abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123398676
Genieten weer zeg, zo'n topic met al die Telegraaf-niveau simpele reacties O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2013 08:30:30 ]
pi_123398681
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:37 schreef Omentuva het volgende:
Welke belastingverhogingen dan? Diezelfde die volgens mij ook al in het regeerakkoord/aangepaste regeerakkoord (want zorgpremie eruit) stonden? (Uit mijn hoofd, 2e+3e schijf voor werkenden gelijk op 42 %, verlenging 3e schijf naar 62k grens ipv 56k*) Dat is niets nieuws onder de zon, hooguit kortzichtig dat men dat is vergeten. Ben wel benieuwd wat het totaalpakket zou moeten zijn. Mits bovenstaande veranderingen kloppen zet ik in op geen verlenging 3e schijf en snellere afbouw HRA, samen met nullijnen in alles publiek of semi-publiek.

*Laatste is technisch belastingverlaging, bedragen zijn ongeveer.
Nullijnen in de publieke sector is er al sinds 2009. Lees je eens in zou ik zeggen :)
  woensdag 27 februari 2013 @ 08:33:18 #103
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_123398695
Alle experts riepen vorig jaar al dat Nederland zich kapot bezuinigd dus met deze nieuwe ronde gaan we vrolijk verder.

Vang het gewoon op middels de staatsschuld, die is nog steeds een heel stuk lager dan dat het was midden/eind jaren 90 en toen was er ook niemand die er wakker van lag. De NL staatsschuld is ook één van de laagste in de EU, spreek die reserve aan, de rente die Nederland moet betalen staat nu toch gigantisch laag, beleggers zien ons graag.

De landen om ons heen hebben een matige groei na uitgaven door hun regering, alleen Nederland gaat van recessie naar recessieo mdat we te bang zijn om schulden te maken en die heel eng vinden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_123398714
gewoon even bukken...

Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_123398729
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:33 schreef Dagonet het volgende:
Alle experts riepen vorig jaar al dat Nederland zich kapot bezuinigd dus met deze nieuwe ronde gaan we vrolijk verder.

Vang het gewoon op middels de staatsschuld, die is nog steeds een heel stuk lager dan dat het was midden/eind jaren 90 en toen was er ook niemand die er wakker van lag. De NL staatsschuld is ook één van de laagste in de EU, spreek die reserve aan, de rente die Nederland moet betalen staat nu toch gigantisch laag, beleggers zien ons graag.

De landen om ons heen hebben een matige groei na uitgaven door hun regering, alleen Nederland gaat van recessie naar recessieo mdat we te bang zijn om schulden te maken en die heel eng vinden.
pardon ?

http://www.destaatsschuldmeter.nl/
  woensdag 27 februari 2013 @ 08:38:27 #106
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_123398747
quote:
Die meet je niet in euro's, die meet je in % van het BNP. De staatsschuld is niet zo hoog, voordat we de crisis ingingen stond de schuld zelfs lager dan ooit tevoren en deze is slechts rap gegroeid dankzij ABN-Amro en andere bankreddingen.

http://www.mejudice.nl/ar(...)oeiende-staatsschuld
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_123398758
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Die meet je niet in euro's, die meet je in % van het BNP. De staatsschuld is niet zo hoog, voordat we de crisis ingingen stond de schuld zelfs lager dan ooit tevoren en deze is slechts rap gegroeid dankzij ABN-Amro en andere bankreddingen.

http://www.mejudice.nl/ar(...)oeiende-staatsschuld
Universiteit van Amsterdam...ik weet genoeg
pi_123398783
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:39 schreef cempexo het volgende:

[..]

Jij wil natuurlijk alleen echte Deense bronnen!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 27 februari 2013 @ 08:41:56 #109
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_123398784
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:39 schreef cempexo het volgende:

[..]

Kan je even aangeven wat er niet klopt aan "de Nederlandse staatsschuld is één van de laagste in de EU", "de rente die Nederland betaalt is heel laag", "De Nederlandse staatsschuld is nog steeds op een laag niveau als je het vergelijkt met voorgaande jaren"?
  woensdag 27 februari 2013 @ 08:45:58 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_123398835
Dijsselbloem denkt dat zijn inkomsten optimaal zijn als de belastingen maar zo hoog mogelijk zijn. Dat is niet waar. Er is een optimaal punt aan inkomsten bij een bepaald belastingniveau, daarboven nemen de inkomsten gewoon af, omdat de economie er te veel onder lijdt en mensen andere keuzes gaan maken.

Neem bijvoorbeeld de BTW op nieuwbouwwoningen. Die is nu 21%, want huizen onverkoopbaar maakt. Mensen krijgen het niet meer gefinancieerd. Wordt die belasting naar 6% gebracht, komt de markt weer op gang, kan er meer gebouwd worden, kunnen gemeenten hun grond kwijt en zitten er geen tienduizenden bouwvakkers in de bijstand of ww. Dan zijn je inkomsten gewoon hoger.

Als ik een restaurant heb en ik reken 400 euro voor een couvert, dan maak ik ook niet meer winst, simpel omdat niemand meer bij mij komkt eten.
The End Times are wild
pi_123398863
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:45 schreef LXIV het volgende:
Dijsselbloem denkt dat zijn inkomsten optimaal zijn als de belastingen maar zo hoog mogelijk zijn. Dat is niet waar. Er is een optimaal punt aan inkomsten bij een bepaald belastingniveau, daarboven nemen de inkomsten gewoon af, omdat de economie er te veel onder lijdt en mensen andere keuzes gaan maken.

Neem bijvoorbeeld de BTW op nieuwbouwwoningen. Die is nu 21%, want huizen onverkoopbaar maakt. Mensen krijgen het niet meer gefinancieerd. Wordt die belasting naar 6% gebracht, komt de markt weer op gang, kan er meer gebouwd worden, kunnen gemeenten hun grond kwijt en zitten er geen tienduizenden bouwvakkers in de bijstand of ww. Dan zijn je inkomsten gewoon hoger.

Als ik een restaurant heb en ik reken 400 euro voor een couvert, dan maak ik ook niet meer winst, simpel omdat niemand meer bij mij komkt eten.
Dat zie je nu sowieso met de BTW verhoging, meende ergens gelezen te hebben dat de opbrengsten tegenvielen. Precies bovenstaande dus. Mensen houden de hand op de knip.

Waarom niet de economie stimuleren door belastingverlaging? Volgens mij is dat een betere kans op meer inkomsten voor de overheid.
pi_123398869
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:10 schreef Janneke141 het volgende:
In Jip-en-janneketaal komt het er op neer dat de overheid meer geld uitgeeft dan er binnenkomt, dat is best een helder probleem lijkt me. Dat kun je op twee manieren oplossen, meer geld ontvangen of minder geld uitgeven. Het lijkt me duidelijk waar de politiek voor kiest.
Het is ook niet zo simpel. Kijk, onze vrienden van de SP en PVV staan aan de zijlijn te roepen dat de economie nu kapotgemaakt wordt door bezuinigingen, maar dat is wel even te kort door de bocht. We hebben een welvaartsdreun opgelopen. Dat was in 2007/2008 nog een tik, maar door het beleid wat met name de SP nog steeds voorstaat (vooruitschuiven van de problemen en vooral maar geld in de economie pompen via de overheid) is het een welvaartsdreun geworden.

Dus moet iedereen een stap terug zetten. Daar ontkomen we niet aan. Pas als iedereen een stap terug gemaakt heeft komen we op een punt dat we weer vooruit kunnen kijken en zal de economie weer op gang komen.

Probleem is wel dat de overheid momenteel met veel halfslachtige maatregelen komt en ook veel ontijdige maatregelen (denk aan de aanpassing van de HRA, die zowel ondoordacht als ontijdig is).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_123398885
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:48 schreef Bulletdodger het volgende:

Waarom niet de economie stimuleren door belastingverlaging?
Nog meer op de pof gaan leven is nooit de oplossing als je probleem is dat je te lang boven je stand geleefd hebt.
pi_123398923
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nog meer op de pof gaan leven is nooit de oplossing als je probleem is dat je te lang boven je stand geleefd hebt.
Waar hoor je mij iets zeggen over "op de pof gaan leven" :?
  woensdag 27 februari 2013 @ 08:54:56 #115
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_123398952
Legalisatie van drugs levert 16 miljard per jaar op.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_123398974
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:41 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Kan je even aangeven wat er niet klopt aan "de Nederlandse staatsschuld is één van de laagste in de EU", "de rente die Nederland betaalt is heel laag", "De Nederlandse staatsschuld is nog steeds op een laag niveau als je het vergelijkt met voorgaande jaren"?
Succes met je zienswijze. En wat heeft de werkende burger met een vergelijking met voorgaande jaren als hij steeds zijn portemonnee mag trekken. Het maakt hem pdf niet uit waar het geld heengaat, hij is het kwijt voor de rest van zijn leven

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_staatsschuld
pi_123398994
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:45 schreef LXIV het volgende:

De burger gaat steeds meer de grens over om in te kopen. Zoiets is een vorm van vluchtgedrag.
pi_123399005
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:41 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jij wil natuurlijk alleen echte Deense bronnen!
Ik kan je niet helpen. Ik mag van de Fok Moderatoren niets meer publiceren wat te maken heeft met Denemarken.
  † In Memoriam † woensdag 27 februari 2013 @ 09:05:03 #119
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_123399127
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:10 schreef Janneke141 het volgende:
In Jip-en-janneketaal komt het er op neer dat de overheid meer geld uitgeeft dan er binnenkomt, dat is best een helder probleem lijkt me. Dat kun je op twee manieren oplossen, meer geld ontvangen of minder geld uitgeven. Het lijkt me duidelijk waar de politiek voor kiest.
Eindelijk iemand die het snapt.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:09:54 #120
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123399232
De overheid moet bezuinigen dus verzwaren ze de lasten. Newspeak, echt newspeak
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:11:14 #121
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123399259
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:58 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik kan je niet helpen. Ik mag van de Fok Moderatoren niets meer publiceren wat te maken heeft met Denemarken.
serieus? :D
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_123399304
quote:

[..]

Als dit serieus is... _O- hoe geniaal!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_123399327
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:52 schreef Bulletdodger het volgende:

Waar hoor je mij iets zeggen over "op de pof gaan leven" :?
We hebben een begrotingstekort en jij wil belastingen gaan verlagen.
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:15:08 #124
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_123399357
Ambtenarenstelsel op de schop, dan hoef je niet meer te bezuinigen.

In Nederland 16 op de zoveel 1000 burgers en in Zwitserland 4 op de zoveel 1000 burgers.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_123399362
quote:

Terecht natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')