SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele docu's, interviews en heroÎsche prestatiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele bekende dopingzaken: (knip en plakwerk)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Artikels:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leesvoer:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leugentje om bestwil?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik verdedig niemand alleen ga ik er niet bij voorbaat van uit dat iedere sporter doping nodig heeft om tot bepaalde prestaties te komen. Dat is het verschil. Om te winnen waarschijnlijk wel in veel sporten maar cleane topsporters bestaan er hoe dan ook.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en waarom sprong je dan zo vaak voor de sport/sporters in de bres/verdediging?![]()
Doe je het weer.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en ik kreeg ruzie met posters hier, maar die zijn geen prof renner, toch vreemdIk vermoed dat er minder gebruikt zal worden in hoeveelheid, maar dat het daardoor complexer is. Omdat er veel minder margeruimte is en het dichter bij elkaar blijft daardoor. Dus als je door de controle maar een minieme hoeveelheid kan gebruiken wil je er wel zoveel mogelijk profijt van hebben. Dus als mensen pakken is het extratje dat er op komt minder maar veel moeilijker om tot stand te brengen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 17:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
eens, (voorbeeld)alleen als EPO 10% geeft en ze gebruiken nu 5 producten die per stuk 1% geven, dus 5% totaal, wordt er dan minder doping gebruikt, of juist meer?
Het is veel eenvoudiger om iemand gewoon vol te spuiten tot een zo hoog mogelijk hematocriet en hem dan harder te zien gaan.
Gevolg is dan dat het met en zonder doping dichter bij elkaar blijft en je zonder je met de top kan meten maar dat je dan uiteindelijk toch nipt tekort komt. Dat is dan ook de twijfel die ik wel bij Sky heb omdat het er zoveel zijn binnen de ploeg die precies op het goede moment pieken. Het zou natuurlijk kunnen maar het is wel opvallend dat er precies twee renners net dat tikkeltje extra hebben wat ze overigens in het verleden niet hadden."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
dat ben ik met je eens, alleen wordt de TDF niet door iedere prof wielrenner gereden.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:06 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ik verdedig niemand alleen ga ik er niet bij voorbaat van uit dat iedere sporter doping nodig heeft om tot bepaalde prestaties te komen. Dat is het verschil. Om te winnen waarschijnlijk wel in veel sporten maar cleane topsporters bestaan er hoe dan ook.
sterker nog, ze nemen je als ploeg niet mee, als je de spuit niet wil hanteren (pronk).
Zo zie, ik fantaseer het echt niet bij elkaar.![]()
Kijken jullie nog wielrennen? Al die dopingverhalen heeft het voor mij voorgoed verpest. Ik kijk er nooit mee na.![]()
ik merk toch dat jij en anderen altijd maar richting 1 product (EPO) toe redeneren, de geschiedenis leert dat de sporters zich nooit tot 1 product beperken.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Doe je het weer.
[..]
Ik vermoed dat er minder gebruikt zal worden in hoeveelheid, maar dat het daardoor complexer is. Omdat er veel minder margeruimte is en het dichter bij elkaar blijft daardoor. Dus als je door de controle maar een minieme hoeveelheid kan gebruiken wil je er wel zoveel mogelijk profijt van hebben. Dus als mensen pakken is het extratje dat er op komt minder maar veel moeilijker om tot stand te brengen.
Het is veel eenvoudiger om iemand gewoon vol te spuiten tot een zo hoog mogelijk hematocriet en hem dan harder te zien gaan.
Gevolg is dan dat het met en zonder doping dichter bij elkaar blijft en je zonder je met de top kan meten maar dat je dan uiteindelijk toch nipt tekort komt. Dat is dan ook de twijfel die ik wel bij Sky heb omdat het er zoveel zijn binnen de ploeg die precies op het goede moment pieken. Het zou natuurlijk kunnen maar het is wel opvallend dat er precies twee renners net dat tikkeltje extra hebben wat ze overigens in het verleden niet hadden.
Over sky loopt er een topic op cyclingnews, niet of ze doping gebruiken, maar wanneer ze gepakt worden. Alleen lijkt mij het niks voor jou, Omdat daar niet echt een nuance heerst?![]()
Pronk zei dat hij het idee had dat het zo was. Letterlijk:quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat ben ik met je eens, alleen wordt de TDF niet door iedere prof wielrenner gereden.
sterker nog, ze nemen je als ploeg niet mee, als je de spuit niet wil hanteren (pronk).
Zo zie, ik fantaseer het echt niet bij elkaar.
"Ik heb zelfs het idee dat ik de Ronde van Frankrijk nooit heb gereden omdat ze dachten: die Pronk laat zich niet verzorgen, dat gaat hij niet trekken."
Dat is ook net weer die kleine nuance en een verschil met 'een ploeg neemt je niet mee als je geen spuit zet'. Bovendien ook elf jaar geleden. Zie over dat verschil ook mijn vorige post."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
5 producten gebruiken is trouwens niet eens mogelijk als deze een effect hebben dat gelijkt op EPO. Zelfs als die producten minder werken dan EPO zorgt het voor zulke schommelingen in de bloedwaarde dat het zeker zichtbaar is gedurende het seizoen.
Dat er middelen als peptiden worden gebruikt ben ik van overtuigd, niet moeilijk te betrekken en redelijk effectief. Maar hoe dan ook kan je minder middelen gebruiken omdat een toename van het aantal middelen een te groot effect heeft op de bloedwaarden.
Microdoseringen van reeds bekende middelen is ook minder gebruik maar het maakt de sport nog niet tot clean natuurlijk.![]()
ik vind juist dat de sponsors het hebben verpest, te commercieel, zoals gisteren bij Arie duidelijk werd uitgelegd.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:15 schreef Jahr00n het volgende:
Kijken jullie nog wielrennen? Al die dopingverhalen heeft het voor mij voorgoed verpest. Ik kijk er nooit mee na.![]()
Wederom de zoveelste conclusie die jij zomaar trekt. Waar zie jij mij het uitsluitend over EPO hebben?quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik merk toch dat jij en anderen altijd maar richting 1 product (EPO) toe redeneren, de geschiedenis leert dat de sporters zich nooit tot 1 product beperken.Probeer nou niet bijdehand te doen als je dat gewoon niet kan.quote:Over sky loopt er een topic op cyclingnews, niet of ze doping gebruiken, maar wanneer ze gepakt worden. Alleen lijkt mij het niks voor jou, Omdat daar niet echt een nuance heerst?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Ik ook niet. Kijk alleen nog de grote rondes, kleine rondes, klassiekers, semi-klassiekers en andere eendagskoersen. Voor de rest is het wel een beetje voorbij voor mij. Wie had dit ooit aan kunnen zien komen, wielrenners die doping hebben gebruikt. Er was in het verleden ook geen enkele aanwijzing dat er op grote schaal gebruikt werd.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:15 schreef Jahr00n het volgende:
je kan die visie ook projecteren op andere ploegen, waardoor de kans groot is dat er niemand mee gaat die zich niet laat prepareren.,quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:15 schreef OProg het volgende:
[..]
Pronk zei dat hij het idee had dat het zo was. Letterlijk:
"Ik heb zelfs het idee dat ik de Ronde van Frankrijk nooit heb gereden omdat ze dachten: die Pronk laat zich niet verzorgen, dat gaat hij niet trekken."
Dat is ook net weer die kleine nuance en een verschil met 'een ploeg neemt je niet mee als je geen spuit zet'. Bovendien ook elf jaar geleden. Zie over dat verschil ook mijn vorige post.![]()
omdat je het over hc hebt, dat is gerelateerd aan EPOquote:Op donderdag 7 maart 2013 18:16 schreef OProg het volgende:
[..]
Wederom de zoveelste conclusie die jij zomaar trekt. Waar zie jij mij het uitsluitend over EPO hebben?
[..]
Probeer nou niet bijdehand te doen als je dat gewoon niet kan.
verder vind ik je opmerking over bijdehand, laag bij de grond, je zet me weer negatief neer, net zoals die calimero opmerkingen, laat dat eens achterwege!![]()
Zegt degene die over schijnheilige hypocrieten begon.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
omdat je het over hc hebt, dat is gerelateerd aan EPO
verder vind ik je opmerking over bijdehand, laag bij de grond, je zet me weer negatief neer, net zoals die calimero opmerkingen, laat dat eens achterwege!'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Nee, het is andersom. Iemand gaat niet mee omdat de prestatie op een gegeven moment achter blijft met iemand die van top tot teen geprepareerd is. Zeker rond 2000. Als je dan schoon aankomt op plek 147 terwijl de rest van de ploeg top 50 rijdt ga je niet mee omdat de prestatie achter blijft. Als je ondanks dat je alleen maar een boterham met pindakaas als munitie meerdere malen top 20 zou eindigen zou je er gewoon bij zijn. Of je dan meedoet met de geldende 'moraal' of niet.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je kan die visie ook projecteren op andere ploegen, waardoor de kans groot is dat er niemand mee gaat die zich niet laat prepareren.,"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
het was een voorbeeld, ik zei niet dat die 5 middelen de vervanging zijn voor EPO.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:16 schreef Ericr het volgende:
5 producten gebruiken is trouwens niet eens mogelijk als deze een effect hebben dat gelijkt op EPO. Zelfs als die producten minder werken dan EPO zorgt het voor zulke schommelingen in de bloedwaarde dat het zeker zichtbaar is gedurende het seizoen.
Dat er middelen als peptiden worden gebruikt ben ik van overtuigd, niet moeilijk te betrekken en redelijk effectief. Maar hoe dan ook kan je minder middelen gebruiken omdat een toename van het aantal middelen een te groot effect heeft op de bloedwaarden.
Microdoseringen van reeds bekende middelen is ook minder gebruik maar het maakt de sport nog niet tot clean natuurlijk.
Verder gebruikte rasmussen 7 produkten totaal, de winst zit nooit alleen in de EPO hoek.![]()
als je alleen maar komt om te kraken en niks bijdraagt, rot lekker op naar je hooligan topic!quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zegt degene die over schijnheilige hypocrieten begon.![]()
Om een voorbeeld te stellen. Als je het sterkste product ongelimiteerd mag gebruiken is er minder behoefde aan andere dingen. Tot je er minder mee kan, dan komen er dingen bij die er meer toe gaan doen en veel meer nut krijgen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
omdat je het over hc hebt, dat is gerelateerd aan EPOActie -> reactie.quote:verder vind ik je opmerking over bijdehand, laag bij de grond, je zet me weer negatief neer, net zoals die calimero opmerkingen, laat dat eens achterwege!
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Waarheid is niet altijd even leuk om te lezen he.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als je alleen maar komt om te kraken en niks bijdraagt, rot lekker op naar je hooligan topic!'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dat ligt er aan of je een enkele rit moet rijden of een meerdaagse ronde, onder doping valt veel meer dan alleen prestatiebevorderend.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:23 schreef OProg het volgende:
[..]
Om een voorbeeld te stellen. Als je het sterkste product ongelimiteerd mag gebruiken verdwijnt de behoefde aan andere dingen. Tot je er minder mee kan, dan komen er dingen bij die er meer toe gaan doen en veel meer nut krijgen.![]()
jouw leugens en constant offtopic gedrag van jou, is een stuk erger, alleen zijn die anderen te laf om er iets van te zeggen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarheid is niet altijd even leuk om te lezen he.![]()
het komt ook niet alleen in wielrennen voor, de media brengt het zo wel.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:17 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik ook niet. Kijk alleen nog de grote rondes, kleine rondes, klassiekers, semi-klassiekers en andere eendagskoersen. Voor de rest is het wel een beetje voorbij voor mij. Wie had dit ooit aan kunnen zien komen, wielrenners die doping hebben gebruikt. Er was in het verleden ook geen enkele aanwijzing dat er op grote schaal gebruikt werd.![]()
Uiteraard. Dan kom je ook in de hoek van de herstelmiddelen die ook meer nut krijgen. Hoewel ik wel moet zeggen zelf ook vrij vaak in de bergen te hebben gereden waaronder ook wedstrijden en ik moet zeggen dat een getraind lichaam wonderwel snel kan herstellen en je de vermoeidheid er weer uit fietst. Dat was ook in de tijd zo dat zo dat ik echt vaak wedstrijden meerdere dagen op rij reed. Wel een verschil met profsport natuurlijk, maar als ik zou echt het meeste gehad aan prestatieverbeterende middelen omdat je toch in een nacht weer aardig kan 'resetten'.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat ligt er aan of je een enkele rit moet rijden of een meerdaagse ronde, onder doping valt veel meer dan alleen prestatiebevorderend.
Waarbij ik overigens totaal niet ontken dat in een wereld waarin elk detail telt het weer net het verschil kan maken. Zeker als je een tour op 32 seconden kan winnen om maar wat te noemen."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Nee hoor, alleen in het wielrennen. In andere sporten heb je techniek nodig, dus daar heeft doping geen zin.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het komt ook niet alleen in wielrennen voor, de media brengt het zo wel.![]()
Terug in je hok Erben.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:32 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen in het wielrennen. In andere sporten heb je techniek nodig, dus daar heeft doping geen zin.
Erben is juist iemand die erkent dat ook in een technische sport doping veel kan helpen. Volgens mij is het vooral Ireen Wust die dat argument gebruikt.quote:Géén kloon van tvlxd!![]()
quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:36 schreef Montov het volgende:
[..]
Erben is juist iemand die erkent dat ook in een technische sport doping veel kan helpen. Volgens mij is het vooral Ireen Wust die dat argument gebruikt.Rintje
Ritsma
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Dat zou kunnen en dan ben ik abuis geweest.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:36 schreef Montov het volgende:
[..]
Erben is juist iemand die erkent dat ook in een technische sport doping veel kan helpen. Volgens mij is het vooral Ireen Wust die dat argument gebruikt.Rintje zei het in ieder geval wel bij die twee Jakhalzen in hun sportprogramma
s'nacht heb je momenten van testo en HGH productie, om de 2 uur, dus bij 8 uur slaap 4x.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:32 schreef OProg het volgende:
[..]
Uiteraard. Dan kom je ook in de hoek van de herstelmiddelen die ook meer nut krijgen. Hoewel ik wel moet zeggen zelf ook vrij vaak in de bergen te hebben gereden waaronder ook wedstrijden en ik moet zeggen dat een getraind lichaam wonderwel snel kan herstellen en je de vermoeidheid er weer uit fietst. Dat was ook in de tijd zo dat zo dat ik echt vaak wedstrijden meerdere dagen op rij reed. Wel een verschil met profsport natuurlijk, maar als ik zou echt het meeste gehad aan prestatieverbeterende middelen omdat je toch in een nacht weer aardig kan 'resetten'.
Waarbij ik overigens totaal niet ontken dat in een wereld waarin elk detail telt het weer net het verschil kan maken. Zeker als je een tour op 32 seconden kan winnen om maar wat te noemen.
dus nachtrust is erg belangrijk, als je dan aan de hoge dosis epo zit waardoor je wakker gemaakt moet worden nax uren, schaad het je herstel, vanwege mindere testo en HGH productie, vandaar ook die toevoeging bij wielrenners.
ZMA zorgt voor een betere/diepere slaap dus meer testo/HGH productie, dus beter herstel.![]()
'Op Cyclingnews forum loopt een topic...'
Ja, in The Clinic kan je de conspiracy denkers niet eens meer tellen... En daar hebben ze er ook een handje van om iedereen te beschuldigen en als er dan een individu wordt gepakt, dan wordt dat als 'bewijs' gezien voor hun theorieen, dat is nogal hilarisch.Ja, hierom loopt de discussie dus zo moeizaam, want je denken (mening) post je keer op keer als een voldongen feit en dat werkt zoveel wrevel op bij de mensen hier. En probeer een bepaalde theorie ook eens duidelijk uiteen te zetten, in plaats van een opruiende one-liner ('alle renners in de Tour gebruiken wel iets') en vervolgens blind te zijn voor alle ruime argumentatie en nuance van anderen...quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vermoed wel dat wat ik denk feiten zijn, maar zelfs de dopingjagers kunnen het niet altijd bewijzen.....
Verder is het echt onzinning om hier mensen als hypocrieten af te gaan schilderen, want dit zijn notabene voornamelijk enthousiaste sportvolgers. Die weten heus wel dat doping een groot onderdeel van de sport is... Het zijn niet 'wielerfans' zoals gisteren bij 'Debat op 2' die antwoorden met: 'ja, vooral de Tour de France qua wielrennen'. Ja, dat soort volk is wel hypocriet als ze nu niet meer zouden gaan kijken, al is het vooral 90% onwetend en 10% hypocriet of zo in mijn ogen, aangezien de main stream media de laatste jaren het ook volkomen hebben laten afweten wat betreft dopingnieuws en onderzoeksjournalistiek... Dan kan je een casual wielervolger ook niet alles kwalijk nemen dat hij niet 200 pagina's uit een USADA-rapport leest of zo...Jack does it in real time...![]()
Hoewel ik daar aan toe moet voegen dat er niet direct alle behoefte is om iemand wakker te maken bij EPO. Dat is pas zo als de dosis echt nergens meer over gaat er bloed op stroop gaat lijken. Riis weet er alles van.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
s'nacht heb je momenten van testo en HGH productie, om de 2 uur, dus bij 8 uur slaap 4x.
dus nachtrust is erg belangrijk, als je dan aan de hoge dosis epo zit waardoor je wakker gemaakt moet worden nax uren, schaad het je herstel, vanwege mindere testo en HGH productie, vandaar ook die toevoeging bij wielrenners.
ZMA zorgt voor een betere/diepere slaap dus meer testo/HGH productie, dus beter herstel.
Maar het is inderdaad zo dat bij meer dan 8 uur slaap het testosterongehalte kan verdubbelen. Ik moet wel bekennen dat ik niet helemaal weet hoe het lichaam het oppakt als je een paar keer wakker bent, maar kan me goed voorstellen dat het niet helemaal goed is."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Zo, het wordt nu echt duidelijk dat wat betreft de NOS Erik Dekker de volgende is die aan de beurt is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
De jacht is geopend.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:51 schreef marcodej het volgende:
Zo, het wordt nu echt duidelijk dat wat betreft de NOS Erik Dekker de volgende is die aan de beurt is.![]()
Er zijn hier zeker wel hypocrieten in dit topic, alleen jij maakt er weer van dat het iedereen is, dat heb ik niet gezegd.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:41 schreef DeeBee het volgende:
Verder is het echt onzinning om hier mensen als hypocrieten af te gaan schilderen, want dit zijn notabene voornamelijk enthousiaste sportvolgers. Die weten heus wel dat doping een groot onderdeel van de sport is... Het zijn niet 'wielerfans' zoals gisteren bij 'Debat op 2' die antwoorden met: 'ja, vooral de Tour de France qua wielrennen'. Ja, dat soort volk is wel hypocriet als ze nu niet meer zouden gaan kijken, al is het vooral 90% onwetend en 10% hypocriet of zo in mijn ogen, aangezien de main stream media de laatste jaren het ook volkomen hebben laten afweten wat betreft dopingnieuws en onderzoeksjournalistiek... Dan kan je een casual wielervolger ook niet alles kwalijk nemen dat hij niet 200 pagina's uit een USADA-rapport leest of zo...
Het is mijn recht om ongenuanceerd te posten, net zo goed voor jullie om genuanceerd te posten, dat ik volhardend ben in mijn stellingen is nu eenmaal zo, alleen trekt men het hier zo persoonlijk aan, dat men overgaat tot persoonlijke aanvallen, alsof ik over hun eigen familie spreek.
Verder heb ik echt wel zaken onderbouwd, dat mensen dat zich minder kunnen herinneren, tja...
De feiten en de waarheid komen maar mondjesmaat naar boven, Boogerd heeft eigenlijk niks gezegd, wat men nog niet wist, sterker nog, minder dan Lance.
De dopingproblematiek ligt niet alleen bij de eindgebruiker, zoals die belg in nieuwsuur zei.
Het is een heel dopingsysteem en nee, dat gaat niet verdwijnen.![]()
De productie gebeurt bij de diepere slaapmomenten, als je wakker wordt, duurt het weer een tijd voordat je in de diepere slaapfase komt. lage testo waardes tasten je immuun systeem aan waardoor je vatbaarder wordt voor ziektequote:Op donderdag 7 maart 2013 18:44 schreef OProg het volgende:
[..]
Hoewel ik daar aan toe moet voegen dat er niet direct alle behoefte is om iemand wakker te maken bij EPO. Dat is pas zo als de dosis echt nergens meer over gaat er bloed op stroop gaat lijken. Riis weet er alles van.
Maar het is inderdaad zo dat bij meer dan 8 uur slaap het testosterongehalte kan verdubbelen. Ik moet wel bekennen dat ik niet helemaal weet hoe het lichaam het oppakt als je een paar keer wakker bent, maar kan me goed voorstellen dat het niet helemaal goed is.![]()
Het kwam er nu al met veel pijn en moeite uit, Boogerd zal weinig meer bijdragen denk ik.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:55 schreef Pino112 het volgende:
Van mijn part mag Boogerd net zo open gaan praten als Rasmussen.![]()
quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:17 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik ook niet. Kijk alleen nog de grote rondes, kleine rondes, klassiekers, semi-klassiekers en andere eendagskoersen. Voor de rest is het wel een beetje voorbij voor mij. Wie had dit ooit aan kunnen zien komen, wielrenners die doping hebben gebruikt. Er was in het verleden ook geen enkele aanwijzing dat er op grote schaal gebruikt werd.
Feyenoord!!! * Barça![]()
Waarom?quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:55 schreef Pino112 het volgende:
Van mijn part mag Boogerd net zo open gaan praten als Rasmussen.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
quote:
Ja, juist. Doordat Michael Boogerd zegt dat Jan Boven en Maarten den Bakker zo vol met epo zaten dat het bijna uit hun oren kwam gespoten wordt de sport schoner.
Haha.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
ik hoop dat het Boogerd niet zo vergaat als Jos verstappenquote:Op donderdag 7 maart 2013 19:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, juist. Doordat Michael Boogerd zegt dat Jan Boven en Maarten den Bakker zo vol met epo zaten dat het bijna uit hun oren kwam gespoten wordt de sport schoner.
Haha.![]()
Iedereen moet lekker voor zichzelf praten bij interviews, zo vies om anderen er maar ff bij te lappen. Eerst wel ff lekker profiteren en dan erbij lappenquote:Op donderdag 7 maart 2013 18:55 schreef Pino112 het volgende:
Van mijn part mag Boogerd net zo open gaan praten als Rasmussen.DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)![]()
Ik snapt deze niet helemaal maar zie nu dat hij zijn vriendin als boksbal heeft gebruikt. Dat was ik helemaal vergeten. Over te hoog testosteron gehalte gesproken.quote:Op donderdag 7 maart 2013 19:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik hoop dat het Boogerd niet zo vergaat als Jos verstappen
zolang er buiten Nederland weer lekker de mantel der liefde overheen gaat zal het wel tegenvallen.quote:DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)![]()
roid ragequote:Op donderdag 7 maart 2013 19:23 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik snapt deze niet helemaal maar zie nu dat hij zijn vriendin als boksbal heeft gebruikt. Dat was ik helemaal vergeten. Over te hoog testosteron gehalte gesproken.![]()
![]()
quote:Op donderdag 7 maart 2013 19:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Iedereen moet lekker voor zichzelf praten bij interviews, zo vies om anderen er maar ff bij te lappen. Eerst wel ff lekker profiteren en dan erbij lappen![]()
![]()
Blijft jammer dat die nep ethische code van de nog grotere nepper van een Lefevere nooit echt is nageleefd. Dan hadden veel van de dopeurs die nu rondrijden nooit zo snel een PT-ploef gevonden en hadden ze ook een gedeelte van hun salaris weer mogen inleveren.![]()
True.quote:Op donderdag 7 maart 2013 19:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zolang er buiten Nederland weer lekker de mantel der liefde overheen gaat zal het wel tegenvallen.![]()
mm... de amateurs zijn nog niet aan bod geweest.quote:Op donderdag 7 maart 2013 19:31 schreef Ericr het volgende:
1 voordeel, aan het Nederlandse wielrennen valt niet zoveel te slopen.![]()
Geen eer aan te behalen, die gare kop van Kerkhofs zie je echt niet bij een artikel over een zesderangs amateurtje die de Ronde van Schubbekutteveen gereden heeft op wat EPO.quote:Op donderdag 7 maart 2013 19:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mm... de amateurs zijn nog niet aan bod geweest.![]()
die gast zit echt aan de medicijnen, ogen als schoteltjesquote:Op donderdag 7 maart 2013 19:34 schreef Ericr het volgende:
[..]
Geen eer aan te behalen, die gare kop van Kerkhofs zie je echt niet bij een artikel over een zesderangs amateurtje die de Ronde van Schubbekutteveen gereden heeft op wat EPO.![]()
Voor de Telegraaf werken lukt nooit clean natuurlijk.quote:Op donderdag 7 maart 2013 19:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die gast zit echt aan de medicijnen, ogen als schoteltjes![]()
quote:Op donderdag 7 maart 2013 19:36 schreef Ericr het volgende:
[..]
Voor de Telegraaf werken lukt nooit clean natuurlijk.![]()
![]()
niks aan het handjequote:Op donderdag 7 maart 2013 19:48 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
Hoofd sponsoring bij Rabo maar zelf een kaak hebben waar de HGH vanaf spat. Wanneer gaat Crielaard bekennen dat ze in Barcelona ook niet al te clean haar ballen over het net sloeg?![]()
![]()
Je bedoelt dat Zwitserse atleten er het meest van profiteerden?quote:Op donderdag 7 maart 2013 14:16 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Wel grappig dat hij net Zwitserland noemt, een van de landen die het meest profiteerde van de EPO-hausse. Maar hij heeft niet echt een punt, dat artikel is van een paar dagen na de Gewiss top drie in de Waalse Pijl, een van de meest beruchte prestaties in het EPO-tijdperk. Je kan gerust stellen dat van 1991 tot en met 1996, ondanks dat grote delen van het peloton al wel gebruikten, je toch niet gigantische competitieve voordelen kon halen met EPO. Na de 50% norm in 1997 democratiseerde het EPO-gebruik weer wat (om weer schever te trekken met de invoering van bloedtransfusies).Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."![]()
Puur op basis van uitslagen: ja. Tussen 1992 en 1997 wonnen de Zwitsers 5 keer de Ronde van Spanje, een keer de Giro, twee keer LBL, de Gold Race en Lombardije. Nu is Zwitserland altijd wel een goed wielerland geweest, maar tijdens die EPO-jaren schoten de prestaties wel ineens gigantisch omhoog. Alleen de Italianen deden het nog beter in die jaren.quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Zwitserse atleten er het meest van profiteerden?![]()
Ik heb gisteravond debat op 2 gekeken en ik verbaasde me erg over Wennemars dat hij zo fel was tegen Berend Nikkels omdat hij sporters die aan de doping begeleide ipv er niks mee te maken wilde hebben.
Maar Wennemars was toch ook gewoon lid van het spaarselect schaatsteam waar Nikkels teamarts was als ik dit artikel moet geloven:
http://www.dopingzaak.nl/blog/2012/10/28/berend-nikkels/
Dan is het toch wel heen naief van Wennemars om gisteren in een tv programma fel te reageren op de opvattingen van Nikkels. Die opvatting moet hij toch al wel geweten hebben....![]()
Dat gebeurt toch vaker door sporters in de media, de omerta/schijn hoog houden, zelfs onder ede vertellen sommige nog niet de waarheid.quote:Op donderdag 7 maart 2013 22:07 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb gisteravond debat op 2 gekeken en ik verbaasde me erg over Wennemars dat hij zo fel was tegen Berend Nikkels omdat hij sporters die aan de doping begeleide ipv er niks mee te maken wilde hebben.
Maar Wennemars was toch ook gewoon lid van het spaarselect schaatsteam waar Nikkels teamarts was als ik dit artikel moet geloven:
http://www.dopingzaak.nl/blog/2012/10/28/berend-nikkels/
Dan is het toch wel heen naief van Wennemars om gisteren in een tv programma fel te reageren op de opvattingen van Nikkels. Die opvatting moet hij toch al wel geweten hebben....![]()
Ik vond die wielerfan wel goed: "Ik vind Wennemars ook nog steeds een held als hij hier dopinggebruik zou bekennen."
En dan die kop van Erben.
Ja dat snap ik maar nu zo tegen je eigen ploegarts op live tv. Hij houdt zich keurig in onder het mom van beroepsgeheim, maar met 1 opmerking kan hij Wennemars dan toch helemaal afbranden. En dan nog geeneens dat Wennemars ook doping gebruikt heeft, maar wel dat hij de opvatting van Nikkels al wist.quote:Op donderdag 7 maart 2013 22:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch vaker door sporters in de media, de omerta/schijn hoog houden, zelfs onder ede vertellen sommige nog niet de waarheid.![]()
die was idd goldquote:Op donderdag 7 maart 2013 22:19 schreef marcodej het volgende:
Ik vond die wielerfan wel goed: "Ik vind Wennemars ook nog steeds een held als hij hier dopinggebruik zou bekennen."
En dan die kop van Erben.![]()
Sinds Wennemars geen Epo meer gebruikt is het stotteren ook gestoptOp donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.![]()
Ik word echt misselijk van die schijnheiligheid van die bankiersLekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
De naam Erik Dekker is niet gevallen dit keer. Goed hoor."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
In 98 won Camenzind ook nog het WK en Lombardije ...quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:13 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Puur op basis van uitslagen: ja. Tussen 1992 en 1997 wonnen de Zwitsers 5 keer de Ronde van Spanje, een keer de Giro, twee keer LBL, de Gold Race en Lombardije. Nu is Zwitserland altijd wel een goed wielerland geweest, maar tijdens die EPO-jaren schoten de prestaties wel ineens gigantisch omhoog. Alleen de Italianen deden het nog beter in die jaren.Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)![]()
Veel van de meest epische duels zijn uitgevochten op doping, de doping an sich maakt voor mij niet zo veel uit, maar wel het liegen en al het hypocriete gedrag. Dus ik zal niet minder naar het wielrennen kijken.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:15 schreef Jahr00n het volgende:
Kijken jullie nog wielrennen? Al die dopingverhalen heeft het voor mij voorgoed verpest. Ik kijk er nooit mee na.Lol, spijtig dat ik het debat gemist heb, voor dat ene momentje alleen al blijkbaar!quote:Ik vond die wielerfan wel goed: "Ik vind Wennemars ook nog steeds een held als hij hier dopinggebruik zou bekennen."
En dan die kop van Erben.![]()
quote:Breukink over Rasmussen: 'Klootzak alleen uit op geld'
Bewerkt door: redactie − 08/03/13, 07:33 − bron: ANP
Erik Breukink heeft hard uitgehaald naar Michael Rasmussen. De voormalig ploegleider en technisch directeur van de Raboploeg bestrijdt dat hij op de hoogte was van het gebruik van verboden middelen door de Deense renner. Rasmussen zei dit donderdag in de rechtszaal. 'Ik heb hier geen zak mee te maken', zegt Breukink vrijdag in het AD en de Volkskrant.
'Deze man is de afgelopen jaren niets veranderd. Wat een leugenaar. Die klootzak is alleen op geld uit, verschrikkelijk', vervolgt Breukink.
Volgens Breukink heeft hij nooit iets te maken gehad met het dopinggebruik van Rasmussen of met de medische begeleiding. 'Ik heb nooit over bloedzakken met hem gesproken. Ik heb hem alleen opgedragen zich aan de regels te houden, net als alle andere renners. Iedereen gelooft hem nu omdat hij zelf met een bekentenis is gekomen. Maar dit klopt gewoon niet.'"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
http://nos.nl/video/482051-hele-interview-rasmussen.html
`Ik heb Erik Dekker niet genoemd.´
Complete stilte, verrast zijn, en vragen of dit wel een eerlijk antwoord was.
Zelfs in Rusland is het nieuwe wielrennen doorgedrongen:
'Wat er in Nederland nu allemaal gebeurt, moet toch ook een keer stoppen. Of niet? Dat hoop ik tenminste. Als jij en al je collega's nou eens stoppen met praten en schrijven over doping? De wielersport is enorm veranderd, staat er beter voor dan ooit, maar daar hoor ik geen woord over. Stel me vragen over het nieuwe wielrennen, de rest is voor mij geschiedenis.'
Menchov had maar beter zoals altijd zijn mond dicht kunnen houden. Op zich wel grappig hoe de meest overduidelijke dopers precies dezelfde PR praatjes houden als de clean teams.![]()
Daar word ik nu moe van, zo'n (top)renner die dan komt verkondigen om het verleden te laten rusten. Zeg dan maar liever niets. We moeten net doorspitten om het 'o zo goede nieuwe wielrennen' op het rechte pad te houden. Leren uit de fouten uit het verleden, wie weet wat er nog steeds verborgen is (en misschien nog steeds doorgaat). En niet alleen in het wielrennen natuurlijk.![]()
Ik weet dat de mensen in leidende functies bij Rabo destijds de schijn tegen hebben, maar stel nou dat Rasmussen het e.e.a. aan het aandikken is om inderdaad een sterker verhaal te hebben bij de rechtbank. Hij is toch de enige die nu geloofd wordt door de media.quote:![]()
quote:![]()
Een erg felle reactie van Breukink, dat is zowat voor het eerst in z'n hele carriere.
Het zou me niet verbazen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:28 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik weet dat de mensen in leidende functies bij Rabo destijds de schijn tegen hebben, maar stel nou dat Rasmussen het e.e.a. aan het aandikken is om inderdaad een sterker verhaal te hebben bij de rechtbank. Hij is toch de enige die nu geloofd wordt door de media.![]()
Ik denk dat de echte wielerliefhebbers altijd wel blijven kijken. Die wisten ook wel wat er zo'n beetje speelde. Ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat ik nergens over verrast was. Het zijn voornamelijk de successupporters, de mensen die een paar keer per jaar naar het wielrennen kijken die zich nu opeens bedrogen voelenquote:Op donderdag 7 maart 2013 18:15 schreef Jahr00n het volgende:
Kijken jullie nog wielrennen? Al die dopingverhalen heeft het voor mij voorgoed verpest. Ik kijk er nooit mee na.Echt daar moet ik altijd hard om lachen.
En denk je nou echt dat alle voetbalsupporters massaal afhaken als blijkt dat Barcelona en Real ook allemaal massaal aan de doping zaten, net als dat vroeger Beckenbauer, Zidane, Maradona, De Boer en hele selecties van Juventus, Real Sociedad en AC Milan ook vol aan de dope zaten.![]()
Van doping krijg je echt geen betere techniek hoor! Haterquote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:38 schreef TheArt het volgende:
[..]
En denk je nou echt dat alle voetbalsupporters massaal afhaken als blijkt dat Barcelona en Real ook allemaal massaal aan de doping zaten, net als dat vroeger Beckenbauer, Zidane, Maradona, De Boer en hele selecties van Juventus, Real Sociedad en AC Milan ook vol aan de dope zaten.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Naar.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:15 schreef Jahr00n het volgende:
Kijken jullie nog wielrennen? Al die dopingverhalen heeft het voor mij voorgoed verpest. Ik kijk er nooit mee na.
Mensen die nu nooit meer wielrennen zeggen te gaan kijken... Tja. Lekker niet doen dan vooral.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
De waarheid kan hij uiteraard nooit spreken.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
breukink voelt zich in het nauw gedreven.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
in de media niet nee, daar liegen ze bijna allemaal tegen, tuurlijk wist breuking er vanaf.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:31 schreef Steven184 het volgende:
[..]
De waarheid kan hij uiteraard nooit spreken.![]()
Dat zou kunnen, maar het is wel een beetje hetzelfde verhaal als met eerdere bekentenissen. Manzano en Landis werden ook in eerste instantie niet geloofd. Aandachtstrekkers die ontslagen waren en nu op wrange wijze wraak probeerden te nemen. Achteraf bleek dat ze de waarheid hadden gesproken. Is er een voorbeeld van een spijtoptant waarvan later bleek dat zijn uiteindelijke bekentenis niet klopte?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:28 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik weet dat de mensen in leidende functies bij Rabo destijds de schijn tegen hebben, maar stel nou dat Rasmussen het e.e.a. aan het aandikken is om inderdaad een sterker verhaal te hebben bij de rechtbank. Hij is toch de enige die nu geloofd wordt door de media.
In het minimale geval moet Breukink ervan geweten hebben, na alle bekentenissen over de Rabo-ploeg valt dat niet meer geloofwaardig te ontkennen. Hoe groot zijn rol was is nog de vraag, maar als Breukink beweert dat hij er niets van wist dan kunnen we waarschijnlijk wel stellen dat hij daarover in ieder geval liegt. Dat maakt Rasmussen geloofwaardiger. Maar het zou mijn sterk verbazen als uit het onderzoek van Ram/Sorgdrager niet zou blijken dat Rasmussen zijn verhaal bevestigd wordt uit andere hoeken.![]()
En daarom moet men het verleden niet laten rusten maar doorpakken. Enige nadeel is dat Nederland nu een zwarte vlek op de dopinglandkaart wordt.Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."![]()
Juist de toon van Breukink doet me twijfelen, dit is niet des Breukinks. Dit kan een reactie zijn van iemand die in het nauw is gedreven, maar dan verwachtte ik een slimmer antwoord omdat je kan aanvoelen dat het komen gaat. Of het is een reactie van iemand die oprecht geschokt en boos is omdat iemand over hem liegt.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
in de media niet nee, daar liegen ze bijna allemaal tegen, tuurlijk wist breuking er vanaf.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Ik geloof Rasmussen ook best voor een heel deel hoor, daar gaat het niet om. Het is niet zo van helemaal wel of helemaal niet geloven. Het verschil met de andere renners die je noemde, is dat Rasmussen in een rechtszaak verwikkeld zit waar hij een flinke som geld aan over kan houden.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:34 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar het is wel een beetje hetzelfde verhaal als met eerdere bekentenissen. Manzano en Landis werden ook in eerste instantie niet geloofd. Aandachtstrekkers die ontslagen waren en nu op wrange wijze wraak probeerden te nemen. Achteraf bleek dat ze de waarheid hadden gesproken. Is er een voorbeeld van een spijtoptant waarvan later bleek dat zijn uiteindelijke bekentenis niet klopte?
In het minimale geval moet Breukink ervan geweten hebben, na alle bekentenissen over de Rabo-ploeg valt dat niet meer geloofwaardig te ontkennen. Hoe groot zijn rol was is nog de vraag, maar als Breukink beweert dat hij er niets van wist dan kunnen we waarschijnlijk wel stellen dat hij daarover in ieder geval liegt. Dat maakt Rasmussen geloofwaardiger. Maar het zou mijn sterk verbazen als uit het onderzoek van Ram/Sorgdrager niet zou blijken dat Rasmussen zijn verhaal bevestigd wordt uit andere hoeken.
Ik twijfel vooral omdat ik Breukink voor de 1e keer zo fel zie doen. Dat is zijn stijl helemaal niet. Breukink heeft in het verleden ook genoeg beschuldigingen over zich heen gekregen en nooit reageerde hij zo. Daarom dat ik sterk begin te twijfelen aan of alle feiten van Rasmussen wel kloppen en dat hij het e.a.a. niet een beetje beter voor zichzelf maakt dan het in werkelijkheid was.![]()
Die Rasmussen is volgens mij zo ver heen dat de helft van z'n verhalen verzonnen/aangedikt is. Denk ik
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Maar ja, als we dan toch met psychologische analyses bezig zijn. Dat interview met Rasmussen vond ik best een verademing, niet zenuwachtig, zakelijk, draait nergens om heen. Dat klonk niet als een interview met iemand die een beetje aan het bluffen is, maar als iemand die gewoon open de waarheid vertelt.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik geloof Rasmussen ook best voor een heel deel hoor, daar gaat het niet om. Het is niet zo van helemaal wel of helemaal niet geloven. Het verschil met de andere renners die je noemde, is dat Rasmussen in een rechtszaak verwikkeld zit waar hij een flinke som geld aan over kan houden.
Ik twijfel vooral omdat ik Breukink voor de 1e keer zo fel zie doen. Dat is zijn stijl helemaal niet. Breukink heeft in het verleden ook genoeg beschuldigingen over zich heen gekregen en nooit reageerde hij zo. Daarom dat ik sterk begin te twijfelen aan of alle feiten van Rasmussen wel kloppen en dat hij het e.a.a. niet een beetje beter voor zichzelf maakt dan het in werkelijkheid was.
Maar welke feiten vertelt hij dan over Breukink? Hij zegt dat Breukink ervan wist, hem in 2006 vertelde dat ze geen tweede transfusie konden krijgen, en in 2007 dat de ploeg helemaal niet meer ging helpen. Zulke erge beschuldigingen zijn dit ook niet, eigenlijk komt Breukink er nog best goed vanaf uit deze verklaring (hoewel ze op zichzelf beschadigend genoeg zijn om niet meer aan het werk te komen in de sport).![]()
Chicken sandwich.twitter:RichardPlugge twitterde op vrijdag 08-03-2013 om 12:48:21Arrived in Marseille for #ParisNice. @BlancoCycling, let's start with a chicken sandwich and a grand creme while waiting for our transport. reageer retweet
Mooi stukje inderdaad.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:10 schreef marcodej het volgende:
http://nos.nl/video/482051-hele-interview-rasmussen.html
`Ik heb Erik Dekker niet genoemd.´
Complete stilte, verrast zijn, en vragen of dit wel een eerlijk antwoord was.
Ook "Hij fietste toen ook niet erg hard"
Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Kogelstootster Ostapchuk ook in 2005 positief
Vast met terugwerkende kracht minder atletiek bij de NOSDeLuna vindt me dik ;(
Ik ben totaal verrast. Hoe kan dit nou. Geen woorden voor. Ik ga nooit meer kogelstoten kijken. Op de OS zag ze er altijd zo op en top vrouwelijk uit.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:58 schreef rubbereend het volgende:
Kogelstootster Ostapchuk ook in 2005 positief
Vast met terugwerkende kracht minder atletiek bij de NOS![]()
quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:00 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik ben totaal verrast. Hoe kan dit nou. Geen woorden voor. Ik ga nooit meer kogelstoten kijken. Op de OS zag ze er altijd zo op en top vrouwelijk uit.
Maar wat ik me wel afvraag. Waarom acht jaar later pas die hertesten? Hadden ze dat niet eerder kunnen doen?![]()
Dit was de laatste kans he. Dus een paar staaltjes van kogelslingeraars en kogelstoters pakken geeft de meeste kans op een bingoquote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:01 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Maar wat ik me wel afvraag? Waarom acht jaar later pas die hertesten? Hadden ze dat niet eerder kunnen doen?![]()
![]()
Ik moest trouwens gelijk denken aan dit topic: OS / [Atletiek] #21 bolt gaat zo rennenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:01 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Maar wat ik me wel afvraag. Waarom acht jaar later pas die hertesten? Hadden ze dat niet eerder kunnen doen?
Die discussie![]()
![]()
![]()
Maar wat zorgt er dan voor dat ze toen door de mazen van het net glipten en nu alsnog betrapt worden. Zijn die controles dan zo verbeterd?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:03 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dit was de laatste kans he. Dus een paar staaltjes van kogelslingeraars en kogelstoters pakken geeft de meeste kans op een bingo![]()
Dat lijkt me. Zelfde als toen Dekker op dynepo is gepakt. Daarom bewaren ze stalen denk ik.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:07 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Maar wat zorgt er dan voor dat ze toen door de mazen van het net glipten en nu alsnog betrapt worden. Zijn die controles dan zo verbeterd?![]()
Bijna allemaal Wit-Russen ook.
Die Ivan Tikhon trouwens. Wat een recidivist.Betrapt in 2004, 2005, 2008 (maar toen vrijgesproken door een vormfout) en in 2012.
![]()
![]()
Rasmussen heeft die zaken onder ede verklaard, breuking verklaart zijn onschuld in de media, als hij hetzelfde zegt onder ede dan wil ik hem wel geloven maar nu niet, verder is breuking als per 31 dec weg bij die ploeg, dus waarom zou hij zich druk maken.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:37 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Juist de toon van Breukink doet me twijfelen, dit is niet des Breukinks. Dit kan een reactie zijn van iemand die in het nauw is gedreven, maar dan verwachtte ik een slimmer antwoord omdat je kan aanvoelen dat het komen gaat. Of het is een reactie van iemand die oprecht geschokt en boos is omdat iemand over hem liegt.![]()
ach onder ede, Armstrong heeft ook vanalles onder ede verklaardDeLuna vindt me dik ;(
je zet rasmussen op hetzelfde niveau als die psychopaat?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 15:39 schreef rubbereend het volgende:
ach onder ede, Armstrong heeft ook vanalles onder ede verklaard![]()
Geluk dat zijn zaak net verjaard was toen het schandaal losbarstte. Op dat gebied had ie (enigzins berekend) gegokt en gewonnen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 15:39 schreef rubbereend het volgende:
ach onder ede, Armstrong heeft ook vanalles onder ede verklaard![]()
Rasmussen gebruikte psychopatische aantallen dopequote:Op vrijdag 8 maart 2013 15:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je zet rasmussen op hetzelfde niveau als die psychopaat?en was psychopaat qua gewicht
DeLuna vindt me dik ;(
haha, maar had geen leger van 15 advocatenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 15:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Rasmussen gebruikte psychopathische aantallen dopeen was psychopaat qua gewicht
![]()
Ik zou Rasmussen toch eerder neerzetten als psychopaat dan Armstrong.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:03 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik zou Rasmussen toch eerder neerzetten als psychopaat dan Armstrong.
Rasmussen was eerder perfectionistisch tot in het absurde, Armstrong een volbloed psychopaat als het over zijn 'geheimpje' ging.![]()
ben je dan een psychopaat?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 15:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
haha, maar had geen leger van 15 advocatenDeLuna vindt me dik ;(
Eens.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:04 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Rasmussen was eerder perfectionistisch tot in het absurde, Armstrong een volbloed psychopaat als het over zijn 'geheimpje' ging.![]()
Is ook maar een gevoel wat ik bij een persoon heb. Vond Rasmussen altijd maar een enge vent. Bij Armstrong had ik dat minder. Laten we het dan beiden maar psychopaten noemenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:04 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Rasmussen was eerder perfectionistisch tot in het absurde, Armstrong een volbloed psychopaat als het over zijn 'geheimpje' ging..
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Psychopaten zijn meestal niet echt enge mensen. edit oh nee dat zijn sociopatenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Is ook maar een gevoel wat ik bij een persoon heb. Vond Rasmussen altijd maar een enge vent. Bij Armstrong had ik dat minder. Laten we het dan beiden maar psychopaten noemen.
Were making, were making!
Radio Soulwax!![]()
quote:Hans Smits heeft met "grote verbazing" alle dopingberichten rond de Rabobank-wielerploeg tot zich genomen.
Hij zweert tegenover de NOS, met de hand op zijn hart, dat hij nooit iets heeft geweten. "Nooit. Never."
"Ik ben ontluisterd, verontwaardigd en ik voel me beduveld", zegt de voormalig voorzitter van de raad van bestuur van Rabobank. Hij volgde in 1999 Herman Wijffels op en in 2002 - zijn laatste jaar - kondigde hij bij de ploegpresentatie, met Levi Leipheimer als nieuwe aanwinst, aan dat een podiumplaats in de Tour het nieuwe doel moest zijn.
"Elk jaar praat je over de doelstellingen en elk jaar gaven we aan dat het wel volgens de regels moest. Als een renner betrapt werd: eruit. Als er structureel sprake was van doping: stoppen met sponsoring. Nou, dat besprak je elk jaar met de directeur en de ploegleiders. Er is me van hoog tot laag in alle contacten verzekerd dat daar geen sprake van was."
Smits sprak met Leinders
"Ik sprak er met ploegarts Geert Leinders over. In antwoord kreeg ik voortdurend: maak je geen zorgen, we begrijpen het, we willen ook niet de naam van Rabobank door het slijk halen, is niet bij ons het geval, misschien bij andere ploegen, maar niet bij ons", aldus Smits.
"Ik denk terug aan Michael Boogerds zege in La Plagne. Ik reed toen achter hem en we gaven hem heel veel blikjes cola de laatste tien kilometer naar boven. Heel naïef: ik dacht altijd dat hij op cola die Tour-zege had behaald, maar achteraf blijkt het andere cola te zijn geweest."
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+![]()
Als de Rabobank net zo naïef bankiert, hebben hun klanten een groot probleem.quote:"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
'Nooit never' is toch een dubbele ontkenningquote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
Als de Rabobank net zo naïef bankiert, hebben hun klanten een groot probleem.![]()
![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
"Nooit. Never." nietquote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:57 schreef debeterebob het volgende:
[..]
'Nooit never' is toch een dubbele ontkenning
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
![]()
Bron: http://www.itftennis.com/antidoping/statistics/data.aspx
Bron: http://tennishasasteroidp(...)statistics.html#more
Zie bovenstaande link ook voor aantal controles van andere tennissers.![]()
Nu begin ik ineens ook te snappen waarom Remmert Wielinga 1 DL zo goed met de besten mee reed en daarna niet eens meer het peleton kon bijhouden![]()
peletonvrees my ass
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
good findquote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:02 schreef TargaFlorio het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zie bovenstaande link ook voor aantal controles van andere tennissers.![]()
![]()
Wat ik wel raar vind is dat ze dus niet precies weten hoeveel tests per sporter uitgevoerd zijn.
B.v. Federer is 4 tot 6 keer in competitie getest en 1 tot 3 keer buiten competitie.
Of begrijp ik het verkeerd?![]()
dat zijn dus de categorieën:quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:28 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat ik wel raar vind is dat ze dus niet precies weten hoeveel tests per sporter uitgevoerd zijn.
B.v. Federer is 4 tot 6 keer in competitie getest en 1 tot 3 keer buiten competitie.
Of begrijp ik het verkeerd?
1-3
4-6
7+
En Nadal hebben ze in het vizier met de hoogste ooc![]()
Categorie waarvan?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat zijn dus de categorieën:
1-3
4-6
7+
En Nadal hebben ze in het vizier met de hoogste ooc![]()
183 bloedtestenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:02 schreef TargaFlorio het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zie bovenstaande link ook voor aantal controles van andere tennissers.
DeLuna vindt me dik ;(
logisch, die heeft maar een half jaartje in competition gespeeldquote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat zijn dus de categorieën:
1-3
4-6
7+
En Nadal hebben ze in het vizier met de hoogste oocDeLuna vindt me dik ;(
Die aantallen worden bewust niet naar buiten gebracht. Een aantal jaren terug is dat per ongeluk wel gedaan, waardoor je precies kon zien wie er wanneer, waar en waarop getest was. Daaruit kon je onder meer afleiden dat er van het toch al minieme aantal OoC-controles een hoop geskipped werden.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:28 schreef TargaFlorio het volgende:
Of begrijp ik het verkeerd?![]()
Gaat het bij die OOC om het aantal effectief uitgevoerde controles of gewoon over het aantal pogingen dat ze gedaan hebben?The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Nee joh, tennis heeft geen geloofwaardigheidsprobleem. #feitquote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:15 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik ben benieuwd of de NOS hier ook een kritische reportage aan gaat wijden.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Je gunt ze het toch niet dat zo over 2 of 3 jaar opnieuw het boetekleed aan moeten trekken omdat blijkt dat ze naief over een sport bericht hebben?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nee joh, tennis heeft geen geloofwaardigheidsprobleem. #feit![]()
Gemiste tests worden daar niet meer in meegenomen volgens mij. In 2009 kwam dat document online waarin je precies kon zien wie er wanneer een test gemist had. Werd bijna meteen weer verwijderd maar is nog wel te vinden.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gaat het bij die OOC om het aantal effectief uitgevoerde controles of gewoon over het aantal pogingen dat ze gedaan hebben?![]()
Het zou wel vervelend voor ze zijn als ze nóg journalistieker, zakelijker en kritischer moeten worden. Dat gun je niemand.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Je gunt ze het toch niet dat zo over 2 of 3 jaar opnieuw het boetekleed aan moeten trekken omdat blijkt dat ze naief over een sport bericht hebben?Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Rasmussen had m.i. een obsessief compulsieve stoornis. Armstrong voldoet aan praktisch alle kenmerken van een psychopaat.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:03 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik zou Rasmussen toch eerder neerzetten als psychopaat dan Armstrong.![]()
Een leiding die dit soort risicovolle, want betrapt worden op doping is voor het hele team een probleem, activiteiten van werknemers niet in de gaten houdt vind ik eigenlijk heel erg ongeloofwaardig. Het zou hetzelfde zijn als dat de directie van Rabobank zelf niet wist dat ze woekerhypotheken verkochten, dat kan natuurlijk niet omdat je als bedrijf verantwoordelijk bent voor wat je verkoopt. De voormalig leiding bij Rabobank, zowel het team als de bank zelf, doet alsof het team een soort duiventil was waar elke wielrenner die lid was van het team in en uit kon vliegen. Ik geloof daar echt helemaal niks van, het lijkt mij bijzonder sterk dat het er in de ploegsport die wielrennen is er zo ongecoördineerd aan toe gaat, zeker als het om iets zo risicovol als doping gaat.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:28 schreef TheArt het volgende:
Ik weet dat de mensen in leidende functies bij Rabo destijds de schijn tegen hebben, maar stel nou dat Rasmussen het e.e.a. aan het aandikken is om inderdaad een sterker verhaal te hebben bij de rechtbank. Hij is toch de enige die nu geloofd wordt door de media.![]()
Ik kom er net achter dat ik waarschijnlijk positief getest zou worden op doping op dit moment.
2 weken geleden ben ik op wintersport door mijn rug gegaan en heb ik een spuit corticosteroiden gehad. Dit om de ontsteking tegen te gaan. Als ik zoek op internet heb ik gevonden dat het alleen m medische redenen gebruikt mag worden en wel alleen tegen astma.
Ik ben geen topsporter dus totaal niet boeiend, maar ik bedacht me net ineens dat het wel heel makkelijk is om verboden middelen in je lichaam te krijgen.
Ik kwam bij de dokter al daar en zonder vragen of vertellen had ik ineens een spuit in mijn donder.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"![]()
Reken maar dat de directie van banken vaak geen fluit snapte van al die derivaten etc. Maar goed, natuurlijk wist Breukink heus wel dat Rasmussen doping gebruikte. Dat hoeft niet te betekenen dat Breukink tot in de details op de hoogte was van alles wat Rasmussen deed.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 01:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een leiding die dit soort risicovolle, want betrapt worden op doping is voor het hele team een probleem, activiteiten van werknemers niet in de gaten houdt vind ik eigenlijk heel erg ongeloofwaardig. Het zou hetzelfde zijn als dat de directie van Rabobank zelf niet wist dat ze woekerhypotheken verkochten, dat kan natuurlijk niet omdat je als bedrijf verantwoordelijk bent voor wat je verkoopt. De voormalig leiding bij Rabobank, zowel het team als de bank zelf, doet alsof het team een soort duiventil was waar elke wielrenner die lid was van het team in en uit kon vliegen. Ik geloof daar echt helemaal niks van, het lijkt mij bijzonder sterk dat het er in de ploegsport die wielrennen is er zo ongecoördineerd aan toe gaat, zeker als het om iets zo risicovol als doping gaat.![]()
http://www.nusport.nl/dop(...)valste-attesten.html
Fotootje van Boogerd erbij. Had niet door dat daar iets tegen gedaan is, was altijd wel typerend dat 90% van het wielerpeloton last had van astma
.
![]()
daarom vind ik ook dat die TUE's gepubliceerd moeten worden, niet per renner maar de totalen.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 13:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Fotootje van Boogerd erbij. Had niet door dat daar iets tegen gedaan is, was altijd wel typerend dat 90% van het wielerpeloton last had van astma
.
![]()
quote:Op zaterdag 9 maart 2013 13:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
.
quote:''Zo is het voorgekomen dat er ploegen van negen renners aan de start van een grote wielerronde stonden, die allemaal een attest van cortisonengebruik op zak hadden. Dan start je dus feitelijk met negen geblesseerde renners aan zo'n loodzware wedstrijd.''
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
Dit was toch min of meer al jaren bekend, zeker dat gesjoemel met attestenDeLuna vindt me dik ;(
Voetballers met kleine pijntjes krijgen toch ook vaak een injectie met cortisonen? Daar hoor je nooit wat over.![]()
Hoe zit het dan met andere sporten, Ram kan wel zeggen "is gebeurd" maar voor hetzelfde geld gebeurt het nog steeds.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 13:44 schreef rubbereend het volgende:
Dit was toch min of meer al jaren bekend, zeker dat gesjoemel met attesten![]()
Omdat je bij het voetbal natuurlijk niets aan doping hebt.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 13:48 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Voetballers met kleine pijntjes krijgen toch ook vaak een injectie met cortisonen? Daar hoor je nooit wat over.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
in alle sporten wordt/werd gebruikt dus zal in andere sporten wel gebruikt worden. En anders is dit goede reclamequote:Op zaterdag 9 maart 2013 13:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met andere sporten, Ram kan wel zeggen "is gebeurd" maar voor hetzelfde geld gebeurt het nog steeds.DeLuna vindt me dik ;(
Dit is toch niet verrassend? Zal in andere sporten zoals zwemmen, atletiek, enz. niet anders zijn.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 13:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
.
![]()
Kwam ik tegen op een Belgisch forum.
Weet eig niet of ik het moet posten om weer eenzelfde discussie te beginnen. Maar ja, het is ondertussen deel van het wielrennen zeker.
Deze week op men stage gehoord van een dokter/prof ( ga bewust geen namen geven ) die meewerkt aan internationaal onderzoek over anemie bij kankerpatiënten dat het hele team Sky op een nieuw -oraal, maw in pilvorm- EPO rijdt. Het nieuwe EPO zorgt er eig ( in het kort ) voor dat uw eigen gentranscriptie opgereguleerd wordt en dus maw uw lichaamseigen erythopoiëtine(EPO)-aanmaak stijgt. Zoiezo nog ontraceerbaar aangezien er geen lichaamsvreemde stoffen in het bloed komen, er is wel gentranscriptie manipulatie. Echte genmanipulatie is het niet, want dat op zich zou in principe wel weer traceerbaar kunnen worden binnen enkele jaren. Daarnaast zit het onderzoek naar deze nieuwe vormen pas in de 2e testfase ( van de 4 fasen voor een product op de markt komt ). En dus is het nog verre van officieel op de markt en wie weet komt het nooit op de markt. Laat staan dat er al dopingtesten naar zijn. En omdat ze er nu nog niet zijn, zal het ook nooit traceerbaar worden denk ik, wat het grote verschil is met de vorige generatie doping.
Op zich blijft dat met de bloedpaspoorten wel een probleem. Uw hematocriet of aantal rode bloedcellen per volume bloed gaat namelijk stijgen en dat is makkelijk zichtbaar op labo's. Alleen kun je op een natuurlijke wijze ook -weliswaar in mindere mate- uw hematocriet beïnvloeden door hoogtestages. Maw uw hematocriet (hct) stijgt op natuurlijke wijze én met het nieuwe ontraceerbare oraal EPO.
Volgens mij ( ben totaal geen expert natuurlijk, heb wel wat voorkennis en heb de voorbije week wat zitten opzoeken ) ligt de clu daarin dat ze ervoor zorgen dat hun hct net dat tikkeltje sneller stijgt dan op natuurlijke wijze, maar ook niet te veel zodat ze het nog op genetisch 'talent' kunnen steken.
Na een hoogtestage gaat uw hct zich geleidelijk aan normaliseren naar zijn normalere lagere basiswaarde, door het oraal EPO verder te nemen proberen ze deze daling af te remmen zodat men langer op hun hogere waardes kan blijven. Opnieuw ligt hier wel de truuk in dat het nog natuurlijk verklaarbaar moet zijn. Nu ja, er zijn nog wel heel wat truukskes.
Wat doet Team Sky nu reeds enkele jaren? Jip, nieuwe 'trainings'technieken waarbij ze lang op hoogtestage gaan ipv wedstrijden rijden als voorbereiding.
Ik wou dit gewoon even kwijt, geen idee of jullie er nood aan hebben. Zelf ben ik ook fervent wielerfan en ben ik die dopingverhalen beu. Maar tegenwoordig kan je er niet meer om heen jammer genoeg.
Team Sky zal hier dan ook mee wegkomen, het zal naar mijn inziens nooit traceerbaar worden. Enkel via bekentenissen zoals de zaak Armstrong zal dit mogelijks uitkomen de volgende jaren.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
quote:Op zaterdag 9 maart 2013 13:44 schreef rubbereend het volgende:
Dit was toch min of meer al jaren bekend, zeker dat gesjoemel met attestenKlopt, de nieuwswaarde voor mij lag in het feit dat hier nu dus iets tegen gedaan wordt.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:05 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit is toch niet verrassend? Zal in andere sporten zoals zwemmen, atletiek, enz. niet anders zijn.![]()
het nieuwe CERAquote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:06 schreef Pedroso het volgende:
Weet eig niet of ik het moet posten om weer eenzelfde discussie te beginnen. Maar ja, het is ondertussen deel van het wielrennen zeker.
Deze week op men stage gehoord van een dokter/prof ( ga bewust geen namen geven ) die meewerkt aan internationaal onderzoek over anemie bij kankerpatiënten dat het hele team Sky op een nieuw -oraal, maw in pilvorm- EPO rijdt. Het nieuwe EPO zorgt er eig ( in het kort ) voor dat uw eigen gentranscriptie opgereguleerd wordt en dus maw uw lichaamseigen erythopoiëtine(EPO)-aanmaak stijgt. Zoiezo nog ontraceerbaar aangezien er geen lichaamsvreemde stoffen in het bloed komen, er is wel gentranscriptie manipulatie. Echte genmanipulatie is het niet, want dat op zich zou in principe wel weer traceerbaar kunnen worden binnen enkele jaren. Daarnaast zit het onderzoek naar deze nieuwe vormen pas in de 2e testfase ( van de 4 fasen voor een product op de markt komt ). En dus is het nog verre van officieel op de markt en wie weet komt het nooit op de markt. Laat staan dat er al dopingtesten naar zijn. En omdat ze er nu nog niet zijn, zal het ook nooit traceerbaar worden denk ik, wat het grote verschil is met de vorige generatie doping.
Op zich blijft dat met de bloedpaspoorten wel een probleem. Uw hematocriet of aantal rode bloedcellen per volume bloed gaat namelijk stijgen en dat is makkelijk zichtbaar op labo's. Alleen kun je op een natuurlijke wijze ook -weliswaar in mindere mate- uw hematocriet beïnvloeden door hoogtestages. Maw uw hematocriet (hct) stijgt op natuurlijke wijze én met het nieuwe ontraceerbare oraal EPO.
Volgens mij ( ben totaal geen expert natuurlijk, heb wel wat voorkennis en heb de voorbije week wat zitten opzoeken ) ligt de clu daarin dat ze ervoor zorgen dat hun hct net dat tikkeltje sneller stijgt dan op natuurlijke wijze, maar ook niet te veel zodat ze het nog op genetisch 'talent' kunnen steken.
Na een hoogtestage gaat uw hct zich geleidelijk aan normaliseren naar zijn normalere lagere basiswaarde, door het oraal EPO verder te nemen proberen ze deze daling af te remmen zodat men langer op hun hogere waardes kan blijven. Opnieuw ligt hier wel de truuk in dat het nog natuurlijk verklaarbaar moet zijn. Nu ja, er zijn nog wel heel wat truukskes.
Wat doet Team Sky nu reeds enkele jaren? Jip, nieuwe 'trainings'technieken waarbij ze lang op hoogtestage gaan ipv wedstrijden rijden als voorbereiding.
Ik wou dit gewoon even kwijt, geen idee of jullie er nood aan hebben. Zelf ben ik ook fervent wielerfan en ben ik die dopingverhalen beu. Maar tegenwoordig kan je er niet meer om heen jammer genoeg.
Team Sky zal hier dan ook mee wegkomen, het zal naar mijn inziens nooit traceerbaar worden. Enkel via bekentenissen zoals de zaak Armstrong zal dit mogelijks uitkomen de volgende jaren.
SPT / Doping #51 Bijltjesdag bij Sky
[ Bericht 1% gewijzigd door THEFXR op 09-03-2013 14:22:59 ]![]()
Interessant, maar helaas speculatiefquote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:06 schreef Pedroso het volgende:
Team Sky zal hier dan ook mee wegkomen, het zal naar mijn inziens nooit traceerbaar worden. Enkel via bekentenissen zoals de zaak Armstrong zal dit mogelijks uitkomen de volgende jaren.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
In lijn met wat Peter Van Eenoo afgelopen zomer zei;quote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:06 schreef Pedroso het volgende:
Team Sky zal hier dan ook mee wegkomen, het zal naar mijn inziens nooit traceerbaar worden. Enkel via bekentenissen zoals de zaak Armstrong zal dit mogelijks uitkomen de volgende jaren.Bronquote:‘Tot de categorie van peptidehormonen behoren epo, groeihormoon, HCG,... Het zijn hormonen die iets aanmaken in ons lichaam. Het ene zorgt voor rode bloedcellen, het andere voor spiermassa, nog een ander voor het cortisonegehalte, enzovoort. Simpel voorbeeld: er zijn peptidehormonen die de aanmaak van groeihormoon stimuleren. Atleten pakken dus niet langer groeihormoon, maar datgene wat het aanmaakt, de peptide. Op zich zijn die niet extreem moeilijk detecteerbaar. Het grote probleem is dat er een hele waaier op de markt komt. Niet binnen tien jaar, niet binnen vijf jaar, nú. Het gaat over een enorm aantal producten, die we allemaal apart gaan moeten ontleden. En dat is heel moeilijk bij te houden.'
Daarom is de dopingstrijd ook gebaat bij een flinke financiële injectie, maar die zal er wel niet komen.![]()
ik geloof het meer dan wat SKY zelf zegt.quote:
Verder lijkt het mij goedkoper en effectiever om de ploegartsen maar af te schaffen, dan zich maar continue op veel en strenger testen te richten.![]()
Dat lost natuurlijk niets op.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik geloof het meer dan wat SKY zelf zegt.
Verder lijkt het mij goedkoper en effectiever om de ploegartsen maar af te schaffen, dan zich maar continue op veel en strenger testen te richten.![]()
meer dan je denktquote:Op zaterdag 9 maart 2013 15:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat lost natuurlijk niets op.![]()
Niets is overdreven, maar ik zou het zeker niet in plaats van meer & strenger testen doen. Als je ziet wat die externe dopingdokters aan klandisie hebben, daar is geen ploegarts voor nodig.quote:![]()
klopt ook, maar een schakel er tussen uit halen, werpt weer een hogere drempel op.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 15:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Niets is overdreven, maar ik zou het zeker niet in plaats van meer & strenger testen doen. Als je ziet wat die externe dopingdokters aan klandisie hebben, daar is geen ploegarts voor nodig.
het lijkt mij dat er weinig rek in zit mbt strenger testen.![]()
Ik vraag me ook af of meer geld de oplossing is. Misschien helpt het wel, maar ik vraag me af of het bestrijden van doping iets is waar een gemeenschap nu geld in moet gaan pompen, zijn er dan geen betere bestemmingen voor dat geld, is dat echt zo belangrijk?
Al weet ik niet wat dan een betere oplossing zou zijn, misschien de dokters zo hard aanpakken dat die niet meer aan doping durven beginnen.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
quote:Op zaterdag 9 maart 2013 15:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
klopt ook, maar een schakel er tussen uit halen, werpt weer een hogere drempel op.
het lijkt mij dat er weinig rek in zit mbt strenger testen.Nou het verhaal van dat hoofd van het dopinglaboratorium van UZ Gent is dus dat er een hele stroom aan nieuwe producten in de testfase in omloop zijn, producten die de natuurlijke aanmaak van behulpzame hormonen stimuleren. Die producten zijn best op te sporen, maar het kost natuurlijk even tijd (en geld) om van een dopingproduct de juiste test op te stellen. En aangezien het er zo veel zijn, is het onmogelijk dat allemaal te doen met de huidige middelen. Dus in die zin is meer geld zeker (een) oplossing.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 15:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vraag me ook af of meer geld de oplossing is. Misschien helpt het wel, maar ik vraag me af of het bestrijden van doping iets is waar een gemeenschap nu geld in moet gaan pompen, zijn er dan geen betere bestemmingen voor dat geld, is dat echt zo belangrijk?
Al weet ik niet wat dan een betere oplossing zou zijn, misschien de dokters zo hard aanpakken dat die niet meer aan doping durven beginnen.
Geld dat betaald moet worden door de (wieler)teams natuurlijk, niet door de gemeenschap. Vaughters en Spekenbrink zijn iig voor.![]()
Wat vinden jullie bijv van een Sven Kramer? Die schaatst ook als een malle. Gewoon natuurlijk of toch iets minder?![]()
Net zoals er bijvoorbeeld in de Formule 1 dingen getest worden die later in personenauto's ook zitten mogen we sommige ploegen ook wel dankbaar zijn dan ze de werking van medicijnen voor ons testen zodat ze later in de gezondheidszorg gebruikt kunnen worden.
tja zo kan je alles verdacht denken. Maar niet alleen toppers gebruiken doping, ook de lagen eronder, dat bleek wel uit het wielrennen.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:28 schreef Pino112 het volgende:
Wat vinden jullie bijv van een Sven Kramer? Die schaatst ook als een malle. Gewoon natuurlijk of toch iets minder?DeLuna vindt me dik ;(
Ik verdenk hem opzich niet, ben gewoon benieuwd naar jullie mening omdat het de laatste tijd toch wel in het nieuws is dat er nog genoeg sporten meer zijn waar doping gebruikt wordt buiten het wielrennen om.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:31 schreef rubbereend het volgende:
[..]
tja zo kan je alles verdacht denken. Maar niet alleen toppers gebruiken doping, ook de lagen eronder, dat bleek wel uit het wielrennen.![]()
tja ik durf nergens meer mn hand voor in het vuur te stekenquote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:33 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik verdenk hem opzich niet, ben gewoon benieuwd naar jullie mening omdat het de laatste tijd toch wel in het nieuws is dat er nog genoeg sporten meer zijn waar doping gebruikt wordt buiten het wielrennen om.
DeLuna vindt me dik ;(
Matschiner verklaarde toch dat hij ook aan een andere tak van sport doping aan Nederlanders leverde, en dat we zelf wel konden bedenken wat dat was? Schaatsen was daar het eerste wat in mij opkwam.![]()
dat interesseerde hem toch niet?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:58 schreef Sautor het volgende:
Matschiner verklaarde toch dat hij ook aan een andere tak van sport doping aan Nederlanders leverde, en dat we zelf wel konden bedenken wat dat was? Schaatsen was daar het eerste wat in mij opkwam.DeLuna vindt me dik ;(
Schaatsen interesseerde hem niet. Het was atletiek.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:58 schreef Sautor het volgende:
Matschiner verklaarde toch dat hij ook aan een andere tak van sport doping aan Nederlanders leverde, en dat we zelf wel konden bedenken wat dat was? Schaatsen was daar het eerste wat in mij opkwam."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Atletiek met oa Vroemen en Herzogquote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:58 schreef Sautor het volgende:
Matschiner verklaarde toch dat hij ook aan een andere tak van sport doping aan Nederlanders leverde, en dat we zelf wel konden bedenken wat dat was? Schaatsen was daar het eerste wat in mij opkwam.![]()
Waar komt dat geld van de ploegen vandaan, van sponsors, die krijgen weer geld door verkoop van producten aan consumenten en die betalen weer een hogere prijs dan nodig.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 16:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
Nou het verhaal van dat hoofd van het dopinglaboratorium van UZ Gent is dus dat er een hele stroom aan nieuwe producten in de testfase in omloop zijn, producten die de natuurlijke aanmaak van behulpzame hormonen stimuleren. Die producten zijn best op te sporen, maar het kost natuurlijk even tijd (en geld) om van een dopingproduct de juiste test op te stellen. En aangezien het er zo veel zijn, is het onmogelijk dat allemaal te doen met de huidige middelen. Dus in die zin is meer geld zeker (een) oplossing.
Geld dat betaald moet worden door de (wieler)teams natuurlijk, niet door de gemeenschap. Vaughters en Spekenbrink zijn iig voor.
het komt altijd bij de gewone mens vandaan, dat geld.![]()
natuurlijk gebruikt hij doping, net zoals al die anderen waar hij tegen schaatst, dus hij wint gewoon eerlijk.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:33 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik verdenk hem opzich niet, ben gewoon benieuwd naar jullie mening omdat het de laatste tijd toch wel in het nieuws is dat er nog genoeg sporten meer zijn waar doping gebruikt wordt buiten het wielrennen om.![]()
TVM he. En nu ook Ireen Wüst structureel goed presteert, zou het me niet verbazen als ze daar doping gebruiken. Ze hadden toch ook eerst zo'n Russische ploegartsquote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:28 schreef Pino112 het volgende:
Wat vinden jullie bijv van een Sven Kramer? Die schaatst ook als een malle. Gewoon natuurlijk of toch iets minder?
Erben Wennemars, ex-TVM, verdedigt trouwens zo opzichtig hard het standpunt dat in schaatsen geen doping gebruikt wordt. Kan niet anders of hij heeft ook wat wedstrijdjes gewonnen met hulp van verboden middelen.
Dat laatste ben ik niet helemaal eens.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
natuurlijk gebruikt hij doping, net zoals al die anderen waar hij tegen schaatst, dus hij wint gewoon eerlijk.
In het wielrennen zie je ook dat de beste doping naar de toppers ging, en de knechten ook wel doping kregen, maar minder structureel. Zie rabo. En doping hoeft op elk lichaam hetzelfde te werken. Dosis x leidt niet bij elke persoon tot dezelfde prestatieverbetering. Dus het level playing field is nooit gelijk.
Maar het kan zijn dat Kramer minder profiteert van doping dan anderen, of juist meer, maar talent moet je hebben.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.![]()
Als de records in schaatsen niet meer verbroken worden, kijkt er geen hond meer, dus ze blijven zoeken naar de performance, verder is schaatsen nauw verwant aan wielrennen, dus de overgang van producten is sneller.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik niet helemaal eens.
In het wielrennen zie je ook dat de beste doping naar de toppers ging, en de knechten ook wel doping kregen, maar minder structureel. Zie rabo. En doping hoeft op elk lichaam hetzelfde te werken. Dosis x leidt niet bij elke persoon tot dezelfde prestatieverbetering. Dus het level playing field is nooit gelijk.
Maar het kan zijn dat Kramer minder profiteert van doping dan anderen, of juist meer, maar talent moet je hebben.![]()
Denk ik ook hoor, daarom vertrouw ik schaatsen ook niet, kramer evenmin. Alleen is er geen sprake van een level playing field imo.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 20:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Als de records in schaatsen niet meer verbroken worden, kijkt er geen hond meer, dus ze blijven zoeken naar de performance, verder is schaatsen nauw verwant aan wielrennen, dus de overgang van producten is sneller.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.![]()
schaatsen is een technische sport hequote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:16 schreef Falco het volgende:
TVM he. En nu ook Ireen Wüst structureel goed presteert, zou het me niet verbazen als ze daar doping gebruiken. Ze hadden toch ook ee![]()
![]()
Ohja klopt! Prestatieverhogende middelen hebben dan totaal geen zinquote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:33 schreef Evertjan het volgende:
[..]
schaatsen is een technische sport he
Schaatsen, de sport waar de medische attesten als zoete broodjes over de toonbank gaan."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
http://www.cyclingnews.co(...)-secrets-at-team-skyquote:When asked the secret of Team Sky's success, Froome said: "There's no secret. It's just continuing to work the way we worked in the last few years: training, measuring the training and going back and doing it again. There's not too much to it. It's about getting the basics right," he said, citing Team Sky's group training camps at altitude as just one example of the extra work they do as a team.
"Every team has its ways of doing things and maybe we're a little bit more particular about our training and stuff. But I haven't been to other teams to see exactly what they're doing."
Weten we dat ook weer, de discussie over Sky is dus niet meer nodig. Geen geheimen, gewoon de basics in orde hebben. Al die andere ploegen prutsen maar wat aan.![]()
Dat is wel een beetje vergezocht he? Maar wie zegt dat de sponsorbudgetten ervoor omhoog moeten? Met gelijke sponsorbudgetten en een iets andere verdeling van de kosten komt het misschien wel bij de wielrenners vandaan. Of misschien wel bij de bonussen van de topmannen van de sponsors. En alsnog, als de consument bereid is meer te betalen voor een Garmin, dan is daar niets mis mee toch? Het is niet dat alle sponsors in het wielrennen monopolist zijn in hun markt, dus het zou hun positie alleen maar verslechteren, die paar cent dat hun product dan duurder wordtquote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Waar komt dat geld van de ploegen vandaan, van sponsors, die krijgen weer geld door verkoop van producten aan consumenten en die betalen weer een hogere prijs dan nodig.
het komt altijd bij de gewone mens vandaan, dat geld..
![]()
Revolutionair!quote:citing Team Sky's group training camps at altitude as just one example of the extra work they do as a team.
Dat doet geen enkele andere ploeg, hoe komen ze erop bij Sky!
Briljant!
Ik geloof Sky nu helemaal, als ze zó anders bezig zijn dan de andere ploegen dan verklaart dat de prestaties natuurlijk.
Wow, trainingskampen op hoogte. Ik ben nog steeds flabbergasted.![]()
Dat peptiden verhaal is natuurlijk wel wat vaag, al geloof ik er wel in dat de volgende generatie middelen in die hoek gezocht moet worden, want dat is gewoon mogelijk wat er beschreven wordt ja.
Wat betreft het kiezen voor 'andere' voorbereidingen dan de klassieke ploegen doen, dat vind ik inderdaad echt een hilarisch argument en ook nogal verdacht. Zowel het feit dat ver weg gaan zitten out of competition controles moeilijker maakt (plus, het is nogal makkelijk om evt. vluchten te checken naar een eiland als namen van controleurs bekend zijn en evt. wat extra tijd te hebben om 'negatieve tests' te fabriceren).
Maar ze doen het in mijn ogen vooral omdat ze met die hoogtestages een excuus fabriceren voor eventuele fluctuaties in het bloedpaspoort. Sky weet dondersgoed dat er amper zaken worden gestart, alleen als er overduidelijke fluctuaties inzitten en dan nog worden de grootste verdachten amper geschorst (zie een zaak Barredo...). Oftewel je kan jezelf redelijk tot goed prepareren, je schuift enige onzekerheid in je bloedprofielen af op die 'revolutionaire voorbereiding op hoogte' en omdat de UCI niet de kennis heeft en niet de ballen (en soms ook niet de wil) om vaker zaken op basis van het bloedpaspoort te openen, is de pakkans nihil als altijd.
Het bloedpaspoort is wat dat betreft ook niet echt een sterk middel, want stel de UCI opent een zaak tegen een Richie Porte op basis van z'n bloedpaspoort, dan weet ik zeker dat er een leger van advocaten van Sky vol in de aanval gaat, de methoden en kennis van de UCI in twijfel trekt en een zaak tegen de UCI start wegens smaad of zo. Oftewel, lekker in de aanval gaan als je geloofwaardigheid in twijfel wordt getrokken, nog een tactiek die US Postal ook veelvuldig toepastte in het verleden...En zolang de experts niet voor de UCI werken is hun strijd kansloos, zeker omdat het bloedpaspoort ook nooit een makkelijke veroordeling is op basis van een positieve test, maar je op een hellend vlak van probabilities, geloofwaardigheid, baseline-profiles etc. terecht komt wat juridisch erg lastig is, anders was een Barredo ook wel sneller definitief geschorst...
Jack does it in real time...![]()
ik vermoed dat ze rondere wielen hebben, lasergestuurd gemaakt, verder hebben ze f1 bandjes die net 300 km meegaan, van zachter rubber dus meer grip in de bochten en regen.quote:Op zondag 10 maart 2013 11:22 schreef Ericr het volgende:
[..]
http://www.cyclingnews.co(...)-secrets-at-team-sky
Weten we dat ook weer, de discussie over Sky is dus niet meer nodig. Geen geheimen, gewoon de basics in orde hebben. Al die andere ploegen prutsen maar wat aan.
ook nog een ketting van titanium wat bijdraagt aan de energie overdracht, ook nog een pignon gedoopt in teflon.![]()
Daarop volgend betalen ploegen aan de UCI voor jeugdopleidingen, positieve test voor 1 van onze renners, dan gaat de geld kraan dicht.quote:Op zondag 10 maart 2013 12:06 schreef DeeBee het volgende:
Dat peptiden verhaal is natuurlijk wel wat vaag, al geloof ik er wel in dat de volgende generatie middelen in die hoek gezocht moet worden, want dat is gewoon mogelijk wat er beschreven wordt ja.
Wat betreft het kiezen voor 'andere' voorbereidingen dan de klassieke ploegen doen, dat vind ik inderdaad echt een hilarisch argument en ook nogal verdacht. Zowel het feit dat ver weg gaan zitten out of competition controles moeilijker maakt (plus, het is nogal makkelijk om evt. vluchten te checken naar een eiland als namen van controleurs bekend zijn en evt. wat extra tijd te hebben om 'negatieve tests' te fabriceren).
Maar ze doen het in mijn ogen vooral omdat ze met die hoogtestages een excuus fabriceren voor eventuele fluctuaties in het bloedpaspoort. Sky weet dondersgoed dat er amper zaken worden gestart, alleen als er overduidelijke fluctuaties inzitten en dan nog worden de grootste verdachten amper geschorst (zie een zaak Barredo...). Oftewel je kan jezelf redelijk tot goed prepareren, je schuift enige onzekerheid in je bloedprofielen af op die 'revolutionaire voorbereiding op hoogte' en omdat de UCI niet de kennis heeft en niet de ballen (en soms ook niet de wil) om vaker zaken op basis van het bloedpaspoort te openen, is de pakkans nihil als altijd.
Het bloedpaspoort is wat dat betreft ook niet echt een sterk middel, want stel de UCI opent een zaak tegen een Richie Porte op basis van z'n bloedpaspoort, dan weet ik zeker dat er een leger van advocaten van Sky vol in de aanval gaat, de methoden en kennis van de UCI in twijfel trekt en een zaak tegen de UCI start wegens smaad of zo. Oftewel, lekker in de aanval gaan als je geloofwaardigheid in twijfel wordt getrokken, nog een tactiek die US Postal ook veelvuldig toepastte in het verleden...En zolang de experts niet voor de UCI werken is hun strijd kansloos, zeker omdat het bloedpaspoort ook nooit een makkelijke veroordeling is op basis van een positieve test, maar je op een hellend vlak van probabilities, geloofwaardigheid, baseline-profiles etc. terecht komt wat juridisch erg lastig is, anders was een Barredo ook wel sneller definitief geschorst...
![]()
Hein Verbrugghe vanmiddag bij Studio Sport, rond 17:00Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
Erben riep op tot het hertesten van alle oude stalen en hij zij dat hij ind e rij stond om alsnog zijn gouden medaille op te halen mocht er doping zijn gebruikt door de winnaarquote:Op donderdag 7 maart 2013 18:39 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat zou kunnen en dan ben ik abuis geweest.Rintje zei het in ieder geval wel bij die twee Jakhalzen in hun sportprogramma
![]()
![]()
![]()
Lance gaf geld zodat de UCI een machine kon kopen om EPO op te kunnen sporen.quote:Op zondag 10 maart 2013 13:12 schreef KilgoreTrout het volgende:
[..]
Erben riep op tot het hertesten van alle oude stalen en hij zij dat hij ind e rij stond om alsnog zijn gouden medaille op te halen mocht er doping zijn gebruikt door de winnaar![]()
hij was dus ook nog een matennaaierquote:Op zondag 10 maart 2013 13:14 schreef OProg het volgende:
[..]
Lance gaf geld zodat de UCI een machine kon kopen om EPO op te kunnen sporen.![]()
![]()
eens kijken op de NOS gaat doorzagen om ze laten hem rustig alles aan elkaar liegen ala Kuipers?quote:Op zondag 10 maart 2013 13:12 schreef franklop het volgende:
Hein Verbrugghe vanmiddag bij Studio Sport, rond 17:00![]()
En dan kon het nog erger want toen Lance de UCI ging bellen dat Hammilton aan de dope zat toen hij er uit was gereden op de Mont Ventoux in de Dauphiné Libéré.quote:
Landis was de snitch die Hamilton dit vertelde, toen alquote:Op zondag 10 maart 2013 13:21 schreef OProg het volgende:
[..]
En dan kon het nog erger want toen Lance de UCI ging bellen dat Hammilton aan de dope zat toen hij er uit was gereden op de Mont Ventoux in de Dauphiné Libéré.![]()
![]()
Wennermars begint me steeds meer tegen te staan. Hij moet wel erg zeker van zijn zaak zijn.quote:Op zondag 10 maart 2013 13:12 schreef KilgoreTrout het volgende:
[..]
Erben riep op tot het hertesten van alle oude stalen en hij zij dat hij ind e rij stond om alsnog zijn gouden medaille op te halen mocht er doping zijn gebruikt door de winnaar![]()
![]()
Wie gaat het interview doen?quote:Op zondag 10 maart 2013 13:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
eens kijken op de NOS gaat doorzagen om ze laten hem rustig alles aan elkaar liegen ala Kuipers?
Overigens meld de NOS dat dit het eerste interview met Verbruggen is na het USADA rapport, echter dit klopt niet want in De Muur van januari heeft ook een groot interview gestaan. Ongeacht wat je van Verbruggen vind vond ik het wel een interessant interview.![]()
http://www.cyclingnews.co(...)ole-after-paris-nicequote:“When I sat down and talked to Dave Brailsford about coming to Sky, it was clear that it was to help Brad and Chris, and that’s exactly what I’ve done. Sky is shaping the sport, and it’s really not a problem to work for Brad and now for Chris.”
Aldus Porte, Sky is gewoon de sport opnieuw aan het vormen. Ach ja dat deden PDM, Gewiss, Mapei, US Postal etc ook.
La Vie Claire in de jaren 80 overigens ook al, misschien wel het eerste superteam dat zijn intrede deed. Daarvoor had je natuurlijk al andere dominante ploegen zoals Raleigh maar La Vie Claire was 1 van de eerste ploegen die een verzameling internationale toprenners aan trok. Raleigh was toch vooral een Nederlands dopinghol. La Vie Claire heeft nog steeds een clean imago in tegenstelling tot alle superploegen daarna.![]()
Het bloedpaspoort had al afgeschoten kunnen worden in de zaak Pechstein.quote:Op zondag 10 maart 2013 12:06 schreef DeeBee het volgende:
Maar dat betekent simpelweg dat dopinggebruikers alleen nog maar gepakt kunnen worden als ze heel slordig te werk gaan of wanneer er mensen onder ede verklaringen afleggen over dopinggebruik. Dat laatste lijkt me bij een serieus team de enige mogelijkheid dan.quote:Op zondag 10 maart 2013 12:06 schreef DeeBee het volgende:
![]()
Mooi dat dit artikel
http://www.4dfoot.com/201(...)y-years-of-evidence/
flink geretweet wordt nadat ik Shane Stoke, een Ierse wielerjournalist, en Gerard Vroomen erop geattendeerd had.Lijkt ook Nederlandse journalisten te bereiken...
En @Giggs_Boson is ook weer lekker bezig in zijn timeline.
quote:Dr. Anthony Galea Pleads Guilty: Tiger Woods, A-Rod Doctor Admits To Smuggling Drugs Into US
BEN DOBBIN 07/ 6/11 08:24 PM ET
BUFFALO, N.Y. — A Canadian sports doctor whose high-profile clients have included Tiger Woods and Alex Rodriguez pleaded guilty in federal court Wednesday to bringing into the United States unapproved drugs, including human growth hormone, that were used to treat professional athletes.
Dr. Anthony Galea, a healing specialist from Toronto who was sought out by the biggest names in sports, was indicted by a federal grand jury in October on charges that he smuggled human growth hormone and other substances into the United States and lied to border agents to avoid getting caught. He faces similar charges in Canada.
Most of the U.S. charges were dismissed with Galea's plea, and he agreed to cooperate with investigators and disclose the identities of his patients and their treatments.
Galea, who wasn't licensed to work in the United States, was accused of treating 20 professional athletes at their homes, hotels and friends' houses from October 2007 to September 2009.
The indictment did not identify any clients, but prosecutors said they included golfers, professional baseball and football players and others.
Galea, 51, pleaded guilty in front of U.S. District Judge Richard Arcara to introducing mislabeled drugs into the U.S., eliminating the need for a trial – along with the likelihood that evidence and witness statements could publicly reveal information about who he visited or billed.
Prosecutors said Galea billed around $800,000 for his work in the United States and the value of the drugs and other substances used was about $30,000 to $70,000.
Galea, who's married with seven children, agreed to forfeit $275,000 before sentencing Oct. 19. He was released until sentencing, at which he could get up to two years in prison.
The doctor, who has a vocal cord disorder, answered the judge politely in a croaking voice and said he wouldn't appeal.
Woods, who recently announced he would skip the British Open next week because of "minor injuries" that haven't fully healed, has said he's been treated by Galea but didn't receive performance-enhancing drugs. The New York Mets' Jose Reyes and Carlos Beltran also have acknowledged talking to federal authorities during the investigation.
Rodriguez, the New York Yankees' star slugger, told Major League Baseball officials that he didn't receive performance-enhancing drugs from Galea after the doctor told The Associated Press he had prescribed anti-inflammatories for him.
The judge asked about other athletes linked to Galea. Prosecutors said all their names would have come out at trial but they included NFL linebacker Takeo Spikes and retired running back Jamal Lewis, who were treated by Galea but weren't accused of any use of performance-enhancing drugs.
Representatives for Spikes and Lewis didn't immediately return messages seeking comment Wednesday.
Prosecutors alleged some athletes received injections of HGH, banned by major sports, and Actovegin, a derivative of calf's blood not approved for use in the United States. They also said some athletes were given intravenous Actovegin drips and platelet-rich plasma therapy, a treatment used to speed healing that involves extracting blood from patients and re-injecting just the plasma.
Galea was widely known for using platelet-rich plasma therapy. He became the focus of Canadian and U.S. authorities' attention in September 2009, when his assistant, Mary Anne Catalano, was stopped at the border in Buffalo with a small quantity of human growth hormone, Actovegin and vials of foreign homeopathic drugs.
Catalano is scheduled to be sentenced later this month after pleading guilty to a count of lying to border agents. As part of her plea, she's been cooperating in the investigation.
The U.S. criminal complaint charged Galea with conspiracy, smuggling, distributing human growth hormone and introducing an unapproved drug into interstate commerce.
U.S. charges of smuggling, conspiring to lie to federal agents and defraud the U.S. government and distributing HGH were dismissed with Galea's plea.
In October 2009, Canadian authorities charged Galea, the former team doctor of the Canadian Football League's Toronto Argonauts, with selling Actovegin, conspiracy to import an unapproved drug, conspiracy to export a drug and smuggling.
Galea was accused of making multiple trips to U.S. cities from 2007 to 2009 to meet with athletes from Major League Baseball, the National Football League and the Professional Golfers' Association and injecting at least seven with a drug mixture containing human growth hormone, which stimulates growth and is used to aid recovery from injuries.
He was accused of injecting at least one NFL player with Actovegin and providing a retired player with human growth hormone after his playing days had ended. He billed three football players about $200,000, prosecutors said.
U.S. Attorney William Hochul, after court, said prosecutors agreed to the plea deal for Galea because it was "a certain conviction" that would save taxpayers money and make the doctor "a convicted felon."
Prosecutors said they would recommend a sentence of 12 to 18 months in prison for him.
Defense attorney Brian Greenspan, who represents Galea in the Canadian case, stressed that his client pleaded guilty in New York to a charge involving improperly branded substances, which could include those with foreign labels. He said Woods, who recently has been blighted by personal problems and injuries, was not treated with HGH or any other illegal substances."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Dat artikel is inderdaad interessant om te lezen.quote:Op zondag 10 maart 2013 15:52 schreef marcodej het volgende:
Mooi dat dit artikel
http://www.4dfoot.com/201(...)y-years-of-evidence/
flink geretweet wordt nadat ik Shane Stoke, een Ierse wielerjournalist, en Gerard Vroomen erop geattendeerd had.Lijkt ook Nederlandse journalisten te bereiken...
En @Giggs_Boson is ook weer lekker bezig in zijn timeline.
Ook de twitter van Giggs_Boson is ene goeie om te volgen.twitter:Giggs_Boson twitterde op zondag 10-03-2013 om 14:08:27During the systematic blood doping in Italian football in the 90's/2000s, doctors would routinely tell players they were taking "minerals" reageer retweet
twitter:Giggs_Boson twitterde op zondag 10-03-2013 om 14:09:22Bertrand Crasson, former defender for Napoli, would receive blood transfusions twice weekly. "They told me it was vitamins and minerals" reageer retweet
twitter:Giggs_Boson twitterde op zondag 10-03-2013 om 14:11:19Crasson, Napoli, 1998, "Of course there were urine tests every week, but they never detected the blood transfusions". reageer retweet
![]()
"Wielrennen en doping zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden geraakt.""Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Dat is de harde realiteit.quote:Op zondag 10 maart 2013 17:07 schreef marcodej het volgende:
"Wielrennen en doping zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden geraakt."![]()
The Dutch Mountains is zenuwachtig."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
ik kies toch voor het rugby.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
Geraakt? Het is van alle tijden. Alleen wielrennen? Mwah.quote:"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
quote:Op zondag 10 maart 2013 17:07 schreef marcodej het volgende:
"Wielrennen Topsport en doping zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden geraakt.""Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Bij het grote publiek wordt wielrennen nu met doping geassocieerd.quote:Op zondag 10 maart 2013 17:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
Geraakt? Het is van alle tijden. Alleen wielrennen? Mwah.![]()
quote:Op zondag 10 maart 2013 17:09 schreef Evertjan het volgende:
is dit de nieuwe kritische journalistieke houding van de NOS?Elke zondagmiddag praten over doping in het wielrennen.
![]()
Ja, en met dat soort uitspraken bevestig je het terwijl de realiteit iets genuanceerder ligt. Daarmee wil niet zeggen dat de wielersport geen problemen heeft.quote:Op zondag 10 maart 2013 17:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bij het grote publiek wordt wielrennen nu met doping geassocieerd.
Maar waarom zouden wielrenners anders zijn dan andere topsporters?"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
omdat ze gek zijn, ze zouden nog rattengif vreten, als het 10% geeft.quote:Op zondag 10 maart 2013 17:11 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, en met dat soort uitspraken bevestig je het terwijl de realiteit iets genuanceerder ligt. Daarmee wil niet zeggen dat de wielersport geen problemen heeft.
Maar waarom zouden wielrenners anders zijn dan andere topsporters?![]()
In andere sporten wordt er minstens evenveel gebruikt, maar wielrennen heeft wel een imagoprobleem. Daar kun je niet alleen de media de schuld van geven.quote:Op zondag 10 maart 2013 17:11 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, en met dat soort uitspraken bevestig je het terwijl de realiteit iets genuanceerder ligt. Daarmee wil niet zeggen dat de wielersport geen problemen heeft.
Maar waarom zouden wielrenners anders zijn dan andere topsporters?![]()
Men spreekt weleens over de wieleromerta. Wellicht is die omerta in het voetbal of tennis sterker?quote:Op zondag 10 maart 2013 17:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
In andere sporten wordt er minstens evenveel gebruikt, maar wielrennen heeft wel een imagoprobleem. Daar kun je niet alleen de media de schuld van geven."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Dankzij Heintje is het professioneel geworden.
Wielrennen had en heeft waarschijnlijk nog steeds problemen maar ik krijg echt het scheit van die dubbele moraal bij journalisten. Continue wielrennen onder het vergrootglas, maar geen enkele aandacht besteden aan andere sporten. Afgelopen week die cijfers over het (lage) aantal controles in het tennis...ik heb er niks over gelezen in de media. Die berichten over doping in het Italiaanse voetbal....ik lees er niks over...enzovoort, enzovoort.![]()
eens, daarom zijn oud wielrenners die journalist worden, niet populair.quote:Op zondag 10 maart 2013 17:14 schreef TargaFlorio het volgende:
Wielrennen had en heeft waarschijnlijk nog steeds problemen maar ik krijg echt het scheit van die dubbele moraal bij journalisten. Continue wielrennen onder het vergrootglas, maar geen enkele aandacht besteden aan andere sporten. Afgelopen week die cijfers over het (lage) aantal controles in het tennis...ik heb er niks over gelezen in de media. Die berichten over doping in het Italiaanse voetbal....ik lees er niks over...enzovoort, enzovoort.![]()
quote:Op zondag 10 maart 2013 17:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dionne was vroeger een lekker ding, maar heeft een oude kop gekregen.
heywoodu
![]()
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Hey, Dione doet ook mee.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Die verdwenen zakken bloed bij Puerto, vond ik toch aardig voorpagina nieuws en stukken interessanter dan zo'n dopingbekentenis van Boogerd. Maarja zo'n kop met Boogerd voorop verkoopt natuurlijk wel beter.quote:Op zondag 10 maart 2013 17:14 schreef TargaFlorio het volgende:
quote:Op zondag 10 maart 2013 17:28 schreef wimderon het volgende:
Verbruggen blijft hier met gemak overeind. Niet verrassend ook met Gio![]()
Dit!quote:Op zondag 10 maart 2013 17:14 schreef TargaFlorio het volgende:
Als ze nu eens hier naar vragen: "Armstrong has never used doping. Never, never, never. And I say this not because I am a friend of his, because that is not true""Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Schaam me echt dood voor onze "journalisten".Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Heintje kende Fuentes natuurlijk nog van bij de Spelen in Barcelona toen hij hem al tegen het lijf liep![]()
![]()
Je moet volgens mij van hele goede huize komen om Heintje te laten zweten.quote:Op zondag 10 maart 2013 17:28 schreef wimderon het volgende:
Verbruggen blijft hier met gemak overeind. Niet verrassend ook met Gio![]()
Maar waar gat Puerto over? 90% wielrennen en 10% andere sporten, terwijl toch 3/4 van de zakken van niet-wielrenners zijn.quote:Op zondag 10 maart 2013 17:28 schreef VreemdeEend het volgende:
[..]
Die verdwenen zakken bloed bij Puerto, vond ik toch aardig voorpagina nieuws en stukken interessanter dan zo'n dopingbekentenis van Boogerd. Maarja zo'n kop met Boogerd voorop verkoopt natuurlijk wel beter.![]()
Gio bedrijft hier hoogstaande schoolkrantjournalistiek hoor.quote:Op zondag 10 maart 2013 17:31 schreef marcodej het volgende:
Als ze nu eens hier naar vragen: "Armstrong has never used doping. Never, never, never. And I say this not because I am a friend of his, because that is not true"![]()
Sneed net wel een aardig puntje aan, als je sport wil vermarkten wil je geen schandalen, en toen had Hein het wel gelijk wat moeilijker.quote:Op zondag 10 maart 2013 17:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
Gio bedrijft hier hoogstaande schoolkrantjournalistiek hoor."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Daarom ook, het wielrennen is ziek maar de andere sporten ook. Moet veel meer aandacht naar het dopinggebruik in de andere sporten, zoals tennis en voetbal. Met die dopingcontroles is tennis ben je dom als je geen doping gebruikt als prof.quote:Op zondag 10 maart 2013 17:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar waar gat Puerto over? 90% wielrennen en 10% andere sporten, terwijl toch 3/4 van de zakken van niet-wielrenners zijn.![]()
Vraag even waarom ze Conconi vroegen om met een EPO-test te komen."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Oh, hij haalt de "He never doped"-quote zelf aan."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Nu dus even naar die suspicious test bitte."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
ppfff, de leugenaarquote:Lance Armstrong tested positive for corticoids during the 1999 Tour de France. The small amounts of corticoids in a urine sample were explained by the prescription for skin cream (saddle sores / boil / allergy) that he subsequently presented to the UCI, thus he was cleared of any offence. He later admitted that saddle sores were a cover story for actually doping.[176]![]()
Goeie vraag Dioontje. "Gewoon pakken."
Dione vraagt met de kennis en moraal van nu.
Dione vraagt het wel wat luider de 2e keerquote:Op zondag 10 maart 2013 17:49 schreef wimderon het volgende:
Hoe vaak hebben ze al dezelfde vraag nogmaals gesteld, waar dan weer hetzelfde antwoord op kwam?
Were making, were making!
Radio Soulwax!![]()
Op twitter wordt ie afgemaakt, maar ben ik nou de enige die Hein souverein vindt?
das bij de politie ook, vragen 10x hetzelfde op andere manierenquote:Op zondag 10 maart 2013 17:49 schreef wimderon het volgende:
Hoe vaak hebben ze al dezelfde vraag nogmaals gesteld, waar dan weer hetzelfde antwoord op kwam?![]()
![]()
je trapt in zijn rookgordijnquote:Op zondag 10 maart 2013 17:50 schreef marcodej het volgende:
Op twitter wordt ie afgemaakt, maar ben ik nou de enige die Hein souverein vindt?![]()
Hij ownt dit gesprek met vervequote:Op zondag 10 maart 2013 17:50 schreef marcodej het volgende:
Op twitter wordt ie afgemaakt, maar ben ik nou de enige die Hein souverein vindt?![]()
![]()
Niet echt, ik wil meer de zwakte van de journalisten aantonen.quote:"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Nee.quote:Op zondag 10 maart 2013 17:50 schreef marcodej het volgende:
Ik weet dat hij een corrupte eikel is die de wielersport veel schade heeft toegebracht, maar als ik hier als niet-kenner naar zou kijken zou ik denken dat hij het heel goed kan verantwoorden.quote:Op zondag 10 maart 2013 17:50 schreef marcodej het volgende:
Wat een ongelofelijke berg boter heeft die Verbrugge op z'n kop en gewoon glashard blijven liegen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer![]()
Zelfde gevoel. Hier was zoveel meer uit te halen maar hij lult ze gewoon onder tafel.quote:Op zondag 10 maart 2013 17:52 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik weet dat hij een corrupte eikel is die de wielersport veel schade heeft toegebracht, maar als ik hier als niet-kenner naar zou kijken zou ik denken dat hij het heel goed kan verantwoorden.
Is tenminste schoon.quote:Op zondag 10 maart 2013 17:54 schreef Sautor het volgende:
[..]
Want dat is tenminste wel een echte sport![]()
quote:Bonden: doping harder aanpakken
Toegevoegd: zondag 10 mrt 2013, 16:02
Update: zondag 10 mrt 2013, 16:54
Door redacteuren Mustapha Esadik en Hugo van der Parre
Dopinggebruik moet veel harder worden aangepakt en de sport kan schoner worden door dopingzondaars hun daden te laten opbiechten. Dat vinden de meeste sportbonden, zo blijkt uit een rondgang van de NOS langs de sportorganisaties in ons land. Tegelijk noemen ze het een illusie te denken dat doping ooit uitgeroeid kan worden.
De NOS wilde naar aanleiding van de dopingzaken rond Lance Armstrong en de Rabo-renners graag weten hoe de Nederlandse sportwereld denkt over dopinggebruik en dopingbestrijding. We legden vijftig bonden een aantal stellingen voor. Daarvan deden er 29 mee (.pdf).
Twintig bonden waren het 'eens' of 'zeer eens' met de stelling dat het belangrijk is dat we schoon schip maken door sporters te laten bekennen over hun dopinggebruik. Maar de bonden zijn verdeeld over de vraag of bekennende sporters ook gestraft moeten worden: negen voelen daarvoor, vier niet. De rest antwoordt 'neutraal'. Een speciale Dopingwet, die strafrechtelijke vervolging mogelijk maakt, krijgt niet veel steun.
Dit zijn de opvallendste andere uitkomsten:
* Dertien bonden vermoeden dat er in hun sport doping wordt gebruikt: triatlon, schermen, golf, wielrennen, roeien, honkbal, basketbal, thaiboksen, rugby, draf- en rensport, hockey, turnen, krachtsport & fitness.
* Negen bonden denken dat er in hun sport geen doping wordt gebruikt. Dat zijn korfbal, paardensport, handbal, ijshockey, tafeltennis, squash, volleybal, schaken en klimsport.
* Zeven bonden antwoorden neutraal.
* Drie bonden denken dat in hun sport in Nederland geen doping wordt gebruikt, maar wel in het buitenland: zwemmen, triatlon en schermen.
* Het dopinggebruik is volgens de bonden de laatste jaren niet toegenomen: niemand denkt dat er nu meer doping wordt gebruikt dan pakweg tien jaar geleden.
* De stelling 'doping moet veel harder worden aangepakt' krijgt steun van zestien bonden, vijf zijn het daar mee oneens. Maar hoe dopinggebruik precies bestreden en bestraft moet worden, houdt de bonden verdeeld. De meerderheid vindt het een goed idee om dopingzondaars te laten bekennen, maar er wordt verschillend gedacht over wat er verder moet gebeuren. Op de stelling dat bekennende sporters alsnog bestraft moeten worden, antwoorden veertien bonden 'neutraal', negen zijn daar voor, vier zijn tegen.
* Het idee van een Waarheidscommissie krijgt niet veel steun: zes bonden zijn daar voor. Het instellen van een verjaringstermijn krijgt evenmin veel steun: maar zeven bonden vinden dat een goed idee.
* Veel bonden (zeventien) denken dat sponsors worden afgeschrikt door de dopingverhalen, maar geen enkele bond merkt dat concreet.
* Het beleid van de Dopingautoriteit en NOC*NSF krijgt steun van de bonden: zestien bonden zeggen dat ze tevreden zijn. Vijf bonden (krachtsport & fitness, triatlon, basketbal, watersport, thaiboksen) vinden dat de Dopingautoriteit in hun sport meer controles zou moeten uitvoeren.
* Over de wenselijkheid van een Dopingwet denken de bonden verdeeld: negen zijn er voor, tien tegen. Weer tien andere staan daar neutraal in.
De meeste sportbonden (achttien) gaan er vanuit dat het een illusie is te denken dat doping ooit uitgeroeid kan worden. Wel vinden veel bonden dat er nu te veel producten worden aangemerkt als doping. Negentien bonden vinden dat middelen die de sportprestatie niet bevorderen, best van de lijst gehaald mogen worden.
Op de provocerende stelling dat doping maar moet worden vrijgegeven omdat er toch niets aan te doen is, antwoordt alleen thaiboksen met 'eens'. Korfbal antwoordt neutraal, maar die bond zegt dat er in deze sport geen doping voorkomt. Alle andere organisaties vinden dat doping niet mag worden vrijgegeven."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
En ijshockey.quote:Sinds oktober een positief geval, die pas deze week naar buiten kwam.
En de KNSB wilde niet meedoen blijkbaar?"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
quote:quote:* Drie bonden denken dat in hun sport in Nederland geen doping wordt gebruikt, maar wel in het buitenland: zwemmen, triatlon en schermen.![]()
![]()
![]()
![]()
Die zullen wel 'neutraal' zijn.quote:Op zondag 10 maart 2013 18:04 schreef baggerbaas het volgende:
en is de KNVB niet meegenomen in het onderzoek?
Enige die geloofwaardig zijn lijken me de schakers voorlopig. Hoewel ze daar misschien ook wel vermoeidheidsbeperkende middelen hebben.![]()
Die reactie van Jeroen Koster op je Twitterquote:Op zondag 10 maart 2013 18:03 schreef marcodej het volgende:
[..]
En ijshockey.Sinds oktober een positief geval, die pas deze week naar buiten kwam.
En de KNSB wilde niet meedoen blijkbaar?Die is dan journalist.
![]()
![]()
twitter:gerardvroomen twitterde op zondag 10-03-2013 om 18:06:08Verbruggen vs. NOS. Verbruggen wins on points, despite inconsistencies during the interview reageer retweet
Stephen Sackur is interviewer van HARDTalktwitter:gerardvroomen twitterde op zondag 10-03-2013 om 18:09:18@hendriksmj Maybe next time NOS should let Stephen Suckar do the interview reageer retweet
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Forum Opties Forumhop: Hop naar: