haha, tja, de Opel Astra(die echt maar af en toe word gebruikt) zit denk ik al wel over de 500km per maand.. Hier is 500km dus vrij weinig. En aangezien het eerst leek alsof hij er best wel veel km's mee zou rijden, had ik zoiets van; maar 500km?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:21 schreef Actaeon het volgende:
En inderdaad 500km per maand is gruwelijk veel als je net je rijbewijs hebt500km uberhaupt is dan al veel.
Misschien dat dat in jouw prijsklasse kan, maar bij mijn laatste auto had ik er wel even goed last van. Vooral omdat ie stevig gedevalueerd is de afgelopen twee jaar. De afschrijving was bizar hoog. Wat ik met m'n vorige auto in drie jaar had, heb ik nu in een maand of tien.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah zo nee dan is het goeden het is meer dat ik er vrede mee heb dat het weg is inderdaad.
Referentiekader hè. Omdat jij beroepschauffeur bent rij je sowieso al meer dan gemiddeld natuurlijkquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:24 schreef Marco001 het volgende:
[..]
haha, tja, de Opel Astra(die echt maar af en toe word gebruikt) zit denk ik al wel over de 500km per maand.. Hier is 500km dus vrij weinig. En aangezien het eerst leek alsof hij er best wel veel km's mee zou rijden, had ik zoiets van; maar 500km?
Ik heb ook weleens gehad dat ik een enorme klap geld kwijt geraakt was binnen iets meer dan een jaar. Maar ik heb gewoon vrede met het feit dat ik het aankoopbedrag bijna nooit meer terug krijg. Ik vind afschrijving geen kostenpost die past bij als je particulier een auto gaat kopen en niet iets waar ik mijzelf mee bezig ga houden. Heb ook geen zin om helemaal precies zo uit te rekenen wat het dan per maand kost ofzo. Afschrijving e.d.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Misschien dat dat in jouw prijsklasse kan, maar bij mijn laatste auto had ik er wel even goed last van. Vooral omdat ie stevig gedevalueerd is de afgelopen twee jaar. De afschrijving was bizar hoog. Wat ik met m'n vorige auto in drie jaar had, heb ik nu in een maand of tien.
Dat is zo; maar als ik kijk naar de Astra(die alleen op regenachtige dagen word gebruikt en als we gaan winkelen met meer dan 3 personen).. Die maakt ook wel meer dan 500km per maand. En die word echt niet veel gebruikt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Misschien dat dat in jouw prijsklasse kan, maar bij mijn laatste auto had ik er wel even goed last van. Vooral omdat ie stevig gedevalueerd is de afgelopen twee jaar. De afschrijving was bizar hoog. Wat ik met m'n vorige auto in drie jaar had, heb ik nu in een maand of tien.
[..]
Referentiekader hè. Omdat jij beroepschauffeur bent rij je sowieso al meer dan gemiddeld natuurlijk. Bedenk je even dat het jaargemiddelde per NL auto iets van 15k is.
Daar houd ik ook geen rekening mee inderdaad, zeker particulier niet. Echt te voorspellen valt het namelijk niet; Onze vorige auto heeft in 5 jaar 15000,- afgeschreven(aanschaf 20,000) en 75000km ofzo gereden.)quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik heb ook weleens gehad dat ik een enorme klap geld kwijt geraakt was binnen iets meer dan een jaar. Maar ik heb gewoon vrede met het feit dat ik het aankoopbedrag bijna nooit meer terug krijg. Ik vind afschrijving geen kostenpost die past bij als je particulier een auto gaat kopen en niet iets waar ik mijzelf mee bezig ga houden. Heb ook geen zin om helemaal precies zo uit te rekenen wat het dan per maand kost ofzo. Afschrijving e.d.
Nee kijk als ik nou zakelijk een auto koop is het natuurlijk een ander verhaal. Ook omdat je dan fiscaal moet afschrijven. Maar particulier ga ik niet afschrijven. Anders kan ik m'n laptop ook wel gaan afschrijven, en m'n iPhone, iPod etc. Niet meer leuk zo.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:30 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Daar houd ik ook geen rekening mee inderdaad, zeker particulier niet. Echt te voorspellen valt het namelijk niet; Onze vorige auto heeft in 5 jaar 15000,- afgeschreven(aanschaf 20,000) en 75000km ofzo gereden.)
Maar dat gebeurt natuurlijk feitelijk met het gros van je bezittingen welquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
Elke maand afschrijving alsof je bezitting minder waard word moet je ook niet doen, maar ik hou wel in gedachten dat als ik een auto koop voor een bepaald bedrag, ik een deel van dat bedrag in de toekomst nog terug zie. Althans, dat hoop ik dan
Ik ook, ik wil echt binnen 2 weken mijn zomer set er weer onder hebben anders wordt ik saggoquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ben nog als de dood dat er gestrooid wordt
Precies, zejer met die aanhoudende kou. De APK van mijn zomerauto loopt begin april af dus ik twijfel enorm.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:01 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ik ook, ik wil echt binnen 2 weken mijn zomer set er weer onder hebben anders wordt ik saggo![]()
Ik weet zeker dat als ik ze er nu onder gooi dat ze over 2 dagen weer gaan strooien en mijn gepolijste randen naar de tyfus zijn.
Zomerslofjes klinkt heel liefkozendquote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik wacht dit weekend nog even af. Het weekend erna gaan de zomerslofjes er weer onder denk ik
Handige site, thanks! Alleen enig idee hoe dat onderdeel heetquote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:22 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Vervangend deel zoeken in dezelfde kleur op onderdelenlijn.nl
Spatbord, voorscherm.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:51 schreef Nafi het volgende:
[..]
Handige site, thanks! Alleen enig idee hoe dat onderdeel heet?
Waar rij je tegenwoordig mee?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:51 schreef von_Preussen het volgende:
Onder mijn huidige wagen liggen al zomerbanden, dacht vorige week even niet een juiste beslissing te hebben gemaakt, maar dat viel mee.
Bevalt ie?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een BMW 318d Touring Sport Line. Twee maanden oud, momenteel 2.900 kilometer gelopen.
Het is een best nette auto, ondanks het sportonderstel wel lekker comfortabel en zuinig, om kilometers te vreten uitstekend (momenteel zit ik rond de 6.2l / 100km met wisselende rijstijl). Ook achterin voor een "lifestyle station" genoeg ruimte om zaken mee te nemen.quote:
Hij lijkt me vooral nogal loom vanwege het bescheiden vermogen inderdaad. Wel een mooie auto om te zienquote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is een best nette auto, ondanks het sportonderstel wel lekker comfortabel en zuinig, om kilometers te vreten uitstekend (momenteel zit ik rond de 6.2l / 100km met wisselende rijstijl). Ook achterin voor een "lifestyle station" genoeg ruimte om zaken mee te nemen.
Enkel het interieur vind ik maar matig (de 5-serie is qua design een stuk beter) en de acceleratie valt enigzins licht uit (143pk).
Maar desondanks ben ik er tevreden mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |