Ik snap er ook geen reet van hoor, van dat PhotoShopquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:16 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb photoshop ooit geinstalleerd om te proberen, snapte er de ballen van
Oh dat is slim, had ik helemaal niet aan gedacht dat dat moest!
Ik deed het zonder youtube, gewoon een beetje klikken en uitproberen. Vroeger heb ik wel veel met corel draw gewerkt dus ik dacht, dan moet het lukken, maar dat viel een beetje tegenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik snap er ook geen reet van hoor, van dat PhotoShopIk kijk die tutorials op YouTube en dan denk ik echt WTF! Hoe kunnen ze het maken enzo. Is best lastig hoor.
Ik had ook een ander programma, maar snapte ik de ballen van. Nu maar beetje ermee kloten enzo.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik deed het zonder youtube, gewoon een beetje klikken en uitproberen. Vroeger heb ik wel veel met corel draw gewerkt dus ik dacht, dan moet het lukken, maar dat viel een beetje tegen
Ach ja en proberen. En vragen in DIG als je iets niet weetquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:31 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik had ook een ander programma, maar snapte ik de ballen van. Nu maar beetje ermee kloten enzo.
Dat is niet te doenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat word dan wel heel erg lastigGeen idee hoe dat te doen
Photoshop is een paar stappen verder dan Paint. Je hebt zoveel verschillende mogelijkheden waardoor je het overzicht kwijt raakt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:57 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw benul van PhotoshopDe tekeningen van allebei vind ik echt hardstikke leuk maar geen idee of de techniek erachter verschillend is.
Weet ik, ik heb er zelf ook weleens mee gespeeld. En vroeger (postte ik al hiervoor) veel met Corel Draw gewerkt. En Ventura, niet zo bekend denk ik, een opmaakprogramma, maar dat is dan voor tekst, niet voor plaatjes, de plaatjes maakte ik dan in Corel Draw. Maar dat waren logo's voor brochures, heeel iets anders dan zelf iets tekenen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:35 schreef ajacied4lf het volgende:
Photoshop is een paar stappen verder dan Paint. Je hebt zoveel verschillende mogelijkheden waardoor je het overzicht kwijt raakt.
Dan moet je net telkens een detail veranderen. Lijkt me wel leuk om een keer te maken trouwensquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:35 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat is niet te doen![]()
Dan moet je 50 karikaturen maken van 1 speler die een beweging maakt. Deze allemaal achter elkaar zetten en je hebt een filmpje (GIFje)
In PhotoShop kan je het beter zelf tekenen op echt papier ofzo, En dan inscannen en dan overtrekken en inkleuren. Dat zie ik in die tutorials enzo.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Weet ik, ik heb er zelf ook weleens mee gespeeld. En vroeger (postte ik al hiervoor) veel met Corel Draw gewerkt. En Ventura, niet zo bekend denk ik, een opmaakprogramma, maar dat is dan voor tekst, niet voor plaatjes, de plaatjes maakte ik dan in Corel Draw. Maar dat waren logo's voor brochures, heeel iets anders dan zelf iets tekenen.
OF wat al gesuggereerd was zo een Wacom tablet kopen, die zijn niet zo heel erg duur dacht ik. Dan kun je het meteen op je scherm tekenen als het ware. Zo een bewegend filmpje maken heb ik vroeger wel gedaan, gewoon met een dik kladblokje en dan op elke bladzijde net even anders. Dan kon je het ook afspelenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
In PhotoShop kan je het beter zelf tekenen op echt papier ofzo, En dan inscannen en dan overtrekken en inkleuren. Dat zie ik in die tutorials enzo.
Oke!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Weet ik, ik heb er zelf ook weleens mee gespeeld. En vroeger (postte ik al hiervoor) veel met Corel Draw gewerkt. En Ventura, niet zo bekend denk ik, een opmaakprogramma, maar dat is dan voor tekst, niet voor plaatjes, de plaatjes maakte ik dan in Corel Draw. Maar dat waren logo's voor brochures, heeel iets anders dan zelf iets tekenen.
Precies. Heel tof als je er tijd voor hebt, want het is heel veel werk!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dan moet je net telkens een detail veranderen. Lijkt me wel leuk om een keer te maken trouwens
Corel draw is nog best bekend dacht ik.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:41 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Oke!![]()
De programma's die je opnoemt ken ik inderdaad niet.
[..]
Precies. Heel tof als je er tijd voor hebt, want het is heel veel werk!
Een lachende boskamp als karikatuur bijvoorbeeld.![]()
Ik heb volgens mij nog zo'n tablet liggenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:40 schreef Karina het volgende:
[..]
OF wat al gesuggereerd was zo een Wacom tablet kopen, die zijn niet zo heel erg duur dacht ik. Dan kun je het meteen op je scherm tekenen als het ware. Zo een bewegend filmpje maken heb ik vroeger wel gedaan, gewoon met een dik kladblokje en dan op elke bladzijde net even anders. Dan kon je het ook afspelen
Ik wil ook best een animatie-opleiding doen enzo, maar daar kom je niet zomaar opquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:41 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Precies. Heel tof als je er tijd voor hebt, want het is heel veel werk!
Een lachende boskamp als karikatuur bijvoorbeeld.![]()
Oh ja dat kan natuurlijk ook! Echt tekenen lijkt mij zelf toch leuker dan op je scherm.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij nog zo'n tablet liggenDan kan je een echte tekening onderschuiven en dan overtrekken in Paint of PhotoShop.
Dat is het ook. Maar inkleuren is natuurlijk een stuk beter op de computer dan met een stel kleurpotlodenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:44 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh ja dat kan natuurlijk ook! Echt tekenen lijkt mij zelf toch leuker dan op je scherm.
Ja dat wel, alhoewel inkleuren met potloden wel erg nostalgisch isquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat is het ook. Maar inkleuren is natuurlijk een stuk beter op de computer dan met een stel kleurpotloden
Ja maar dat ziet er niet zo vet uitquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:46 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja dat wel, alhoewel inkleuren met potloden wel erg nostalgisch is
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:40 schreef Karina het volgende:
[..]
OF wat al gesuggereerd was zo een Wacom tablet kopen, die zijn niet zo heel erg duur dacht ik. Dan kun je het meteen op je scherm tekenen als het ware. Zo een bewegend filmpje maken heb ik vroeger wel gedaan, gewoon met een dik kladblokje en dan op elke bladzijde net even anders. Dan kon je het ook afspelen
Wie weetquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik wil ook best een animatie-opleiding doen enzo, maar daar kom je niet zomaar opMijn grote droom is namelijk om de Lion King reeks te vervolgen
Kan het wel zijn, maar dat is niet zo jouw stijl, deze kleuren krijg je niet zo makkelijk zo goed met potloden of viltstift. Misschien met verf, maar schilderen is weer een heel andere techniek.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja maar dat ziet er niet zo vet uitOf viltstiften, en dat je dan moet likken als het te droog is geworden
quote:
Daarom wil ik het ook op de computer doen. Ik wil wel felle kleuren dan. En met schilderen ben ik nooit zo'n kei geweestquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:48 schreef Karina het volgende:
[..]
Kan het wel zijn, maar dat is niet zo jouw stijl, deze kleuren krijg je niet zo makkelijk zo goed met potloden of viltstift. Misschien met verf, maar schilderen is weer een heel andere techniek.
Heb je al Photoshop?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Daarom wil ik het ook op de computer doen. Ik wil wel felle kleuren dan. En met schilderen ben ik nooit zo'n kei geweestDan komen er altijd overal vlekken
Ik heb het geinstalleerd en ermee gekloot ja. Maar voorlopig blijf ik nog wel Paints maken hoor. Misschien tot ik Photoshop snapquote:
Ik heb het ook, als je even probeert valt het wel mee. Het is mij zelfs gelukt er dingen mee te maken en ik ben helemaal geen computerman.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:00 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik heb het geinstalleerd en ermee gekloot ja. Maar voorlopig blijf ik nog wel Paints maken hoor. Misschien tot ik Photoshop snap
Wat maak jij dan voor dingen? Ook tekeningen?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:02 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ik heb het ook, als je even probeert valt het wel mee. Het is mij zelfs gelukt er dingen mee te maken en ik ben helemaal geen computerman.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |