abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123400158
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Naar japan verwijzen geeft, als je niet beter weet, een vertroebeld beeld.
De japanse staatsschuld is 200% van bnp, dat klopt, maar eigenlijk volledig in handen van de pensioenfondsen van japan. Dus als je het vergelijken wilt met de eurozone moet je de pensioenverplichtingen van eurolanden (omslagpensioenen) optellen bij de staatsschuld. De eurozone komt dan op bijna het dubbele van Japan.
Het ging er meer om dat het verlagen van belastingen niet altijd zorgt voor een economische boost.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:48:00 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123400167
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:46 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Stem dan SP, zij geven een gedeelte van hun salaris terug aan de partij, dat zou jou kunnen overtuigen dat ze zich inzetten voor hun principes in plaats van enkel voor eigen gewin
SP als regering en we geven allemaal een deel van ons salaris aan de Partij, die altijd gelijk heeft...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:49:48 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123400206
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het ging er meer om dat het verlagen van belastingen niet altijd zorgt voor een economische boost.
Niet als je economie grotendeels export is, en je binnenlandse consumptie al hoog is. Probleem in NL is wel degelijk de binnenlandse consumptie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:49:50 #154
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_123400208
Er wordt steeds meer belasting geheven en er wordt steeds minder uitgekeerd , op een gegeven moment hoef je dan toch uberhaupt geen belasting meer te heffen?

Sodemieter op met nog meer lastenverzwaring. Als ik er dan toch niks voor terugkrijg dan wil ik er ook niks voor betalen :r
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_123400268
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:59 schreef sp3c het volgende:
kan niet iemand me een keer uitleggen waarom er zoveel moet worden bezuinigd?

het is nogal een gebed zonder einde zo, iedere prinsjesdag moet er meer bezuinigd worden maar het lijkt geen enkel resultaat op te leveren

what's the use?
Omdat de staatschuld, omdat SNS (lees: de zoveelste bankster) gered, omdat Brussel (lees: daar ligt de volgende carriere van Rutte/Samson en co).....omdat omdat omdat, maar eigenlijk maakt het geen ene reet uit en worden we via de politiek in een wurggreep gehouden door "de financiële markten", de rating agencies, de beleggers en dus door een relatief kleine elite.

Nederland is een land van individuen geworden, waar maar heel weinig of eigenlijk geen saamhorigheid en solidariteit meer heerst. Dat blijkt keer op keer. Voor hen die die saamhorigheid en solidariteit nog wel hebben/kennen (zoals ikzelf) is het een zwaar gelach. Allerlei zaken - die soms letterlijk met bloed bevochten zijn - worden in rap tempo uitgehold of vernietigd. Deze bezuinigingen zijn maar één strategie daarin en zullen dus hoe dan ook worden doorgezet. Gewoon, omdat de elite dat zo wil en omdat de midden/lagere klassen te kortzichtig, te verdeeld en te onverschillig zijn (ik heb er nu geen last van en mijn tijd zal het wel duren) om hier iets aan te (willen) doen.

Er wordt hier op Fok maar al te vaak en graag geroepen dat nederland een van de meest genivelleerde landen ter wereld is, maar wat men daarbij vergeet, is dat het zich in rap tempo tot een 2-klassen maatschappij aan het ontwikkelen is. Een kleine, puissant rijke elite en een hele grote arme onderklasse. Leve de vooruitgang! Terug naar het feodale tijdperk.
pi_123400277
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:49 schreef Metro2005 het volgende:
Er wordt steeds meer belasting geheven en er wordt steeds minder uitgekeerd , op een gegeven moment hoef je dan toch uberhaupt geen belasting meer te heffen?

Sodemieter op met nog meer lastenverzwaring. Als ik er dan toch niks voor terugkrijg dan wil ik er ook niks voor betalen :r
De enige die nog lacht is: den Nederlandschen ambtenaer...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_123400368
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het zal niet beter worden de komende jaren. Met de vergrijzing en steeds minder mensen die werken. Er komt minder geld binnen en dan willen ze degenen die het geld binnen brengen nog zwaarder belasten.
Dit kan niet. Denk dat het nu echt tijd wordt om afscheid te nemen van de verzorgingsstaat.
Sorry hoor, maar het ligt écht niet aan die verzorgingsstaat. Het probleem zit 'm in meer in een SNS-bank die gered moest worden. DAT is namelijk de directe oorzaak voor deze nieuwe "bezuinigingsronde". Maar als je het dan over banksters en rovers hebt, dan ben je jaloers volgens sommigen hier.
pi_123400451
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 08:08 schreef cempexo het volgende:
Stalin lacht...
Stalin is dood.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_123400456
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
Er kan volgens mij flink bezuinigd worden op het aantal ambtenaren en (onnodige) bestuurslagen in dit land
Zolang dit blijft bestaan, blijven de problemen aanhouden. Het heeft geen enkele zin om verder te bezuinigen. Alles gaat kapot. Ik kom nu al nauwelijks rond en ik heb geen idee hoe ik dit in 2014 moet gaan doen, als ik het zo lees.
pi_123400465
Dan moet het kabinet voortaan ook haar mond houden als "de consumentenbestedingen achterblijven". Je kan geen geld uitgeven wat je niet hebt, simpel.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_123400477
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:52 schreef cempexo het volgende:

[..]

De enige die nog lacht is: den Nederlandschen ambtenaer...
Die betaalt inderdaad geen belasting en loopt niet het risico zijn baan te verliezen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 27 februari 2013 @ 10:01:37 #162
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_123400504
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:55 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar het ligt écht niet aan die verzorgingsstaat. Het probleem zit 'm in meer in een SNS-bank die gered moest worden. DAT is namelijk de directe oorzaak voor deze nieuwe "bezuinigingsronde". Maar als je het dan over banksters en rovers hebt, dan ben je jaloers volgens sommigen hier.
Dat komt doordat je met zulke termen aantoont dat je niet weet bij wie de schuld ligt.

Namelijk bij een overheid die ingrijpt in een puur kapitalistische sector. Hadden ze die banken dood laten gaan en simpelweg garant moeten staan voor 50 of 100.000 euro spaargeld van de belastingbetaler dan hadden we nu een heel andere (waarsch. betere) situatie gehad. Maar banksector mensen doen datgene wat ze mogen doen. Namelijk graaien in de bedrijfskas en roekeloos investeren. Waarom zou dat niet mogen? Het is hun bedrijf, en het is jouw en mijn keuze ons geld aan hun te geven.

Het is echter de keuze van de overheid zich met die onzin te bemoeien.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 27 februari 2013 @ 10:01:42 #163
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_123400510
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Investeren is op zich prima, maar dan graag niet lukraak. Investeren doe je dus op basis van een te verwachten rendement.

Mag ik van jou eens vernemen waar jij in zou investeren? Noem eens drie concrete projecten met een beetje een prognose van kosten en opbrengsten.
Precies. Dat de overheid moet stimuleren is duidelijk. Alleen gaan die centen dan vaak naar projecten die gedoemd zijn te mislukken of worden er voornamelijk particuliere partijen veel beter van. Geld voor infrastructuur moet niet grotendeels in de winstmarge van de aannemers en megabouwers verdwijnen, geld voor ontwikkelingssamenwerking niet in de zakken van de 'hulpverleners', of naar allerlei 3rd party adviesbureautjes eigendom van ex-ambtenaren met vriendjes in de politiek. En dan zwijg ik nog maar over een straaljager die 10x zoveel gaat kosten als oorspronkelijk begroot :')

Net als al dat geld wat naar Brussel gaat en vervolgens wordt uitgestrooid over landen in Zuid- en Oost-Europa, voor landbouwsubsidies aan de bio-industrie of visserij 8)7
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_123400513
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:59 schreef Disorder het volgende:

[..]

Zolang dit blijft bestaan, blijven de problemen aanhouden. Het heeft geen enkele zin om verder te bezuinigen. Alles gaat kapot. Ik kom nu al nauwelijks rond en ik heb geen idee hoe ik dit in 2014 moet gaan doen, als ik het zo lees.
Meer geld binnenharken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 27 februari 2013 @ 10:02:32 #165
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_123400526
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Meer geld binnenharken.
Hosselen!
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_123400542
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:55 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dit is volgens mij volstrekt nieuwe en onbekende informatie.
Zeker ook omdat het bedrag waar we voor moeten bezuinigen vele malen hoger ligt dan men kwijt was voor de SNS. En alsof de SNS laten vallen een optie was
  woensdag 27 februari 2013 @ 10:03:53 #167
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_123400561
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dit is volgens mij volstrekt nieuwe en onbekende informatie.
Zeker ook omdat het bedrag waar we voor moeten bezuinigen vele malen hoger ligt dan men kwijt was voor de SNS. En alsof de SNS laten vallen een optie was
Banken laten vallen is altijd al een optie geweest. De beste optie, overigens.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  † In Memoriam † woensdag 27 februari 2013 @ 10:04:07 #168
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_123400570
Gewoon met z'n allen geen belasting meer betalen. Eens kijken wat ze dan doen. Ons allemaal oppakken en in de cel gooien op kosten van de belastingbetaler.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_123400598
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat komt doordat je met zulke termen aantoont dat je niet weet bij wie de schuld ligt.

Namelijk bij een overheid die ingrijpt in een puur kapitalistische sector. Hadden ze die banken dood laten gaan en simpelweg garant moeten staan voor 50 of 100.000 euro spaargeld van de belastingbetaler dan hadden we nu een heel andere (waarsch. betere) situatie gehad. Maar banksector mensen doen datgene wat ze mogen doen. Namelijk graaien in de bedrijfskas en roekeloos investeren. Waarom zou dat niet mogen? Het is hun bedrijf, en het is jouw en mijn keuze ons geld aan hun te geven.

Het is echter de keuze van de overheid zich met die onzin te bemoeien.
Ah als de SNS bank omgevallen was, hadden wij nu een heel andere (waarschijnlijke) betere situatie.

Serieus?
pi_123400615
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:03 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En dan huilen dat het ABP zoveel van zijn vermogen vergokt
  woensdag 27 februari 2013 @ 10:06:54 #171
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_123400655
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ah als de SNS bank omgevallen was, hadden wij nu een heel andere (waarschijnlijke) betere situatie.

Serieus?
Alle banken die sinds 2008 opgekocht zijn hadden moeten vallen. Dat had even pijn gedaan maar na een paar jaar hadden we een gezondere markt gehad. Zeker als alle EU landen hetzelfde zouden doen.

Daarnaast zijn er diepe hervormingen nodig mbt de verantwoordelijkheden die we aan het bankwezen hebben overgedragen voor de gezondheid van ons monetaire systeem
pi_123400671
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:03 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als je niks van de huidige economische situatie en de complexiteit snapt en niet begrijpt in hoeverre financiele instanties van elkaar afhankelijk zijn wel ja.
pi_123400704
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:21 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Belastingverlagen = economie stimuleren = mensen geven meer geld uit.

wat er nu gebeurd:

Belastingverhoging = mensen geven minder geld uit = economie in een dip
Jaren '30 VS crisis werd ook bezworen door investeringen in werkgelegenheid. Later profiteerde de hele wereld daarvan.
Lastenverzwaring is niet het antwoord. Dat denkt deze regering wel en die heeft de kans gekregen van het deel van het volk dat nog te dom is om te poepen. Stem dan op een niet traditionele partij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 27 februari 2013 @ 10:08:36 #174
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_123400710
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je niks van de huidige economische situatie en de complexiteit snapt en niet begrijpt in hoeverre financiele instanties van elkaar afhankelijk zijn wel ja.
Creative destruction. :W
Banken willen gokhuizen zijn. Dat mag maar dan ben je on your own. Het is aan de volgende generatie om zich beter te gedragen als ze weten wat goed voor ze is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')