abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124749693
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 07:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat denk je wel niet dat Trouw is, een lokaal schoolkrantje? Of wat ik ook al heb gehoord in het topic door mensen die het nieuws niet aanstaat: dat het een 1 april grap is?

Het is een van de grootste Nederlandse kranten met een reputatie en die gaan echt niet voor de grap schrijven dat er jaarlijks duizenden kinderen in Turkije onnodig sterven vanwege een achterlijk idee in hun geloof. Zoiets suggereren is pas een belediging.

Ik weet niet welke link je van D_G bedoeld en met alle respect voor D_G, maar ik heb maar 1 link naar een turks bericht gezien die mij echt niet aan het twijfelen zet over een halve pagina groot Trouw bericht.
Het bericht is niet een maand oud maar juist uiterst actueel.

Waarom je verder Erdogan en in jouw woorden 'die idioterie' erbij haalt is ook onduidelijk. Erdogan is zonder enig twijfel een van de grotere nieuwsitems in Nederland geweest en zulke kwalificaties zeggen louter iets over jouw nieuwsopvattingen.
Er zijn oneliners, maar dat is overal. Uitlatingen die alleen bedoeld zijn om te kwetsend en volkomen offtopic zijn die zullen net als overal verwijderd worden, maar die heb ik nog maar amper gezien.

Ik ben bijvoorbeeld oprecht geïnteresseerd in zulk soort nieuwsitems en ik vind het wel prettig om over zo'n topic te lezen. Over eventuele oneliners die in elk topic voorkomen lees ik gewoon overheen.

Dat het een nieuwsbericht is dat jij liever niet zou willen zien, dat is me nu duidelijk. Maar dat doet niets af aan de nieuwswaarde en dat jij de bronnen van dit bericht in twijfel trekt is al helemaal lachwekkend.
Trouw is niet heilig. Het bericht is zo zwaar aangedikt dat het gewoon niet meer klopt.

Het slotje ging er niet op vanwege de betrouwbaarheid van het bericht maar omdat het topic weer eens was ontspoord.

Er is inderdaad meer religie in Turkije zichtbaar dan voorheen en daar mag je best over praten. Maar als een bericht gewoon feitelijk onjuist is dan mag dat ook gewoon worden gezegd.
pi_124749712
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 09:33 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Trouw is niet heilig. Het bericht is zo zwaar aangedikt dat het gewoon niet meer klopt.

Het slotje ging er niet op vanwege de betrouwbaarheid van het bericht maar omdat het topic weer eens was ontspoord.

Er is inderdaad meer religie in Turkije zichtbaar dan voorheen en daar mag je best over praten. Maar als een bericht gewoon feitelijk onjuist is dan mag dat ook gewoon worden gezegd.
Ja, wat is het nu volgens jou? Feitelijk onjuist of ontspoord?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_124749728
quote:
2s.gif Op zondag 31 maart 2013 10:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je zou dus ook kunnen zeggen dat Trouw trots mag zijn op zijn columnist in Istanbul, die stukken schrijft over zaken die normaal het nieuws niet halen. Ik ben het met je eens dat het topic niet de fraaiste reacties op heeft geleverd, maar het wegzetten als een opruiend onzinbericht is niet terecht. De schrijver van het artikel geeft vaker commentaar op de gang van zaken in Turkije en toont zich daarin kritisch op de toenemende invloed van de islam aldaar. In die trend past ook dit stuk.
Het is zeker een opruiend onzinbericht/poging makkelijk te scoren.

Immers, wat hij stelt klopt niet. Hij probeert het maar al te graag in een bepaald daglicht te zetten namelijk 'de groeiende invloed van religie' en daarvoor heeft hij het verhaal aan alle kanten aangedikt.

En hier is dan een enorme behoefte om het te linken aan het Yunus verhaal. De lezers worden dus op hun wenken bediend met een aangedikt verhaal.

Nergens staat in de Turkse berichten ook maar iets aangegeven over de religieuze voorkeuren van de donoren.
pi_124749736
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 09:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, wat is het nu volgens jou? Feitelijk onjuist of ontspoord?
Beide.

Maar onjuist zijn is geen reden tot een slotje, of wel?
pi_124749796
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 09:38 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Beide.

Maar onjuist zijn is geen reden tot een slotje, of wel?
Het is een nieuwsbericht van een betrouwbare bron. Dat voorop.
Er worden harde beweringen geuit, en Trouw kan het zich echt niet permitteren om over zo'n bericht
leugens te gebruiken.
Ik vind niet dat het topic ontspoort is, over de vaste users die simplistische oneliners gebruiken lees ik gewoon heen, zoals altijd. De reden dat de klager hier om een slotje vroeg, was simpelweg omdat het bericht haar niet aanstond..dat gaf ze ook gewoon aan.

Maar vooral: het is een tijdelijk slotje dat eraf gehaald wordt als Paddy geen onjuistheden heeft gevonden. Dat gebeurde ook de vorige keer toen een topic van mij een tijdelijk slotje van Paddy kreeg, omdat iemand het nieuwsbericht daarin weigerde te geloven.

Onterecht toen, maar daar was in elk geval nog een reden voor. Een slotje aanvragen omdat een volkomen correct nieuwsbericht je niet aanstaat is gewoon lachwekkend.
pi_124749841
Trouw kan het zich prima permitteren. Het is door een correspondent geschreven en men wil nu graag geloven dat Turkije religieus aan het doorslaan is.

Zo kun je dus prima een verhaal aandikken om mee te scoren. Geen haan die er naar kraait.

Ik zag de behoefte om het te willen geloven ook in jouw reacties. De aannames over de artsen bijvoorbeeld. En ook de behoefte het te willen linken met de Yunus-zaak.

Verder maakt het mij niet heel veel uit of het slotje erafgaat. Zoveel onzinberichten hebben al een topic.
pi_124750074
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 09:50 schreef De_Guidance het volgende:
Trouw kan het zich prima permitteren. Het is door een correspondent geschreven en men wil nu graag geloven dat Turkije religieus aan het doorslaan is.

Zo kun je dus prima een verhaal aandikken om mee te scoren. Geen haan die er naar kraait.

Ik zag de behoefte om het te willen geloven ook in jouw reacties. De aannames over de artsen bijvoorbeeld. En ook de behoefte het te willen linken met de Yunus-zaak.

Verder maakt het mij niet heel veel uit of het slotje erafgaat. Zoveel onzinberichten hebben al een topic.
Maar dat is het nu juist. Kan je niet geloven dat het een serieus stuk is waar Trouw en de lezers van Trouw oprecht in geïnteresseerd in kunnen zijn ipv het af te doen als een onzinbericht dat slechts geschreven is om te kunnen 'scoren'?

Zonder mijn mening hier te verkondigen ,aangezien dat niet in feedback thuishoort, kan ik je vertellen dat ik de ontwikkelingen treurig vind en een slechte zaak voor een land als Turkije.

Maar het heeft wel al langer mijn interesse waar ik me in verdiept heb. Er op Fok! niet over kunnen discussiëren omdat iemand het nieuwsbericht niet aanstaat is dan ook gewoon fout.
  maandag 1 april 2013 @ 10:25:25 #98
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_124750175
Het blijft natuurlijk vreemd dat er verder niets te vinden is over deze kwestie. Maakt het idee van opgeklopte melk toch wat geloofwaardiger imo.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 1 april 2013 @ 10:35:35 #99
117098 Hathor
Effe niet
pi_124750306
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 17:59 schreef sp3c het volgende:
ik ook niet koken vandaag

vraag me af of er een redelijke Surinamer in de buurt zit hier
Daar ben je zo achter als je dat wil weten, even je postcode intoetsen op justeat.nl en je krijgt een mooi overzicht van wat er bij jou in de buurt allemaal te knagen valt. Ik heb even gekeken en bij mij in de buurt zitten maar liefst 5 Surinamers, ik woon geloof ik in roti paradise.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 1 april 2013 @ 10:56:43 #100
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_124750661
quote:
7s.gif Op maandag 1 april 2013 10:25 schreef Copycat het volgende:
Het blijft natuurlijk vreemd dat er verder niets te vinden is over deze kwestie. Maakt het idee van opgeklopte melk toch wat geloofwaardiger imo.
Moet het topic dan op slot omdat het opgeklopte melk is? Ik vind opgeklopte melk wel lekker, wat me er aan herinnert dat de koffie klaar is.

Maar zonder al te veel gekheid: ook al is het aangedikt, het zal niet volledig uit de duim gezogen zijn en het is niet gepubliceerd in één of ander vodje. Dat het sommige mensen onwelgevallig is zou dan geen rol moeten spelen in het al dan niet bediscussiëren van het stuk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator maandag 1 april 2013 @ 15:28:47 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124757719
nee het moest op slot omdat mensen zich niet konden gedragen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 1 april 2013 @ 15:44:04 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_124758113
Sluitpost suggereert anders.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 1 april 2013 @ 18:52:06 #104
104871 remlof
Europees federalist
  maandag 1 april 2013 @ 18:54:38 #105
322645 Voorschrift
See if I care
pi_124763945
Dealt with.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Moderator maandag 1 april 2013 @ 19:13:50 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124764529
quote:
3s.gif Op maandag 1 april 2013 15:44 schreef Duvel het volgende:
Sluitpost suggereert anders.
deels, als er binnen een paar pagina's mensen doodgewenst worden dan ben ik geneigd om het op slot te doen en de sleutel weg te gooien

maar je hebt gelijk, ik weet het niet, ik heb de discussie niet gevolgd en ik moet me er niet mee bemoeien :P

* sp3c runs away
  maandag 1 april 2013 @ 19:37:55 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_124765421
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

deels, als er binnen een paar pagina's mensen doodgewenst worden dan ben ik geneigd om het op slot te doen en de sleutel weg te gooien
Ja, daar zit op zich ook wel wat in. :')

quote:
maar je hebt gelijk, ik weet het niet, ik heb de discussie niet gevolgd en ik moet me er niet mee bemoeien :P

* sp3c runs away
Schopje SPT.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 2 april 2013 @ 01:10:21 #108
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_124780909
Beste mods, is het topic over de vermiste Patrick Diks definitief dicht? Ik volgde het met belangstelling, dus vraag me af waarom het niet meer open is/mag.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_124781045
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 01:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Beste mods, is het topic over de vermiste Patrick Diks definitief dicht? Ik volgde het met belangstelling, dus vraag me af waarom het niet meer open is/mag.
Hij zat niet in de reeks.

NWS / Vermist: Patrick Diks #3
  dinsdag 2 april 2013 @ 01:21:49 #110
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_124781136
Dank je, ik zag hem niet!
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 2 april 2013 @ 01:22:13 #111
322645 Voorschrift
See if I care
pi_124781142
Heb die fout even hersteld, hij is nu in de reeks.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_124834444
NWS / Noord-Koreaanse Spierballentaal #5 China aan de zijlijn

Deze kan weg en het nieuwste deel moet aan de serie worden gekoppeld.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 3 april 2013 @ 15:34:16 #113
393141 Jik32
I am good, but not an angel
pi_124836764
Ik kom klagen over het slotje op Patrick :{ Er is maar 1 iemand echt bezig om de rest op te jutten. POEN die alles aan zijn laars lapt. Zelfs Gia doet alles op een veel betere manier uiten. En de rest ook.

Vind het jammer dat door eigenlijk maar 1 iemand er een slotje op moet.
"Your clothes should be thight enough to show you're a woman, but loose enough to show you're a lady"
  Moderator woensdag 3 april 2013 @ 15:54:30 #114
8781 crew  Frutsel
pi_124837443
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:34 schreef Jik32 het volgende:
Ik kom klagen over het slotje op Patrick :{ Er is maar 1 iemand echt bezig om de rest op te jutten. POEN die alles aan zijn laars lapt. Zelfs Gia doet alles op een veel betere manier uiten. En de rest ook.

Vind het jammer dat door eigenlijk maar 1 iemand er een slotje op moet.
Ik heb even bij gelezen en het is er wel meer dan één maar je hebt een punt... opgeschoond en we kijken het nog ff aan. Is weer open
  woensdag 3 april 2013 @ 16:07:20 #115
393141 Jik32
I am good, but not an angel
pi_124837919
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:54 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik heb even bij gelezen en het is er wel meer dan één maar je hebt een punt... opgeschoond en we kijken het nog ff aan. Is weer open
Dankjewel :*
"Your clothes should be thight enough to show you're a woman, but loose enough to show you're a lady"
pi_124846529
  Moderator woensdag 3 april 2013 @ 19:31:15 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124846809
fixed
pi_124847289
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:31 schreef sp3c het volgende:
fixed
8-)
Nu maar wachten op zijn 4e topic
pi_124876583
zou het honing zelf zijn?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 april 2013 @ 00:05:15 #120
862 Arcee
Look closer
pi_124901171
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')