abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 november 2012 @ 01:45:10 #251
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118835514
dit is al sinds 2006 op de markt:

Repoxygen is based on a direct injection of an inactivated virus carrying the gene for EPO, or erythropoietin, a hormone beloved by athletic dopers seeking to artificially boost their red blood cells and aerobic capacity.

http://www.stuff.co.nz/sc(...)ite-athlete-cheating

zouden ze dit al gebruiken?
  maandag 5 november 2012 @ 02:25:22 #252
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_118835753
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 01:45 schreef THEFXR het volgende:

Repoxygen is based on a direct injection of an inactivated virus carrying the gene for EPO, or erythropoietin, a hormone beloved by athletic dopers seeking to artificially boost their red blood cells and aerobic capacity.

Het artikel behandelt wel heel veel zaken en linkt ze allemaal aan elkaar.

De onderzoeken naar het eerder willen sterven in ruil voor olympisch goud zijn zeer selectief. Ze zijn namelijk alleen gehouden onder topsporters. Wat is het beeld onder de hele bevolking bij dezelfde vragen. Denk dat er namelijk zat toeschouwers best 5 jaar van hun leven zouden geven in ruil voor een gouden carrière. Zelfs voor een iets mindere carrière zijn er denk ik genoeg mensen bereid een aantal levensjaren in te leveren. Ironisch genoeg is er onder laagopgeleide minder succesvolle mensen juist een lagere levensverwachting.

Overal in de maatschappij zie je een bepaald percentage dat ongeoorloofde middelen gebruikt. Onder topsporters lijkt mij dat niet anders. Er zullen een altijd mensen ook experimenteel bezig zijn. Zie een Dario Frigo. Onderzoek naar de effecten van EPO op mensen gaan minstens terug tot 1975 en eigenlijk verbaasd het mij dat het zo'n 10 jaar ongeveer duurde voor het in het peloton werd gebruikt.
Groot verschil met reguliere doping en gendoping is dat de werking van het laatste hoogst onduidelijk is. Zelfs de wetenschappelijk fundamenten zijn onduidelijk, laat staan dat er duidelijk is aan welke knoppen je moet draaien om bepaalde voordelen te krijgen. Dat het in theorie mogelijk is duidelijk. Tijdens de Spelen was hier op de BBC een mooi item over, geloof met eenzelfde professor als die in dit artikel wordt genoemd.
Biologisch is een gen helemaal niet zo duidelijk als het wel eens lijkt. Laat staan de epigenetische effecten. Tijd terug college gehad van een engelse professor over engineering op dit gebied en dit blijkt zwaar tegen te vallen. Theorie en praktijk liggen nog ver uit elkaar, al zullen er altijd lui zijn die het proberen en de gevolgen op de koop toe nemen.
Dat er bij verschillende mensen navraag naar de mogelijkheden van dit soort middelen wordt gedaan is wel interessant. Hoe geavanceerder de doping, hoe geavanceerder de begeleiding en dus hoe minder mensen daarvoor in aanmerking komen om dat te kunnen doen. Des te makkelijker zou het moeten zijn om de lijntjes te volgen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 5 november 2012 @ 09:02:01 #253
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118837483
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:59 schreef rubbereend het volgende:

[..]

sponsors als Adidas en Nike zijn in het voetbal toch op alle lagen actief, bonden, clubs en spelers persoonlijk.
Klopt, maar is er minder van afhankelijk
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_118839024
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 01:45 schreef THEFXR het volgende:

Repoxygen, ja daar heb ik al vaker van gehoord.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_118841258
Na Andy Murray pleit nu ook Federer voor meer controles:

Federer wil meer dopingcontrols in het tennis

quote:
De internationale tennisfederatie ITF voerde in 2011 slechts 21 bloedcontroles uit buiten de toernooien om. De internationale wielrenunie UCI registreerde in datzelfde jaar 3314 bloedcontroles.
Belachelijk aantal natuurlijk. Dan neem je het gewoon niet serieus.
  Trouwste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 12:01:46 #256
7889 tong80
Spleenheup
pi_118842394
KOPENHAGEN (ANP) - Bjarne Riis wist als baas van zijn wielerteam CSC in de jaren 2002 en 2003 alle ins-en-outs van bloeddoping onder zijn renners. Die nieuwe beschuldiging is afkomstig van de Amerikaanse oud-wielrenner Tyler Hamilton, een van de getuigen in de dopingzaak rond Lance Armstrong. Media in Kopenhagen maakten er maandag melding van.
De Deen Riis heeft toegegeven dat hij op doping in 1996 de Ronde van Frankrijk won. Vanaf 2001 is hij ploegleider. Hamilton reed voor de CSC-ploeg van Riis in 2002 en 2003. De Amerikaan is zelf ook dopingzondaar. Hij werd positief bevonden na de Olympische Spelen van 2004, waar hij goud won op de tijdrit. Hamilton schreef ook een onthullend boek over de dopingpraktijken van de ploeg van Armstrong.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 12:19:34 #257
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_118843140
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:01 schreef tong80 het volgende:
KOPENHAGEN (ANP) - Bjarne Riis wist als baas van zijn wielerteam CSC in de jaren 2002 en 2003 alle ins-en-outs van bloeddoping onder zijn renners. Die nieuwe beschuldiging is afkomstig van de Amerikaanse oud-wielrenner Tyler Hamilton, een van de getuigen in de dopingzaak rond Lance Armstrong. Media in Kopenhagen maakten er maandag melding van.
De Deen Riis heeft toegegeven dat hij op doping in 1996 de Ronde van Frankrijk won. Vanaf 2001 is hij ploegleider. Hamilton reed voor de CSC-ploeg van Riis in 2002 en 2003. De Amerikaan is zelf ook dopingzondaar. Hij werd positief bevonden na de Olympische Spelen van 2004, waar hij goud won op de tijdrit. Hamilton schreef ook een onthullend boek over de dopingpraktijken van de ploeg van Armstrong.

:P
Zucht, ik ben bang dat we hier nog lang niet van af zijn. Die Riis met zijn anti-dopingbeleid, wat een huichelaar. :') Wanneer is het Ferrari-onderzoek klaar, ergens deze week toch?
pi_118846364
Ik kan mensen wel aanraden dit topic te lezen. Een erg open Jonathan Vaughters, manager bij Garmin, over van alles en nog wat. Bijvoorbeeld over Dekker:
quote:
Originally Posted by JV1973
Thomas was using rather sophisticated blood doping up until 2008. It was materially changing his performances in a large way. VDV was not. He used lower doses with lower frequency and stopped earlier. And never blood doped. So, while ethically, it's the same, from a +/- standpoint on performance he gained less than Dekker. Therefor, I never doubted VDV's ability to compete clean. Thomas was more in doubt, for me. I could be wrong. That's why we tested him more.

I do have high hopes for TD's 2013 season. We'll see...

JV
Dit gaat nog een stuk verder dan Dekkers tweede bekentenis, waarin hij vertelde dat hij inderdaad voor een langere periode EPO gebruikte, maar Romandië en TA clean had gewonnen.

Over Sky:
quote:
I'm not a fan of their approach. Clearly. But, they are trying, which is more than can be said for many. Our approach makes sense to the hardcore fan, but less so to the casual fan. Theirs is opposite of this. I don't think Brailsford has a choice. It's a corporate policy.

Complicated.
  maandag 5 november 2012 @ 19:47:52 #259
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118861635
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 02:25 schreef One_of_the_few het volgende:

Onderzoek naar de effecten van EPO op mensen gaan minstens terug tot 1975 en eigenlijk verbaasd het mij dat het zo'n 10 jaar ongeveer duurde voor het in het peloton werd gebruikt.
Dat zal wel zijn omdat men slechts milligrammen EPO kon produceren in 1977. In een powerpoint van Amgen las ik dat je 6 miljoen gallons urine nodig had om genoeg EPO te verkrijgen om 1 patient te behandelen voor 1 jaar :o (het werd blijkbaar uit urine gehaald in die tijd) Anders zaten ze ongetwijfeld eind jaren 70 al aan de EPO in het peleton.

Met nieuwe biotechnologische technieken in het lab kon men 10 jaar later grote hoeveelheden produceren. In 1985 begon men rhEPO voor anemie patienten te produceren op grote schaal. Rond 1987 werd een onderzoek met goede resultaten van Epogen (synthetische EPO van het bedrijf Amgen) gepubliceerd.
pi_118861994

Blijft een geinig stuk in het daglicht van de afgelopen tijd.

Of deze link: http://sorryidoped.com/

Hahaha _O-
pi_118862353
Steven de Jongh zit vanavond bij Pauw en Witteman.
sig verwijderd door FA
pi_118864558
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:47 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Dat zal wel zijn omdat men slechts milligrammen EPO kon produceren in 1977. In een powerpoint van Amgen las ik dat je 6 miljoen gallons urine nodig had om genoeg EPO te verkrijgen om 1 patient te behandelen voor 1 jaar :
Levert een heel nieuwe dimensie aan het begrip knecht :o
pi_118864787
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik kan mensen wel aanraden dit topic te lezen. Een erg open Jonathan Vaughters, manager bij Garmin, over van alles en nog wat. Bijvoorbeeld over Dekker:

[..]

Dit gaat nog een stuk verder dan Dekkers tweede bekentenis, waarin hij vertelde dat hij inderdaad voor een langere periode EPO gebruikte, maar Romandië en TA clean had gewonnen.

Over Sky:

[..]

Dat topic is erg lezenswaardig inderdaad, volg het al een tijdje. En die terloopse passage over Dekker gaat idd een stuk verder dan zijn eigen verklaring.

Zijn openheid is wel opmerkelijk en te prijzen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 5 november 2012 @ 20:51:42 #264
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_118865491
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:47 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Dat zal wel zijn omdat men slechts milligrammen EPO kon produceren in 1977. In een powerpoint van Amgen las ik dat je 6 miljoen gallons urine nodig had om genoeg EPO te verkrijgen om 1 patient te behandelen voor 1 jaar :o (het werd blijkbaar uit urine gehaald in die tijd) Anders zaten ze ongetwijfeld eind jaren 70 al aan de EPO in het peleton.

Met nieuwe biotechnologische technieken in het lab kon men 10 jaar later grote hoeveelheden produceren. In 1985 begon men rhEPO voor anemie patienten te produceren op grote schaal. Rond 1987 werd een onderzoek met goede resultaten van Epogen (synthetische EPO van het bedrijf Amgen) gepubliceerd.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_118873126
Management van Dekker verwijst, als reactie op Vaughters, naar het hoofdstuk in 'Schoon Genoeg' dat specifiek over doping gaat. :') Hoofdstuk dat erg oppervlakig is en meer vragen oplevert dan dat het vragen beantwoord.
pi_118874857
De Jongh wil alleen maar over zichzelf praten, natuurlijk bang dat ie maatje Boogerd vernaggeld :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 5 november 2012 @ 23:53:22 #267
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_118875264
De Jongh :')
And that is the news.''
  maandag 5 november 2012 @ 23:53:54 #268
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_118875287
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:00 schreef Ambrosius het volgende:
Steven de Jongh zit vanavond bij Pauw en Witteman.
Ja nou willen ze allemaal wel :') !!
Maar pas op, alleen vertellen wat men nu al allemaal weet.

Over een jaar kun je hem opbellen of ie weer in dr uitzending komt, om het verhaal wat uit te breiden
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 5 november 2012 @ 23:57:29 #269
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_118875397
Zonneveld noemt nu Passeron als iemand die hem doping aanbood toen Zonneveld nog koerste.
And that is the news.''
pi_118875400
hendriksmj twitterde op maandag 05-11-2012 om 23:54:53 Omerta voor Dummies. #penw reageer retweet
  dinsdag 6 november 2012 @ 07:58:52 #271
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_118878246
Wat een treurig optreden gister van de Jongh :') waarom ga je daar dan zitten met je zeilige stemmetje en trillende onderlip.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_118878620
heb het gisteren niet gezien. was het zo treurig met de Jong?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 6 november 2012 @ 09:05:56 #273
14505 OProg
A Life in Music
pi_118879108
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 23:57 schreef One_of_the_few het volgende:
Zonneveld noemt nu Passeron als iemand die hem doping aanbood toen Zonneveld nog koerste.
Dat heb ik niet meegekregen. Waar precies?

Ik zie trouwens dat Passeron tegenwoordig Pistachenootjes gebruikt. :')

quote:
Current team: Wonderful Pistachios
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_118879246
http://pauwenwitteman.vara.nl

Weinig geloofwaardig dat verhaal van De Jongh. Zou er blijkbaar geen weet van hebben gehad wat andere renners deden, en binnen de ploeg was geen georganiseerd dopinggebruik. Bij TVM werd toch een hele truck vol EPO gevonden in 98? Sorry hoor. Dikke onzin dus. En dat hij dan zijn bloedwaarden bij de huisarts liet controleren. En zelf zonder enige hulp van wie dan ook zou hebben gespoten. Onzin, onzin, onzin. Dat, of hij was gewoon het lachertje van de ploeg.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_118879317
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 09:05 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat heb ik niet meegekregen. Waar precies?

Ik zie trouwens dat Passeron tegenwoordig Pistachenootjes gebruikt. :')

[..]

Die hadden eerst wel briljante shirtjes btw.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')