je moet het loonstrookje van december gebruikenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:57 schreef Dennehy het volgende:
Ik ben sinds begin vorig jaar PBZ bij PostNL. Nu vraag ik me af of ik ook nog een jaaropgaaf over 2012 kan verwachten binnenkort, voor de belasting. Weet iemand hoe dat zit?
Dat is het loonstrookje waarop staat Dec.2012 neem ik aan? Of die van Jan.2013?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je moet het loonstrookje van december gebruiken
Idd.quote:
Ben je net als ik alleen voorbereider?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:15 schreef peter2671 het volgende:
Eventjes terug had ik hier het volgende geopperd: van boven af worden de voorbereidingpost-uren bepaald.
Dat heb ik dus vandaag pas gehoord dat dit al 'eventjes' loopt.
Naar mijn mening erg onduidelijk want: ik krijg die tijd om een onduidelijke reden niet te zien en als je dus over die tijd heen zit, is het voor eigen tijd!(mits de TC ziet dat het druk is).
Wat gebeurt er dan met als je telkens onder die (onbekende!!??) tijd zit?
Als je er over zit, lijkt mij dat er naar je '4wekelijkse' tijd wordt gekeken om het 'recht te trekken' ?
Het is mij onduidelijk. De TC deed er ala 'komt wel goed' over.
Normaliter geef ik mijn tijd via email door, maar dit hoeft nu ook niet meer..'want dat komt wel goed'.
Inprincipe wel thuis bijhouden ivm de gedraaide uurtjes ter controle op het loonstrookje.
Is dit nu bezuinigen op kantoor(administratie)personeel, zodat een andere werknemer er weer een taak bij heeft!?
Hoe weet TC nu welke uren ik heb gedraaid(als die er niet is of niet oplet oid)!?
Blijkbaar ben ik 1 van de weinigen, zo niet de enige, onder de parttimers die zich daar om bekommerd(als sommigen dit al weten!). Meeste collega's hebben zoiets van: ja wordt toch wel nagekeken.
Waar kan ik aankloppen om duidelijkheid want dit vind ik helemaal niet zo prettig!
Als je binnen een tijd moet werken: prima, geen probleem mee. Zolang het haalbaar is.
Maar geef dan de tijd door zodat je er rekening mee kan houden(tandje hoger/lager).
Dit zit mij aardig hoog en alleen maar om de onduidelijkheid hierin
[..]
Idd.
Ik zat er ook op te wachten totdat ze 2weken terug aangaven het loonstrookje van DEC. 2012 thier voor te gebruiken...je moet het maar weten
een uitdraai daarvan jaquote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:28 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Harmony? Die hangt hier aan het prikbord.
Hoelang je hebt gewerkt(de uitdraai) hangt idd aan een bord(wist ik sinds vandaagquote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
er zou per team een map beschikbaar moeten zijn waarin de gewerkte uren staan. Anders zou dit per mail verstuurd moeten worden. Doet je TC dit niet dan moet je er om gaan vragen. je hebt er namelijk recht op dat je weet hoelang je gewerkt hebt.
Jaquote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:34 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ben je net als ik alleen voorbereider?
Onze tijden moeten we dus via mail doorgeven.quote:Bij ons ligt er een lijst op het kantoor van de TC en daar schrijven wij elke keer voor we naar huis gaan onze tijden op. Ik houd het thuis ook bij en kijk op de loonstrook of het klopt. Helaas zit er vaak een beetje verschil in. Meestal ten nadele van mij. Dan staat er bijv. 10,3 overuren en dan heb ik hier thuis 11 overuren staan.Ik heb er nog geen werk van gemaakt, want misschien reken ik het wel verkeerd uit, denk ik dan.
hoort er ook te zijn, maar klopt vaak nietquote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:01 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Hoelang je hebt gewerkt(de uitdraai) hangt idd aan een bord(wist ik sinds vandaag).
Maar hoelang je over een wijk mag doen, staat nergens
Ja en zoals je hier al kan lezen, doen sommigen dat niet.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:17 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Als ik een afwijking zie qua uren, geef ik het altijd even door aan de TC. Ik ga niet voor nop werken.
Daar zijn ze goed in bij PostNL, essentiėle zaken 'laten verdwijnen'...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:07 schreef peter2671 het volgende:
Ja dat is zo, maar eerst was het wat soepeler maar nu er van boven af met tijden worden gegooid is dit wat strenger.
Niet zozeer een probleem, maar maak die tijden dan ook zichtbaar(boven op de kast zoals voorheen bijvoorbeeld).
Die getallen achter de komma zijn procenten van een geheel uur vertelde een TC mij laatst. Dus in jouw geval is dat dan b.v. 30 procent van een uur (oftewel 20 minuten). Best typisch hč? Bij de salarisadministratie konden ze me dat een keer niet vertellen, maar een TC dus wel...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:03 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Ja
[..]
Onze tijden moeten we dus via mail doorgeven.
En dat bedoel ik...dat ten nadele van jezelf.. Ik zie dit helemaal niet goed gaan hierzo![]()
Eerste fout al ontdekt: stonddat ik afgelopen donderdag tot 11:30 heb gewerkt terwijl ik tot 12:00 heb gewerkt. Eerste blik en gelijk een correctie
Op je salaris strook misschien. Maar op de harmony uitdraai is het gewoon een tijd.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:29 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Die getallen achter de komma zijn procenten van een geheel uur vertelde een TC mij laatst. Dus in jouw geval is dat dan b.v. 30 procent van een uur (oftewel 20 minuten). Best typisch hč? Bij de salarisadministratie konden ze me dat een keer niet vertellen, maar een TC dus wel...
;)quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:26 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Daar zijn ze goed in bij PostNL, essentiėle zaken 'laten verdwijnen'...
Daar mag ik wel van uit gaan jaquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:40 schreef dud0r het volgende:
[..]
Op je salaris strook misschien. Maar op de harmony uitdraai is het gewoon een tijd.
Welke 'persoonlijkheidstest'?quote:Op woensdag 6 maart 2013 06:34 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh![]()
Iemand nog de via mail verkregen 'persoonlijkheidstest' gedaan?
Ik iig wel en er kwam niets nieuws uit wat ik al wist
Beste collega,quote:
Deze actie kan ik nog wel begrijpen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 09:45 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Pfff, echt waar, eerst het 100% NL magazine, nu de on-line tests weer. Ze kunnen het geld beter aan wat nuttigs besteden, zoals bv. een werkbroek voor postbezorgers of een betere fietsvergoeding.
Dat snap ik wel, maar worden bij jullie de sollicitatiegesprekken niet door een recruiter gedaan? Dat was bij mij het geval. Ik denk dat die persoon verantwoordelijk is om de juiste mensen eruit te pikken. De VOG zal wel verplicht blijven, je kan moeilijk door het postgeheim ex-criminelen de post laten bezorgen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 09:54 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Deze actie kan ik nog wel begrijpen.
Iedere nieuwe werknemer moet namelijk een verklaring omtrent gedrag overleggen. Bij de gemeente hier kost dat ding ¤30,05. Dat is iedere keer weggegooid geld als een PBZ er na 1,5 maand er weer vandoor gaat. Het laten invullen van een online vragenlijst daarentegen kost een fractie daarvan.
In dit geval moet je het grotere plaatje bekijken
het is bedoeld om een database te vullen, zodat ze in de toekomst nieuwe werknemers de test kunnen laten maken en dan een beeld over hen kunnen vormen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 09:45 schreef Rafierafie het volgende:
Ik dacht dat die test voor nieuwe werknemers allang ingevoerd zou worden? De vergoeding voor al die VOG'en wordt duidelijk te veel
Ik heb deze mail in ieder geval (nog) niet gekregen. Ik heb eerlijk gezegd ook niet zo'n zin in 192 vragen!
"Wat doe je als je met de post langs een sloot loopt?" of "Waarvoor gebruik jij de de kruipruimte onder je huis?"quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:01 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar worden bij jullie de sollicitatiegesprekken niet door een recruiter gedaan? Dat was bij mij het geval. Ik denk dat die persoon verantwoordelijk is om de juiste mensen eruit te pikken. De VOG zal wel verplicht blijven, je kan moeilijk door het postgeheim ex-criminelen de post laten bezorgen.
Maar goed, ik zal die vragenlijst wel een keer bekijken als ik hem krijg. Ben wel benieuwd welke vragen er staan: "Sla je bij slecht weer een dagje over?" of "Maak je graag dingen open die niet van jou zijn?"
Ik vraag me wel af wat dan uiteindelijk het profiel van een "goede werknemer" zal worden.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is bedoeld om een database te vullen, zodat ze in de toekomst nieuwe werknemers de test kunnen laten maken en dan een beeld over hen kunnen vormen.
ik heb het al een paar keer gemeld hier je moet zo geld meebrengen om te mogen werken(vrijwlligerswerk)quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:15 schreef peter2671 het volgende:
Eventjes terug had ik hier het volgende geopperd: van boven af worden de voorbereidingpost-uren bepaald.
Dat heb ik dus vandaag pas gehoord dat dit al 'eventjes' loopt.
Naar mijn mening erg onduidelijk want: ik krijg die tijd om een onduidelijke reden niet te zien en als je dus over die tijd heen zit, is het voor eigen tijd!(mits de TC ziet dat het druk is).
Wat gebeurt er dan met als je telkens onder die (onbekende!!??) tijd zit?
Als je er over zit, lijkt mij dat er naar je '4wekelijkse' tijd wordt gekeken om het 'recht te trekken' ?
Het is mij onduidelijk. De TC deed er ala 'komt wel goed' over.
Normaliter geef ik mijn tijd via email door, maar dit hoeft nu ook niet meer..'want dat komt wel goed'.
Inprincipe wel thuis bijhouden ivm de gedraaide uurtjes ter controle op het loonstrookje.
Is dit nu bezuinigen op kantoor(administratie)personeel, zodat een andere werknemer er weer een taak bij heeft!?
Hoe weet TC nu welke uren ik heb gedraaid(als die er niet is of niet oplet oid)!?
Blijkbaar ben ik 1 van de weinigen, zo niet de enige, onder de parttimers die zich daar om bekommerd(als sommigen dit al weten!). Meeste collega's hebben zoiets van: ja wordt toch wel nagekeken.
Waar kan ik aankloppen om duidelijkheid want dit vind ik helemaal niet zo prettig!
Als je binnen een tijd moet werken: prima, geen probleem mee. Zolang het haalbaar is.
Maar geef dan de tijd door zodat je er rekening mee kan houden(tandje hoger/lager).
Dit zit mij aardig hoog en alleen maar om de onduidelijkheid hierin
[..]
Idd.
Ik zat er ook op te wachten totdat ze 2weken terug aangaven het loonstrookje van DEC. 2012 thier voor te gebruiken...je moet het maar weten
dat Vog zegt ook niet altijd wat,ik ken iemand,de wel het een en ander uitgespookt heeft maar gerustquote:Op woensdag 6 maart 2013 10:01 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar worden bij jullie de sollicitatiegesprekken niet door een recruiter gedaan? Dat was bij mij het geval. Ik denk dat die persoon verantwoordelijk is om de juiste mensen eruit te pikken. De VOG zal wel verplicht blijven, je kan moeilijk door het postgeheim ex-criminelen de post laten bezorgen.
Maar goed, ik zal die vragenlijst wel een keer bekijken als ik hem krijg. Ben wel benieuwd welke vragen er staan: "Sla je bij slecht weer een dagje over?" of "Maak je graag dingen open die niet van jou zijn?"
Dat kan prima, omdat er gekeken wordt naar welke delicten er gepleegd zijn en waarvoor de VOG voor afgegeven moet worden. Als de delicten op een heel ander terrein zijn gepleegd dan de nieuwe werkomstandigheden zullen zijn dan krijg je een VOG gewoon.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:48 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat Vog zegt ook niet altijd wat,ik ken iemand,de wel het een en ander uitgespookt heeft maar gerust
deze verklaring kreeg.(wassen neus)
dat kan wel zo zijn,misschien ben ik er wat ouderwets in,als je eenmaal met justitie (voor welk delecit dan ook)in aanraking bent geweest,is het gewoon over(zo filter je alle narigheid er een beetje uit)quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat kan prima, omdat er gekeken wordt naar welke delicten er gepleegd zijn en waarvoor de VOG voor afgegeven moet worden. Als de delicten op een heel ander terrein zijn gepleegd dan de nieuwe werkomstandigheden zullen zijn dan krijg je een VOG gewoon.
Klein probleem: Als iemand dan in aanraking is geweest met justitie kan die persoon nooit meer aan een baan komen. Maar deze mensen moeten ook ergens wonen en eten kopen. Gevolg zou zijn dat iedereen die ooit iets heeft misdaan dan moet leven van een (delinquenten) uitkering. En wie moet er betalen voor een dergelijke uitkering? Exact... Jij en ik.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:58 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat kan wel zo zijn,misschien ben ik er wat ouderwets in,als je eenmaal met justitie (voor welk delecit dan ook)in aanraking bent geweest,is het gewoon over(zo filter je alle narigheid er een beetje uit)
Ja, daar kijken ze naar.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:34 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Dus de instantie die de VOG uitgeeft kijkt wat er relevant is voor de werkgever en dit komt dan in het VOG te staan?
Werkgever of andere instantie verzoekt een VOG, met dit verzoek ga je naar de gemeente die hem doorsturen naar justitie. Daar kijken ze dan of je iets hebt uitgehaald in het verleden wat problemen kan opleveren voor de instantie die het verzoek heeft ingediend.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:34 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Dus de instantie die de VOG uitgeeft kijkt wat er relevant is voor de werkgever en dit komt dan in het VOG te staan?
Een VOG is enkel om te kijken of je een strafblad hebt. Een bekeuring voor door rood rijden komt je heus niet op een strafblad te staan. Daarnaast kijken ze, zoals reeds gezegd, of het gaat om zaken die relevant zijn voor dit werk. Als je bent veroordeeld wegens diefstal is dat waarschijnlijk wel een probleem, maar een practiserend pedoseksueel kan zo aan de slag als postbezorger (mits niet in kinderrijke wijk).quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:23 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Klein probleem: Als iemand dan in aanraking is geweest met justitie kan die persoon nooit meer aan een baan komen. Maar deze mensen moeten ook ergens wonen en eten kopen. Gevolg zou zijn dat iedereen die ooit iets heeft misdaan dan moet leven van een (delinquenten) uitkering. En wie moet er betalen voor een dergelijke uitkering? Exact... Jij en ik.
Nee hoor, laat iedereen maar gewoon zoveel mogelijk werken.
Zoals Peterselieman al zei, wordt er bij een VOG aanvraag alleen gekeken naar zaken die relevant zijn voor de partij die de VOG ontvangt.
Het zou raar zijn als een baan als PBZ wordt aan je neus voorbij gaat omdat je een keer door rood licht bent gereden toch?
ik geef je een klein beetje gelijk maar het begaan van lichte verkeersovertredingen krijg je gewoon een Vog.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:23 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Klein probleem: Als iemand dan in aanraking is geweest met justitie kan die persoon nooit meer aan een baan komen. Maar deze mensen moeten ook ergens wonen en eten kopen. Gevolg zou zijn dat iedereen die ooit iets heeft misdaan dan moet leven van een (delinquenten) uitkering. En wie moet er betalen voor een dergelijke uitkering? Exact... Jij en ik.
Nee hoor, laat iedereen maar gewoon zoveel mogelijk werken.
Zoals Peterselieman al zei, wordt er bij een VOG aanvraag alleen gekeken naar zaken die relevant zijn voor de partij die de VOG ontvangt.
Het zou raar zijn als een baan als PBZ wordt aan je neus voorbij gaat omdat je een keer door rood licht bent gereden toch?
kinderopvangcentra en dergelijke zijn weer veel in het nieuws,aangaande de Vog verklaring(als je deze niet hebt,en er lopen mensen rond die dit betreffendan zijn de boetes vrij hoog) en terechtquote:Op woensdag 6 maart 2013 14:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Een VOG is enkel om te kijken of je een strafblad hebt. Een bekeuring voor door rood rijden komt je heus niet op een strafblad te staan. Daarnaast kijken ze, zoals reeds gezegd, of het gaat om zaken die relevant zijn voor dit werk. Als je bent veroordeeld wegens diefstal is dat waarschijnlijk wel een probleem, maar een practiserend pedoseksueel kan zo aan de slag als postbezorger (mits niet in kinderrijke wijk).
Gewoon je TC om een uitdraai vragen...........quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:02 schreef Atmosphere82 het volgende:
Maar wij als bestellers kunnen Harmony toch nooit inzien normaal gesproken? Of is dat op de site wel het geval (ik kijk zelden op de site moet ik zeggen)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |