SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eerstvolgende meet:
SPT / Fietsmeet Vreeswijk zondag 17 maart: La Primavera
Alleen een dicht achterwiel of echt een vliegwiel? Dus met verzwaring erin?!quote:Op maandag 11 maart 2013 22:05 schreef Tommeke het volgende:
Omdat het zulk kutweer is ben ik wezen klussen, heb een dicht achterwiel gefabriceerd.
[ afbeelding ]
Wat heb je aan verzwaring in je wiel? Niets toch?quote:Op maandag 11 maart 2013 22:21 schreef the_critic het volgende:
[..]
Alleen een dicht achterwiel of echt een vliegwiel? Dus met verzwaring erin?!
Alleen een dicht achterwiel. 'Echte' discs hebben geen verzwaring naar mijn weten?quote:Op maandag 11 maart 2013 22:21 schreef the_critic het volgende:
[..]
Alleen een dicht achterwiel of echt een vliegwiel? Dus met verzwaring erin?!
Dat lijkt me echt onzin ofnie? Is 1 grote onbalans, wat je juist niet wilt. Toch?quote:Op maandag 11 maart 2013 22:23 schreef the_critic het volgende:
effect van vliegwiel.. Hebben meeste dichte wielen zover ik weet. Op 1 plek een stuk zwaarder, waardoor hij aanzwengeld zeg maar..
Over smaak valt niet te twisten. Wat is geen slootwater dan volgens jou?quote:Op maandag 11 maart 2013 22:19 schreef Yankee het volgende:
Goed bezig kanowel jammer dat je slootwater drinkt
Uit krat: hertog jan, grolsch, palmquote:Op maandag 11 maart 2013 22:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Over smaak valt niet te twisten. Wat is geen slootwater dan volgens jou?
Hertog jan vind ik ook wel lekker ja, palm drink ik soms wat speciaals van en grolsch bijna nooit.quote:
Jupiler, warsteiner..quote:
Lijkt mij ook, als je op één plek extra gewicht aanbrengt krijg je één grote onbalans waar je niet echt vrolijk van wordt.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt onzin ofnie? Is 1 grote onbalans, wat je juist niet wilt. Toch?
Sowieso, hoger gewicht=lagere gem+top snelheid.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:33 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, als je op een plek extra gewicht aanbrengt krijg je een grote onbalans waar je niet echt vrolijk van wordt.
Oh en grolsch vind ik nou ook niet echt bijzonder, palm of hertog jan wel beter
Tsjah, maar de kleine vertragingen worden weer opgehven doordat je het gewicht weer in beweging moet zetten dus in theorie is er 0% rendement, in de praktijk is het waarschijnlijk alleen maar nadelig door verhoogde wrijvingen en andere krachten die negatief werken.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:39 schreef MarcoD het volgende:
Hoger gewicht verdeeld over de velg (gelijkmatig) zou eventueel kunnen bijdragen aan een constante snelheid (als in opvangen van kleine vertragingen oid), versnellen na een bocht gaat langzamer door de grotere massa die je weer in beweging moet zetten. Dus handiger voor een rechte tijdrit veel bochten is het nadelig lijkt mij.
Je moet dat gewicht in beweging brengen en dat kost gewoon energie.
Ik heb met meerdere types echte dichte wielen gereden en geen van die dingen had dat. Je zit idd met onbalans en energieverlies bij optrekken.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:23 schreef the_critic het volgende:
effect van vliegwiel.. Hebben meeste dichte wielen zover ik weet. Op 1 plek een stuk zwaarder, waardoor hij aanzwengeld zeg maar..
Als het echt zou werken zou je dat ook wel terugzien bij de profs. In een tijdrit zonder bochten zie je ze echt geen extra zware wielen steken though.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsjah, maar de kleine vertragingen worden weer opgehven doordat je het gewicht weer in beweging moet zetten dus in theorie is er 0% rendement, in de praktijk is het waarschijnlijk alleen maar nadelig door verhoogde wrijvingen en andere krachten die negatief werken.
Elk voorwerp heeft een zwaartepunt, bij een wiel zit dat precies in het midden.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:50 schreef the_critic het volgende:
nouja, misschien heb ik verkeerd onthouden. Meen echt dat vroeger toen ik nog in wielerzaak werkte, die wielen echt een zwaartepunt hadden. Zal komende week, als ik zin heb, eens kijken of ik er iets over vinden kan.
Nee, ik was bij de start vergeten dat ik geen kaart in de camera had zitten, daar kwam ik in Namen pas achterquote:
Droog weet ik zo net nog niet... De verwachting wordt wel elke dag iets beter.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:09 schreef Gripper het volgende:
Ik zag oksel in het vorige topic iets loeien dat de meet niet doorgaat als het te koud is. De meet gaat dus wél door, ook als het 1 graad is en snijdend koud. Het lijkt droog te blijven, da's het belangrijkste!
ben ik niet met je eensquote:Op maandag 11 maart 2013 22:59 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Elk voorwerp heeft een zwaartepunt, bij een wiel zit dat precies in het midden.
is mij ook weleens gebeurdquote:Op maandag 11 maart 2013 23:19 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Nee, ik was bij de start vergeten dat ik geen kaart in de camera had zitten, daar kwam ik in Namen pas achterDat krijg je als je twee dingen tegelijk wilt doen.
Mijn wielen hebben een ventiel en een magneetje ergens aan een spaak, dus het zwaartepunt zit bij mij iig niet in het middenquote:
Jij hoopte gewoon dat ik zou zeggen: t is inderdaad te gek, we blazen het af! Maar als het gewoon doorgaat kom je toch wel?quote:
Je hebt een comfi bankstel, toch?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jij hoopte gewoon dat ik zou zeggen: t is inderdaad te gek, we blazen het af! Maar als het gewoon doorgaat kom je toch wel?
Ik heb drie lagen kleding aan haha. Neopreen overschoenen. Nu is het wel te doen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:51 schreef CyclingGirl het volgende:
Brrr wat is het koud zeg! Zelfs lopend is het al stervenskoud. Rrrrrrr
Ik heb deze: http://www.rose.nl/artike(...)free-stopp/aid:51447quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:23 schreef muzas het volgende:
Ik ben op zoek naar een standaardje om klein onderhoud te kunnen plegen (schoonmaken/smeren/afstellen). Eigenlijk ik de enige eis dat het achterwiel moet kunnen draaien en de boel niet omdondert. Maar ik zie alleen retedure montagestandaards...
Hangt daarbij het achterwiel los? En kan ik met de trappers draaien/schakelen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:33 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ik heb deze: http://www.rose.nl/artike(...)free-stopp/aid:51447
Is heel basis maar kost geen drol
Met deze (Duitse) fiets help ik de Spaanse economie ook niet echt...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:46 schreef kanovinnie het volgende:
En dan gaat het slecht met de Spaanse economie zeggen ze
Volgens mij alleen voor de Spanjaarden niet voor de buitenlanders die er wonen en gewoon een baan hebben of een pensioen vanuit Nederlandquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:46 schreef kanovinnie het volgende:
En dan gaat het slecht met de Spaanse economie zeggen ze
Klopt, van de 6.000.000 werkelozen in Spanje zijn meer dan de helft ongeschoolden die ten tijde van de "huizen markt boom" van school zijn gegaan en in de bouw zijn gaan werken voor astronomische salarissen (¤2000-3000 per maand voor een stenen sjouwer. Menden in de bouw verdienden meer dan geschoolde artsen. Totale gekte en speculaties met huizenprijzen, waardoor alles mogelijk was.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:55 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Volgens mij alleen voor de Spanjaarden niet voor de buitenlanders die er wonen en gewoon een baan hebben of een pensioen vanuit Nederland
Over Spanje gesproken, hoorde dat het daar ook niet van dat lekker fietsweer is of valt het wel mee?
Pfff ik sta nu echt op het punt om een tacx te bestellen...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:09 schreef kaasplankje het volgende:
Vooruitzichten lange termijn
dinsdag 19 maart tot en met dinsdag 26 maart
Grote kans (70-80%) op wisselvallig en vrij koud weer. De kans op een overgang naar zacht lenteweer is vooralsnog klein.
Uitgifte: 12/03/2013 04.02 uur LT
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Heb ook zoiets maar daarbij komen die haakjes in de spaken dus het achterwiel kan niet draaien.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:33 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ik heb deze: http://www.rose.nl/artike(...)free-stopp/aid:51447
Is heel basis maar kost geen drol
Da's geen trainen hoor Kaas. Da's gewoon werk en dan ben je nog een hele luie ook, want ik heb in die periode al veul meer uren gemaakt en er zijn nog 5 volle dagen te gaan.quote:
2 keer ja, je voorwiel blijft op de grond staan en het achterwiel hangt los. Zelf vind ik hem te laag en niet stabiel genoeg. Maar voor die paar euro kan je je er geen buil aan vallen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:12 schreef muzas het volgende:
[..]
Hangt daarbij het achterwiel los? En kan ik met de trappers draaien/schakelen?
Thuis op m'n werkkamer met het raam open. Werd uiteindelijk nog te warm, ben nu nog bezig op temperatuur te komen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:00 schreef Tommeke het volgende:
Netjes! Een uur lang 290 watt is veel! Ik mag morgen weer een half uurtje rammen. Hoop ook op 290 watt. Dat zou op m'n tijdritfiets zo'n 42-43 per uur zijn.
Waar heb je die test gedaan?
Ik weet dat ze niet al te exact zijn, kun jij me vertellen wat de afwijking is?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:07 schreef Patroon het volgende:
Wattages op de tacx zijn veel te hoog. Klopt van geen kant.
Interessante info, thxquote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:36 schreef Patroon het volgende:
Ik las eens een test met afwijkingen van 20% op de standaard modellen. De duurste (met motor) had nog 10% afwijking. Dit waren gemiddeldes. Bij de pieken (dus waneer je echt zwaaar gaat) is de afwijking nog hoger. Testen ze toen met een geijkte wattagemeter.
Dus 290 is ongeveer 230. Is ook veel realistischer voor de gemiddelde recreant dan een uur 290 wegtrappen, al weet ik niet hoe goed je bent.
Met pieken bedoel ik eigenlijk, hoe zwaarder de weerstand, hoe groter het afwijkingspercentage. De gegeven percentages waren gemiddeldes.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:51 schreef forty-two het volgende:
[..]
Interessante info, thx
230 kan ik ook mee leven, vind ik een prima score
Ik heb overigens niet op pieken gereden, wel met constante waardes, dus niet als een idioot versnellen.
Hoe goed ik ben, geen idee. Ik hoef in ieder geval zelden iemand voor me te dulden als ik op pad ga.
Ben je a.s. zondag van de partij? Dan kunnen we eens vergelijken
Ok duidelijkquote:Met pieken bedoel ik eigenlijk, hoe zwaarder de weerstand, hoe groter het afwijkingspercentage. De gegeven percentages waren gemiddeldes.
We kunnen toch wel 1 klimmetje D3 doen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wel de bedoeling, maar bij slecht weer, kom ik liever een andere keer. Kom niet om te racen, jij mag winnenPatroon is D1
Ik doe wel mee hoorquote:Op woensdag 13 maart 2013 00:09 schreef forty-two het volgende:
[..]
We kunnen toch wel 1 klimmetje D3 doen?
Ik mag geen fietsen meer kopen van de vrouwquote:Op woensdag 13 maart 2013 06:58 schreef Patroon het volgende:
Vandaag dagje vrij, sneeuwt het weer. Morgen zal het wel weer droog zijn. Iemand fiets kopen?
Met een triple?quote:Op woensdag 13 maart 2013 06:58 schreef Patroon het volgende:
Vandaag dagje vrij, sneeuwt het weer. Morgen zal het wel weer droog zijn. Iemand fiets kopen?
gratis op te halen bij het stationquote:Op woensdag 13 maart 2013 08:15 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nog een slechtweerbarrel nodig. Wat kost dat?
Racefiets? Uiteraard zo duur als je dat zelf wilt maken, vanaf 50.-quote:Op woensdag 13 maart 2013 08:15 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nog een slechtweerbarrel nodig. Wat kost dat?
Omdat het niet precies in het midden kan zitten.quote:
Top. Te laag.. tjah... nu staat ie tijdens onderhoud op 't dakterras tegen een tuintafel. Dus veel lager dan dat wordt 't niet. Thnx voor de tip.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:00 schreef janatwork het volgende:
[..]
2 keer ja, je voorwiel blijft op de grond staan en het achterwiel hangt los. Zelf vind ik hem te laag en niet stabiel genoeg. Maar voor die paar euro kan je je er geen buil aan vallen.
Ik heb laatst een 5700 12-27 cassette gekocht voor 27¤ incl. verzending.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:35 schreef Patroon het volgende:
Doosje van Bike-components binnen. Zondag betaald met overschrijving dus snel. Alle artikelen die ergens anders goedkoper waren hebben ze de prijs op de factuur aangepast met een euro onder de goedkoopste prijs. Kan 12 niet tegen op
Je hebt gelijk. Ik ga 'm wel bestellen. Nu nog verzinnen wat ik nog meer nodig hebquote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:00 schreef janatwork het volgende:
[..]
2 keer ja, je voorwiel blijft op de grond staan en het achterwiel hangt los. Zelf vind ik hem te laag en niet stabiel genoeg. Maar voor die paar euro kan je je er geen buil aan vallen.
Ben jij die jongen die zo heel gay zijn hand door zijn haar haalt? 2 sec in beeld ong.?quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:08 schreef kanovinnie het volgende:
Actiefilm van mij
1:08 ongeveer
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-and-Powerful.dhtml
Nee, das een BNer. Ik sta achter dat interview met een DSLR in mijn handen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ben jij die jongen die zo heel gay zijn hand door zijn haar haalt? 2 sec in beeld ong.?
quote:
Als echte FOK!autist wil ik niet op straat komen. Dus tsjah.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:08 schreef eentwee het volgende:
Verdomme Kano, ik hoop wel dat je nu nog normaal over straat kunt.
Ik denk dat er ergere figuren zijn dan Tong.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:12 schreef Tommeke het volgende:
Lol. Ik vraag me serieus af of zo'n tong80 wel eens buiten komt.
Vast wel.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik denk dat er ergere figuren zijn dan Tong.
200 euro meeneemprijs? Fijne frames!quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:13 schreef kaasplankje het volgende:
Wat denken jullie wat deze framesets waard zijn?
http://link.marktplaats.nl/654924521
http://link.marktplaats.nl/654930929
Misschien een mooi werkframe voor kaas.
met 100 euro doe je een goed bodquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:13 schreef kaasplankje het volgende:
Wat denken jullie wat deze framesets waard zijn?
http://link.marktplaats.nl/654924521
http://link.marktplaats.nl/654930929
Misschien een mooi werkframe voor kaas.
genoeg FOK!autisten die wel op straat komenquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als echte FOK!autist wil ik niet op straat komen. Dus tsjah.
Thanks, ook Tommekequote:Op woensdag 13 maart 2013 13:49 schreef dop het volgende:
met 100 euro doe je een goed bod
geen merk waar veel vraag naar is, zeker voor een los frame
prima basis voor een werkfiets
Yvonne isquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:02 schreef dop het volgende:
[..]
genoeg FOK!autisten die wel op straat komen
Yvonne bijvoorbeeld moet wel fok gerelateerd zijn als je die tegen komt natuurlijk
maar die heb ik vaker in het wild gespot
als ik in de top500 kijk zijn er zelfs redelijk wat die ik wel eens heb gezien
Te groot voor jou.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:52 schreef Oksel het volgende:
Mooie frame's. Meteen een bod gedaan van 125,- elk.
Is Concorde een Nederlands merk? Veltec was de verdeler maar die zijn recent over de kop gegaan toch?quote:
van origine Italiaans maar hoe het tegenwoordig zit weet ik nietquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Is Concorde een Nederlands merk?
100 is idd beter en realistischer dan 200 haha.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Thanks, ook Tommeke
Bod gedaan per mail van 100.- Ik heb ze niet direct nodig en ik zou er een eind voor moeten reizen of het frameset ongezien kopen en laten opsturen.
ik dacht dat jij een iets ouder model had niet?quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
100 is idd beter en realistischer dan 200 haha.
Ik heb ook zo'n bonfire. Relatief licht en fietst makkelijk. Ook op de weg.
Ja klopt. Met stalen voorvork nog.quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ik dacht dat jij een iets ouder model had niet?
Hmm ja, ik heb hier dus niet zoveel tools. Alleen een kettingzweep en kransafnemr voor Campa, een multitool en een paar losse imbusjes, een kettingpons, een pedaalsleutel die niet goed meer is, geen conussleutels, geen bracketgereedschap, geen torx, geen goede kabelknipper.quote:Op woensdag 13 maart 2013 16:37 schreef dop het volgende:
leuk setje maar als je een behoorlijkdeel van het gereedschap al hebt lijkt het me toch wat prijzig
Kettennieter mit Shimano-Stif = kettingpons denk ik
Ja. Kano draagt kleren van de markt en dat mag niet van die gaylordquote:Op woensdag 13 maart 2013 17:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Begrijp ik het nu goed dat kano is gedisst door Ferry Doedens uit GTST![]()
Hihi. Hij had z'n dure radioshack pakje niet aan dus. Modeflater wel.quote:Op woensdag 13 maart 2013 18:39 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja. Kano draagt kleren van de markt en dat mag niet van die gaylord
FOK!kers in het algemeen. Hij dacht dat er een galapremiere wasquote:Op woensdag 13 maart 2013 17:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Begrijp ik het nu goed dat kano is gedisst door Ferry Doedens uit GTST![]()
Ik had mijn FOK!shirt aanquote:Op woensdag 13 maart 2013 18:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hihi. Hij had z'n dure radioshack pakje niet aan dus. Modeflater wel.
Precies kan nooit (allleen in theorie) want overal zit een tolerantie op, maar het zwaartepunt zal misschien een millimeter uit het midden zitten.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Omdat het niet precies in het midden kan zitten.
Ik denk dat je er nog naar van kan schrikken. Zeker bij de goedkopere wielen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:16 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Precies kan nooit (allleen in theorie) want overal zit een tolerantie op, maar het zwaartepunt zal misschien een millimeter uit het midden zitten.
Je fiets is toch om te gebruiken? Ik ga niet een rit overslaan ivm pekel. Dan maar wat eerder de boel versleten. Liever de boel stuk door gebruik, dan door roest omdat niet gebruikquote:Op woensdag 13 maart 2013 18:17 schreef MarcoD het volgende:
Stond vanmorgen klaar om op de fiets te springen begon het te sneeuwen.. Enigzins lokaal kwam ik in de trein achter maar een combi van sneeuw en pekel wou ik mijn fiets niet aandoen.
Had wel echt meer dan prima weer geweest om terug te fietsen.
Al heb je wielen met een perfecte balans zodra je er een buitenband en binnenband omleg is die meteen weg. Maar waarschijnlijk merk je het pas bij een hoge snelheid.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik denk dat je er nog naar van kan schrikken. Zeker bij de goedkopere wielen.
Klopt ja, maar ik heb geen zin om op m'n racefiets 35 km door de sneeuw/natte drek te moeten ploegen en daarnaast heb ik net de racefiets zomerklaar gemaakt en ik vindt het een beetje zonde om dan meteen een net nieuwe ketting te verkloten..quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je fiets is toch om te gebruiken? Ik ga niet een rit overslaan ivm pekel. Dan maar wat eerder de boel versleten. Liever de boel stuk door gebruik, dan door roest omdat niet gebruik
Ik wel maar dan wel mijn MTB pakken om offroad te gaan.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je fiets is toch om te gebruiken? Ik ga niet een rit overslaan ivm pekel. Dan maar wat eerder de boel versleten. Liever de boel stuk door gebruik, dan door roest omdat niet gebruik
Best kut, maar waarom ga je met je goede fiets naar een station? Daar zijn júist ouwe barrels voor gemaakt...quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:35 schreef SuperWeber het volgende:
Gloeiende gleufgarnaal, was de afgelopen dagen in het buitenland, heeft een of andere onverlaat mijn fiets van het station gejat
...
Nu moet ik dus op een oud barrel naar mijn werk fietsen en weer een nieuwe fiets regelen
Het goede nieuws is dat hij nog net verzekerd was (verzekering loopt af op 8 april), dus hopelijk gaat het mij niet teveel geld kosten...
Goede vraag, in Groningen hebben wij onder het station een door de gemeente dag en nacht bewaakte stalling. Normaal gesproken vertrek is als ik één of ander werktripje heb ergens op een doordeweekse dag en dan kan ik mijn fiets zonder zorgen overlaten aan de mensen die daar hun werk van hebben gemaakt.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:36 schreef muzas het volgende:
[..]
Best kut, maar waarom ga je met je goede fiets naar een station? Daar zijn júist ouwe barrels voor gemaakt...
Nee, stadsfiets...quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:41 schreef kanovinnie het volgende:
Je racefiets? Wel kut sowieso.
Auto staat bij de garage voor APK. Van het geld dat me dat kost kan ik ook een leuke slechtweerfiets kopen
mooi zwart...mooi prijsje.. maar helaas niet meer mijn maatquote:Op maandag 11 maart 2013 21:43 schreef No-P het volgende:
[..]
http://www.bike2build.nl/(...)XD9bUCFVDMtAodVW4AWw
Ik fiets met deze. Bij b2b ook goed betaalbaar. Moet je wel even passen als het kan, want ik fiets met een L omdat die lekkerder zit en ik ben niet zo groot. Meeste andere plekken betaal je wel 50-55 euro.
Er was geen ruimte, dus ik moest wel naast vele andere ook "fout" parkeren. Er lag nog een stuk ketting op de grond. Ik neem aan dat de Gestapo op zijn minst de rotzooi opruimt. Ik heb aangifte gedaan, ik neem aan dat die mijn fiets dan wel weer boven water weten te krijgen...quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:25 schreef Tommeke het volgende:
SuperWeber, is mij ook eens overkomen daar.
Had je 'm goed geparkeerd? Anders kan het wel eens zo zijn dat die Gestapo's van Stallingen 'm hebben weggehaald. Is mij ook overkomen. Ik had 'm daar zondag neergezet. Vastgezet aan een hek, was ie maandagmiddag al losgeknipt door die wankers
Ja snap ik. Gelukkig heb ik het nieuwe spul nog in een doos liggen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:35 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Al heb je wielen met een perfecte balans zodra je er een buitenband en binnenband omleg is die meteen weg. Maar waarschijnlijk merk je het pas bij een hoge snelheid.
[..]
Klopt ja, maar ik heb geen zin om op m'n racefiets 35 km door de sneeuw/natte drek te moeten ploegen en daarnaast heb ik net de racefiets zomerklaar gemaakt en ik vindt het een beetje zonde om dan meteen een net nieuwe ketting te verkloten..
Eikels zijn het he?quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:10 schreef SuperWeber het volgende:
Toch nog even gecheckt bij de Gestapo. Daar had ik nl. nog niet aan gedacht. Zie daar toch even een mooie foto van mijn fiets op die website.
Morgen maar even achteraan, om daarna de verzekering te bellen dat hij weer boven water is. Hopelijk hebben ze hem niet teveel gesloopt...
Eenschquote:Op woensdag 13 maart 2013 23:00 schreef Oksel het volgende:
Gvd wat een koud kutweer is het zeg. Tering.
Je bent te negatief Oksel, het is helemaal geen kutweer.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:00 schreef Oksel het volgende:
Gvd wat een koud kutweer is het zeg. Tering.
Er lag hier vanochtend een centimeter of 2 sneeuw. Dan is een zonnetje leuk maar fietsen blijft niet fijn.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je bent te negatief Oksel, het is helemaal geen kutweer.
Ik baal dat ik deze week binnen zit: elke middag fantastisch zonnig en koud weer. Dus goed aankleden en gaan!
maar morgenmiddag heb ik een klantbezoek buiten de deur, en dan ga ik daarna niet meer naar kantoor terug maar lekker fietsen! Werk dan 's avonds nog wel ff door ofzo.
Valt hier nu wel mee. Vandaag zon en ongeveer 5graden. Had het zelfs warm op de fiets. Ligt er bij jullie meer sneeuw?quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:00 schreef Oksel het volgende:
Gvd wat een koud kutweer is het zeg. Tering.
Je kan er toch gewoon van die nieuwe industrie lagers in gooien? Iig een stuk makkelijker dan cup conus naven.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:58 schreef Gripper het volgende:
Eentwee, jij hebt hier vast wel verstand van:
in m'n supra wielen (zelfde fabrikant als Quasar) zitten industrielagers, 2 in het voorwiel en 4 in het achterwiel. De barre baggertocht van afgelopen zondag heeft ze niet echt veel goed gedaan, dus ik heb gisteravond de boel uit elkaar gehaald. Echter, verder dan de eindkappen eraf schroeven kom je niet: de as door de wielen heen is zo te zien uit 1 stuk. De 2 ashelften van elkaar losdraaien kan dus zo te zien niet. Ze zijn wel aan beide kanten van 6 mm inbus gaten voorzien.
Zouden die lagers ingeperst zijn, en moet je ze er met een speciaal gereedschap uithalen? Of met as en al eruit slaan? Kan me dat bijna niet voorstellen, alles zit nu zo mooi spelingsvrij gemonteerd.
Bij de freewheelbody was het nog een tandje erger. de 2 lagers van de naaf zelf draaien nog redelijk, maar de body klinkt erg gruizig, en dat is niet zo gek als er bij het openen van de body een straaltje gele Limburgse klei uitloopt... Kun je de lagers daarvan (opgesloten met een rubber veerring) apart vervangen, of moet de body in zn geheel worden vervangen?
Jullie zullen allemaal blij zijn om te horen dat ik mn body weer met lekker veel vet heb teruggezet, en mn wielen doen nu heel lief Prrrrrrrrrrrrrrr inplaatsvan TAKKETAKKETAKKETAKKE!!!!
Idd. Heb vanmiddag nog lekker met blote handen gefietst. M'n collega fietste gewoon in korte broek rond. Toen ik zei dat ik het al koud kreeg als ik naar 'm keek zei hij dat ik maar 'n mietje was met m'n beenstukken hèhè. Waarop ik antwoordde dat ik zuinig ben op m'n knieënquote:Op woensdag 13 maart 2013 23:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Valt hier nu wel mee. Vandaag zon en ongeveer 5graden. Had het zelfs warm op de fiets. Ligt er bij jullie meer sneeuw?
Handige tip, ga ik doen!quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je kan er toch gewoon van die nieuwe industrie lagers in gooien? Iig een stuk makkelijker dan cup conus naven.
Dan moet je dus idd ashelften losdraaien met een imbus 6 aan iedere kant, gewoon linksom los. Het kan zijn dat je hier even flink kracht voor moet zetten, steek de imbus er wel goed in voor je dat doet, en niet met een oud sleuteltje.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:58 schreef Gripper het volgende:
Eentwee, jij hebt hier vast wel verstand van:
in m'n supra wielen (zelfde fabrikant als Quasar) zitten industrielagers, 2 in het voorwiel en 4 in het achterwiel. De barre baggertocht van afgelopen zondag heeft ze niet echt veel goed gedaan, dus ik heb gisteravond de boel uit elkaar gehaald. Echter, verder dan de eindkappen eraf schroeven kom je niet: de as door de wielen heen is zo te zien uit 1 stuk. De 2 ashelften van elkaar losdraaien kan dus zo te zien niet. Ze zijn wel aan beide kanten van 6 mm inbus gaten voorzien.
Ja, die zijn geperst. Oude lagers kan je met een schroevendraaier voorzichtig uit het naafhuis tikken. Eerst de ene kant dan de andere een tikkie enz. Om nieuwe lagers te persen heb je een tool nodig, dit doe je beter niet met een schroevendraaier, anders kan je het nieuwe lager beschadigen.quote:Zouden die lagers ingeperst zijn, en moet je ze er met een speciaal gereedschap uithalen? Of met as en al eruit slaan? Kan me dat bijna niet voorstellen, alles zit nu zo mooi spelingsvrij gemonteerd.
Je moet wellicht de body vervangen, misschien niet maar ik weet niet wat voor body dat is.quote:Bij de freewheelbody was het nog een tandje erger. de 2 lagers van de naaf zelf draaien nog redelijk, maar de body klinkt erg gruizig, en dat is niet zo gek als er bij het openen van de body een straaltje gele Limburgse klei uitloopt... Kun je de lagers daarvan (opgesloten met een rubber veerring) apart vervangen, of moet de body in zn geheel worden vervangen?
Jullie zullen allemaal blij zijn om te horen dat ik mn body weer met lekker veel vet heb teruggezet, en mn wielen doen nu heel lief Prrrrrrrrrrrrrrr inplaatsvan TAKKETAKKETAKKETAKKE!!!!
Jonguh dat is geheime infoquote:Op woensdag 13 maart 2013 23:46 schreef Tommeke het volgende:
Overigens hebben jullie nog een kwartier de tijd om de grootste baas uit dit topic te feliciteren
Yankee, de man naar wie de volgende smiley gemodelleerd is:
Gefeliciteerd!quote:
Grote dopsleutelquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:51 schreef eentwee het volgende:
Merk je snel genoeg als er speling op de lagers komt of ze ruw/hakerig/korrelig gaan lopen.
Nieuwe lagers kun je er vaak wel zonder speciaal gereedschap in krijgen. Vantevoren even een uurtje in de vriezer en het naafhuis verwarmen met een föhn. Dan druk je ze er zo in, en anders gebruik je even een houten blokje om ze erin te drijven, of een ander object waarbij de kracht op het lager zo goed mogelijk verdeeld is - niet met scherpe dingen op lagers gaan rammen zoals Kaas zegt
Wat een sukkel, hij snapt er duidelijk niks van maar heeft wel 200 regels voor zichzelf bedacht.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:00 schreef keesfietst het volgende:
Mooi stukje voor de soignépolitie http://hetiskoers.nl/2013/de-ethische-wielercode/
Originele regels ook..quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat een sukkel, hij snapt er duidelijk niks van maar heeft wel 200 regels voor zichzelf bedacht.
Ik denk dat dat mensen zijn die meer euro's uitgeven aan kleding etc. dan dat ze kilometers maken.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:02 schreef keesfietst het volgende:
Ben vooral benieuwd hoe mensen die dat soort stukjes schrijven er zelf uitzien op de fiets
Ik doe dat altijd, zodat ik bij een lek nav de positie van het gaatje in de binnenband weet waar een eventueel steentje in de buitenband zitquote:
Ja, ik ook. Maar profs rijden met tubes, en dan zit ´t stickertje altijd bij het ventiel.quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik doe dat altijd, zodat ik bij een lek nav de positie van het gaatje in de binnenband weet waar een eventueel steentje in de buitenband zit
quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik doe dat altijd, zodat ik bij een lek nav de positie van het gaatje in de binnenband weet waar een eventueel steentje in de buitenband zit
Nee. Urban/Lifestyle/Hipster. Er zat wel een leuk koerspetje bij. En een leuk overhemd en zomerjas. Dus ik kan er weer ff tegenaan.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:06 schreef kaasplankje het volgende:
Bij de H&M? Als in koersbroeken en fietsshirts enzo?
Ik zou van de kwaliteit niet teveel verwachten, aangezien het ws. geassembleerd is door een 8 jarig kind in Azië.
Er rijdt in Groningen echt zo'n mongool rond met 80mm carbon velgen in z'n fixie, ortlieb tasje enzoquote:Op donderdag 14 maart 2013 15:12 schreef kaasplankje het volgende:
Tommeke studeert voor fakenger?
![]()
[ afbeelding ]
Ga je nog naar Vreeswijk dit weekend?quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:39 schreef Tommeke het volgende:
http://m.hm.com/nl/brick-lane-bikes#inspiration
Dat jasje rechtsonder. En een geruit overhemd. Dat petje draag ik alleen als ik ga fietsen natuurlijk
Ketting ligt op de bladenquote:
Net even nieuwe derailleurwieltjes op de concorde gezet, ik moest nog even aan je denken toen ik dat boutje er uit trok.quote:
Dat stretch blazer jasje? Dat is nog wel redelijk gesoigneerd.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:39 schreef Tommeke het volgende:
http://m.hm.com/nl/brick-lane-bikes#inspiration
Dat jasje rechtsonder. En een geruit overhemd. Dat petje draag ik alleen als ik ga fietsen natuurlijk
Hou ze maar goed vast, kwijt=pijn in de beurs.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Net even nieuwe derailleurwieltjes op de concorde gezet, ik moest nog even aan je denken toen ik dat boutje er uit trok.
Ziet er nog best goed uitquote:Op donderdag 14 maart 2013 15:30 schreef kaasplankje het volgende:
Iemand nog een fiets nodig voor Ivo's 300km?
65.-
http://link.marktplaats.nl/655366505
heb je niks uit noord holland? Groningen of friesland is niet echt dichtbij :pquote:Op donderdag 14 maart 2013 15:30 schreef kaasplankje het volgende:
Iemand nog een fiets nodig voor Ivo's 300km?
65.-
http://link.marktplaats.nl/655366505
ff vragen of je je oude fiets kan inruilen anders? Op je barrel heen en op je nieuwe ros terug?quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:19 schreef MarcoD het volgende:
[..]
heb je niks uit noord holland? Groningen of friesland is niet echt dichtbij :p
Geloof mij die willen ze niet hebbenquote:Op donderdag 14 maart 2013 17:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ff vragen of je je oude fiets kan inruilen anders? Op je barrel heen en op je nieuwe ros terug?
done&donequote:Op donderdag 14 maart 2013 17:22 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.bikeandtrekking.nl/p/45/91/poll Doe ff stemmen voor de MTB route Schoorl
Ja. Zit ook wel lekker.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat stretch blazer jasje? Dat is nog wel redelijk gesoigneerd.
Afhankelijk van het weer.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ga je nog naar Vreeswijk dit weekend?
Zijn die een beetje warm, die oversokjes? Of is het puur voor de soigneeërigheid?quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:13 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja. Zit ook wel lekker.
Over gesoigneerd gesproken:
[ afbeelding ]
Ik voelde na een uur m'n tenen niet meerquote:Op donderdag 14 maart 2013 20:26 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zijn die een beetje warm, die oversokjes? Of is het puur voor de soigneeërigheid?
Pijn lijden zonder te piepen is ook soignee. Goeie voorbereiding voor a.s zondag welquote:Op donderdag 14 maart 2013 20:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik voelde na een uur m'n tenen niet meer
Haha, lekker anaal stukjequote:Op donderdag 14 maart 2013 12:00 schreef keesfietst het volgende:
Mooi stukje voor de soignépolitie http://hetiskoers.nl/2013/de-ethische-wielercode/
Wat zijn dat voor labiele pootjes?quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:13 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja. Zit ook wel lekker.
Over gesoigneerd gesproken:
[ afbeelding ]
klompvoetjesquote:Op donderdag 14 maart 2013 22:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor labiele pootjes?
Jammer dat die bloemenkassen allemaal leeg staan, die vind ik zo fraai altijd.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:51 schreef Gripper het volgende:
Fantastisch die ouwe petrucci.
Zondag fietsen we dus op een pond kalfsvlees en champagne
Toerdertje.quote:Op donderdag 14 maart 2013 22:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor labiele pootjes?
Een matzwarte Ferrari is echt niet soignee maar pauperquote:Op donderdag 14 maart 2013 22:09 schreef Tommeke het volgende:
Pozzato, de man die gesoigneerd zijn een geheel nieuwe dimensie geeft
Inderdaad, geen gezicht voor een man van zijn status. Hij kan hem beter aan iemand geven die hem beter staat, iemand als ikquote:Op donderdag 14 maart 2013 23:47 schreef eentwee het volgende:
[..]
Een matzwarte Ferrari is echt niet soignee maar pauper
Doe dan goede aan. Die dingen is alleen show.quote:Op donderdag 14 maart 2013 23:05 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Toerdertje.
Ik moest die oversokjes wel aan. Ik vroor weg
Is toch mooi man?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 07:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Doe dan goede aan. Die dingen is alleen show.
Je moet je scherm eens afnemen ouwe, het betreft een hoogglans antracietkleurige 458.quote:Op donderdag 14 maart 2013 23:47 schreef eentwee het volgende:
[..]
Een matzwarte Ferrari is echt niet soignee maar pauper
Gisteren ook lekker (en hard!) gereden, was op tijd thuis na een klantbezoek, dus kon om 5 uur nog effe lekker 2 uur op de fiets springen. Prachtig met de ondergaande zon langs de lek gefietst,quote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:10 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisterenavond was het trainen wel te doen, tot dat het donker werd, toen koelde het ineens best wel af.
Gelukkig is vandaag de badkamer klaar kan ik weer gewoon thuis in de douch douchen ipv op de sportschool of met een washandje in de keuken brrrr.
Haha ik keek wel op een oude pitquote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je moet je scherm eens afnemen ouwe, het betreft een hoogglans antracietkleurige 458.
In de ondertitel stond btw 548
Kun je niet een grote schuif vooraan je fiets monteren, en een rollende borstel erachteraan, zodat de wegen er straks spik&span erbij liggen?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:24 schreef ultra_ivo het volgende:
Gisteren heb ik in de buuurt van Rochefort ook opgelet welk type wegen goed geruimd zijn en welke niet. Ik heb voor het voorrijden van zondag 3 alternatieve routes voor mogelijke knelpunten bedacht. Het kan dus zijn dat de 300 op paaszondag op een paar kleine stukjes afwijkt van die van vorig jaar. De 3 knelpunten zijn de twee fietspaden over oude spoordijken en de weg door het bos over de veeroosters (ik verwacht niet dat daar deze winter gestrooid/geveegd is).
Het was vooraf aan de 200km sinds tijden eens een paar dagen droog en mooi weer, dus de boeren konden eindelijk het land op met de machines. En dat hebben ze gedaan ook.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Kun je niet een grote schuif vooraan je fiets monteren, en een rollende borstel erachteraan, zodat de wegen er straks spik&span erbij liggen?
Anders maar setje bombproof banden kopen....
hier gekekenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:31 schreef muzas het volgende:
Goede armstukken die geen 25 euro moeten kosten. Onmogelijke opgave of kijk ik verkeerd?
(eentwee?...)
Koop wel gevoerde. Met fleece. Anders is het zonde van het geld.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:31 schreef muzas het volgende:
Goede armstukken die geen 25 euro moeten kosten. Onmogelijke opgave of kijk ik verkeerd?
(eentwee?...)
Het gebied onder Tongeren is vooral bietenland, dan is de modderoverlast veel groter dan anders.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het was vooraf aan de 200km sinds tijden eens een paar dagen droog en mooi weer, dus de boeren konden eindelijk het land op met de machines. En dat hebben ze gedaan ook.
Valt wel mee toch? 87.- voor een set veloce met kabels en 123.- voor een set centaur.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:30 schreef Landgeld het volgende:
Ik zoek een tweedehands rechter Campagnolo Centaur 10-speed shift.
Op marktplaats staat er 1. Heeft iemand nog andere tips of sites?
Nieuw zijn ze behoorlijk aan de prijs namelijk...
FSA Gossamer (2011). Geen speling, maandje terug al geprobeerd te lokaliseren waar het vandaan kwam, conclusie was bottom bracket of as zelf. Met dit kutweer eindelijk maar eens de moeite genomen de boel eraf te halen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:43 schreef eentwee het volgende:
Wat voor crankstel is dat? Heb je dan niet al een hele tijd met speling gereden?
Dat 't in Fiets staat zegt niet zoveel, stom blad vind ik het.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:14 schreef Tommeke het volgende:
In de Fiets van deze maand staat dat Ultegra qua prijs/kwaliteit het beste is.
Goeie deal kaas! Ik had laatst bij een mannetje m'n trainingswielen laten richten, nieuwe body erop, nieuwe conussen, kogels en de boel af laten stellen. En een cassette en cassettetools gekocht. Kostte me 125 euro
Dat verbaast me eigenlijk nietsquote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:28 schreef kaasplankje het volgende:
Fiets test geloof ik ook alleen spullen waarvan de fabrikant in hun blad adverteert.
En dan staan er teksten bij als: "Deze Colnago is extra comfortabel dankzij de schokabsorberende Mavic Ksyrium wielen."
Het ging over stijfheid ofzo. Heb het vlug doorgebladerd.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:50 schreef eentwee het volgende:
Dat soort teksten iddHeb je helemaal niets aan. Ook weet iedereen dat 105 qua prijs/kwaliteit veel beter is.
Gelukkig hebben we eentwee!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:54 schreef kaasplankje het volgende:
Als je daarover na gaat denken is dat eigenlijk best wel ernstig. Je wilt als lezer of consument juist dat zo'n blad kritisch en objectief is qua tests.
Je wilt als blad ook je banden met merken niet naar de knoppen helpen. Door een paar negatieve recensies te plaatsen kun je verwachten dat het betreffende merk aan de bel gaat trekken. Is bij een b-merk niet zo'n ramp. Maar om Shimano of Campagnolo kwijt te raken als partner is niet leuk.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:54 schreef kaasplankje het volgende:
Als je daarover na gaat denken is dat eigenlijk best wel ernstig. Je wilt als lezer of consument juist dat zo'n blad kritisch en objectief is qua tests.
BBB overal voor 19,95. Zitten lekker strak, dus soigneé........quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:31 schreef muzas het volgende:
Goede armstukken die geen 25 euro moeten kosten. Onmogelijke opgave of kijk ik verkeerd?
(eentwee?...)
Dat zegt toch helemaal niets. Als de de prijs van b.v Sora flink dumpen dan zal dat wel de beste prijs/kwaliteit zijn. Maar wil je er op rijden blijft dan dus de vraag.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:14 schreef Tommeke het volgende:
In de Fiets van deze maand staat dat Ultegra qua prijs/kwaliteit het beste is.
En daarvoor moet je dan dus één van die Duitse bladen kopen. Tour heet het geloof ik, maar ik lees het al jaren niet meer.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:54 schreef kaasplankje het volgende:
Als je daarover na gaat denken is dat eigenlijk best wel ernstig. Je wilt als lezer of consument juist dat zo'n blad kritisch en objectief is qua tests.
Uhu. Maar ik heb meer vertrouwen in Shimano cranks dan die FSA-meuk. Sowieso geen porem, een complete Shimano, SRAM of Campa groep en er dan zo'n FSA groep opquote:Op vrijdag 15 maart 2013 22:39 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat zegt toch helemaal niets. Als de de prijs van b.v Sora flink dumpen dan zal dat wel de beste prijs/kwaliteit zijn. Maar wil je er op rijden blijft dan dus de vraag.
Dat is knwu clubcompetitie voor Noord Nederland. Er doen teams aan mee met elite en belofte renners. Niet Tommekes terrein.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 07:37 schreef kanovinnie het volgende:
Tom, ga je de ronde van groningen rijden? Die is toch vandaag?
neefje rijd mee zag ik op facebook. Ik zit nu boven op de cauberg in een landal huisje.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 07:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is knwu clubcompetitie voor Noord Nederland. Er doen teams aan mee met elite en belofte renners. Niet Tommekes terrein.
Het is een klassieker, 160/180km van stad tot stad met motoren en ploegwagens. Per seizoen werk je als deelnemend team dan een stuk of 6 van die koersen af. De laatste is het finaleweekend waar alleen de beste teams heen mogen van Noord en Zuid samen.
Je hebt wel een punt, maar de materiaalkeuze voor mijn werkfiets is wel een vooral vanuit financiële standpunten gekozen. Die fiets moet geld opleveren en zo min mogelijk kosten.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 08:05 schreef dop het volgende:
prijs kwaliteit verhouding verschilt per onderdeel , en dan is het soms ook maar net wat je zoekt , wil je spulletjes die heel licht zijn of spulletjes die lang mee gaan, want die twee wensen gaan ook lang niet altijd hand in hand
om een cassette als voorbeeld te nemen, tegen woordig is het 11 speed, wat je als voordeel kan zien.
maar om dat te bereiken zijn de kransjes veel dunner geworden en bij hogere groepen ook nog eens van lichter materiaal
gevolg mooi bling bling maar is de levensduur van een cassette daar mee verbetert?
wie rijd er hier 53 11? of 12 ?, mijn gok is dat bij alle mannen en vrouwen hier met gemak 2 tot 3 kransjes kunnen afvallen omdat ze nooit worden gebruikt
zoveel mensen zoveel wensen , maar daar valt bijna geen evenwichtig oordeel aan te plakken
complete groepen kosten soms meer als wat ik een beginnende fietser zou adviseren om uit te geven aan een complete fiets.
ik zie kaasplankje in de post boven me staan , die heeft voor zijn koersfiets al andere wensen als voor zijn werkpaard
de ervaring leert, probeer eens wat uit en rij met wat je gelukkig maakt
mijn zwager is straks dolblij met zijn nieuwe fiets , hij gaat van sora naar tiagra.
Dan is hij goed uit de richting.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 08:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
neefje rijd mee zag ik op facebook. Ik zit nu boven op de cauberg in een landal huisje.
quote:
Weinig ervaring mee, ik fiets altijd buiten. Verder is het imo een beetje zoals masturberen voor een pornofilm. Wel leuk maar haalt het niet bij de echte wereld.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 09:33 schreef opgebaarde het volgende:
Hi
Als ik een tacx i-genius koop, om goed indoor te fietsen zodat ik af en toe toch het gevoel heb dat ik een befaamde berg op fiets. Is dit een dwaas plan? Iemand ervaring met deze virtuele trainers?
Klopt. Ik heb gemerkt dat voor mij 8-9 speed het optimum is. Daarboven zie ik te weinig voordeel om de nadelen van een hoger verslijt/kwetsbaarheid te compenseren. Een sprinter in een amateurkoers zal een andere afweging maken.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 08:05 schreef dop het volgende:
om een cassette als voorbeeld te nemen, tegen woordig is het 11 speed, wat je als voordeel kan zien.
maar om dat te bereiken zijn de kransjes veel dunner geworden en bij hogere groepen ook nog eens van lichter materiaal
gevolg mooi bling bling maar is de levensduur van een cassette daar mee verbetert?
wie rijd er hier 53 11? of 12 ?, mijn gok is dat bij alle mannen en vrouwen hier met gemak 2 tot 3 kransjes kunnen afvallen omdat ze nooit worden gebruikt
So true!!!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 08:05 schreef dop het volgende:
prijs kwaliteit verhouding verschilt per onderdeel , en dan is het soms ook maar net wat je zoekt , wil je spulletjes die heel licht zijn of spulletjes die lang mee gaan, want die twee wensen gaan ook lang niet altijd hand in hand
om een cassette als voorbeeld te nemen, tegen woordig is het 11 speed, wat je als voordeel kan zien.
maar om dat te bereiken zijn de kransjes veel dunner geworden en bij hogere groepen ook nog eens van lichter materiaal
gevolg mooi bling bling maar is de levensduur van een cassette daar mee verbetert?
wie rijd er hier 53 11? of 12 ?, mijn gok is dat bij alle mannen en vrouwen hier met gemak 2 tot 3 kransjes kunnen afvallen omdat ze nooit worden gebruikt
zoveel mensen zoveel wensen , maar daar valt bijna geen evenwichtig oordeel aan te plakken
complete groepen kosten soms meer als wat ik een beginnende fietser zou adviseren om uit te geven aan een complete fiets.
ik zie kaasplankje in de post boven me staan , die heeft voor zijn koersfiets al andere wensen als voor zijn werkpaard
de ervaring leert, probeer eens wat uit en rij met wat je gelukkig maakt
mijn zwager is straks dolblij met zijn nieuwe fiets , hij gaat van sora naar tiagra.
Lekker burgerlijk Kano. Of moch je met de a.s. schoonfamilie mee op een keurings kennismakingsweekend?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 08:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
neefje rijd mee zag ik op facebook. Ik zit nu boven op de cauberg in een landal huisje.
Ook een dikke toerist als ik gebruikt zijn zwaarste verzet geregeld, in midden-Nederland. Verder zit die 11 of 12 er óók omdat de veelgebruikte verzetten dan in het midden van de cassette zitten. Bij de kransjes die ik veel gebruik wil ik graag kleine stapjes. Ik heb een 9sp 12-25 cassette, dus zonder 16 en zonder 18, en dat is heel irritant, vooral het ontbreken van de 16. Meer verzetten zijn ook handig bij een compact - kleinere stapjes en/of lichtere verzetten. Ik denk dus dat je ongeacht je niveau profijt kunt hebben van meer kransjes.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 08:05 schreef dop het volgende:
om een cassette als voorbeeld te nemen, tegen woordig is het 11 speed, wat je als voordeel kan zien.
maar om dat te bereiken zijn de kransjes veel dunner geworden en bij hogere groepen ook nog eens van lichter materiaal
gevolg mooi bling bling maar is de levensduur van een cassette daar mee verbetert?
wie rijd er hier 53 11? of 12 ?, mijn gok is dat bij alle mannen en vrouwen hier met gemak 2 tot 3 kransjes kunnen afvallen omdat ze nooit worden gebruikt
ik zie ook wel dat er voordelen kunnen zijn , maar jij weet net zo goed als ik dat het overgrote deel van de recreanten rond rijden met spulletjes die niet zijn afgestemd op hun prestatiesquote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:29 schreef eentwee het volgende:
Eens met dop, behalve met..
[..]
Ook een dikke toerist als ik gebruikt zijn zwaarste verzet geregeld, in midden-Nederland. Verder zit die 11 of 12 er óók omdat de veelgebruikte verzetten dan in het midden van de cassette zitten. Bij de kransjes die ik veel gebruik wil ik graag kleine stapjes. Ik heb een 9sp 12-25 cassette, dus zonder 16 en zonder 18, en dat is heel irritant, vooral het ontbreken van de 16. Meer verzetten zijn ook handig bij een compact - kleinere stapjes en/of lichtere verzetten. Ik denk dus dat je ongeacht je niveau profijt kunt hebben van meer kransjes.
Wat een onzin! Alsof je als een echte toerist die zelden met een gemiddelde van boven de 30 thuiskomt, niet met een Campa Super Record groep zou mogen rondrijden op een frame dat minder dan 800 weegt. Hooguit dat dit opgang zou kunnen vinden voor hele hoge, maar zware wielen. Daar zijn betere alternatieven voor.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:14 schreef dop het volgende:
[..]
ik zie ook wel dat er voordelen kunnen zijn , maar jij weet net zo goed als ik dat het overgrote deel van de recreanten rond rijden met spulletjes die niet zijn afgestemd op hun prestaties
Plus een hobby mag geld kosten, ook als de prijs kwaliteit niet overeenkomt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wat een onzin! Alsof je als een echte toerist die zelden met een gemiddelde van boven de 30 thuiskomt, niet met een Campa Super Record groep zou mogen rondrijden op een frame dat minder dan 800 weegt. Hooguit dat dit opgang zou kunnen vinden voor hele hoge, maar zware wielen. Daar zijn betere alternatieven voor.
Maar ik meen hier toch ook een klein ondertoontje van een beetje afgunst te bespeuren. En weet wel dat als ik door Jan en alleman (en dop) voorbij gereden wordt terwijl ik op een te dure fiets zou rijden, het me geen ene reet zou interesseren zolang mijn karretje maar lekker rijdt.
zo bedoel ik het niet buzz, ik bedoel dat met een 53 rijd waar ze vaak beter 50 kunnen monterenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wat een onzin! Alsof je als een echte toerist die zelden met een gemiddelde van boven de 30 thuiskomt, niet met een Campa Super Record groep zou mogen rondrijden op een frame dat minder dan 800 weegt. Hooguit dat dit opgang zou kunnen vinden voor hele hoge, maar zware wielen. Daar zijn betere alternatieven voor.
Maar ik meen hier toch ook een klein ondertoontje van een beetje afgunst te bespeuren. En weet wel dat als ik door Jan en alleman (en dop) voorbij gereden wordt terwijl ik op een te dure fiets zou rijden, het me geen ene reet zou interesseren zolang mijn karretje maar lekker rijdt.
Ik zou 'm ook gaan rijden maar door kapotte as dus even niet op de racer. Positief: krijg waarschijnlijk een hele nieuwe crank als garantiequote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:39 schreef janatwork het volgende:
Wat een nare wind stond er vandaag. Met 3 man de 150 km van de joop zoetemelk classic voorgereden om te controleren of alle pijlen op de plek hingen. Gelukkig bijna helemaal droog gehouden.
156 km in 5:20 uur http://app.strava.com/activities/44605020
De fietsenmaker deed niet moeilijk? Het was ook niet erg druk, denk dat veel mensen hebben afgehaakt ivm slecht weer.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:21 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Ik zou 'm ook gaan rijden maar door kapotte as dus even niet op de racer. Positief: krijg waarschijnlijk een hele nieuwe crank als garantie
Dat is waar ja. Qua duurzaamheid en running costs is dat oude spul wel wat beter. Probleem met die keuzes is dat er soms weinig keus is. Je kunt in Nederland 80 fietsenmerken kopen maar geen 13-27 cassette zonder met losse kransjes te moeten klooien (Marchisio) en het dubbele te betalen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:45 schreef dop het volgende:
[..]
zo bedoel ik het niet buzz, ik bedoel dat met een 53 rijd waar ze vaak beter 50 kunnen monteren
het gaat hier niet puur over de prijs maar over wat technisch gezien handiger is.
van mij mag iedereen dura ace en super record rijden
en natuurlijk lach ik wel eens als ik een oude man of een mooiweerfietser op een heel duur fietsje zie, die niet vooruitkomt, dat is geen afgunst maar leedvermaak.
ik rij zelf ultegra / dura ace 9 speed combi
niet alle vernieuwingen en vooruitgang zijn ook echt verbeteringen soms is het marketing en dat is wat ik ook wil aangeven met de vooruitgang en vernieuwing in onderdelen soms win je wat aan de ene kant en verlies je weer op een ander gebied.
kaasplankje gaf het al aan met zijn werkpaard, als je niet leeg wil lopen op onderhoud moet je soms meer praktische keuzes maken, en naar gelang je doelen en wensen maakt iedereen dan weer andere keuzes.
Wanneer is die? my badquote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:39 schreef janatwork het volgende:
Wat een nare wind stond er vandaag. Met 3 man de 150 km van de joop zoetemelk classic voorgereden om te controleren of alle pijlen op de plek hingen. Gelukkig bijna helemaal droog gehouden.
156 km in 5:20 uur http://app.strava.com/activities/44605020
Ben vandaag in Bilthoven geweest om een testrit te maken met een Cervelo (een R3), standaard een 52-36 / 25-11. Ik denk dat ik als ik mijn keuze maak voor een model ik een 50 laat monteren ipv iets groters, dat past beter bij mij.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:14 schreef dop het volgende:
[..]
ik zie ook wel dat er voordelen kunnen zijn , maar jij weet net zo goed als ik dat het overgrote deel van de recreanten rond rijden met spulletjes die niet zijn afgestemd op hun prestaties
even als voorbeeld vroeger reden de profs 52 14 als zwaarste verzet
en jou 9 speed kun je ook zo samen stelen dat hij wel de 16 heeft of je 39 voor vervangen door een 40 of hoger
ik wil ook niet zeggen of beweren dat mensen niet voor 11 speed moeten kiezen, dat blijft persoonlijk.
er zitten altijd voor en nadelen aan de verschillende combinaties
Ziet er goed uit, en paar leuke heuveltjesquote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:19 schreef Patroon het volgende:
Route verkenning voor morgen:
http://app.strava.com/activities/44627269
Ben wel benieuwd naar je resultaten... of ga je die niet met ons delen?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:28 schreef eentwee het volgende:
Vandaag trouwens voor het eerst met mijn Powertap gereden. Leuk spul wel
Ik heb deze maar dan in het zwart... ze zitten als gegoten en zijn erg stijf, door die clip kun je je goed vastzetten in je schoen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:07 schreef MarcoD het volgende:
Ik zat laatst te kijken voor nieuwe schoenen, witte ipv mijn niet soigne zwarte schoenen maar wat ik tegenkwam was allemaal wit met allemaal merknamen etc over die schoen geplamuurd zijn er ook nog schoenen die dat niet zo erg hebben?
Neem dan een compact. Kan je zowel 50/34 als 50/39 (ideaal in NL) rijdenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:00 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ben vandaag in Bilthoven geweest om een testrit te maken met een Cervelo (een R3), standaard een 52-36 / 25-11. Ik denk dat ik als ik mijn keuze maak voor een model ik een 50 laat monteren ipv iets groters, dat past beter bij mij.
Vandaag was heb ik dus voor het eerst op een carbon fiets gezeten, het is een enorm verschil tov mijn alu Bianchi... echt zoveel soepeler, stiller, stijver en directer!
Uiteindelijk ga ik een S2 kopen, die vind ik simpelweg mooier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |