SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Voor- en na foto's tot op heden:
Keuken voor:
Keuken tijdens:
Woonkamer voor:
Woonkamer tijdens:
Badkamer voor:
Badkamer tijdens:
[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 10-04-2013 16:28:02 ]Ja doei.
Wellichtquote:Op maandag 4 maart 2013 13:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nice!
Ga je als deze het ooit opgeeft de volgende vaatwasser inbouwen?
Fijn licht hè?quote:Op maandag 4 maart 2013 14:56 schreef Goodbye het volgende:
Wauw Mo, wat tof! Ik wil later ook wel een raam in m'n keuken zo!
Done! En heeft Noorwegen ook een "Wickes"? Nederland had 't vroeger wel geloof ik. Daar komt iig onze keuken vandaan.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:56 schreef Fogel het volgende:
Goed bezig![]()
Onze keuken heeft precies dezelfde deuren/lades, maar wel met andere handvaten.
Oops... lapo...
Moblo, ik maak geen nieuw deel, dat mag jij doen
Mooi jaren 70quote:Op maandag 4 maart 2013 15:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wellichtmoeten we maar even zien. Financiëntechnisch hopen we dat hij het nog lang volhoudt. Wel is de range die we gekozen hebben zo algemeen (en 'kitchen on the go') dat een front vast wel moet lukken. Ding dat je nu op de foto ziet is overigens onze koelkast.
Wel jammer dat we een kleine moesten nemen, maar als we de grote daar neer hadden gezet hadden we én werkblad gemist, én veel licht in moeten leveren, want dat raam zit zo fijn op 't zuiden
Ook erg blij dat de uiteindelijke kleur zo overeenkomt met de schroten in de rest van de keuken, die we dus voorlopig gewoon deze kleur houden.
Tegels die we gekocht hebben zijn overigens deze:
[ afbeelding ]
Achter het fornuis komen er een boel, achter het werkblad op de foto zichtbaar 2 rijen waarschijnlijk en bij het andere 'natte' werkblad 3 rijden op de muur en natuurlijk het gehele deel onder de bar.
[..]
Fijn licht hè?
Zeker nu het plafond ook wit is, is het zoveel fijner werken daar! Stuk frisser.
[..]
Done! En heeft Noorwegen ook een "Wickes"? Nederland had 't vroeger wel geloof ik. Daar komt iig onze keuken vandaan.
We hebben een theepot met een lichtje er onder, dus we hoeven niet voor elk kopje op pad. Dat is met de hoeveelheden thee die we drinken maar goed ook. Maar inderdaad, van de keuken naar de woonkamer is een stevige wandeling.quote:Op maandag 4 maart 2013 17:36 schreef broccolitaart het volgende:
Zie ik het nou goed, is er geen deur van de keuken naar de woonkamer? Dat wordt dus flink omlopen voor een koekje/thee
Spannend! Weet je al wat je wil/kan gaan doen? Niet de makkelijkste tijd voor banen, maar zeker niet onmogelijk.quote:Op maandag 4 maart 2013 18:17 schreef motorbloempje het volgende:
ben in september klaar met studeren en daarna zal ik waarschijnlijk gewoon een baan hebben waarbij ik niet meer thuis werk.
quote:Op maandag 4 maart 2013 22:33 schreef Wolve000 het volgende:
Maar deze avond zitten we weer lekker op de bank, ook wel even fijn om een dagje niet te klussen.
Na de twee hele lange dagen aan de slag dit weekend kan ik vandaag ineens niet meer normaal op m'n hurken zitten.
(Ik moet zeggen, dat ik ook niet precies weet waar m'n hurken nou eigenlijk zitten, maar toch voel ik ze....)
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:24 schreef Goodbye het volgende:
Oh, wat leuk!Ik krijg een beetje het gevoel alsof ik naar het vervolg van Escape to the Country aan het kijken ben.
Dus eigenlijk moet wij nu zeggenquote:Op woensdag 6 maart 2013 21:03 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]dat heb ik nou ook!! Al mijn favo BBC-woonprogramma's worden hier gecombineerd
Geen BBC, maar toch.quote:Just knock down this wall!![]()
quote:Op woensdag 6 maart 2013 21:06 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet wij nu zeggen
[..]
Geen BBC, maar toch.
quote:
Je vergat ietsquote:Vandaag op de lijst:
• bed eindelijk fatsoenlijk in elkaar klussen
• daarna teseten
quote:Op zondag 10 maart 2013 12:09 schreef motorbloempje het volgende:
Vandaag op de lijst:
• kruidenrekjes ophangen
• pannenplank ophangen
• meer hout (oude keuken) naar de vuilstort brengen (gisteren al een groot deel gedumpt)
• kieren in de keuken dichtmaken
• plinten en drempels in de keuken leggen
• accu van Mr.Mo's motor vervangen (ok, niet huisgerelateerd...)
• bed eindelijk fatsoenlijk in elkaar klussen
• stofzuigen
• bed testen
Eens zien wat daar allemaal van terecht komt!
Garage voorzien van isolatie en verwarming. Kan Wolve daar ook meteen een man cave van maken. Door de verwarming blijft je vriesdeel vriezen en het koeldeel is voor het bier van Wolve, dus dat scheelt witgoed kopen/verkopenquote:Op maandag 11 maart 2013 10:15 schreef motorbloempje het volgende:
Net is de vriezer bezorgd. We hadden dus een koelvriescombinatie, een grote, die in de schuur moest, omdat er in de keuken geen ruimte was. Enige probleem: ding slaat niet aan bij koude temperaturen, waardoor we dus nog een extra vriezer moesten kopen die wel aanslaat in de winter... Ach ja. zo komt die garage wel vol. Binnenkort maar even evalueren of we de grote gaan verkopen of niet.
Ja, klopt, die hadden we wel gezien, maar lag even buiten budget op het momentquote:Op maandag 11 maart 2013 13:45 schreef Fogel het volgende:
Maar een tip als je nog eens een combikast wel: koop er een met afzonderlijke compressors, dan heb je dat probleem van koude ruimtes en een ontdooide vriezer niet.
Elk weekend hard werken, en dan in de baas z'n tijd weer bijkomen!quote:Op zondag 17 maart 2013 22:25 schreef Isabeau het volgende:
Druk bezig geweestEn nog veel plannen dus je bent nog wel even bezig
Ja, iets wel. Maar de woonkamer is de scheefste van allemaal.quote:
Als je er een knikkertje inlegt gaat het rollen, bedoel je??quote:Op maandag 18 maart 2013 10:27 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Ja, iets wel. Maar de woonkamer is de scheefste van allemaal.
Soms heb je het idee dat je dronken bent als je van de bank naar de deur wil lopen. Dan maak je net een iets groter bochtje dan gepland.
(Althans, we zijn het ondertussen wel gewend, maar aan het begin wel!)
Yup!quote:Op maandag 18 maart 2013 12:47 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Als je er een knikkertje inlegt gaat het rollen, bedoel je??
Wij ookquote:Op maandag 18 maart 2013 11:08 schreef V1z0R het volgende:
Sorrymaandag en zo...
Maar ben benieuwd naar het eindresultaat, Mo!
quote:
Ja hoor, jij wint. Gefeliciteerd, je huis is een bouwval!quote:Op maandag 18 maart 2013 13:48 schreef ElizabethR het volgende:
[..]![]()
Als wij een van de bedrooms binnenlopen en onze voet op een bepaalde plank zetten, gaat de wasbak aan het einde van de kamer omhoog. De kastdeur openen lukt alleen als je de klink naar beneden duwt en tegelijk de punt van je schoen onder de kier aan de onderkant doet en dan omhoog wipt, en ik kan met de plumeau achter het schilderij komen, zonder dat schilderij aan te raken, zo scheef is de muur.
Win ik nu??
quote:Op maandag 18 maart 2013 13:53 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Ja hoor, jij wint. Gefeliciteerd, je huis is een bouwval!
Daar gaan wij naartoe, een hypermodern huis, met uitstekende isolatie, en hoeken van 90 gradenquote:Haha, nee, grapje. Dat maakt oude huizen juist leuk, niet alleen maar rechthoekigge blokkendozen met alleen maar hoeken van 90 graden!
Ik leef met je meequote:Op maandag 18 maart 2013 20:27 schreef ElizabethR het volgende:
[..]Daarom gaan ook wij verhuizen!!
[..]
Daar gaan wij naartoe, een hypermodern huis, met uitstekende isolatie, en hoeken van 90 graden
Nu! Ook tegen sneeuw!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:45 schreef IrishBastard het volgende:
Ik verbaas me meer over de zonnebrand
Oh wow, dat zou ik echt prachtig vindenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:40 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en ik wil nog een keer foto's van de originele documenten posten die we hebben gekregen... we hebben dus álle contracten en alles die ooit voor dit huis getekend zijn, sinds 1890 (!!!) gekregen, dat krijg je hier bij de overdrachtzó tof, al die oude documenten. Wel raar, maar wel tof
Waarom gebeurt dat hier nietquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:40 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en ik wil nog een keer foto's van de originele documenten posten die we hebben gekregen... we hebben dus álle contracten en alles die ooit voor dit huis getekend zijn, sinds 1890 (!!!) gekregen, dat krijg je hier bij de overdrachtzó tof, al die oude documenten. Wel raar, maar wel tof
leuk om een keer rustig door te spitten. kunnen nog aparte en vreemde dingen in staan.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:40 schreef motorbloempje het volgende:
Toch gaaf om de historie van huis na te pluizen ?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:40 schreef motorbloempje het volgende:
Yup! We hadden echt niet verwacht dat we dat allemaal zouden krijgenquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:04 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Toch gaaf om de historie van huis na te pluizen ?
Kijk je uit met die randjes van gebroken tegels. Die zijn scherper dan gebroken glas.quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:44 schreef motorbloempje het volgende:
Zo. De heren zijn naar de bouwmarkt, en ik heb ondertussen de badkamer vloer eruit getikt.
Nerdy DIY-shapes
[ afbeelding ]
Neequote:Op zaterdag 30 maart 2013 08:50 schreef Isabeau het volgende:
Maar vandaag kon je elders douchen, toch
Die tegeltjes zijn leuk. Eerste wat ik dacht was "oh cool. Tetris!"... Sorry.quote:
Jammerquote:Op woensdag 3 april 2013 13:31 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb er ook stiekem wat tetrisblokken in verwerkt, helemaal vond Wolve niet zo'n briljant idee
Ben ik toch niet zo gek als ik dacht.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:31 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb er ook stiekem wat tetrisblokken in verwerkt, helemaal vond Wolve niet zo'n briljant idee
quote:
Alleen de kraan nog even monteren en we kunnen vanavond douchen!quote:Op zondag 7 april 2013 23:09 schreef Wolve000 het volgende:
We waren vandaag toch al 3 uur eerder klaar dan gisteren...
Hoewel we gisteren nog gegeten hadden tussendoor. Nu: honger!
Dat waren weer twee lange dagen. Maar komende week kunnen we ons eindelijk weer thuis gaan douchen!
To-do voor douchen:
[*] Deur plaatsen
• Kraan aansluiten
[*] Douchestang ophangen
[*] Alle hoeken kitten
Mooi! En wat een bizar verschilquote:
quote:Op woensdag 10 april 2013 16:46 schreef motorbloempje het volgende:
Random patroontjes leggen is trouwens moeilijker dan je denkt_!
Ja, want hele velden bruin of wit wil je ook niet, en je moet niet eindigen met heel veel van dezelfde kleur over, etc. etc.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:56 schreef morgane het volgende:
je gaat er automatisch toch teveel over nadenken?
Dan waardeer je het pas echt hequote:Op woensdag 10 april 2013 21:00 schreef motorbloempje het volgende:
De douche doet het! Een zwak kit randje in de douche die lekt, maar we gaan toch echt nu eerst douchen, dan mag 't opdrogen en dan poging twee met kitten.![]()
douche
![]()
quote:Op woensdag 3 april 2013 13:31 schreef motorbloempje het volgende:
Je weet dat wij alleen maar een paar muren hoefden te schilderen, hè? Plus dat we het ook gewoon leuk vinden om in onze vrije tijd bezig te zijn met het huis. Twee maanden wachten met het betegelen van een muurtje in de keuken zou ik ook écht niet kunnen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:28 schreef motorbloempje het volgende:
Volgende week door met klussen, keukentegels dit keer. 't Moet een keer gebeuren, dus dan maar volgend weekend opofferen *hoopt op slecht weer*. Hier staat alles al voor klaar (hebben alle tegels, tegellijm, etc. in huis) dus hoeven er niets nieuws voor aan te schaffen; dat kan wel wel even dus zonder gespaard te hebben![]()
Boh, als ik naar DaD's topic kijk gaat 't allemaal veel sneller*jaloers*
Bij ons precies hetzelfde, zo waterpas als het maar zijn kan opgehangen. Twee stappen achteruit. Kak, scheef.quote:Op maandag 18 maart 2013 08:56 schreef motorbloempje het volgende:
Dit was wel iets meer dan 'iets'jammer dat we geen foto hebben gemaakt van de voor-situatie
mijn hemel
Het is niet 'een muurtje' hè?quote:Op zondag 9 juni 2013 13:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Je weet dat wij alleen maar een paar muren hoefden te schilderen, hè? Plus dat we het ook gewoon leuk vinden om in onze vrije tijd bezig te zijn met het huis. Twee maanden wachten met het betegelen van een muurtje in de keuken zou ik ook écht niet kunnen..
Mooiquote:
Heel goedquote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:27 schreef motorbloempje het volgende:
En nu voel ik me schuldig dat we dit weekend niet geklust hebben![]()
!
Het regent vast wel een keer; kun je mooi gaan tegelen binnenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:44 schreef motorbloempje het volgende:
En dit weekend wrsch ook weer niet, of nou ja, iig niet op de zaterdag, want dan heb ik 'n hardloopwedstrijd. Nu ja.... we komen er wel!
We hebben nog wel even...
dat is het mooie van een eigen huis. je klust er aan als je zin en tijd hebt. geen tijd of zin dan niet, pas als je ergens aan gaat ergeren wordt het tijd om zin te maken.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:44 schreef motorbloempje het volgende:
En dit weekend wrsch ook weer niet, of nou ja, iig niet op de zaterdag, want dan heb ik 'n hardloopwedstrijd. Nu ja.... we komen er wel!
We hebben nog wel even...
Mooiquote:Op zondag 4 augustus 2013 19:22 schreef motorbloempje het volgende:
En na een dagje werken:
[ afbeelding ]
Dinsdag even voegenen dan zaterdag door met de muur acher het gasfornuis
Alsof jullie niets anders te doen hebbenquote:Op maandag 5 augustus 2013 11:21 schreef motorbloempje het volgende:
Moet zeggen dat het wel weer die boost geeft om door te gaan. Heeft zo lang stilgestaan.
Fraai!!quote:
Inderdaad, en als ik het goed begreep en deze komt achter het fornuis maar op de aanrecht, misschien een idee om hem tegel hoog(en diep) te maken, makkelijk te betegelen en gelijk een plaats om potje met keukengerei te zetten.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 13:38 schreef IrishBastard het volgende:
Om iedere dag weer wat te kunnen leren: zo'n 'doosje' heet een koof
Maar mooi werk
Dat stuk tegelwerk boven het fornuis is toch wel erg gaaf gewordenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:08 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, is een meebuigend plastic geval waarmee het makkelijk verspreiden is.
waarschijnlijk het zelfde als in mijn huis. met schroeven die er in de aangrenzende kamer nog net uit komen en het liefst om de paar cm een schroef.quote:Op donderdag 5 september 2013 17:09 schreef motorbloempje het volgende:
Binnenkort de keuken maar 's af maken,en ook begonnen met het leeghalen van de studeer-/logeerkamer. Zaterdag vloerbedekking uitzoeken en als het meezit ook afspraak maken voor leggen. Al zullen we dan misschien ook meteen de trap moeten laten doen, even kijken wat handigst is.
Sowieso moeten uit de studeerkamer nog de 2 bureaus en de inbouwkasten worden uitgebroken voor we daar aan de slag kunnen, misschien komt er nog wat stucwerk onder vandaan.. Kan nog steeds ook niet helemaal zien hoe ze die kasten precies hebben bevestigd
Dat zit in de meeste huizen. Zo worden ze gebouwd namelijk.quote:Op zaterdag 7 september 2013 13:41 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Kiek 's! Dit komt er onder de vloerbedekking in de studeerkamer vandaan...![]()
En in de slaapkamer ligt dit er ook onder.We gaan nu maar 's kijken of dit salvageable is en wellicht gewoon over op houten vloeren boven ook!
quote:Op zondag 8 september 2013 19:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat boek van The FonzDie bewaar je toch wel he, anders wil ik 'm wel hebben
Ghehequote:Op zondag 8 september 2013 21:32 schreef tvdleur het volgende:
Dat happy day's boek ben ik godsongelofelijk jaloers op!
Lullig hé heb je vijf liter verf en dan kom je een vierkante meter te krot. En die blikken gaan alleen per vijf liter.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:31 schreef motorbloempje het volgende:
Verf!
[ afbeelding ]
In de slaapkamer
Wist je niet dat je een langzame en pijnlijke dood sterft als er niet genoeg verf op de wand zit voor de winter? Da's toch algemene kennis?quote:Op zaterdag 28 september 2013 10:23 schreef Anne het volgende:
Hoezo zouden ze de winter nu niet door kunnen komen?
Misschien denkt hij dat er uit de schouw van de laatste foto nog een open haard gebikt moet worden?quote:Op zaterdag 28 september 2013 10:23 schreef Anne het volgende:
Hoezo zouden ze de winter nu niet door kunnen komen?
Jezus doe eens rustig.quote:
Er zijn nog érg veel elementen die verbetering nodig hebben, waaronder de gehele dining room. Die muren, geel gesaust/-stuct. Mijn god. Maar dat is iets voor 2014. We zitten hier nog wel even... dus alle tijd!quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:14 schreef Meke het volgende:
Ik vind dit echt bizar, als in jullie kochten denk ik het lelijkste huis (qua inrichting hè) dat ik zo'n beetje ooit gezien heb!
Maar nu
Het is echt tof!
Sinds wanneer zijn de voorwaarden beperkt tot louter positieve bijdragen?quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:06 schreef Mishu het volgende:
Wat een heerlijke reacties weer. Als je niks positiefs te zeggen hebt zeg dan niks
Gewoon niet op reageren!quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:06 schreef Mishu het volgende:
Wat een heerlijke reacties weer. Als je niks positiefs te zeggen hebt zeg dan niks
ziet er goed uit. weer behoorlijk wat werk verzet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:15 schreef motorbloempje het volgende:
Voortgang!
Gang voor:
[ afbeelding ]
Gang tijdens:
Vloerbedekking vervangen, behang (5 lagen ofzo) gestript en binnekort komt er glasweefselbehang op, wat we dan fatsoenlijk kunnen verven.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Slaapkamer voor:
[ afbeelding ]
Slaapkamer tijdens:
Dit is bijna klaar. Nog wat details her en der, maar we zijn er al grotendeels.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Studeerkamer voor:
[ afbeelding ]
Studeerkamer tijdens:
Inbouwkasten weggebroken, nieuwe muur is nog in aanbouw. Hadden wat minder tijd dan verwacht en wat andere bezigheden/prioriteiten waardoor er minder af was vóór het leggen van de vloerbedekking dan we wilden. Hadden bijna de vloerbedekking nog weer een week uitgesteld, maar omdat we geen contact kregen met de winkel zagen we het maar als een teken en hebben we 't toch doorgang laten vinden. Wat een goed idee was. Want nu ligt het!
[ afbeelding ]
Best knien op bedquote:Op zondag 13 oktober 2013 17:58 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, we hadden eigenlijk eerst willen verven inderdaad, maar door wat tijdsmislukkingen kwam het niet meer uit. Hadden eerst uit willen stellen, vloerbedekking leggen, maar hebben ook niet meer zóveel tijd tot kerst. Dus dat wordt gewoon afplakken. Voor het behangen huren we 'een mannetje' in, en dan hoeven we als het meezit maar een klein deel te verven, zelf, aangezien we alleen het stuk onder de strip langs de trap willen verven (groen of beige ofzo..).
Slaapkamer nu, trouwens:
[ afbeelding ]
Eindelijk hangt deposter
er weer
Deze, dus, trouwens:
[ afbeelding ]
Zijn nu bezig met de plinten in de studeerkamer. Schoonheidsprijs gaat 't niet winnen![]()
_! maar ach, stopzinnetje is "Daar komt toch een <insert item> voor..."
Daar hebben we er twee van! Die heb ik echt al jaren! Gehad toen ik een jaar of 8 was ofzo? En ze functioneren als extra kussen voor als we op bed tv kijken, of een boekje lezen ofzo!quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:41 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Best knien op bedEn leuke poster.
Lopen gewoon vrij rond?quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Daar hebben we er twee van! Die heb ik echt al jaren! Gehad toen ik een jaar of 8 was ofzo? En ze functioneren als extra kussen voor als we op bed tv kijken, of een boekje lezen ofzo!
Hmm nu ik je post zie en die van moblo nog eens lees, en de foto aanklik voor groter bedenk ik me dat die niet snel ergens heen gaatquote:
Zwaar weekend... zwaar weekend.quote:
ho ho, we hoeven toch niet alle positief te vinden, als ik iets niet mooi vind mag dat gewoon gezegd worden hoor.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:06 schreef Mishu het volgende:
In het klein wel, toen ik hem n.a.v de posts aanklikte viel het wel opquote:Op maandag 14 oktober 2013 18:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je dacht serieus dat 't een echt knijn was? Wow!
Wat zit je nou te hameren over asbest?quote:Op maandag 14 oktober 2013 18:19 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
ho ho, we hoeven toch niet alle positief te vinden, als ik iets niet mooi vind mag dat gewoon gezegd worden hoor.
Trouwens hoe zat het met de asbest?
Dat zo wie zo, zelf er mee gaan rotzooien is een afrader.quote:Op maandag 14 oktober 2013 18:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Al zou het er in zitten mooi van af blijven.
als het "budget" plinten zijn (zoals bij ons in de bijkamer) gaat het makkelijker om een beetje af te schaven met een scherp stanley mes (als het van die geperste dingen zijn)quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:12 schreef motorbloempje het volgende:
Kunnen trouwens ook wel een boek beginnen over 'dingen die je beter neit kunt doen', of 'de volgorde van dingen die je moet doen'
Zo hebben we in de kunstmuur in de study dus een paar stopcontactdozen uitgezaagd en geplaatst... zonder te meten/weten hoe hoog de plinten zouden worden.. dus nu moeten we de plinten op die plekken een stukje inzagen zodat 't past![]()
Om maar eens wat te noemen.
Mits fatsoenlijke pbm's kan je dat best zelf. Doen ze al jaren en jaren en jaren. Alleen afvoeren in de daarvoor bestemde zakken is wel aan te raden.quote:Op maandag 14 oktober 2013 21:26 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Dat zo wie zo, zelf er mee gaan rotzooien is een afrader.
Die zitten hier in huis toch al veel op grondniveau, maar wel vaak boven de plint.. waar we dus op 't moment van zagen niet zoveel over na gedacht hadden. En kinderen komen er voor ons toch niet, dus daar hebben we verder ook niet over nagedachtquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:26 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
als het "budget" plinten zijn (zoals bij ons in de bijkamer) gaat het makkelijker om een beetje af te schaven met een scherp stanley mes (als het van die geperste dingen zijn)
Verder hou je altijd zulke dingenmaar je hebt de wandcontactdozen dus bij de vloer gezet?
dat zou ik dan sowieso niet doen ivm eventuele kinderen later, ik weet niet of er in de UK ook van die speciale afdekplaatjes zijn, aangezien het 3 pennen zijn?
Je onprettige aanwezigheid in dit topic wordt overduidelijk niet op prijs gesteld, wil je hier rekening mee houden?quote:Op maandag 14 oktober 2013 18:19 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
ho ho, we hoeven toch niet alle positief te vinden, als ik iets niet mooi vind mag dat gewoon gezegd worden hoor.
Trouwens hoe zat het met de asbest?
oh ja. Moblo en kekke kids is geen combi sorryquote:Op maandag 14 oktober 2013 23:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Die zitten hier in huis toch al veel op grondniveau, maar wel vaak boven de plint.. waar we dus op 't moment van zagen niet zoveel over na gedacht hadden. En kinderen komen er voor ons toch niet, dus daar hebben we verder ook niet over nagedacht_!
Natuurlijk wil ik daar mee rekening houden Zeer Verlichte Gedeputeerd Grootmeester, maar het moet geen zelf verheerlijking topic worden waar alleen oeeeee en aaaaaaahh gezegd mag worden, hetgeen het nu wel op begint te lijken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 06:05 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Je onprettige aanwezigheid in dit topic wordt overduidelijk niet op prijs gesteld, wil je hier rekening mee houden?
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
Uitspraak van het jaar gaat trouwens naar de vloerbedekking legger toen hij de inloopkast in de slaapkamer open deed waar ook vloerbedekking moest komen te liggen:
"Wow... this is like the Tardis!"_!
+1quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:50 schreef Fogel het volgende:
Op de lijst voor komende projecten: slaapkamerkleuren aanpassen zodat ze bij tardis passen
Car boots, charity shops en auctions maken je huis karaktervol en niet een pagina van de Ikea catalogus.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:55 schreef motorbloempje het volgende:
We nemen ons voor om binnenkort 's naar een grote car boot sale te gaan om te neuzen naar dingen waarmee we 't huis wat kunnen inrichten, maar we moeten dan ook eigenlijk iemand met een beetje oog voor dat soort dingen meenemen![]()
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:01 schreef Individual het volgende:
[..]
Car boots, charity shops en auctions maken je huis karaktervol en niet een pagina van de Ikea catalogus.
Beetje inspiratie opdoen op woonsites en dergelijke? En dan kijken tussen de stijlen wat jij dan precies leuk vindt en dat evt. opschrijven. Volgens mij had DaD nog een inspiratie topic in K&W geopend ooit.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:55 schreef motorbloempje het volgende:
! Ja, of niet.
Dining Room gaat trouwens een 2014 project worden. Of had ik dat al gepost? Als ik zo om me heen kijk is het echt te fucking lelijkmaar het is even niet anders. De potentie zien we gelukkig wel, en dat scheelt, maar tot die tijd nog maar even doorbijten. Gelukkig kan ik straks in de studeerkamer werken in plaats van hier.
![]()
Wat ik ook echt nog moet 'leren', als dat überhaupt te leren valt, is 'decoreren'. Als in, dingen kopen die je huis aankleden. We nemen ons voor om binnenkort 's naar een grote car boot sale te gaan om te neuzen naar dingen waarmee we 't huis wat kunnen inrichten, maar we moeten dan ook eigenlijk iemand met een beetje oog voor dat soort dingen meenemen![]()
Enige 'probleem' wordt kerst: familie komt hier met kerst, en dus groot kerstdiner hier in de dining room.. misschien kunnen we het met heel veel kerstballen en lichtjes een beetje opleuken
Welke.nl en dan zoeken op kerst.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:08 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Beetje inspiratie opdoen op woonsites en dergelijke? En dan kijken tussen de stijlen wat jij dan precies leuk vindt en dat evt. opschrijven. Volgens mij had DaD nog een inspiratie topic in K&W geopend ooit.
Mee eens! Heb een poging gedaan tot dat 'pinterest', maar dat werkt gewoon niet voor mij/ons. Niet dat we er oog voor hebben als we eenmaal in zo'n winkel staan, maar misschien dat 't wat komt op 't moment dat de kamers verder klaar zijn en ze alleen nog wat afkleding missen: nu met de eetkamer zo compleet niet als we hem willen is het ook niet makkelijk te bedenken wat je er eventueel in zou willen zetten en waar!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Leuk project!
Voor dat decoreren zou ik persoonlijk liever er wat langer over doen en spullen verzamelen die ik zelf mooi vind dan op van die woonsites te kijken. Daar vind je doorgaans toch alleen maar van die hippe dingen waar heel Vinex mee vol hangt (teksten als "Love" en "Home" en een grote zwart-wit canvasfoto van de bewoners, bijvoorbeeld). Dat zie je dan weer in zoveel huizen terug komen dat het onpersoonlijk wordt.
Er is nog meer dan dat, natuurlijk. Je kan er zelf uitpikken wat je leuk vindt. Boeiend dat andere mensen dat dan ook hebben.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Leuk project!
Voor dat decoreren zou ik persoonlijk liever er wat langer over doen en spullen verzamelen die ik zelf mooi vind dan op van die woonsites te kijken. Daar vind je doorgaans toch alleen maar van die hippe dingen waar heel Vinex mee vol hangt (teksten als "Love" en "Home" en een grote zwart-wit canvasfoto van de bewoners, bijvoorbeeld). Dat zie je dan weer in zoveel huizen terug komen dat het onpersoonlijk wordt.
Daar zaten mijn vriendin en ik ook mee met onze verbouwing, als je eenmaal echt zelf moet kiezen dan zijn er vaak weer teveel optiesquote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
Mee eens! Heb een poging gedaan tot dat 'pinterest', maar dat werkt gewoon niet voor mij/ons. Niet dat we er oog voor hebben als we eenmaal in zo'n winkel staan, maar misschien dat 't wat komt op 't moment dat de kamers verder klaar zijn en ze alleen nog wat afkleding missen: nu met de eetkamer zo compleet niet als we hem willen is het ook niet makkelijk te bedenken wat je er eventueel in zou willen zetten en waar!
Het gaat mij er ook niet om of anderen ook iets hebben of niet, meer dat ik het idee heb dat sommige mensen, wanneer ze het zelf niet kunnen bedenken dan maar doen wat iedereen/veel mensen doet. Dan verval je dus in een 'standaard' Elle Wonen interieur met bijvoorbeeld een kookeiland terwijl dat niet bij/in je woning past. Maar ja, iedereen heeft tegenwoordig een kookeiland, dus dan wij ook, lijkt dan de gedachte.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:16 schreef Goodbye het volgende:
Er is nog meer dan dat, natuurlijk. Je kan er zelf uitpikken wat je leuk vindt. Boeiend dat andere mensen dat dan ook hebben.
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
Uitspraak van het jaar gaat trouwens naar de vloerbedekking legger toen hij de inloopkast in de slaapkamer open deed waar ook vloerbedekking moest komen te liggen:
"Wow... this is like the Tardis!"_!
True, snap wat je bedoelt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het gaat mij er ook niet om of anderen ook iets hebben of niet, meer dat ik het idee heb dat sommige mensen, wanneer ze het zelf niet kunnen bedenken dan maar doen wat iedereen/veel mensen doet. Dan verval je dus in een 'standaard' Elle Wonen interieur met bijvoorbeeld een kookeiland terwijl dat niet bij/in je woning past. Maar ja, iedereen heeft tegenwoordig een kookeiland, dus dan wij ook, lijkt dan de gedachte.
Nou, of we smaak hebben laat ik in het midden, maar we zitten meestal ook wel op één lijn hier, dat scheelt wel een hoop, inderdaad!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Daar zaten mijn vriendin en ik ook mee met onze verbouwing, als je eenmaal echt zelf moet kiezen dan zijn er vaak weer teveel opties. Gelukkig heeft zij een goed oog voor bijvoorbeeld mooie meubels en passen onze smaken goed bij elkaar.
Gedeelde wansmaak is ook smaak, ofzo.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:29 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, of we smaak hebben laat ik in het midden, maar we zitten meestal ook wel op één lijn hier, dat scheelt wel een hoop, inderdaad!
Dat is zo fijn, scheelt een hoop gesteggel!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, of we smaak hebben laat ik in het midden, maar we zitten meestal ook wel op één lijn hier, dat scheelt wel een hoop, inderdaad!
Dat zal me nou echt een worst zijn!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:26 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Met een kookeiland is niets mis, je bent alleen vijf jaar te laat.
Hebben jullie meer nodig?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:26 schreef motorbloempje het volgende:
Wij hebben gewoon een gasfornuis
Nee, wij niet neequote:Op woensdag 16 oktober 2013 18:25 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Hebben jullie meer nodig?
Ik heb ook een gasfornuis.
ocd?quote:Op zaterdag 2 november 2013 10:53 schreef ViviRAWRS het volgende:
Op die laatste foto, komen er niet nog 2 rijen tegels bij aan de rechterkant? *twitch*twitch*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |