wederom weer feestelijke reactie's eronderquote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:25 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Ook graaiers bij PostNL:
Ex-baas PostNL graait eigen principes kapot http://www.geenstijl.nl/m(...)aait_t.html#comments
Je kan ook de hele bups in een verzamelenvelop doen, natuurlijk. Of alleen een retoursticker op de bovenste, en dan insealen in zo'n plastic zak die ze ook voor beschadigde post gebruiken.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:21 schreef Zelva het volgende:
Vandaag weer een stapel post van Liander voor een in aanbouw zijnd flatgebouw. Die sturen ze elke week weer opnieuw.
Sticker plak, kruisje bij 'foutief adres', postcode, nummer, volgende envelop. Ad infinitum.
Zucht.
Lekker efficiënt werken dus... Bureaucratisch dat het Autobedrijf dat per se moet bezorgen op het depot voordat je (misschien wel je eigen gesorteerde) wijk mag bezorgen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:29 schreef gelestipjes het volgende:
Volgens de verwachtingen zoals die nu zijn blijven we hier dit jaar nog open. Wel werd er gezegd dat de maandagbestellingen zeer waarschijnlijk per 1 juli weggaan. En hoewel er op dat prikbordnieuws stond dat postbezorger de baan van de toekomst is lijkt dat in werkelijkheid ook wat tegen te vallen, want tegelijkertijd werd er gezegd dat het aantal uren daar ook flink zouden inkrimpen, bovendien wordt er meer flexibiliteit verwacht van mensen qua werktijden.
Ook van de voltijdmedewerkers wordt meer flexibiliteit verwacht, in de nieuwe situatie zullen ze waarschijnlijk eerst moeten voorbereiden van een uurtje of 6 tot 10, en vervolgens kunnen ze hun bestelling pas na 12 uur ophalen ergens van een depot om te bezorgen, dus gebroken diensten
Het is natuurlijk in de nieuwe situatie niet gezegd dat je een wijk moet wegbrengen die wordt voorbereidt in je eigen team. Zeker als ze straks wat kantoren gaan samenvoegen kan ik me zo voorstellen dat dat lastig gaat worden.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:24 schreef Troeta het volgende:
Dan jou je je eigen wijk toch ff apart of pak je je fiets/auto vast in?
bij ons gebeurt het al regelmatig dat een postbode of deeltijdwerker een wijk weg moet brengen die door een ander team voorbereid wordt. Maar ook binnen het eigen team gebeurt het regelmatig dat je een wijk voor een collega voorbereidt, terwijl een andere collega de jouwe doet.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:46 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Het is natuurlijk in de nieuwe situatie niet gezegd dat je een wijk moet wegbrengen die wordt voorbereidt in je eigen team. Zeker als ze straks wat kantoren gaan samenvoegen kan ik me zo voorstellen dat dat lastig gaat worden.
bij ons tussen juli 2013 en eind 2014/begin 2015quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:17 schreef KatrienDuck het volgende:
Het nieuws dat ik gekregen heb is dat Assen ook geen CVL wordt. Wanneer onze vestiging gaat verhuizen is ook nog niet bekend. We horen dat 3 maanden voordat het gebeuren gaat.
Ja, bij ons uiteraard ook, maar nu lukt het nog wel om dan even aan de postverdeler van zo'n ander team door te geven dat ze jouw wijk apart moeten houden, en vaak zorgt de teamcoach er al voor dat bepaalde wijken apart worden gehouden,maar hoe groter de vestiging, hoe lastiger dat gaat worden lijkt me.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij ons gebeurt het al regelmatig dat een postbode of deeltijdwerker een wijk weg moet brengen die door een ander team voorbereid wordt. Maar ook binnen het eigen team gebeurt het regelmatig dat je een wijk voor een collega voorbereidt, terwijl een andere collega de jouwe doet.
Heeft gewoon te maken met hoe de kasten ingedeeld zijn en wie waar gaat zitten werken
Het wordt dan misschien geen cvl, maar er zullen nog wel aardig wat vestigingen bij in gaan komen daar. Er werden wel wat plaatsen genoemd die er onder andere bij in zouden komen, maar helaas ben ik dat alweer vergetenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:17 schreef KatrienDuck het volgende:
Het nieuws dat ik gekregen heb is dat Assen ook geen CVL wordt. Wanneer onze vestiging gaat verhuizen is ook nog niet bekend. We horen dat 3 maanden voordat het gebeuren gaat.
ik heb zo'n gele kaart hier liggen omdat ik geen flauw idee heb wat het isquote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:58 schreef dud0r het volgende:
Foutje in de HSM?
Ontbrekende gele kaart ergens?
Voor degene die niet voorbereiden, de gele kaarten zijn de afscheiding tussen de gedeeltes gesorteerde machine post.
Daar zit een hoop rek in!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:57 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
bij ons tussen juli 2013 en eind 2014/begin 2015
Nee, mag niet.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Of, als je postbezorger bent, bundel er van maken met briefje met uitleg erbij, zodat ze op de vestiging er een sealbag van kunnen maken.
meer flexibiliteit is meer lappen,je kan niet iets verwachten als je geen stuiver betaaldquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:29 schreef gelestipjes het volgende:
Volgens de verwachtingen zoals die nu zijn blijven we hier dit jaar nog open. Wel werd er gezegd dat de maandagbestellingen zeer waarschijnlijk per 1 juli weggaan. En hoewel er op dat prikbordnieuws stond dat postbezorger de baan van de toekomst is lijkt dat in werkelijkheid ook wat tegen te vallen, want tegelijkertijd werd er gezegd dat het aantal uren daar ook flink zouden inkrimpen, bovendien wordt er meer flexibiliteit verwacht van mensen qua werktijden.
Ook van de voltijdmedewerkers wordt meer flexibiliteit verwacht, in de nieuwe situatie zullen ze waarschijnlijk eerst moeten voorbereiden van een uurtje of 6 tot 10, en vervolgens kunnen ze hun bestelling pas na 12 uur ophalen ergens van een depot om te bezorgen, dus gebroken diensten
ja die komen er regelmatig tussen,weer eens niet goed opgelt door derdenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb zo'n gele kaart hier liggen omdat ik geen flauw idee heb wat het is
Bij een vbl wordt er straks uitgegaan van locaties met 450-600 wijken.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Het wordt dan misschien geen cvl, maar er zullen nog wel aardig wat vestigingen bij in gaan komen daar. Er werden wel wat plaatsen genoemd die er onder andere bij in zouden komen, maar helaas ben ik dat alweer vergeten
+1quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:00 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, bij ons uiteraard ook, maar nu lukt het nog wel om dan even aan de postverdeler van zo'n ander team door te geven dat ze jouw wijk apart moeten houden, en vaak zorgt de teamcoach er al voor dat bepaalde wijken apart worden gehouden,maar hoe groter de vestiging, hoe lastiger dat gaat worden lijkt me.
Zoiets gaat bij mij naar de TC toe.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je kan ook de hele bups in een verzamelenvelop doen, natuurlijk. Of alleen een retoursticker op de bovenste, en dan insealen in zo'n plastic zak die ze ook voor beschadigde post gebruiken.
Van wie niet? Zeker bij hele stapels foute post (bijv Prorail) kunnen ze moeilijk verwachten dat je tientallen stickers gaat invullen, alleen omdat ze op het depot geen verzamelenveloppen of sealbags hebben. Gewoon in de bak met de ingevulde bezorgrapportjes mikken met een briefje erbij, doen ze hier ook.quote:
Ik heb ook wel gezien dat zo'n stapel enveloppen met een plakbandje aan elkaar werd geplakt en dan met een sticker op de bovenste flop retour werd gestuurd. Het is inderdaad belachelijk als je tientallen brieven aan hetzelfde bedrijf stuk voor stuk moet gaan stickeren.quote:Op woensdag 27 februari 2013 08:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Van wie niet? Zeker bij hele stapels foute post (bijv Prorail) kunnen ze moeilijk verwachten dat je tientallen stickers gaat invullen, alleen omdat ze op het depot geen verzamelenveloppen of sealbags hebben. Gewoon in de bak met de ingevulde bezorgrapportjes mikken met een briefje erbij, doen ze hier ook.
Dan heeft de voorbereider zitten slapen!quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:32 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja die komen er regelmatig tussen,weer eens niet goed opgelt door derden
we gaan straks naar de "baan "van de toekomst,waar je zelf geld mee moet brengen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:11 schreef Rafierafie het volgende:
We kregen gisteren weer leuk te horen dat er op de donderdag weer gekort gaat worden. In sommige wijken staan de tijden nu namelijk ruimer dan dat de computer aangeeft.
Ik vrees dus voor mijn eigen wijk
Geo route wordt hier niet ingevoerd maar het systeem daarvan mag nu wel de looptijden gaan bepalen.
wehehehe.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:35 schreef dud0r het volgende:
Daarom moet je ook alle gele kaarten van te voren uit je bak trekken, dan heb je dat probleem niet :p
Wij deden dat nog wel eens bij collega's. Kaart of 4-5 eruit halen en dan ze horen vloeken op de HSM. Altijd leuk
Nu mag dat natuurlijk niet meer o:)
Inderdaad. Als ik aan het einde van het voorbereiden een vakje overhoud, weet ik dat ik een gele kaart heb gemist of dat de machine een heeft overgeslagen. Kleine moeite om dan het even te herstellen..quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:16 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Dan heeft de voorbereider zitten slapen!
Is mij ook wel eens overkomen. Tas weer leeg, alles weer in de vakjes, het vakje dat erop aansluit controleren, gele kaart + bijbehorende post eruit peuteren, zetten en alles weer in de tas. Toch gauw 5 tot 10 min. verder.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:38 schreef Riddler86 het volgende:
[..]
Inderdaad. Als ik aan het einde van het voorbereiden een vakje overhoud, weet ik dat ik een gele kaart heb gemist of dat de machine een heeft overgeslagen. Kleine moeite om dan het even te herstellen..
Kan ook ja.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:09 schreef Peterselieman het volgende:
gewoon het boekje aanhouden. kun je imo weinig missen
regelmatig kan een straat efficiënter gelopen worden dan uit de machine komt of in het boekje staat. Dat weet je alleen als de betreffende wijk wel eens looptquote:Op woensdag 27 februari 2013 11:32 schreef peter2671 het volgende:
Als dan ook alles volgens het boekje zou gaan
Zonder track & trace kunnen ze hoogstwaarschijnlijk niet veel voor je doen helaas.quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:46 schreef EilandjeOnline het volgende:
Ik heb afgelopen donderdag een brievenbusdoos op de bus gedaan, deze is nooit bij de bestemming aangekomen, heeft een onderzoek starten dan nog zin ? er zat geen track&trace code bij.
ik heb het donderdag op de bus gedaan en de persoon had de verzending afgelopen vrijdag of uiterlijk zaterdag al in huis moeten hebben.quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:54 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Zonder track & trace kunnen ze hoogstwaarschijnlijk niet veel voor je doen helaas.
Ik zou nog even afwachten. Zonder T&T valt er niks te traceren.
Vervelend zeg, beterschap!quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:57 schreef gridjuh het volgende:
Bah nou ben ik ook ziekHad gehoopt dat het volgende week pas zou doorzetten want dan heb ik een weekje vrij....maar dit is echt niets voor mij.....koud warm koud warm, hoofdpijn buikpijn en eigenlijk alles doet wel zeer, geen eetlust(dit is niet goed voor mijn suikerziekte) dus toch maar eten, dan weer misselijk......blegh
Was ook sarcastisch bedoeldquote:Op woensdag 27 februari 2013 12:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
regelmatig kan een straat efficiënter gelopen worden dan uit de machine komt of in het boekje staat. Dat weet je alleen als de betreffende wijk wel eens loopt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |