Ik denk dat dat nog wel meevalt, de meeste nieuwe mensen die ze nu aannemen (of eigenlijk sinds de invoering van het piek- en dalsysteem) werken al alleen op didozaquote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:23 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
vroeger had je het merk libertel(nu voda)die hadden ook piek en dal(abonnementen)dit is uiteindelijk
niets geworden,zo vergaat het de post met de tijd ook.
als je (wat ze straks willen)alleen didoza hebt gaat er geen hond meer werken voor ze.(ik tenminste niet)
vergeet niet dat alle negatieve mediaaandacht en overige problematiek echt geen mensen zal aantrekken,de beoogde doelgroep die komt ook niet opdagen.(alleen mensen die gedwongen worden om te werken)quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:26 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog wel meevalt, de meeste nieuwe mensen die ze nu aannemen (of eigenlijk sinds de invoering van het piek- en dalsysteem) werken al alleen op didoza
dat is vast een zakelijke woonwijk?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:31 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Even mijn GPS gegevens erbij gepakt, die dag met 9 tassen was een donderdag, 29 november. Geen idee of toen ook HAH erbij zat. 2 keer terug fietsen naar het depot, in totaal 27 km gelopen/gefietst in 4 uur en 15 minuten. Plus 3 km naar het depot aan het begin van de dag en 3 km terug naar huis. Dat waren nog eens volumes
Edit: PS. Normale daldag is 9km en 1,5 uur
Ja, veel villa's, een grote seniorenflat, paar dure 2-onder-1 kap, aan het einde nog een paar bedrijven. Veel B.V's aan huis, veel Elseviers, veel Golf-magazines en Van Lanschotbankiersquote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:34 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat is vast een zakelijke woonwijk?
dat haal ik uit je looptijd een gewone volkswijk is 60% minder(hier maken ze ook bijna geen onderscheid in)qua uitvoeringstijd,zelf heb ik een identiek ietsquote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:40 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Ja, veel villa's, een grote seniorenflat, paar dure 2-onder-1 kap, aan het einde nog een paar bedrijven. Veel B.V's aan huis, veel Elseviers, veel Golf-magazines en Van LanschotbankiersDe wijk zelf is 1,5km lang plus 3 km van het depot vandaan, bergop, terwijl 2 depots dichterbij zijn.
Precies, pas na een paar maanden kwam ik via mijn TC erachter dat Georoute alleen kijkt naar het aantal afgiftepunten. Maar het belangrijkste is het volume per afgiftepunt! En dat zit helemaal niet in de tijdberekening van Georoute. Meer volume/poststukken per afgiftepunt = meer kans op fouten, grotere, lastige bundels en soms sta je gewoon stil als je 10 tijdschriften door de bus moet duwen, terwijl je volgens Georoute continu door moet lopen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:53 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat haal ik uit je looptijd een gewone volkswijk is 60% minder(hier maken ze ook bijna geen onderscheid in)qua uitvoeringstijd,zelf heb ik een identiek iets
Ik leef met je mee, ik heb het om de haverklap warm en erge buikpijn....daarbij is mijn suiker echt totaal ontregeld....nou ja ontregeld, vaker veel te laag, en daar heb ik dan nog heel de dag door last van...quote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:59 schreef superkimmi het volgende:
pfoe. ik ben blij dat ik heb afgezegd. wat een rotnacht!
Eerst tussen 11 en 3 ongeveer om t halfuur wakker uit dezelfde soort droom. Daarna niet kunnen slapen tot 6 uur.. om 6 uur eindelijk weer in slaap gevallen, waarna ik rond 8 uur zwetend en ijskoud, maar ook bloedheet wakker werd..
nja, het eruit zweten is meestal wel ee ngoed tekenmaar ben blij dat ik nu wel kan slapen wanneer ik er behoefte aan heb
Maar bij heel veel bedrijven is het momenteel niet echt plezierig werken, dat is echt niet alleen bij postnl. Bij ons zijn er wel wat collega's geweest die ander werk hadden gevonden, maar die kwamen niet veel later met hangende pootjes weer terug omdat hun nieuwe werkgever nog erger was.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:33 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
vergeet niet dat alle negatieve mediaaandacht en overige problematiek echt geen mensen zal aantrekken,de beoogde doelgroep die komt ook niet opdagen.(alleen mensen die gedwongen worden om te werken)
verder het aanbod van vergoeding en dergelijke is allerbelabberst(minder dan vakkenvuller)
ook qua betaling(van gewerkte tijd etc..) is het geen florissant bedrijf.
als ik alleen al kijk wat er aan verloop is sedert 2002(en wie er nog zijn)dat zegt al genoeg.
ik ben het geheel met je eens,daarom zal het systeem nooit wat worden,quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:03 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Precies, pas na een paar maanden kwam ik via mijn TC erachter dat Georoute alleen kijkt naar het aantal afgiftepunten. Maar het belangrijkste is het volume per afgiftepunt! En dat zit helemaal niet in de tijdberekening van Georoute. Meer volume/poststukken per afgiftepunt = meer kans op fouten, grotere, lastige bundels en soms sta je gewoon stil als je 10 tijdschriften door de bus moet duwen, terwijl je volgens Georoute continu door moet lopen.
Bijna iedereen van ons depot heeft soortgelijke wijken en zit dik over de tijd heen, terwijl wijken van andere depots met bv. alleen flats, die ook nog naast elkaar staan, soms in 50-75% van de toegewezen tijd te doen zijn.
Georoute is volgens mij gemaakt door een stel computernerds die nooit van hun leven een brief bezorgd hebben.
zo n ding is verzegeld helaas,ik schroef ze gewoon losquote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:08 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik leef met je mee, ik heb het om de haverklap warm en erge buikpijn....daarbij is mijn suiker echt totaal ontregeld....nou ja ontregeld, vaker veel te laag, en daar heb ik dan nog heel de dag door last van...
En vannacht eindelijk het irritante gepiep in huis gevonden(daar sliep ik al weken slecht van)
Het is de gasmeter.....de gasbeheerder vanmorgen gebeld....doen ze niets aan....nee fijn als de gaskachel aanstaat, dan piept dat rot ding
Nu snel weer terug naar mijn bed.....want ik word weer behoorlijk misselijk
dat is ook van de redenen dat er een toename van zzper's ,etc.. is gekomen,let wel voor jezelfquote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:11 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar bij heel veel bedrijven is het momenteel niet echt plezierig werken, dat is echt niet alleen bij postnl. Bij ons zijn er wel wat collega's geweest die ander werk hadden gevonden, maar die kwamen niet veel later met hangende pootjes weer terug omdat hun nieuwe werkgever nog erger was.
En de laatste tijd zijn er juist alleen maar weer meer aanmeldingen gekomen van nieuwe mensen hier. Twee jaar terug of zo kon je er eigenlijk wel zeker van zijn dat je je proeftijd doorkwam, want ze hadden toch mensen nodig, nu zijn er al aardig wat mensen geweest (zowel voorbereiders als bezorgers) die na hun proeftijd niet meer terug hoefden te komen. Want ja, genoeg aanmeldingen, dus ze hebben zo een ander
jij ook beterschap! volgens mij is het echt weer zo'n heersend virus.. want ik ken je symptomen.. oke. op de suiker na dan, maar toen mijn partner het had (dikke week terug) ging het ook gepaard met lage suikers (ook last van zn suiker)quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:08 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik leef met je mee, ik heb het om de haverklap warm en erge buikpijn....daarbij is mijn suiker echt totaal ontregeld....nou ja ontregeld, vaker veel te laag, en daar heb ik dan nog heel de dag door last van...
En vannacht eindelijk het irritante gepiep in huis gevonden(daar sliep ik al weken slecht van)
Het is de gasmeter.....de gasbeheerder vanmorgen gebeld....doen ze niets aan....nee fijn als de gaskachel aanstaat, dan piept dat rot ding
Nu snel weer terug naar mijn bed.....want ik word weer behoorlijk misselijk
Ja en ik word schijnbaar nog weleens een onuitstaanbaar kreng als ik vaak te laag zit....quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:22 schreef superkimmi het volgende:
[..]
jij ook beterschap! volgens mij is het echt weer zo'n heersend virus.. want ik ken je symptomen.. oke. op de suiker na dan, maar toen mijn partner het had (dikke week terug) ging het ook gepaard met lage suikers (ook last van zn suiker)
Dit klopt helaas wel. Of ik nu 7 euro of zelfs 5 euro krijg door de niet betaalde meer-uren, ipv. die 8,90 euro, het is altijd meer dan 0 euro per uur. Niet iedereen kan/wil in de bijstand en zal ieder werk aanpakken, anderen moeten juist vanuit de bijstand via PostNL op zoek naar een full-time baan (die er toch bijna niet zijn). Genoeg instroom dus.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:11 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar bij heel veel bedrijven is het momenteel niet echt plezierig werken, dat is echt niet alleen bij postnl. Bij ons zijn er wel wat collega's geweest die ander werk hadden gevonden, maar die kwamen niet veel later met hangende pootjes weer terug omdat hun nieuwe werkgever nog erger was.
En de laatste tijd zijn er juist alleen maar weer meer aanmeldingen gekomen van nieuwe mensen hier. Twee jaar terug of zo kon je er eigenlijk wel zeker van zijn dat je je proeftijd doorkwam, want ze hadden toch mensen nodig, nu zijn er al aardig wat mensen geweest (zowel voorbereiders als bezorgers) die na hun proeftijd niet meer terug hoefden te komen. Want ja, genoeg aanmeldingen, dus ze hebben zo een ander
Mijn partner wordt juist altijd lastig als hij (veel) te hoog zit.. bij heel laag wakker worden gaat hij hallucineren (zo dacht hij al eens dat hij mn handen moest vasthouden omdat ze er anders afvallen)..quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:24 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ja en ik word schijnbaar nog weleens een onuitstaanbaar kreng als ik vaak te laag zit....
Maar nu ook weer laag....dus ik ga maar eens lekker aan de gewone cola(gatver de gatver baaaah)
Nou hij blijft nu wel mooi een keer hangen die suiker trouwens....rond de 5,5 al een week of 3.....niet slecht zeg ik je.....tot ik moet postbezorgen :|
ze kennen je hier toch niet ?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:24 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Dit klopt helaas wel. Of ik nu 7 euro of zelfs 5 euro krijg door de niet betaalde meer-uren, ipv. die 8,90 euro, het is altijd meer dan 0 euro per uur. Niet iedereen kan/wil in de bijstand en zal ieder werk aanpakken, anderen moeten juist vanuit de bijstand via PostNL op zoek naar een full-time baan (die er toch bijna niet zijn). Genoeg instroom dus.
Over 2 maanden loopt mijn jaarcontract af, dus ik schrijf niets meer op en hou mijn mond totdat ik weet dat ik weer een jaar verder kan. Dit is helaas de keiharde realiteit.
Ik hoop van nietquote:
Dat is toch van de zotte? Dat JIJ moet aantonen met GPS dat je niet te langzaam loopt. Als zij zeggen dat de tijd niet klopt moeten ze gewoon een keer meelopen met je op een DRUKKE dag. Las laatst dat de zogenaamde mensen van het hoofdkantoor inderdaad een paar keer per jaar meelopen om zo de praktijk in het echt te zien. Maar je raad het al; dat was dus in de ZOMER wanneer het superrustig is. Ja dan kom ik ook wel aan mijn tijd en vind ik het niet erg als ik een keer moet teruglopen etc.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:39 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Ik hoop van niet, al is dat door mijn username vrij makkelijk af te leiden, zoveel zijn er niet in Ede.
Ik bedoel dat ik geen meer-uren meer opschrijf via mijnpostnl.nl, omdat ze afgekeurd worden, ik moet dan weer de GPS gegevens tonen aan de TC, die vertelt weer dat ik blijkbaar te langzaam loop etc. Voorlopig werk ik dus op piekdagen ongeveer 1 uur per dag gratis
dat is ook de discussie die steeds/overal gevoerd wordt,zij bepalen alles,er wordt niet naar collega's geluisterd(zie div fora en fb groepen)al kom je met de koningin aanzetten,zij hebben het laatste woord.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:54 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat is toch van de zotte? Dat JIJ moet aantonen met GPS dat je niet te langzaam loopt. Als zij zeggen dat de tijd niet klopt moeten ze gewoon een keer meelopen met je op een DRUKKE dag. Las laatst dat de zogenaamde mensen van het hoofdkantoor inderdaad een paar keer per jaar meelopen om zo de praktijk in het echt te zien. Maar je raad het al; dat was dus in de ZOMER wanneer het superrustig is. Ja dan kom ik ook wel aan mijn tijd en vind ik het niet erg als ik een keer moet teruglopen etc.In de herfst/winter zie je ze nooit nee.
dextro vind ik nog erger dan cola, dus meestal pak ik dan cola...quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:27 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Mijn partner wordt juist altijd lastig als hij (veel) te hoog zit.. bij heel laag wakker worden gaat hij hallucineren (zo dacht hij al eens dat hij mn handen moest vasthouden omdat ze er anders afvallen)..
hij gebruikt trowens voornamelijk dextro om zn suiker op te krikken
Hier hebben ze met sommige wijken ook meegelopen, natuurlijk alleen op daldagen in de zomer, als iedereen de tijd haalt. Met mijn wijk liep helaas niemand mee.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:54 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat is toch van de zotte? Dat JIJ moet aantonen met GPS dat je niet te langzaam loopt. Als zij zeggen dat de tijd niet klopt moeten ze gewoon een keer meelopen met je op een DRUKKE dag. Las laatst dat de zogenaamde mensen van het hoofdkantoor inderdaad een paar keer per jaar meelopen om zo de praktijk in het echt te zien. Maar je raad het al; dat was dus in de ZOMER wanneer het superrustig is. Ja dan kom ik ook wel aan mijn tijd en vind ik het niet erg als ik een keer moet teruglopen etc.In de herfst/winter zie je ze nooit nee.
Niks van gezien hier. Alleen de HAH van Albert Heijn. Wat ik ook wel "grappig" vond is dat 2 volledige straten een rouwkaartje heeft gekregen van wat lijkt dezelfde afzenderquote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:07 schreef Zelva het volgende:
-Makro
-Nuon Magazine praktisch huis aan huis
-Villa d'Arte
-Bergen andere tijdschriften
Was lekker druk vandaag... 7 tassen post, dat heb ik in tijden niet meer gezien.
Me too! (vaak te laag bloedsuiker/hypoglykemie)quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:27 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Mijn partner wordt juist altijd lastig als hij (veel) te hoog zit.. bij heel laag wakker worden gaat hij hallucineren (zo dacht hij al eens dat hij mn handen moest vasthouden omdat ze er anders afvallen)..
hij gebruikt trowens voornamelijk dextro om zn suiker op te krikken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |