abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126721623
Natuurlijk is het heel knap en die act had echt wel iets, maar wat ben ik blij dat dit uit de top 10 is gebleven.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zondag 19 mei 2013 @ 23:44:44 #127
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_126748051
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 11:36 schreef fahrenkrog het volgende:

[..]

Een trucje? Deze man is opera-zanger en daar gebruikt hij ook deze opvallende hoge stem ;)
Ja ik weet dat hij opera zanger is. Maar als je op deze manier staged (als een ware graaf dracula het liedje brengen), dan betekend dat je het zelf blijkbaar niet zo serieus meent. Daarom noem ik het een truc, eigenlijk meer een gimmick.

Uiteraard, is het goed neerzetten van een nummer belangrijk. Maar er waren heel wat manieren geweest om het te voorzien van visuele pracht en praal die het niet zo potsierlijk zouden maken. Dan laat je zien dat je het serieus meent en dan kun je ook van zo iemand zeggen goed en/of apart gezongen en ik vind het gaaf of ik vind het niks.

Natuurlijk kan hij er ook bewust voor hebben gekozen om het op deze manier te doen (of dat de Roemeense delegatie dat zo wilde, maar hij deed het geloof ik ook al zo). Maar dat betekend dus dat ze de act niet serieus bedoelen, maar met een knipoog. Dat er dus om gelachen kan worden. Wat dan ook veelvuldig gebeurd is (deels zorgde dat dan ook weer voor wat stemmen).

Tot slot gaat het verder om de functie van iets. Als een zanger/es ergens een hoge noot eruit perst, omdat hij/zij gewoon goed kan zingen kan dat juist heel mooi zijn. Maar als die hoge noot (de hoge noot is slechts een voorbeeld, kun je ook vervangen door andere dingen waar iemand goed in is), totaal geen functie heeft, is het gewoon een trucje/gimmick om iets bijzonder te laten lijken.

Eigenlijk het voorbeeld die Greys aanhaalt over de tenoren. Dat is functioneel, omdat het binnen de Opera past. En dan valt het dus binnen een bepaalde context.

Maar als je ergens als een clown je presenteert en dan zo gaat zingen, is het meer een gimmick dan een oprecht liedje. En dat zegt verder helemaal niets over de zangkwaliteiten.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_126755533
Ik ben het totaal niet eens met de gimmick en trucje beweringen.

Juist dit soort vocale uitvoeringen worden vaak voorzien van de nodige praal, in welke vorm danook, ik zie niet dat dit speficiek toegespitst is op het songestival, daarnaast vind ik zowel de man met zijn stem als de act samen briljant, als geheel.

De uitvoering in eenvoudige entourage:

maandag 20 mei 2013 @ 10:30:46 #129
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_126757407
Maar waarom dan die banale tekst? Als de zanger dan zo belangrijk is, dan zou je verwachten dat de tekst wel wat beter zou zijn.

Verder zag je dat de meeste mensen die Roemenië wilden zien winnen etc, vooral de actals geheel zo komisch en bizar vonden. Wel vindt men dat hij heel goed zingt (dat doet hij dan ook heel goed), maar dat was nauwelijks de reden waarom men het leuk vond.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_126762402
Schijtland dat Nederland. We hebben geen enkel punt aan Roemenië gegeven. Komt door die debielen in de jury die geen reet verstand ervan hebben.
Wat een arrogante schijthoer van Denemarken zeg! Laat dan dat lekkere wijf van Oekraïne winnen.

1) Roemenië
2) Oekraïne
3) België
4) Nederland

Dat was de meest logische stand geweest
pi_126762803
Het beste aan dit lied is nog dat de zanger het volkomen serieus neemt. :D
  Moderator maandag 20 mei 2013 @ 13:50:14 #132
375570 crew  Cyan9
pi_126763836
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:13 schreef fahrenkrog het volgende:
Schijtland dat Nederland. We hebben geen enkel punt aan Roemenië gegeven. Komt door die debielen in de jury die geen reet verstand ervan hebben.
Wat een arrogante schijthoer van Denemarken zeg! Laat dan dat lekkere wijf van Oekraïne winnen.

1) Roemenië
2) Oekraïne
3) België
4) Nederland

Wat is daar precies logisch aan?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_126764480
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:50 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Wat is daar precies logisch aan?
Qua zuiverheid / performance / originaliteit en dit zijn gewoon de beste nummers als je objectief bent.
Ik bedoel, niet voor niets is Cezar na die Deense hoer het best gelezen topic hier :P
  Moderator maandag 20 mei 2013 @ 14:21:16 #134
375570 crew  Cyan9
pi_126765201
quote:
6s.gif Op maandag 20 mei 2013 14:04 schreef fahrenkrog het volgende:

[..]

Qua zuiverheid / performance / originaliteit en dit zijn gewoon de beste nummers als je objectief bent.
Ik bedoel, niet voor niets is Cezar na die Deense hoer het best gelezen topic hier :P
Zuiverheid ga ik niet ontkennen, maar ik kon de act met alle mogelijke moeite niet serieus nemen. Ik vond het dan ook niks. Ik kan zo 10 inzendingen van dit jaar bedenken die ik beter vond dan dit.
pi_126766203
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 14:21 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Zuiverheid ga ik niet ontkennen, maar ik kon de act met alle mogelijke moeite niet serieus nemen. Ik vond het dan ook niks. Ik kan zo 10 inzendingen van dit jaar bedenken die ik beter vond dan dit.
Je gaat mij toch niet vertellen dat je al die andere acts wel serieus neemt? :P
Juist dit soort nummers blijven hangen bij je, en dat is ook precies de reden waarom hij had moeten winnen *O*
  Moderator maandag 20 mei 2013 @ 15:12:48 #136
375570 crew  Cyan9
pi_126767118
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 14:46 schreef fahrenkrog het volgende:

[..]

Je gaat mij toch niet vertellen dat je al die andere acts wel serieus neemt? :P
Juist dit soort nummers blijven hangen bij je, en dat is ook precies de reden waarom hij had moeten winnen *O*
Er waren genoeg serieuze nummers bij die kwalitatief goed waren en waarbij ik niet de nijging had om enorm te gaan lachen. En dat lachen, dat is in dit geval niet positief.
  maandag 20 mei 2013 @ 20:26:49 #137
401879 AeliaDaAmora
Aiutati che Dio ti aiuta
pi_126781505
LOVE IT
Aelia De Amora
  dinsdag 21 mei 2013 @ 00:57:21 #138
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_126796051
quote:
0s.gif Op [url=http://forum.fok.nltopic/1944607/6/25#126762402]maandag 20 mei 2013 13:13[/url] schreef fahrenkrog het volgende:

1) Roemenië
2) Oekraïne
3) België
4) Nederland

Een vakjury die veel punten zou geven aan België zou eerder getuigen van weinig verstand. Dat je als kijker het liedje leuk vindt kan uiteraard. Maar als vakjury kun je voor zo'n matig gezongen liedje nooit veel punten geven.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 00:58:14 #139
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_126796077
quote:
7s.gif Op maandag 20 mei 2013 15:12 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Er waren genoeg serieuze nummers bij die kwalitatief goed waren en waarbij ik niet de nijging had om enorm te gaan lachen. En dat lachen, dat is in dit geval niet positief.
Ik begon al bijna te denken dat ik de enige was die er zo over dacht.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 11:00:36 #140
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_126801954
Goedemorgen! c_/

Hij start precies bij het nummer om op wakker te worden ^O^ Klikken dus *O* *O*
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
  dinsdag 21 mei 2013 @ 11:12:08 #141
311661 CarlosJacques
Lekker sterk!
pi_126802402
Het enige nummer wat bij mij een paar dagen na het ESF nog is blijven hangen. Ik zou niet eens meer weten hoe het winnende nummer van Denemarken ging.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 11:22:03 #142
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_126802753
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 00:57 schreef Redefine het volgende:

[..]

Een vakjury die veel punten zou geven aan België zou eerder getuigen van weinig verstand. Dat je als kijker het liedje leuk vindt kan uiteraard. Maar als vakjury kun je voor zo'n matig gezongen liedje nooit veel punten geven.
helemaal mee eens!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_127737670
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 10:30 schreef Redefine het volgende:
Maar waarom dan die banale tekst? Als de zanger dan zo belangrijk is, dan zou je verwachten dat de tekst wel wat beter zou zijn.
Het lied was al geschreven voordat Cezar benaderd werd, dus de eventuele banaalheid was niet vanwege hem of voor hem geschreven.

quote:
Verder zag je dat de meeste mensen die Roemenië wilden zien winnen etc, vooral de actals geheel zo komisch en bizar vonden. Wel vindt men dat hij heel goed zingt (dat doet hij dan ook heel goed), maar dat was nauwelijks de reden waarom men het leuk vond.
Waar is deze informatie terug te vinden?
pi_127771638
De nieuwe van Cezar!!

Wat een kroonjuweel weer van deze topper
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:38:43 #146
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_127773975
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 02:04 schreef Za het volgende:

[..]

Het lied was al geschreven voordat Cezar benaderd werd, dus de eventuele banaalheid was niet vanwege hem of voor hem geschreven.

[..]

Waar is deze informatie terug te vinden?
Dan blijft het punt nog steeds staan. Waarom hebben ze hem er dan voor genomen en/of waarom heeft hij dan ja gezegd? Als de bedoeling serieuzer moest zijn, hadden ze ook een ander nummer kunnen schrijven of een andere zanger bij dit camp nummer.

Lees de diverse live threads etc. er maar op terug, als je het echt wil vinden.
pi_127776382
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:38 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dan blijft het punt nog steeds staan. Waarom hebben ze hem er dan voor genomen en/of waarom heeft hij dan ja gezegd? Als de bedoeling serieuzer moest zijn, hadden ze ook een ander nummer kunnen schrijven of een andere zanger bij dit camp nummer.
Misschien kan Cezar hier het best zelf het antwoord op geven:

vrijdag 14 juni 2013 @ 01:05:47 #148
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_127776768
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 00:48 schreef Za het volgende:

[..]

Misschien kan Cezar hier het best zelf het antwoord op geven:

Dank je. Dat verklaard een hoop. Maar mijn oorspronkelijke punt, dat het gewoon niet serieus te nemen is, terwijl dit wel de bedoeling is, blijft daarmee dus van kracht. Een inzending die totaal niet serieus te nemen is, door de hele setting etc.

Verder is het duidelijk dat hij nogal vol van zichzelf is :P
pi_127776932
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 10:30 schreef Redefine het volgende:
Maar waarom dan die banale tekst?
Btw hoe banaal vind je de tekst van deze uitvoering?

vrijdag 14 juni 2013 @ 01:23:06 #150
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_127777008
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 01:17 schreef Za het volgende:

[..]

Btw hoe banaal vind je de tekst van deze uitvoering?

Dat is toch totaal geen vergelijking met de camp van het ESF liedje, waarbij het dan vooral om de performance gaat.. Zoals ik eerder al heb gezegd, zingt hij goed, dus dat is niet het punt. Wat betreft de tekst van die aria, er zijn weleens betere geweest, maar daar is hier niet veel mis mee (Ombra mai fu dus). Waarbij het ook nog om de context gaat natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')