Moet er wel een boekje zijn. Overigens zijn de vakjes van de sorteerkast genummerd, dus als je die volgt zou het ook goed moeten komen. (theoretisch, dan, sommige wijken zijn diverse malen veranderd in de HSM zonder dat de kast is overgeplakt). Maar als je bepaalde wijken vaker klaarmaakt ken je de volgorde wel uit je hoofd, toch? Ik merk het iig meteen als er een gele kaart mist of op de verkeerde plek zit.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:09 schreef Peterselieman het volgende:
gewoon het boekje aanhouden. kun je imo weinig missen
Subnummers die verkeerd gaan kunnen we niet zoveel aan doen, over het algemeen kan de machine daar gewoon niet goed mee omgaan, die leest vrijwel alles gewoon als 122 of 46 ipv 122a of zo. En op dat soort dingen mogen we officieel dus niet meer letten, want dat kost teveel tijd, dat moet op straat maar worden uitgezocht.quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:42 schreef gridjuh het volgende:
Bij mij was vorige week donderdag echt slecht gezet....
bijv.... 122 - 122a - 122(ben niet beter gewend en controleer dat wel van te voren) en dan 124-126-128-122 :| En 147 - 143 -141 - 147.....en 44-44a-44-46-46c-46b-46a-46-48a-48
Ik vind dat dit juist de laatste tijd veel beter is geworden bij mij, waarschijnlijk omdat ik nu voor de N24U op het CVL een vaste sorteer mevrouw heb, al een paar maandenquote:Op woensdag 27 februari 2013 18:02 schreef Atmosphere82 het volgende:
Het valt mij trouwens wel op dat elke wijk die ik tegenwoordig bestel nooit meer volledig foutloos is gezet. Best een trieste ontwikkeling! Sinds dat ik mijn eigen wijk op zaterdag niet meer zet (voorbereidingsuren moesten naar de postbodes) zijn de fouten elke week niet meer te tellen...!
Ik let daar wel op hoor, is mij ook niet bekend dat dat niet zou mogen. Ik zet de subnummers altijd even goed.quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:45 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Dat men niet meer op A/B meer let, zoals gelestipjes zegt, hadden ze ons eigenlijk best mogen vertellen.
Waarom niet? Dat kan tot op zekere hoogte doorgegeven worden. Zolang je geen complete vakken uit elkaar trekt zou het geen probleem moeten zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
ik weet dat het niet mag, maar de HSM aanpassen voor de juiste volgorde mag ook niet
Dat dacht ik ook, maar ze willen het niet meer, omdat iedereen zo zijn eigen volgorde zou hebben. Dat roepen ze zelfs tegen mensen die de vaste lopers van een wijk zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:13 schreef dud0r het volgende:
[..]
Waarom niet? Dat kan tot op zekere hoogte doorgegeven worden. Zolang je geen complete vakken uit elkaar trekt zou het geen probleem moeten zijn.
Op mijn vestiging wordt een ander verhaal verteld. Je mag de HSM-post niet brief voor brief op fouten controleren, maar als je een fout tegenkomt dan hoef je die niet te laten zitten.quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:57 schreef dud0r het volgende:
Fouten die door de hsm komen mogen niet gecorrigeerd worden. Dus niet alleen sub numbering maar ook foute straten bijvoorbeeld.
Heel fijn als dat niet door gegeven wordt.
Bij het laatste werkoverleg voor de Pbz'ers heb ik het wel verteld.
Kwam er achter dat 9/10 niet het verschil wist tussen machine post en samenvoegpost.
Ik vind het ook niet vreemd dat de meesten niets weten over hoe de post daadwerkelijk wordt voorbereid. Omdat ik vroeger iedere dag naar het VBG ging, zag ik hoe het er allemaal aan toe ging. Tegenwoordig zien de bezorgers helemaal niet meer wie de post voor ze zet en van het hele proces weten ze al helemaal niks.quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:57 schreef dud0r het volgende:
Fouten die door de hsm komen mogen niet gecorrigeerd worden. Dus niet alleen sub numbering maar ook foute straten bijvoorbeeld.
Heel fijn als dat niet door gegeven wordt.
Bij het laatste werkoverleg voor de Pbz'ers heb ik het wel verteld.
Kwam er achter dat 9/10 niet het verschil wist tussen machine post en samenvoegpost.
Klopt.quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:06 schreef Rafierafie het volgende:
Ik weet dat bij ons ook niks meer hersteld mag worden tijdens het zetten. Dit is al een hele tijd zo. De machine maakt namelijk geen fouten. Dat is de theorie in ieder geval
jammer van die grammaticale fout in de eerste alineaquote:Op donderdag 28 februari 2013 10:32 schreef ophaling10 het volgende:
http://www.bvpp.nl/index.(...)tid=34:tnt&Itemid=82
'verkeerd' moet in die zin met een 't'quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jammer van die grammaticale fout in de eerste alinea
Ja, en als ze het niet goed hebben, valt het altijd negatief uit, nooit eens positief!quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:58 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Ik ga een klacht indienen bij het KNMI, al een paar dagen voorspellen ze dat het wat zonniger gaat worden en elke dag zijn het hier weer grijze luchten.Voor volgende week voorspellen ze 14 graden en zon, hopelijk hebben ze het een keer bij het rechte eind. Goed aan de slag dan maar in dit schrale weer.
Moet je daarvoor trainen dan Tietmans? Ben je al aangenomen, of moet je nog naar de keuring?quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:48 schreef Tietmans het volgende:
Deze stoere jongen gaat misschien stoppen met de post, want hij is al hard aan het trainen voor de marine!
Je bedoelt 3 brieven met 2 rekkers erom? Ja als het één en dezelfde straat is, dan doe ik alles in 1 bundel, anders niet.quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:51 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ik vind t jammer dat de post op de daldagen hetzelfde gezet is als op de piekdagen.
Wanneer je 3 straten tegelijk kwijt kunt in 2 schoudertassen [balans] zitten de bundels nog samengevoegd alsof je 7 keer naar je fiets terugloopt, ipv van de hele straat even op mekaar, en de hele straat oneven daarachter.
Niet schriftelijk indienen hè? We krijgen al zat post voor het KNMI hier.quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:58 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Ik ga een klacht indienen bij het KNMI, al een paar dagen voorspellen ze dat het wat zonniger gaat worden en elke dag zijn het hier weer grijze luchten.Voor volgende week voorspellen ze 14 graden en zon, hopelijk hebben ze het een keer bij het rechte eind. Goed aan de slag dan maar in dit schrale weer.
die pauzes komen er echt niet,gaan ze iedereen wijken geven die net onder de 3 uur zittenquote:Op donderdag 28 februari 2013 10:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jammer van die grammaticale fout in de eerste alinea
Niet meer nodig, de weergoden lezen waarschijnlijk meequote:Op donderdag 28 februari 2013 14:09 schreef dud0r het volgende:
[..]
Niet schriftelijk indienen hè? We krijgen al zat post voor het KNMI hier.
Maar als je meerdere wijken hebt kom je hier makkelijk boven.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:43 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die pauzes komen er echt niet,gaan ze iedereen wijken geven die net onder de 3 uur zitten
Ik train al 3 kwart jaar 3 x per week kracht + cardio. En dan ook nog 4 uur per dag de post.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:19 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Moet je daarvoor trainen dan Tietmans? Ben je al aangenomen, of moet je nog naar de keuring?
V&V toevallig?quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:50 schreef Tietmans het volgende:
[..]
Ik train al 3 kwart jaar 3 x per week kracht + cardio. En dan ook nog 4 uur per dag de post.
Dus ik heb een goed begin.
Sportschool? Nee Kneet in den haag.quote:
Als je kijkt wat ze soms doen nemen ze de TC iig bij ons vaak behoorlijk wat werk uit handen, vooral op het gebied van incidentenmanagement. Dat is vaak ook veel makkelijker on the spot te regelen natuurlijk dan dat er 10 keer over op en neer gebeld moet worden.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Overigens hebben we hier een aantal postbezorgers die zijn aangewezen als depothouder, en geheel ten onrechte denken dat ze nu een soort assistent-TC zijn. Zo hoorde ik pas een pbz snoeven dat ze "leidinggevende van haar depot" was.![]()
Hier ook.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:51 schreef Herfstblad het volgende:
De post was verrassend op tijd. Wel veel!
+1quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:41 schreef lololo het volgende:
Waar ik me de afgelopen tijd dood aan erger: (inval)PB+, postverdelers, depothoofden die hun rol alleen voor eigen gewin lijken te gebruiken.
PB+ die wel voor een wijkje meer/minder voor zichzelf zorgt en gaten in de planning alleen opvult als dat in zijn voordeel is maar als hij daar geen zin in heeft is het een klusje voor de TC, postverdelers die het ene moment klagen dat je zelf iets pakt omdat het niet op tijd klaar staat (stieken, tassen, post, rapportjes etc) en als je dan de volgende keer gaat staan wachten en/of erom vraagt 'moet je het zelf maar even pakken want ik ben bezig (met zaken die eigenlijk niet in mijn werkpakket zitten maar waarmee ik wat extra uren kan maken)' en depothoofden die wél willen bepalen hoe en waar de tassen moeten staan maar niet willen communiceren met de TC over fatsoenlijke voorzieningen voor de afvoer van elastieken, resten HAH, afval, bezorgmapjes etc. Daar gaan ze dan niet over, maar o wee als de tassen niet neergezet worden op de volgorde die hij/zij bedacht heeft.
Dat is een regel die volgens mij verkeerd wordt geïnterpreteerd. Je hebt recht op 10 min. koffiepauze als je dienst langer is dan 3.10, maar dat zegt niets over hoe laat die pauze is. Het is dus niet zo dat je pas na het verstrijken van 3.10 uur koffie mag gaan drinken.quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:43 schreef KatrienDuck het volgende:
Bij ons zijn de tijden van de koffiepauze strenger geworden. De ploeg die om 6 u begint heeft nu om 9.10 u. pauze en de ploeg die om 7.15 u. begint pas om 10.15 u. Dat betekent dat wij voorbereiders vaak zonder koffiepauze naar huis gaan, omdat we net voor 10.15 u. klaar zijn met zetten.Jammer, want je komt zo haast niet meer aan de praat met collega's. Bovendien vind ik dat je na een paar uur ingooien en zetten beter even 10 min. afstand kunt nemen, om er weer fris tegenaan te kunnen gaan. Maar het is wel volgens CAO, je hebt na 3u en 10min. recht op een koffiepauze.
Interessant. Misschien toch nog eens de discussie aanzwengelen, want niemand is hier gelukkig mee.quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is een regel die volgens mij verkeerd wordt geïnterpreteerd. Je hebt recht op 10 min. koffiepauze als je dienst langer is dan 3.10, maar dat zegt niets over hoe laat die pauze is. Het is dus niet zo dat je pas na het verstrijken van 3.10 uur koffie mag gaan drinken.
LOL! Ik zie het voor me!quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Als ik zou wachten tot de 7.40 daadwerkelijk verstreken is, is mijn 2e pauze om 14.10, en dan loop ik op straat. Moet ik dan met een thermosfles langs de stoeprand gaan zitten?
Heb het trouwens nog even nagekeken, en over pauzetijden staat volgens mij niks in de CAO. Het enige wat ik heb is een tabelletje wat ik ooit uit een vakbondsblaadje heb geknipt.quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:40 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Interessant. Misschien toch nog eens de discussie aanzwengelen, want niemand is hier gelukkig mee.
[..]
LOL! Ik zie het voor me!
Dat is nog het minste, voordat de maandag er af kan zal eerst de postwet aangepast moeten worden. En ik geloof niet dat dit momenteel erg hoog op het prioriteitenlijstje van ons kabinet staat.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:11 schreef dud0r het volgende:
Alleen dat er nog niks zeker over is.
De Cao zal toch echt aangepast moeten worden als de maandag weg valt en ze er aan willen verdienen.
Dus geen minstens 26 zaterdagen werken maar 40 ofzo. En de zaterdag toeslag moet gekort of afgeschaft worden.
Gebeurt dat niet zal het ze meer kosten dan opleveren.
Dat zal niet eens hoeven. Rouwkaarten zullen gewoon op maandag bezorgt blijven worden.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is nog het minste, voordat de maandag er af kan zal eerst de postwet aangepast moeten worden. En ik geloof niet dat dit momenteel erg hoog op het prioriteitenlijstje van ons kabinet staat.
Dat allemaal en de gemeentelijke belastingen, UPC rotzooi, nog een lading veronica's en het plaatselijke zakenkrantje (formaat a la intermediair vroeger). Het was in ieder geval genoeg om het elastiek van mijn nieuwe schoudertas te laten springen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hier trouwens ook een behoorlijk drukke dag, 200%. Oa Golf Magazine (in de dure wijken zowat hah), Villa d'Arte en een blaadje van Nuon.
Heel veel reclame die erin staat. Meer dan artikelen denk ik.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:34 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Dat allemaal en de gemeentelijke belastingen, UPC rotzooi, nog een lading veronica's en het plaatselijke zakenkrantje (formaat a la intermediair vroeger). Het was in ieder geval genoeg om het elastiek van mijn nieuwe schoudertas te laten springen.
Ik snap toch niet hoeveel pagina's je kunt volschrijven over golfclubs
Als de maandag er daadwerkelijk uit gegooid wordt en de rouwkaarten e.d. mee moeten met de pakketdienst, vraag ik mij af wat de kosten per rouwkaart dan gaan worden. Op zich scheelt het dat er niet voor aangebeld hoeft te worden maar dan nog.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:29 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat zal niet eens hoeven. Rouwkaarten zullen gewoon op maandag bezorgt blijven worden.
Je blijft dus 6 dagen houden dat de post verspreid wordt.
Verder zou ik even na moeten kijken wat er verder nog in staat maar zo even snel uit m'n hoofd is dat het enige.
ja de pauzes zijn wel veranderd tov vroeger,het is gewoon werken tot je erbij neervalt,soort van veredelde slavernijquote:Op donderdag 28 februari 2013 20:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is een regel die volgens mij verkeerd wordt geïnterpreteerd. Je hebt recht op 10 min. koffiepauze als je dienst langer is dan 3.10, maar dat zegt niets over hoe laat die pauze is. Het is dus niet zo dat je pas na het verstrijken van 3.10 uur koffie mag gaan drinken.
Bij ons heeft de vroege ploeg (begint om 06.30), de eerste koffiepauze om 8 uur, en dus niet om 9.40 uur.
Ik werk regelmatig meer dan 7.40 uur, en dan heb je recht op een tweede koffiepauze van 10 minuten. Maar als ik werk van zeg 6.30 tot 14.30, (waarbij ik rond 11.30 de straat op ga), dan neem ik toch beide koffiepauzes binnen. Meestal 1x om 8 uur, en nog 1x om 10 uur.
Als ik zou wachten tot de 7.40 daadwerkelijk verstreken is, is mijn 2e pauze om 14.10, en dan loop ik op straat. Moet ik dan met een thermosfles langs de stoeprand gaan zitten?
Dat niet alleen, er zijn afspraken over overkomstduur. In principe moet alle post die in het weekend op de bus is gedaan (nou vooruit, laat het 95% zijn) op maandag bezorgd worden. Als je alleen de rouwkaarten en de trombosepost meeneemt is haal je die overkomstduur niet en staat meteen de Opta op de stoep.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:29 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat zal niet eens hoeven. Rouwkaarten zullen gewoon op maandag bezorgt blijven worden.
Je blijft dus 6 dagen houden dat de post verspreid wordt.
Verder zou ik even na moeten kijken wat er verder nog in staat maar zo even snel uit m'n hoofd is dat het enige.
daarom zal die 6 daagse nooit veranderd wordenquote:Op donderdag 28 februari 2013 22:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat niet alleen, er zijn afspraken over overkomstduur. In principe moet alle post die in het weekend op de bus is gedaan (nou vooruit, laat het 95% zijn) op maandag bezorgd worden. Als je alleen de rouwkaarten en de trombosepost meeneemt is haal je die overkomstduur niet en staat meteen de Opta op de stoep.
Totdat de postwet veranderd wordt.quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:08 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
daarom zal die 6 daagse nooit veranderd worden
Ik had juist meer nuon bijna alle amsterdammers hebben nuonquote:Op donderdag 28 februari 2013 18:37 schreef Herfstblad het volgende:
Golf en Villa d'arte had ik ook veel ja. Nuon viel mee.
Vandaag natuurlijkquote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:11 schreef superkimmi het volgende:
even een vraagje: Ik voel me sinds gisteravond met de minuut zieker worden en mij kennende is dat morgenochtend dan niet ineens over.. Wat hebben ze dan liever? DAt ik vandaag afbel, terwijl het misschien morgen beter kan gaan? Of dat ik morgenochtend bel?
Ben nog nooit ziek geweest als ik post moest doen haha
Ik meld me af bij m'n managerquote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:20 schreef superkimmi het volgende:
ik zie online overigens ook dat je je moet afmelden bij t servicecentrum ipv je teamcoach, doen jullie dat? xD
Hier wordt de TC gebeld, dat heeft hij ook het liefst dat je dat doet. En als het even kan de dag van tevoren. Ik zou het nog een paar uur aanzien en als het niet beter wordt, vanmiddag bellen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:20 schreef superkimmi het volgende:
ik zie online overigens ook dat je je moet afmelden bij t servicecentrum ipv je teamcoach, doen jullie dat? xD
Have fun in de schnee! And don't break a leg!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:28 schreef Keano het volgende:
Zo! Nog 1 dagje werken en dan op naar de Schnee!
Ik zou gewoon nu je teamcoach bellen. Meestal zeggen ze dan wel dat je de volgende ochtend nog eens moet bellen om te zeggen of het al beter gaat, maar dan kunnen ze wel vast vervanging zoekenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:11 schreef superkimmi het volgende:
even een vraagje: Ik voel me sinds gisteravond met de minuut zieker worden en mij kennende is dat morgenochtend dan niet ineens over.. Wat hebben ze dan liever? DAt ik vandaag afbel, terwijl het misschien morgen beter kan gaan? Of dat ik morgenochtend bel?
Ben nog nooit ziek geweest als ik post moest doen haha
beterschapquote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:06 schreef superkimmi het volgende:
En ik heb gebeld ja. Aangezien ik nog nooit heb gebeld ( en wel geregeld stronverkouden op t werk kwam) weet hij wel dat t echt niet lekker zit. Nu zo mn bedje maar in
veel plezierquote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:28 schreef Keano het volgende:
Thanks. Was een kort dagje. Nog niet eens een volle tas..quote:
quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:46 schreef EilandjeOnline het volgende:
Ik heb afgelopen donderdag een brievenbusdoos op de bus gedaan, deze is nooit bij de bestemming aangekomen, heeft een onderzoek starten dan nog zin ? er zat geen track&trace code bij.
Het probleem is opgelost , het pakje is op de plaats van bestemming aangekomen nadat het eerst verkeerd was afgeleverd en vervolgens retour was teruggestuurd ... ik had een schrijffoutje gemaakt in het huisnummer ...quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:54 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Zonder track & trace kunnen ze hoogstwaarschijnlijk niet veel voor je doen helaas.
Ik zou nog even afwachten. Zonder T&T valt er niks te traceren.
Nope, totaal nietquote:
Geen mogelijkheid om daar te blijven/emigreren ?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nope, totaal niet
Familie (de engelse tak) weer gezien van mijn vriendin, elke dag heerlijk uit eten gaan, naar haar hometown geweest, bij graf van haar oma een bloemetje gelegd, en nog veel meer gedaan.
Morgen weer terug met de ferry, vriendin begint maandag aan haar nieuwe baan bij een grote bank
Vriendin heeft recht op haar Britse nationaliteitquote:Op vrijdag 1 maart 2013 18:08 schreef dud0r het volgende:
[..]
Geen mogelijkheid om daar te blijven/emigreren ?
Ze begint hopelijk niet bij de rabobank.
Dat scheelt. Lijkt me kut om ergens te moeten gaan beginnen als je gehoord hebt dat er 3k personeel uit moet.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 18:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vriendin heeft recht op haar Britse nationaliteit
Zou kunnen, maar UK zit in crisis, dus baan vinden hier voor ons beiden is lastig.
En ja, de Rabobank, maar niet waar de klappen gaan vallen, meer in de ICT bij de Rabo
je een webshop(andersom) daar kunnen doen,met nl artikelenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 18:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vriendin heeft recht op haar Britse nationaliteit
Zou kunnen, maar UK zit in crisis, dus baan vinden hier voor ons beiden is lastig.
En ja, de Rabobank, maar niet waar de klappen gaan vallen, meer in de ICT bij de Rabo
quote:PostNL wil Agnes Jongerius in RvC
PostNL wil Agnes Jongerius benoemen in de Raad van Commissarissen. Dat blijkt uit de agenda voor de algemene vergadering van aandeelhouders die PostNL vrijdag heeft verstuurd.
Foto: ANP
De vergadering zal op 16 april worden gehouden in Den Haag. Jongerius trad vorig jaar af als voorzitter van vakcentrale FNV en is nu onder meer onderzoeker bij de Universiteit van Utrecht.
De aandeelhouders van PostNL kunnen op 16 april over de aanstelling van Jongerius stemmen en ook nog een andere mogelijke commissaris bekrachtigen.
Na de vergadering treden twee zittende commissarissen af. Een van hen is voormalig minister-president Wim Kok, die heeft aangegeven dat hij plaats wil maken voor een jongere generatie. Wim Kok was, evenals Jongerius, vroeger voorzitter van de FNV.
Door: ANP
Zo raar is het niet. Het betaalt goed, heel erg goed.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 22:50 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Eigenlijk best raar dat voorzitters van een vakbond vervolgens in de RvC van een bedrijf gaan zitten. Eerst kom je op voor de rechten van de werknemers om vervolgens een jaar later de werkgever (PostNL) te adviseren hoe je die werknemers het beste uit kan knikkeren, in een toezichthoudersfunctie weliswaar, maar toch.
Dat wel jaquote:Op vrijdag 1 maart 2013 22:53 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zo raar is het niet. Het betaalt goed, heel erg goed.
Ik ben blij dat die sneeuw weg is, en jij gaat het vrijwillig opzoeken?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:28 schreef Keano het volgende:
Dan moet het weer wel extreem omslaan als we hier nog sneeuw gaan krijgen. Volgende week dubbele getallen in temperatuur.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 08:59 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik ben blij dat die sneeuw weg is, en jij gaat het vrijwillig opzoeken?
Geniet ervan, maar hou die sneeuw dan wel daar!
Lekker! Ik kan niet wachtenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:09 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dan moet het weer wel extreem omslaan als we hier nog sneeuw gaan krijgen. Volgende week dubbele getallen in temperatuur.
Dat wordt weer BBQ tijd
Hoe is de hoeveelheid bij de rest? Hier valt het op zich wel mee. Allemaal prima te doen.
Beterschap. Ziek maar even lekker uit!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:59 schreef superkimmi het volgende:
pfoe. ik ben blij dat ik heb afgezegd. wat een rotnacht!
Eerst tussen 11 en 3 ongeveer om t halfuur wakker uit dezelfde soort droom. Daarna niet kunnen slapen tot 6 uur.. om 6 uur eindelijk weer in slaap gevallen, waarna ik rond 8 uur zwetend en ijskoud, maar ook bloedheet wakker werd..
nja, het eruit zweten is meestal wel ee ngoed tekenmaar ben blij dat ik nu wel kan slapen wanneer ik er behoefte aan heb
Oh dat geloof ik best, dat het koud was. Jij zult ook wel uitkijken naar hogere temperaturen van volgende week!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 11:25 schreef Selestha het volgende:
[..]
Lekker! Ik kan niet wachten
+8 uur buiten staan schoffelen met deze wind is... kouhoud
Huh? Hoe laat beginnen jullie dan? Wij beginnen om half 7 met 3 vossers, en de overige voorbereiders komen tussen 7 en 8 binnen. De wijken zijn dan meestal rond half 12 klaar, als het extreem rustig is een uur eerder, bij grote drukte (of HSM-storing) een uur later.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:28 schreef gelestipjes het volgende:
Extreem rustig hier, om 9 uur waren alle wijken al klaar.
Vossers beginnen om 6 uur, voorbereiders tussen 7 en half 8quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Huh? Hoe laat beginnen jullie dan? Wij beginnen om half 7 met 3 vossers, en de overige voorbereiders komen tussen 7 en 8 binnen. De wijken zijn dan meestal rond half 12 klaar, als het extreem rustig is een uur eerder, bij grote drukte (of HSM-storing) een uur later.
Door het CVL is hier in Ede de post vaak al net iets na 9 uur op het depot en in principe altijd voor 10 uur. Dat betekent dan dat de voorbereiders in Nieuwegein rond 8 uur klaar zijn.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Huh? Hoe laat beginnen jullie dan? Wij beginnen om half 7 met 3 vossers, en de overige voorbereiders komen tussen 7 en 8 binnen. De wijken zijn dan meestal rond half 12 klaar, als het extreem rustig is een uur eerder, bij grote drukte (of HSM-storing) een uur later.
Nou, dat hoop ik niet zeg, ik zit bijna altijd boven mijn contracturen!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:03 schreef peter2671 het volgende:
08:00uur begonnen...11:00uur klaar(laatste half uur een collega meegeholpen).
Voorbereiders beginnen bij ons om 07:00 07:30 08:00 en 08:30
Afgelopen donderdag was het erg druk..
Zou de hoeveelheid post nu naar de donderdag worden verschoven zodat op zaterdag geen extra toeslag hoeft worden uitgekeerd?![]()
Er was vandaag sprake van dat we de uren wellicht niet meer door hoeven te geven omdat die al bekend zijn....
Maar de TC weet niet altijd tot hoe laat je werkt, die maakt wel een inschatting.
Helaas was deze vandaag niet aanwezig om op deze 'speculatie' in te gaan.
Lijkt mij een beetje vreemd, maar wellicht zoals dat de postbode een bepaald aantal uur voor zijn/haar wijk krijgt, krijgt de voorbereider dat ook?
Als ik aan mijn contract uren zit, is het dan werken in eigen tijd?
Zoja, dan stop ik wanneer ik mijn uren heb gedraaid
Nou, op zich wel, dat is immers het hele idee van dat piek- en dalsysteem.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:10 schreef Deezertje het volgende:
Lag toevallig nog een werkbriefje van iemand op het depot van gisteren: 1 uurtje gewerkt!
En vandaag had ik de twijfelachtige eer om ALLE Nuon, Makro, HAH en mailing glasvezel en andere zooi rond te brengen. Totaal bijna 5 uur rondgelopen... Je snapt niet waarom ze gisteren dan niet een deel van die Nuon gidsen erbij deden.
Ja, maar de verschillen zijn wel erg extreem .Gisteren dus voor die postbezorger amper één tasje post, en nu had ik er vijf voor mijn ene wijk en vijf voor de andere... en dan nog eens HAH.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:11 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, op zich wel, dat is immers het hele idee van dat piek- en dalsysteem.
Dat is hier ook normaal met het piek-dal systeem. Woensdag/vrijdag 1 tas, dinsdag/donderdag minimaal 4 tassen plus HAH, meestal 5-6, record was 9 plus HAH.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja, maar de verschillen zijn wel erg extreem .Gisteren dus voor die postbezorger amper één tasje post, en nu had ik er vijf voor mijn ene wijk en vijf voor de andere... en dan nog eens HAH.
Ja, maar dat is ook de bedoeling. Die verschillen zullen nog wel groter gaan worden. Jij hebt toch al huis aan huis, dus jij moet toch al overal stoppen, dus dan komt het het bedrijf uiteraard beter uit als het merendeel van de post dan ook op die dag is, zodat de woensdagen en vrijdagen lekker goedkoop zijnquote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja, maar de verschillen zijn wel erg extreem .Gisteren dus voor die postbezorger amper één tasje post, en nu had ik er vijf voor mijn ene wijk en vijf voor de andere... en dan nog eens HAH.
vroeger had je het merk libertel(nu voda)die hadden ook piek en dal(abonnementen)dit is uiteindelijkquote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:11 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, op zich wel, dat is immers het hele idee van dat piek- en dalsysteem.
Ik denk dat dat nog wel meevalt, de meeste nieuwe mensen die ze nu aannemen (of eigenlijk sinds de invoering van het piek- en dalsysteem) werken al alleen op didozaquote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:23 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
vroeger had je het merk libertel(nu voda)die hadden ook piek en dal(abonnementen)dit is uiteindelijk
niets geworden,zo vergaat het de post met de tijd ook.
als je (wat ze straks willen)alleen didoza hebt gaat er geen hond meer werken voor ze.(ik tenminste niet)
vergeet niet dat alle negatieve mediaaandacht en overige problematiek echt geen mensen zal aantrekken,de beoogde doelgroep die komt ook niet opdagen.(alleen mensen die gedwongen worden om te werken)quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:26 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog wel meevalt, de meeste nieuwe mensen die ze nu aannemen (of eigenlijk sinds de invoering van het piek- en dalsysteem) werken al alleen op didoza
dat is vast een zakelijke woonwijk?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:31 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Even mijn GPS gegevens erbij gepakt, die dag met 9 tassen was een donderdag, 29 november. Geen idee of toen ook HAH erbij zat. 2 keer terug fietsen naar het depot, in totaal 27 km gelopen/gefietst in 4 uur en 15 minuten. Plus 3 km naar het depot aan het begin van de dag en 3 km terug naar huis. Dat waren nog eens volumes
Edit: PS. Normale daldag is 9km en 1,5 uur
Ja, veel villa's, een grote seniorenflat, paar dure 2-onder-1 kap, aan het einde nog een paar bedrijven. Veel B.V's aan huis, veel Elseviers, veel Golf-magazines en Van Lanschotbankiersquote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:34 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat is vast een zakelijke woonwijk?
dat haal ik uit je looptijd een gewone volkswijk is 60% minder(hier maken ze ook bijna geen onderscheid in)qua uitvoeringstijd,zelf heb ik een identiek ietsquote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:40 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Ja, veel villa's, een grote seniorenflat, paar dure 2-onder-1 kap, aan het einde nog een paar bedrijven. Veel B.V's aan huis, veel Elseviers, veel Golf-magazines en Van LanschotbankiersDe wijk zelf is 1,5km lang plus 3 km van het depot vandaan, bergop, terwijl 2 depots dichterbij zijn.
Precies, pas na een paar maanden kwam ik via mijn TC erachter dat Georoute alleen kijkt naar het aantal afgiftepunten. Maar het belangrijkste is het volume per afgiftepunt! En dat zit helemaal niet in de tijdberekening van Georoute. Meer volume/poststukken per afgiftepunt = meer kans op fouten, grotere, lastige bundels en soms sta je gewoon stil als je 10 tijdschriften door de bus moet duwen, terwijl je volgens Georoute continu door moet lopen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:53 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat haal ik uit je looptijd een gewone volkswijk is 60% minder(hier maken ze ook bijna geen onderscheid in)qua uitvoeringstijd,zelf heb ik een identiek iets
Ik leef met je mee, ik heb het om de haverklap warm en erge buikpijn....daarbij is mijn suiker echt totaal ontregeld....nou ja ontregeld, vaker veel te laag, en daar heb ik dan nog heel de dag door last van...quote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:59 schreef superkimmi het volgende:
pfoe. ik ben blij dat ik heb afgezegd. wat een rotnacht!
Eerst tussen 11 en 3 ongeveer om t halfuur wakker uit dezelfde soort droom. Daarna niet kunnen slapen tot 6 uur.. om 6 uur eindelijk weer in slaap gevallen, waarna ik rond 8 uur zwetend en ijskoud, maar ook bloedheet wakker werd..
nja, het eruit zweten is meestal wel ee ngoed tekenmaar ben blij dat ik nu wel kan slapen wanneer ik er behoefte aan heb
Maar bij heel veel bedrijven is het momenteel niet echt plezierig werken, dat is echt niet alleen bij postnl. Bij ons zijn er wel wat collega's geweest die ander werk hadden gevonden, maar die kwamen niet veel later met hangende pootjes weer terug omdat hun nieuwe werkgever nog erger was.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:33 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
vergeet niet dat alle negatieve mediaaandacht en overige problematiek echt geen mensen zal aantrekken,de beoogde doelgroep die komt ook niet opdagen.(alleen mensen die gedwongen worden om te werken)
verder het aanbod van vergoeding en dergelijke is allerbelabberst(minder dan vakkenvuller)
ook qua betaling(van gewerkte tijd etc..) is het geen florissant bedrijf.
als ik alleen al kijk wat er aan verloop is sedert 2002(en wie er nog zijn)dat zegt al genoeg.
ik ben het geheel met je eens,daarom zal het systeem nooit wat worden,quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:03 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Precies, pas na een paar maanden kwam ik via mijn TC erachter dat Georoute alleen kijkt naar het aantal afgiftepunten. Maar het belangrijkste is het volume per afgiftepunt! En dat zit helemaal niet in de tijdberekening van Georoute. Meer volume/poststukken per afgiftepunt = meer kans op fouten, grotere, lastige bundels en soms sta je gewoon stil als je 10 tijdschriften door de bus moet duwen, terwijl je volgens Georoute continu door moet lopen.
Bijna iedereen van ons depot heeft soortgelijke wijken en zit dik over de tijd heen, terwijl wijken van andere depots met bv. alleen flats, die ook nog naast elkaar staan, soms in 50-75% van de toegewezen tijd te doen zijn.
Georoute is volgens mij gemaakt door een stel computernerds die nooit van hun leven een brief bezorgd hebben.
zo n ding is verzegeld helaas,ik schroef ze gewoon losquote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:08 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik leef met je mee, ik heb het om de haverklap warm en erge buikpijn....daarbij is mijn suiker echt totaal ontregeld....nou ja ontregeld, vaker veel te laag, en daar heb ik dan nog heel de dag door last van...
En vannacht eindelijk het irritante gepiep in huis gevonden(daar sliep ik al weken slecht van)
Het is de gasmeter.....de gasbeheerder vanmorgen gebeld....doen ze niets aan....nee fijn als de gaskachel aanstaat, dan piept dat rot ding
Nu snel weer terug naar mijn bed.....want ik word weer behoorlijk misselijk
dat is ook van de redenen dat er een toename van zzper's ,etc.. is gekomen,let wel voor jezelfquote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:11 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar bij heel veel bedrijven is het momenteel niet echt plezierig werken, dat is echt niet alleen bij postnl. Bij ons zijn er wel wat collega's geweest die ander werk hadden gevonden, maar die kwamen niet veel later met hangende pootjes weer terug omdat hun nieuwe werkgever nog erger was.
En de laatste tijd zijn er juist alleen maar weer meer aanmeldingen gekomen van nieuwe mensen hier. Twee jaar terug of zo kon je er eigenlijk wel zeker van zijn dat je je proeftijd doorkwam, want ze hadden toch mensen nodig, nu zijn er al aardig wat mensen geweest (zowel voorbereiders als bezorgers) die na hun proeftijd niet meer terug hoefden te komen. Want ja, genoeg aanmeldingen, dus ze hebben zo een ander
jij ook beterschap! volgens mij is het echt weer zo'n heersend virus.. want ik ken je symptomen.. oke. op de suiker na dan, maar toen mijn partner het had (dikke week terug) ging het ook gepaard met lage suikers (ook last van zn suiker)quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:08 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik leef met je mee, ik heb het om de haverklap warm en erge buikpijn....daarbij is mijn suiker echt totaal ontregeld....nou ja ontregeld, vaker veel te laag, en daar heb ik dan nog heel de dag door last van...
En vannacht eindelijk het irritante gepiep in huis gevonden(daar sliep ik al weken slecht van)
Het is de gasmeter.....de gasbeheerder vanmorgen gebeld....doen ze niets aan....nee fijn als de gaskachel aanstaat, dan piept dat rot ding
Nu snel weer terug naar mijn bed.....want ik word weer behoorlijk misselijk
Ja en ik word schijnbaar nog weleens een onuitstaanbaar kreng als ik vaak te laag zit....quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:22 schreef superkimmi het volgende:
[..]
jij ook beterschap! volgens mij is het echt weer zo'n heersend virus.. want ik ken je symptomen.. oke. op de suiker na dan, maar toen mijn partner het had (dikke week terug) ging het ook gepaard met lage suikers (ook last van zn suiker)
Dit klopt helaas wel. Of ik nu 7 euro of zelfs 5 euro krijg door de niet betaalde meer-uren, ipv. die 8,90 euro, het is altijd meer dan 0 euro per uur. Niet iedereen kan/wil in de bijstand en zal ieder werk aanpakken, anderen moeten juist vanuit de bijstand via PostNL op zoek naar een full-time baan (die er toch bijna niet zijn). Genoeg instroom dus.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:11 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar bij heel veel bedrijven is het momenteel niet echt plezierig werken, dat is echt niet alleen bij postnl. Bij ons zijn er wel wat collega's geweest die ander werk hadden gevonden, maar die kwamen niet veel later met hangende pootjes weer terug omdat hun nieuwe werkgever nog erger was.
En de laatste tijd zijn er juist alleen maar weer meer aanmeldingen gekomen van nieuwe mensen hier. Twee jaar terug of zo kon je er eigenlijk wel zeker van zijn dat je je proeftijd doorkwam, want ze hadden toch mensen nodig, nu zijn er al aardig wat mensen geweest (zowel voorbereiders als bezorgers) die na hun proeftijd niet meer terug hoefden te komen. Want ja, genoeg aanmeldingen, dus ze hebben zo een ander
Mijn partner wordt juist altijd lastig als hij (veel) te hoog zit.. bij heel laag wakker worden gaat hij hallucineren (zo dacht hij al eens dat hij mn handen moest vasthouden omdat ze er anders afvallen)..quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:24 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ja en ik word schijnbaar nog weleens een onuitstaanbaar kreng als ik vaak te laag zit....
Maar nu ook weer laag....dus ik ga maar eens lekker aan de gewone cola(gatver de gatver baaaah)
Nou hij blijft nu wel mooi een keer hangen die suiker trouwens....rond de 5,5 al een week of 3.....niet slecht zeg ik je.....tot ik moet postbezorgen :|
ze kennen je hier toch niet ?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:24 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Dit klopt helaas wel. Of ik nu 7 euro of zelfs 5 euro krijg door de niet betaalde meer-uren, ipv. die 8,90 euro, het is altijd meer dan 0 euro per uur. Niet iedereen kan/wil in de bijstand en zal ieder werk aanpakken, anderen moeten juist vanuit de bijstand via PostNL op zoek naar een full-time baan (die er toch bijna niet zijn). Genoeg instroom dus.
Over 2 maanden loopt mijn jaarcontract af, dus ik schrijf niets meer op en hou mijn mond totdat ik weet dat ik weer een jaar verder kan. Dit is helaas de keiharde realiteit.
Ik hoop van nietquote:
Dat is toch van de zotte? Dat JIJ moet aantonen met GPS dat je niet te langzaam loopt. Als zij zeggen dat de tijd niet klopt moeten ze gewoon een keer meelopen met je op een DRUKKE dag. Las laatst dat de zogenaamde mensen van het hoofdkantoor inderdaad een paar keer per jaar meelopen om zo de praktijk in het echt te zien. Maar je raad het al; dat was dus in de ZOMER wanneer het superrustig is. Ja dan kom ik ook wel aan mijn tijd en vind ik het niet erg als ik een keer moet teruglopen etc.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:39 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Ik hoop van niet, al is dat door mijn username vrij makkelijk af te leiden, zoveel zijn er niet in Ede.
Ik bedoel dat ik geen meer-uren meer opschrijf via mijnpostnl.nl, omdat ze afgekeurd worden, ik moet dan weer de GPS gegevens tonen aan de TC, die vertelt weer dat ik blijkbaar te langzaam loop etc. Voorlopig werk ik dus op piekdagen ongeveer 1 uur per dag gratis
dat is ook de discussie die steeds/overal gevoerd wordt,zij bepalen alles,er wordt niet naar collega's geluisterd(zie div fora en fb groepen)al kom je met de koningin aanzetten,zij hebben het laatste woord.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:54 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat is toch van de zotte? Dat JIJ moet aantonen met GPS dat je niet te langzaam loopt. Als zij zeggen dat de tijd niet klopt moeten ze gewoon een keer meelopen met je op een DRUKKE dag. Las laatst dat de zogenaamde mensen van het hoofdkantoor inderdaad een paar keer per jaar meelopen om zo de praktijk in het echt te zien. Maar je raad het al; dat was dus in de ZOMER wanneer het superrustig is. Ja dan kom ik ook wel aan mijn tijd en vind ik het niet erg als ik een keer moet teruglopen etc.In de herfst/winter zie je ze nooit nee.
dextro vind ik nog erger dan cola, dus meestal pak ik dan cola...quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:27 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Mijn partner wordt juist altijd lastig als hij (veel) te hoog zit.. bij heel laag wakker worden gaat hij hallucineren (zo dacht hij al eens dat hij mn handen moest vasthouden omdat ze er anders afvallen)..
hij gebruikt trowens voornamelijk dextro om zn suiker op te krikken
Hier hebben ze met sommige wijken ook meegelopen, natuurlijk alleen op daldagen in de zomer, als iedereen de tijd haalt. Met mijn wijk liep helaas niemand mee.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:54 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat is toch van de zotte? Dat JIJ moet aantonen met GPS dat je niet te langzaam loopt. Als zij zeggen dat de tijd niet klopt moeten ze gewoon een keer meelopen met je op een DRUKKE dag. Las laatst dat de zogenaamde mensen van het hoofdkantoor inderdaad een paar keer per jaar meelopen om zo de praktijk in het echt te zien. Maar je raad het al; dat was dus in de ZOMER wanneer het superrustig is. Ja dan kom ik ook wel aan mijn tijd en vind ik het niet erg als ik een keer moet teruglopen etc.In de herfst/winter zie je ze nooit nee.
Niks van gezien hier. Alleen de HAH van Albert Heijn. Wat ik ook wel "grappig" vond is dat 2 volledige straten een rouwkaartje heeft gekregen van wat lijkt dezelfde afzenderquote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:07 schreef Zelva het volgende:
-Makro
-Nuon Magazine praktisch huis aan huis
-Villa d'Arte
-Bergen andere tijdschriften
Was lekker druk vandaag... 7 tassen post, dat heb ik in tijden niet meer gezien.
Me too! (vaak te laag bloedsuiker/hypoglykemie)quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:27 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Mijn partner wordt juist altijd lastig als hij (veel) te hoog zit.. bij heel laag wakker worden gaat hij hallucineren (zo dacht hij al eens dat hij mn handen moest vasthouden omdat ze er anders afvallen)..
hij gebruikt trowens voornamelijk dextro om zn suiker op te krikken
Ja dextro werkt bij mij ook wel maar echt dat vind ik zo smerig spul blegh....quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:21 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Me too! (vaak te laag bloedsuiker/hypoglykemie)
Heb ik ook altijd bij..Te veel suiker in ene innemen is ook niet goed.
Die DEXTRO werkt, iig bij mij, prima![]()
En een zo goed mogelijk eetpatroon(ik wil nog weleens 'zondigen' daar in)
Geen van beiden.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:30 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ja dextro werkt bij mij ook wel maar echt dat vind ik zo smerig spul blegh....
en zondigen....tja gebeurd bij mij ook vaak....
Maar ik vergeet nog weleens dat als ik te laag zit ik mijn insuline pomp moet uitzetten :|
gebruik je een pomp of gewoon pennen?
Bij hem ook ja.. zelfs als hij te ver heen is om het zelf in te nemen (gebeurd ontzettend zelden hoor) dan kan i khet over zn lippen heensmeren en dan komt hij toch bijquote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:21 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Me too! (vaak te laag bloedsuiker/hypoglykemie)
Heb ik ook altijd bij..Te veel suiker in ene innemen is ook niet goed.
Die DEXTRO werkt, iig bij mij, prima![]()
En een zo goed mogelijk eetpatroon(ik wil nog weleens 'zondigen' daar in)
Ja bij pomp gebruik krijg je dus glucagen, dit is voor als je echt nok bent, dit moet ook direct in mijn spier/arm gespoten wordenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:04 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Bij hem ook ja.. zelfs als hij te ver heen is om het zelf in te nemen (gebeurd ontzettend zelden hoor) dan kan i khet over zn lippen heensmeren en dan komt hij toch bijideaal.. want hem dan iets te drinken geven als hij niet kan slikken is natuurlijk levensgevaarlijk.. en op deze manier hoeft er toch geen dokter bij te komen
Ja kijk was bij mij niets aan te doen, dat ik aan de insuline moest.....quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:55 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Geen van beiden.
Kort samengevat: ik probeer het zolang mogelijk vol te houden door een zoveel mogelijk gericht eet en leefpatroon
Meerdere hypo's gehad, waaronder 1 heftige(wakker worden in het ziekenhuis).
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:11 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ja kijk was bij mij niets aan te doen, dat ik aan de insuline moest.....
Was eerst naar dokter geweest, nuchter bloed prikken. Was op een vrijdag.
Ze zouden op maandag terug bellen, dit werd vrijdagmiddag, mijn suiker was te hoog.
Of ik even langs de spoedeisende hulp wilde gaan, voor controle...
Mocht wel gelijk blijven, had een suiker van maar 30 :| Oeps(liep er ook al maanden mee eigenlijk)
hij heeft een pomp gehad.. maar zijn lichaam reageerde daar ontzettend slecht op.. blijkbaar verzadigd hij heel snel.. want de pomp gaf elke keer na een halfuur aangesloten te zijn aan dat het slangetje verstopt was.. hij had dan ook heel vaak suikers van 30+.. en dan in de nacht nam zn lichaam t wel op.. waardoor hij waker werd met suikers als anderhalf.. :S dus uiteindelijk maar weer mee gestoprquote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:09 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ja bij pomp gebruik krijg je dus glucagen, dit is voor als je echt nok bent, dit moet ook direct in mijn spier/arm gespoten wordenMaar goed dat weet mijn vriend wel
Nee ik ben begonnen eerst met pennen, maar toch gevraagd om pomp....quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:15 schreef superkimmi het volgende:
[..]
hij heeft een pomp gehad.. maar zijn lichaam reageerde daar ontzettend slecht op.. blijkbaar verzadigd hij heel snel.. want de pomp gaf elke keer na een halfuur aangesloten te zijn aan dat het slangetje verstopt was.. hij had dan ook heel vaak suikers van 30+.. en dan in de nacht nam zn lichaam t wel op.. waardoor hij waker werd met suikers als anderhalf.. :S dus uiteindelijk maar weer mee gestopr
Beetje soort van erkenning en zelfdisiplinequote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:21 schreef superkimmi het volgende:
ja, t stomme was.. hij begon met pennen en dat ging niet lekker, dus aan de pomp.. dat ging dramatisch.. terug op de pen.. en sindsdien.. gaat het bijzonder goed haha
Bij ons een combinatie van zieken en mensen waarvan het contract niet wordt verlengt omdat die niet mee gaan/willen met de 'overtocht'quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:26 schreef Anonymousz het volgende:
het was niet druk maar we kwamen wat mensen te kort
we komen altijd mensen te kort (na 11 uur) want twee derde van onze team moeten ook post bezorgenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:55 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Bij ons een combinatie van zieken en mensen waarvan het contract niet wordt verlengt omdat die niet mee gaan/willen met de 'overtocht'
Vandaag had er iemand afscheid genomen die gisteren te horen kreeg dat het contract niet werd verlengd.......
Ja hier na 11uur lopen er ook enkelen in hun outdoor outfit rondquote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:53 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
we komen altijd mensen te kort (na 11 uur) want twee derde van onze team moeten ook post bezorgen
En hoeveel word er in het rood gedraaid daar? Of krijgen jullie dat niet te horen.?quote:Op zondag 3 maart 2013 08:54 schreef gelestipjes het volgende:
Bij ons hebben we op de zaterdagen meestal een idioot hoge bezetting, waardoor we eigenlijk nooit na 10 uur klaar zijn. Zal ook wel komen doordat de fulltimers nu 3 van de 4 zaterdagen moeten werken, de meeste parttimers of 3 van de 4 of gewoon alle zaterdagen, de voorbereiders moeten natuurlijk ook alle zaterdagen, en dan zijn er nog wat zaterdagkrachten. Meestal mogen de eersten om half 9 al weg om de straat op te gaan. Ik denk dat de teamcoach zelf ook gewoon graag vroeg klaar wil zijn op zaterdag aangezien die ook iedere zaterdag moet werken
En de week erna weer koud met kans op schee.quote:Op zondag 3 maart 2013 09:21 schreef KatrienDuck het volgende:
Dat was leuk wakker worden vanochtend! Hoorde op het weerbericht dat het van de week 15 kan worden!
Hè neeeeeeeeee!quote:Op zondag 3 maart 2013 09:27 schreef dud0r het volgende:
[..]
En de week erna weer koud met kans op schee.![]()
Hoewel de weermodellen elke dag een ander beeld geven werd mij verteld (vriend van mij is meteorloog)
't Is al lente.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Winter is prima zolang er geen sneeuw is. Sneeuw is leuk op wintersport maar hier moet ik er niks van hebben.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ben meer iemand die van de winter houd
ja langs de weg maak je wat mee,het mooiste is dat je altijd kans hebt om iets te vinden,quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:13 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik vond het vanmiddag in mijn wijk weer net wat drukker dan de laatste weken. Niet dat dat erg is. Wel rottig dun en slecht pakkend HAH van de C1000 zeg! Nutteloze foldertjes vind ik het, aanbiedingen voor twee dagen...
Ik ben benieuwd of ik binnenkort mijn eigen wijk mag houden, ik hoop het natuurlijk wel!
Dinsdag heb ik mijn oude vaste wijk van de zaterdag gelopen, en toen zag ik wat vaags. Ik liep een lang stuk straat af en moest toen een oversteekpad voor fietsers langslopen. Daar stonden twee ventjes, gewoon stil op de fiets. Ze fietsen ook niet de weg over. Ik dacht wat doen ze daar nou?
Ik liep wat verder en keek toen terug en zag toen dat één van die kereltjes constant gekke hoofden naar passerende auto's aan het trekken was. Ondertussen riep ie ook steeds: 'wiep wup wup!' Dat deed hij trouwens ook bij passerende fietsen op hun fietspad. Ik dacht toen: het zal wel. Toen liep ik dat rondje af en na een minuut of tien kwam ik weer terug op dat lange stuk straat maar dan aan de overkant. Stonden ze die twee daar nog precies hetzelfde te doen!![]()
Dat soort rare dingen zien tijdens je bestelling zijn toch ook wel weer de leukere dingen van dit werk vind ik haha!
regen vind ik het minst erg,hoe natter hoe beterquote:Op zondag 3 maart 2013 13:48 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Regen is voor mij staatsvijand nummer 1.
We zitten meestal in het groen.quote:Op zondag 3 maart 2013 09:14 schreef dud0r het volgende:
[..]
En hoeveel word er in het rood gedraaid daar? Of krijgen jullie dat niet te horen.?
Regen is het ergste wat er is, onder de douche vind ik nat worden niet erg, maar met m'n kleren aan is het een nachtmerrie. Nat worden is bijna nog erger dan vies worden.quote:Op zondag 3 maart 2013 14:42 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
regen vind ik het minst erg,hoe natter hoe beter
wind is mijn grootste vijand,alles waait weg/tegenin fietsen etc..
DIe ijsregen was paar weken terug nogquote:Op zondag 3 maart 2013 15:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Regen is het ergste wat er is, onder de douche vind ik nat worden niet erg, maar met m'n kleren aan is het een nachtmerrie. Nat worden is bijna nog erger dan vies worden.
Van wind heb ik geen last, ik ben toch altijd met de brommer![]()
Er is eigenlijk maar 1 ding erger dan regen, en dat is ijsregen. Dat je op een gegeven moment de post niet meer door de bus krijgt, omdat je handen gevoelloos zijn.
Fijn dat je weer opknapt!quote:Op zondag 3 maart 2013 23:24 schreef superkimmi het volgende:
net voor t eerst in 3 dagen flink zweten leker kunnen douchen.. ging goed dus begin op te knappen
bleegh dat vind ik zo erg aan ziek zijn.. niet lekker kunnen douchen als ik echt te duizelig ben om te staan (2 nachten terug kan ik niet eens in mn eentje naar de wc zonder om te vallen haha
Ik kwakkel nog een beetje, maar hopelijk gaat het deze week beter.quote:Op zondag 3 maart 2013 23:24 schreef superkimmi het volgende:
net voor t eerst in 3 dagen flink zweten leker kunnen douchen.. ging goed dus begin op te knappen
bleegh dat vind ik zo erg aan ziek zijn.. niet lekker kunnen douchen als ik echt te duizelig ben om te staan (2 nachten terug kan ik niet eens in mn eentje naar de wc zonder om te vallen haha
Advies van mij als ex-ouderzorgmedewerker:quote:Op zondag 3 maart 2013 23:24 schreef superkimmi het volgende:
je moet het loonstrookje van december gebruikenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:57 schreef Dennehy het volgende:
Ik ben sinds begin vorig jaar PBZ bij PostNL. Nu vraag ik me af of ik ook nog een jaaropgaaf over 2012 kan verwachten binnenkort, voor de belasting. Weet iemand hoe dat zit?
Dat is het loonstrookje waarop staat Dec.2012 neem ik aan? Of die van Jan.2013?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je moet het loonstrookje van december gebruiken
Idd.quote:
Ben je net als ik alleen voorbereider?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:15 schreef peter2671 het volgende:
Eventjes terug had ik hier het volgende geopperd: van boven af worden de voorbereidingpost-uren bepaald.
Dat heb ik dus vandaag pas gehoord dat dit al 'eventjes' loopt.
Naar mijn mening erg onduidelijk want: ik krijg die tijd om een onduidelijke reden niet te zien en als je dus over die tijd heen zit, is het voor eigen tijd!(mits de TC ziet dat het druk is).
Wat gebeurt er dan met als je telkens onder die (onbekende!!??) tijd zit?
Als je er over zit, lijkt mij dat er naar je '4wekelijkse' tijd wordt gekeken om het 'recht te trekken' ?
Het is mij onduidelijk. De TC deed er ala 'komt wel goed' over.
Normaliter geef ik mijn tijd via email door, maar dit hoeft nu ook niet meer..'want dat komt wel goed'.
Inprincipe wel thuis bijhouden ivm de gedraaide uurtjes ter controle op het loonstrookje.
Is dit nu bezuinigen op kantoor(administratie)personeel, zodat een andere werknemer er weer een taak bij heeft!?
Hoe weet TC nu welke uren ik heb gedraaid(als die er niet is of niet oplet oid)!?
Blijkbaar ben ik 1 van de weinigen, zo niet de enige, onder de parttimers die zich daar om bekommerd(als sommigen dit al weten!). Meeste collega's hebben zoiets van: ja wordt toch wel nagekeken.
Waar kan ik aankloppen om duidelijkheid want dit vind ik helemaal niet zo prettig!
Als je binnen een tijd moet werken: prima, geen probleem mee. Zolang het haalbaar is.
Maar geef dan de tijd door zodat je er rekening mee kan houden(tandje hoger/lager).
Dit zit mij aardig hoog en alleen maar om de onduidelijkheid hierin
[..]
Idd.
Ik zat er ook op te wachten totdat ze 2weken terug aangaven het loonstrookje van DEC. 2012 thier voor te gebruiken...je moet het maar weten
een uitdraai daarvan jaquote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:28 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Harmony? Die hangt hier aan het prikbord.
Hoelang je hebt gewerkt(de uitdraai) hangt idd aan een bord(wist ik sinds vandaagquote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
er zou per team een map beschikbaar moeten zijn waarin de gewerkte uren staan. Anders zou dit per mail verstuurd moeten worden. Doet je TC dit niet dan moet je er om gaan vragen. je hebt er namelijk recht op dat je weet hoelang je gewerkt hebt.
Jaquote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:34 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ben je net als ik alleen voorbereider?
Onze tijden moeten we dus via mail doorgeven.quote:Bij ons ligt er een lijst op het kantoor van de TC en daar schrijven wij elke keer voor we naar huis gaan onze tijden op. Ik houd het thuis ook bij en kijk op de loonstrook of het klopt. Helaas zit er vaak een beetje verschil in. Meestal ten nadele van mij. Dan staat er bijv. 10,3 overuren en dan heb ik hier thuis 11 overuren staan.Ik heb er nog geen werk van gemaakt, want misschien reken ik het wel verkeerd uit, denk ik dan.
hoort er ook te zijn, maar klopt vaak nietquote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:01 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Hoelang je hebt gewerkt(de uitdraai) hangt idd aan een bord(wist ik sinds vandaag).
Maar hoelang je over een wijk mag doen, staat nergens
Ja en zoals je hier al kan lezen, doen sommigen dat niet.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:17 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Als ik een afwijking zie qua uren, geef ik het altijd even door aan de TC. Ik ga niet voor nop werken.
Daar zijn ze goed in bij PostNL, essentiële zaken 'laten verdwijnen'...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:07 schreef peter2671 het volgende:
Ja dat is zo, maar eerst was het wat soepeler maar nu er van boven af met tijden worden gegooid is dit wat strenger.
Niet zozeer een probleem, maar maak die tijden dan ook zichtbaar(boven op de kast zoals voorheen bijvoorbeeld).
Die getallen achter de komma zijn procenten van een geheel uur vertelde een TC mij laatst. Dus in jouw geval is dat dan b.v. 30 procent van een uur (oftewel 20 minuten). Best typisch hè? Bij de salarisadministratie konden ze me dat een keer niet vertellen, maar een TC dus wel...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:03 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Ja
[..]
Onze tijden moeten we dus via mail doorgeven.
En dat bedoel ik...dat ten nadele van jezelf.. Ik zie dit helemaal niet goed gaan hierzo![]()
Eerste fout al ontdekt: stonddat ik afgelopen donderdag tot 11:30 heb gewerkt terwijl ik tot 12:00 heb gewerkt. Eerste blik en gelijk een correctie
Op je salaris strook misschien. Maar op de harmony uitdraai is het gewoon een tijd.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:29 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Die getallen achter de komma zijn procenten van een geheel uur vertelde een TC mij laatst. Dus in jouw geval is dat dan b.v. 30 procent van een uur (oftewel 20 minuten). Best typisch hè? Bij de salarisadministratie konden ze me dat een keer niet vertellen, maar een TC dus wel...
;)quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:26 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Daar zijn ze goed in bij PostNL, essentiële zaken 'laten verdwijnen'...
Daar mag ik wel van uit gaan jaquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:40 schreef dud0r het volgende:
[..]
Op je salaris strook misschien. Maar op de harmony uitdraai is het gewoon een tijd.
Welke 'persoonlijkheidstest'?quote:Op woensdag 6 maart 2013 06:34 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh![]()
Iemand nog de via mail verkregen 'persoonlijkheidstest' gedaan?
Ik iig wel en er kwam niets nieuws uit wat ik al wist
Beste collega,quote:
Deze actie kan ik nog wel begrijpen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 09:45 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Pfff, echt waar, eerst het 100% NL magazine, nu de on-line tests weer. Ze kunnen het geld beter aan wat nuttigs besteden, zoals bv. een werkbroek voor postbezorgers of een betere fietsvergoeding.
Dat snap ik wel, maar worden bij jullie de sollicitatiegesprekken niet door een recruiter gedaan? Dat was bij mij het geval. Ik denk dat die persoon verantwoordelijk is om de juiste mensen eruit te pikken. De VOG zal wel verplicht blijven, je kan moeilijk door het postgeheim ex-criminelen de post laten bezorgen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 09:54 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Deze actie kan ik nog wel begrijpen.
Iedere nieuwe werknemer moet namelijk een verklaring omtrent gedrag overleggen. Bij de gemeente hier kost dat ding ¤30,05. Dat is iedere keer weggegooid geld als een PBZ er na 1,5 maand er weer vandoor gaat. Het laten invullen van een online vragenlijst daarentegen kost een fractie daarvan.
In dit geval moet je het grotere plaatje bekijken
het is bedoeld om een database te vullen, zodat ze in de toekomst nieuwe werknemers de test kunnen laten maken en dan een beeld over hen kunnen vormen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 09:45 schreef Rafierafie het volgende:
Ik dacht dat die test voor nieuwe werknemers allang ingevoerd zou worden? De vergoeding voor al die VOG'en wordt duidelijk te veel
Ik heb deze mail in ieder geval (nog) niet gekregen. Ik heb eerlijk gezegd ook niet zo'n zin in 192 vragen!
"Wat doe je als je met de post langs een sloot loopt?" of "Waarvoor gebruik jij de de kruipruimte onder je huis?"quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:01 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar worden bij jullie de sollicitatiegesprekken niet door een recruiter gedaan? Dat was bij mij het geval. Ik denk dat die persoon verantwoordelijk is om de juiste mensen eruit te pikken. De VOG zal wel verplicht blijven, je kan moeilijk door het postgeheim ex-criminelen de post laten bezorgen.
Maar goed, ik zal die vragenlijst wel een keer bekijken als ik hem krijg. Ben wel benieuwd welke vragen er staan: "Sla je bij slecht weer een dagje over?" of "Maak je graag dingen open die niet van jou zijn?"
Ik vraag me wel af wat dan uiteindelijk het profiel van een "goede werknemer" zal worden.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is bedoeld om een database te vullen, zodat ze in de toekomst nieuwe werknemers de test kunnen laten maken en dan een beeld over hen kunnen vormen.
ik heb het al een paar keer gemeld hier je moet zo geld meebrengen om te mogen werken(vrijwlligerswerk)quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:15 schreef peter2671 het volgende:
Eventjes terug had ik hier het volgende geopperd: van boven af worden de voorbereidingpost-uren bepaald.
Dat heb ik dus vandaag pas gehoord dat dit al 'eventjes' loopt.
Naar mijn mening erg onduidelijk want: ik krijg die tijd om een onduidelijke reden niet te zien en als je dus over die tijd heen zit, is het voor eigen tijd!(mits de TC ziet dat het druk is).
Wat gebeurt er dan met als je telkens onder die (onbekende!!??) tijd zit?
Als je er over zit, lijkt mij dat er naar je '4wekelijkse' tijd wordt gekeken om het 'recht te trekken' ?
Het is mij onduidelijk. De TC deed er ala 'komt wel goed' over.
Normaliter geef ik mijn tijd via email door, maar dit hoeft nu ook niet meer..'want dat komt wel goed'.
Inprincipe wel thuis bijhouden ivm de gedraaide uurtjes ter controle op het loonstrookje.
Is dit nu bezuinigen op kantoor(administratie)personeel, zodat een andere werknemer er weer een taak bij heeft!?
Hoe weet TC nu welke uren ik heb gedraaid(als die er niet is of niet oplet oid)!?
Blijkbaar ben ik 1 van de weinigen, zo niet de enige, onder de parttimers die zich daar om bekommerd(als sommigen dit al weten!). Meeste collega's hebben zoiets van: ja wordt toch wel nagekeken.
Waar kan ik aankloppen om duidelijkheid want dit vind ik helemaal niet zo prettig!
Als je binnen een tijd moet werken: prima, geen probleem mee. Zolang het haalbaar is.
Maar geef dan de tijd door zodat je er rekening mee kan houden(tandje hoger/lager).
Dit zit mij aardig hoog en alleen maar om de onduidelijkheid hierin
[..]
Idd.
Ik zat er ook op te wachten totdat ze 2weken terug aangaven het loonstrookje van DEC. 2012 thier voor te gebruiken...je moet het maar weten
dat Vog zegt ook niet altijd wat,ik ken iemand,de wel het een en ander uitgespookt heeft maar gerustquote:Op woensdag 6 maart 2013 10:01 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar worden bij jullie de sollicitatiegesprekken niet door een recruiter gedaan? Dat was bij mij het geval. Ik denk dat die persoon verantwoordelijk is om de juiste mensen eruit te pikken. De VOG zal wel verplicht blijven, je kan moeilijk door het postgeheim ex-criminelen de post laten bezorgen.
Maar goed, ik zal die vragenlijst wel een keer bekijken als ik hem krijg. Ben wel benieuwd welke vragen er staan: "Sla je bij slecht weer een dagje over?" of "Maak je graag dingen open die niet van jou zijn?"
Dat kan prima, omdat er gekeken wordt naar welke delicten er gepleegd zijn en waarvoor de VOG voor afgegeven moet worden. Als de delicten op een heel ander terrein zijn gepleegd dan de nieuwe werkomstandigheden zullen zijn dan krijg je een VOG gewoon.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:48 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat Vog zegt ook niet altijd wat,ik ken iemand,de wel het een en ander uitgespookt heeft maar gerust
deze verklaring kreeg.(wassen neus)
dat kan wel zo zijn,misschien ben ik er wat ouderwets in,als je eenmaal met justitie (voor welk delecit dan ook)in aanraking bent geweest,is het gewoon over(zo filter je alle narigheid er een beetje uit)quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat kan prima, omdat er gekeken wordt naar welke delicten er gepleegd zijn en waarvoor de VOG voor afgegeven moet worden. Als de delicten op een heel ander terrein zijn gepleegd dan de nieuwe werkomstandigheden zullen zijn dan krijg je een VOG gewoon.
Klein probleem: Als iemand dan in aanraking is geweest met justitie kan die persoon nooit meer aan een baan komen. Maar deze mensen moeten ook ergens wonen en eten kopen. Gevolg zou zijn dat iedereen die ooit iets heeft misdaan dan moet leven van een (delinquenten) uitkering. En wie moet er betalen voor een dergelijke uitkering? Exact... Jij en ik.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:58 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat kan wel zo zijn,misschien ben ik er wat ouderwets in,als je eenmaal met justitie (voor welk delecit dan ook)in aanraking bent geweest,is het gewoon over(zo filter je alle narigheid er een beetje uit)
Ja, daar kijken ze naar.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:34 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Dus de instantie die de VOG uitgeeft kijkt wat er relevant is voor de werkgever en dit komt dan in het VOG te staan?
Werkgever of andere instantie verzoekt een VOG, met dit verzoek ga je naar de gemeente die hem doorsturen naar justitie. Daar kijken ze dan of je iets hebt uitgehaald in het verleden wat problemen kan opleveren voor de instantie die het verzoek heeft ingediend.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:34 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Dus de instantie die de VOG uitgeeft kijkt wat er relevant is voor de werkgever en dit komt dan in het VOG te staan?
Een VOG is enkel om te kijken of je een strafblad hebt. Een bekeuring voor door rood rijden komt je heus niet op een strafblad te staan. Daarnaast kijken ze, zoals reeds gezegd, of het gaat om zaken die relevant zijn voor dit werk. Als je bent veroordeeld wegens diefstal is dat waarschijnlijk wel een probleem, maar een practiserend pedoseksueel kan zo aan de slag als postbezorger (mits niet in kinderrijke wijk).quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:23 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Klein probleem: Als iemand dan in aanraking is geweest met justitie kan die persoon nooit meer aan een baan komen. Maar deze mensen moeten ook ergens wonen en eten kopen. Gevolg zou zijn dat iedereen die ooit iets heeft misdaan dan moet leven van een (delinquenten) uitkering. En wie moet er betalen voor een dergelijke uitkering? Exact... Jij en ik.
Nee hoor, laat iedereen maar gewoon zoveel mogelijk werken.
Zoals Peterselieman al zei, wordt er bij een VOG aanvraag alleen gekeken naar zaken die relevant zijn voor de partij die de VOG ontvangt.
Het zou raar zijn als een baan als PBZ wordt aan je neus voorbij gaat omdat je een keer door rood licht bent gereden toch?
ik geef je een klein beetje gelijk maar het begaan van lichte verkeersovertredingen krijg je gewoon een Vog.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:23 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Klein probleem: Als iemand dan in aanraking is geweest met justitie kan die persoon nooit meer aan een baan komen. Maar deze mensen moeten ook ergens wonen en eten kopen. Gevolg zou zijn dat iedereen die ooit iets heeft misdaan dan moet leven van een (delinquenten) uitkering. En wie moet er betalen voor een dergelijke uitkering? Exact... Jij en ik.
Nee hoor, laat iedereen maar gewoon zoveel mogelijk werken.
Zoals Peterselieman al zei, wordt er bij een VOG aanvraag alleen gekeken naar zaken die relevant zijn voor de partij die de VOG ontvangt.
Het zou raar zijn als een baan als PBZ wordt aan je neus voorbij gaat omdat je een keer door rood licht bent gereden toch?
kinderopvangcentra en dergelijke zijn weer veel in het nieuws,aangaande de Vog verklaring(als je deze niet hebt,en er lopen mensen rond die dit betreffendan zijn de boetes vrij hoog) en terechtquote:Op woensdag 6 maart 2013 14:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Een VOG is enkel om te kijken of je een strafblad hebt. Een bekeuring voor door rood rijden komt je heus niet op een strafblad te staan. Daarnaast kijken ze, zoals reeds gezegd, of het gaat om zaken die relevant zijn voor dit werk. Als je bent veroordeeld wegens diefstal is dat waarschijnlijk wel een probleem, maar een practiserend pedoseksueel kan zo aan de slag als postbezorger (mits niet in kinderrijke wijk).
Gewoon je TC om een uitdraai vragen...........quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:02 schreef Atmosphere82 het volgende:
Maar wij als bestellers kunnen Harmony toch nooit inzien normaal gesproken? Of is dat op de site wel het geval (ik kijk zelden op de site moet ik zeggen)?
viezerikkenquote:Op woensdag 6 maart 2013 14:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Een VOG is enkel om te kijken of je een strafblad hebt. Een bekeuring voor door rood rijden komt je heus niet op een strafblad te staan. Daarnaast kijken ze, zoals reeds gezegd, of het gaat om zaken die relevant zijn voor dit werk. Als je bent veroordeeld wegens diefstal is dat waarschijnlijk wel een probleem, maar een practiserend pedoseksueel kan zo aan de slag als postbezorger (mits niet in kinderrijke wijk).
Waarom niet maandelijks een uitdraai per email.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Gewoon je TC om een uitdraai vragen...........
Doen we hier ook.quote:Op woensdag 6 maart 2013 18:51 schreef gelestipjes het volgende:
Bij ons krijgen de postbezorgers iedere week gewoon de harmony uitdraai per e-mail, wel zo handig.
Hier gebeurde dat ook elke week. Echter sinds elke week wordt verteld dat we in het groen draaien worden de uren vaker niet dan wel opgehangen.quote:
tsja, dan is ook niet lastig om in het groen te draaienquote:Op woensdag 6 maart 2013 20:13 schreef Bowler01 het volgende:
Klopt, zeker aangezien de uren die wel werden op gehangen werden vaak niet foutloos waren. In één week ontbraken er al een uur of zeven bij mij.
ja ik ben er niet erg blij mee,gaat weer tijd kosten,en glibberen in het ergste gevalquote:Op woensdag 6 maart 2013 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
met name volgende week dinsdag en woensdag lijken koude dagen te gaan worden
Ik weet inderdaad van een andere anonieme test die uiteindelijk niet zo anoniem was. Volgens mij was dat zo'n tevredenheidsonderzoek. Ik zou dus voorzichtig zijn met je antwoorden.quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:39 schreef gelestipjes het volgende:
Ik heb de persoonlijkheidstest ook ontvangen zie ik net. Ik heb toch altijd wel wat twijfels als erbij staat dat ze je resultaten niet zullen doorgeven aan postnl. Ik vraag me ook af of er serieus mensen zijn die bij vragen als "ik zou de belastingdienst nooit voorliegen" dan aanklikken "helemaal oneens". Het is immers niet bepaald een anonieme test.
Ik begrijp dat een kleine verkeersovertreding niet zal leiden tot een zwaarwegend strafblad. Dit was slechts een voorbeeld dat even snel in me opkwamquote:Op woensdag 6 maart 2013 14:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, die zogenaamd anonieme tevredenheidstest kan ik me ook nog wel herinneren, zo anoniem maar ondertussen moest je wel invullen waar je werkte, of je man of vrouw bent, je leeftijd en wat je hoogst genoten opleiding isquote:Op donderdag 7 maart 2013 09:19 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik weet inderdaad van een andere anonieme test die uiteindelijk niet zo anoniem was. Volgens mij was dat zo'n tevredenheidsonderzoek. Ik zou dus voorzichtig zijn met je antwoorden.
Wel jammer dat die hele vragenlijst dan waardeloos is als je geen eerlijke antwoorden kan geven.
wederom veel post per huis tot wel 15-20 stuks(op veel plekken)+Hah, "eigen woning"ellende,kampioen,oplichters van Bonaparte etc..quote:Op donderdag 7 maart 2013 16:00 schreef Herfstblad het volgende:
Hier was het vooral zwaar. Allerlei tijdschriften, reclameblaadjes, de Kampioen voor een deel.
hoezo oplichters?quote:Op donderdag 7 maart 2013 16:14 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
wederom veel post per huis tot wel 15-20 stuks(op veel plekken)+Hah, "eigen woning"ellende,kampioen,oplichters van Bonaparte etc..
quote:Op donderdag 7 maart 2013 16:11 schreef gelestipjes het volgende:
Niet drukker dan op andere donderdagen, heb op donderdag meestal 10 a 11 blauwe bakken per wijk, en vandaag dus ook.
dat is minimumloon aanpassen aan de standaard van het landquote:Op donderdag 7 maart 2013 20:43 schreef ophaling10 het volgende:
als we dit echt hier krijgen,gaan we nog minder verdienen bij de post(of toch wel geld meenemen om te mogen werken)
http://www.nujij.nl/econo(...)emmen.21946447.lynkx
Misschien het beste om naar het oude systeem te gaan,weg van alle europese onzin.quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is minimumloon aanpassen aan de standaard van het land
klopt en volgende week zaterdag eentje van C1000 naast het normale foldertjequote:Op donderdag 7 maart 2013 20:49 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Volgende week donderdag HAH van de Albert Heijn voor iedereen, lees ik net op mijnpostnl.nl. De Paaspecial, was dat er ook vorig jaar, is dat een zwaar blaadje?
Zijn die 11 blauwe bakken wel helemaal vol? Ik kan mij er niets bij voorstellen, hier op donderdag 5 blauwe bakken voor mijn wijken. en daar heb ik al een hele kluif aan!quote:Op donderdag 7 maart 2013 16:11 schreef gelestipjes het volgende:
Niet drukker dan op andere donderdagen, heb op donderdag meestal 10 a 11 blauwe bakken per wijk, en vandaag dus ook.
11 is nostalgie(vol) plus 4-6 rode per wijkquote:Op donderdag 7 maart 2013 20:56 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Zijn die 11 blauwe bakken wel helemaal vol? Ik kan mij er niets bij voorstellen, hier op donderdag 5 blauwe bakken voor mijn wijken. en daar heb ik al een hele kluif aan!
3 keer C1000 in één week dus? Dat is echt belachelijk!quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt en volgende week zaterdag eentje van C1000 naast het normale foldertje
die donderdag wordt alweer redelijk misbruikt(voor hah)zonder een cent extraquote:Op donderdag 7 maart 2013 21:10 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
3 keer C1000 in één week dus? Dat is echt belachelijk!
Het is maar goed dat dit forum bestaat want anders zou ik donderdag voor een onaangename verrassing hebben gestaan (voor zover dat nu al niet het geval is)
volgende week zaterdag hebben we bij ons dus vier folders, want naast 2x C1000 gaan ook de gewone bonusfolder van de AH en de Poiesz weer mee.quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:10 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
3 keer C1000 in één week dus? Dat is echt belachelijk!
Het is maar goed dat dit forum bestaat want anders zou ik donderdag voor een onaangename verrassing hebben gestaan (voor zover dat nu al niet het geval is)
https://mijnpostnl.mijnpostnl.nl/Images/630261_MZ155.pdfquote:Op donderdag 7 maart 2013 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
volgende week zaterdag hebben we bij ons dus vier folders, want naast 2x C1000 gaan ook de gewone bonusfolder van de AH en de Poiesz weer mee.
Dit is toch niks nieuws?quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:18 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
https://mijnpostnl.mijnpostnl.nl/Images/630261_MZ155.pdf
hier gaat het ook niet helemaal goed:
een wijk(vb)450 afgiftepunten en toch krijg je maar 5 min(totaal) denk dat als dat bekend wordt,
er een megaclaim(over jaren ingevoerd wordt)
Met het nieuwe systeem van Georoute, CVL en mijnpostnl.nl is het vrij makkelijk om het aantal afgiftepunten te zien. Je klikt op je depot, krijgt een kaartje van iedere wijk te zien plus de route per wijk en het aantal afgiftepunten per adres + plus totaal aantal afgiftepunten. Ik zit boven de 400 afgiftepunten. Op zich wel een handig systeem als je een keer een andere wijk moet lopen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:29 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Dit is toch niks nieuws?
Ik denk dat veel mensen ook niet weten hoeveel afgiftepunten hun wijk heeft. Over het algemeen is deze info namelijk moeilijk terug te vinden tenzij je de papiertjes op je HAH bundels bekijkt.
Sowieso is deze hele regeling met die afgiftepunten voor een wijk als die van mij niet echt geweldig. Het is namelijk een grote wijk met relatief weinig afgiftepunten door de grote tuinen.
Vergeet niet dat jij een van de weinigen, zo niet de enige hier bent die daadwerkelijk iets kan met mijnpostnl. Ik kan namelijk ook helemaal niks vinden over die HAH van volgende week.quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:36 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Met het nieuwe systeem van Georoute, CVL en mijnpostnl.nl is het vrij makkelijk om het aantal afgiftepunten te zien. Je klikt op je depot, krijgt een kaartje van iedere wijk te zien plus de route per wijk en het aantal afgiftepunten per adres + plus totaal aantal afgiftepunten. Ik zit boven de 400 afgiftepunten. Op zich wel een handig systeem als je een keer een andere wijk moet lopen.
Alleen de tijden die erbij horen, zijn volledig uit de lucht gegrepen. Sommige wijken loop je zo binnen de tijd weg, bij andere zit er makkelijk 1-1,5 uur overheen.
Klopt, dat komt omdat Ede een van de eerste gebieden was waar de nieuwe systemen/werkwijze ingevoerd werden.quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:42 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Vergeet niet dat jij een van de weinigen, zo niet de enige hier bent die daadwerkelijk iets kan met mijnpostnl. Ik kan namelijk ook helemaal niks vinden over die HAH van volgende week.
Het enige wat ik op dit moment kan op die site is mijn contract en loonstrookjes bekijken. That's it!
Ik snap toch niet waarom het zo lang duurt voordat dat systeem werkt zoals het hoort.
Ja hoor, het zijn van die wijken met heel veel kerkpost en post van christelijke organisaties etc. En boerenwijken hebben sowieso meestal veel meer post. We hebben bij ons team natuurlijk ook wel wijken met 5 bakken, maar dat zijn wel echt de kleinere wijken bij ons.quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:56 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Zijn die 11 blauwe bakken wel helemaal vol? Ik kan mij er niets bij voorstellen, hier op donderdag 5 blauwe bakken voor mijn wijken. en daar heb ik al een hele kluif aan!
Is ook raar. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat de werkwijze eindelijk uniform is in heel het land.quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:54 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Klopt, dat komt omdat Ede een van de eerste gebieden was waar de nieuwe systemen/werkwijze ingevoerd werden.
Het is echt raar om te lezen hoe verschillend PostNL te werk gaat in diverse gebieden. Vooral als ik lees dat sommigen hier hun eigen wijk sorteren en daarna wegbrengen. En ook nog contact hebben met andere collega's.
Hier staan elke morgen een paar zakken met post klaar in een garagebox, je haalt ze op, brengt het weg, en schrijft eventuele extra uren of meldingen op via mijnpostnl. Collega's zie je nauwelijks, je hebt geen idee wie je post voorbereidt heeft, de TC zie je bijna nooit, behalve om de paar maanden tijdens een werkoverleg.
er bestaan twee versies van de site. Eentje voor postbezorgers en eentje voor de rest.quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:42 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Vergeet niet dat jij een van de weinigen, zo niet de enige hier bent die daadwerkelijk iets kan met mijnpostnl. Ik kan namelijk ook helemaal niks vinden over die HAH van volgende week.
Het enige wat ik op dit moment kan op die site is mijn contract en loonstrookjes bekijken. That's it!
Ik snap toch niet waarom het zo lang duurt voordat dat systeem werkt zoals het hoort.
EDIT: Heb net zitten zoeken maar ik kan echt niets vinden in de trant van 'depot'. Je had het toch over mijnpostnl? Misschien ben ik weer scheel hoor
Zo ziet het er bij mij uit:quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:58 schreef GeintegreerdePool het volgende:
@Rafie
Ik heb boven een menu met Hoofdpagina (hier staan alle nieuwsitems in), Meldingen (meldingen over bundels, tijden, ongelukken kan ik hier doorgeven), Mijn Depot (hier de routes), Vraagbak, Extra beschikbaarheid, Verlofaanvragen, Verlofoverzicht
Edit: Aan de zijkant een menu met planning, aantal uren die week, salaris, documenten, oranje kaart.
Yep, naast Hoofdpagina zit een heel menu en links boven oranje kaart de hele planning.quote:Op donderdag 7 maart 2013 22:20 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Zo ziet het er bij mij uit:
Als ik het zo lees ontbreekt er behoorlijk wat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |