SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eerstvolgende meet:
SPT / Fietsmeet Vreeswijk zondag 17 maart: La Primavera
Alleen een dicht achterwiel of echt een vliegwiel? Dus met verzwaring erin?!quote:Op maandag 11 maart 2013 22:05 schreef Tommeke het volgende:
Omdat het zulk kutweer is ben ik wezen klussen, heb een dicht achterwiel gefabriceerd.
[ afbeelding ]
Wat heb je aan verzwaring in je wiel? Niets toch?quote:Op maandag 11 maart 2013 22:21 schreef the_critic het volgende:
[..]
Alleen een dicht achterwiel of echt een vliegwiel? Dus met verzwaring erin?!
Alleen een dicht achterwiel. 'Echte' discs hebben geen verzwaring naar mijn weten?quote:Op maandag 11 maart 2013 22:21 schreef the_critic het volgende:
[..]
Alleen een dicht achterwiel of echt een vliegwiel? Dus met verzwaring erin?!
Dat lijkt me echt onzin ofnie? Is 1 grote onbalans, wat je juist niet wilt. Toch?quote:Op maandag 11 maart 2013 22:23 schreef the_critic het volgende:
effect van vliegwiel.. Hebben meeste dichte wielen zover ik weet. Op 1 plek een stuk zwaarder, waardoor hij aanzwengeld zeg maar..
Over smaak valt niet te twisten. Wat is geen slootwater dan volgens jou?quote:Op maandag 11 maart 2013 22:19 schreef Yankee het volgende:
Goed bezig kanowel jammer dat je slootwater drinkt
Uit krat: hertog jan, grolsch, palmquote:Op maandag 11 maart 2013 22:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Over smaak valt niet te twisten. Wat is geen slootwater dan volgens jou?
Hertog jan vind ik ook wel lekker ja, palm drink ik soms wat speciaals van en grolsch bijna nooit.quote:
Jupiler, warsteiner..quote:
Lijkt mij ook, als je op één plek extra gewicht aanbrengt krijg je één grote onbalans waar je niet echt vrolijk van wordt.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt onzin ofnie? Is 1 grote onbalans, wat je juist niet wilt. Toch?
Sowieso, hoger gewicht=lagere gem+top snelheid.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:33 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, als je op een plek extra gewicht aanbrengt krijg je een grote onbalans waar je niet echt vrolijk van wordt.
Oh en grolsch vind ik nou ook niet echt bijzonder, palm of hertog jan wel beter
Tsjah, maar de kleine vertragingen worden weer opgehven doordat je het gewicht weer in beweging moet zetten dus in theorie is er 0% rendement, in de praktijk is het waarschijnlijk alleen maar nadelig door verhoogde wrijvingen en andere krachten die negatief werken.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:39 schreef MarcoD het volgende:
Hoger gewicht verdeeld over de velg (gelijkmatig) zou eventueel kunnen bijdragen aan een constante snelheid (als in opvangen van kleine vertragingen oid), versnellen na een bocht gaat langzamer door de grotere massa die je weer in beweging moet zetten. Dus handiger voor een rechte tijdrit veel bochten is het nadelig lijkt mij.
Je moet dat gewicht in beweging brengen en dat kost gewoon energie.
Ik heb met meerdere types echte dichte wielen gereden en geen van die dingen had dat. Je zit idd met onbalans en energieverlies bij optrekken.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:23 schreef the_critic het volgende:
effect van vliegwiel.. Hebben meeste dichte wielen zover ik weet. Op 1 plek een stuk zwaarder, waardoor hij aanzwengeld zeg maar..
Als het echt zou werken zou je dat ook wel terugzien bij de profs. In een tijdrit zonder bochten zie je ze echt geen extra zware wielen steken though.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsjah, maar de kleine vertragingen worden weer opgehven doordat je het gewicht weer in beweging moet zetten dus in theorie is er 0% rendement, in de praktijk is het waarschijnlijk alleen maar nadelig door verhoogde wrijvingen en andere krachten die negatief werken.
Elk voorwerp heeft een zwaartepunt, bij een wiel zit dat precies in het midden.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:50 schreef the_critic het volgende:
nouja, misschien heb ik verkeerd onthouden. Meen echt dat vroeger toen ik nog in wielerzaak werkte, die wielen echt een zwaartepunt hadden. Zal komende week, als ik zin heb, eens kijken of ik er iets over vinden kan.
Nee, ik was bij de start vergeten dat ik geen kaart in de camera had zitten, daar kwam ik in Namen pas achterquote:
Droog weet ik zo net nog niet... De verwachting wordt wel elke dag iets beter.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:09 schreef Gripper het volgende:
Ik zag oksel in het vorige topic iets loeien dat de meet niet doorgaat als het te koud is. De meet gaat dus wél door, ook als het 1 graad is en snijdend koud. Het lijkt droog te blijven, da's het belangrijkste!
ben ik niet met je eensquote:Op maandag 11 maart 2013 22:59 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Elk voorwerp heeft een zwaartepunt, bij een wiel zit dat precies in het midden.
is mij ook weleens gebeurdquote:Op maandag 11 maart 2013 23:19 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Nee, ik was bij de start vergeten dat ik geen kaart in de camera had zitten, daar kwam ik in Namen pas achterDat krijg je als je twee dingen tegelijk wilt doen.
Mijn wielen hebben een ventiel en een magneetje ergens aan een spaak, dus het zwaartepunt zit bij mij iig niet in het middenquote:
Jij hoopte gewoon dat ik zou zeggen: t is inderdaad te gek, we blazen het af! Maar als het gewoon doorgaat kom je toch wel?quote:
Je hebt een comfi bankstel, toch?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jij hoopte gewoon dat ik zou zeggen: t is inderdaad te gek, we blazen het af! Maar als het gewoon doorgaat kom je toch wel?
Ik heb drie lagen kleding aan haha. Neopreen overschoenen. Nu is het wel te doen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:51 schreef CyclingGirl het volgende:
Brrr wat is het koud zeg! Zelfs lopend is het al stervenskoud. Rrrrrrr
Ik heb deze: http://www.rose.nl/artike(...)free-stopp/aid:51447quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:23 schreef muzas het volgende:
Ik ben op zoek naar een standaardje om klein onderhoud te kunnen plegen (schoonmaken/smeren/afstellen). Eigenlijk ik de enige eis dat het achterwiel moet kunnen draaien en de boel niet omdondert. Maar ik zie alleen retedure montagestandaards...
Hangt daarbij het achterwiel los? En kan ik met de trappers draaien/schakelen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:33 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ik heb deze: http://www.rose.nl/artike(...)free-stopp/aid:51447
Is heel basis maar kost geen drol
Met deze (Duitse) fiets help ik de Spaanse economie ook niet echt...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:46 schreef kanovinnie het volgende:
En dan gaat het slecht met de Spaanse economie zeggen ze
Volgens mij alleen voor de Spanjaarden niet voor de buitenlanders die er wonen en gewoon een baan hebben of een pensioen vanuit Nederlandquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:46 schreef kanovinnie het volgende:
En dan gaat het slecht met de Spaanse economie zeggen ze
Klopt, van de 6.000.000 werkelozen in Spanje zijn meer dan de helft ongeschoolden die ten tijde van de "huizen markt boom" van school zijn gegaan en in de bouw zijn gaan werken voor astronomische salarissen (¤2000-3000 per maand voor een stenen sjouwer. Menden in de bouw verdienden meer dan geschoolde artsen. Totale gekte en speculaties met huizenprijzen, waardoor alles mogelijk was.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:55 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Volgens mij alleen voor de Spanjaarden niet voor de buitenlanders die er wonen en gewoon een baan hebben of een pensioen vanuit Nederland
Over Spanje gesproken, hoorde dat het daar ook niet van dat lekker fietsweer is of valt het wel mee?
Pfff ik sta nu echt op het punt om een tacx te bestellen...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:09 schreef kaasplankje het volgende:
Vooruitzichten lange termijn
dinsdag 19 maart tot en met dinsdag 26 maart
Grote kans (70-80%) op wisselvallig en vrij koud weer. De kans op een overgang naar zacht lenteweer is vooralsnog klein.
Uitgifte: 12/03/2013 04.02 uur LT
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Heb ook zoiets maar daarbij komen die haakjes in de spaken dus het achterwiel kan niet draaien.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:33 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ik heb deze: http://www.rose.nl/artike(...)free-stopp/aid:51447
Is heel basis maar kost geen drol
Da's geen trainen hoor Kaas. Da's gewoon werk en dan ben je nog een hele luie ook, want ik heb in die periode al veul meer uren gemaakt en er zijn nog 5 volle dagen te gaan.quote:
2 keer ja, je voorwiel blijft op de grond staan en het achterwiel hangt los. Zelf vind ik hem te laag en niet stabiel genoeg. Maar voor die paar euro kan je je er geen buil aan vallen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:12 schreef muzas het volgende:
[..]
Hangt daarbij het achterwiel los? En kan ik met de trappers draaien/schakelen?
Thuis op m'n werkkamer met het raam open. Werd uiteindelijk nog te warm, ben nu nog bezig op temperatuur te komen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:00 schreef Tommeke het volgende:
Netjes! Een uur lang 290 watt is veel! Ik mag morgen weer een half uurtje rammen. Hoop ook op 290 watt. Dat zou op m'n tijdritfiets zo'n 42-43 per uur zijn.
Waar heb je die test gedaan?
Ik weet dat ze niet al te exact zijn, kun jij me vertellen wat de afwijking is?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:07 schreef Patroon het volgende:
Wattages op de tacx zijn veel te hoog. Klopt van geen kant.
Interessante info, thxquote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:36 schreef Patroon het volgende:
Ik las eens een test met afwijkingen van 20% op de standaard modellen. De duurste (met motor) had nog 10% afwijking. Dit waren gemiddeldes. Bij de pieken (dus waneer je echt zwaaar gaat) is de afwijking nog hoger. Testen ze toen met een geijkte wattagemeter.
Dus 290 is ongeveer 230. Is ook veel realistischer voor de gemiddelde recreant dan een uur 290 wegtrappen, al weet ik niet hoe goed je bent.
Met pieken bedoel ik eigenlijk, hoe zwaarder de weerstand, hoe groter het afwijkingspercentage. De gegeven percentages waren gemiddeldes.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:51 schreef forty-two het volgende:
[..]
Interessante info, thx
230 kan ik ook mee leven, vind ik een prima score
Ik heb overigens niet op pieken gereden, wel met constante waardes, dus niet als een idioot versnellen.
Hoe goed ik ben, geen idee. Ik hoef in ieder geval zelden iemand voor me te dulden als ik op pad ga.
Ben je a.s. zondag van de partij? Dan kunnen we eens vergelijken
Ok duidelijkquote:Met pieken bedoel ik eigenlijk, hoe zwaarder de weerstand, hoe groter het afwijkingspercentage. De gegeven percentages waren gemiddeldes.
We kunnen toch wel 1 klimmetje D3 doen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wel de bedoeling, maar bij slecht weer, kom ik liever een andere keer. Kom niet om te racen, jij mag winnenPatroon is D1
Ik doe wel mee hoorquote:Op woensdag 13 maart 2013 00:09 schreef forty-two het volgende:
[..]
We kunnen toch wel 1 klimmetje D3 doen?
Ik mag geen fietsen meer kopen van de vrouwquote:Op woensdag 13 maart 2013 06:58 schreef Patroon het volgende:
Vandaag dagje vrij, sneeuwt het weer. Morgen zal het wel weer droog zijn. Iemand fiets kopen?
Met een triple?quote:Op woensdag 13 maart 2013 06:58 schreef Patroon het volgende:
Vandaag dagje vrij, sneeuwt het weer. Morgen zal het wel weer droog zijn. Iemand fiets kopen?
gratis op te halen bij het stationquote:Op woensdag 13 maart 2013 08:15 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nog een slechtweerbarrel nodig. Wat kost dat?
Racefiets? Uiteraard zo duur als je dat zelf wilt maken, vanaf 50.-quote:Op woensdag 13 maart 2013 08:15 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nog een slechtweerbarrel nodig. Wat kost dat?
Omdat het niet precies in het midden kan zitten.quote:
Top. Te laag.. tjah... nu staat ie tijdens onderhoud op 't dakterras tegen een tuintafel. Dus veel lager dan dat wordt 't niet. Thnx voor de tip.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:00 schreef janatwork het volgende:
[..]
2 keer ja, je voorwiel blijft op de grond staan en het achterwiel hangt los. Zelf vind ik hem te laag en niet stabiel genoeg. Maar voor die paar euro kan je je er geen buil aan vallen.
Ik heb laatst een 5700 12-27 cassette gekocht voor 27¤ incl. verzending.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:35 schreef Patroon het volgende:
Doosje van Bike-components binnen. Zondag betaald met overschrijving dus snel. Alle artikelen die ergens anders goedkoper waren hebben ze de prijs op de factuur aangepast met een euro onder de goedkoopste prijs. Kan 12 niet tegen op
Je hebt gelijk. Ik ga 'm wel bestellen. Nu nog verzinnen wat ik nog meer nodig hebquote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:00 schreef janatwork het volgende:
[..]
2 keer ja, je voorwiel blijft op de grond staan en het achterwiel hangt los. Zelf vind ik hem te laag en niet stabiel genoeg. Maar voor die paar euro kan je je er geen buil aan vallen.
Ben jij die jongen die zo heel gay zijn hand door zijn haar haalt? 2 sec in beeld ong.?quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:08 schreef kanovinnie het volgende:
Actiefilm van mij
1:08 ongeveer
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-and-Powerful.dhtml
Nee, das een BNer. Ik sta achter dat interview met een DSLR in mijn handen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ben jij die jongen die zo heel gay zijn hand door zijn haar haalt? 2 sec in beeld ong.?
quote:
Als echte FOK!autist wil ik niet op straat komen. Dus tsjah.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:08 schreef eentwee het volgende:
Verdomme Kano, ik hoop wel dat je nu nog normaal over straat kunt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |