Blester | zondag 3 maart 2013 @ 17:35 |
![]() In het Bromfietsen & Snorfietsen topic is iedereen welkom. In dit topic kunnen de verschillende aspecten van het bromfiets en snorfiets rijden op een gezellige manier worden besproken. Het geven van tips, het samen oplossen van problemen aan jouw bromfiets of snorfiets, boetes bespreken, en natuurlijk het showen van jouw bromfiets en snorfiets kan hier! ![]() MH RX 50 - 2008 - (blester) Vespa Bravo - 1996 - (-Niemand-) AGM VX 50 - 2012 - (Croissant.FR) Tomos AT50 - 1981 - (leeell) Puch M50 - 1973 - (Mr.Trololo) CPI SX 50 - 2007 - (Haasbeuntje) Yamaha TZR - 2006 - (Bulldogg) Aprilia RX - 1996 - (Q-Festival) Suzuki TSX - 1991 - (Yreal) Moto Morini Corsarino Scrambler - 1996 - (Galaxy42) Puch MS50L - 1957 - (Posergoth6667) Puch Vs 50D - 1960 - (Floppydisk) Wil jij jouw bromfiets ook in deze lijst hebben? Plaats een foto, het merk en het bouwjaar in dit topic en maak een TR. ![]() Merk - Bouwjaar - User Wil jij jouw snorfiets ook in deze lijst hebben? Plaats een foto, het merk en het bouwjaar in dit topic en maak een TR. ![]() ![]() De constructiesnelheid voor een bromfiets ligt op 45 KM/u en voor een snorfiets op 25 KM/u. Natuurlijk zullen de meeste bromfietsen en snorfietsen niet precies deze snelheid rijden. Vanaf 50 KM/u voor bromfietsen en 30 KM/u voor snorfietsen kun je een boete krijgen. ![]() We kunnen-, willen en zúllen geen medewerking verlenen aan het opvoeren van brommers, scooters en snorfietsen. Dit is illegaal, en daar kan-, mag en wil FOK! op geen enkele manier de verantwoording voor op zich. Hieronder valt ook het geven van tips voor montage, afstelling en aanschaf van niet-streetlegal parts. hiervoor kun je op diverse andere sites je hart ophalen. ![]() Wanneer je in het bezit bent van een autorijbewijs of een motorrijbewijs ben je ook bevoegd om op een bromfiets en snorfiets te rijden. Daarnaast kun je ervoor kiezen om op 16e jarige leeftijd een rijbewijs te halen, speciaal voor de bromfiets en snorfiets. Hiervoor moet je een theorie- en praktijkexamen afleggen bij het CBR. ![]() Een brom- of snorfiets kan inbeslag worden genomen als is geconstateerd dat de brom- of snorfiets meer dan 20 km/uur sneller kan rijden dan de snelheid die in het kentekenbewijs staat vermeld. Voor de meeste bromfietsen is dit het geval bij 65 km/uur (45 + 20 km/uur) en voor de meeste snorfietsen geldt dit bij 45 km/uur (25+20 km/uur). Ook gebeurt inbeslagname als het voertuig niet behoort tot een goedgekeurd type of exemplaar. De Officier van Justitie kan de rechter vragen om een verbeurdverklaring van de brom- of snorfiets. Om die reden wordt bij inbeslagname altijd een schatting van de waarde van het in beslag genomen voertuig op het beslagformulier vermeld, zodat de rechter die waarde kan meewegen bij zijn/haar beslissing. ![]() Natuurlijk kun je hier om hulp vragen wanneer je problemen hebt met jouw bromfiets of snorfiets. Vergeet niet dat FOK!leden ook niet helderziend zijn en dat je een probleem zo goed mogelijk moet formuleren om zo goed en zo snel mogelijk antwoord te krijgen op jouw vraag. Probeer jouw vraag te ondersteunen met: - Een duidelijke uitleg van het probleem - Wanneer is het probleem ontstaan? - Wat is er veranderd aan de bromfiets/snorfiets voordat dit probleem onstond? - Eventueel beeldmateriaal (foto of video) van het probleem - Wat heb je er zelf al aan gedaan om het op te lossen? ![]() Natuurlijk mag dat, het is alleen niet de bedoeling om er een "welke bromfiets en snorfiets kan het hardst rijden" topic van te maken. Foto's van jouw bromfiets of snorfiets zijn altijd welkom in dit topic! ![]() Natuurlijk mag dit, denk er alleen wel aan dat dit geen V&A is. Wanneer je iemand hebt gevonden die dit onderdeel heeft dien je het financiële gedeelte buiten dit topic te regelen. ![]() Degene met de laatste reactie in het laatste topic opent een nieuw topic. Wanneer er na 5 minuten nog geen volgend topic is mag iemand anders het topic aanmaken. Elk topic dient te beginnen met Bromfietsen & Snorfietsen topic #NUMMER en daarna een titel naar keuze. ![]() • CBR • RDW • Speurders • Marktplaats • Scooter-freaks | |
Geelman | zondag 3 maart 2013 @ 17:38 |
Vraagje van mijn kant: is het erg als de uitlaat een beetje trilt wanneer je gas geeft? Ik heb een nieuwe uitlaat gemonteerd, maar het ding paste niet geweldig. Daarom moest ik het onderste gat van de ophanging uitboren... ![]() | |
-niemand- | zondag 3 maart 2013 @ 17:44 |
als hij gaat trillen vind je ophanging niet leuk, waarschijnlijk krijg je dan uitgelubberde gaten. | |
Geelman | zondag 3 maart 2013 @ 17:48 |
'T is vooral als de koppeling aangrijpt. Wellicht heeft het er ook mee te maken dat het rubber uit het onderste gat van de ophanging is geboord. Anders had ik 'm helemaal niet pas gekregen... Zit nu vast met twee carrosserieringen. | |
-niemand- | zondag 3 maart 2013 @ 17:53 |
gewoon zorgen dat je ophanging van de uitlaat niet kan bewegen ten opzichte van de brommer. dan zou het goed moeten zijn. anders krijg je last van metaalmoeheid. | |
Geelman | zondag 3 maart 2013 @ 17:57 |
Zo dus: 'T verdient geen schoonheidsprijs, maar anders ging niet. De uitlaat zit overigens goed vast. | |
-niemand- | zondag 3 maart 2013 @ 18:00 |
lijkt me goed zo, flink strak aandraaien en die gaat nergens heen. | |
-niemand- | zondag 3 maart 2013 @ 21:55 |
vandaag trouwens verder gegaan met mijn brommer aanhangertje. nu is hij al rijdbaar, en het rijdt prima ![]() ![]() de koppeling ![]() het bruine gedeelte was een scharnier van een poort en het zwarte was ooit een zijstandaard ![]() en het leukste, het hele project heeft me helemaal niks gekost. allemaal spul wat ik nog had liggen behalve het wiel. als het deze week iets warmer word verf ik hem en komt er een kist op. | |
Blester | maandag 4 maart 2013 @ 08:01 |
En dan maar wachten op de eerste boete van de zomer ![]() | |
-niemand- | maandag 4 maart 2013 @ 08:09 |
Ik zou niet weten waarom ze me een boete zouden moeten geven. Het is niet breder als een meter. De borginrichting werkt goed en ik heb luchtbanden. Verlichting en reflectors komen later. | |
Blester | maandag 4 maart 2013 @ 08:11 |
- Geen kenteken - Geen richtingaanwijzers (zal wel geen must zijn) [ Bericht 6% gewijzigd door Blester op 04-03-2013 08:25:39 ] | |
-niemand- | maandag 4 maart 2013 @ 08:57 |
kentekenplaatje moet ik nog maken, maar het moet een wit plaatje zijn. een aanhanger hoeft niet op kenteken te staan. richtingaanwijzers hoeft ook niet, brommer is daar te oud voor ![]() | |
Blester | maandag 4 maart 2013 @ 08:59 |
Ik bedoel eenzelfde kenteken als op je bromfiets, die belemmer je nu dus. | |
-niemand- | maandag 4 maart 2013 @ 09:00 |
ik ga zo een plaatje laten maken. | |
Ou-Tannu | maandag 4 maart 2013 @ 15:16 |
graftakkes jakkes ![]() ![]() | |
Life2.0 | maandag 4 maart 2013 @ 16:22 |
tjah m6 ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 4 maart 2013 @ 16:24 |
ja ik heb niet bedacht dat er M6 in moet ![]() aleen moet ik eens op onderzoek uit, want als die gaten.. aan de andere kant open zijn ( M6x20 past er iig geheel in ![]() zonder dat ik eerst moet dremelen voor een sleufje ![]() | |
Haasbeuntje | maandag 4 maart 2013 @ 19:39 |
Cool, een Vespa Bravo? Wat voor spul heb je erop? Of is ie nog standaard? | |
-niemand- | maandag 4 maart 2013 @ 19:49 |
DR50, afgedraaid elec. vliegwiel, verschillende uitlaten waaronder een omgelaste MT5, een leo krul met spuitbusdemper en een leovince handmade. voor de rest bewerkte carters en een originele 12mm carburateur. ik heb ook andere spatborden van een superbravo gemonteerd. | |
Blester | dinsdag 5 maart 2013 @ 18:17 |
Deel 1 van het schoonmaakwerk is voltooid vandaag. Luchtfilter eraf gehaald en het element + de luchtfilterhuis schoongemaakt, element was in ieder geval nodig toe aan een schoonmaakbeurt. Goed droog gemaakt en ingestreken met 2takt olie. Daarnaast het vlotterbakje eraf gehaald, deze ook helemaal schoongemaakt, bekeken of de vlotter nog wel goed functioneerde en of de sproeier er nog goed opzat. Hierna was het vooral moeilijk te bepalen wat de stelschroeven waren, in ieder geval de schroef in het vlotterbakje leek mij een stelschroef, verder wist ik het niet zeker dus dit eerst even nakijken. | |
Life2.0 | dinsdag 5 maart 2013 @ 18:20 |
maar je hebt de sproeier niet schoongemaakt? | |
Life2.0 | dinsdag 5 maart 2013 @ 18:21 |
Filterolie, niet 2takt olie, dat is veeels te dik | |
Life2.0 | dinsdag 5 maart 2013 @ 18:21 |
maar ken je iemandmet verstand want eh ![]() | |
-niemand- | dinsdag 5 maart 2013 @ 18:23 |
vlotterbakje eraf draaien. foto maken en hier plaatsen met pijlen en nummers naar de onderdelen en wij zeggen wel welke wel en niet los kunnen. | |
Blester | dinsdag 5 maart 2013 @ 18:31 |
Wat trouwens wel vreemd is, aan de onderkant van het vlotterbakje liep helemaal geen draad weg ofzo, dit had ik wel verwacht. Na 2 schroeven demonteren had ik het bakje alleen in de hand, zat niets aan vast. Er zat trouwens wel wat benzine in het vlotterbakje toen ik deze loshaalde. | |
Miniem | dinsdag 5 maart 2013 @ 18:38 |
![]() Lees je eerst eens in voor je je carb zomaar openmaakt. | |
Blester | dinsdag 5 maart 2013 @ 18:39 |
Ik had verwacht een benzineslang aan te treffen die op het vlotterbakje zat aangesloten, deze was echter helemaal niet aanwezig. In hoeverre heeft dit met inlezen te maken? | |
Miniem | dinsdag 5 maart 2013 @ 18:43 |
Je weet niet hoe een carb in elkaar zit en werkt. | |
Blester | dinsdag 5 maart 2013 @ 18:45 |
Volgens jou behoort er dus geen slang aan te zitten? Wanneer ik op Google kijk naar een Dellorto 17.5MM zie ik overal bij het vlotterbakje ook een slang weglopen. | |
Miniem | dinsdag 5 maart 2013 @ 19:23 |
![]() | |
-niemand- | dinsdag 5 maart 2013 @ 19:50 |
als er een slang direct op je vlotterbak zit loopt je benzine eruit ![]() | |
leeell | dinsdag 5 maart 2013 @ 19:51 |
PHGB ? PHVA ? PHBN ? LS/DE ? | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 maart 2013 @ 20:15 |
Zo, Uitlaat is binnen ![]() alleen uhm dr zit 1 of andere blanke lak laag op... Wat is dat voor zooi? bakt dat er af? moet ik daar overheen spuiten met hitte bestemdige verf? of ? of ? of ? | |
Blester | dinsdag 5 maart 2013 @ 20:17 |
![]() ![]() Bij de slang luchtfilter > carb zit ook een schroef Moet weten welke ik los kan draaien. | |
-niemand- | dinsdag 5 maart 2013 @ 20:38 |
moet je laten zitten, die laklaag is al hittebestendig ![]() die lak is zelfs beter dan welke spuitbuslak dan ook. | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 maart 2013 @ 22:17 |
hmm dus in theorie kan ik hem er zo onder kletsen? | |
-niemand- | dinsdag 5 maart 2013 @ 22:18 |
ja, precies. maarreh, nieuwe uitlaatjes ![]() waar blijven die pics? | |
Life2.0 | dinsdag 5 maart 2013 @ 22:19 |
ik ga eens gewooon helemaal niets zeggen ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 maart 2013 @ 22:19 |
![]() ![]() | |
Life2.0 | dinsdag 5 maart 2013 @ 22:19 |
praktijk ook doen ![]() | |
-niemand- | dinsdag 5 maart 2013 @ 22:20 |
wel gemonteerde plaatjes posten hé nieuwe uitlaatjes met de lasnaden er nog in ![]() ![]() niet schrikken als de voorbocht bruin begint te worden. dat is normaal. | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 maart 2013 @ 22:22 |
ik wil van de week nog even een foto maken van de oude knalpot ![]() ![]() | |
Miniem | dinsdag 5 maart 2013 @ 22:25 |
Ik heb 3 uitladen liggen voor mn Puch. Toch maar eens eentje verkopen ![]() | |
Life2.0 | dinsdag 5 maart 2013 @ 22:27 |
eerste week alleen met mooi weer rijden en lekker lang; slaat ie mooi blauw uit ![]() krijg je wel minpunten van de politie van ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 maart 2013 @ 22:32 |
nu ook ![]() ![]() | |
Life2.0 | dinsdag 5 maart 2013 @ 22:34 |
Oh toen ik eten ging halen nog ingehaald door een 'opgefokte brommer' (zat in 4 seconden op 12k) was kreilder op motorkenteken ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 maart 2013 @ 22:39 |
lekker ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 6 maart 2013 @ 15:15 |
![]() zo lek dattie met die prop er in nog gewoon 50+ rijd ![]() ![]() en de ouwe knalpot natuurlijk nog ff int geheel ![]() | |
Geelman | woensdag 6 maart 2013 @ 17:44 |
Da's niet de nieuwste meer... ![]() Smeer je nieuwe uitlaat in met olie, ander zit 'ie zo weer onder de roest! | |
TommyVercetti | donderdag 7 maart 2013 @ 10:01 |
Nog mensen hier die echt aan scootertuning hebben gedaan? Alweer ruim 5 jaar geleden voor mij, maar... goede oude tijd ![]() Hele dag met vrienden in de garage, of internet afstruinen op scooter-freaks of het scooterforum, projecten aanmaken, naar scootermeetings gaan ![]() ![]() Heel af en toe ga ik eens terug naar die scootersites waar ik toen op zat, maar ik heb een beetje het idee dat de hele tuning ''scene'' een beetje dood is.. Ligt dit aan mij, of is het een beetje aan het verdwijnen allemaal? | |
Ballsofsteel | donderdag 7 maart 2013 @ 20:40 |
Yo wat een leuk topic ![]() Zal me even voorstellen, ik ben BoS en ik rijd op een Aprilia AF1 Sintesi
| |
Miniem | donderdag 7 maart 2013 @ 20:44 |
Leuk ding, net een motor ![]() | |
Ballsofsteel | donderdag 7 maart 2013 @ 20:46 |
haha thanks, dat denken er wel meer. 2/3 van de motorrijders seint naar me, en je ziet ze altijd omkijken als ze me horen ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 7 maart 2013 @ 22:18 |
denk dat t de originele ook nog is ![]() en deze heb ik ooit.. eens schoon gemaakt en overgoten met olie.. issie mooi zwart van.. voor een week of 2 ![]() ![]() en ach hij is ook al eens wit uitgeslagen geweest ![]() | |
Geelman | donderdag 7 maart 2013 @ 22:53 |
Is redelijk dood. Jongeren hebben tegenwoordig liever een iPhone dan een mooie scooter. Daarnaast kost het gewoon veel geld. En je haalt je bromfietscertificaat niet zo makkelijk meer als 6 jaar geleden. | |
Ou-Tannu | donderdag 7 maart 2013 @ 23:23 |
ik heb ook pas op mn 24ste mn rijbewijs gehaalt ![]() ![]() en nee hem pimpen enzo vind ik ( iig bij deze scoot ) overbodig ![]() En ja dr komt nou wel een terugloop op.. maar puur omdat die goedkoper is dan een model zo als er nu onder hangt ![]() | |
TommyVercetti | donderdag 7 maart 2013 @ 23:47 |
Hmm jammer is dat. Kan me nog goed de sensatie herinneren van die scooter ''meetings''.. Met een vrachtwagen vol scooters die absoluut te illegaal waren voor op de openbare weg helemaal naar Zeeland rijden om daar andere ''bekende'' scooters van het internet te zien... En als je dan een moderator van het scooterforum zag lopen voelde het net alsof je een beroemdheid zag ![]() Maar dat waren maar weinig mensen die zo fanatiek waren, ging wel iets verder dan alleen maar een terugloop uitlaat erop. Het lijkt er inderdaad op dat dit allemaal een beetje aan het verdwijnen is. Waar je in ''mijn tijd'' (rond 2006) keuze had uit tientallen soorten 70cc aluminium cilinders (metrakit prorace, hebo manston, etc etc), is er nu vrijwel niets meer op de markt... Wel jammer, want als ik heel diep in mijn hart kijk, en ik heb ooit een keer geld te veel zou ik het liefst nog van de grond af aan zo'n sprinter in elkaar bouwen ![]() | |
Miniem | vrijdag 8 maart 2013 @ 07:38 |
Bouw een Puch sprinter ![]() Nog genoeg die dat doen ![]() | |
Geelman | vrijdag 8 maart 2013 @ 07:39 |
Iedereen reed zo'n beetje een Aerox met minimaal een Yasuni R! En de eeuwige strijd tussen Piaggio en Minarelli! ![]() Nu rijden de meeste jongeren een standaard Zip, de rijken misschien een Vespa of zo. | |
Blester | vrijdag 8 maart 2013 @ 08:02 |
Die stond te koop toch? Ik heb die foto gezien. | |
Ballsofsteel | vrijdag 8 maart 2013 @ 10:57 |
ja klopt, ik wil (alweer) wat anders... ![]() | |
Miniem | vrijdag 8 maart 2013 @ 11:54 |
Als je sproeier te groot is doetie toch bwoaaaaaaaaaaap? en als hij stationair loopt dan moet je aan de gashendel draaien om hem aan de gang te houden. | |
Ou-Tannu | vrijdag 8 maart 2013 @ 12:58 |
hier veel chinese zooi ![]() | |
Geelman | woensdag 13 maart 2013 @ 19:10 |
Rijden we nog met deze temperaturen? | |
-niemand- | woensdag 13 maart 2013 @ 19:11 |
ik niet, mag ik eens legaal rijden. begint dat kutweer ![]() ![]() | |
Geelman | woensdag 13 maart 2013 @ 19:14 |
Ik wacht nog op een nieuwe aandrijving voor m'n kilometerteller... ![]() | |
-niemand- | woensdag 13 maart 2013 @ 19:32 |
fietscomputer monteren ![]() | |
leeell | woensdag 13 maart 2013 @ 19:34 |
nee | |
spekbek | woensdag 13 maart 2013 @ 19:40 |
leuk toppic! even een vraagje. TS heeft een yamaha neo's. En deze loopt zo'n 70. Nu is dat wel heel leuk maar ik wil hem weer netjes 45 laten lopen. Ben echt een noob op dit gebied... Maar is dit mogenlijk? | |
Geelman | woensdag 13 maart 2013 @ 19:43 |
Nee joh. | |
Ou-Tannu | woensdag 13 maart 2013 @ 22:54 |
ja ![]() ![]() kou + slechte vonkjes = Verzopen blok ![]() gelukkig heb ik altijd wel een bougie sleutel bij ![]() ![]() ding dr weer in.. beetje gesputter.. en weer niks.. bougie dr weer uit drogen en nog een keer.. en dat tot 3x toe voor ik hem aan de gang kon houden ![]() maar goed nu loopt t kreng wel weer ![]() van het weekend zn andere uitlaat er eens onder hangen ![]() ![]() | |
Blester | zaterdag 16 maart 2013 @ 14:52 |
Op dit moment eens een kapje aan het spuiten, een redelijk oude kap die ik aan het opknappen ben gegaan. Zaten wat scheuren in, deze weer zo mooi mogelijk gemaakt en eens lak bij de Action gekocht om te testen. Action heeft sinds kort ook primer die ik er nu op heb zitten, hecht verder prima. Straks maar eens met de lak van de Action aan de gang gaan (hoogglans zwart). Ben zelf benieuwd naar het resultaat. Totale kosten van de lak + primer was ¤4,- ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door Blester op 16-03-2013 15:01:36 ] | |
Blester | zaterdag 16 maart 2013 @ 14:59 |
Mijn Neos loopt 80-85 echt kilometers. Ik heb er op dit moment bijvoorbeeld een gianelli reverse onder zitten met een normale 50CC cilinder (niet de originele in ieder geval), als ik gewoon de standaard eronder zou doen (die heb ik nog liggen) gaat hij weer prima 50-55 KM. | |
Blester | zaterdag 16 maart 2013 @ 16:04 |
Ondertussen zit alweer de twee laag zwart erop (net gedaan), ben tot nu toe tevreden over de lak van de Action, ben benieuwd naar het resultaat. | |
spekbek | zaterdag 16 maart 2013 @ 20:39 |
okeoke, en stel hij loopt 80 en ik kom een rollenbank tegen, wat ben ik dan kwijt? | |
Blester | zaterdag 16 maart 2013 @ 21:49 |
Rollerbank ben je kentekenbewijs kwijt volgens mij, moet je hem zachter lopen en laten keuren bij RDW. Bij staandehouding langs de weg krijg je alleen een boete voor snelheidsoverschijding. | |
Ou-Tannu | zaterdag 16 maart 2013 @ 22:47 |
![]() ![]() | |
Blester | zondag 17 maart 2013 @ 13:47 |
Vandaag de hele scooter gestript, kon ik eindelijk fatsoenlijk bij de carb. Heb nu het volgende:![]() ![]() ![]() Waarnemingen: Bij de carb zit een geel slangetje dat twee stukken in de carb met elkaar verbind, echter knelt dit slangetje zich af dus zou er überhaupt niets doorheen kunnen lopen. Verder lijkt mij dit niet origineel, wat denken jullie hiervan? De twee stelschroeven zijn als het goed is op de foto te zien nu, benzinestelschroef en luchtstelschroef, is dit juist? Zoals op foto 3 te zien is (vooraan) zit er een pompje voor de choke op, echter toen hij nog helemaal vast zag aan de scooter en ik deed het chokeknopje van de scooter aan, werd dit pompje niet bediend. Met de hand lukt dit wel. Ik denk zelf dat dit met het gele slangetje te maken heeft, wat denken jullie hiervan? Verder heb ik het membraan eruit gehaald (gat naar motorblok afgedicht met een prop papier). Wat me opvalt is, wanneer ik kijk vanaf foto 2 zie ik licht vallen langs de kleppen, aan beide kanten. Dit zou betekenen dat de kleppen niet meer goed zijn denk ik zelf. Is dit inderdaad zo en kan dit het probleem verklaren? Carb. ziet er van binnen is ieder geval nog helemaal schoon uit, ondanks dat ga ik dadelijk even een fles wasbenzine bij kopen en hem helemaal grondig schoonmaken. | |
Blester | zondag 17 maart 2013 @ 18:30 |
Ondertussen hele carb goed schoongemaakt, hier in de buurt was een Tweedehands membraan voor Neos te koop die ik meteen heb opgehaald. Alles goed en wel gemonteerd en wederom wilde hij niet starten. Na lang kicken (lees: na 10 minuten) startte hij opeens, viel meteen na één seconde uit en startte daarna weer niet meer. Ook met extra benzine in cilinder niet. | |
leeell | zondag 17 maart 2013 @ 18:40 |
vervang dat gele slangetje eens voor iets wat wel doorloopt | |
Blester | zondag 17 maart 2013 @ 18:42 |
Zoals? Waar dient dat gele slangetje eigenlijk voor wat ik zie het nergens terug en snap het doel er ook niet van. | |
leeell | zondag 17 maart 2013 @ 18:43 |
een nieuw stukje benzineslang. ik ben niet bekend met PHVA carbs dus ik weet t niet, vacuum wellicht | |
Blester | zondag 17 maart 2013 @ 18:46 |
Nouja, het is zo'n klein stukje van elkaar af dat doorstroom eigenlijk onmogelijk is, al zou ik er een nieuwe kabel voor maken. Wat me trouwens wel opviel, tussen het membraan en het blok zelf zat helemaal geen pakking? ![]() Dus nu ook bij het 'nieuwe' membraan zit er geen pakking tussen. Ik hoor trouwens wel een beetje verschil als ik die choke hendel erop zet en eraf zet. Maar er loopt helemaal geen kabel van dashboard naar de carb om de choke te bedienen. | |
Blester | zondag 17 maart 2013 @ 18:48 |
Ohja, en als ik de benzineslang loshaal van de carb en kick komt hier geen benzine uit, maar dit is normaal verder? | |
leeell | zondag 17 maart 2013 @ 18:49 |
ja met vacuum-carb wel dacht ik, kicken maakt tevens niks uit voor de benzinestroom tot de carb | |
Blester | zondag 17 maart 2013 @ 18:51 |
Ok. Maar valse lucht is dus misschien een mogelijkheid door de ontbrekende pakking onder het membraan? Of zijn mijn bevindingen geen verschijnselen van valse lucht? | |
leeell | zondag 17 maart 2013 @ 18:52 |
zonder pakking monteren is vragen om moeilijkheden en nee dan loopt hij ook niet | |
Blester | zondag 17 maart 2013 @ 18:53 |
Hmmm, zou dat verklaren dat hij na heel lang kicken heel even aanging en meteen weer uitviel? | |
leeell | zondag 17 maart 2013 @ 18:57 |
met gas in ? dan wel ja, | |
Blester | zondag 17 maart 2013 @ 18:58 |
Ja, ik start bij deze altijd met gas in ja. Zou ik het kunnen testen door met geen gas te starten? Er moet in ieder geval een pakking komen inderdaad. | |
Blester | maandag 18 maart 2013 @ 14:54 |
Gasveertje bleek ook niet meer zo lekker te gaan, gashendel bleef steeds op voluit staan waardoor hij meteen afsloeg toen hij straks weer een kaar startte, deze in ieder geval ingesmeerd en nu voel je ook weer tegendruk bij de gashendel. Straks na heel lang kicken startte hij opeens wel, maar omdat het gas nog niet helemaal lekker liep maakte hij volle toeren en viel weer uit. Daarna startte hij weer niet. In de buurt 3 winkels afgegaan voor een minarelli horizontaal membraan pakking maar nee hoor ![]() Wat me wel opviel, het kan toeval zijn verder, maar toen ik het spuitstuk nog een keer extra flink aangedraaid heb startte hij opeens 1x wel. Viel weer uit en startte daarna niet meer. Ga wel na dat ik daarvoor al héél vaak heb gekickt dus of het toeval is... | |
Sie_scheitern_Epos | maandag 18 maart 2013 @ 15:28 |
Mijn Zip SP reed ook 80, ik werd aangehouden toen ik circa 64 reed. Mijn scooter moest toen op de rollerbank, daar kwamen dus 80 gecorrigeerde echte kilometers uit, daar kreeg ik een bekeuring van ¤200,- voor + niet het originele kentekenbewijs kunnen tonen ¤40,- (Ik had wel een kopie van het origineel bij me.) Daarna werd mijn kentekenbewijs ingenomen en moest mijn scooter opnieuw bij het RDW gekeurd worden á ¤62,- Toen moest ik nog eens een 50cc en een andere uitlaat, die de dealer heeft gemonteerd wat ongeveer totaal uitkwam op ¤175,-. Al met al een dure grap. | |
Life2.0 | maandag 18 maart 2013 @ 15:30 |
en vanaf je 17 mag je gewoon 125cc rijden ![]() | |
Haasbeuntje | maandag 18 maart 2013 @ 16:17 |
Niet in Nederland, hier moet je 18 zijn en dan kan je het A1 rijbewijs pas behalen. (125cc) | |
Life2.0 | maandag 18 maart 2013 @ 16:17 |
op je 17e mag je erop rijden, op je 18 afrijden, in niederlanden | |
AdoraBelle | maandag 18 maart 2013 @ 16:53 |
Geen idee of daar überhaupt een pakking tussen hoort. De simpele carburateurtjes voor Vespa brommers waar ik ervaring mee heb, hebben in ieder geval geen pakkingen. Mocht je geen pakking kunnen vinden dan zou je eventueel nog kunnen proberen om er zelf een te maken. Maar ik betwijfel of je hiermee je oorspronkelijke probleem oplost. Ik denk dat dat ergens anders ligt, want zoveel valse lucht zuigt 'ie nou ook weer niet aan zonder pakking, als het goed vast zit. Het is niet alsof er hele hoge druk op staat. Wat betreft dat doorlus dingetje: is dat niet een aansluiting voor een oliepomp of olietankje of iets dergelijks? Het lijkt me niet dat het enig nut heeft, het ziet er vooral uit als iets wat provisorisch opgelost is. | |
Ou-Tannu | maandag 18 maart 2013 @ 16:58 |
![]() hadden jullie nog tegoed ![]() | |
-niemand- | maandag 18 maart 2013 @ 17:16 |
![]() ![]() nieuwe uitlaatjes ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 18 maart 2013 @ 18:04 |
meer dat ik nu weer lekker kan rond scheuren zonder dat ik bang hoef te zijn voor Oom ( of tante ) Agent ![]() en dit was de goedkoopste die ik kon vinden voor onder die kut scoot van me ![]() Owja meteen even een vraag ![]() naast een nieuwe knalpot heb ik ook de vonkjes vervangen.. alleen nu trekt t ding niet zo hard meer op? en komt dit nou door de andere uitlaat of omdat mn vervangende bougie een BP5 is ipv een BP6 die er in hoort? ik heb nog nergens iets bijgestelt.. want dan moet de hele zwik toch weer uit elkaar voor een grondige reiniging ![]() ![]() [ Bericht 33% gewijzigd door Ou-Tannu op 18-03-2013 18:10:33 ] | |
-niemand- | maandag 18 maart 2013 @ 18:36 |
lijkt me sterk dat het door de bougies komt, kan wel. maar ik gok eerder op een verkeerde afstelling door de andere uitlaat. | |
Ou-Tannu | maandag 18 maart 2013 @ 18:47 |
nja zn TOP haalttie wel ![]() ![]() | |
leeell | maandag 18 maart 2013 @ 18:48 |
Ja todat je hem structureel te arm laat lopen en je je cilinder aan gort laat lopen ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 18 maart 2013 @ 18:51 |
Dan is het tijd voor een nieuwe cylinder ![]() ![]() | |
Blester | maandag 18 maart 2013 @ 19:08 |
Zojuist ook twee pakkingen zelf gemaakt van redelijk dik papier/karton. Eentje tussen het membraan en het blok en een tussen membraan en spuitstuk. Echter start hij nog steeds helemaal niet meer. Ik weet het echt niet meer hoor, ik heb gewoon alles nagekeken en starten doet hij nog steeds niet. Straks ging hij heel even aan maar omdat ik de gasveer nog niet goed had zitten gaf hij meteen vol gas waardoor hij uitviel. hoe kan het dan dat hij héél soms start en nu kan ik een halfuur op de kick staan trappen en doet hij nog steeds niets? | |
Ou-Tannu | maandag 18 maart 2013 @ 19:10 |
zit er geen elektr start op? ![]() ![]() ![]() | |
Blester | maandag 18 maart 2013 @ 19:12 |
Nee, elek start zit er wel op maar doet het niet. Geeft een klikje ofzo. Maar dat doet er verder ook niet toe, met kick zou hij gewoon moeten starten, zeker na +- 10 minuten krachtig kicken. Volgens mij heb ik alles nagekeken behalve het motorblok zelf... Maar hij komt gewoon heel dicht bij het starten maar hij start niet door. Ik weet het in ieder geval echt niet meer | |
Ou-Tannu | maandag 18 maart 2013 @ 19:13 |
spuit es startvloeistof ofzo in de luchtinlaat? | |
-niemand- | maandag 18 maart 2013 @ 19:21 |
eerste 2 dingen die je controleert. 1. is de bougie nat 2. heeft de bougie vonk. als de bougie nat is krijg je in ieder geval benzine in de cilinder, als die niet nat is moet je het probleem in je carburateur gaan zoeken. als je geen vonk hebt andere bougie/bougiedop/kabel/bobine proberen. succes ![]() | |
Blester | maandag 18 maart 2013 @ 19:23 |
Die heb ik dus weer niet. Ik snap niet wat er nog mis kan zijn, heb al het mogelijke gecontroleerd: - Luchtelement schoongemaakt - Luchtfilter schoongemaakt - Spuitstuk schoongemaakt - Luchtslang schoongemaakt - Sproeier schoongemaakt - Carburateur schoongemaakt - Gasveer en pen gesmeerd - Vennetje schoongeblazen - Bougie schoongemaakt - Bougiedop goed uitgeblazen met compressor - Membraan vervangen door een met héél weinig lichtinval - Membraanpakking gemaakt (2x) | |
Blester | maandag 18 maart 2013 @ 19:24 |
Bougie heeft gewoon een vonk, de dop is verder prima, bobine heeft de vorige eigenaar een week voor ik hem kocht vervangen. Bougie is wel vochtig soms. Vlotterbakje had ik vanmiddag er even af, hier zat ook gewoon benzine in (die hij dus zelf uit de tank heeft gehaald, ik had hem daarvoor schoongemaakt). | |
Life2.0 | maandag 18 maart 2013 @ 19:40 |
ik kan niet editen ![]() | |
Life2.0 | maandag 18 maart 2013 @ 19:41 |
doen ze eigenlijk nog brommercontroles tegenwoordig? | |
Life2.0 | maandag 18 maart 2013 @ 19:41 |
- | |
leeell | maandag 18 maart 2013 @ 19:47 |
Rollerbanken? Hier wel in t seizoen Heeel veel zelfs | |
Life2.0 | maandag 18 maart 2013 @ 19:50 |
Jammer, anders had ik de circuitfiets misschien eens een rondje door de polder getrokken maar als ik hem dan meteen weer ik kan leveren ![]() blijft leuk dat kleine spul ![]() | |
leeell | maandag 18 maart 2013 @ 19:51 |
Ik heb er lak aan 3 rollerbanken voorbij gereden op mn oldtimer Stak mn hand even op en stak mn duim omhoog en de agent deed dat ook en reed gewoon door. | |
Ou-Tannu | maandag 18 maart 2013 @ 20:03 |
mja dan zou je de ultieme begrenzer moeten ontwikkelen ![]() | |
-niemand- | maandag 18 maart 2013 @ 20:08 |
2 weken terug met het mooie weer meteen weer raak ![]() vieze struikrovers. | |
Ou-Tannu | maandag 18 maart 2013 @ 20:09 |
ben ze nog niet weer tegen gekomen ![]() ![]() | |
-niemand- | maandag 18 maart 2013 @ 20:09 |
nu loopt ie zeker te hard? | |
Ou-Tannu | maandag 18 maart 2013 @ 20:13 |
niet harder dan eerst ![]() | |
Life2.0 | maandag 18 maart 2013 @ 20:24 |
ja dat werkt altijd ja, vertel ik vrienden ook altijd, als je ze staande houden gewoon zeggen okay bedankt ja, prima, fijna dag nog en dan rijden ![]() | |
Blester | dinsdag 19 maart 2013 @ 13:28 |
Ben weer even bezig geweest en wederom wat dingen nagelopen: - Oude benzine uit de tank laten lopen - vacuumslang los gehaald en uitgespoten met compressor - Benzineslang los gehaald en uitgespoten met compressor - Benzinekraan helemaal schoongemaakt met benzine - Trechtermond van de tank helemaal schoongemaakt (hier zat ook geen vuil in). Verder getest: - Zuigen aan de vacuumslang zorgt er gewoon voor dat de benzine uit de tank wordt gehaald. - De benzineslang zit gewoon mooi vol met benzine (als ik hem aan de carb losmaak loopt er benzine uit) Vanochtend heb ik hem eindelijk weer een keer aan de gang gekregen door wederom benzine in de cilinder te spuiten (deze keer liep het er niet uit). Heeft gewoon mooi een halfuurtje gelopen en vervolgens heb ik hem uitgezet. Een uurtje daarna liep hij al weer niet meer. Ik heb nu het volgende gedaan: - Luchtelement schoongemaakt - Luchtfilter schoongemaakt - Spuitstuk schoongemaakt - Luchtslang schoongemaakt - Sproeier schoongemaakt - Carburateur schoongemaakt - Gasveer en pen gesmeerd - Vennetje schoongeblazen - Bougie schoongemaakt - Bougiedop goed uitgeblazen met compressor - Membraan vervangen door een met héél weinig lichtinval - Membraanpakking gemaakt (2x) - Oude benzine uit de tank laten lopen - vacuumslang los gehaald en uitgespoten met compressor - Benzineslang los gehaald en uitgespoten met compressor - Benzinekraan helemaal schoongemaakt met benzine - Trechtermond van de tank helemaal schoongemaakt (hier zat ook geen vuil in) Wat me opviel was dat twee kabels loszaten waarvan eentje van de voorkant komt: ![]() ![]() ![]() Als iemand nog iets weet hoor ik het graag! | |
Blester | dinsdag 19 maart 2013 @ 13:51 |
Ohja, ook niet verkeerd om te vermelden, de bougie heeft een goede vonk! Ontsteking is dus prima in orde. | |
Haasbeuntje | dinsdag 19 maart 2013 @ 17:55 |
Ik ben nog nooit één rollerbank tegengekomen, de politie heeft hier wel andere dingen te doen denk ik. | |
Life2.0 | dinsdag 19 maart 2013 @ 18:16 |
ontsteking kun je ook afstellen, al weet ik niet hoe op zon scooter | |
Blester | dinsdag 19 maart 2013 @ 18:17 |
Dat kan, maar de ontsteking is verder prima in orde. Het heeft iets met de benzine doorvoer te maken, alleen weet ik niet meer wat. Vacuum werkt gewoon prima, maar hij start er niet op. alleen als ik benzine in de cilinder gooi. | |
Life2.0 | dinsdag 19 maart 2013 @ 19:21 |
Hoe weet je dat? | |
Blester | dinsdag 19 maart 2013 @ 19:23 |
Tegen frame gehouden, gekickt en een mooie vonk gezien. Daarnaast is hij er straks ook gewoon een keer op gestart (geen vonk zou hij überhaupt helemaal niet starten). Startte door extra benzine in de cilinder. | |
Life2.0 | dinsdag 19 maart 2013 @ 19:23 |
Op hoe veel graden heb je hem staan, hoe veel voorontsteking? | |
Blester | dinsdag 19 maart 2013 @ 19:25 |
Volgens mij werkt dit niet met graden, of ik moet me grondig vergissen. | |
Life2.0 | dinsdag 19 maart 2013 @ 19:26 |
resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst..maar ik denk dat je je vergist | |
Blester | dinsdag 19 maart 2013 @ 19:28 |
Maar als ik een prima vonk zag + met extra benzine startte hij gewoon na 1 of 2 keer kicken zit het toch niet bij de ontsteking of ligt het aan mij? | |
Life2.0 | dinsdag 19 maart 2013 @ 19:29 |
kun je niet zeggen start hem dan zonder luchtfilter | |
Blester | dinsdag 19 maart 2013 @ 19:30 |
Al verschillende keren gedaan inderdaad, maar geen van alles heeft zin. Alleen rechtstreeks benzine inspuiten. | |
Life2.0 | dinsdag 19 maart 2013 @ 19:31 |
bougie is nat? | |
Blester | dinsdag 19 maart 2013 @ 19:32 |
Na een paar keer kicken wel ja. | |
Life2.0 | dinsdag 19 maart 2013 @ 19:32 |
dan komt er benzine bij | |
Blester | dinsdag 19 maart 2013 @ 19:34 |
Als ik inspuit zal hij waarschijnlijk wel nat blijven ja, als ik dat niet doe is hij volgens mij redelijk droog. Maar wat ook zo typisch is, als hij heeft gelopen (halfuurtje ofzo) na inspuiten van extra benzine, en ik probeer hem na een uurtje weer te starten, dan doet hij het niet meer. Doe ik het enkele minuten tot zelfs een halfuur daarna dan start hij nog gewoon. | |
Life2.0 | dinsdag 19 maart 2013 @ 19:37 |
kappen met dat inspuiten, je neemt ook geen extra vitaminen voor een bloedonderzoek is de bougie nat na kicken of niet? vonkt ie? komt er lucht bij? All u need to know | |
Life2.0 | dinsdag 19 maart 2013 @ 19:39 |
dus koud start ie niet? | |
Blester | dinsdag 19 maart 2013 @ 19:40 |
Dat kun je wel concluderen denk ik. Start alleen koud met extra benzine, anders niet. | |
Life2.0 | dinsdag 19 maart 2013 @ 19:44 |
klinkt als benzine/lucht verhouding probleem dan warm weer = minder zuurstof per m3 koud weer = meer zuurstof per m3 koud blok = meer lucht in verhouding tot benzine dus of er moet meer benzine bij, of minder lucht | |
Blester | dinsdag 19 maart 2013 @ 19:46 |
Afstelprobleem zou jij zeggen? Ik zit nog steeds te twijfelen over de pakking bij het membraan, ik heb hier van kartonachtig papier een pakking voor gemaakt en deze zit er nu op. Maar het probleem zou toch niet geheel aan het ontbreken van een juiste pakking bij het membraan kunnen liggen? | |
Life2.0 | dinsdag 19 maart 2013 @ 20:08 |
een pakking, buiten fluitende koppakking, heeft mij nog nooit startproblemen gegeven, dus vast niet fix je choke anders even en probeer met choke | |
Blester | dinsdag 19 maart 2013 @ 20:13 |
Choke werkt met een hendeltje die ik erop en eraf kan zetten. Toen hij liep wilde hij op één stand bijna uitgaan (choke erop) en bij de andere stand liep hij gewoon goed. Heeft verder geen bevorderende werking op het starten. | |
Life2.0 | dinsdag 19 maart 2013 @ 20:21 |
hij liep toch nooit goed? | |
Blester | dinsdag 19 maart 2013 @ 20:28 |
Inderdaad. sinds ik hem kocht viel hij op de terugweg al een paar keer uit toen ik bijvoorbeeld bij een stoplicht afremde en toen ik heel even afstapte. Thuis viel hij ook uit en startte al meteen niet meer. Na een aantal dagen de manier met het inspuiten van benzine in de cilinder op internet gelezen en dit toegepast. | |
Life2.0 | dinsdag 19 maart 2013 @ 20:41 |
hoe concludeer je dan dat ze choke geen effect heeft? | |
Blester | dinsdag 19 maart 2013 @ 20:55 |
De choke werkt verder wel als ik het handmatig doe (de chokehendel bij het paneel werkt niet), maar hij start zowel met als zonder choke niet. | |
Ou-Tannu | dinsdag 19 maart 2013 @ 21:51 |
ja .. hier staan ze met automatische geweren te bewaken ![]() | |
Life2.0 | dinsdag 19 maart 2013 @ 22:05 |
je had je carb uit elkaar gehaald, iets vergeten? | |
Blester | dinsdag 19 maart 2013 @ 22:59 |
Nee, alles zit 100 procent zeker goed. Maar het probleem is nog gewoon hetzelfde als toen ik hem hier kreeg. Na al die vele dingen die ik al heb gedaan en gecontroleerd. | |
-niemand- | dinsdag 19 maart 2013 @ 23:10 |
Dan moet het wel een afstellingsprobleem zijn. Succes dan maar. | |
AdoraBelle | dinsdag 19 maart 2013 @ 23:38 |
Wat ook nog kan is dat je bobine kapot aan het gaan is. | |
Blester | woensdag 20 maart 2013 @ 08:56 |
Op de terugweg viel hij steeds uit maar ook weer met warme motor aan te krijgen, dat is toch geen kenmerk van een afstellingsprobleem? Waar baseer je dat precies op? | |
AdoraBelle | woensdag 20 maart 2013 @ 12:27 |
Op wat jij hier aan uitleg over je probleem geeft natuurlijk. | |
Blester | woensdag 20 maart 2013 @ 13:18 |
Ivm de afstelling, ik heb hem net toch weer op de extra benzine inspuiten gestart en vervolgens ben ik de lucht/stationairschroef een beetje af gaan stellen. Hij liep altijd heel hoog stationair, dit is nou een stuk beter door de luchtschroef een halve slag dichter te draaien. Hij is nu een kwartslag verwijderd van dichtdraaien. Net halfuur af laten koelen, starten en meteen lopen zonder gas erbij te geven e.d. Nu even 3 kwartier wachten en weer eens kijken. Vonk straks nog even bekeken, die is gewoon erg goed. | |
Blester | woensdag 20 maart 2013 @ 13:55 |
Nu net (3 kwartier tot een uur later dan de vorige start) weer geprobeerd te starten, trap hem in één keer kicken zonder gas erbij aan. Bij de vorige start (na een halfuur), alleen aangetrapt en meteen weer uitgedaan (motorblok is dus niet warm geworden). Nu dus met een koud blok startte hij wel een keer. Kan dadelijk best zijn als ik over 1.5 uur weer probeer dat hij niet meer start weer. Weet iemand hier een logische verklaring voor? | |
Life2.0 | woensdag 20 maart 2013 @ 14:54 |
leer nou gewoon dat ding afstellen | |
Blester | woensdag 20 maart 2013 @ 15:35 |
Lees jij de berichten wel? In twee berichten boven die van jou geef ik aan hem gestart te hebben en ondertussen de luchttoevoer afgesteld te hebben waardoor hij niet zoveel toeren meer maakte. Nu heeft hij 1.5 uur uit gestaan, wederom gestart net en hij startte in een keer. Kan het echt zo zijn dat een half rondje dichtdraaien van de luchttoevoer de oplossing voor mijn probleem is? ![]() | |
Life2.0 | woensdag 20 maart 2013 @ 16:13 |
Nee ik ga jouw berichten gewoon nooit meer lezen en geef je geen advies meer, laat er maar iemand naar kijken zonder twee linker handen | |
Blester | woensdag 20 maart 2013 @ 16:22 |
Nee, het is gewoon bullshit. Twee linker handen is onzin, ik heb op dit moment vrijwel alles gecontroleerd, zie de hele lijst maar eerder in het topic. Jij komt verder ook niet meer met dingen die gecontroleerd kunnen worden, blijkbaar weet jij dan ook geen oplossing? Ik waardeer je hulp maar je gedrag komt vreselijk arrogant over. | |
Life2.0 | woensdag 20 maart 2013 @ 16:22 |
Ja dat is het | |
Blester | woensdag 20 maart 2013 @ 16:32 |
Kom anders eens met een duidelijk bericht wat het volgens jou kan zijn en onderbouw het zodat ik het na kan kijken. De volgende dingen zijn al gedaan: - Luchtelement schoongemaakt - Luchtfilter schoongemaakt - Spuitstuk schoongemaakt - Luchtslang schoongemaakt - Sproeier schoongemaakt - Carburateur schoongemaakt - Gasveer en pen gesmeerd - Vennetje schoongeblazen - Bougie schoongemaakt - Bougiedop goed uitgeblazen met compressor - Membraan vervangen door een met héél weinig lichtinval - Membraanpakking gemaakt (2x) - Oude benzine uit de tank laten lopen - vacuumslang los gehaald en uitgespoten met compressor - Benzineslang los gehaald en uitgespoten met compressor - Benzinekraan helemaal schoongemaakt met benzine - Trechtermond van de tank helemaal schoongemaakt (hier zat ook geen vuil in) - Luchtschroef op minder lucht doorlaten gezet. Het is wel opvallend dat hij nu wel blijft starten als ik de luchtschroef wat minder lucht door laat laten. Eerst startte hij na een uur al niet meer, nu constant. Vanavond nog eens kijken. | |
leeell | woensdag 20 maart 2013 @ 16:42 |
| |
Haasbeuntje | woensdag 20 maart 2013 @ 17:03 |
Dat ie wel vonk heeft wil nog niet zeggen dat de ontsteking goed is. Ik had dat ook met een van mn brommers, hij had gewoon goede vonk maar startte niet, bleek de ontstekingspoel niet helemaal in orde te zijn. Dus doormeten die bende | |
-niemand- | woensdag 20 maart 2013 @ 17:05 |
Ik ga nog een keer reageren op je vraag. Je geeft al aan dat hij al beter loopt na wat draaien aan de luchtschroef. Aangezien dat resultaat opleverde moet het dus wel aan de afstelling liggen. Waarschijnlijk heefd de vorige eigenaar flink liggen beunen aan de afstelling. Ik zeg nogmaals dat hij afgesteld moet worden. Als je dit niet wil geloven zoek je het zelf maar uit. | |
Blester | woensdag 20 maart 2013 @ 17:09 |
Ben ik met je eens hoor, de afstelling lijkt mij ook niet helemaal goed te staan. De set-up is tevens ook niet origineel dus de jongen heeft zeker zelf lopen beunen hieraan. Ervan uitgaande dat de jongen wel een goede sproeimaat erop heeft gezet, is het slechts een kwestie van afstellen met de twee schroeven? De luchtschroef lijkt mij nu goed te staan in ieder geval, hij loopt een stuk zachter stationair. Staat nu een kwart van dicht af. | |
-niemand- | woensdag 20 maart 2013 @ 17:20 |
Ik heb geen ervaring met carburateurs met stelschroeven. Misschien moet je je een goede how to op internet zoeken. | |
Life2.0 | woensdag 20 maart 2013 @ 17:39 |
![]() -springen + ![]() -lettje + ![]() = ![]() | |
Blester | woensdag 20 maart 2013 @ 18:20 |
Nu 3 uur later start hij nog steeds prima. 1e kick: scooter startte maar net niet goed genoeg waardoor hij uitviel 2e kick: bijna starten 3e kick: meteen aangegaan Misschien dat hij gewoon teveel lucht kreeg, maar ik ga het in de aankomende dagen eens bekijken. Ben sowieso benieuwd wat hij morgen doet. | |
Yreal | woensdag 20 maart 2013 @ 18:21 |
Apk voor bromfietsen komt weer boven drijven... | |
Blester | woensdag 20 maart 2013 @ 18:32 |
Gaat wel een hoop opgefokte brom- en snorfietsen schelen maar wel diep triest als ze het door gaan voeren. | |
Ou-Tannu | woensdag 20 maart 2013 @ 23:58 |
haalt wel t schroot van de weg maar dan ook een KENTEKEN + Verzekeringsplicht voor elektrische fietsen enzo ![]() | |
Blester | donderdag 21 maart 2013 @ 08:29 |
Klopt, maar lekker doorrijden met 60 KM per uur op een bromfiets zit er dan ook niet meer in. Ik denk dat ze vooral op de constructiesnelheid gaan letten bij zo'n keuring. Zijn er opeens een stuk minder rijdende bromfietsen in Nederland ![]() | |
Blester | donderdag 21 maart 2013 @ 12:05 |
Het is weer afgelopen met het starten, vanochtend startte hij weer gewoon prima. Net weer geprobeerd, hij ging aan, ging heel hoog lopen en viel vervolgens uit. Toen nog een keer kunnen starten en viel op dezelfde manier uit, toen niet meer kunnen starten. Heeft weer geen benzine ofzo. Snap er geen kut meer van, nu de hele tijd starten en opeens heeft hij geen benzine meer? Voordeel is wel dat de elektrische start is gemaakt, enkele kabels zaten helemaal niet goed ![]() Benzine slang van me carb gehaald en gekickt, hier kwam echter helemaal geen benzine uit? Wel als ik aan de vacuum slang zuig. Toen hij eerst liep kwam er wel gewoon benzine uit de slang. | |
spekbek | donderdag 21 maart 2013 @ 12:21 |
Breng hem naar iemand met ervaring? | |
Blester | donderdag 21 maart 2013 @ 13:14 |
Nee, ik ga hier geen geld in investeren zelf, het is iets kleins en dat vind ik zonde. Zeker omdat het een oude scooter is dit niet heel veel meer waard is. Het lijkt me met al deze omschrijvingen die ik heb gegeven dat iemand met verstand van scooters zo kan zeggen wat het is. [ Bericht 0% gewijzigd door Blester op 21-03-2013 14:04:51 ] | |
Blester | donderdag 21 maart 2013 @ 15:02 |
Bougie is wel gewoon nat na een paar keer kicken.. Dafuq is dit.. | |
-niemand- | donderdag 21 maart 2013 @ 21:24 |
net op m'n plaat gegaan met de brommer ![]() reed in een bocht, er lag modder en ik moest uitwijken. ik dacht uit te wijken door de brommer plat te leggen, geen goed idee ![]() voorwiel schoof weg, ik stuurde tegen en de brommer vloog andersom op de grond, ik erachteraan. gelukkig weinig schade. voorspatbord een paar krasjes, het zadel een paar krasjes. en mijn mooie uitlaat en bagagedrager zijn bekrast. helaas is mijn helm er ook niet ongeschonden vanaf gekomen, een paar krasjes en een afdekkapje van het scharnier ben ik kwijt, morgen weer even zoeken. gelukkig had ik mijn overall aan (kwam net van stage en is lekker warm op de brommer) anders had het me ook een broek gekost. ook de stalen neuzen waren niet overbodig, er zaten flinke schaafplekken op de schoenen. | |
Ou-Tannu | donderdag 21 maart 2013 @ 23:43 |
Gelukkig ben je zelf nog heel ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 21 maart 2013 @ 23:44 |
hmm apart, mischien dat je vacuum niet lekker is? | |
Niels195 | zaterdag 23 maart 2013 @ 18:23 |
Iemand die hier eigenlijk een snor heeft? Wil dit voorjaar een snor kopen. Waarschijnlijk een Puch of Tomos. Iemand nog andere tips naar welke ik ook kan kijken? | |
-niemand- | zaterdag 23 maart 2013 @ 18:58 |
citta, vespa ciao of vespa si en dan vooral de laatste, die zijn niet gewild. blokjes zijn eenvoudig te reviseren (geen vertanding in het blok zelf) en onderdelen zijn redelijk goedkoop. opvoerspul is ook nog genoeg te krijgen. | |
AdoraBelle | zaterdag 23 maart 2013 @ 19:05 |
Vespa Bravo, Vespa Superbravo kan ook nog. De laatste heeft zelfs variomatic af fabriek. Maar ik heb geen idee hoe gewild die twee zijn. | |
-niemand- | zaterdag 23 maart 2013 @ 19:08 |
bravo/superbravo heb ik, normale bravo's zijn redelijk te krijgen. alleen weinig met snorkenteken. superbravo's zijn origineel niet geleverd in nederland. er zijn wel ingevoerde exemplaren maar dan zul je diep in de buidel moeten tasten voor een mooi exemplaar waar het kickblok en vario nog onder zit. superbravo's zijn heel veel gesloopt voor de vario's en kickblokken. en deze hebben meestal ook een bromkenteken. voor een plaatje van de mijne moet je maar even in de OP kijken. | |
AdoraBelle | zaterdag 23 maart 2013 @ 19:12 |
Bedankt voor de aanvullende info ![]() Helaas heeft 'ie een aantal jaar terug een hersenbloeding gehad en sindsdien doet hij eigenlijk niks meer met brommers en inmiddels is 'ie ook bij z'n vrouw weg en woont 'ie hier niet meer in het dorp. Maar gelukkig heb ik nog wel de kennis en ervaring die hij met me gedeeld heeft ![]() [edit] En een halve schuur vol met brommeronderdelen. | |
Niels195 | zaterdag 23 maart 2013 @ 20:23 |
Thanks voor de reacties! Kan ik mijn zoekkader weer wat vergroten:p Het viel me trouwens op dat er op marktplaats nu minder advertenties staan van snorfietsen dan van het najaar hoewel het me nu juist de goede tijd lijkt? Trouwens ook nog vergeten te melden. Zat ook te kijken naar een Peugeot Fox, schiijnen ook wel leuke dingen te zijn | |
leeell | zaterdag 23 maart 2013 @ 20:28 |
een tomos natuurlijk!!! eentje van voor 2009, dat wel hoe ouder hoe beter meestal (los van onderhoudsstaat) behalve de s25 met oude model cilinder | |
spekbek | zaterdag 23 maart 2013 @ 20:56 |
Ik zou een 2e hands retro Chinese snorscooter kopen met +80000 km op de teller | |
Life2.0 | zaterdag 23 maart 2013 @ 21:06 |
neem dan een uit taiwan, beter dan chinees | |
Haasbeuntje | zaterdag 23 maart 2013 @ 23:03 |
Vespa Si si si, dingen rijden echt geniaal, en ze zijn ook spotgoedkoop meestal. (Ik heb voor 2 goed werkenden maar 200 euro betaald ![]() ik raad je sowieso af om chinese meuk te kopen, als ik dat hier soms zie staan en dan vervolgens naar de km-stand kijk dan moet ik toch wel lachen ![]() | |
Q-Festival | zondag 24 maart 2013 @ 10:39 |
zo gaat nogal. Veels te veel zelfs | |
Blester | zondag 24 maart 2013 @ 11:03 |
Ik zat eens op Marktplaats te kijken maar helaas staan ze hier niet bepaald in de buurt ![]() Anders had ik misschien wel een snor gehaald voor deze zomer (als de zomer nog ooit komt) | |
Haasbeuntje | zondag 24 maart 2013 @ 13:48 |
Ach tijd zat om er een te kopen, de zomer komt meestal pas eind augustus ![]() | |
Q-Festival | maandag 25 maart 2013 @ 18:59 |
zo mijn brommer loop ook weer lekker naar de nieuwe onderdelen, HPI, 24mm carb, en carb fatsoenlijk in spruitstuk gemonteerd | |
Ou-Tannu | maandag 25 maart 2013 @ 21:55 |
achja mijn Spartamet moet nog steeds een werkende carbeurateur hebben ![]() ![]() ![]() voor de rest mag de Rush me vervoeren ![]() | |
Geelman | zondag 7 april 2013 @ 17:27 |
Die s25 met eicilinder, wat een hok is dat... ![]() ![]() Een Kymco of Sym snorscooter is ook prima. Lekker goedkoop en zuinig. Kwaliteit is goed. | |
Blester | zondag 7 april 2013 @ 18:51 |
Ben eigenlijk ook een beetje op zoek naar een snorfietsje voor erbij voor van de zomer. Zoek een zo goedkoop mogelijk ding eigenlijk, mag erg lelijk zijn ofzo. Iemand suggesties voor een merk/model? Dingen die niet erg gewild zijn zoals een Vespa SI bijvoorbeeld. | |
-niemand- | zondag 7 april 2013 @ 18:59 |
bajaj sunny iets? je ziet ze niet veel. maar ik vind het best geinige dingen. | |
Blester | zondag 7 april 2013 @ 19:06 |
Haha, die zijn wel grappig, allemaal nauwelijks te vinden op Marktplaats ![]() Die Citta is ook overpriced geworden zeg, wel leuke modellen. | |
leeell | zondag 7 april 2013 @ 22:20 |
ja dat was geen succes. maar de a35 is onovertroffen qua ergonomie, duurzaamheid etc voor een snor | |
Geelman | zondag 7 april 2013 @ 22:28 |
Qua vormgeving vond ik de s25 wel mooier. Nog een beetje die klassieke uitstraling. Ts zou ook voor een echte Puch Maxi kunnen gaan, of een Citta! ![]() | |
kovenant | maandag 8 april 2013 @ 09:32 |
iemand nog op zoek naar een piaggio fly brom 4 takt ? ![]() | |
spekbek | maandag 8 april 2013 @ 10:09 |
nee, tenzij goedkoop | |
Ou-Tannu | maandag 8 april 2013 @ 10:20 |
dr zoekt vast ook niemand een Rushje ![]() | |
Thaboel | maandag 8 april 2013 @ 15:12 |
Oke probleem! Eind vorig jaar maar eens mn luchtfilter schoongemaakt bij mij yamaha aerox(2009) En toen begon het gezeik een beetje: Start perfect maarrrrr als je 50 meter rijdt valt hij terug in toeren en komt niet meer vooruit... Als ik het gas 'erop' hou dan valt hij uiteindelijk uit. Wat kan dit zijn? Alles al nagekeken en kan niks raars vinden. Heb alleen mn vario-ring eruit en een sito uitlaat (met de begrenzing er nog in) Alvast bedankt | |
Blester | maandag 8 april 2013 @ 15:53 |
Als je luchtfilter érg smerig was kan het goed zijn dat je hem nu opnieuw af moet stellen. Bij het plaatsen van de nieuwe uitlaat en het eruit halen van je vario-ring heb je hem namelijk ook af moeten stellen, toen stelde je hem waarschijnlijk af op de nieuwe set-up + vervuilde luchtfilter. | |
Thaboel | maandag 8 april 2013 @ 16:08 |
Niks afgesteld. Gemonteerd en rijden ![]() Maar dan nog zou dat er niks mee te maken kunnen hebben? Alles deed het. Woensdag alles maar weer uit elkaar trekken. | |
Blester | maandag 8 april 2013 @ 16:26 |
Ik denk dat het een afstelprobleem is, anders is er namelijk geen logische verklaring voor te bedenken. Het schoonmaken van een luchtfilter kan alleen maar positief zijn, alleen als hij erg smerig was liet hij minder lucht door waardoor je de luchtschroef misschien wat verder open had staan. Probeer toch eens je luchtschroef wat te verstellen en probeer het dan nog een keer? | |
Ou-Tannu | maandag 8 april 2013 @ 16:49 |
heeft mijn rammelbak alleen bij extreme kou of na een week stilstaan ![]() als of de olie en benzine zich dan niet lekker verhouden ofzo beetje met t gas spelen . gas proberen te geven maar zo dra die begint in te kakken terug naar stationair.... dat doe ik een keer of 3.. 4... en dan komt er even een plaatselijke mistbank uit.. en blijfttie wel lopen ![]() alleen als ik te traag ben moet ik soms nog een keer op de kick trappen | |
Blester | maandag 8 april 2013 @ 16:59 |
Ik heb er met dit weer ook wel last van hoor, als ik hem niet warm laat lopen zit ik op een gegeven moment in de derde versnelling, opeens zakt hij helemaal weg en daarna komt hij weer terug. Warm laten lopen is wel goed maar ik doe het eigenlijk nooit. | |
Ou-Tannu | maandag 8 april 2013 @ 17:03 |
mja.. t idiote is.. met hogere temperaturen doet mijne t ook als die een dikke week stil gestaan heeft en gezien de kwak rook die dr dan uit komt ![]() ![]() maar goed binnenkort dat ding eens goed laten rijden en dan de carb enzo maar weer es lekker boenen is al weer een jaar geleden ![]() ( moet ik alleen ff een km of 80~90 voor rijden ![]() | |
Thaboel | maandag 8 april 2013 @ 18:35 |
Toch opgelost. Luchtfilter zat los. | |
Blester | maandag 8 april 2013 @ 18:48 |
Ik dacht al dat het met de luchtinvoer te maken had. Nouja, gelukkig niets erg ![]() ![]() | |
Thaboel | maandag 8 april 2013 @ 18:54 |
Neuh, ding stond sinds november stil ![]() ![]() | |
Blester | maandag 8 april 2013 @ 18:56 |
Maar dat er geen nieuwe afstelling nodig was na het eruit halen van de vario en de nieuwe uitlaat blijf ik nog steeds vreemd vinden. Loopt hij verder nog gewoon goed? | |
Thaboel | maandag 8 april 2013 @ 18:59 |
Zou het beestje eigenlijk wel moeten afstellen maar het rijdt... Wat moet er nog gebeuren dan op sproeiers en rollertjes na? Heb zo'n weinig zin in dat gezeik... Net voor dat luchtfilter probleempje alle kappen eraf gehaald... Kut werk ![]() | |
Blester | maandag 8 april 2013 @ 19:05 |
Over afstellen moet je verder niet bij mij zijn, daar heb ik weinig verstand van ![]() Verkeerde afstelling is sowieso klote meestal, haalt hij zijn top niet, inhouden, dips e.d. Waarom heb je er trouwens voor gekozen de vario eruit te halen? Hoe hard loopt hij nou en op welke snelheid met welke set-up is hij afgesteld? | |
Thaboel | maandag 8 april 2013 @ 19:11 |
afgesteld op dstandaart setup. Vario-ring eruit omdat stoer op school ![]() ![]() | |
Blester | maandag 8 april 2013 @ 19:14 |
Loopt nu dan +- 60? | |
Koelkastman | maandag 8 april 2013 @ 22:10 |
Als je een andere uitlaat plaats moet je zoiezo je sproeier checken. Een te kleine sproeier is fataal voor je cilinder en krukas. Vario afstelling gaat die verder niet stuk van. Vaakt loopt het alleen heel klote. | |
Thaboel | maandag 8 april 2013 @ 22:33 |
draait nu (met wat pauzes) al 2,5 jaar dus fataal? | |
Ou-Tannu | maandag 8 april 2013 @ 22:37 |
ja en eh.. hoe moet je dat dan doen? ![]() wat zijn de Do's en Dont's? ![]() handig als mi jne voor zn beurt mot ![]() | |
leeell | maandag 8 april 2013 @ 23:01 |
oude sproeier eruit draaien, nieuwe erin. niet kapot maken. meer niet. | |
Ou-Tannu | maandag 8 april 2013 @ 23:19 |
ja.. maar like hoe weet je nou of die te klein of te groot is? of precies goed? ![]() | |
leeell | maandag 8 april 2013 @ 23:23 |
stationair lopen, optrekken, inhouden op topsnelheid, onregelmatige powerband, gasreactie. proberen proberen proberen proberen | |
Ou-Tannu | dinsdag 9 april 2013 @ 11:27 |
okee ![]() Stationair wil die wel.. blijven lopen.. optrekken kleine dip waar de vario aan zn eind is en het blok zelf meer toeren moet maken ( maar das ook denk ik omdat de begrenzer er af is ![]() verder rijd t ding prima ![]() | |
Koelkastman | donderdag 11 april 2013 @ 22:08 |
Kleine dip kan veroorzaakt worden door iets te zware rollen. Wat bedoel je precies met die 1 na laatste zin? Soort van het voelt dat die harder kan, maar dat gast die niet? | |
davako | donderdag 11 april 2013 @ 23:30 |
Misschien weet iemand hier het antwoord, op mijn misschien wel domme vraag. Van de week heb ik de banden van mijn scooter opgepompt. Mijn voorband moest van 1.7 naar 2.5 en mijn achter band van 2 naar 2.9 bar. Na het oppompen van de banden heb ik het idee dat mijn brommer wat harder rijdt dan hiervoor. Ik heb de brommer net een paar maanden dus kan het niet vergelijken met een vorige keer dat de banden hard waren. Maar kan een brommer harder rijden doordat de banden harder zijn, of is dit slechts een illusie. | |
-niemand- | vrijdag 12 april 2013 @ 07:21 |
het kan. Je hebt dan namelijk minder rolweerstand. | |
davako | vrijdag 12 april 2013 @ 08:38 |
Daar dacht ik ook al aan. Echter wist ik niet zeker of dat zo meetbaar was. Het verschil in bar was bij mijn banden ook wel erg groot. | |
Ou-Tannu | vrijdag 12 april 2013 @ 16:23 |
rollen zijn iig wel aan vervanging toe ![]() ![]() maar zolang er nog ruimte is in de vario om te versnellen doet het blok een redelijk gelijk toerental aanhouden.. pas als de vario aan zn eind is.. en de overbrenging al maximaal is gaat het blok zelf pas meer toeren maken.. maar goed dat zou volgens mij.. ook aan de slechte rolletjes kunnen liggen ![]() | |
Blester | zaterdag 13 april 2013 @ 20:53 |
Probleem van de Neo's is gevonden, het probleem zit hem bij het vacuum gedeelte bij de benzinekraan, aankomende week nieuwe benzinekraan erop knallen en gaan maar weer ![]() | |
-niemand- | zondag 14 april 2013 @ 21:52 |
vandaag was het eindelijk mooi weer, ideaal om te gaan toeren dus. ik ben met een kameraad door de omgeving wezen toeren. gewoon rijden en kijken waar je uitkomt. we gingen maar een fietsroute volgen, en we kwamen op plekken uit waar we nog nooit geweest waren. we zijn eerst door het bos gegaan, en daarna langs de maas. prachtig getoerd. hier een plaatje. ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 14 april 2013 @ 23:36 |
ok even een snelle vraag, Lichtere, of juist zwaardere rollen? in je vario? ![]() ( en ja ik weet wel wat het verschil is.. dus.. Waarom zou JIJ de keuze maken voor de 1 of de ander? ) | |
AdoraBelle | maandag 15 april 2013 @ 00:09 |
Wat leuk, die dobbelstenen ![]() | |
Haasbeuntje | maandag 15 april 2013 @ 17:28 |
Mooi zijkapje op die Citta ![]() Ik ben in het weekend ook nog wezen touren op m'n snor vespa si ![]() | |
Blester | maandag 15 april 2013 @ 18:22 |
Maas ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 15 april 2013 @ 19:25 |
zo vanmiddag mn koffer achter op de scoot maar "weer" vast gezet.. gekke ding trilt elke keer los.. nu maar even de onderplaat voorzien van een gat zodat ik alleen de koffer + dekplaat hoef te verwijderen ipv alles los draaien ![]() verwacht dat ze toch weer los trillen ![]() | |
-niemand- | maandag 15 april 2013 @ 20:46 |
tsja, het was eigenlijk niet de bedoeling om te gaan toeren, maar om de achterklok te verwisselen. toen was het zo'n mooi weer en toen zijn we toch maar gegaan. ![]() omgeving venlo, het is eventueel de bedoeling om een vespa toertje te organiseren. eventuele geintereseerden mogen meerijden (uiteraard alleen op vespa brommers) | |
Koelkastman | maandag 15 april 2013 @ 21:56 |
Licht er maar net aan wat je verandert aan je setup. Als jij niks aanpast en de scooter is goed afgesteld hoef je niet te kiezen voor lichtere of zwaardere rollen;) Ik rij zelf met 4,25 gram, maar misschien moet jij wel 5,5 hebben. | |
siemz | dinsdag 16 april 2013 @ 04:08 |
Hehe, sinds 2 weken rijd ik dan eindelijk me tzr (2007) , zet ik hem maandag op de standard valt ie om... gelukkig alleen koppelinghendel afgebroken, net nadat ie gevalllen was nog even elektrisch gestart ging prima klonk goed alles prima Even laten repareren bij vriend die er en stuk handiger mee is , kon hem uurtje later ophalen ...had het wel geregend maar ja, dacht "Daar kan ie wel tegen" maar blijkt ie dus ruim en uur in de regen te hebben gestaan, en ja hoor; probeer hem elektrisch te starten...nope. Staat nu keurig onder hoes nog niet geregend laatste 2 dagen, heb geprobeerd af en toe hoor je hem rond draaien maar start ie niet door, en soms alleen "KLIK, KLIK" ...vrij hinderlijk, geen idee wat ik nu kan doen? Ben al gewend om hem aan te lopen nu , maarja elektrische start is natuurlijk wel heel erg fijn. Enig idee? staat vrij zuinig afgesteld heb altijd op choke staan als ie start anders niet genoeg bezine, al geprobeerd onder om te kijken dat ik hem niet verzopen had ..maar ook niet PS: Foto ![]() | |
Blester | dinsdag 16 april 2013 @ 08:28 |
Ik denk dat het helemaal niet zo spannend is en dat je accu gewoon dood/leeg is. Helemaal niet vreemd als hij een tijd niet gereden heeft. Even opladen of een nieuwe accu van ¤20 erin. Dat klik geluid en niet genoeg omwentellingen maken betekend gewoon dat de accu te weinig spanning heeft. | |
Ou-Tannu | dinsdag 16 april 2013 @ 13:29 |
nee maar dat is de vraag ook eignelijk niet.. waarom zou je voor bv lichtere of zwaardere kiezen dan standaard? ![]() ( en standaard is bij mij 7.5 geloof ik... ![]() | |
siemz | dinsdag 16 april 2013 @ 15:06 |
Dacht ik eerst ook maar heb er vrij veel mee gereden en zat al nieuwe accu in, hij toetert gewoon als hij op contact staat en alle lichten etc werken ook net weer geprobeerd dan hoorde ik het bekende rond draaien weer maar hij stat niet goed door, heb dus even gestopt met proberen en en moment later had ik weer alleen "klik, klik" Erg raar, ga er zo wel en stukje mee rijden voor de accu dan maar, hopen dat het zo simpel is ![]() Thanks voor de hulp | |
Blester | dinsdag 16 april 2013 @ 15:23 |
Een stuk rijden heeft vrij weinig zin voor het opladen van de accu. Als de toeter het nog doet heeft de accu nog wel spanning maar gewoon niet genoeg om te starten (dit vraagt redelijk wat van de accu en zeker bij de TZR modellen), waarom hang je de accu niet even op de oplader, even een nachtje laten liggen en dan weer aansluiten en kijken? | |
Ou-Tannu | dinsdag 16 april 2013 @ 15:26 |
precies.. mijn accu ( die wel half dood is... ![]() ![]() binnenkort nog maar eens aan de lader hangen ofzo nadat die leeg getrokken is ![]() | |
Blester | dinsdag 16 april 2013 @ 15:34 |
http://www.bromfietsshop.(...)p&artikelNr=BO368680 Ik heb deze al meerdere malen voor verschillende bromfietsen gekocht, perfect ding voor een mooie prijs. Ben er zonder enkel probleem mee de winter door gekomen. | |
leeell | dinsdag 16 april 2013 @ 15:37 |
hier goedkoper http://www.tomoshop.nl/catalog/accu-tomos-elec-start-p-1111.html | |
Blester | dinsdag 16 april 2013 @ 15:40 |
![]() | |
leeell | dinsdag 16 april 2013 @ 15:41 |
heb niet zo'n goede ervaring met bromfietsshop, duurt meestal vrijlang. puch/tomos/rijwielshop is altijd binnen 3 werkdagen en bijna met alles goedkoper qua universele producten | |
Blester | dinsdag 16 april 2013 @ 15:44 |
Altijd als ik daar met een vraag heen mail heb ik binnen +- een uur antwoord. Enige nadeel van Bromfietsshop is dat ze redelijk duur zijn met originele onderdelen. Aanzuigrubber voor mij Motorhispania RX 50 kost daar ¤22 ![]() | |
leeell | dinsdag 16 april 2013 @ 15:45 |
ja ligt denk ook aan welke brommer je heb, vaak zaak honda onderdelen daar wel erg duur en elders goedkoop, en wellicht met andere merken juist andersom, het is altijd goed om onderzoek te doen om een soort "Stam-webshop" te vinden voor je brommer | |
Blester | dinsdag 16 april 2013 @ 15:47 |
Ze hebben wel mooie helmen, zoals deze bijvoorbeeld: http://www.bromfietsshop.(...)p&artikelNr=BO824387 http://www.bromfietsshop.(...)p&artikelNr=BO891677 | |
-niemand- | dinsdag 16 april 2013 @ 15:56 |
Ik bestel altijd op jmpb.nl goede service en goede prijzen ![]() Ze hebben ook een heel groot assortiment universele spullen. | |
Haasbeuntje | dinsdag 16 april 2013 @ 16:41 |
Haha lol, je hebt er nu zeker een snorklok onder ofniet? | |
siemz | dinsdag 16 april 2013 @ 17:14 |
Heb heel eerlijk niet veel verstand van brommers behalve de basis dingen natuurlijk, hoe laad ik me accu het beste op dan? mvg | |
Ou-Tannu | dinsdag 16 april 2013 @ 17:27 |
handige tipz0r | |
-niemand- | dinsdag 16 april 2013 @ 17:28 |
ik heb een 1:6,5 klok. Die citta is van een kameraad. Die hebben standaard een bromklok maar hij wil het maximale uit een 50cc standaard halen dus hij is aan het experimenteren met verschillende achterklokken en poeli's. Hij wil de hoogste topsnelheid halen met nog een goede trekkracht. | |
Ou-Tannu | dinsdag 16 april 2013 @ 17:35 |
accu dr uit halen, en aan een accu lader leggen die ook geschikt is voor kleine accus.. ![]() een 4ah accu vol gooien met een laadstroom van 20A is niet zo fijn ![]() ![]() zelf heb ik gewoon een lader van de lidl ![]() en er zit een revive functie op.. voor lamme accus ![]() | |
siemz | dinsdag 16 april 2013 @ 17:51 |
Ah oke , enig idee wat het model is of dergelijke? Hoop dan echt dat het de accu is mvg | |
Ou-Tannu | dinsdag 16 april 2013 @ 18:15 |
geen idee zo ![]() maar een accu lader kan je overal bijna wel kopen ![]() alleen even opletten dattie ook geschikt is voor bromfiets accus ![]() | |
Blester | dinsdag 16 april 2013 @ 18:59 |
Wellicht even aan de buurman vragen of hij nog zo'n ding heeft? Iedereen heeft die eigenlijk wel. Die van mij stopt gewoon met laden als hij vol is, gaat het lichtje branden en weet je dat hij vol is. Als je er een moet kopen zou ik gewoon een nieuwe accu kopen, is sowieso niet verkeerd na een tijd stilstand. Daar zitten de kosten verder ook niet, zie eerdere link. Bromfiets accu's kunnen veel aan hoor, heb gewoon een algemene lader. Bij m'n oude bromfiets zette ik er ook nog wel eens een (auto)jumpstarter op. Starten dat hij deed ![]() | |
J.Cuzzi | dinsdag 16 april 2013 @ 20:50 |
Voor de mensen die t nog niet gezien hadden, ik heb een mooie (aparte) maxi te koop staan;) | |
krokdown | dinsdag 16 april 2013 @ 21:36 |
Hoi, Volgens mij heb ik nog wel een foto van mijn aprilia sr r van na het ongeluk ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 16 april 2013 @ 23:00 |
bij mij knallen de doppen van de accu dan ![]() en kookt het water er uit :| | |
Blester | woensdag 17 april 2013 @ 07:39 |
Ik had het gezien ja, had verwacht dat leeell hem wel van je over zou nemen ![]() | |
Blester | woensdag 17 april 2013 @ 07:40 |
Gel accu's ![]() | |
leeell | woensdag 17 april 2013 @ 09:07 |
heb al 3 brommers waarvan ik er zelf 1 kwijt moet ![]() | |
Peem | woensdag 17 april 2013 @ 10:04 |
Hoi! Ik hoop dat ik het hier kan vragen: Ik ben vandaag weer eens op mijn Speedfight gaan rijden. Hij rijdt 45km/pu. Het is een snorscooter. Nu ben ik er een eind mee gaan rijden (30KM) en halverwege kreeg hij telkens minder kracht leek het wel. Nu ben ik op de eindbestemming aangekomen en denk ik echt dat hij een 20KM/pu aan het rijden is. Ik ben onderweg gaan tanken en heb er nieuwe olie in gedaan (Maar hij deed het al daarvoor) Heb ik iets kapot gemaakt, zit er iets verstopt? Wat zou het kunnen zijn :-)? Thx! | |
leeell | woensdag 17 april 2013 @ 12:29 |
Uitlaat dichtgekoold ? Zuigerveren versleten? | |
Peem | woensdag 17 april 2013 @ 16:00 |
Ik ben net weer even gaan rijden, de eerste KM deed hij het normaal en daarna viel hij weer terug (als je gas geeft hoor je 'm optrekken en dan is het weer weg) Ik gok dat hij nu zo'n 10KM reed (werd voorbij gefietst, haha.) @leeell, Kan wat jij zegt bij bovenstaand geval of is het dan iets anders? | |
leeell | woensdag 17 april 2013 @ 16:38 |
ja dat kan nog steeds. | |
-niemand- | woensdag 17 april 2013 @ 16:42 |
Zuigerveren. | |
Life2.0 | woensdag 17 april 2013 @ 17:02 |
misschien krijgt ie geen benzine, komt ie niet op toeren even kicken en je compressie meten, of met de hand aan vliegwiel draaien, dat moet niet makkelijk gaan | |
leeell | woensdag 17 april 2013 @ 17:03 |
en maak je benzinetraject even schoon, kijk of je vlotter goed volloopt, en of je sproeier niet verstopt is, en of je uitlaat/cilinderpoorten niet dichtgekoold zijn | |
Peem | woensdag 17 april 2013 @ 17:08 |
Dank jullie allemaal voor de tips. Ik zal er iemand naar laten kijken, want voor mij klinkt dit allemaal weinig bekend :p Ik ga zo maar fijn een 32km rit maken met 15kmpu ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 17 april 2013 @ 17:10 |
zuigerveren of cylinder / zuiger combi die af is ![]() | |
Life2.0 | woensdag 17 april 2013 @ 17:26 |
dichtgekoolde poorten/uitlaten komen bijna nooit voor, ik heb zelfs ooit een snorblokje gebruikt (2e hands) waar je nog net een pen door de uitlaatpoort kon duwen, liep gewoon perfect | |
Life2.0 | woensdag 17 april 2013 @ 17:27 |
enne, er mee doorrijden is niet slim, zou het je zuigerveren zijn, met een beetje mazzel heb je nieuw blok nodig als het in de soep loopt | |
Ou-Tannu | woensdag 17 april 2013 @ 17:31 |
ach als het al vergenoeg heen is maakt dat ook niet meer uit ![]() | |
Life2.0 | woensdag 17 april 2013 @ 17:37 |
je kunt wel rijden met gebroken veren, als ze niet happen in de uitlaatpoort.. | |
cartmansan | woensdag 17 april 2013 @ 19:39 |
Hallo allemaal, Ik heb een Aerox 50 cc met een yasuni R uitlaat en ik vroeg me af of het mogelijk is om hem zo af te stellen dan die rond 68 op teller gaat, maar zijn trekkracht blijft behouden. Op dit moment zit er een grote sproeier in met een sport vario en rolletjes van 5,6 g de trekveer is wit en er zit een Yasuni R uitlaat op. Hij trekt als die koud is goed op maar als die warm is dan niet meer en de topsnelheid ligt veel te hoog want hij gaat 78 echte kilometers. Dus ik vroeg me af is het mogelijk om het met een Yasuni R zo af te stellen dat die 68 gaat op teller en dus rond 58 in echte km met trekkracht of met een standaard uitlaat rond 58 echte kilometers laten lopen? Alvast bedankt. | |
Ou-Tannu | woensdag 17 april 2013 @ 20:20 |
ach ik had de boel zo versleten dat de veren ook niet meer hielpen ![]() Brommerboer wou me geen nieuwe veren geven toen die de cylinder en zuiger zag ![]() | |
Koelkastman | woensdag 17 april 2013 @ 22:28 |
Ah oke. Nou als je bijvoorbeeld een andere uitlaat monteert, dan moet die afstellen in zijn powerband. In die powerband zorgt de uitlaat ervoor dat je cilinder vulling maximaal is. Zit nog heel veel theorie achter,maar dat zal ik je besparen. Stel de powerband van de oude uitlaat zit rond de 9000 toeren. Dan bereik je dat bijvoorbeeld met 5 gram rollen. Met je nieuwe uitlaat moet je mischien wel 12000 toeren draaien om het bovenstaande te bereiken. Daarom ga je dus lichter in rollen. Om je toerental aan te passen. | |
Ou-Tannu | woensdag 17 april 2013 @ 22:33 |
nouja t ding doet t ansigh nu best fijn ![]() ![]() of is dat een slecht idee? ![]() | |
Koelkastman | woensdag 17 april 2013 @ 22:36 |
Wat zit er allemaal onder je scooter? Dan kan ik ook wel een inschatting maken denk ik. Wegen is een optie ja. Tenzij de helf eraf geschaafd is waardoor ze niets meer wegen ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 17 april 2013 @ 22:39 |
DMP 50cc cylinder, en een PowerPlus 1 ofzo uitlaat ( goedkoopste die er was om de lekke standaard pot te vervangen ![]() verder is de boel volgens mij standaard aan de onderkant.. en verder is de elektronische begrenzer natuurlijk onschadelijk gemaakt... maar dat is een kwestie van stekker dr weer in en hij zit er weer op ![]() | |
Koelkastman | woensdag 17 april 2013 @ 22:46 |
Elektronische begrenzer? 4takt of niet? Dan gaat het toerenverhaal van mij hierboven niet echt op. Dan kun je beter ff die rollen wegen ja. 4 takt is niet zo toerental gevoelig als 2 takt | |
Ou-Tannu | woensdag 17 april 2013 @ 22:47 |
2 takt ![]() ![]() | |
Koelkastman | woensdag 17 april 2013 @ 22:50 |
Wat voor scooter hebben we het hier over dan? Bij mijn weten heeft elke scooter "standaard" minimaal 1 vario ring. | |
Ou-Tannu | woensdag 17 april 2013 @ 22:51 |
een hyosung rushje ![]() | |
Koelkastman | woensdag 17 april 2013 @ 22:53 |
Oh joh. Sorry dat chinese heb ik niet echt verstand van haha. Ben meer van de minarelli blokken. Dus mijn advies is gewoon wegen zoals je zelf al zei ja. Kan je zo geen richtlijn geven ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 17 april 2013 @ 22:54 |
koreaans he! geen chinese rommel ![]() ( ok... niet dat t nu geen rommel is ![]() | |
Croissant.fr | zaterdag 20 april 2013 @ 14:54 |
Sinds gister heb ik m'n scooter weer terug (nadat m'n broer hem voor 6 weken geleend had, z'n kentekenplaat was gejat...). Hij rijdt nu eindelijk weer op all season banden en hij heeft een nieuwe uitlaat. De vorige had een defect en deze is onder garantie vervangen. Van de zomer -als ik zonder handschoenen kan rijden- ga ik een tochtje maken door Flevoland. Zin in! Er komen wat mooie foto's voorbij hier | |
Blester | zaterdag 20 april 2013 @ 15:26 |
De snelle Neos is weer helemaal opgebouwd, loopt als een trein ![]() ![]() ![]() Wat zouden jullie er voor een eventuele verkoop voor vragen met de YSS diamond veer, standaard en Ginelli reverse uitlaat? Ik weet nog niet of ik hem ga verkopen verder, als ik hem zelf houd gaat de standaard uitlaat er weer onder, 80 KM/u is me veel te snel ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 20 april 2013 @ 23:39 |
hmm das daar volgens mij best mooi toeren ja ![]() ![]() | |
spekbek | maandag 22 april 2013 @ 07:21 |
Word het niet eens tijd voor een brom meeting? In de zomervakantie ofzo. | |
spekbek | maandag 22 april 2013 @ 07:22 |
. |