abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123399392
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:15 schreef Killaht het volgende:
Ambtenarenstelsel op de schop, dan hoef je niet meer te bezuinigen.

In Nederland 16 op de zoveel 1000 burgers en in Zwitserland 4 op de zoveel 1000 burgers.
Het is natuurlijk niet zo simpel. En levert ook zeker niet meteen een hoop geld op. Sterker nog, zo'n omslag kost zeker in het begin veel geld.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:18:26 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123399439
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet zo simpel. En levert ook zeker niet meteen een hoop geld op. Sterker nog, zo'n omslag kost zeker in het begin veel geld.
Geen reden het niet te doen, hadden we 20 jaar geleden moeten doen, hadden we nu een soort Luxemburg geweest
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_123399470
Laten we eens beginnen met echte maatregelen waarbij de overheid gewoon ECHT 20 procent gaat bezuinigen, en niet 20 procent EXTRA bij de burgers weghaalt, daarnaast geen euro meer naar ontwikkelingssamenwerking, kunstsubsidies of andere gekheid, gewoon naar basis stelsel waarbij alleen kerntaken worden uitgevoerd.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_123399514
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:18 schreef Pietverdriet het volgende:

Geen reden het niet te doen
Dat hoor je mij niet zeggen, alleen ben je wel even bezig met zo'n herstructurering uit te denken en correct te implementeren. Kortom: ik klaag een beetje over het simplisme van het argument dat we 4x zoveel ambtenaren hebben tov Zwitserland en dus simpelweg daar op te bezuinigen valt (wat niet eens waar zou hoeven te zijn, maar dat is toevalligerwijs wel het geval).
pi_123399517
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

We hebben een begrotingstekort en jij wil belastingen gaan verlagen.
Belastingverlagen = economie stimuleren = mensen geven meer geld uit.

wat er nu gebeurd:

Belastingverhoging = mensen geven minder geld uit = economie in een dip
pi_123399534
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:05 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die het snapt.
nee. Wat veel mensen lijken te vergeten is dat de overheid ook een deel van de economie vormt en net zoals consumenten en producenten kan lenen om te investeren of kan sparen. De huidige situatie laat zien dat nu op dit monent bedrijven en consumenten keihard hun tegoeden oppotten. De overheid doet er dab goed aaan juist te investeren. De rente staat historisch laag en het huidige tekort van vier procent echt niet rampzalig.

Investeren dus!
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:21:53 #132
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_123399540
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:56 schreef cempexo het volgende:

[..]

Succes met je zienswijze. En wat heeft de werkende burger met een vergelijking met voorgaande jaren als hij steeds zijn portemonnee mag trekken. Het maakt hem pdf niet uit waar het geld heengaat, hij is het kwijt voor de rest van zijn leven

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_staatsschuld
Als je de staatsschuld op laat lopen kan je als overheid weer investeren zonder direct de burger leeg te hoeven trekken.

Nederland betaalt amper rente, nu is het juist het moment.
Verkoop daarbij ook weer een zooi van dat genationaliseerde spul in plaats van te kwartetten met banken en je hebt weer ademruimte.

Oh, en als overheid natuurlijk stoppen met budgetoverschrijdingen klakkeloos goedkeuren. Hoeveel miljarden daar per jaar wel niet naar toegaan.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_123399554
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:21 schreef DS4 het volgende:
Kortom: ik klaag een beetje over het simplisme van het argument dat we 4x zoveel ambtenaren hebben tov Zwitserland en dus simpelweg daar op te bezuinigen valt (wat niet eens waar zou hoeven te zijn, maar dat is toevalligerwijs wel het geval).
Het is ook heerlijk simplistisch gesteld ja, echt borrelpraat op een verjaardag.
  † In Memoriam † woensdag 27 februari 2013 @ 09:23:43 #134
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_123399576
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:21 schreef skrn het volgende:

[..]

nee. Wat veel mensen lijken te vergeten is dat de overheid ook een deel van de economie vormt en net zoals consumenten en producenten kan lenen om te investeren of kan sparen. De huidige situatie laat zien dat nu op dit monent bedrijven en consumenten keihard hun tegoeden oppotten. De overheid doet er dab goed aaan juist te investeren. De rente staat historisch laag en het huidige tekort van vier procent echt niet rampzalig.

Investeren dus!
Onze overheid is gewoon veel te groot en veel te duur voor ons kleine landje.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_123399579
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:21 schreef Bulletdodger het volgende:

wat er nu gebeurd:

Het probleem is niet dat mensen het geld niet hebben, maar dat mensen het vertrouwen niet hebben. Vertrouwen kweek je niet door belastingen te verlagen in de hoop dat het allemaal wel goed komt. Vertrouwen kweek je door het nemen van doordachte maatregelen. En dan is er nog een extra probleem... Tegenwoordig kijkt de consument echt niet alleen naar Nederland, dus de ontwikkelingen in de wereld zijn ook van belang. Nou, die vooruitzichten zijn ook niet zo best.
pi_123399641
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:21 schreef skrn het volgende:

Investeren dus!
Investeren is op zich prima, maar dan graag niet lukraak. Investeren doe je dus op basis van een te verwachten rendement.

Mag ik van jou eens vernemen waar jij in zou investeren? Noem eens drie concrete projecten met een beetje een prognose van kosten en opbrengsten.
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:29:26 #137
45206 Pietverdriet
pi_123399689
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het probleem is niet dat mensen het geld niet hebben, maar dat mensen het vertrouwen niet hebben. Vertrouwen kweek je niet door belastingen te verlagen in de hoop dat het allemaal wel goed komt. Vertrouwen kweek je door het nemen van doordachte maatregelen. En dan is er nog een extra probleem... Tegenwoordig kijkt de consument echt niet alleen naar Nederland, dus de ontwikkelingen in de wereld zijn ook van belang. Nou, die vooruitzichten zijn ook niet zo best.
Vertrouwen kweek je zeker niet door als overheid in een tax&spend spiraal te gaan zitten.
pi_123399797
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, zo zie je maar weer, geef paupers een uniform, een bandje om hun arm of een hun naam in blauw en ze gedragen zich er ook gelijk naar.
Ik neem mijn postings mee naar mijn wekelijks bezoek aan mijn psychiater...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:34:48 #139
262 Re
Kiss & Swallow
pi_123399811
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, zo zie je maar weer, geef paupers een uniform, een bandje om hun arm of een hun naam in blauw en ze gedragen zich er ook gelijk naar.
ah gossie toch, piet...

ik ben alleen bang dat als dit kabinet straks gaat vallen omdat de verschillen toch te groot worden dat we straks Henk Krol aan het stuur hebben en ipv miljarden te bezuinigen we dat direct in de strotten van de babyboomers proppen... dan zijn we nog verder van huis
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_123399852
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:09 schreef Pietverdriet het volgende:
De overheid moet bezuinigen dus verzwaren ze de lasten. Newspeak, echt newspeak
_O_
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_123399904
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:39 schreef cempexo het volgende:

[..]

Universiteit van Amsterdam...ik weet genoeg
Nee, jij neemt genoegen met hoe weinig je weet. Dat is wat anders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:39:22 #142
45206 Pietverdriet
pi_123399934
quote:
3s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:34 schreef Re het volgende:

[..]

ah gossie toch, piet...

Ik bedoel maar
pi_123399942
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:21 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

wat er nu gebeurd:

Keynes belde, hij wil ze theorie terug.
Vraag het anders even aan Japan, wat zij van je theorie vinden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_123399964
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 00:40 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

'De dure rechtse JSF's' staan niet in verhouding tot alle onnodige uitgaven van links.
Reken je de bankensubsidie vermomd als HRA ook even mee? En alle door de overheid gecreeerde bureaucratien ten bate van 'marktwerking'?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_123399972
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, jij neemt genoegen met hoe weinig je weet. Dat is wat anders.
Het is verrassend voor je als ik mijn CV hier online zet !!
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_123400016
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:40 schreef cempexo het volgende:

[..]

Het is verrassend voor je als ik mijn CV hier online zet !!
Doe eens!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:44:25 #147
45206 Pietverdriet
pi_123400072
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Keynes belde, hij wil ze theorie terug.
Vraag het anders even aan Japan, wat zij van je theorie vinden.
Naar japan verwijzen geeft, als je niet beter weet, een vertroebeld beeld.
De japanse staatsschuld is 200% van bnp, dat klopt, maar eigenlijk volledig in handen van de pensioenfondsen van japan. Dus als je het vergelijken wilt met de eurozone moet je de pensioenverplichtingen van eurolanden (omslagpensioenen) optellen bij de staatsschuld. De eurozone komt dan op bijna het dubbele van Japan.
pi_123400087
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:58 schreef sonnyspek het volgende:
Zou het kabinet over vallen of niet?

Allemaal door die kut SNS. :r Ik geloof stiekem wel dat veel politici het in Den haag goed voor hebben met Nederland maar dat ze niet kunnen opboksen tegen Brussel.
Dat geloof heb ik dus niet. Als het puntje bij het paaltje komt, denken ze alleen aan zichzelf en komt het landsbelang helemaal achteraan. Brussel is alleen maar een zeer welkome zondebok.
pi_123400108
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:29 schreef Pietverdriet het volgende:

Vertrouwen kweek je zeker niet door als overheid in een tax&spend spiraal te gaan zitten.
Dat zeg ik dan ook niet.
pi_123400129
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:45 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dat geloof heb ik dus niet. Als het puntje bij het paaltje komt, denken ze alleen aan zichzelf en komt het landsbelang helemaal achteraan. Brussel is alleen maar een zeer welkome zondebok.
Stem dan SP, zij geven een gedeelte van hun salaris terug aan de partij, dat zou jou kunnen overtuigen dat ze zich inzetten voor hun principes in plaats van enkel voor eigen gewin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')