Heb het trouwens nog even nagekeken, en over pauzetijden staat volgens mij niks in de CAO. Het enige wat ik heb is een tabelletje wat ik ooit uit een vakbondsblaadje heb geknipt.quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:40 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Interessant. Misschien toch nog eens de discussie aanzwengelen, want niemand is hier gelukkig mee.
[..]
LOL! Ik zie het voor me!
Dat is nog het minste, voordat de maandag er af kan zal eerst de postwet aangepast moeten worden. En ik geloof niet dat dit momenteel erg hoog op het prioriteitenlijstje van ons kabinet staat.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:11 schreef dud0r het volgende:
Alleen dat er nog niks zeker over is.
De Cao zal toch echt aangepast moeten worden als de maandag weg valt en ze er aan willen verdienen.
Dus geen minstens 26 zaterdagen werken maar 40 ofzo. En de zaterdag toeslag moet gekort of afgeschaft worden.
Gebeurt dat niet zal het ze meer kosten dan opleveren.
Dat zal niet eens hoeven. Rouwkaarten zullen gewoon op maandag bezorgt blijven worden.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is nog het minste, voordat de maandag er af kan zal eerst de postwet aangepast moeten worden. En ik geloof niet dat dit momenteel erg hoog op het prioriteitenlijstje van ons kabinet staat.
Dat allemaal en de gemeentelijke belastingen, UPC rotzooi, nog een lading veronica's en het plaatselijke zakenkrantje (formaat a la intermediair vroeger). Het was in ieder geval genoeg om het elastiek van mijn nieuwe schoudertas te laten springen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hier trouwens ook een behoorlijk drukke dag, 200%. Oa Golf Magazine (in de dure wijken zowat hah), Villa d'Arte en een blaadje van Nuon.
Heel veel reclame die erin staat. Meer dan artikelen denk ik.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:34 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Dat allemaal en de gemeentelijke belastingen, UPC rotzooi, nog een lading veronica's en het plaatselijke zakenkrantje (formaat a la intermediair vroeger). Het was in ieder geval genoeg om het elastiek van mijn nieuwe schoudertas te laten springen.
Ik snap toch niet hoeveel pagina's je kunt volschrijven over golfclubs
Als de maandag er daadwerkelijk uit gegooid wordt en de rouwkaarten e.d. mee moeten met de pakketdienst, vraag ik mij af wat de kosten per rouwkaart dan gaan worden. Op zich scheelt het dat er niet voor aangebeld hoeft te worden maar dan nog.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:29 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat zal niet eens hoeven. Rouwkaarten zullen gewoon op maandag bezorgt blijven worden.
Je blijft dus 6 dagen houden dat de post verspreid wordt.
Verder zou ik even na moeten kijken wat er verder nog in staat maar zo even snel uit m'n hoofd is dat het enige.
ja de pauzes zijn wel veranderd tov vroeger,het is gewoon werken tot je erbij neervalt,soort van veredelde slavernijquote:Op donderdag 28 februari 2013 20:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is een regel die volgens mij verkeerd wordt geïnterpreteerd. Je hebt recht op 10 min. koffiepauze als je dienst langer is dan 3.10, maar dat zegt niets over hoe laat die pauze is. Het is dus niet zo dat je pas na het verstrijken van 3.10 uur koffie mag gaan drinken.
Bij ons heeft de vroege ploeg (begint om 06.30), de eerste koffiepauze om 8 uur, en dus niet om 9.40 uur.
Ik werk regelmatig meer dan 7.40 uur, en dan heb je recht op een tweede koffiepauze van 10 minuten. Maar als ik werk van zeg 6.30 tot 14.30, (waarbij ik rond 11.30 de straat op ga), dan neem ik toch beide koffiepauzes binnen. Meestal 1x om 8 uur, en nog 1x om 10 uur.
Als ik zou wachten tot de 7.40 daadwerkelijk verstreken is, is mijn 2e pauze om 14.10, en dan loop ik op straat. Moet ik dan met een thermosfles langs de stoeprand gaan zitten?
Dat niet alleen, er zijn afspraken over overkomstduur. In principe moet alle post die in het weekend op de bus is gedaan (nou vooruit, laat het 95% zijn) op maandag bezorgd worden. Als je alleen de rouwkaarten en de trombosepost meeneemt is haal je die overkomstduur niet en staat meteen de Opta op de stoep.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:29 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat zal niet eens hoeven. Rouwkaarten zullen gewoon op maandag bezorgt blijven worden.
Je blijft dus 6 dagen houden dat de post verspreid wordt.
Verder zou ik even na moeten kijken wat er verder nog in staat maar zo even snel uit m'n hoofd is dat het enige.
daarom zal die 6 daagse nooit veranderd wordenquote:Op donderdag 28 februari 2013 22:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat niet alleen, er zijn afspraken over overkomstduur. In principe moet alle post die in het weekend op de bus is gedaan (nou vooruit, laat het 95% zijn) op maandag bezorgd worden. Als je alleen de rouwkaarten en de trombosepost meeneemt is haal je die overkomstduur niet en staat meteen de Opta op de stoep.
Totdat de postwet veranderd wordt.quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:08 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
daarom zal die 6 daagse nooit veranderd worden
Ik had juist meer nuon bijna alle amsterdammers hebben nuonquote:Op donderdag 28 februari 2013 18:37 schreef Herfstblad het volgende:
Golf en Villa d'arte had ik ook veel ja. Nuon viel mee.
Vandaag natuurlijkquote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:11 schreef superkimmi het volgende:
even een vraagje: Ik voel me sinds gisteravond met de minuut zieker worden en mij kennende is dat morgenochtend dan niet ineens over.. Wat hebben ze dan liever? DAt ik vandaag afbel, terwijl het misschien morgen beter kan gaan? Of dat ik morgenochtend bel?
Ben nog nooit ziek geweest als ik post moest doen haha
Ik meld me af bij m'n managerquote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:20 schreef superkimmi het volgende:
ik zie online overigens ook dat je je moet afmelden bij t servicecentrum ipv je teamcoach, doen jullie dat? xD
Hier wordt de TC gebeld, dat heeft hij ook het liefst dat je dat doet. En als het even kan de dag van tevoren. Ik zou het nog een paar uur aanzien en als het niet beter wordt, vanmiddag bellen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:20 schreef superkimmi het volgende:
ik zie online overigens ook dat je je moet afmelden bij t servicecentrum ipv je teamcoach, doen jullie dat? xD
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |