hun gemak stellen e.d.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:18 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja en er tegen kunnen dat mensen/familie op je handen kijken.
En beetje sociaal ingesteld.
Precies!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik inderdaad...en mensen op hun gemak stellen e.d.
Rij je er ook echt in?
Okequote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:35 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Precies!
Ik rij mee als verpleegkundige, niet als chauffeur.
Ja, ik mocht van de week bijna rijden, maar je moet er dus groot rijbewijs voor hebben, heb ik helaas niet...quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:48 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Okechauffeur is vast ook heel vet?
Ga je nog een keer halen dan? C-rijbewijs?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:51 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, ik mocht van de week bijna rijden, maar je moet er dus groot rijbewijs voor hebben, heb ik helaas niet...
Dus moet het nu maar doen met patiënten helpen en zee-benen krijgen als ik achterin los sta/loop terwijl de auto rijdt.
Nou ja, ongeveer. Mijn huishouden is terug van twee auto's naar één.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 23:02 schreef Actaeon het volgende:
Las ik nou ergens dat jij geen auto meer had?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |