abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123618518
We gaan verhuizen *O* Weer inpakken -O- Maar voorlopig wel voor het laatst! *O* ! We hopen in de loop van volgende week (van 4 feb) of anders de week erna de sleutels te krijgen.

We zijn verhuisd! :) *O*

Vorig jaar juni zijn we verhuisd naar het VK omdat ik daar een jaartje mocht gaan studeren aan de universiteit van Hull. We hadden een huurhuisje gevonden, en we zouden wel zien hoe het allemaal zou lopen. Nou, het is ons heel erg bevallen, dus we besloten te blijven; ik nog een jaar studeren minimaal (master) en Mr.Mo heeft onlangs een baan gevonden in Leeds. Aangezien dat een eindje rijden van Hull is en ik erg flexibel ben in mijn universiteitsbezoeken hebben we besloten dichterbij te gaan wonen. Eigenlijk waren we weer op zoek naar een huurwoning, maar tijdens onze zoektocht kwamen we er achter dat we zoveel persoonlijke wensen hadden dat we zijn gaan kijken wat de koopmogelijkheden waren en vervolgens naar een mooi huis. Veel gezien op 'teh int0rwebs', veel ingelezen over de dorpen/stadjes, omgeving en ook gewoon zelf even gaan kijken om te zien of we het er wel uit konden houden.

Uiteindelijk enthousiast geworden over een huis in dorpje in Zuid-Yorkshire tussen Leeds, Doncaster en Sheffield in (iets wat ook fijn is als ik volgend jaar werk/PhD-plek mag gaan zoeken). Gaan kijken en onszelf voorgehouden niet te enthousiast te worden; het was immers onze eerste echte bezichtiging en het zou allemaal wel een flinke bult tegenvallen in 't echt.

Helaas. Het was prachtig. Het huis voldeed aan al onze harde eisen en heeft potentie om ook aan veel van onze persoonlijke wensen te gaan voldoen. Zijn nog wel naar een andere woning in dezelfde omgeving gaan kijken, maar die kon er niet aan tippen. We hadden al wel verwacht dat we geen heel moeilijke huizenzoekers waren, maar dat 't zo snel zou gaan? :o

Dus! O+

Het huis, een semi-detached extended cottage, is ergens aan het eind van de 19e eeuw gebouwd en was oorsporonkelijk vrij klein (vooral smal) en er zaten geen keuken en badkamer in, want dat hadden ze toen niet nodig ;) :')
Ergens in de 50'er jaren is de eerste aanbouw (extra slaapkamer, badkamer) eraan gebouwd en in de laatste 20 jaar verschenen er een garage en een (nieuwe) keuken. De technische keuring is in orde en er zijn geen (grote of progressieve) 'problemen'.

We konden er zo in. Niet meteen onze smaak natuurlijk, alles, en het wordt een groots project om alles uiteindelijk naar de zin te krijgen, maar dat hindert ons niet. Leuk juist om er tijdens het wonen steeds meer dingen aan te passen.

:% Wat we nog moeten doen:

• boven een toilet/wastafel plaatsen. Daarvoor offeren we een deel van de derde slaapkamer op
• tegeltjes in de keuken (behang met randje ;( )
• badkamer updaten met een douchecabine, maar daarvoor moeten nog even zien in hoeverre de tegels onder/achter het bad zijn doorgetrokken om te zien hoe groot dat project zou worden
• er zitten wat vaste bureaus en kasten in slaapkamer 2 en 3. Die willen we eigenlijk weg hebben (op het ouderwetse hoogslapertje na, die is voor neef en nichtje als ze komen logeren).
• nieuwe vloerbedekking in de slaapkamers en op de trap
• dining room aanpakken: lelijke gesausde muur weg zien te krijgen en schilderen
• patio meer motorvriendelijk maken (kunnen keren is wel handig, dus misschien gaan de plantenbakken weg)

8-) Gedaan:

[*] gasleiding doortrekken naar de keuken (ze koken nu electrisch)
[*] afvoer voor vaatwasser doortrekken naar de woonkeuken (in de garage zit een aansluiting voor wasmachine preciés aan de andere kant van de muur waar de vaatwasser gepland staat). niet gedaan, andere oplossing gezocht toen de keuken er toch uit bleek te moeten
[*] keuken verven (die schrootjes op 't plafond ;( )

En dan de foto's maar! (even onder een spoiler nu)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* w/ Voor- en na foto's tot op heden:

Keuken voor:

Keuken tijdens:

Woonkamer voor:

Woonkamer tijdens:

Badkamer voor:

Badkamer tijdens:

[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 10-04-2013 16:28:02 ]
Ja doei.
pi_123618673
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 13:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nice!

Ga je als deze het ooit opgeeft de volgende vaatwasser inbouwen?
Wellicht :) moeten we maar even zien. Financiëntechnisch hopen we dat hij het nog lang volhoudt. Wel is de range die we gekozen hebben zo algemeen (en 'kitchen on the go') dat een front vast wel moet lukken. Ding dat je nu op de foto ziet is overigens onze koelkast.

Wel jammer dat we een kleine moesten nemen, maar als we de grote daar neer hadden gezet hadden we én werkblad gemist, én veel licht in moeten leveren, want dat raam zit zo fijn op 't zuiden O+

Ook erg blij dat de uiteindelijke kleur zo overeenkomt met de schroten in de rest van de keuken, die we dus voorlopig gewoon deze kleur houden.

Tegels die we gekocht hebben zijn overigens deze:

Achter het fornuis komen er een boel, achter het werkblad op de foto zichtbaar 2 rijen waarschijnlijk en bij het andere 'natte' werkblad 3 rijden op de muur en natuurlijk het gehele deel onder de bar.

quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:56 schreef Goodbye het volgende:
Wauw Mo, wat tof! Ik wil later ook wel een raam in m'n keuken zo! O+
Fijn licht hè? O+

Zeker nu het plafond ook wit is, is het zoveel fijner werken daar! Stuk frisser.
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:56 schreef Fogel het volgende:
Goed bezig ^O^

Onze keuken heeft precies dezelfde deuren/lades, maar wel met andere handvaten.

Oops... lapo...

Moblo, ik maak geen nieuw deel, dat mag jij doen :)
Done! En heeft Noorwegen ook een "Wickes"? Nederland had 't vroeger wel geloof ik. Daar komt iig onze keuken vandaan.
Ja doei.
  Moderator maandag 4 maart 2013 @ 15:18:40 #3
45833 crew  Fogel
pi_123618775
Onze keuken komt van http://www.myresjokok.se/.
Lage kostenland Zweden FTW *G*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  maandag 4 maart 2013 @ 17:36:59 #4
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_123624077
Zie ik het nou goed, is er geen deur van de keuken naar de woonkamer? Dat wordt dus flink omlopen voor een koekje/thee :P
pi_123624529
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Wellicht :) moeten we maar even zien. Financiëntechnisch hopen we dat hij het nog lang volhoudt. Wel is de range die we gekozen hebben zo algemeen (en 'kitchen on the go') dat een front vast wel moet lukken. Ding dat je nu op de foto ziet is overigens onze koelkast.

Wel jammer dat we een kleine moesten nemen, maar als we de grote daar neer hadden gezet hadden we én werkblad gemist, én veel licht in moeten leveren, want dat raam zit zo fijn op 't zuiden O+

Ook erg blij dat de uiteindelijke kleur zo overeenkomt met de schroten in de rest van de keuken, die we dus voorlopig gewoon deze kleur houden.

Tegels die we gekocht hebben zijn overigens deze:
[ afbeelding ]

Achter het fornuis komen er een boel, achter het werkblad op de foto zichtbaar 2 rijen waarschijnlijk en bij het andere 'natte' werkblad 3 rijden op de muur en natuurlijk het gehele deel onder de bar.

[..]

Fijn licht hè? O+

Zeker nu het plafond ook wit is, is het zoveel fijner werken daar! Stuk frisser.

[..]

Done! En heeft Noorwegen ook een "Wickes"? Nederland had 't vroeger wel geloof ik. Daar komt iig onze keuken vandaan.
Mooi jaren 70
  maandag 4 maart 2013 @ 17:53:03 #6
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_123624596
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 17:36 schreef broccolitaart het volgende:
Zie ik het nou goed, is er geen deur van de keuken naar de woonkamer? Dat wordt dus flink omlopen voor een koekje/thee :P
We hebben een theepot met een lichtje er onder, dus we hoeven niet voor elk kopje op pad. Dat is met de hoeveelheden thee die we drinken maar goed ook. Maar inderdaad, van de keuken naar de woonkamer is een stevige wandeling. :s)
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_123625559
En koekjes eten we nooit! Maar ik heb vooralsnog mijn werkplek aan de eettafel in de eetkamer :) da's naast de wc en de keuken, dus ideaal voor als ik thuis zit te studeren. Als straks de bovenverdieping verbouwd is en daar een toilet bij is gekomen wordt van de rest van de derde slaapkamer wellicht wel een studeerhok gemaakt, maar de vraag is of het dan nog nodig is; ben in september klaar met studeren en daarna zal ik waarschijnlijk gewoon een baan hebben waarbij ik niet meer thuis werk ;).
Ja doei.
  maandag 4 maart 2013 @ 19:38:27 #8
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123628915
Prachtig!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 4 maart 2013 @ 19:53:58 #9
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_123629789
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 18:17 schreef motorbloempje het volgende:
ben in september klaar met studeren en daarna zal ik waarschijnlijk gewoon een baan hebben waarbij ik niet meer thuis werk ;).
Spannend! Weet je al wat je wil/kan gaan doen? Niet de makkelijkste tijd voor banen, maar zeker niet onmogelijk.
reset
pi_123640027
Lang leve tethering/wi-fi hotspots via mobiel! Dus even een foto-update nu al!

Bereid je voor op een fotoserie... Foto's zijn klikbaar voor grotere versie ;)

We hebben twee ondervloeren. Dit is de eerste, gewoon bordkarton!

De tweede laag is er een met een extra 'moist barrier', die vocht van benedenaf moet voorkomen (betonvloer).

De eerste stukjes laminaat :P

Over die moist barrier lopen is geen goed idee, dus even een bruggetje gemaakt om het gewicht wat te verdelen.

Dit stukje was perfect geweest..... als de deurpost óók gespiegeld was geweest...

Tijdelijke douche.. :') alles behalve veilig uiteraard. Gelukkig gaat de straal wel goed naar beneden. De kop is niet tijdelijk overigens, de lokatie wel; bad gaat er nog steeds uit en er komt nog steeds een douchecabine. Maar dat is iets voor over een paar weken/volgende maand.

'Natte kant' van de keuken; de basis.

Wolve met het werkblad! Van 3.05 naar 2.10m!

In situ! Met een karton'vorm' van de wasbak, even kijken waar 't gat mag komen...

Handig, die haakjes om het werkblad aan te bevestigen...... :')____!

Lange kant, de basis! Was nog een heel gepruts, zo'n rij kastjes een beetje fatsoenlijk plaatsen, zeker met een niet al te rechte muur... :X iets wat later ook nog wel voor problemen zorgde..

Werkblad! Keukendeur er even uitgehaald in z'n geheel zodat de 3.05m lange werkblad naar binnen kon. Stuk is 3.10m lang officieel, maar daar hebben we maar mee te leven: we moeten toch nog eea afwerken. Wat vervelende is, is dus die schuine muur. Nu zitten er nog aardig wat kieren, ook aan de achterkant (moet ik nog 's foto's van maken, maar dat komt wel bij de volgende serie foto's waar we die meuk aan gaan pakken). Maar op 't eerste oog ziet het er netjes uit, én het is werkbaar, zeer belangrijk.

*poef* werkblad, kastdeuren en.... ZOOI :')

En de andere kant, met deurtjes, vaatwasser en gootsteen O+ (oh, en ZOOI :') )

Zooi buiten #1

Zooi buiten #2 (ok, er ligt meer, maar je kunt het begin/einde van de hoop mooi zien links), met was O+ O+ (eindelijk weer thuis wassen) en de motor van Wolve :P

Het grootste te betegelen deel van de keuken. Verder komt boven de werkbladen ook wat aan tegels.

Er moet ook gestudeerd worden...

Woonkamer bij binnenkomst. Schilderij moet nog opgehangen worden, uiteraard.

De bank O+ moet ook nog wat boven. Moeten alleen nog tegen iets leuks aanlopen.

En de andere hoek van de woonkamer, met de cd's/dvd's, stukje raam en deur.

Dus... leef je nog? Leuk dat je hebt doorgescrolled en gelezen! :P
Er moet nog een hoop gebeuren.. sterker nog, de grootste klussen moeten nog komen (tegelen, badkamer verbouwen, boven een toilet aanleggen, etc. etc.) maar de afgelopen weken zijn wel al een leuke en goede leerschool geweest. Veel gepland, veel nagedacht, en héél veel uiteindelijk alsnog moeten veranderen, aanpassen en zelfs compleet laten varen ;) Maar het is wel verdomd leuk, zo samen klussen aan je EIGEN huis O+
Ja doei.
  maandag 4 maart 2013 @ 22:33:33 #11
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_123640725
Maar deze avond zitten we weer lekker op de bank, ook wel even fijn om een dagje niet te klussen.

Na de twee hele lange dagen aan de slag dit weekend kan ik vandaag ineens niet meer normaal op m'n hurken zitten. :+

(Ik moet zeggen, dat ik ook niet precies weet waar m'n hurken nou eigenlijk zitten, maar toch voel ik ze....)
pi_123642131
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 22:33 schreef Wolve000 het volgende:
Maar deze avond zitten we weer lekker op de bank, ook wel even fijn om een dagje niet te klussen.

Na de twee hele lange dagen aan de slag dit weekend kan ik vandaag ineens niet meer normaal op m'n hurken zitten. :+

(Ik moet zeggen, dat ik ook niet precies weet waar m'n hurken nou eigenlijk zitten, maar toch voel ik ze....)
_O- _O-

Mooi werk gedaan dame en heer, ziet er mooi uit en het is nog niet eens af! Geweldig O+
pi_123653187
'Af' zal het het komende jaar nog niet zijn :+ maar het is inmiddels prima bewoonbaar en daar gingen we voor! *) :P
Ja doei.
pi_123671588
Leuk wordt het al moblo! :D
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 20:08:38 #15
63722 z80
I fink you freaky
pi_123673271
ziet er goed uit. ^O^
en het voordeel van een eigen huis is dat je ook alles voor je zelf doet. en niet voor een huurbaas.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_123674206
Oh, wat leuk! O+ Ik krijg een beetje het gevoel alsof ik naar het vervolg van Escape to the Country aan het kijken ben. :P
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123675549
Wat is het ontzettend mooi aan het worden Moblo. Die keuken O+ Wauw O+
  dinsdag 5 maart 2013 @ 20:51:58 #18
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_123675721
Veel te weinig foto's met moblo erop ;(.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 6 maart 2013 @ 18:31:51 #19
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_123710793
Gossie, wat ziet het er al gezellig uit!!! Nice job so far, peeps!! Die keuken is echt een traktatie aan het worden!! O+
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_123718852
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 20:24 schreef Goodbye het volgende:
Oh, wat leuk! O+ Ik krijg een beetje het gevoel alsof ik naar het vervolg van Escape to the Country aan het kijken ben. :P
:D dat heb ik nou ook!! Al mijn favo BBC-woonprogramma's worden hier gecombineerd O+
pi_123719023
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:03 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:D dat heb ik nou ook!! Al mijn favo BBC-woonprogramma's worden hier gecombineerd O+
Dus eigenlijk moet wij nu zeggen
quote:
Just knock down this wall! B-)
Geen BBC, maar toch. :+
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123719967
quote:
10s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:06 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Dus eigenlijk moet wij nu zeggen

[..]

Geen BBC, maar toch. :+
:D It's got loads and loads of character! :Y ;)
  woensdag 6 maart 2013 @ 21:22:26 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_123720052
It ticks all the boxes!
The love you take is equal to the love you make.
pi_123720228
quote:
14s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:22 schreef Lienekien het volgende:
It ticks all the boxes!
:D :Y
pi_123721618
quote:
It ticks all the boxes!
:D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_123824054
Ziet er al goed uit Wolve en Mo! ^O^
quote:
It ticks all the boxes!
:D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_123859961
Vandaag op de lijst:

• bed eindelijk fatsoenlijk in elkaar klussen
• kruidenrekjes ophangen
• pannenplank ophangen
• meer hout (oude keuken) naar de vuilstort brengen (gisteren al een groot deel gedumpt)
• kieren in de keuken dichtmaken
• plinten en drempels in de keuken leggen
• accu van Mr.Mo's motor vervangen (ok, niet huisgerelateerd...)
• stofzuigen

Eens zien wat daar allemaal van terecht komt! :P
Ja doei.
pi_123860600
quote:
Vandaag op de lijst:

• daarna teseten
Je vergat iets :*
  zondag 10 maart 2013 @ 12:39:23 #29
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_123861084
Als je er meteen weer in gaat liggen slapen komt er natuurlijk weinig van de rest van het lijstje...
  zondag 10 maart 2013 @ 13:15:41 #30
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_123862607
Misschien hadden we die niet bovenaan de lijst moeten zetten... :T
  zondag 10 maart 2013 @ 13:30:07 #31
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_123863182
Dus, afhankelijk van hoe lang het een en ander geleden is:

quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 12:09 schreef motorbloempje het volgende:

Vandaag op de lijst:

• kruidenrekjes ophangen
• pannenplank ophangen
• meer hout (oude keuken) naar de vuilstort brengen (gisteren al een groot deel gedumpt)
• kieren in de keuken dichtmaken
• plinten en drempels in de keuken leggen
• accu van Mr.Mo's motor vervangen (ok, niet huisgerelateerd...)
• stofzuigen
• bed testen

Eens zien wat daar allemaal van terecht komt! :P
pi_123900666
Alleen de kieren in de keuken hebben we niet kunnen doen. Rest is wel gedaan, plus wat overtollig spul op eBay te koop gezet! :)

Ook al wat brainstormen voor de slaapkamer, een kamer die ook wel 'af' mag binnenkort:

Deze kleur op de muur:

De aanwezige kasten waarschijnlijk grof schuren, zodat ze hetzelfde uiterlijk krijgen als het buikkastje dat in de woonkamer als tv-kastje dient. Denk dat dat mooi werkt samen met het groengrijze voor de muur. Het houdt de boel wel licht, maar toch een beetje gekleurd, want het is nu echt steriel wit..

Vloerbedekking moeten we nog even over nadenken. Moet wel zacht O+ wat dat is fijn O+.
Ja doei.
  maandag 11 maart 2013 @ 09:59:51 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_123901108
En hoe is het leven in jullie dorp/stad? Al kennisgemaakt met de buren? Heb je winkels in de buurt? Van die shops met 'local produce'?
pi_123901423
Het is rustig, al rijdt er nog best wat verkeer door de straat! Hebben twee korte praatjes gemaakt met de buren een huis verderop, de rest niet veel gezien. Dezelfde man was ook wel erg behulpzaam, meedenken met waar we naar het grofvuil moesten enzo. Verder is men redelijk gesloten heb ik 't idee, maar het is ook wel best koud geweest en mensen gaan snel van huis naar auto etc.

Verder zit er gewoon een locale co-op, maar die is fucking duur _O- is wel tot 11 uur open elke dag, dus mocht je echt omhoog zitten dan kan je alles daar nog wel halen. Het is niet echt een afgezonderd dorp hoor, maar nog wel dorps genoeg. School hier recht tegenover ook weinig last van. Speelplaats zit recht achter de school, en als ik nu zo in de dining room zit te werken dan hoor je daar helemaal niets van. 's Avonds ook lekker rustig, al zit er wel een park achter het huis, dus wellicht dat daar in de zomer nog wat gespeeld gaat worden en dergelijken, maar ach, dat valt hopelijk ook wel mee.

De pub binnenkort eens uitchecken, die zit hier aan 't einde van de straat, maar zit nu alweer 5 dagen met een lichte griep/hevige verkoudheid aan huis gekluisterd ;( dus dat wordt iets voor volgende week.
Ja doei.
pi_123901532
Net is de vriezer bezorgd. We hadden dus een koelvriescombinatie, een grote, die in de schuur moest, omdat er in de keuken geen ruimte was. Enige probleem: ding slaat niet aan bij koude temperaturen, waardoor we dus nog een extra vriezer moesten kopen die wel aanslaat in de winter... Ach ja. zo komt die garage wel vol. Binnenkort maar even evalueren of we de grote gaan verkopen of niet.
Ja doei.
  Moderator maandag 11 maart 2013 @ 13:37:02 #36
45833 crew  Fogel
pi_123908705
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:15 schreef motorbloempje het volgende:
Net is de vriezer bezorgd. We hadden dus een koelvriescombinatie, een grote, die in de schuur moest, omdat er in de keuken geen ruimte was. Enige probleem: ding slaat niet aan bij koude temperaturen, waardoor we dus nog een extra vriezer moesten kopen die wel aanslaat in de winter... Ach ja. zo komt die garage wel vol. Binnenkort maar even evalueren of we de grote gaan verkopen of niet.
Garage voorzien van isolatie en verwarming. Kan Wolve daar ook meteen een man cave van maken. Door de verwarming blijft je vriesdeel vriezen en het koeldeel is voor het bier van Wolve, dus dat scheelt witgoed kopen/verkopen ^O^
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_123908738
Welk 'bier van Wolve'? :{w
Ja doei.
  Moderator maandag 11 maart 2013 @ 13:39:42 #38
45833 crew  Fogel
pi_123908821
Heb jij dat al allemaal op!?
pi_123908853
Je kent me!
Ja doei.
  Moderator maandag 11 maart 2013 @ 13:45:26 #40
45833 crew  Fogel
pi_123909142
Goed punt op zich...

Laat meteen een pallet bezorgen in de garage, vul de koelkast met bier en vul steeds na. Dan zou je op zich wel een poos er tegenaan moeten kunnen.

Nieuw Ligt kan je ook per 1000 liter bestellen overigens ;)

Maar een tip als je nog eens een combikast wel: koop er een met afzonderlijke compressors, dan heb je dat probleem van koude ruimtes en een ontdooide vriezer niet.
pi_123909430
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:45 schreef Fogel het volgende:

Maar een tip als je nog eens een combikast wel: koop er een met afzonderlijke compressors, dan heb je dat probleem van koude ruimtes en een ontdooide vriezer niet.
Ja, klopt, die hadden we wel gezien, maar lag even buiten budget op het moment :) Dus even een relatief goedkope vriezer die tot -15 (hier genoeg!) aanslaat. Of we ooit de garage gaan verwarmen / goed isoleren, dat moeten we nog maar eens zien. Voorlopig de rest van het huis eerst maar 's op orde krijgen! :D
Ja doei.
pi_124162394
Poeh, gestaag gaat alles verder.

Zo voor de derde keer weer naar de stort om wat zooi weg te brengen (hopelijk voorlopig het laatste stortbezoek) en door met wat kleine dingetjes.

Volgende week (26e) komt de vader van Wolve een weekje mee helpen klussen, en dan gaan we de badkamer een facelift geven! Zal straks even wat foto's plaatsen van de tegels die we uitgezocht hebben en dergelijken!
Ja doei.
pi_124183424
Vandaag de oubollige deurknopjes in de slaapkamer vervangen voor wat houten deurknopjes:

Tadaa:

We gaan de kasten in de slaapkamer nog verven/schuren zodat het wat minder steriel wordt. Ook hebben we waarschijnlijk een kleur verf uitgekozen (die lijkt op de foto die ik hierboven ergens gepost heb), maar dat is allemaal pas voor ergens in april dat we dat gaan doen. Ook komt er dan een ander vloerbedekkinkje in, uiteraard. dat wordt een licht beige met 'grove knopen', met wat kleurvariatie, beetje 'peper en zout' achtig.

Maaaar... eerst is de badkamer aan de beurt. Eind deze maand komt dus de vader van Wolve helpen, en dan gaat de badkamer 'eraan'.

Dit zijn de vloertegels die we uitgezocht hebben, en in de douchekabine komen deze mozaiektegels:

De deur wordt deze:

Met een 1.20m tray (hoge moet omdat we de leidingen weg moeten werken):

Dat gaat er vast al véééél beter uitzien.

Ondertussen ook nog wat kleine dingen gedaan 'die ook moeten gebeuren', zoals ons O+ schilderij O+ opgehangen:

En het whiteboard in de keuken:

Ok, we moeten nog steeds een andere lamp hebben daar... :') maar dat is slechts één van de dingen die we nog 'even' moeten doen O-)

Verder hebben we vandaag nog weer een rit stort gedaan, waardoor de tuin nu ineens weer een stuk groter lijkt! :P
Ja doei.
pi_124185591
Druk bezig geweest *O* En nog veel plannen dus je bent nog wel even bezig :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 17 maart 2013 @ 22:33:13 #45
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_124186064
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:25 schreef Isabeau het volgende:
Druk bezig geweest *O* En nog veel plannen dus je bent nog wel even bezig :7
Elk weekend hard werken, en dan in de baas z'n tijd weer bijkomen! ^O^
  zondag 17 maart 2013 @ 22:34:29 #46
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_124186136
Oh, en zojusit de onderdelen voor de douche en de afzuigkap besteld... Dag geld! ;(
  zondag 17 maart 2013 @ 22:51:58 #47
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_124187130
Wat een verschil kunnen knopjes op zo'n kastje maken.
Spoilers!
pi_124187628
Het wordt leuk hoor!
pi_124195307
Leuk feitje:

toen we het schilderij op aan het hangen waren, deden we dit uiteraard even met de waterpas: je wilt niet dat je schilderij scheef hangt..

Zo gezegd, zo gedaan. Haken aan de muur, schilderij erop, stap achteruit..

SCHEEF.

Nou ja, niet het schilderij, want die hing nog steeds echt waterpas.. het huis wel _O-

Dus nu één haak naar beneden verplaatst, nu hangt het schilderij dus scheef... maar stiekem recht :')
Ja doei.
pi_124195343
De meeste huizen zijn iets scheef ;)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_124195349
Dit was wel iets meer dan 'iets' :') jammer dat we geen foto hebben gemaakt van de voor-situatie _O- mijn hemel :P
Ja doei.
  maandag 18 maart 2013 @ 10:27:56 #52
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_124197274
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 08:55 schreef Isabeau het volgende:
De meeste huizen zijn iets scheef ;)
Ja, iets wel. Maar de woonkamer is de scheefste van allemaal.

Soms heb je het idee dat je dronken bent als je van de bank naar de deur wil lopen. Dan maak je net een iets groter bochtje dan gepland. :P

(Althans, we zijn het ondertussen wel gewend, maar aan het begin wel!)
pi_124198379
Dat went inderdaad. Ons huis is ook schots en scheef en wij merken het niet meer. We zitten gewoon op een bepaalde manier op onze bureaustoelen zodat we niet naar achteren rollen :)
Spoilers!
pi_124198437
Mo en wolve hebben een Engels en scheef huis, niet Schots :{w
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_124198520
_O-
Ja doei.
pi_124198568
Sorry :@ maandag en zo...

Maar ben benieuwd naar het eindresultaat, Mo! ^O^
pi_124198652
_O-
Spoilers!
  maandag 18 maart 2013 @ 12:47:20 #58
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_124201997
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:27 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Ja, iets wel. Maar de woonkamer is de scheefste van allemaal.

Soms heb je het idee dat je dronken bent als je van de bank naar de deur wil lopen. Dan maak je net een iets groter bochtje dan gepland. :P

(Althans, we zijn het ondertussen wel gewend, maar aan het begin wel!)
Als je er een knikkertje inlegt gaat het rollen, bedoel je?? :D
  maandag 18 maart 2013 @ 12:59:06 #59
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_124202379
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:47 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Als je er een knikkertje inlegt gaat het rollen, bedoel je?? :D
Yup!

pi_124202665
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:08 schreef V1z0R het volgende:
Sorry :@ maandag en zo...

Maar ben benieuwd naar het eindresultaat, Mo! ^O^
Wij ook _O- :')
Ja doei.
  maandag 18 maart 2013 @ 13:48:05 #61
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_124203997
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:59 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Yup!

[ afbeelding ]
_O-

Als wij een van de bedrooms binnenlopen en onze voet op een bepaalde plank zetten, gaat de wasbak aan het einde van de kamer omhoog. De kastdeur openen lukt alleen als je de klink naar beneden duwt en tegelijk de punt van je schoen onder de kier aan de onderkant doet en dan omhoog wipt, en ik kan met de plumeau achter het schilderij komen, zonder dat schilderij aan te raken, zo scheef is de muur.

Win ik nu?? :D
  maandag 18 maart 2013 @ 13:53:18 #62
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_124204241
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:48 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

_O-

Als wij een van de bedrooms binnenlopen en onze voet op een bepaalde plank zetten, gaat de wasbak aan het einde van de kamer omhoog. De kastdeur openen lukt alleen als je de klink naar beneden duwt en tegelijk de punt van je schoen onder de kier aan de onderkant doet en dan omhoog wipt, en ik kan met de plumeau achter het schilderij komen, zonder dat schilderij aan te raken, zo scheef is de muur.

Win ik nu?? :D
Ja hoor, jij wint. Gefeliciteerd, je huis is een bouwval!

Haha, nee, grapje. Dat maakt oude huizen juist leuk, niet alleen maar rechthoekigge blokkendozen met alleen maar hoeken van 90 graden!
  maandag 18 maart 2013 @ 20:27:27 #63
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_124221776
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:53 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Ja hoor, jij wint. Gefeliciteerd, je huis is een bouwval!
_O- Daarom gaan ook wij verhuizen!!
quote:
Haha, nee, grapje. Dat maakt oude huizen juist leuk, niet alleen maar rechthoekigge blokkendozen met alleen maar hoeken van 90 graden!
Daar gaan wij naartoe, een hypermodern huis, met uitstekende isolatie, en hoeken van 90 graden :D
pi_124226610
Ik kan niet wachten tot ik een huis heb waar (bijna) alles recht is veel minder stof, veel minder kiertjes enzo schoon te maken. Ik zie het wel zitten :s)

Maar mooi oud is ook leuk, als je het ten minste helemaal zoals je zelf wilt kunt maken.
Spoilers!
pi_124245359
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 20:27 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

_O- Daarom gaan ook wij verhuizen!!

[..]

Daar gaan wij naartoe, een hypermodern huis, met uitstekende isolatie, en hoeken van 90 graden :D
Ik leef met je mee _O-
pi_124473531
Zo.
De meeste dingen voor de badkamer zijn nu binnen!

Zaterdag tegels, aquapanels, een wastafel en een nieuwe wc en andere meuk gehaald/besteld.
In de loop van vorige week de douchedeur en douchetray binnengehad.

Kan me nu nog niet zo goed voorstellen hoe het er uit gaat zien met de kleuren die we gekocht hebben en het wordt nog een fiks karwei om alles eruit te halen en natuurlijk er opnieuw in te zetten, máár de wc in de garage dóet het ook echt, dus ookal kunnen we niet douchen, we kunnen nog wel naar het toilet als die eruit is. Wel wat koud, maar soit; dan gewoon niet te lang blijven zitten 8-)
Ja doei.
  maandag 25 maart 2013 @ 12:06:10 #67
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_124478418
Issie toch nog nuttig Mo :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_124478595
Ja! Was eigenlijk ook wel verbaasd dat hij werkte _O- :')
Ja doei.
pi_124534522
En weer even wat foto's van de keuken:

De kieren opgevuld zodat er een mooie laag tegels overheen kan!

Sommige oppervlakten waren iets groter om op te vullen....

Hele 'natte' werkblad klaar voor metamorfose. Ben benieuwd hoe dat er met tegels uit gaat zien.

Boven het gasfornuis moet ook getegeld en geverfd worden. De rode lijn is waar ongeveer de bovenkant van de afzuigkap gaat komen. Tot daar gaan we tegelen. Daarboven wordt geverfd. Moet nog wel wat egaler worden gemaakt..

In de 3e slaapkamer tijdelijk maar even het bureau van Mr.Mo nog weer opgezet met printer en zulks. Rechts het ingebouwde bed dat nog als opslagplaats dient, voornamelijk voor alle kampeerspullen (en nog wat restspul)

Expedit opgebouwd in slaapkamer 2. Slaapkamer 2 is pas over een tijdje aan de beurt als het gaat om refurbishen, dus tot die tijd wilden we wel de boeken (dit is láng niet alles, vooral wat reisboeken) en administratie fatsoenlijk geplaatst hebben. Dus, voilá!
Ja doei.
  Manager PR/Moderator dinsdag 26 maart 2013 @ 20:57:48 #70
269689 crew  Viv
pi_124541288
Haha die hagelslag :Y)
Jullie schieten lekker op, en dat tussen het werk en de studie door!
  dinsdag 26 maart 2013 @ 22:45:39 #71
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_124548704
Ik verbaas me meer over de zonnebrand :')
pi_124549076
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:45 schreef IrishBastard het volgende:
Ik verbaas me meer over de zonnebrand :')
Nu! Ook tegen sneeuw! :D
pi_124549379
*O* good busy!
pi_124551630
Ja, voor je het weet loop je een zonnesteek op hier; de zon is zó fel en de sneeuw zó wit...

:')

Moet echt een betere lens lopen, want kan zo bijna geen fatsoenlijke overzichtsfoto's maken, dat vind ik wel jammer.

Morgen komt schoonpaps! Die komt een weekje helpen klussen, en dan gaan we dus aan de badkamer beginnen (en die ook afmaken!), dus verwacht de komende week veel foto's van de badkamervoortgang :Y en wellicht ook de keukentegels :9
Ja doei.
pi_124551696
Oh, en ik wil nog een keer foto's van de originele documenten posten die we hebben gekregen... we hebben dus álle contracten en alles die ooit voor dit huis getekend zijn, sinds 1890 (!!!) gekregen, dat krijg je hier bij de overdracht :o zó tof, al die oude documenten. Wel raar, maar wel tof :D
Ja doei.
pi_124556185
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:40 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en ik wil nog een keer foto's van de originele documenten posten die we hebben gekregen... we hebben dus álle contracten en alles die ooit voor dit huis getekend zijn, sinds 1890 (!!!) gekregen, dat krijg je hier bij de overdracht :o zó tof, al die oude documenten. Wel raar, maar wel tof :D
Oh wow, dat zou ik echt prachtig vinden :o
pi_124556784
Tof, zeg!
pi_124556862
quote:
Waarom gebeurt dat hier niet :o Tof zeg!
pi_124574226
Ok. Er kan niet meer gedouched worden en de eerste muur tegels is eruit. Spannend! :o
Ja doei.
  woensdag 27 maart 2013 @ 21:01:32 #80
63722 z80
I fink you freaky
pi_124582294
quote:
leuk om een keer rustig door te spitten. kunnen nog aparte en vreemde dingen in staan.
  Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 21:04:22 #81
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_124582491
quote:
Toch gaaf om de historie van huis na te pluizen ? :D
pi_124590555
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:04 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Toch gaaf om de historie van huis na te pluizen ? :D
Yup! We hadden echt niet verwacht dat we dat allemaal zouden krijgen :o Hebben er al even vluchtig doorheen gebladerd. Ook echt allerlei aanpassingen ivm overlijden enzo, de prijzen toen ook, hilarisch! :D
Ja doei.
pi_124590883
Foto's van vandaag! Begin gemaakt met de badkamer

Eerst even vakkundig testen hoe het met de stroomaansluiting van de afzuiging zit: precies op die plek komt namelijk een muur....

Schoonpaps en isolatiemateriaal!

Het bad wilde maar niet los. Heeft bijna 2 uur geduurd geloof ik om hem eruit te krijgen...

En ondertussen maakte ik maar een begin met de tegels..

En toen was eindelijk het bad eruit! Er moeten wat leidingen omgeleg worden en er moet eea verhoogd worden om de douchebak over de afvoer (wc) heen te krijgen, daar gaan we morgen naar kijken.

En de rest van de muur waar de douche komt. Er zaten ook hier weer mooie oude tegeltjes verstopt onder de oude tegels..... :')
Ja doei.
pi_124603627
Zo. De heren zijn naar de bouwmarkt, en ik heb ondertussen de badkamer vloer eruit getikt.

Nerdy DIY-shapes O+

Ja doei.
pi_124606908
quote:
17s.gif Op donderdag 28 maart 2013 12:44 schreef motorbloempje het volgende:
Zo. De heren zijn naar de bouwmarkt, en ik heb ondertussen de badkamer vloer eruit getikt.

Nerdy DIY-shapes O+

[ afbeelding ]
Kijk je uit met die randjes van gebroken tegels. Die zijn scherper dan gebroken glas.
Jeroentje.
pi_124606935
Ja hoor, draag gewoon werkhandschoenen tijdens 't slopen ^O^
Ja doei.
pi_124607704
Lekker bezig Faithy ;) eh Motorbloempje :) Groeten uit Den Haag!
pi_124614202
:W Groetjes terug! :D

Gut, ze zijn bezig met de waterleidingen en ik probeer nog wat te studeren. Focus, Mo, focus! :')
Ja doei.
pi_124676262
Schiet het op met de badkamer? *O* Morgen klaar? O-)
pi_124676279
Nee...

En nee.. :')
Ja doei.
pi_124676377
Maar vandaag kon je elders douchen, toch *)
pi_124676421
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 08:50 schreef Isabeau het volgende:
Maar vandaag kon je elders douchen, toch *)
Nee :') de hardloopwedstrijd is afgelast _O-

Ach ja, hè? dan maandag maar douchen.
Ja doei.
pi_124676492
Ligt daar ook sneeuw? :o

Zo dan maar?
pi_124677023

De afzuiging er maar eens afgehaald... Oud rotding..

En hij was ook al een tijd niet schoongemaakt...

Zo vader, zo zoon!

Leidingen mooi verlegd.

Vloer zoveel mogelijk van lijmresten en andere zut ontdaan.

Het eerste frame staat! Dit is de kant waar de douchekop aan komt te hangen.
Ja doei.
pi_124824987
Vorige week woensdag kwam dus de schoonpaps langs voor een weekje, gingen we éven de badkamer doen... Ja.. mooi niet dus.. dat dat 'even' was...

Zo ver zijn we nu! PIX0RS! :P

Daar zat een flink gat. Cement lost een boel op!

Mount voor de douchekraan straks. Kwestie van water afsluiten, kraan erop zetten, water aansluiten, en douchen O+

Eerste muur!

Achtermuur helemaal 'beboard'..

Afvoerputje op z'n plek..

Onderboard voor de douchebak. Had eigenlijk zonder gemoeten, maar de tray was zó zwaar dat we dat nooit helemaal goed in de cabine hadden gekregen, dus dan maar zo..

Planning voor de pootjes onder de douchebak. De boel is wat opgehoogd, zoals je op eerdere plaatjes kunt zien ook. Dat is omdat er precies in de hoek een mooie afvoer van de wc loopt..dus daar moest de bak boven komen.

En nu met bak!

Eerste tegeltjes...

En de eerste muur!

Het ging allemaal niet zo snel als we hadden gehoopt... verre van, zelfs. We hadden gehoopt nu de hele badkamer wel gedaan te hebben, maar het bouwen van het frame en recht krijgen van alles heeft wel veel meer tijd gekost dan we hadden gewild. Het is niet anders... hopelijk is nu wel voor zondag de douchekabine af en douchebaar... want op de sportclub/op het werk douchen is niet je-van-het! :P

[ Bericht 4% gewijzigd door motorbloempje op 03-04-2013 09:56:50 ]
Ja doei.
pi_124832076
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:46 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
En de eerste muur!
Die tegeltjes zijn leuk. Eerste wat ik dacht was "oh cool. Tetris!"... Sorry.
Ik vind ze wel heel mooi.
pi_124832228
Ik heb er ook stiekem wat tetrisblokken in verwerkt, helemaal vond Wolve niet zo'n briljant idee :P
Ja doei.
  woensdag 3 april 2013 @ 14:12:28 #98
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_124833666
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:31 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb er ook stiekem wat tetrisblokken in verwerkt, helemaal vond Wolve niet zo'n briljant idee :P
Jammer :P
pi_124835264
quote:
Ben ik toch niet zo gek als ik dacht.
pi_124951271
En weer een dag tegelen... :z
Ja doei.
  zaterdag 6 april 2013 @ 21:37:39 #101
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_124966266
Verkeerde toppique

[ Bericht 91% gewijzigd door Vonkenboer op 07-04-2013 10:54:32 ]
pi_124968190
Nogal, maar niet minder ;( :( }:| :'(
Ja doei.
pi_124970105
Kan je nou alweer douchen, Moblo?
pi_124970118
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:47 schreef Isabeau het volgende:
Kan je nou alweer douchen, Moblo?
Nee :')_!
Ja doei.
pi_124970142
:X
pi_124980471
Jullie zijn lekker bezig.
Ik heb ook een winkelhaak, laser en 2 waterpassen te koop ;)

Geen recht punt te vinden hier, puur alles op het zicht doen.
Is opzicht niet erg maar het kost wel weer tijd.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 7 april 2013 @ 11:51:06 #107
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_124981625
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:47 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee :')_!
;(
Dan zit er niets anders op dan terugkeren naar de gebruiken uit de pruikentijd ,en heeeeeeeeeeeeeel veel febreze gebruiken tegen nare luchtjes!

Zonder gekheid, dat is mooi klote!! Aan de wastafel wassen was in de jaren 50 heel gewoon, maar dat zijn wij niet meer gewend. Hou je het nog een beetje vol zo? Sterkte!!
pi_124982015
Gelukkig sport ik nog wel regelmatig, dus kan ik dan daar douchen, en Mr.Mo heeft douche op 't werk. Maar we hopen toch wel dat we dinsdag in elk geval de cabine kunnen gebruiken. Badkamermuur en vloer zijn daarna aan de beurt. We hebben ook al 'n andere wastafel en ander toilet klaarstaan in elk geval :)
Ja doei.
pi_125010387

DAT WORDT NOOIT WAT!!!!! :'(

Oh, toch wel...

Hihi!

KLUSSEN TOT 10 UUR 'S AVONDS IS LEUK, HEUS!!!! *)
Ja doei.
  zondag 7 april 2013 @ 22:26:39 #110
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_125010455
Die foto van René _O- _O_ _O_
pi_125010593
Zie de paniek in z'n ogen.. de wilde paniek! :o
Ja doei.
  zondag 7 april 2013 @ 22:32:30 #112
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_125010871
En toch benne ut mooie triviantjes!! Hij ken er trost op wezuh!!
  zondag 7 april 2013 @ 23:09:09 #113
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_125013379
We waren vandaag toch al 3 uur eerder klaar dan gisteren... :')

Hoewel we gisteren nog gegeten hadden tussendoor. Nu: honger!

Dat waren weer twee lange dagen. Maar komende week kunnen we ons eindelijk weer thuis gaan douchen!

To-do voor douchen:

• Deur plaatsen
• Kraan aansluiten
• Douchestang ophangen
• Alle hoeken kitten

To-do voor de rest van de badkamer:

• Muren verven
• Muren tegelen
• Vloer tegelen
• Wastafel aansluiten/ophangen
• WC aansluiten/ophangen

Ach, voor we het weten zijn we klaar.... :X
pi_125115175
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 23:09 schreef Wolve000 het volgende:
We waren vandaag toch al 3 uur eerder klaar dan gisteren... :')

Hoewel we gisteren nog gegeten hadden tussendoor. Nu: honger!

Dat waren weer twee lange dagen. Maar komende week kunnen we ons eindelijk weer thuis gaan douchen!

To-do voor douchen:

[*] Deur plaatsen
• Kraan aansluiten
[*] Douchestang ophangen
[*] Alle hoeken kitten

Alleen de kraan nog even monteren en we kunnen vanavond douchen!
Ja doei.
  woensdag 10 april 2013 @ 16:11:39 #115
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_125115290
Yay, dat is fijn!!
pi_125115591
Voor:

Tijdens:

[ Bericht 33% gewijzigd door motorbloempje op 10-04-2013 16:26:45 ]
Ja doei.
  woensdag 10 april 2013 @ 16:21:06 #117
330855 ejiraM
for the greater good
pi_125115659
quote:
Mooi! En wat een bizar verschil :D
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
  woensdag 10 april 2013 @ 16:23:12 #118
244125 laziness
pi_125115754
prachtig!
  woensdag 10 april 2013 @ 16:23:44 #119
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_125115780
Leuk!! Mooi gedaan, dat nisje ook betegeld :) en de douche lijkt me heerlijk!
pi_125115825
Foto is supercrappy, maar m'n spiegelreflexcameralens krijgt niet het geheel erop :')

Dit is nu het énige mooie in de badkamer, de hele rest moet dus nog, maar als dit er al zo uitziet, moet de rest ook wel goed komen, hopen we.... ;) Heeft 'iets' langer geduurd dan we hadden gehoopt, maar het eindresultaat zijn we best tevreden mee!
Ja doei.
pi_125115907
Geweldig geworden _O_
  woensdag 10 april 2013 @ 16:44:00 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125116670
Erg tof! :Y
pi_125116790
Random patroontjes leggen is trouwens moeilijker dan je denkt :')_!
Ja doei.
  woensdag 10 april 2013 @ 16:56:34 #124
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_125117225
:D je gaat er automatisch toch teveel over nadenken?
  woensdag 10 april 2013 @ 16:59:12 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125117327
Eer van jullie harde werk!
pi_125117475
Wauw, wat een verschil!
pi_125117859
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 16:46 schreef motorbloempje het volgende:
Random patroontjes leggen is trouwens moeilijker dan je denkt :')_!
:D

én goed gelukt _O_
pi_125118133
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 16:56 schreef morgane het volgende:
:D je gaat er automatisch toch teveel over nadenken?
Ja, want hele velden bruin of wit wil je ook niet, en je moet niet eindigen met heel veel van dezelfde kleur over, etc. etc.

Maar heb een systeem ontwikkeld (voor random neerleggen, ja heus) dus de rest van de badkamer en keuken worden een eitje!

En bedankt allen! :D :@
Ja doei.
pi_125118420
Wow! Wat zullen jullie vanavond lekker douchen. O+.

Ga je de rest van de badkamer ook betegelen met die kleine tegeltjes? Wordt dat niet heel druk? :@.
pi_125118517
Niet helemaal hoor! Grote delen worden ook geverfd in een rustige kleur (beetje zand-achtig hebben we gekozen). En de vloer is donkergrijs :)
Ja doei.
pi_125119786
^O^ Ziet er goed uit zeg!
  woensdag 10 april 2013 @ 19:55:38 #132
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_125123924
Zelf hou ik van grote tegels want dit is mij te druk maar het ziet er wel heel mooi uit!
Ach, volgend jaar ofzo als ik er in douche dan kan ik echt oordelen of het wel zo druk is :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_125127377
De douche doet het! Een zwak kit randje in de douche die lekt, maar we gaan toch echt nu eerst douchen, dan mag 't opdrogen en dan poging twee met kitten.

O+ O+ douche O+ O+
Ja doei.
  woensdag 10 april 2013 @ 21:00:39 #134
367531 AppleMartini
Chuckaplopper
pi_125127408
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:00 schreef motorbloempje het volgende:
De douche doet het! Een zwak kit randje in de douche die lekt, maar we gaan toch echt nu eerst douchen, dan mag 't opdrogen en dan poging twee met kitten.

O+ O+ douche O+ O+
Dan waardeer je het pas echt he :D
  woensdag 10 april 2013 @ 21:00:39 #135
63722 z80
I fink you freaky
pi_125127409
ziet er netjes uit. ^O^
en nu kijken of het echt random is tijdens het douchen.
  Moderator zondag 19 mei 2013 @ 12:42:39 #136
92034 crew  Vonkenboer
pi_126718131
En hoe is het eigenlijk in Yorkshire ?
Nog druk aan het verbouwen ? Hoe bevalt de badkamer ? :+
pi_126718195
De zon schijnt!

Maar we staan even stil :) even wat geld sparen en wat andere (studie) prioriteiten die aardig wat tijd vragen, ook in 't weekend (zit nu aan 'n essay te werken wat niet op wil schieten, hence FOK! :') )

Volgend weekend zitten we in NL, daarna donderdag een harde studiedeadline en daarna gaan we weer rustig opbouwen; klussen die we nu op moeten pakken zijn allemaal meerdaagse klussen (tegelen, badkamerspul vervangen en daar moeten we gewoon even goed op doorpakken, iets wat met andere prioriteiten niet zo goed lukt.
Ja doei.
pi_127561900
Volgende week door met klussen, keukentegels dit keer. 't Moet een keer gebeuren, dus dan maar volgend weekend opofferen *hoopt op slecht weer*. Hier staat alles al voor klaar (hebben alle tegels, tegellijm, etc. in huis) dus hoeven er niets nieuws voor aan te schaffen; dat kan wel wel even dus zonder gespaard te hebben :')

Boh, als ik naar DaD's topic kijk gaat 't allemaal veel sneller :P *jaloers*
Ja doei.
pi_127565818
quote:
:D!

En ik ben zo benieuwd hoe jullie keuken gaat worden O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_127579440
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 19:28 schreef motorbloempje het volgende:
Volgende week door met klussen, keukentegels dit keer. 't Moet een keer gebeuren, dus dan maar volgend weekend opofferen *hoopt op slecht weer*. Hier staat alles al voor klaar (hebben alle tegels, tegellijm, etc. in huis) dus hoeven er niets nieuws voor aan te schaffen; dat kan wel wel even dus zonder gespaard te hebben :')

Boh, als ik naar DaD's topic kijk gaat 't allemaal veel sneller :P *jaloers*
Je weet dat wij alleen maar een paar muren hoefden te schilderen, hè? Plus dat we het ook gewoon leuk vinden om in onze vrije tijd bezig te zijn met het huis. Twee maanden wachten met het betegelen van een muurtje in de keuken zou ik ook écht niet kunnen. :@.
pi_127609861
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 08:56 schreef motorbloempje het volgende:
Dit was wel iets meer dan 'iets' :') jammer dat we geen foto hebben gemaakt van de voor-situatie _O- mijn hemel :P
Bij ons precies hetzelfde, zo waterpas als het maar zijn kan opgehangen. Twee stappen achteruit. Kak, scheef.

Twee keer nagewaterpast ( :D :') ) dan vanaf vloer tot onderkant schilderij, en van bovenkant schilderij tot aan plafond, aan beide kanten, opgemeten. 1,5 cm afloop op 1,5 meter. Ik vond dat veel :')
pi_127610444
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 13:48 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Je weet dat wij alleen maar een paar muren hoefden te schilderen, hè? Plus dat we het ook gewoon leuk vinden om in onze vrije tijd bezig te zijn met het huis. Twee maanden wachten met het betegelen van een muurtje in de keuken zou ik ook écht niet kunnen. :@.
Het is niet 'een muurtje' hè? :') helemaal rondom, en er moet nog eea aan oplossingen bedacht worden voor de niet aansluitende werkbladen... en... en.. en... Is niet even een kwestie van recht muurtje + tegels = voilá :P
Ja doei.
pi_127619605
Mijn welgemeende excuses. Ik dacht dat het alleen nog ging om dat stuk direct achter het fornuis.

Veel succes, in ieder geval!
pi_127619719
Geeft niet! :P maar met alleen een vierkant stukje achter het gasfornuis hadden we ook niet zo lang gewacht nee. Het is nu meer uitstellen van executie :') :@
Ja doei.
pi_127936117
quote:
17s.gif Op woensdag 10 april 2013 16:19 schreef motorbloempje het volgende:

Tijdens:
[ afbeelding ]
Mooi O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_127937253
En nu voel ik me schuldig dat we dit weekend niet geklust hebben :@ :D!
Ja doei.
pi_127937580
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:27 schreef motorbloempje het volgende:
En nu voel ik me schuldig dat we dit weekend niet geklust hebben :@ :D!
Heel goed :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_127937701
;( En dit weekend wrsch ook weer niet, of nou ja, iig niet op de zaterdag, want dan heb ik 'n hardloopwedstrijd. Nu ja.... we komen er wel! :D We hebben nog wel even...
Ja doei.
  Moderator dinsdag 18 juni 2013 @ 19:54:19 #149
92034 crew  Vonkenboer
pi_127959219
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:44 schreef motorbloempje het volgende:
;( En dit weekend wrsch ook weer niet, of nou ja, iig niet op de zaterdag, want dan heb ik 'n hardloopwedstrijd. Nu ja.... we komen er wel! :D We hebben nog wel even...
Het regent vast wel een keer; kun je mooi gaan tegelen binnen :7 _O-
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:10:25 #150
63722 z80
I fink you freaky
pi_127962481
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:44 schreef motorbloempje het volgende:
dat is het mooie van een eigen huis. je klust er aan als je zin en tijd hebt. geen tijd of zin dan niet, pas als je ergens aan gaat ergeren wordt het tijd om zin te maken.
pi_129677495
Zo. Je verwacht 't niet meer, máár we zijn weer eens doorgegaan met klussen. Hittegolf is (tijdelijk) voorbij, dus we hebben een begin gemaakt aan het tegelen in de keuken: eerst de natte kant! :)

Ja doei.
  Moderator zondag 4 augustus 2013 @ 14:00:49 #152
92034 crew  Vonkenboer
pi_129687676
En na een dagje werken:

Dinsdag even voegen :) en dan zaterdag door met de muur acher het gasfornuis :)
Ja doei.
pi_129688332
Mooi!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_129688422
En wat komen jullie mooi uit O-) met hele tegeltjes _O_ in de hoeken en randen!
  Moderator zondag 4 augustus 2013 @ 19:44:36 #156
92034 crew  Vonkenboer
pi_129688447
Wauw !, dat is eigenlijk nog best gaaf geworden ^O^
Lijkt mij toch moeilijk zo @ random tegels plakken.

Zonder dat je bewust gaat nadenken over het volgen van een patroon o.i.d. :P
pi_129688660
Dat was dit keer echt heel makkelijk:

we hadden vier kleuren.

en of rijen van 2 of rijen van 4, en dan bij het lange stuk onder bar ook nog eens een lange rij van 2x12, dus dat waren ook nog eens allemaal makkelijke getallen met 4 kleuren tegeltjes.

En per rij pak je dan gewoon van elke kleur één en die leg je dan neer, en dat herhaal je, zodat je evenveel tegeltjes van elke kleur hebt. En niet teveel bij nadenken en opletten dat je geen kleuren naast elkaar doet (althans, dat wilden we niet) :P

En qua formaten hadden we het dit keer echt makkelijk :o was echt ideaal! _O_ alleen tegen de keukenkastjes aan aan de zijkant wat moeten snijden, en natuurlijk om het alarm en het stopcontact heen enzo.
Ja doei.
pi_129692286
Nu alleen nog een geschikte (maar niet al te dure..) kraan zoeken. Deze is de kop te kort van, dus hij moet langer, en ook hoger. Maar hebben geen zin om 1024gbp uit te geven aan een design iets ofzo. Dus zijn wel ebay aan 't afstruinen, maargoed, dat heeft ook niet direct haast.

Tegels zitten overigens alles behalve recht/waterpas, maar dat is de muur ook niet :')_!
Ja doei.
pi_129705964
Ikea heeft ook (keuken)kranen, en net als de rest van het assortiment met een heel aardige prijs/kwaliteit verhouding, misschien is dat nog een optie?
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_129705998
Ja, daar hebben we al eens gekeken, op zich niet verkeerd, maar toch even zien of er online nog wat goedkopers te vinden is :+
Ja doei.
  maandag 5 augustus 2013 @ 08:58:35 #161
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_129706010
quote:
17s.gif Op zondag 4 augustus 2013 19:22 schreef motorbloempje het volgende:
En na een dagje werken:

[ afbeelding ]

Dinsdag even voegen :) en dan zaterdag door met de muur acher het gasfornuis :)
Mooi :o.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_129707333
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 08:58 schreef Bart het volgende:

[..]

Mooi :o.
*)
Ja doei.
pi_129708451
^O^ :9~ ^O^ Mooi hoor!
pi_129709090
Moet zeggen dat het wel weer die boost geeft om door te gaan. Heeft zo lang stilgestaan.
Ja doei.
pi_129709397
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 11:21 schreef motorbloempje het volgende:
Moet zeggen dat het wel weer die boost geeft om door te gaan. Heeft zo lang stilgestaan.
Alsof jullie niets anders te doen hebben

:{w

Maar wel tof dat er weer zin is *O*
pi_129768560
En na het voegen:

Ja doei.
  Moderator woensdag 7 augustus 2013 @ 09:32:43 #167
92034 crew  Vonkenboer
pi_129781893
Vrolijk, afwisselend, maar niet té gek (geen rare kleuren) :) en het ziet er in het echt best heel rustig/rustiek uit :+ :)
Ja doei.
pi_129782415
Mooie kleuren ook :Y Ziet er goed uit, Mo!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:01:32 #170
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129782526
Strak voegwerk ook ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_129782613
Ik ben een voeg-pro. Het duurt wel even, maar dan heb je ook wat 8-)
Maar, zonder gekheid, het is best een leuk klusje! :P Je ziet ook meteen resultaat van wat je doet en het maakt het ook echt af: getegeld en al zag het er al wel prima uit, maar met voegsel ineens nóg beter. Morgen even de randen afkitten en dan is die kant helemaal af! :)
Ja doei.
pi_129793478
Hartstikke leuk wordt het!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_129817795
Had even de laatste updates gemist maar het wordt echt supermooi, warme gezellige tegels ook!
pi_129897134
We zouden vandaag doorgaan met tegelen, maar moeten eerst nog wat andere (kleine) dingen oplossen voordat we dat gaan doen.

Achter het gasfornuis lopen namelijk 1) leidingen (duh) en 2) nog een stroomdraad die weggewerkt moet worden.

Dit gaan we combineren (wegwerken) door een klein 'doosje' te bouwen om dat stuk heen, waardoor er een klein opstaand randje net achter het fornuis komt.

Vandaag ook een begin maken aan het stuk boven de afzuigkap dat geschuurd en geverfd gaat worden.

Verder nog wat nieuwe lampen gekocht en twee nieuwe contactdozen :P Oh, en eindelijk haakjes om handdoeken aan op te hangen. Die lagen tot nu toe vooral op het aanrecht te liggen, niet heel handig.

Poeh, ik word al moe als ik er aan denk :+
Ja doei.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 13:38:07 #175
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_129897289
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:32 schreef motorbloempje het volgende:
En na het voegen:

[ afbeelding ]
Fraai!!
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 13:38:27 #176
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_129897300
Om iedere dag weer wat te kunnen leren: zo'n 'doosje' heet een koof :P

Maar mooi werk :Y
pi_129911894
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 13:38 schreef IrishBastard het volgende:
Om iedere dag weer wat te kunnen leren: zo'n 'doosje' heet een koof :P

Maar mooi werk :Y
Inderdaad, en als ik het goed begreep en deze komt achter het fornuis maar op de aanrecht, misschien een idee om hem tegel hoog(en diep) te maken, makkelijk te betegelen en gelijk een plaats om potje met keukengerei te zetten.

Ziet er mooi uit!!
pi_129958817
Neen, de box oh nee, koof, komt lager te zitten, op gelijke hoogte met het fornuis, wordt ook vooral een minirandje eigenlijk, en dan aan de zijkant van het fornuis een aluminium plaat waarschijnlijk, met gaatjes, zodat de warmte er dan ook aan de zijkant daar nog fatsoenlijk uit kan.

Voorlopig ziet het er nog zo uit, want we moesten de kabel die vanuit het stroompunt naar de fornuisverdeler gaat nog in de muur graven en vastmaken:

En ja, die balk gipsplaat houdt nu de kabel in de goot terwijl de filler droogt...
Ja doei.
pi_130199247
Leuk om dit topic te lezen, geeft mij ook verhuiskriebels :D
pi_130199302
En weer wat verder!

Achterop de muur komen houten platen, zodat er wat overheen geverfd kan worden..

En dat kan ik prima zelf 8-)

Je moet wat als je vastgelijmde platen even op z'n plek wilt houden..

En zo zag het er gisteravond uit na een dagje tegelen en de grondverf.

En weer O+ voegen O+

Tussenstand nu, naar eerste laag écht wit, en na voegen.

O+
Ja doei.
pi_130199360
Mooi hoor, zo'n oud huis opknappen vraagt wel wat van je :) Ziet er goed uit!
  zondag 18 augustus 2013 @ 15:38:21 #182
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_130199787
Wie weet ergens in het komende jaar toch maar eens langsrijden :P Ben nou wel erg benieuwd naar het geheel :D
pi_130199882
Dat lijkt me tof! *O* Jullie zijn meer dan welkom!

Al zou ik als ik jullie was wel even wachten tot we de badkamer en logeer-/studeerkamer hebben gefixed! :P :') voor eigen comfort. Dat hopen we rond de kerst gefixed te hebben (met kerst komen ouders en zusje + vriendje bij ons dat vieren, en met zo'n vol huis wil je écht wel fatsoenlijk kunnen douchen en slapen). En de douche lekt nog steeds, dus de deur moeten we herinstalleren :')
Ja doei.
  zondag 18 augustus 2013 @ 15:45:42 #184
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_130200047
Voor die tijd kan ik toch geen vakantie nemen, denk ik :') Dus dat zou dan wel goed komen _O-
pi_130200078
Boh, even niet denken aan wat er allemaal nog moet _O- stukje bij beetje, en vooral nu even blij zijn met weer deze paar mijlpaaltjes. Ben ook al lang blij dat de zin er weer een beetje is nu. Dat scheelt wel, dat je dan vooruitgang ziet en denkt 'aaah, zoveel werk was 't nou ook weer niet, volgend weekend gewoon 'even' door :P '
Ja doei.
pi_130294908
Zo, afgekit en fornuis weer op z'n plek. Volgend weekend (de 31e) de muur ernaast doen! :)

Ja doei.
pi_130296993
Mooi geworden zeg! _O_
Beter / huiselijker dan zo'n rvs plaat erachter.

Keep the good works coming...
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:53:12 #188
244125 laziness
pi_130298731
Erg mooi Mo!
pi_130309809
Mooi geworden met die tegeltjes!
pi_130309886
Je voegt met een plamuurmes?
pi_130311777
Nee, is een meebuigend plastic geval waarmee het makkelijk verspreiden is.
Ja doei.
  Moderator zondag 25 augustus 2013 @ 11:33:13 #192
92034 crew  Vonkenboer
pi_130437528
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:08 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, is een meebuigend plastic geval waarmee het makkelijk verspreiden is.
Dat stuk tegelwerk boven het fornuis is toch wel erg gaaf geworden ^O^
  zondag 25 augustus 2013 @ 11:51:15 #193
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_130437887
Volgens mij hebben wij dezelfde tegeltjes, maar dan de pastelvariant O+
Heel mooi geworden, je kunt wel een klusbedrijfje beginnen!!
  dinsdag 3 september 2013 @ 00:16:52 #194
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_130766132
pi_130852883
Binnenkort de keuken maar 's af maken,en ook begonnen met het leeghalen van de studeer-/logeerkamer. Zaterdag vloerbedekking uitzoeken en als het meezit ook afspraak maken voor leggen. Al zullen we dan misschien ook meteen de trap moeten laten doen, even kijken wat handigst is.

Sowieso moeten uit de studeerkamer nog de 2 bureaus en de inbouwkasten worden uitgebroken voor we daar aan de slag kunnen, misschien komt er nog wat stucwerk onder vandaan.. Kan nog steeds ook niet helemaal zien hoe ze die kasten precies hebben bevestigd :')
Ja doei.
  donderdag 5 september 2013 @ 20:28:05 #196
63722 z80
I fink you freaky
pi_130859181
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:09 schreef motorbloempje het volgende:
Binnenkort de keuken maar 's af maken,en ook begonnen met het leeghalen van de studeer-/logeerkamer. Zaterdag vloerbedekking uitzoeken en als het meezit ook afspraak maken voor leggen. Al zullen we dan misschien ook meteen de trap moeten laten doen, even kijken wat handigst is.

Sowieso moeten uit de studeerkamer nog de 2 bureaus en de inbouwkasten worden uitgebroken voor we daar aan de slag kunnen, misschien komt er nog wat stucwerk onder vandaan.. Kan nog steeds ook niet helemaal zien hoe ze die kasten precies hebben bevestigd :')
waarschijnlijk het zelfde als in mijn huis. met schroeven die er in de aangrenzende kamer nog net uit komen en het liefst om de paar cm een schroef.
pi_130914634

Kiek 's! Dit komt er onder de vloerbedekking in de studeerkamer vandaan... :o

En in de slaapkamer ligt dit er ook onder. O+ We gaan nu maar 's kijken of dit salvageable is en wellicht gewoon over op houten vloeren boven ook! O+
Ja doei.
  zaterdag 7 september 2013 @ 15:38:11 #198
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_130918078
Is dat niet gewoon je houten ondervloer? Als ik de kieren zo zie weet ik niet of je dat als 'bovenvloer' kunt gebruiken :o
  zaterdag 7 september 2013 @ 16:18:52 #199
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130919292
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:41 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]

Kiek 's! Dit komt er onder de vloerbedekking in de studeerkamer vandaan... :o

En in de slaapkamer ligt dit er ook onder. O+ We gaan nu maar 's kijken of dit salvageable is en wellicht gewoon over op houten vloeren boven ook! O+
Dat zit in de meeste huizen. Zo worden ze gebouwd namelijk. :+

Koop soortgelijke vloerdelen en maak daar je bovenvloer van, als je het mooi vindt.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_130919341
Het is wel degelijk ooit als echte leefbare vloer gebruikt, aan de manier van lakken etc. te zien, maar dat was ooit :+ Eerst maar eens even al het hout van de inbouwkast naar de stort brengen. Mijn god.

Wel echt zóveel meer ruimte nu in die kamer _O_
Ja doei.
pi_130929485

De kasten..

Rechterdeel van de kast weg. Daar lag nogal wat achter _O-

Kaptafelding weg :9 Weer zulk mooi behang...

Alles zat echt goed vastgetimmerd in het frame..

Middelste ding is dus frame waar behang op zat, dat was het bord dat zichtbaar was boven het bed, zeg maar.

Check dit! Lag achter de kast :+

Dus. Bovenin gaan we weer dichtmaken, maar komen spotjes in. Tegen de muur komen nieuwe platen om het mooi glad/dicht te maken :)

Dat frame hè? Mijn hemel. Met al de spijkers die erin zaten ze hebben ze in hun eentje een spijkerfabriek draaiende gehouden..

Ruimte! :D

Lading een :P tweede lading was wel stuk minder; dit was bijna alles!

En daarna hebben we kroketten gemaakt en gebakken:

Met verse patat:

Ja doei.
  zaterdag 7 september 2013 @ 23:22:30 #202
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_130932123
Zo! Gaat hard zo :) .
Wat gaan jullie met die nieuw verworven ruimte doen?
pi_130932666
Wordt studeerkamer / gastenslaapkamer :) Hebben we al een mooie slaapbank (met uitvouwbed die onder het zitvlak vandaan komt) voor staan!

Aangezien ik ga promoveren is een fatsoenlijke en relaxte thuiswerkplek wel gewenst. En misschien maken we er ook nog een soort filmkamer van :+ maar daar moeten we de mogelijkheden nog even voor uittekenen :P
Ja doei.
  zondag 8 september 2013 @ 00:07:17 #204
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_130933683
Ah, mogelijkheden genoeg, haha!
  Milf zondag 8 september 2013 @ 11:09:49 #205
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_130941252
Leuk leuk leuk!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_130956567
En toen kwam er dinsdag iemand om vloerbeddekking voor trap en slaapkamers boven op te meten :o

Slaapkamer/studeerkamer:

http://www.carpetright.co.uk/horizon-fudge-carpets-2.html

Trap: (zoiets als, weet de naam even niet meer, al is het wel wat donkerder)

http://www.carpetright.co.uk/harrow-twist-cinnamon-2.html
:) O+

[ Bericht 19% gewijzigd door motorbloempje op 08-09-2013 18:58:07 ]
Ja doei.
pi_130957685
Dat boek van The Fonz O+ Die bewaar je toch wel he, anders wil ik 'm wel hebben ;)
Spoilers!
pi_130965156
Dat happy day's boek ben ik godsongelofelijk jaloers op! :@
pi_131020869
Verf!

In de slaapkamer :o
Ja doei.
pi_131020883
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 19:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat boek van The Fonz O+ Die bewaar je toch wel he, anders wil ik 'm wel hebben ;)
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 21:32 schreef tvdleur het volgende:
Dat happy day's boek ben ik godsongelofelijk jaloers op! :@
Ghehe :') Gewilde schat! _O- eerst zelf maar 's lezen :+
Ja doei.
pi_131020963
en de meneer voor de vloerbedekking komt zo :o
Ja doei.
pi_131027205
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:31 schreef motorbloempje het volgende:
Verf!

[ afbeelding ]

In de slaapkamer :o
Lullig hé heb je vijf liter verf en dan kom je een vierkante meter te krot. En die blikken gaan alleen per vijf liter. _O_ Maar het is wel een mooi kleurtje. En het stukje zit achter de deur. O-)
Jeroentje.
pi_131028100
Heb nog genoeg hoor! 'Geen-idee-hoeveel-liter'-pot, moest alleen even de trap verplaatsen en dacht: oh ja, foto!
Ja doei.
pi_131056360
En de 'schouw' in de slaapkamer:

We komen er wel... :z :D
Ja doei.
pi_131639883
Hoeveel weken/maanden zijn ervoor uitgetrokken?

Ik neem aan dat jullie zo eind? november wel met alles klaar willen zijn om i.i.g. de winter goed door te komen?( of bij de eerste sneeuwvlokken?)
pi_131640200
Hoezo zouden ze de winter nu niet door kunnen komen :') ?
  Moderator zaterdag 28 september 2013 @ 10:44:28 #217
45833 crew  Fogel
pi_131640467
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 september 2013 10:23 schreef Anne het volgende:
Wist je niet dat je een langzame en pijnlijke dood sterft als er niet genoeg verf op de wand zit voor de winter? Da's toch algemene kennis?
  Manager PR/Moderator zaterdag 28 september 2013 @ 14:25:42 #218
269689 crew  Viv
pi_131644729
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 september 2013 10:23 schreef Anne het volgende:
Misschien denkt hij dat er uit de schouw van de laatste foto nog een open haard gebikt moet worden? :s)
pi_132111313
Voortgang!
*O*

Gang voor:

Gang tijdens:

Vloerbedekking vervangen, behang (5 lagen ofzo :') ) gestript en binnekort komt er glasweefselbehang op, wat we dan fatsoenlijk kunnen verven.

Slaapkamer voor:

Slaapkamer tijdens:

Dit is bijna klaar. Nog wat details her en der, maar we zijn er al grotendeels.

Studeerkamer voor:

Studeerkamer tijdens:

Inbouwkasten weggebroken, nieuwe muur is nog in aanbouw. Hadden wat minder tijd dan verwacht en wat andere bezigheden/prioriteiten waardoor er minder af was vóór het leggen van de vloerbedekking dan we wilden. Hadden bijna de vloerbedekking nog weer een week uitgesteld, maar omdat we geen contact kregen met de winkel zagen we het maar als een teken en hebben we 't toch doorgang laten vinden. Wat een goed idee was. Want nu ligt het!

Ja doei.
pi_132114281
Wat een somber huis.Zou echt niet zo in het midden van niks kunnen wonen.
Niet het 1 of het ander maar vind echt maar een somber huis.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2013 01:50:27 ]
pi_132114421
OK. Flikker nu maar weer op.
Ja doei.
pi_132114783
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 01:29 schreef motorbloempje het volgende:
OK. Flikker nu maar weer op.
Jezus doe eens rustig.
Niet iedereen hoeft het mooi te vinden hoor.

Trouwens hoe zat het met de astbest?
Ouden huizen zitten daar doorgaans vol mee, hoe hebben jullie dat opgelost? Neem aan een gespecialiseerd bedrijf voor laten komen?
Is zo iets duur? Zeker handig om te weten mocht iemand ook een opknappertje opkopen.
  Moderator zondag 13 oktober 2013 @ 09:14:34 #223
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_132116825
Ik vind dit echt bizar, als in jullie kochten denk ik het lelijkste huis (qua inrichting hè ;) ) dat ik zo'n beetje ooit gezien heb! :o Maar nu O+ Het is echt tof! *O*
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_132118861
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 09:14 schreef Meke het volgende:
Ik vind dit echt bizar, als in jullie kochten denk ik het lelijkste huis (qua inrichting hè ;) ) dat ik zo'n beetje ooit gezien heb! :o Maar nu O+ Het is echt tof! *O*
Er zijn nog érg veel elementen die verbetering nodig hebben, waaronder de gehele dining room. Die muren, geel gesaust/-stuct. Mijn god. Maar dat is iets voor 2014. We zitten hier nog wel even... dus alle tijd!
Ja doei.
  zondag 13 oktober 2013 @ 13:06:21 #225
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132120973
Wat een heerlijke reacties weer. Als je niks positiefs te zeggen hebt zeg dan niks ;)
pi_132121203
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 13:06 schreef Mishu het volgende:
Wat een heerlijke reacties weer. Als je niks positiefs te zeggen hebt zeg dan niks ;)
Sinds wanneer zijn de voorwaarden beperkt tot louter positieve bijdragen?
pi_132122809
quote:
Gewoon niet op reageren! *)

Net nog weer even een laatste plint gehaald (bleken toch te weinig te hebben :') ) en wat drempeltjes. Echt, als we een penny zouden krijgen voor elk B&Q-bezoek zouden we de halve verbouwing er alweer uit hebben _O-
Ja doei.
pi_132122883
ik vind het een mooi huis. nah :6

het is typisch engels en daar hou ik wel van.

maar MoBlo, regent het daar ook zo hard?
Werewolf
pi_132124710
Ach, niet iedereen hoeft 't mooi te vinden, maar dat hoeft niet bij elke update in elk topic verkondigd te worden! :D Vrij simpel!

En het is hier nu éven droog, maar verder ook gewoon hondenweer, net als in West NL!
Ja doei.
pi_132125460
Good busy Moblo! ^O^
  zondag 13 oktober 2013 @ 16:41:34 #231
63722 z80
I fink you freaky
pi_132127497
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 23:15 schreef motorbloempje het volgende:
Voortgang!
*O*

Gang voor:

[ afbeelding ]

Gang tijdens:

Vloerbedekking vervangen, behang (5 lagen ofzo :') ) gestript en binnekort komt er glasweefselbehang op, wat we dan fatsoenlijk kunnen verven.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Slaapkamer voor:
[ afbeelding ]

Slaapkamer tijdens:

Dit is bijna klaar. Nog wat details her en der, maar we zijn er al grotendeels.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Studeerkamer voor:
[ afbeelding ]

Studeerkamer tijdens:

Inbouwkasten weggebroken, nieuwe muur is nog in aanbouw. Hadden wat minder tijd dan verwacht en wat andere bezigheden/prioriteiten waardoor er minder af was vóór het leggen van de vloerbedekking dan we wilden. Hadden bijna de vloerbedekking nog weer een week uitgesteld, maar omdat we geen contact kregen met de winkel zagen we het maar als een teken en hebben we 't toch doorgang laten vinden. Wat een goed idee was. Want nu ligt het!

[ afbeelding ]
ziet er goed uit. weer behoorlijk wat werk verzet.
pi_132128954
Mooi werk moblo, maar had het niet hendiger geweest eerst de trap(muren) te schilderen voor nieuw tapijt er te leggen? Ik kan niet zonder druppen ;(

Maar mijn god wat ziet het er mooi uit zeg O+ jullie mogen er supertrots op zijn!
En dat tapijt van de trap "voor" die heb je wel bewaard he? Zo mooi O+
pi_132129700
Ja, we hadden eigenlijk eerst willen verven inderdaad, maar door wat tijdsmislukkingen kwam het niet meer uit. Hadden eerst uit willen stellen, vloerbedekking leggen, maar hebben ook niet meer zóveel tijd tot kerst. Dus dat wordt gewoon afplakken. Voor het behangen huren we 'een mannetje' in, en dan hoeven we als het meezit maar een klein deel te verven, zelf, aangezien we alleen het stuk onder de strip langs de trap willen verven (groen of beige ofzo..).

Slaapkamer nu, trouwens:

Eindelijk hangt de O+ poster O+ er weer O+

Deze, dus, trouwens:

Zijn nu bezig met de plinten in de studeerkamer. Schoonheidsprijs gaat 't niet winnen :N :')_! maar ach, stopzinnetje is "Daar komt toch een <insert item> voor..."
Ja doei.
  zondag 13 oktober 2013 @ 19:41:40 #234
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_132132714
quote:
17s.gif Op zondag 13 oktober 2013 17:58 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, we hadden eigenlijk eerst willen verven inderdaad, maar door wat tijdsmislukkingen kwam het niet meer uit. Hadden eerst uit willen stellen, vloerbedekking leggen, maar hebben ook niet meer zóveel tijd tot kerst. Dus dat wordt gewoon afplakken. Voor het behangen huren we 'een mannetje' in, en dan hoeven we als het meezit maar een klein deel te verven, zelf, aangezien we alleen het stuk onder de strip langs de trap willen verven (groen of beige ofzo..).

Slaapkamer nu, trouwens:

[ afbeelding ]

Eindelijk hangt de O+ poster O+ er weer O+

Deze, dus, trouwens:

[ afbeelding ]

Zijn nu bezig met de plinten in de studeerkamer. Schoonheidsprijs gaat 't niet winnen :N :')_! maar ach, stopzinnetje is "Daar komt toch een <insert item> voor..."
Best knien op bed :D En leuke poster.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_132134049
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 19:41 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Best knien op bed :D En leuke poster.
Daar hebben we er twee van! Die heb ik echt al jaren! Gehad toen ik een jaar of 8 was ofzo? En ze functioneren als extra kussen voor als we op bed tv kijken, of een boekje lezen ofzo!
Ja doei.
  zondag 13 oktober 2013 @ 20:17:09 #236
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_132134095
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 20:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Daar hebben we er twee van! Die heb ik echt al jaren! Gehad toen ik een jaar of 8 was ofzo? En ze functioneren als extra kussen voor als we op bed tv kijken, of een boekje lezen ofzo!
Lopen gewoon vrij rond?
  zondag 13 oktober 2013 @ 20:18:20 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132134149
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 20:17 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Lopen gewoon vrij rond?
_O-
  zondag 13 oktober 2013 @ 20:20:05 #238
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_132134239
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2013 20:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

_O-
Hmm nu ik je post zie en die van moblo nog eens lees, en de foto aanklik voor groter bedenk ik me dat die niet snel ergens heen gaat :')
pi_132136861
Wait, wut? :D
Ja doei.
pi_132143026
Kunnen trouwens ook wel een boek beginnen over 'dingen die je beter neit kunt doen', of 'de volgorde van dingen die je moet doen' :')

Zo hebben we in de kunstmuur in de study dus een paar stopcontactdozen uitgezaagd en geplaatst... zonder te meten/weten hoe hoog de plinten zouden worden.. dus nu moeten we de plinten op die plekken een stukje inzagen zodat 't past :')

Om maar eens wat te noemen.
Ja doei.
  zondag 13 oktober 2013 @ 23:30:04 #241
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_132143668
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 21:17 schreef motorbloempje het volgende:
Wait, wut? :D
Zwaar weekend... zwaar weekend. :P
pi_132162299
quote:
ho ho, we hoeven toch niet alle positief te vinden, als ik iets niet mooi vind mag dat gewoon gezegd worden hoor.

Trouwens hoe zat het met de asbest?
pi_132162407
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 23:30 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Zwaar weekend... zwaar weekend. :P
Je dacht serieus dat 't een echt knijn was? Wow!
Ja doei.
  maandag 14 oktober 2013 @ 18:25:08 #244
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_132162428
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je dacht serieus dat 't een echt knijn was? Wow!
In het klein wel, toen ik hem n.a.v de posts aanklikte viel het wel op :D
pi_132162520
leuke poster,waar gekocht?
pi_132162590
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:28 schreef saab99 het volgende:
leuke poster,waar gekocht?
http://www.plint.nl/plint(...)r-lui-nannie-kuiper/
Ja doei.
pi_132162601
dank u :)
pi_132163174
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:19 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

ho ho, we hoeven toch niet alle positief te vinden, als ik iets niet mooi vind mag dat gewoon gezegd worden hoor.

Wat zit je nou te hameren over asbest?
Al zou het er in zitten (wat nergens beweerd wordt); mooi van af blijven.
pi_132170397
quote:
3s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:51 schreef Anne het volgende:

[..]

Al zou het er in zitten mooi van af blijven.
Dat zo wie zo, zelf er mee gaan rotzooien is een afrader.
  Vis een optie? maandag 14 oktober 2013 @ 22:00:04 #250
70532 loveli
N
pi_132172279
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:26 schreef ZetaOS het volgende:
zo wie zo
Sowieso :*
crap in = crap out
pi_132173580
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2013 23:12 schreef motorbloempje het volgende:
Kunnen trouwens ook wel een boek beginnen over 'dingen die je beter neit kunt doen', of 'de volgorde van dingen die je moet doen' :')

Zo hebben we in de kunstmuur in de study dus een paar stopcontactdozen uitgezaagd en geplaatst... zonder te meten/weten hoe hoog de plinten zouden worden.. dus nu moeten we de plinten op die plekken een stukje inzagen zodat 't past :')

Om maar eens wat te noemen.
als het "budget" plinten zijn (zoals bij ons in de bijkamer) gaat het makkelijker om een beetje af te schaven met een scherp stanley mes (als het van die geperste dingen zijn)

Verder hou je altijd zulke dingen :D maar je hebt de wandcontactdozen dus bij de vloer gezet?
dat zou ik dan sowieso niet doen ivm eventuele kinderen later, ik weet niet of er in de UK ook van die speciale afdekplaatjes zijn, aangezien het 3 pennen zijn?
pi_132173614
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:26 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Dat zo wie zo, zelf er mee gaan rotzooien is een afrader.
Mits fatsoenlijke pbm's kan je dat best zelf. Doen ze al jaren en jaren en jaren. Alleen afvoeren in de daarvoor bestemde zakken is wel aan te raden.
pi_132175516
quote:
99s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:26 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

als het "budget" plinten zijn (zoals bij ons in de bijkamer) gaat het makkelijker om een beetje af te schaven met een scherp stanley mes (als het van die geperste dingen zijn)

Verder hou je altijd zulke dingen :D maar je hebt de wandcontactdozen dus bij de vloer gezet?
dat zou ik dan sowieso niet doen ivm eventuele kinderen later, ik weet niet of er in de UK ook van die speciale afdekplaatjes zijn, aangezien het 3 pennen zijn?
Die zitten hier in huis toch al veel op grondniveau, maar wel vaak boven de plint.. waar we dus op 't moment van zagen niet zoveel over na gedacht hadden. En kinderen komen er voor ons toch niet, dus daar hebben we verder ook niet over nagedacht :')_!
Ja doei.
pi_132179932
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:19 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Je onprettige aanwezigheid in dit topic wordt overduidelijk niet op prijs gesteld, wil je hier rekening mee houden?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_132180019
Toffe poster Moblo!

(ik kom ook nog ff huizen spotten hier ;) )
pi_132180517
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 23:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Die zitten hier in huis toch al veel op grondniveau, maar wel vaak boven de plint.. waar we dus op 't moment van zagen niet zoveel over na gedacht hadden. En kinderen komen er voor ons toch niet, dus daar hebben we verder ook niet over nagedacht :')_!
oh ja. Moblo en kekke kids is geen combi sorry :P maar dan is het inderdaad mooi om het gelijk te houden.
pi_132183685
En hoge stopcontacten zijn gewoon niet zo mooi. Laag weggewerkt, achter een bank of een plant ofzo, zie je ze niet, en de kabels ook niet. Win!
Ja doei.
  Moderator dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:31:45 #258
45833 crew  Fogel
pi_132183954
Hoe zit het eigenlijk met je stroom? Heb je overal wat extra stopcontacten bijgeplaatst of zaten er al genoeg in?
pi_132184082
Er zitten vrij veel contactpunten! :Y en waar we nu aan het klussen zijn zaten twee lampen, waarvan de de stroomtoevoer nu gebruiken als stopcontact.
Ja doei.
  Moderator dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:43:21 #260
45833 crew  Fogel
pi_132184233
Handig :)
Ik vind dat ik er nu al een paar tekort kom en dat terwijl er toch echt heel veel heb laten plaatsen :')

Ben blij dat je dingen zelf mag doen, scheelt vast een flinke slok op de borrel. Ik neem aan dat je goed op de hoogte bent van hoe je dingen veilig aan moet leggen?
pi_132184304
De basiskennis electra is wel aanwezig :Y en zodra we ergens niet zeker over zijn of bang zijn iets te verprutsen weten we ook de profs wel in te huren: het moet wel leuk en veilig blijven :') :D
Ja doei.
pi_132213213
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 06:05 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Je onprettige aanwezigheid in dit topic wordt overduidelijk niet op prijs gesteld, wil je hier rekening mee houden?
Natuurlijk wil ik daar mee rekening houden Zeer Verlichte Gedeputeerd Grootmeester, maar het moet geen zelf verheerlijking topic worden waar alleen oeeeee en aaaaaaahh gezegd mag worden, hetgeen het nu wel op begint te lijken.

Moet nu helaas gaan, Mooi huis, alles oké.
pi_132217880
Uitspraak van het jaar gaat trouwens naar de vloerbedekking legger toen hij de inloopkast in de slaapkamer open deed waar ook vloerbedekking moest komen te liggen:

"Wow... this is like the Tardis!"

:')_!
Ja doei.
pi_132217909
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
Uitspraak van het jaar gaat trouwens naar de vloerbedekking legger toen hij de inloopkast in de slaapkamer open deed waar ook vloerbedekking moest komen te liggen:

_O- Dan weet je dat je echt in Engeland woont _O_
Spoilers!
  Moderator woensdag 16 oktober 2013 @ 09:47:14 #265
45833 crew  Fogel
pi_132217988
Ga je een telefooncel in je tuin plaatsen? :P
pi_132218014
Was even geneigd om op die twee deuren daadwerkelijk de tardis te verven... maar dat past niet echt in de rest van het slaapkamerinterieur :')
Ja doei.
  Moderator woensdag 16 oktober 2013 @ 09:50:00 #267
45833 crew  Fogel
pi_132218041
Op de lijst voor komende projecten: slaapkamerkleuren aanpassen zodat ze bij tardis passen ^O^
pi_132218070
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 09:50 schreef Fogel het volgende:
Op de lijst voor komende projecten: slaapkamerkleuren aanpassen zodat ze bij tardis passen ^O^
+1
Spoilers!
pi_132218148
:')! Ja, of niet.

Dining Room gaat trouwens een 2014 project worden. Of had ik dat al gepost? Als ik zo om me heen kijk is het echt te fucking lelijk :') maar het is even niet anders. De potentie zien we gelukkig wel, en dat scheelt, maar tot die tijd nog maar even doorbijten. Gelukkig kan ik straks in de studeerkamer werken in plaats van hier. :@

Wat ik ook echt nog moet 'leren', als dat überhaupt te leren valt, is 'decoreren'. Als in, dingen kopen die je huis aankleden. We nemen ons voor om binnenkort 's naar een grote car boot sale te gaan om te neuzen naar dingen waarmee we 't huis wat kunnen inrichten, maar we moeten dan ook eigenlijk iemand met een beetje oog voor dat soort dingen meenemen :')

Enige 'probleem' wordt kerst: familie komt hier met kerst, en dus groot kerstdiner hier in de dining room.. misschien kunnen we het met heel veel kerstballen en lichtjes een beetje opleuken :+
Ja doei.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 10:01:17 #270
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132218262
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 09:55 schreef motorbloempje het volgende:
We nemen ons voor om binnenkort 's naar een grote car boot sale te gaan om te neuzen naar dingen waarmee we 't huis wat kunnen inrichten, maar we moeten dan ook eigenlijk iemand met een beetje oog voor dat soort dingen meenemen :')
Car boots, charity shops en auctions maken je huis karaktervol en niet een pagina van de Ikea catalogus. ^O^
reset
pi_132218299
Ik neem ook een vriendin mee hoor om me te helpen mijn huis in te richten. Ook voor kleding trouwens, ik kan dat ook niet zelf. So be it, wij kunnen weer koken en stopcontacten plaatsen ;)
Spoilers!
pi_132218375
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:01 schreef Individual het volgende:

[..]

Car boots, charity shops en auctions maken je huis karaktervol en niet een pagina van de Ikea catalogus. ^O^
O+ Charity Shops O+

Daar komt ook onze kast vandaan O+ onze nieuwe kast is echt awesome! Heeft nog wat restaureerwerk nodig her en der, en afhankelijk van het bestemmingsplan van de dining room wordt hij wellicht ook nog geverfd, maar ben er echt blij mee! O+ Kostte ook maar 39 pond _O- voor een gigantische houten kast met glazen deuren en lades en een drankcabinet O+
Ja doei.
pi_132218417
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 09:55 schreef motorbloempje het volgende:
:')! Ja, of niet.

Dining Room gaat trouwens een 2014 project worden. Of had ik dat al gepost? Als ik zo om me heen kijk is het echt te fucking lelijk :') maar het is even niet anders. De potentie zien we gelukkig wel, en dat scheelt, maar tot die tijd nog maar even doorbijten. Gelukkig kan ik straks in de studeerkamer werken in plaats van hier. :@

Wat ik ook echt nog moet 'leren', als dat überhaupt te leren valt, is 'decoreren'. Als in, dingen kopen die je huis aankleden. We nemen ons voor om binnenkort 's naar een grote car boot sale te gaan om te neuzen naar dingen waarmee we 't huis wat kunnen inrichten, maar we moeten dan ook eigenlijk iemand met een beetje oog voor dat soort dingen meenemen :')

Enige 'probleem' wordt kerst: familie komt hier met kerst, en dus groot kerstdiner hier in de dining room.. misschien kunnen we het met heel veel kerstballen en lichtjes een beetje opleuken :+
Beetje inspiratie opdoen op woonsites en dergelijke? En dan kijken tussen de stijlen wat jij dan precies leuk vindt en dat evt. opschrijven. Volgens mij had DaD nog een inspiratie topic in K&W geopend ooit.
pi_132218457
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:08 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Beetje inspiratie opdoen op woonsites en dergelijke? En dan kijken tussen de stijlen wat jij dan precies leuk vindt en dat evt. opschrijven. Volgens mij had DaD nog een inspiratie topic in K&W geopend ooit.
Welke.nl en dan zoeken op kerst.

Jeroentje.
pi_132218517
Leuk project!

Voor dat decoreren zou ik persoonlijk liever er wat langer over doen en spullen verzamelen die ik zelf mooi vind dan op van die woonsites te kijken. Daar vind je doorgaans toch alleen maar van die hippe dingen waar heel Vinex mee vol hangt (teksten als "Love" en "Home" en een grote zwart-wit canvasfoto van de bewoners, bijvoorbeeld). Dat zie je dan weer in zoveel huizen terug komen dat het onpersoonlijk wordt.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_132218567
quote:
11s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Leuk project!

Voor dat decoreren zou ik persoonlijk liever er wat langer over doen en spullen verzamelen die ik zelf mooi vind dan op van die woonsites te kijken. Daar vind je doorgaans toch alleen maar van die hippe dingen waar heel Vinex mee vol hangt (teksten als "Love" en "Home" en een grote zwart-wit canvasfoto van de bewoners, bijvoorbeeld). Dat zie je dan weer in zoveel huizen terug komen dat het onpersoonlijk wordt.
Mee eens! Heb een poging gedaan tot dat 'pinterest', maar dat werkt gewoon niet voor mij/ons. Niet dat we er oog voor hebben als we eenmaal in zo'n winkel staan, maar misschien dat 't wat komt op 't moment dat de kamers verder klaar zijn en ze alleen nog wat afkleding missen: nu met de eetkamer zo compleet niet als we hem willen is het ook niet makkelijk te bedenken wat je er eventueel in zou willen zetten en waar!
Ja doei.
pi_132218599
quote:
11s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Leuk project!

Er is nog meer dan dat, natuurlijk. Je kan er zelf uitpikken wat je leuk vindt. Boeiend dat andere mensen dat dan ook hebben.
pi_132218756
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
Mee eens! Heb een poging gedaan tot dat 'pinterest', maar dat werkt gewoon niet voor mij/ons. Niet dat we er oog voor hebben als we eenmaal in zo'n winkel staan, maar misschien dat 't wat komt op 't moment dat de kamers verder klaar zijn en ze alleen nog wat afkleding missen: nu met de eetkamer zo compleet niet als we hem willen is het ook niet makkelijk te bedenken wat je er eventueel in zou willen zetten en waar!
Daar zaten mijn vriendin en ik ook mee met onze verbouwing, als je eenmaal echt zelf moet kiezen dan zijn er vaak weer teveel opties :'). Gelukkig heeft zij een goed oog voor bijvoorbeeld mooie meubels en passen onze smaken goed bij elkaar.
pi_132218793
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:16 schreef Goodbye het volgende:
Er is nog meer dan dat, natuurlijk. Je kan er zelf uitpikken wat je leuk vindt. Boeiend dat andere mensen dat dan ook hebben.
Het gaat mij er ook niet om of anderen ook iets hebben of niet, meer dat ik het idee heb dat sommige mensen, wanneer ze het zelf niet kunnen bedenken dan maar doen wat iedereen/veel mensen doet. Dan verval je dus in een 'standaard' Elle Wonen interieur met bijvoorbeeld een kookeiland terwijl dat niet bij/in je woning past. Maar ja, iedereen heeft tegenwoordig een kookeiland, dus dan wij ook, lijkt dan de gedachte.
pi_132219494
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 09:41 schreef motorbloempje het volgende:

_O_ _O_ _O_ _O-
pi_132220048
quote:
11s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Het gaat mij er ook niet om of anderen ook iets hebben of niet, meer dat ik het idee heb dat sommige mensen, wanneer ze het zelf niet kunnen bedenken dan maar doen wat iedereen/veel mensen doet. Dan verval je dus in een 'standaard' Elle Wonen interieur met bijvoorbeeld een kookeiland terwijl dat niet bij/in je woning past. Maar ja, iedereen heeft tegenwoordig een kookeiland, dus dan wij ook, lijkt dan de gedachte.
True, snap wat je bedoelt.

Al heb ik net een kookeiland besteld en daar is heul niks mis mee! :6
pi_132220257
Met een kookeiland is niets mis, je bent alleen vijf jaar te laat.
pi_132220347
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Daar zaten mijn vriendin en ik ook mee met onze verbouwing, als je eenmaal echt zelf moet kiezen dan zijn er vaak weer teveel opties :'). Gelukkig heeft zij een goed oog voor bijvoorbeeld mooie meubels en passen onze smaken goed bij elkaar.
Nou, of we smaak hebben laat ik in het midden, maar we zitten meestal ook wel op één lijn hier, dat scheelt wel een hoop, inderdaad! ;)
Ja doei.
pi_132220447
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:29 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, of we smaak hebben laat ik in het midden, maar we zitten meestal ook wel op één lijn hier, dat scheelt wel een hoop, inderdaad! ;)
Gedeelde wansmaak is ook smaak, ofzo.
pi_132220872
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat is zo fijn, scheelt een hoop gesteggel! :D

quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:26 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Met een kookeiland is niets mis, je bent alleen vijf jaar te laat.
Dat zal me nou echt een worst zijn! :D In mijn huidige huis past het niet, in mijn nieuwe huis juist heel goed.
pi_132231893
Wij hebben ook een kook(schier)eiland, geplaatst door de vorige bewoners. Staat wel echt mega goed in ons huis maar is echt mega onpraktisch met afwassen etc. Zou er zelf niet zo snel voor kiezen...
pi_132231918
Wij hebben gewoon een gasfornuis :@
Ja doei.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 18:25:51 #288
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_132233420
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 17:26 schreef motorbloempje het volgende:
Wij hebben gewoon een gasfornuis :@
Hebben jullie meer nodig?

Ik heb ook een gasfornuis.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_132233451
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:25 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Hebben jullie meer nodig?

Ik heb ook een gasfornuis.
Nee, wij niet nee :+ Althans, er is hier niet eens ruimte voor een kookeiland! :D
Ja doei.
pi_132233767
Ik vind jullie keuken wel heel tof! O+
pi_132755925
Nou, maar weer 's door. Kerst komt dichterbij! :') :D

De studeerkamer is bijna klaar voor een behangetje en dan kunnen we de boekenkasten aan weerszijden van de schouw gaan bouwen en dan is die klaar! De kunstwand zit erin, logeerbank staat boven, etc. Moet ik nog 's foto's van maken.

En vandaag zijn we met de badkamer doorgegaan! Hebben vanochtend het toilet en de wasbak uit de badkamer gehaald en de laatste tegels en plinten eruit getikt. Zo, over een uurtje gooien we er een floor leveler in en gaan we een dagje en een nachtje op pad, kan dat mooi drogen! En dan morgen tot en met zondag aan het tegelen/verven :)

Ja doei.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 12:54:17 #292
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_132756264
Good busy ^O^
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_132796912
Plinten erin en tegelen! *O* :z Komende dagen in de garage naar de wc.. :')

Voor buiten de douche hebben we de bruine tegels weggelaten, iets rustiger/lichter :)
Ja doei.
pi_132812259
Zo, de meeste tegels zitten erop. Niet alle aansluitingen enzo verdienen de schoonheidsprijs, maar ach.. niets wat een beetje voegsel niet op kan lossen :D

Ja doei.
pi_132812347
Lekker hoor! Goed doorgewerkt _O_
pi_132813012
Het ziet er op de foto wat geler uit dan 't is, overigens. :') :D
Ja doei.
pi_132817071
Fraai ^O^
  Manager PR/Moderator zaterdag 2 november 2013 @ 10:53:04 #298
269689 crew  Viv
pi_132818184
Op die laatste foto, komen er niet nog 2 rijen tegels bij aan de rechterkant? *twitch*twitch*
pi_132818222
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 10:53 schreef ViviRAWRS het volgende:
Op die laatste foto, komen er niet nog 2 rijen tegels bij aan de rechterkant? *twitch*twitch*
ocd? O-)

Mooie man ^O^ Oh, en leuke tegeltjes too :Y
  Manager PR/Moderator zaterdag 2 november 2013 @ 10:57:32 #300
269689 crew  Viv
pi_132818443
Nope. Dat zag er niet zo mooi uit, vonden wij :@ beetje te hoog daar voor rechts.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')