En zijn de televoters doof?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 23:27 schreef Fred_B het volgende:
Heeft zo'n man dan echt geen broer, buurman, vriend of wie dan ook, die even tegen hem zegt: 'Dit kun je beter niet doen'?
Ik zat er met open mond als een ramptoerist naar te kijken en luisterenquote:
Ik vind het Koningslied prettiger in het gehoor liggen. Dat zegt genoegquote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:59 schreef TLC het volgende:
Ik wist niet dat John Ewbank ook een nummer voor het ESF had geschreven ?
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen als dit doorgaat. Natuurlijk is het slecht, maar het is ook wel een soort van sado-masochistisch ramptoerisme om hier naar te kijken, als een soort van treinramp die zich in drie minuten aan je voorbij trekt.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:33 schreef Cyan9 het volgende:
Als dit door gaat ben ik best wel een beetje verdrietig
Niet mee eens.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:02 schreef Cee het volgende:
Ik heb het na 1x wel gezien en vooral gehoord. Montenegro was grappiger.
Top 5, reken maar. Zeker als het tweede helft loot, ben ik daarvan overtuigd.quote:Op donderdag 16 mei 2013 09:06 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben echt heel benieuwd waar dit eindigt
Oneens. Montenegro was te modern om grappig te zijn. Wanneer een nummer te modern wordt, kan het niet meer grappig zijn, wat er ook gebeurt.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:02 schreef Cee het volgende:
Ik heb het na 1x wel gezien en vooral gehoord. Montenegro was grappiger.
Ik ga er toch wel van uit dat de jury's dit dusdanig downgraden dat het de top10 niet haaltquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:05 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Top 5, reken maar. Zeker als het tweede helft loot, ben ik daarvan overtuigd.
In dit geval vind ik het jammer dat er vakjury´s bestaanquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ga er toch wel van uit dat de jury's dit dusdanig downgraden dat het de top10 niet haalt
Niet veel zangers hebben een zulk hoog bereik. Ik vind het wel een lekker nummertje hoorquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:09 schreef Greys het volgende:
Ergens is het reteknap dat ie dat in zo'n stem zo zingt.
En het liedje zelf vind ik leuk. Die kerel verdient alle lof omdat ie dit durft.
Van mij mag ie in de top 10
Winnen gaat me iets te ver.
Ik vond het anders goed op m'n lachspieren wekken, die astronauten, Montenegrijns schreeuwend temidden van blije ESF-vlaggetjes, zo BOEM na Birds. Dan zal het als act niet zo bedoeld zijn maar het vermaakt me op YouTube meer dan dat matige deuntje dat -hahaha omg- gezongen wordt door een man. Moet gezegd worden dat het wel voor de nodige variatie in de finale zorgt.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:05 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Oneens. Montenegro was te modern om grappig te zijn. Wanneer een nummer te modern wordt, kan het niet meer grappig zijn, wat er ook gebeurt.
als de russische oma´s top 2 kunnen halen moet dit ook top 5 kunnen halenquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:09 schreef Greys het volgende:
Ergens is het reteknap dat ie dat in zo'n stem zo zingt.
En het liedje zelf vind ik best leuk. Die kerel verdient alle lof omdat ie dit durft.
Van mij mag ie in de top 10Alleen al qua entertainmentwaarde
Winnen gaat me echt te ver.
Eensquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:12 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
als de russische oma´s top 2 kunnen halen moet dit ook top 5 kunnen halen
IETZ MAI LAIHAIHAIVVVVVVVVVVVquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:14 schreef Andromache het volgende:
Ergens.... gaat het liedje toch enorm in je kop zitten.
Dat denk ik dan ook weer niet. Zoals ik in een ander topic al zei, ik zie ze als de Russische omatjes van vorig jaar. Heel hoog komen, maar gelukkig toch niet winnen.quote:
ja dit!quote:Op maandag 11 maart 2013 16:31 schreef Fascination het volgende:
Ik vind dit serieus leuk. Krijg er zo'n Army of Lovers-gevoel bij.
Respectquote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:58 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Zou nog best eens kunnen gaan winnen.
hij gaat winnen I can feel itquote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:40 schreef Karina het volgende:
Zou me niets verbazen als hij nog gaat winnen ook
Uit Zweden?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:41 schreef Karina het volgende:
Oh en nu ik de titel weer zie heb ik meteen een heel ander nummer in mijn hoofd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer aanwezig in dit forum.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:41 schreef Karina het volgende:
Oh en nu ik de titel weer zie heb ik meteen een heel ander nummer in mijn hoofd
dan zijn ze ook geen vakjury, dit nummer is gewoon een act, heeft verder niks met zingen te makenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:17 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Ik las dat dit nummer van de Griekse, Duitse, Russische en Oostenrijkse jury enorm veel punten heeft gekregen.
Maar die vakjury bestaat toch ook niet aan mensen die aan het conservatorium hebben gestudeerd toch? Gewoon mensen zoals als Sieneke en Gordon toch?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:19 schreef TLC het volgende:
[..]
dan zijn ze ook geen vakjury, dit nummer is gewoon een act, heeft verder niks met zingen te maken
waarom heet het dan vakjuryquote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:20 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Maar die vakjury bestaat toch ook niet aan mensen die aan het conservatorium hebben gestudeerd toch? Gewoon mensen zoals als Sieneke en Gordon toch?
80% van het songfestival is een act, afgezien van dat er zo nu en dan 'sterren' opdagen die zo nu en dan een 'best te prakken' nummer zingen om hun nieuwe album te promoten, gaat het meer om de aankleding van de act zolang men geen valse noot zingt.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:19 schreef TLC het volgende:
[..]
dan zijn ze ook geen vakjury, dit nummer is gewoon een act, heeft verder niks met zingen te maken
Vraag ik me al jaren afquote:
Dat is wel diep triest.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:26 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
maar in NL zijn het dit jaar geloof ik Sieneke, Gordon, Cornald Maas, Kim Lian, etc etc
Ik denk dat Friesland en Limburg ons geen 12 punten zouden geven...quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:34 schreef Lemans24 het volgende:
Of we moeten alle West-Europese landen ook opsplitsen, net als in het oosten.
Maakt niks uit, dit is een publiek feestje met commerciele artiesten en papparazzi die daar op inspringen, de vakjury zorgt er tenminste voor dat er een beetje kwaliteit toegelaten word tot de finale, anders zou je het net zo goed european idols kunnen noemen en 52 juryleden neer kunnen zetten die alle details afzeiken.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:34 schreef Lemans24 het volgende:
Nog even geduld en we hebben Schotland apart en wellicht Vlaanderen en Wallonië gescheidenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:34 schreef Lemans24 het volgende:
Vind ik een beetje neerbuigend.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:19 schreef TLC het volgende:
[..]
Dit is wel waar. Ik kan niet neerbuigend gaan doen over de zang, echt niet...quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:56 schreef BB-King het volgende:
[..]
Vind ik een beetje neerbuigend.
Ja het is een act maar zangtechnisch is hij juist één van de betere deelnemers.
We hebben hier echt te maken met een getrainde vocalist, een onvervalste tenor.
Het klinkt misschien niet zoals velen gewend zijn maar ik vind het toch wel erg knap.
Ik sluit niet eens uit dat hij uiteindelijk met de winst aan de haal gaat. Zou zo maar kunnen.
Hier wordt het een glas whisky, anders trek ik het echt niet.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ik heb ranja en van die smakeloze zoutjes gehaald, ben er helemaal klaar voor.
Die is gelukkig al een hele tijd voorbij (al werd Rusland vorig jaar nog wel tweede...). De laatste gimmick was denk ik Rusland (Dimaquote:Op zondag 19 mei 2013 01:25 schreef beantherio het volgende:
De tijd dat je met een gimmick kunt winnen lijkt voorbij te zijn
Hard rock halleluja was toch wel van een hoger niveau hoor. Was gewoon een goed nummer wat qua melodie in je hoofd bleef zitten ook al was je geen hardrock fan. Heb ik met dit nummer toch een stuk minder, al is het natuurlijk wel legendarisch gezongen.quote:Op zondag 19 mei 2013 00:45 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Valt me tegen. Was wel een beetje zo'n Lordi verrassing geweest.
Het is onder Anouk gebleven (en gelukkig ook geen top 10), daar ben ik erg blij meequote:
Bij mij zit hij wel in mijn hoofd, vervelend genoeg.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:52 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Hard rock halleluja was toch wel van een hoger niveau hoor. Was gewoon een goed nummer wat qua melodie in je hoofd bleef zitten ook al was je geen hardrock fan. Heb ik met dit nummer toch een stuk minder, al is het natuurlijk wel legendarisch gezongen.
Ja het is knap van hem en hij kan absoluut zuiver zingen. Maar het was alleen maar een trucje, dat zie je aan de hele setting. En trucjes moet je terecht als jurylid niet hoge punten belonen.quote:Op zondag 19 mei 2013 10:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
goede performance,het toont van nogal wat onkunde dat mensen in onze vakjury zoch zo laatdiunkend over hem uitlaten (gillende keukenmeid en verschrikking heb ik al gehoord) en dat terwijl het gewoon een meesterlijke performance was, niet mainstream inderdaad, maar daarom juist des te knapper. Wat die man van zijn stem vergde en toch zuiver bleef is onvoorstelbaar knap!
Een trucje? Deze man is opera-zanger en daar gebruikt hij ook deze opvallende hoge stemquote:Op zondag 19 mei 2013 11:29 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja het is knap van hem en hij kan absoluut zuiver zingen. Maar het was alleen maar een trucje, dat zie je aan de hele setting. En trucjes moet je terecht als jurylid niet hoge punten belonen.
Trucje? Google eens op Cezar contratenor of Cezar countertenor?quote:Op zondag 19 mei 2013 11:29 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja het is knap van hem en hij kan absoluut zuiver zingen. Maar het was alleen maar een trucje, dat zie je aan de hele setting. En trucjes moet je terecht als jurylid niet hoge punten belonen.
quote:Op zondag 19 mei 2013 11:07 schreef Cyan9 het volgende:
Het is onder Anouk gebleven (en gelukkig ook geen top 10), daar ben ik erg blij mee
Ja ik weet dat hij opera zanger is. Maar als je op deze manier staged (als een ware graaf dracula het liedje brengen), dan betekend dat je het zelf blijkbaar niet zo serieus meent. Daarom noem ik het een truc, eigenlijk meer een gimmick.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:36 schreef fahrenkrog het volgende:
[..]
Een trucje? Deze man is opera-zanger en daar gebruikt hij ook deze opvallende hoge stem
Wat is daar precies logisch aan?quote:Op maandag 20 mei 2013 13:13 schreef fahrenkrog het volgende:
Schijtland dat Nederland. We hebben geen enkel punt aan Roemenië gegeven. Komt door die debielen in de jury die geen reet verstand ervan hebben.
Wat een arrogante schijthoer van Denemarken zeg! Laat dan dat lekkere wijf van Oekraïne winnen.
1) Roemenië
2) Oekraïne
3) België
4) Nederland
Dat was de meest logische stand geweest
Qua zuiverheid / performance / originaliteit en dit zijn gewoon de beste nummers als je objectief bent.quote:
Zuiverheid ga ik niet ontkennen, maar ik kon de act met alle mogelijke moeite niet serieus nemen. Ik vond het dan ook niks. Ik kan zo 10 inzendingen van dit jaar bedenken die ik beter vond dan dit.quote:Op maandag 20 mei 2013 14:04 schreef fahrenkrog het volgende:
[..]
Qua zuiverheid / performance / originaliteit en dit zijn gewoon de beste nummers als je objectief bent.
Ik bedoel, niet voor niets is Cezar na die Deense hoer het best gelezen topic hier
Je gaat mij toch niet vertellen dat je al die andere acts wel serieus neemt?quote:Op maandag 20 mei 2013 14:21 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Zuiverheid ga ik niet ontkennen, maar ik kon de act met alle mogelijke moeite niet serieus nemen. Ik vond het dan ook niks. Ik kan zo 10 inzendingen van dit jaar bedenken die ik beter vond dan dit.
Er waren genoeg serieuze nummers bij die kwalitatief goed waren en waarbij ik niet de nijging had om enorm te gaan lachen. En dat lachen, dat is in dit geval niet positief.quote:Op maandag 20 mei 2013 14:46 schreef fahrenkrog het volgende:
[..]
Je gaat mij toch niet vertellen dat je al die andere acts wel serieus neemt?![]()
Juist dit soort nummers blijven hangen bij je, en dat is ook precies de reden waarom hij had moeten winnen
Een vakjury die veel punten zou geven aan België zou eerder getuigen van weinig verstand. Dat je als kijker het liedje leuk vindt kan uiteraard. Maar als vakjury kun je voor zo'n matig gezongen liedje nooit veel punten geven.quote:Op [url=http://forum.fok.nltopic/1944607/6/25#126762402]maandag 20 mei 2013 13:13[/url] schreef fahrenkrog het volgende:
Schijtland dat Nederland. We hebben geen enkel punt aan Roemenië gegeven. Komt door die debielen in de jury die geen reet verstand ervan hebben.
Wat een arrogante schijthoer van Denemarken zeg! Laat dan dat lekkere wijf van Oekraïne winnen.
1) Roemenië
2) Oekraïne
3) België
4) Nederland
Dat was de meest logische stand geweest
Ik begon al bijna te denken dat ik de enige was die er zo over dacht.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:12 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Er waren genoeg serieuze nummers bij die kwalitatief goed waren en waarbij ik niet de nijging had om enorm te gaan lachen. En dat lachen, dat is in dit geval niet positief.
helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 00:57 schreef Redefine het volgende:
[..]
Een vakjury die veel punten zou geven aan België zou eerder getuigen van weinig verstand. Dat je als kijker het liedje leuk vindt kan uiteraard. Maar als vakjury kun je voor zo'n matig gezongen liedje nooit veel punten geven.
Het lied was al geschreven voordat Cezar benaderd werd, dus de eventuele banaalheid was niet vanwege hem of voor hem geschreven.quote:Op maandag 20 mei 2013 10:30 schreef Redefine het volgende:
Maar waarom dan die banale tekst? Als de zanger dan zo belangrijk is, dan zou je verwachten dat de tekst wel wat beter zou zijn.
Waar is deze informatie terug te vinden?quote:Verder zag je dat de meeste mensen die Roemenië wilden zien winnen etc, vooral de actals geheel zo komisch en bizar vonden. Wel vindt men dat hij heel goed zingt (dat doet hij dan ook heel goed), maar dat was nauwelijks de reden waarom men het leuk vond.
Dan blijft het punt nog steeds staan. Waarom hebben ze hem er dan voor genomen en/of waarom heeft hij dan ja gezegd? Als de bedoeling serieuzer moest zijn, hadden ze ook een ander nummer kunnen schrijven of een andere zanger bij dit camp nummer.quote:Op donderdag 13 juni 2013 02:04 schreef Za het volgende:
[..]
Het lied was al geschreven voordat Cezar benaderd werd, dus de eventuele banaalheid was niet vanwege hem of voor hem geschreven.
[..]
Waar is deze informatie terug te vinden?
Misschien kan Cezar hier het best zelf het antwoord op geven:quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:38 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan blijft het punt nog steeds staan. Waarom hebben ze hem er dan voor genomen en/of waarom heeft hij dan ja gezegd? Als de bedoeling serieuzer moest zijn, hadden ze ook een ander nummer kunnen schrijven of een andere zanger bij dit camp nummer.
Dank je. Dat verklaard een hoop. Maar mijn oorspronkelijke punt, dat het gewoon niet serieus te nemen is, terwijl dit wel de bedoeling is, blijft daarmee dus van kracht. Een inzending die totaal niet serieus te nemen is, door de hele setting etc.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:48 schreef Za het volgende:
[..]
Misschien kan Cezar hier het best zelf het antwoord op geven:
Dat is toch totaal geen vergelijking met de camp van het ESF liedje, waarbij het dan vooral om de performance gaat.. Zoals ik eerder al heb gezegd, zingt hij goed, dus dat is niet het punt. Wat betreft de tekst van die aria, er zijn weleens betere geweest, maar daar is hier niet veel mis mee (Ombra mai fu dus). Waarbij het ook nog om de context gaat natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:17 schreef Za het volgende:
[..]
Btw hoe banaal vind je de tekst van deze uitvoering?
En terecht.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:05 schreef Redefine het volgende:
[quote]Verder is het duidelijk dat hij nogal vol van zichzelf is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |