abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118740796
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:03 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik vermoed dat ze gewoon testo, EPO en HGH gebruiken.
Waarom zouden ze dat doen? Ze trainen niet eens genoeg om die dingen vol effect te laten hebben . Denk idd dat het waarschijnlijker is dat ze aan de cortisonen zitten om herstel te bevorderen. Barcelona speelt gewoon iedere 2-3 dagen een wedstrijd zal zonder dope moeilijk zijn vol te houden.
pi_118740862
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 12:25 schreef Wombcat het volgende:

En dan heeft b.v. Sky nog Leinders in dienst, die (waarschijnlijk) de rabo-arts is die door Leipheimer wordt genoemd. Bij Garmin lopen ook genoeg spijtoptanten rond die nu écht schoon zijn.

Die is toch juist weg nu?
pi_118741766
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 12:25 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik denk dat in alle sporten veel, zo niet massaal, doping wordt gebruikt. In sporten waar minder wordt gecontroleerd (voetbal, tennis om er maar een paar te noemen) wordt waarschijnlijk meer gebruikt dan in sporten waar veel gecontroleerd wordt (zoals wielrennen).
Ik denk bovendien dat in het voetbal het dopingebruik gestructureerd wordt, d.w.z. vanuit de ploeg(arts) georganiseerd. De ploeg heeft er namelijk baat bij om het onder controle te houden. Ze doen het dan liever zelf dan dat ze de spelers zelf maar laten aanmodderen met het risico om gepakt te worden.

Verder denk ik dat als een ploeg zich erop voorstaat dat ze streng tegen doping optreden, omdat ze zelf de atleten controleren (Sky of Garmin b.v.) dat ze dan het dopinggebruik ook zelf organiseren. De eigen controles zijn er dan voor bedoeld om de doping zo toe te dienen dat ze niet gepakt worden. Vergelijk maar het artikel wat ik hier postte. Waarom zou een ploeg anders de eigen atleten/renners structureel controleren? En dan heeft b.v. Sky nog Leinders in dienst, die (waarschijnlijk) de rabo-arts is die door Leipheimer wordt genoemd. Bij Garmin lopen ook genoeg spijtoptanten rond die nu écht schoon zijn.

Kortom: mijn mening is dat niet alleen het wielrennen door en door rot is, maar dat dat voor alle sporten geldt.
Vaughters loopt op het Cyclingnews forum allerlei vragen van gefrustreerde wielervolgers te beantwoorden, waarbij hij zelfs een keer zijn mond voorbij praatte door bepaalde renners van Garmin voormalige dopinggebruikers te noemen. Zou het niet kunnen dat deze man oprecht hart voor de zaak heeft?
  vrijdag 2 november 2012 @ 14:29:25 #229
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118741914
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:58 schreef KilgoreTrout het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat doen? Ze trainen niet eens genoeg om die dingen vol effect te laten hebben . Denk idd dat het waarschijnlijker is dat ze aan de cortisonen zitten om herstel te bevorderen. Barcelona speelt gewoon iedere 2-3 dagen een wedstrijd zal zonder dope moeilijk zijn vol te houden.
ik denk meer, EPO geeft bij elke duursport een voorsprong.
pi_118742869
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Vaughters loopt op het Cyclingnews forum allerlei vragen van gefrustreerde wielervolgers te beantwoorden, waarbij hij zelfs een keer zijn mond voorbij praatte door bepaalde renners van Garmin voormalige dopinggebruikers te noemen. Zou het niet kunnen dat deze man oprecht hart voor de zaak heeft?
Kan.
Maar ze hebben toch ook Millar, Zabriskie, Vande Velde en Dekker?
En dan nog iemand als Danielson, die ook bij Discovery heeft gefietst.
Millar die wil ik ook nog wel geloven, maar toch zit er een aardig dopingverleden bij Garmin. Alhoewel je dat waarschijnlijk wel van iedere ploeg kunt zeggen.
  vrijdag 2 november 2012 @ 16:13:17 #231
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118745562
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:56 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Kan.
Millar die wil ik ook nog wel geloven, maar toch zit er een aardig dopingverleden bij Garmin. Alhoewel je dat waarschijnlijk wel van iedere ploeg kunt zeggen.
daarom, waarom zaken uit het verleden straffen? dan kan er niemand met wielerkennis bij een ploeg werken.
  vrijdag 2 november 2012 @ 16:13:55 #232
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118745582
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:58 schreef KilgoreTrout het volgende:

[..]

Corticosteroïden helpen wel om de ontsteking weg te nemen, maar het heeft een andere werking dan anabole steroïden.Corticosteroïden verlagen de proteïnesynthese waardoor je spieren zelfs minder snel zullen recuperen maar dat is niet van belang als je eerste een ontsteking weg wilt hebben natuurlijk . Gevaar hiervan is dat bij lange termijngebruik van corticosteroïden (continu dan wel, niet nu en dan eens) ga je volgens mij net blessuregevoeliger zijn.
Anabole steroïden verhogen de proteïnesynthese waardoor spierblessures sneller kunnen genezen of voorkomen worden. Ik blijf ze nog altijd handig vinden voor voetbal hoor. Nadeel hier is, dat als je met steroïden te hard/veel traint, je pezen het zullen begeven want ze kunnen de krachtwinst en groei van de spieren niet op hetzelfde tempo volgen omdat ze minder goed doorbloed worden dan spieren.
EPO, ja dat weet ik zo niet voor het voetbal, maar het kan waarschijnlijk wel helpen om een hele match wat meer te lopen.
Groeihormoon helpt ook weer bij blessures.

Het zijn allemaal wel handige hulpmiddelen. Dus enkel en alleen cortisonen, dat denk ik niet.
pi_118745679
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:13 schreef kl1172 het volgende:
EPO, ja dat weet ik zo niet, maar het kan helpen om een hele match wat sneller te lopen.
Niet alleen sneller lopen, maar als je nog helder bent omdat je een beter uithoudingsvermogen hebt kun je ook betere beslissingen nemen in het veld.
  vrijdag 2 november 2012 @ 16:18:51 #234
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118745745
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:13 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Corticosteroïden helpen wel om de ontsteking weg te nemen, maar het heeft een andere werking dan anabole steroïden.Corticosteroïden verlagen de proteïnesynthese waardoor je spieren zelfs minder snel zullen recuperen maar dat is niet van belang als je eerste een ontsteking weg wilt hebben natuurlijk . Gevaar hiervan is dat bij lange termijngebruik van corticosteroïden (continu dan wel, niet nu en dan eens) ga je volgens mij net blessuregevoeliger zijn.
Anabole steroïden verhogen de proteïnesynthese waardoor spierblessures sneller kunnen genezen of voorkomen worden. Ik blijf ze nog altijd handig vinden voor voetbal hoor. Nadeel hier is, dat als je met steroïden te hard/veel traint, je pezen het zullen begeven want ze kunnen de krachtwinst en groei van de spieren niet op hetzelfde tempo volgen omdat ze minder goed doorbloed worden dan spieren.
EPO, ja dat weet ik zo niet, maar het kan helpen om een hele match wat sneller te lopen.
Groeihormoon helpt ook weer bij blessures. Het zijn allemaal wel handige hulpmiddelen.

Dus enkel en alleen cortisonen, dat denk ik niet.
en die spanjaarden dan? die lopen de laatste minuut even hard als de eerste, ze spelen hele ploegen weg op hoog tempo en conditie! voor mij staat het 100% vast dat die aan de EPO zitten. Testo verhoogd btw ook je hematocriet

[ Bericht 0% gewijzigd door THEFXR op 02-11-2012 16:26:28 ]
  vrijdag 2 november 2012 @ 16:22:54 #235
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118745873
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en die spanjaarden dan? die lopen de laatste minuut even hard als de eerste, ze spelen hele ploegen weg op hoog tempo en conditie! voor mij staat het 100% vast dat die aan de EPO zitten. Testo verhoogd btw ook je .
Er zijn inderdaad anabole steroïden die je rode bloedcellen ook een beetje boosten. Ze hebben op vele dingen in het lichaam effect, eigenlijk is het een beetje overkill maar we hebben tot nu toe niets beters volgens mij om kracht en spieren te winnen met de chemische ondersteuning. De heilige graal is als we een product vinden dat zich enkel op spier en krachtwinst focust waardoor veel neveneffecten ook wegvallen.
pi_118745937
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]

daarom, waarom zaken uit het verleden straffen? dan kan er niemand met wielerdopingkennis bij een ploeg werken.
  vrijdag 2 november 2012 @ 16:27:41 #237
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118746003
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:22 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad anabole steroïden die je rode bloedcellen ook een beetje boosten. Ze hebben op vele dingen in het lichaam effect, eigenlijk is het een beetje overkill maar we hebben tot nu toe niets beters volgens mij om kracht en spieren te winnen via de chemische weg.
nou, er is een handschoen, die hetzelfde effect geeft als AAS
  vrijdag 2 november 2012 @ 16:28:40 #238
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118746031
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:25 schreef Wombcat het volgende:

[..]

ik denk dat doping en wielerkennis aan elkaar verbonden zit, veel oud wielrenners werken nu bij ploegen.
  vrijdag 2 november 2012 @ 16:30:13 #239
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118746076
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nou, er is een handschoen, die hetzelfde effect geeft als AAS
Nou, dan moet je gewoon denken wat als je die handschoen MET AAS gebruikt. >:)
Is wel een leuk onderzoek van die wetenschappers, gewoon de lichaamstemperatuur goed regelen en je blijft over meer energie beschikken en blijkbaar ook betere recuperatie. Ik weet nu niet of het echt gelijk staat met AS, maar het gaf wel een flinke boost voor cleane sporters.

[ Bericht 10% gewijzigd door kl1172 op 02-11-2012 16:54:41 ]
pi_118748810
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en die spanjaarden dan? die lopen de laatste minuut even hard als de eerste, ze spelen hele ploegen weg op hoog tempo en conditie! voor mij staat het 100% vast dat die aan de EPO zitten. Testo verhoogd btw ook je hematocriet
Maar bij voetbal spelen veel meer dingen mee. Spanje speelt ook op een heel erg constant tempo. Het printen/stilstaan zit er minder bij het is gewoon constant vrijlopen. Dat kan je veel makkelijker volhouden. De hardste renners lopen misschien 12 km per wedstrijd dat is 8km/uur. Het zou best kunnen dat ze aan de EPO zitten hoor maar hun fysieke prestaties zijn niet zo bijzonder dat het eigenlijk wel moet. Ik denk dat voor een sport als voetbal wel opgaat dat je dat ook zonder doping op hoog niveau kan spelen terwijl voor wielrennen dat gewoon totaal onmogelijk is.
  vrijdag 2 november 2012 @ 18:30:46 #241
147172 THEFXR
Alpha Bear
  vrijdag 2 november 2012 @ 18:53:29 #242
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118750040
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:08 schreef KilgoreTrout het volgende:

[..]

Maar bij voetbal spelen veel meer dingen mee. Spanje speelt ook op een heel erg constant tempo. Het printen/stilstaan zit er minder bij het is gewoon constant vrijlopen. Dat kan je veel makkelijker volhouden. De hardste renners lopen misschien 12 km per wedstrijd dat is 8km/uur. Het zou best kunnen dat ze aan de EPO zitten hoor maar hun fysieke prestaties zijn niet zo bijzonder dat het eigenlijk wel moet. Ik denk dat voor een sport als voetbal wel opgaat dat je dat ook zonder doping op hoog niveau kan spelen terwijl voor wielrennen dat gewoon totaal onmogelijk is.
marion jones zat als spintster aan de EPO, het nu ontgaat mij volledig!
voor voetballers kan ik het wel zien.
pi_118750260
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]

marion jones zat als spintster aan de EPO, het nu ontgaat mij volledig!

Beter herstellen van training = meer kunnen trainen = betere prestatie
pi_118765697
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:56 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Kan.
Ja, maar daar zijn ze dus juist heel open in (zelfs zo open dat Vaughters op een internetforum aangaf dat Danielson in het verleden doping had gebruikt ;) ). Een voormalige dopinggebruiker kan worden aangenomen als hij aan twee voorwaarden voldoet.
1. Hij moet volledige medewerking verlenen aan welk officieel dopingonderzoek dan ook (dus niet richting media)
2. Ze testen een dergelijke renner uitgebreid en bekijken of hij ook clean kan presteren.

Volgens Vaughters is de oplossing niet de manier waarop Sky het nu doet, dat creëert juist een omerta. Vaughters is iemand die White ontslaat op het moment dat hij erachter komt dat White een in spanje woonachtige renner met medische problemen doorverwijst naar dokter Del Moral, voordat er verder ophef is over White. Niet zoals veel ploegen nu de hypocrisie dat wanneer er ophef is er opeens mensen uitgegooid worden van wie iedereen al wist dat ze gebruikten.
  zaterdag 3 november 2012 @ 12:40:53 #245
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118770520
WADA gaat niet in beroep. "UCI had meer moeten doen" "USADA verdient alle lof"

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20121102_00355694

[ Bericht 4% gewijzigd door kl1172 op 03-11-2012 12:47:26 ]
  zondag 4 november 2012 @ 09:22:45 #246
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118798717
over doping in schaatsen.

Wat ik iig niet vind kunnen is dat Essent zowel Kramer sponsort als de ISU en KNSB. In de reclames voor NK afstanden zie ik ook dat TVM dit evenement sponsort en jawel, Kramer zit ook prominent in die reclames.

Er is een hoop belangeverstrengeling in het schaatsen m.i.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 4 november 2012 @ 09:32:33 #247
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_118798805
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 09:22 schreef Klopkoek het volgende:

Wat ik iig niet vind kunnen is dat Essent zowel Kramer sponsort als de ISU en KNSB. In de reclames voor NK afstanden zie ik ook dat TVM dit evenement sponsort en jawel, Kramer zit ook prominent in die reclames.

Zoiets heet gewoon een gulle sponsor die via meerder kanalen in dezelfde sport zijn of haar naamsbekendheid wil vergroten. Niets mis mee en niet gelijk allerlei complot theorieën gaan bedenken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 4 november 2012 @ 19:59:37 #248
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_118819250
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 09:22 schreef Klopkoek het volgende:

sponsors als Adidas en Nike zijn in het voetbal toch op alle lagen actief, bonden, clubs en spelers persoonlijk.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_118819814
Rabobank die knwu sponsort ;)
  maandag 5 november 2012 @ 01:27:50 #250
14505 OProg
A Life in Music
pi_118835345
quote:
Hamilton: "Riis wist wél alles over mijn dopinggebruik"

Tyler Hamilton heeft tegen het Deense medium DR nogmaals verteld dat Bjarne Riis op de hoogte was van zijn dopinggebruik tijdens zijn verblijf bij Team CSC. Sterker nog: de Amerikaan stelt dat Riis degene was die hem voorstelde aan dopingarts Eufemiano Fuentes. Eerder beschuldigden Jörg Jaksche en Hamilton de Deense ploegleider al van georganiseerd dopinggebruik. Destijds ontkende Riis deze aantijgingen. Hij zou Fuentes niet eens kennen of gezien hebben. Hamilton weerlegt dit.

"Ze hebben elkaar wél ontmoet", zo zegt Hamilton met klem over de dopingarts Fuentes en zijn voormalig ploegleider Riis. "Ik herinner me van april 2002 dat Fuentes, Riis en ik in dezelfde Spaanse hotelkamer zaten. Ik weet nog hoe dat hotel eruit ziet. Bjarne wilde hem ontmoeten, maar na afloop was Fuentes boos omdat dat hij mij had meegebracht. Ik denk dat Fuentes alles zo privé mogelijk wilde houden", aldus Hamilton.

"Riis gaf mij de informatie over Fuentes zodat ik kon beginnen met bloeddoping", weet Hamilton. "Het ging niet om EPO of iets anders, alhoewel Fuentes dat wel kon verkrijgen. De grote uitdaging was het regelen van transfusies, het uitnemen van het bloed, dit veilig houden en het vervolgens van A naar B brengen." Hamilton was eerder al een van de getuigen die het USADA hielp om het dopinggebruik van Lance Armstrong te bewijzen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')