Het is natuurlijk niet zo simpel. En levert ook zeker niet meteen een hoop geld op. Sterker nog, zo'n omslag kost zeker in het begin veel geld.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:15 schreef Killaht het volgende:
Ambtenarenstelsel op de schop, dan hoef je niet meer te bezuinigen.
In Nederland 16 op de zoveel 1000 burgers en in Zwitserland 4 op de zoveel 1000 burgers.
Geen reden het niet te doen, hadden we 20 jaar geleden moeten doen, hadden we nu een soort Luxemburg geweestquote:Op woensdag 27 februari 2013 09:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet zo simpel. En levert ook zeker niet meteen een hoop geld op. Sterker nog, zo'n omslag kost zeker in het begin veel geld.
Dat hoor je mij niet zeggen, alleen ben je wel even bezig met zo'n herstructurering uit te denken en correct te implementeren. Kortom: ik klaag een beetje over het simplisme van het argument dat we 4x zoveel ambtenaren hebben tov Zwitserland en dus simpelweg daar op te bezuinigen valt (wat niet eens waar zou hoeven te zijn, maar dat is toevalligerwijs wel het geval).quote:
Belastingverlagen = economie stimuleren = mensen geven meer geld uit.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
We hebben een begrotingstekort en jij wil belastingen gaan verlagen.
nee. Wat veel mensen lijken te vergeten is dat de overheid ook een deel van de economie vormt en net zoals consumenten en producenten kan lenen om te investeren of kan sparen. De huidige situatie laat zien dat nu op dit monent bedrijven en consumenten keihard hun tegoeden oppotten. De overheid doet er dab goed aaan juist te investeren. De rente staat historisch laag en het huidige tekort van vier procent echt niet rampzalig.quote:
Als je de staatsschuld op laat lopen kan je als overheid weer investeren zonder direct de burger leeg te hoeven trekken.quote:Op woensdag 27 februari 2013 08:56 schreef cempexo het volgende:
[..]
Succes met je zienswijze. En wat heeft de werkende burger met een vergelijking met voorgaande jaren als hij steeds zijn portemonnee mag trekken. Het maakt hem pdf niet uit waar het geld heengaat, hij is het kwijt voor de rest van zijn leven
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_staatsschuld
Het is ook heerlijk simplistisch gesteld ja, echt borrelpraat op een verjaardag.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:21 schreef DS4 het volgende:
Kortom: ik klaag een beetje over het simplisme van het argument dat we 4x zoveel ambtenaren hebben tov Zwitserland en dus simpelweg daar op te bezuinigen valt (wat niet eens waar zou hoeven te zijn, maar dat is toevalligerwijs wel het geval).
Onze overheid is gewoon veel te groot en veel te duur voor ons kleine landje.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:21 schreef skrn het volgende:
[..]
nee. Wat veel mensen lijken te vergeten is dat de overheid ook een deel van de economie vormt en net zoals consumenten en producenten kan lenen om te investeren of kan sparen. De huidige situatie laat zien dat nu op dit monent bedrijven en consumenten keihard hun tegoeden oppotten. De overheid doet er dab goed aaan juist te investeren. De rente staat historisch laag en het huidige tekort van vier procent echt niet rampzalig.
Investeren dus!
Het probleem is niet dat mensen het geld niet hebben, maar dat mensen het vertrouwen niet hebben. Vertrouwen kweek je niet door belastingen te verlagen in de hoop dat het allemaal wel goed komt. Vertrouwen kweek je door het nemen van doordachte maatregelen. En dan is er nog een extra probleem... Tegenwoordig kijkt de consument echt niet alleen naar Nederland, dus de ontwikkelingen in de wereld zijn ook van belang. Nou, die vooruitzichten zijn ook niet zo best.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:21 schreef Bulletdodger het volgende:
Belastingverlagen = economie stimuleren = mensen geven meer geld uit.
wat er nu gebeurd:
Belastingverhoging = mensen geven minder geld uit = economie in een dip
Investeren is op zich prima, maar dan graag niet lukraak. Investeren doe je dus op basis van een te verwachten rendement.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:21 schreef skrn het volgende:
nee. Wat veel mensen lijken te vergeten is dat de overheid ook een deel van de economie vormt en net zoals consumenten en producenten kan lenen om te investeren of kan sparen. De huidige situatie laat zien dat nu op dit monent bedrijven en consumenten keihard hun tegoeden oppotten. De overheid doet er dab goed aaan juist te investeren. De rente staat historisch laag en het huidige tekort van vier procent echt niet rampzalig.
Investeren dus!
Vertrouwen kweek je zeker niet door als overheid in een tax&spend spiraal te gaan zitten.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat mensen het geld niet hebben, maar dat mensen het vertrouwen niet hebben. Vertrouwen kweek je niet door belastingen te verlagen in de hoop dat het allemaal wel goed komt. Vertrouwen kweek je door het nemen van doordachte maatregelen. En dan is er nog een extra probleem... Tegenwoordig kijkt de consument echt niet alleen naar Nederland, dus de ontwikkelingen in de wereld zijn ook van belang. Nou, die vooruitzichten zijn ook niet zo best.
Ik neem mijn postings mee naar mijn wekelijks bezoek aan mijn psychiater...quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, zo zie je maar weer, geef paupers een uniform, een bandje om hun arm of een hun naam in blauw en ze gedragen zich er ook gelijk naar.
ah gossie toch, piet...quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, zo zie je maar weer, geef paupers een uniform, een bandje om hun arm of een hun naam in blauw en ze gedragen zich er ook gelijk naar.
quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:09 schreef Pietverdriet het volgende:
De overheid moet bezuinigen dus verzwaren ze de lasten. Newspeak, echt newspeak
Nee, jij neemt genoegen met hoe weinig je weet. Dat is wat anders.quote:Op woensdag 27 februari 2013 08:39 schreef cempexo het volgende:
[..]
Universiteit van Amsterdam...ik weet genoeg
Keynes belde, hij wil ze theorie terug.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:21 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Belastingverlagen = economie stimuleren = mensen geven meer geld uit.
wat er nu gebeurd:
Belastingverhoging = mensen geven minder geld uit = economie in een dip
Reken je de bankensubsidie vermomd als HRA ook even mee? En alle door de overheid gecreeerde bureaucratien ten bate van 'marktwerking'?quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:40 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
'De dure rechtse JSF's' staan niet in verhouding tot alle onnodige uitgaven van links.
Het is verrassend voor je als ik mijn CV hier online zet !!quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, jij neemt genoegen met hoe weinig je weet. Dat is wat anders.
Doe eens!quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:40 schreef cempexo het volgende:
[..]
Het is verrassend voor je als ik mijn CV hier online zet !!
Naar japan verwijzen geeft, als je niet beter weet, een vertroebeld beeld.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Keynes belde, hij wil ze theorie terug.
Vraag het anders even aan Japan, wat zij van je theorie vinden.
Dat geloof heb ik dus niet. Als het puntje bij het paaltje komt, denken ze alleen aan zichzelf en komt het landsbelang helemaal achteraan. Brussel is alleen maar een zeer welkome zondebok.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:58 schreef sonnyspek het volgende:
Zou het kabinet over vallen of niet?
Allemaal door die kut SNS.Ik geloof stiekem wel dat veel politici het in Den haag goed voor hebben met Nederland maar dat ze niet kunnen opboksen tegen Brussel.
Dat zeg ik dan ook niet.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Vertrouwen kweek je zeker niet door als overheid in een tax&spend spiraal te gaan zitten.
Stem dan SP, zij geven een gedeelte van hun salaris terug aan de partij, dat zou jou kunnen overtuigen dat ze zich inzetten voor hun principes in plaats van enkel voor eigen gewinquote:Op woensdag 27 februari 2013 09:45 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dat geloof heb ik dus niet. Als het puntje bij het paaltje komt, denken ze alleen aan zichzelf en komt het landsbelang helemaal achteraan. Brussel is alleen maar een zeer welkome zondebok.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |