abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123398676
Genieten weer zeg, zo'n topic met al die Telegraaf-niveau simpele reacties O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2013 08:30:30 ]
pi_123398681
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:37 schreef Omentuva het volgende:
Welke belastingverhogingen dan? Diezelfde die volgens mij ook al in het regeerakkoord/aangepaste regeerakkoord (want zorgpremie eruit) stonden? (Uit mijn hoofd, 2e+3e schijf voor werkenden gelijk op 42 %, verlenging 3e schijf naar 62k grens ipv 56k*) Dat is niets nieuws onder de zon, hooguit kortzichtig dat men dat is vergeten. Ben wel benieuwd wat het totaalpakket zou moeten zijn. Mits bovenstaande veranderingen kloppen zet ik in op geen verlenging 3e schijf en snellere afbouw HRA, samen met nullijnen in alles publiek of semi-publiek.

*Laatste is technisch belastingverlaging, bedragen zijn ongeveer.
Nullijnen in de publieke sector is er al sinds 2009. Lees je eens in zou ik zeggen :)
  woensdag 27 februari 2013 @ 08:33:18 #103
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_123398695
Alle experts riepen vorig jaar al dat Nederland zich kapot bezuinigd dus met deze nieuwe ronde gaan we vrolijk verder.

Vang het gewoon op middels de staatsschuld, die is nog steeds een heel stuk lager dan dat het was midden/eind jaren 90 en toen was er ook niemand die er wakker van lag. De NL staatsschuld is ook één van de laagste in de EU, spreek die reserve aan, de rente die Nederland moet betalen staat nu toch gigantisch laag, beleggers zien ons graag.

De landen om ons heen hebben een matige groei na uitgaven door hun regering, alleen Nederland gaat van recessie naar recessieo mdat we te bang zijn om schulden te maken en die heel eng vinden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_123398714
gewoon even bukken...

Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_123398729
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:33 schreef Dagonet het volgende:
Alle experts riepen vorig jaar al dat Nederland zich kapot bezuinigd dus met deze nieuwe ronde gaan we vrolijk verder.

Vang het gewoon op middels de staatsschuld, die is nog steeds een heel stuk lager dan dat het was midden/eind jaren 90 en toen was er ook niemand die er wakker van lag. De NL staatsschuld is ook één van de laagste in de EU, spreek die reserve aan, de rente die Nederland moet betalen staat nu toch gigantisch laag, beleggers zien ons graag.

De landen om ons heen hebben een matige groei na uitgaven door hun regering, alleen Nederland gaat van recessie naar recessieo mdat we te bang zijn om schulden te maken en die heel eng vinden.
pardon ?

http://www.destaatsschuldmeter.nl/
  woensdag 27 februari 2013 @ 08:38:27 #106
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_123398747
quote:
Die meet je niet in euro's, die meet je in % van het BNP. De staatsschuld is niet zo hoog, voordat we de crisis ingingen stond de schuld zelfs lager dan ooit tevoren en deze is slechts rap gegroeid dankzij ABN-Amro en andere bankreddingen.

http://www.mejudice.nl/ar(...)oeiende-staatsschuld
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_123398758
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Die meet je niet in euro's, die meet je in % van het BNP. De staatsschuld is niet zo hoog, voordat we de crisis ingingen stond de schuld zelfs lager dan ooit tevoren en deze is slechts rap gegroeid dankzij ABN-Amro en andere bankreddingen.

http://www.mejudice.nl/ar(...)oeiende-staatsschuld
Universiteit van Amsterdam...ik weet genoeg
pi_123398783
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:39 schreef cempexo het volgende:

[..]

Jij wil natuurlijk alleen echte Deense bronnen!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 27 februari 2013 @ 08:41:56 #109
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_123398784
quote:

[..]

Kan je even aangeven wat er niet klopt aan "de Nederlandse staatsschuld is één van de laagste in de EU", "de rente die Nederland betaalt is heel laag", "De Nederlandse staatsschuld is nog steeds op een laag niveau als je het vergelijkt met voorgaande jaren"?
  woensdag 27 februari 2013 @ 08:45:58 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_123398835
Dijsselbloem denkt dat zijn inkomsten optimaal zijn als de belastingen maar zo hoog mogelijk zijn. Dat is niet waar. Er is een optimaal punt aan inkomsten bij een bepaald belastingniveau, daarboven nemen de inkomsten gewoon af, omdat de economie er te veel onder lijdt en mensen andere keuzes gaan maken.

Neem bijvoorbeeld de BTW op nieuwbouwwoningen. Die is nu 21%, want huizen onverkoopbaar maakt. Mensen krijgen het niet meer gefinancieerd. Wordt die belasting naar 6% gebracht, komt de markt weer op gang, kan er meer gebouwd worden, kunnen gemeenten hun grond kwijt en zitten er geen tienduizenden bouwvakkers in de bijstand of ww. Dan zijn je inkomsten gewoon hoger.

Als ik een restaurant heb en ik reken 400 euro voor een couvert, dan maak ik ook niet meer winst, simpel omdat niemand meer bij mij komkt eten.
The End Times are wild
pi_123398863
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:45 schreef LXIV het volgende:
Dijsselbloem denkt dat zijn inkomsten optimaal zijn als de belastingen maar zo hoog mogelijk zijn. Dat is niet waar. Er is een optimaal punt aan inkomsten bij een bepaald belastingniveau, daarboven nemen de inkomsten gewoon af, omdat de economie er te veel onder lijdt en mensen andere keuzes gaan maken.

Neem bijvoorbeeld de BTW op nieuwbouwwoningen. Die is nu 21%, want huizen onverkoopbaar maakt. Mensen krijgen het niet meer gefinancieerd. Wordt die belasting naar 6% gebracht, komt de markt weer op gang, kan er meer gebouwd worden, kunnen gemeenten hun grond kwijt en zitten er geen tienduizenden bouwvakkers in de bijstand of ww. Dan zijn je inkomsten gewoon hoger.

Als ik een restaurant heb en ik reken 400 euro voor een couvert, dan maak ik ook niet meer winst, simpel omdat niemand meer bij mij komkt eten.
Dat zie je nu sowieso met de BTW verhoging, meende ergens gelezen te hebben dat de opbrengsten tegenvielen. Precies bovenstaande dus. Mensen houden de hand op de knip.

Waarom niet de economie stimuleren door belastingverlaging? Volgens mij is dat een betere kans op meer inkomsten voor de overheid.
pi_123398869
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:10 schreef Janneke141 het volgende:
In Jip-en-janneketaal komt het er op neer dat de overheid meer geld uitgeeft dan er binnenkomt, dat is best een helder probleem lijkt me. Dat kun je op twee manieren oplossen, meer geld ontvangen of minder geld uitgeven. Het lijkt me duidelijk waar de politiek voor kiest.
Het is ook niet zo simpel. Kijk, onze vrienden van de SP en PVV staan aan de zijlijn te roepen dat de economie nu kapotgemaakt wordt door bezuinigingen, maar dat is wel even te kort door de bocht. We hebben een welvaartsdreun opgelopen. Dat was in 2007/2008 nog een tik, maar door het beleid wat met name de SP nog steeds voorstaat (vooruitschuiven van de problemen en vooral maar geld in de economie pompen via de overheid) is het een welvaartsdreun geworden.

Dus moet iedereen een stap terug zetten. Daar ontkomen we niet aan. Pas als iedereen een stap terug gemaakt heeft komen we op een punt dat we weer vooruit kunnen kijken en zal de economie weer op gang komen.

Probleem is wel dat de overheid momenteel met veel halfslachtige maatregelen komt en ook veel ontijdige maatregelen (denk aan de aanpassing van de HRA, die zowel ondoordacht als ontijdig is).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_123398885
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:48 schreef Bulletdodger het volgende:

Waarom niet de economie stimuleren door belastingverlaging?
Nog meer op de pof gaan leven is nooit de oplossing als je probleem is dat je te lang boven je stand geleefd hebt.
pi_123398923
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nog meer op de pof gaan leven is nooit de oplossing als je probleem is dat je te lang boven je stand geleefd hebt.
Waar hoor je mij iets zeggen over "op de pof gaan leven" :?
  woensdag 27 februari 2013 @ 08:54:56 #115
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_123398952
Legalisatie van drugs levert 16 miljard per jaar op.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_123398974
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:41 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Kan je even aangeven wat er niet klopt aan "de Nederlandse staatsschuld is één van de laagste in de EU", "de rente die Nederland betaalt is heel laag", "De Nederlandse staatsschuld is nog steeds op een laag niveau als je het vergelijkt met voorgaande jaren"?
Succes met je zienswijze. En wat heeft de werkende burger met een vergelijking met voorgaande jaren als hij steeds zijn portemonnee mag trekken. Het maakt hem pdf niet uit waar het geld heengaat, hij is het kwijt voor de rest van zijn leven

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_staatsschuld
pi_123398994
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:45 schreef LXIV het volgende:

De burger gaat steeds meer de grens over om in te kopen. Zoiets is een vorm van vluchtgedrag.
pi_123399005
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:41 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jij wil natuurlijk alleen echte Deense bronnen!
Ik kan je niet helpen. Ik mag van de Fok Moderatoren niets meer publiceren wat te maken heeft met Denemarken.
  † In Memoriam † woensdag 27 februari 2013 @ 09:05:03 #119
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_123399127
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:10 schreef Janneke141 het volgende:
In Jip-en-janneketaal komt het er op neer dat de overheid meer geld uitgeeft dan er binnenkomt, dat is best een helder probleem lijkt me. Dat kun je op twee manieren oplossen, meer geld ontvangen of minder geld uitgeven. Het lijkt me duidelijk waar de politiek voor kiest.
Eindelijk iemand die het snapt.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:09:54 #120
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123399232
De overheid moet bezuinigen dus verzwaren ze de lasten. Newspeak, echt newspeak
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:11:14 #121
45206 Pietverdriet
pi_123399259
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:58 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik kan je niet helpen. Ik mag van de Fok Moderatoren niets meer publiceren wat te maken heeft met Denemarken.
serieus? :D
pi_123399304
quote:

[..]

Als dit serieus is... _O- hoe geniaal!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_123399327
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:52 schreef Bulletdodger het volgende:

Waar hoor je mij iets zeggen over "op de pof gaan leven" :?
We hebben een begrotingstekort en jij wil belastingen gaan verlagen.
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:15:08 #124
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_123399357
Ambtenarenstelsel op de schop, dan hoef je niet meer te bezuinigen.

In Nederland 16 op de zoveel 1000 burgers en in Zwitserland 4 op de zoveel 1000 burgers.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_123399362
quote:

Terecht natuurlijk.
pi_123399392
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:15 schreef Killaht het volgende:
Ambtenarenstelsel op de schop, dan hoef je niet meer te bezuinigen.

In Nederland 16 op de zoveel 1000 burgers en in Zwitserland 4 op de zoveel 1000 burgers.
Het is natuurlijk niet zo simpel. En levert ook zeker niet meteen een hoop geld op. Sterker nog, zo'n omslag kost zeker in het begin veel geld.
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:18:26 #127
45206 Pietverdriet
pi_123399439
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet zo simpel. En levert ook zeker niet meteen een hoop geld op. Sterker nog, zo'n omslag kost zeker in het begin veel geld.
Geen reden het niet te doen, hadden we 20 jaar geleden moeten doen, hadden we nu een soort Luxemburg geweest
pi_123399470
Laten we eens beginnen met echte maatregelen waarbij de overheid gewoon ECHT 20 procent gaat bezuinigen, en niet 20 procent EXTRA bij de burgers weghaalt, daarnaast geen euro meer naar ontwikkelingssamenwerking, kunstsubsidies of andere gekheid, gewoon naar basis stelsel waarbij alleen kerntaken worden uitgevoerd.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_123399514
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:18 schreef Pietverdriet het volgende:

Geen reden het niet te doen
Dat hoor je mij niet zeggen, alleen ben je wel even bezig met zo'n herstructurering uit te denken en correct te implementeren. Kortom: ik klaag een beetje over het simplisme van het argument dat we 4x zoveel ambtenaren hebben tov Zwitserland en dus simpelweg daar op te bezuinigen valt (wat niet eens waar zou hoeven te zijn, maar dat is toevalligerwijs wel het geval).
pi_123399517
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

We hebben een begrotingstekort en jij wil belastingen gaan verlagen.
Belastingverlagen = economie stimuleren = mensen geven meer geld uit.

wat er nu gebeurd:

Belastingverhoging = mensen geven minder geld uit = economie in een dip
pi_123399534
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:05 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die het snapt.
nee. Wat veel mensen lijken te vergeten is dat de overheid ook een deel van de economie vormt en net zoals consumenten en producenten kan lenen om te investeren of kan sparen. De huidige situatie laat zien dat nu op dit monent bedrijven en consumenten keihard hun tegoeden oppotten. De overheid doet er dab goed aaan juist te investeren. De rente staat historisch laag en het huidige tekort van vier procent echt niet rampzalig.

Investeren dus!
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:21:53 #132
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_123399540
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:56 schreef cempexo het volgende:

[..]

Succes met je zienswijze. En wat heeft de werkende burger met een vergelijking met voorgaande jaren als hij steeds zijn portemonnee mag trekken. Het maakt hem pdf niet uit waar het geld heengaat, hij is het kwijt voor de rest van zijn leven

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_staatsschuld
Als je de staatsschuld op laat lopen kan je als overheid weer investeren zonder direct de burger leeg te hoeven trekken.

Nederland betaalt amper rente, nu is het juist het moment.
Verkoop daarbij ook weer een zooi van dat genationaliseerde spul in plaats van te kwartetten met banken en je hebt weer ademruimte.

Oh, en als overheid natuurlijk stoppen met budgetoverschrijdingen klakkeloos goedkeuren. Hoeveel miljarden daar per jaar wel niet naar toegaan.
pi_123399554
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:21 schreef DS4 het volgende:
Kortom: ik klaag een beetje over het simplisme van het argument dat we 4x zoveel ambtenaren hebben tov Zwitserland en dus simpelweg daar op te bezuinigen valt (wat niet eens waar zou hoeven te zijn, maar dat is toevalligerwijs wel het geval).
Het is ook heerlijk simplistisch gesteld ja, echt borrelpraat op een verjaardag.
  † In Memoriam † woensdag 27 februari 2013 @ 09:23:43 #134
341203 3-voud
pi_123399576
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:21 schreef skrn het volgende:

[..]

nee. Wat veel mensen lijken te vergeten is dat de overheid ook een deel van de economie vormt en net zoals consumenten en producenten kan lenen om te investeren of kan sparen. De huidige situatie laat zien dat nu op dit monent bedrijven en consumenten keihard hun tegoeden oppotten. De overheid doet er dab goed aaan juist te investeren. De rente staat historisch laag en het huidige tekort van vier procent echt niet rampzalig.

Investeren dus!
Onze overheid is gewoon veel te groot en veel te duur voor ons kleine landje.
pi_123399579
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:21 schreef Bulletdodger het volgende:

wat er nu gebeurd:

Het probleem is niet dat mensen het geld niet hebben, maar dat mensen het vertrouwen niet hebben. Vertrouwen kweek je niet door belastingen te verlagen in de hoop dat het allemaal wel goed komt. Vertrouwen kweek je door het nemen van doordachte maatregelen. En dan is er nog een extra probleem... Tegenwoordig kijkt de consument echt niet alleen naar Nederland, dus de ontwikkelingen in de wereld zijn ook van belang. Nou, die vooruitzichten zijn ook niet zo best.
pi_123399641
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:21 schreef skrn het volgende:

Investeren dus!
Investeren is op zich prima, maar dan graag niet lukraak. Investeren doe je dus op basis van een te verwachten rendement.

Mag ik van jou eens vernemen waar jij in zou investeren? Noem eens drie concrete projecten met een beetje een prognose van kosten en opbrengsten.
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:29:26 #137
45206 Pietverdriet
pi_123399689
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het probleem is niet dat mensen het geld niet hebben, maar dat mensen het vertrouwen niet hebben. Vertrouwen kweek je niet door belastingen te verlagen in de hoop dat het allemaal wel goed komt. Vertrouwen kweek je door het nemen van doordachte maatregelen. En dan is er nog een extra probleem... Tegenwoordig kijkt de consument echt niet alleen naar Nederland, dus de ontwikkelingen in de wereld zijn ook van belang. Nou, die vooruitzichten zijn ook niet zo best.
Vertrouwen kweek je zeker niet door als overheid in een tax&spend spiraal te gaan zitten.
pi_123399797
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, zo zie je maar weer, geef paupers een uniform, een bandje om hun arm of een hun naam in blauw en ze gedragen zich er ook gelijk naar.
Ik neem mijn postings mee naar mijn wekelijks bezoek aan mijn psychiater...
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:34:48 #139
262 Re
Kiss & Swallow
pi_123399811
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, zo zie je maar weer, geef paupers een uniform, een bandje om hun arm of een hun naam in blauw en ze gedragen zich er ook gelijk naar.
ah gossie toch, piet...

ik ben alleen bang dat als dit kabinet straks gaat vallen omdat de verschillen toch te groot worden dat we straks Henk Krol aan het stuur hebben en ipv miljarden te bezuinigen we dat direct in de strotten van de babyboomers proppen... dan zijn we nog verder van huis
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_123399852
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:09 schreef Pietverdriet het volgende:
De overheid moet bezuinigen dus verzwaren ze de lasten. Newspeak, echt newspeak
_O_
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_123399904
quote:

[..]

Nee, jij neemt genoegen met hoe weinig je weet. Dat is wat anders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:39:22 #142
45206 Pietverdriet
pi_123399934
quote:
3s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:34 schreef Re het volgende:

[..]

ah gossie toch, piet...

Ik bedoel maar
pi_123399942
quote:

[..]

wat er nu gebeurd:

Keynes belde, hij wil ze theorie terug.
Vraag het anders even aan Japan, wat zij van je theorie vinden.
pi_123399964
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 00:40 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

'De dure rechtse JSF's' staan niet in verhouding tot alle onnodige uitgaven van links.
Reken je de bankensubsidie vermomd als HRA ook even mee? En alle door de overheid gecreeerde bureaucratien ten bate van 'marktwerking'?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_123399972
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, jij neemt genoegen met hoe weinig je weet. Dat is wat anders.
Het is verrassend voor je als ik mijn CV hier online zet !!
pi_123400016
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:40 schreef cempexo het volgende:

[..]

Het is verrassend voor je als ik mijn CV hier online zet !!
Doe eens!
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:44:25 #147
45206 Pietverdriet
pi_123400072
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Keynes belde, hij wil ze theorie terug.
Vraag het anders even aan Japan, wat zij van je theorie vinden.
Naar japan verwijzen geeft, als je niet beter weet, een vertroebeld beeld.
De japanse staatsschuld is 200% van bnp, dat klopt, maar eigenlijk volledig in handen van de pensioenfondsen van japan. Dus als je het vergelijken wilt met de eurozone moet je de pensioenverplichtingen van eurolanden (omslagpensioenen) optellen bij de staatsschuld. De eurozone komt dan op bijna het dubbele van Japan.
pi_123400087
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:58 schreef sonnyspek het volgende:
Zou het kabinet over vallen of niet?

Allemaal door die kut SNS. :r Ik geloof stiekem wel dat veel politici het in Den haag goed voor hebben met Nederland maar dat ze niet kunnen opboksen tegen Brussel.
Dat geloof heb ik dus niet. Als het puntje bij het paaltje komt, denken ze alleen aan zichzelf en komt het landsbelang helemaal achteraan. Brussel is alleen maar een zeer welkome zondebok.
pi_123400108
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:29 schreef Pietverdriet het volgende:

Vertrouwen kweek je zeker niet door als overheid in een tax&spend spiraal te gaan zitten.
Dat zeg ik dan ook niet.
pi_123400129
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:45 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dat geloof heb ik dus niet. Als het puntje bij het paaltje komt, denken ze alleen aan zichzelf en komt het landsbelang helemaal achteraan. Brussel is alleen maar een zeer welkome zondebok.
Stem dan SP, zij geven een gedeelte van hun salaris terug aan de partij, dat zou jou kunnen overtuigen dat ze zich inzetten voor hun principes in plaats van enkel voor eigen gewin
pi_123400158
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Naar japan verwijzen geeft, als je niet beter weet, een vertroebeld beeld.
De japanse staatsschuld is 200% van bnp, dat klopt, maar eigenlijk volledig in handen van de pensioenfondsen van japan. Dus als je het vergelijken wilt met de eurozone moet je de pensioenverplichtingen van eurolanden (omslagpensioenen) optellen bij de staatsschuld. De eurozone komt dan op bijna het dubbele van Japan.
Het ging er meer om dat het verlagen van belastingen niet altijd zorgt voor een economische boost.
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:48:00 #152
45206 Pietverdriet
pi_123400167
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:46 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Stem dan SP, zij geven een gedeelte van hun salaris terug aan de partij, dat zou jou kunnen overtuigen dat ze zich inzetten voor hun principes in plaats van enkel voor eigen gewin
SP als regering en we geven allemaal een deel van ons salaris aan de Partij, die altijd gelijk heeft...
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:49:48 #153
45206 Pietverdriet
pi_123400206
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het ging er meer om dat het verlagen van belastingen niet altijd zorgt voor een economische boost.
Niet als je economie grotendeels export is, en je binnenlandse consumptie al hoog is. Probleem in NL is wel degelijk de binnenlandse consumptie.
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:49:50 #154
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_123400208
Er wordt steeds meer belasting geheven en er wordt steeds minder uitgekeerd , op een gegeven moment hoef je dan toch uberhaupt geen belasting meer te heffen?

Sodemieter op met nog meer lastenverzwaring. Als ik er dan toch niks voor terugkrijg dan wil ik er ook niks voor betalen :r
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_123400268
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:59 schreef sp3c het volgende:
kan niet iemand me een keer uitleggen waarom er zoveel moet worden bezuinigd?

het is nogal een gebed zonder einde zo, iedere prinsjesdag moet er meer bezuinigd worden maar het lijkt geen enkel resultaat op te leveren

what's the use?
Omdat de staatschuld, omdat SNS (lees: de zoveelste bankster) gered, omdat Brussel (lees: daar ligt de volgende carriere van Rutte/Samson en co).....omdat omdat omdat, maar eigenlijk maakt het geen ene reet uit en worden we via de politiek in een wurggreep gehouden door "de financiële markten", de rating agencies, de beleggers en dus door een relatief kleine elite.

Nederland is een land van individuen geworden, waar maar heel weinig of eigenlijk geen saamhorigheid en solidariteit meer heerst. Dat blijkt keer op keer. Voor hen die die saamhorigheid en solidariteit nog wel hebben/kennen (zoals ikzelf) is het een zwaar gelach. Allerlei zaken - die soms letterlijk met bloed bevochten zijn - worden in rap tempo uitgehold of vernietigd. Deze bezuinigingen zijn maar één strategie daarin en zullen dus hoe dan ook worden doorgezet. Gewoon, omdat de elite dat zo wil en omdat de midden/lagere klassen te kortzichtig, te verdeeld en te onverschillig zijn (ik heb er nu geen last van en mijn tijd zal het wel duren) om hier iets aan te (willen) doen.

Er wordt hier op Fok maar al te vaak en graag geroepen dat nederland een van de meest genivelleerde landen ter wereld is, maar wat men daarbij vergeet, is dat het zich in rap tempo tot een 2-klassen maatschappij aan het ontwikkelen is. Een kleine, puissant rijke elite en een hele grote arme onderklasse. Leve de vooruitgang! Terug naar het feodale tijdperk.
pi_123400277
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:49 schreef Metro2005 het volgende:
Er wordt steeds meer belasting geheven en er wordt steeds minder uitgekeerd , op een gegeven moment hoef je dan toch uberhaupt geen belasting meer te heffen?

Sodemieter op met nog meer lastenverzwaring. Als ik er dan toch niks voor terugkrijg dan wil ik er ook niks voor betalen :r
De enige die nog lacht is: den Nederlandschen ambtenaer...
pi_123400368
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het zal niet beter worden de komende jaren. Met de vergrijzing en steeds minder mensen die werken. Er komt minder geld binnen en dan willen ze degenen die het geld binnen brengen nog zwaarder belasten.
Dit kan niet. Denk dat het nu echt tijd wordt om afscheid te nemen van de verzorgingsstaat.
Sorry hoor, maar het ligt écht niet aan die verzorgingsstaat. Het probleem zit 'm in meer in een SNS-bank die gered moest worden. DAT is namelijk de directe oorzaak voor deze nieuwe "bezuinigingsronde". Maar als je het dan over banksters en rovers hebt, dan ben je jaloers volgens sommigen hier.
pi_123400451
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:08 schreef cempexo het volgende:
Stalin lacht...
Stalin is dood.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_123400456
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
Er kan volgens mij flink bezuinigd worden op het aantal ambtenaren en (onnodige) bestuurslagen in dit land
Zolang dit blijft bestaan, blijven de problemen aanhouden. Het heeft geen enkele zin om verder te bezuinigen. Alles gaat kapot. Ik kom nu al nauwelijks rond en ik heb geen idee hoe ik dit in 2014 moet gaan doen, als ik het zo lees.
pi_123400465
Dan moet het kabinet voortaan ook haar mond houden als "de consumentenbestedingen achterblijven". Je kan geen geld uitgeven wat je niet hebt, simpel.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_123400477
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:52 schreef cempexo het volgende:

[..]

Die betaalt inderdaad geen belasting en loopt niet het risico zijn baan te verliezen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 27 februari 2013 @ 10:01:37 #162
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_123400504
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:55 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar het ligt écht niet aan die verzorgingsstaat. Het probleem zit 'm in meer in een SNS-bank die gered moest worden. DAT is namelijk de directe oorzaak voor deze nieuwe "bezuinigingsronde". Maar als je het dan over banksters en rovers hebt, dan ben je jaloers volgens sommigen hier.
Dat komt doordat je met zulke termen aantoont dat je niet weet bij wie de schuld ligt.

Namelijk bij een overheid die ingrijpt in een puur kapitalistische sector. Hadden ze die banken dood laten gaan en simpelweg garant moeten staan voor 50 of 100.000 euro spaargeld van de belastingbetaler dan hadden we nu een heel andere (waarsch. betere) situatie gehad. Maar banksector mensen doen datgene wat ze mogen doen. Namelijk graaien in de bedrijfskas en roekeloos investeren. Waarom zou dat niet mogen? Het is hun bedrijf, en het is jouw en mijn keuze ons geld aan hun te geven.

Het is echter de keuze van de overheid zich met die onzin te bemoeien.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 27 februari 2013 @ 10:01:42 #163
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_123400510
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Investeren is op zich prima, maar dan graag niet lukraak. Investeren doe je dus op basis van een te verwachten rendement.

Mag ik van jou eens vernemen waar jij in zou investeren? Noem eens drie concrete projecten met een beetje een prognose van kosten en opbrengsten.
Precies. Dat de overheid moet stimuleren is duidelijk. Alleen gaan die centen dan vaak naar projecten die gedoemd zijn te mislukken of worden er voornamelijk particuliere partijen veel beter van. Geld voor infrastructuur moet niet grotendeels in de winstmarge van de aannemers en megabouwers verdwijnen, geld voor ontwikkelingssamenwerking niet in de zakken van de 'hulpverleners', of naar allerlei 3rd party adviesbureautjes eigendom van ex-ambtenaren met vriendjes in de politiek. En dan zwijg ik nog maar over een straaljager die 10x zoveel gaat kosten als oorspronkelijk begroot :')

Net als al dat geld wat naar Brussel gaat en vervolgens wordt uitgestrooid over landen in Zuid- en Oost-Europa, voor landbouwsubsidies aan de bio-industrie of visserij 8)7
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_123400513
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:59 schreef Disorder het volgende:

[..]

Zolang dit blijft bestaan, blijven de problemen aanhouden. Het heeft geen enkele zin om verder te bezuinigen. Alles gaat kapot. Ik kom nu al nauwelijks rond en ik heb geen idee hoe ik dit in 2014 moet gaan doen, als ik het zo lees.
Meer geld binnenharken.
  woensdag 27 februari 2013 @ 10:02:32 #165
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_123400526
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Meer geld binnenharken.
Hosselen!
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_123400542
quote:

[..]

Dit is volgens mij volstrekt nieuwe en onbekende informatie.
Zeker ook omdat het bedrag waar we voor moeten bezuinigen vele malen hoger ligt dan men kwijt was voor de SNS. En alsof de SNS laten vallen een optie was
  woensdag 27 februari 2013 @ 10:03:53 #167
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_123400561
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dit is volgens mij volstrekt nieuwe en onbekende informatie.
Zeker ook omdat het bedrag waar we voor moeten bezuinigen vele malen hoger ligt dan men kwijt was voor de SNS. En alsof de SNS laten vallen een optie was
Banken laten vallen is altijd al een optie geweest. De beste optie, overigens.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  † In Memoriam † woensdag 27 februari 2013 @ 10:04:07 #168
341203 3-voud
pi_123400570
Gewoon met z'n allen geen belasting meer betalen. Eens kijken wat ze dan doen. Ons allemaal oppakken en in de cel gooien op kosten van de belastingbetaler.
pi_123400598
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat komt doordat je met zulke termen aantoont dat je niet weet bij wie de schuld ligt.

Namelijk bij een overheid die ingrijpt in een puur kapitalistische sector. Hadden ze die banken dood laten gaan en simpelweg garant moeten staan voor 50 of 100.000 euro spaargeld van de belastingbetaler dan hadden we nu een heel andere (waarsch. betere) situatie gehad. Maar banksector mensen doen datgene wat ze mogen doen. Namelijk graaien in de bedrijfskas en roekeloos investeren. Waarom zou dat niet mogen? Het is hun bedrijf, en het is jouw en mijn keuze ons geld aan hun te geven.

Het is echter de keuze van de overheid zich met die onzin te bemoeien.
Ah als de SNS bank omgevallen was, hadden wij nu een heel andere (waarschijnlijke) betere situatie.

Serieus?
pi_123400615
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:03 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En dan huilen dat het ABP zoveel van zijn vermogen vergokt
  woensdag 27 februari 2013 @ 10:06:54 #171
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_123400655
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ah als de SNS bank omgevallen was, hadden wij nu een heel andere (waarschijnlijke) betere situatie.

Serieus?
Alle banken die sinds 2008 opgekocht zijn hadden moeten vallen. Dat had even pijn gedaan maar na een paar jaar hadden we een gezondere markt gehad. Zeker als alle EU landen hetzelfde zouden doen.

Daarnaast zijn er diepe hervormingen nodig mbt de verantwoordelijkheden die we aan het bankwezen hebben overgedragen voor de gezondheid van ons monetaire systeem
pi_123400671
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:03 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als je niks van de huidige economische situatie en de complexiteit snapt en niet begrijpt in hoeverre financiele instanties van elkaar afhankelijk zijn wel ja.
pi_123400704
quote:

[..]

wat er nu gebeurd:

Jaren '30 VS crisis werd ook bezworen door investeringen in werkgelegenheid. Later profiteerde de hele wereld daarvan.
Lastenverzwaring is niet het antwoord. Dat denkt deze regering wel en die heeft de kans gekregen van het deel van het volk dat nog te dom is om te poepen. Stem dan op een niet traditionele partij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 27 februari 2013 @ 10:08:36 #174
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_123400710
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je niks van de huidige economische situatie en de complexiteit snapt en niet begrijpt in hoeverre financiele instanties van elkaar afhankelijk zijn wel ja.
Creative destruction. :W
Banken willen gokhuizen zijn. Dat mag maar dan ben je on your own. Het is aan de volgende generatie om zich beter te gedragen als ze weten wat goed voor ze is.
pi_123400735
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:08 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Creative destruction. :W
Banken willen gokhuizen zijn. Dat mag maar dan ben je on your own. Het is aan de volgende generatie om zich beter te gedragen als ze weten wat goed voor ze is.
Jij denkt dat als een bank omvalt dit geen gevolgen heeft voor andere instanties. Je hebt het mis.
  woensdag 27 februari 2013 @ 10:10:18 #177
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_123400756
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij denkt dat als een bank omvalt dit geen gevolgen heeft voor andere instanties. Je hebt het mis.
Dat denk ik helemaal niet. Maar als je krampachtig woorden in mijn mond gaat leggen om de discussie te winnen moet je dat vooral doen. Je komt vrij treurig en gefrustreerd over. _O-
pi_123400803
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat denk ik helemaal niet. Maar als je krampachtig woorden in mijn mond gaat leggen om de discussie te winnen moet je dat vooral doen. Je komt vrij treurig en gefrustreerd over. _O-
Dus je pleit voor een economische meltdown van ongekende grootte met alle gevolgen van dien door het laten omvallen van banken om...ja, om wat precies? De volgende generatie te laten zien dat ze het beter voor elkaar moeten krijgen? Nogal flinterdun betoog wat je hier afsteekt.
pi_123400829
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

SP als regering en we geven allemaal een deel van ons salaris aan de Partij, die altijd gelijk heeft...
Niemand heeft altijd gelijk, maar hun bewijzen in elk geval achter het programma te staan en niet voor eigen gewin te gaan

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2013 10:13:03 ]
  woensdag 27 februari 2013 @ 10:13:14 #180
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_123400855
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is met alles zo, maar als je daar op de lange termijn miljarden op kunt besparen, is het naar mijn inziens zeker de moeite waard.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_123400888
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:12 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Niemand heeft altijd gelijk, maar hun bewijzen in elk geval achter het programma te staan en niet voor eigen gewin te gaan
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article20343102.ece

http://sptransparant.blog(...)de-en-verduistering/

Inderdaad, SP-ers gaan nooit voor eigen gewin.
  woensdag 27 februari 2013 @ 10:15:43 #182
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_123400927
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus je pleit voor een economische meltdown van ongekende grootte met alle gevolgen van dien door het laten omvallen van banken om...ja, om wat precies? De volgende generatie te laten zien dat ze het beter voor elkaar moeten krijgen? Nogal flinterdun betoog wat je hier afsteekt.
Dat mag je flinterdun vinden. Op dit moment hebben we een financiële markt die denkt dat ze overal mee weg kunnen komen. Mede doordat wij ze de verantwoordelijkheid hebben gegeven onze monetaire gezondheid te onderhouden maar vooral omdat ze weten dat als het mis gaat de verantwoordelijkheid ligt bij het volk. Privatiseren van winsten en het nationaliseren van verliezen.

Een volgende generatie financiële bedrijven zal wel 2 keer nadenken voordat ze zich daar op berusten.
Als je als bakker een slecht product maakt en blijft maken dan ga je failliet. Als je als bank een slecht product maakt staan ze in de rij om je op te kopen en de belastingbetaler op te laten draaien voor jouw rotzooi.
pi_123400929
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jaren '30 VS crisis werd ook bezworen door investeringen in werkgelegenheid. Later profiteerde de hele wereld daarvan.
Lastenverzwaring is niet het antwoord. Dat denkt deze regering wel en die heeft de kans gekregen van het deel van het volk dat nog te dom is om te poepen. Stem dan op een niet traditionele partij.
Dat viel achteraf wel tegen, WO2 heeft de economie destijds meer gestimuleerd maar dat was ook niet echt duurzaam.
  † In Memoriam † woensdag 27 februari 2013 @ 10:19:50 #184
341203 3-voud
pi_123401043
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:15 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat viel achteraf wel tegen, WO2 heeft de economie destijds meer gestimuleerd maar dat was ook niet echt duurzaam.
Altijd zo. Oorlog zet mensen in beweging, hoe cru ook.
Een voortvarende economie maakt mensen lui. Dat hebben we de afgelopen 20 jaar wel langzaam gemerkt. De generatie jeugd nu is niet vooruit te branden. Grote bek en betweterigheid hebben ze wel.
pi_123401057
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat mag je flinterdun vinden. Op dit moment hebben we een financiële markt die denkt dat ze overal mee weg kunnen komen. Mede doordat wij ze de verantwoordelijkheid hebben gegeven onze monetaire gezondheid te onderhouden maar vooral omdat ze weten dat als het mis gaat de verantwoordelijkheid ligt bij het volk. Privatiseren van winsten en het nationaliseren van verliezen.
Dat betekent dat wij onze verantwoordelijkheid dienen te pakken en na het veilig stellen van ons huidige welvaartsniveau een slag moeten slaan in het ontmantelen van instanties die dit risicovolle gedrag vertonen. Dit betekent niet dat we alles maar op de fles moeten gaan, onze welvaart in moeten leveren en 100, zo niet 200 jaar terug gaan in termen van financiele stabiliteit om 'schoon schip' te maken.

quote:
Een volgende generatie financiële bedrijven zal wel 2 keer nadenken voordat ze zich daar op berusten.
Als je als bakker een slecht product maakt en blijft maken dan ga je failliet. Als je als bank een slecht product maakt staan ze in de rij om je op te kopen en de belastingbetaler op te laten draaien voor jouw rotzooi.
Die volgende generatie zal het veel te druk hebben om uberhaupt zelfvoorzienend te zijn, ik denk dat je eerder over de generatie praat die in 2100 geboren is. Tegen die tijd zullen we namelijk na een economische meltdown op hetzelfde welvaartsniveau als nu zitten, en dan zie ik het nog zonnig in.
pi_123401119
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:19 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Altijd zo. Oorlog zet mensen in beweging, hoe cru ook.
Een voortvarende economie maakt mensen lui. Dat hebben we de afgelopen 20 jaar wel langzaam gemerkt. De generatie jeugd nu is niet vooruit te branden. Grote bek en betweterigheid hebben ze wel.
Vreemde ideeën houd jij erop na.
pi_123401144
quote:
Overal rotte appels. En je weet dat je 2 links geeft over dezelfde persoon hè?
Nogmaals, het ging mij om het argument dat kamerleden altijd en alleen maar voor eigen gewin zouden gaan. Wanneer dit het geval zou zijn dan zou je dus simpelweg niet een gedeelte van je salaris afstaan
pi_123401180
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:52 schreef cempexo het volgende:

[..]

je bedoelt die mensen die met een doctoraat op zak onderzoekswerk doen en dus slechts de helft uitbetaald krijgen via de overheid dan wat ze in het bedrijfsleven zouden krijgen (zo niet minder) tegen slechtere secundaire voorwaarden en al jaren op een nullijn zitten? die geen huis kunnen kopen wegens te laag netto inkomen maar ook de volle huurverhoging krijgen wegens te hoog brutoinkomen?

die ambtenaren? of denk je liever in standaardcliches van ambtenaren die de hele ochtend koffie drinken en dan ter variatie 's middags overgaan op thee.......oh. wacht. jij woont helemaal niet in nederland, dus wat lul je nou?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_123401182
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:23 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Overal rotte appels. En je weet dat je 2 links geeft over dezelfde persoon hè?
Nogmaals, het ging mij om het argument dat kamerleden altijd en alleen maar voor eigen gewin zouden gaan. Wanneer dit het geval zou zijn dan zou je dus simpelweg niet een gedeelte van je salaris afstaan
Daarom moeten we ook het vertrouwen niet in handen leggen van een communistische staatspartij die gelijkheid in armoede nastreeft.
  woensdag 27 februari 2013 @ 10:26:26 #190
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_123401250
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat betekent dat wij onze verantwoordelijkheid dienen te pakken en na het veilig stellen van ons huidige welvaartsniveau een slag moeten slaan in het ontmantelen van instanties die dit risicovolle gedrag vertonen. Dit betekent niet dat we alles maar op de fles moeten gaan, onze welvaart in moeten leveren en 100, zo niet 200 jaar terug gaan in termen van financiele stabiliteit om 'schoon schip' te maken.
Ja je dramatiseert het mooi. Denk jij dat wij (de EU en de Nederlandse overheid) dit gaan doen? Nee. Over 10, 15 jaar hebben we weer het zelfde probleem. De Nederlandse overheid (toen al die potjes open gingen) genoeg geld om elk gedupeerde burger zijn/haar spaargeld en pensioen tot 100.000 euro te garanderen. Dit had voor ons land voldoende geweest voor een herstart. Wellicht met een nationale spaarbank die niet met andere banken of beursen verbonden is. Dan hadden we langzaam maar zeker weer wat gokkers gehad, maar mensen zouden meer op hun hoede zijn bij het afnemen van producten van deze nieuwe bedrijven.

quote:
[..]

Die volgende generatie zal het veel te druk hebben om uberhaupt zelfvoorzienend te zijn, ik denk dat je eerder over de generatie praat die in 2100 geboren is. Tegen die tijd zullen we namelijk na een economische meltdown op hetzelfde welvaartsniveau als nu zitten, en dan zie ik het nog zonnig in.
Ik zou het niet durven voorspellingen te maken voor over 100 jaar. Maar ik weet wel dat we met dit gedrag vast zitten in een cyclus
pi_123401284
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daarom moeten we ook het vertrouwen niet in handen leggen van een communistische staatspartij die gelijkheid in armoede nastreeft.
Ow eng! het zijn vieze communisten! Niet dat ik graag de SP wil promoten maar het is duidelijk dat je rationele argumenten op waren, dan maar zo hè :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2013 10:29:04 ]
pi_123401304
quote:

[..]

Ja, wat hadden ze dan moeten doen? De bank failliet laten gaan zodat heel veel Nederlanders (hoe veel klanten heeft SNS, minstens een miljoen?) heel veel geld kwijt zijn en direct in zware financiele problemen zitten?
Dan hebben heel veel Nederlanders ineens geen cent meer te makken, is dat goed voor de economie?

En het geld wat we kwijt zijn aan de verzorgingsstaat is jaarlijks vele malen meer.
pi_123401327
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja je dramatiseert het mooi. Denk jij dat wij (de EU en de Nederlandse overheid) dit gaan doen? Nee. Over 10, 15 jaar hebben we weer het zelfde probleem. De Nederlandse overheid (toen al die potjes open gingen) genoeg geld om elk gedupeerde burger zijn/haar spaargeld en pensioen tot 100.000 euro te garanderen. Dit had voor ons land voldoende geweest voor een herstart. Wellicht met een nationale spaarbank die niet met andere banken of beursen verbonden is. Dan hadden we langzaam maar zeker weer wat gokkers gehad, maar mensen zouden meer op hun hoede zijn bij het afnemen van producten van deze nieuwe bedrijven.

Je praat over twee verschillende dingen en je kan niet ontkrachten dat jouw draconische maatregelen ervoor zorgen dat we veel verder van huis zijn dan de huidige maatregelen. Let wel, ik pleit nog steeds voor een rigoreuze aanpak van risiconemende instanties.

quote:
Ik zou het niet durven voorspellingen te maken voor over 100 jaar. Maar ik weet wel dat we met dit gedrag vast zitten in een cyclus
Dan kan je vast wel vertellen welke bailouts we vanaf 1900 tot aan nu hebben gehad, als het cyclistisch is kan je zo opdreunen welke bailouts dat zijn.
  † In Memoriam † woensdag 27 februari 2013 @ 10:29:45 #194
341203 3-voud
pi_123401342
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, wat hadden ze dan moeten doen? De bank failliet laten gaan zodat heel veel Nederlanders (hoe veel klanten heeft SNS, minstens een miljoen?) heel veel geld kwijt zijn en direct in zware financiele problemen zitten?
Dan hebben heel veel Nederlanders ineens geen cent meer te makken, is dat goed voor de economie?

En het geld wat we kwijt zijn aan de verzorgingsstaat is jaarlijks vele malen meer.
Huh? Bij een faillissement zijn alle klanten niet altijd hun geld kwijt hoor.
pi_123401377
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:29 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Huh? Bij een faillissement zijn alle klanten niet altijd hun geld kwijt hoor.
Niet altijd, juist ja.
Maar je kunt er misschien net als die Ijslandse bank jaren niet bij en moet een gevecht voeren om je geld nog terug te krijgen.
pi_123401444
misschien klinkt het wat raar; maar is het niet een ideetje om door te rekenen wat een bailout van bv sns kost? dus; bij failliet: wat is de inboedel nog, wat kost het om tot bedrag x de klanten hun geld terug te geven en wat moet dan bijgelegd worden/blijft er over? welke belangen hebben andere banken bij sns en wat kost het hun (dit is de cruciale vraag). wat kost het totaal allemaal? zowel bailout als niet.....

overigens ben ik van mening dat ze al vanaf 2008 beter door hadden kunnen bijten. die zachte landing shit is ellende en rekt alles enkel maar.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † woensdag 27 februari 2013 @ 10:34:52 #197
341203 3-voud
pi_123401499
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:31 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Niet altijd, juist ja.
Maar je kunt er misschien net als die Ijslandse bank jaren niet bij en moet een gevecht voeren om je geld nog terug te krijgen.
Lol.
Om de bank overeind te houden moet de staat bijspringen met een zak geld. Geld wat ze ook kunnen gebruiken om klanten tegemoet te komen als de boel failliet gaat. Kwestie van naar links of naar rechts schuiven.

Maar goed. Het lijkt mij wel een goed idee dat hele speculanten en banken eens uit elkaar te trekken. die zitten me nu veel te veel verweven in elkaar waarbij geld van cliënten, die het vaak niet eens weten, verbrast wordt.
pi_123401501
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:13 schreef Killaht het volgende:

Dat is met alles zo, maar als je daar op de lange termijn miljarden op kunt besparen, is het naar mijn inziens zeker de moeite waard.
Prima en van mij mag het worden uitgewerkt, maar voorlopig ligt er nog geen plan.
  woensdag 27 februari 2013 @ 10:59:38 #199
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_123402295
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:30 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat is idd de reden waarom we al jarenlang de ene na de andere lastenverzwaring over ons uitgestort krijgen; in tegenstelling tot de bevolking van grotemensenlanden, is de Nederlandse bevolking helaas laf... heeft de Nederlandse bevolking het nog te goed.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 27 februari 2013 @ 11:00:56 #200
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_123402325
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:31 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Niet altijd, juist ja.
Natuurlijk moet je vechten om je geld terug te krijgen. IJsland garandeerde tot 40.000 euro, Nederland (en UK) besloten eenzijdig dat IJsland wel tot 100.000 zou garanderen.

Als ik IJsland was geweest had ik een dikke vinger opgestoken, gaan wij opeens hun depositogarant stelsel aanpassen omdat wij dat toevallig ook net hadden gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')