Die is echt goedquote:
Wie is toma?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:35 schreef Chase_Utley het volgende:
Leuk topic.
Doet mij denken aan toma van vroeger.
Oud user van hier die ook tekeningen maakte.quote:
Zijn die nog ergens terug te zien?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:53 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Oud user van hier die ook tekeningen maakte.
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:53 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zijn die nog ergens terug te zien?
Jij zou de overstap moeten maken naar Photoshop. Met Paint heb je te weinig mogelijkhedenquote:
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:09 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Jij zou de overstap moeten maken naar Photoshop. Met Paint heb je te weinig mogelijkheden![]()
Anders blijf je op je niveau steken, terwijl je nog veel beter kan worden met Photoshop.
Maar ik snap echt geen reet van dat hele Photoshopquote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:09 schreef karton2 het volgende:
[..]
Overstappen naar photoshop met een wacom tablet, heb ik je al eens eerder gezegd
Precies hetzelfde als met het maken van jouw tekeningen: vaker doen dan heb je dat zo door.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
[..]
Maar ik snap echt geen reet van dat hele PhotoshopTeveel mogelijkheden, en met al die lagen die je dan moet aanklikken. Geen idee
Als je echt hiermee verder wil moet je er wat moeite voor doen. Photoshop is niet moeilijk, je moet alleen doorkrijgen hoe het werktquote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
[..]
Maar ik snap echt geen reet van dat hele PhotoshopTeveel mogelijkheden, en met al die lagen die je dan moet aanklikken. Geen idee
Hier is hij danquote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:01 schreef dion_v_k het volgende:
- Edgar Davids (Juventus, met bril uiteraard)
quote:
Ik zal hem in de lijst zettenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:34 schreef Stampie22 het volgende:
Is Carles Puyol al aangevraagd? Als er iémand een karakteristieke kop heeft...
Heb je al een lange lijst?quote:
Je kunt het ook zo bekijken: Paint is primitief. Je kunt er heel weinig mee in vergelijking met Photoshop.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het nu al binnen. Ben er een beetje mee aan het kloten. Maar als ik die dingen zie op YouTube. Zoveel dingen die je kan doen en al die layers. Dan raak ik het hele overzicht kwijt. Maar als ik daar beter mee ben, worden die tekeningen wel veel mooier jaquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:03 schreef Pascalus het volgende:
[..]
Je kunt het ook zo bekijken: Paint is primitief. Je kunt er heel weinig mee in vergelijking met Photoshop.
Gewoon een beetje oefenen en dingen uitproberen in Photoshop tot je 't snapt. Dan kun je er echt heel veel mee. Download het maar van thepiratebay of kat.ph.
PM Hasjee eens.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik heb het nu al binnen. Ben er een beetje mee aan het kloten. Maar als ik die dingen zie op YouTube. Zoveel dingen die je kan doen en al die layers. Dan raak ik het hele overzicht kwijt. Maar als ik daar beter mee ben, worden die tekeningen wel veel mooier ja
Painter in Onzinquote:
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
ONZ / [PAINT] Het geheim van tong80....
Dat word dan wel heel erg lastigquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:46 schreef ajacied4lf het volgende:
Dat wat Hajee doet is een deel van Photoshop waar JR eigenlijk geen behoefte aan heeft. Dat van Hajee gaat meer richting GIF's maken, en het combineren van verschillende afbeeldingen (wat hij overigens geweldig doet!).
JR moet juist oefenen met de basistools van Photoshop.
Maar het kan natuurlijk geen kwaad om je te verdiepingen in GIF's maken. Misschien maak je in de toekomst wel beweegende karkikaturen (Nee, Nu sla ik iets te ver door, dat is namelijk wel heel lastig)
Die is wel een goede jaquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:34 schreef Karina het volgende:
Hier in het paasui topic staan ook wat voorbeelden van Hajee. Hij kan je vast helpen met vragen over Photoshop en zoONZ / [PASEN] Vraag hier je PaasUI aan
En weer OT:
Valderama is wel een goeie, maar dan wel MET haar, hij heeft het pas geleden afgeknipt.
[ afbeelding ]
Ik heb geen flauw benul van Photoshopquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:46 schreef ajacied4lf het volgende:
Dat wat Hajee doet is een deel van Photoshop waar JR eigenlijk geen behoefte aan heeft.
Of anders zelf een foto zoeken die misschien wat makkelijker of beter isquote:
Photoshop is toch echt een stuk lastiger als Paint, maar je kan er wel veel meer mee. Daarom ben ik dat nu een beetje aan het uitzoeken. Maar voor ik daar een fatsoenlijke tekening mee heb gemaakt duurt nog wel even ben ik bang.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:57 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw benul van PhotoshopDe tekeningen van allebei vind ik echt hardstikke leuk maar geen idee of de techniek erachter verschillend is.
[..]
Of anders zelf een foto zoeken die misschien wat makkelijker of beter is
Ik heb photoshop ooit geinstalleerd om te proberen, snapte er de ballen vanquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:14 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Photoshop is toch echt een stuk lastiger als Paint, maar je kan er wel veel meer mee. Daarom ben ik dat nu een beetje aan het uitzoeken. Maar voor ik daar een fatsoenlijke tekening mee heb gemaakt duurt nog wel even ben ik bang.
Ik zoek standaard meerdere foto's dat ik het gezicht vanuit verschillende posities kan bekijken. Dan weet ik hoe de neus loopt enzo en andere dingen.
Ik snap er ook geen reet van hoor, van dat PhotoShopquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:16 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb photoshop ooit geinstalleerd om te proberen, snapte er de ballen van
Oh dat is slim, had ik helemaal niet aan gedacht dat dat moest!
Ik deed het zonder youtube, gewoon een beetje klikken en uitproberen. Vroeger heb ik wel veel met corel draw gewerkt dus ik dacht, dan moet het lukken, maar dat viel een beetje tegenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik snap er ook geen reet van hoor, van dat PhotoShopIk kijk die tutorials op YouTube en dan denk ik echt WTF! Hoe kunnen ze het maken enzo. Is best lastig hoor.
Ik had ook een ander programma, maar snapte ik de ballen van. Nu maar beetje ermee kloten enzo.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik deed het zonder youtube, gewoon een beetje klikken en uitproberen. Vroeger heb ik wel veel met corel draw gewerkt dus ik dacht, dan moet het lukken, maar dat viel een beetje tegen
Ach ja en proberen. En vragen in DIG als je iets niet weetquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:31 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik had ook een ander programma, maar snapte ik de ballen van. Nu maar beetje ermee kloten enzo.
Dat is niet te doenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat word dan wel heel erg lastigGeen idee hoe dat te doen
Photoshop is een paar stappen verder dan Paint. Je hebt zoveel verschillende mogelijkheden waardoor je het overzicht kwijt raakt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:57 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw benul van PhotoshopDe tekeningen van allebei vind ik echt hardstikke leuk maar geen idee of de techniek erachter verschillend is.
Weet ik, ik heb er zelf ook weleens mee gespeeld. En vroeger (postte ik al hiervoor) veel met Corel Draw gewerkt. En Ventura, niet zo bekend denk ik, een opmaakprogramma, maar dat is dan voor tekst, niet voor plaatjes, de plaatjes maakte ik dan in Corel Draw. Maar dat waren logo's voor brochures, heeel iets anders dan zelf iets tekenen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:35 schreef ajacied4lf het volgende:
Photoshop is een paar stappen verder dan Paint. Je hebt zoveel verschillende mogelijkheden waardoor je het overzicht kwijt raakt.
Dan moet je net telkens een detail veranderen. Lijkt me wel leuk om een keer te maken trouwensquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:35 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat is niet te doen![]()
Dan moet je 50 karikaturen maken van 1 speler die een beweging maakt. Deze allemaal achter elkaar zetten en je hebt een filmpje (GIFje)
In PhotoShop kan je het beter zelf tekenen op echt papier ofzo, En dan inscannen en dan overtrekken en inkleuren. Dat zie ik in die tutorials enzo.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Weet ik, ik heb er zelf ook weleens mee gespeeld. En vroeger (postte ik al hiervoor) veel met Corel Draw gewerkt. En Ventura, niet zo bekend denk ik, een opmaakprogramma, maar dat is dan voor tekst, niet voor plaatjes, de plaatjes maakte ik dan in Corel Draw. Maar dat waren logo's voor brochures, heeel iets anders dan zelf iets tekenen.
OF wat al gesuggereerd was zo een Wacom tablet kopen, die zijn niet zo heel erg duur dacht ik. Dan kun je het meteen op je scherm tekenen als het ware. Zo een bewegend filmpje maken heb ik vroeger wel gedaan, gewoon met een dik kladblokje en dan op elke bladzijde net even anders. Dan kon je het ook afspelenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
In PhotoShop kan je het beter zelf tekenen op echt papier ofzo, En dan inscannen en dan overtrekken en inkleuren. Dat zie ik in die tutorials enzo.
Oke!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Weet ik, ik heb er zelf ook weleens mee gespeeld. En vroeger (postte ik al hiervoor) veel met Corel Draw gewerkt. En Ventura, niet zo bekend denk ik, een opmaakprogramma, maar dat is dan voor tekst, niet voor plaatjes, de plaatjes maakte ik dan in Corel Draw. Maar dat waren logo's voor brochures, heeel iets anders dan zelf iets tekenen.
Precies. Heel tof als je er tijd voor hebt, want het is heel veel werk!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dan moet je net telkens een detail veranderen. Lijkt me wel leuk om een keer te maken trouwens
Corel draw is nog best bekend dacht ik.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:41 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Oke!![]()
De programma's die je opnoemt ken ik inderdaad niet.
[..]
Precies. Heel tof als je er tijd voor hebt, want het is heel veel werk!
Een lachende boskamp als karikatuur bijvoorbeeld.![]()
Ik heb volgens mij nog zo'n tablet liggenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:40 schreef Karina het volgende:
[..]
OF wat al gesuggereerd was zo een Wacom tablet kopen, die zijn niet zo heel erg duur dacht ik. Dan kun je het meteen op je scherm tekenen als het ware. Zo een bewegend filmpje maken heb ik vroeger wel gedaan, gewoon met een dik kladblokje en dan op elke bladzijde net even anders. Dan kon je het ook afspelen
Ik wil ook best een animatie-opleiding doen enzo, maar daar kom je niet zomaar opquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:41 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Precies. Heel tof als je er tijd voor hebt, want het is heel veel werk!
Een lachende boskamp als karikatuur bijvoorbeeld.![]()
Oh ja dat kan natuurlijk ook! Echt tekenen lijkt mij zelf toch leuker dan op je scherm.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij nog zo'n tablet liggenDan kan je een echte tekening onderschuiven en dan overtrekken in Paint of PhotoShop.
Dat is het ook. Maar inkleuren is natuurlijk een stuk beter op de computer dan met een stel kleurpotlodenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:44 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh ja dat kan natuurlijk ook! Echt tekenen lijkt mij zelf toch leuker dan op je scherm.
Ja dat wel, alhoewel inkleuren met potloden wel erg nostalgisch isquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat is het ook. Maar inkleuren is natuurlijk een stuk beter op de computer dan met een stel kleurpotloden
Ja maar dat ziet er niet zo vet uitquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:46 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja dat wel, alhoewel inkleuren met potloden wel erg nostalgisch is
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:40 schreef Karina het volgende:
[..]
OF wat al gesuggereerd was zo een Wacom tablet kopen, die zijn niet zo heel erg duur dacht ik. Dan kun je het meteen op je scherm tekenen als het ware. Zo een bewegend filmpje maken heb ik vroeger wel gedaan, gewoon met een dik kladblokje en dan op elke bladzijde net even anders. Dan kon je het ook afspelen
Wie weetquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik wil ook best een animatie-opleiding doen enzo, maar daar kom je niet zomaar opMijn grote droom is namelijk om de Lion King reeks te vervolgen
Kan het wel zijn, maar dat is niet zo jouw stijl, deze kleuren krijg je niet zo makkelijk zo goed met potloden of viltstift. Misschien met verf, maar schilderen is weer een heel andere techniek.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja maar dat ziet er niet zo vet uitOf viltstiften, en dat je dan moet likken als het te droog is geworden
quote:
Daarom wil ik het ook op de computer doen. Ik wil wel felle kleuren dan. En met schilderen ben ik nooit zo'n kei geweestquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:48 schreef Karina het volgende:
[..]
Kan het wel zijn, maar dat is niet zo jouw stijl, deze kleuren krijg je niet zo makkelijk zo goed met potloden of viltstift. Misschien met verf, maar schilderen is weer een heel andere techniek.
Heb je al Photoshop?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Daarom wil ik het ook op de computer doen. Ik wil wel felle kleuren dan. En met schilderen ben ik nooit zo'n kei geweestDan komen er altijd overal vlekken
Ik heb het geinstalleerd en ermee gekloot ja. Maar voorlopig blijf ik nog wel Paints maken hoor. Misschien tot ik Photoshop snapquote:
Ik heb het ook, als je even probeert valt het wel mee. Het is mij zelfs gelukt er dingen mee te maken en ik ben helemaal geen computerman.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:00 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik heb het geinstalleerd en ermee gekloot ja. Maar voorlopig blijf ik nog wel Paints maken hoor. Misschien tot ik Photoshop snap
Wat maak jij dan voor dingen? Ook tekeningen?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:02 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ik heb het ook, als je even probeert valt het wel mee. Het is mij zelfs gelukt er dingen mee te maken en ik ben helemaal geen computerman.
Ik heb wel eens wat met foto´s geklooid, mijn tekeningen zijn echt waardeloos zoals je weetquote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:02 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat maak jij dan voor dingen? Ook tekeningen?
Weet ik dat dan?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:04 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ik heb wel eens wat met foto´s geklooid, mijn tekeningen zijn echt waardeloos zoals je weet
Je hebt mijn Zeefuik toch gezien.quote:
Nee, die had ik met paint gemaakt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
OohjaDie vond ik niet slecht hoor. Was die met Photoshop?
Gewoon paint maken van alleen het gezichtquote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:10 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Nee, die had ik met paint gemaakt.
Als je niet kan tekenen wel.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:13 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Gewoon paint maken van alleen het gezichtDat is niet zo moeilijk toch?
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
Overigens, die kapsels van die spelersJe ziet echt de meest rare dingen op hun hoofd
Balotelli heb ik al getekend, kijk maar in de OP. Ik heb een hele lijst met al mijn karikaturen gemaaktquote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:21 schreef AFCNiels het volgende:
[..]Voor jou is dat wel mooi.
Kun je Sierd de Vos en Mario Balotelli nog op je lijst zetten?
Oh, ik zie het, het is al een flinke lijst.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Balotelli heb ik al getekend, kijk maar in de OP. Ik heb een hele lijst met al mijn karikaturen gemaakt
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:11 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Vilhena
Die hebben allemaal wel iets herkenbaars aan hun gezicht.
Dat is het zekerquote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:26 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Oh, ik zie het, het is al een flinke lijst.
Wtf is nog wel lastigquote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:40 schreef AFCNiels het volgende:
Op Youtube staan ook heel veel handleidingen voor cartoons met Photoshop zag ik, ook makkelijke zoals deze
Als je op "Photoshop cartoon tutorial" zoekt in Youtube dan zie je echt heel veel voorbeelden.quote:
Ja ik heb al paar keer gekeken. Maar het zelf doen is nog een stuk lastigerquote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:45 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Als je op "Photoshop cartoon tutorial" zoekt in Youtube dan zie je echt heel veel voorbeelden.
Gewoon iets tekenen en dan inkleuren is net zo makkelijk als bij paint, er zijn alleen heel veel extra dingen die je kunt doen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja ik heb al paar keer gekeken. Maar het zelf doen is nog een stuk lastiger
En mijn PhotoShop doet het al weer nietquote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:50 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Gewoon iets tekenen en dan inkleuren is net zo makkelijk als bij paint, er zijn alleen heel veel extra dingen die je kunt doen.
Wie is Henk Vosquote:Op zondag 17 maart 2013 00:00 schreef LimboFan het volgende:
awesome die karikaturen!
Request: Henk Vos!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |