Het ging er meer om dat het verlagen van belastingen niet altijd zorgt voor een economische boost.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Naar japan verwijzen geeft, als je niet beter weet, een vertroebeld beeld.
De japanse staatsschuld is 200% van bnp, dat klopt, maar eigenlijk volledig in handen van de pensioenfondsen van japan. Dus als je het vergelijken wilt met de eurozone moet je de pensioenverplichtingen van eurolanden (omslagpensioenen) optellen bij de staatsschuld. De eurozone komt dan op bijna het dubbele van Japan.
SP als regering en we geven allemaal een deel van ons salaris aan de Partij, die altijd gelijk heeft...quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:46 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Stem dan SP, zij geven een gedeelte van hun salaris terug aan de partij, dat zou jou kunnen overtuigen dat ze zich inzetten voor hun principes in plaats van enkel voor eigen gewin
Niet als je economie grotendeels export is, en je binnenlandse consumptie al hoog is. Probleem in NL is wel degelijk de binnenlandse consumptie.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het ging er meer om dat het verlagen van belastingen niet altijd zorgt voor een economische boost.
Omdat de staatschuld, omdat SNS (lees: de zoveelste bankster) gered, omdat Brussel (lees: daar ligt de volgende carriere van Rutte/Samson en co).....omdat omdat omdat, maar eigenlijk maakt het geen ene reet uit en worden we via de politiek in een wurggreep gehouden door "de financiële markten", de rating agencies, de beleggers en dus door een relatief kleine elite.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:59 schreef sp3c het volgende:
kan niet iemand me een keer uitleggen waarom er zoveel moet worden bezuinigd?
het is nogal een gebed zonder einde zo, iedere prinsjesdag moet er meer bezuinigd worden maar het lijkt geen enkel resultaat op te leveren
what's the use?
De enige die nog lacht is: den Nederlandschen ambtenaer...quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:49 schreef Metro2005 het volgende:
Er wordt steeds meer belasting geheven en er wordt steeds minder uitgekeerd , op een gegeven moment hoef je dan toch uberhaupt geen belasting meer te heffen?
Sodemieter op met nog meer lastenverzwaring. Als ik er dan toch niks voor terugkrijg dan wil ik er ook niks voor betalen
Sorry hoor, maar het ligt écht niet aan die verzorgingsstaat. Het probleem zit 'm in meer in een SNS-bank die gered moest worden. DAT is namelijk de directe oorzaak voor deze nieuwe "bezuinigingsronde". Maar als je het dan over banksters en rovers hebt, dan ben je jaloers volgens sommigen hier.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het zal niet beter worden de komende jaren. Met de vergrijzing en steeds minder mensen die werken. Er komt minder geld binnen en dan willen ze degenen die het geld binnen brengen nog zwaarder belasten.
Dit kan niet. Denk dat het nu echt tijd wordt om afscheid te nemen van de verzorgingsstaat.
Zolang dit blijft bestaan, blijven de problemen aanhouden. Het heeft geen enkele zin om verder te bezuinigen. Alles gaat kapot. Ik kom nu al nauwelijks rond en ik heb geen idee hoe ik dit in 2014 moet gaan doen, als ik het zo lees.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
Er kan volgens mij flink bezuinigd worden op het aantal ambtenaren en (onnodige) bestuurslagen in dit land
Die betaalt inderdaad geen belasting en loopt niet het risico zijn baan te verliezen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:52 schreef cempexo het volgende:
[..]
De enige die nog lacht is: den Nederlandschen ambtenaer...
Dat komt doordat je met zulke termen aantoont dat je niet weet bij wie de schuld ligt.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:55 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar het ligt écht niet aan die verzorgingsstaat. Het probleem zit 'm in meer in een SNS-bank die gered moest worden. DAT is namelijk de directe oorzaak voor deze nieuwe "bezuinigingsronde". Maar als je het dan over banksters en rovers hebt, dan ben je jaloers volgens sommigen hier.
Precies. Dat de overheid moet stimuleren is duidelijk. Alleen gaan die centen dan vaak naar projecten die gedoemd zijn te mislukken of worden er voornamelijk particuliere partijen veel beter van. Geld voor infrastructuur moet niet grotendeels in de winstmarge van de aannemers en megabouwers verdwijnen, geld voor ontwikkelingssamenwerking niet in de zakken van de 'hulpverleners', of naar allerlei 3rd party adviesbureautjes eigendom van ex-ambtenaren met vriendjes in de politiek. En dan zwijg ik nog maar over een straaljager die 10x zoveel gaat kosten als oorspronkelijk begrootquote:Op woensdag 27 februari 2013 09:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Investeren is op zich prima, maar dan graag niet lukraak. Investeren doe je dus op basis van een te verwachten rendement.
Mag ik van jou eens vernemen waar jij in zou investeren? Noem eens drie concrete projecten met een beetje een prognose van kosten en opbrengsten.
Meer geld binnenharken.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:59 schreef Disorder het volgende:
[..]
Zolang dit blijft bestaan, blijven de problemen aanhouden. Het heeft geen enkele zin om verder te bezuinigen. Alles gaat kapot. Ik kom nu al nauwelijks rond en ik heb geen idee hoe ik dit in 2014 moet gaan doen, als ik het zo lees.
Dit is volgens mij volstrekt nieuwe en onbekende informatie.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:55 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar het ligt écht niet aan die verzorgingsstaat. Het probleem zit 'm in meer in een SNS-bank die gered moest worden. DAT is namelijk de directe oorzaak voor deze nieuwe "bezuinigingsronde". Maar als je het dan over banksters en rovers hebt, dan ben je jaloers volgens sommigen hier.
Banken laten vallen is altijd al een optie geweest. De beste optie, overigens.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit is volgens mij volstrekt nieuwe en onbekende informatie.
Zeker ook omdat het bedrag waar we voor moeten bezuinigen vele malen hoger ligt dan men kwijt was voor de SNS. En alsof de SNS laten vallen een optie was
Ah als de SNS bank omgevallen was, hadden wij nu een heel andere (waarschijnlijke) betere situatie.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat komt doordat je met zulke termen aantoont dat je niet weet bij wie de schuld ligt.
Namelijk bij een overheid die ingrijpt in een puur kapitalistische sector. Hadden ze die banken dood laten gaan en simpelweg garant moeten staan voor 50 of 100.000 euro spaargeld van de belastingbetaler dan hadden we nu een heel andere (waarsch. betere) situatie gehad. Maar banksector mensen doen datgene wat ze mogen doen. Namelijk graaien in de bedrijfskas en roekeloos investeren. Waarom zou dat niet mogen? Het is hun bedrijf, en het is jouw en mijn keuze ons geld aan hun te geven.
Het is echter de keuze van de overheid zich met die onzin te bemoeien.
En dan huilen dat het ABP zoveel van zijn vermogen vergoktquote:Op woensdag 27 februari 2013 10:03 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Banken laten vallen is altijd al een optie geweest. De beste optie, overigens.
Alle banken die sinds 2008 opgekocht zijn hadden moeten vallen. Dat had even pijn gedaan maar na een paar jaar hadden we een gezondere markt gehad. Zeker als alle EU landen hetzelfde zouden doen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah als de SNS bank omgevallen was, hadden wij nu een heel andere (waarschijnlijke) betere situatie.
Serieus?
Als je niks van de huidige economische situatie en de complexiteit snapt en niet begrijpt in hoeverre financiele instanties van elkaar afhankelijk zijn wel ja.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:03 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Banken laten vallen is altijd al een optie geweest. De beste optie, overigens.
Jaren '30 VS crisis werd ook bezworen door investeringen in werkgelegenheid. Later profiteerde de hele wereld daarvan.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:21 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Belastingverlagen = economie stimuleren = mensen geven meer geld uit.
wat er nu gebeurd:
Belastingverhoging = mensen geven minder geld uit = economie in een dip
Creative destruction.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je niks van de huidige economische situatie en de complexiteit snapt en niet begrijpt in hoeverre financiele instanties van elkaar afhankelijk zijn wel ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |