Ik wil goed nadenken voor ik de strijd aan ga. Ik ga eerst bij mijn rechtsbijstand een dossier openen en een logboek aanleggen. Ik had net al een mooie voor er inquote:Op donderdag 21 februari 2013 14:45 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik wilde net vragen of je de achternamen in een dm wilde sturen, had al zo'n vermoeden dat het kampers waren.
Als ze nu al op zo'n manier op je reageren dan kun je het denk ik vergeten dat het ooit nog goed gaat komen.
En als je er de strijd mee aan wil gaan dan moet je een hele lange adem hebben.
Vanaf het begin is er geen klik, maar sinds de kerst gaat het er al zo aan toe.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:22 schreef Remqo het volgende:
Eventjes het vorige topic doorgelezen.
Wat een anitclimax is het dan ineens, je begon zo enthausiast over je nieuwe woning en het verbouwen en inrichten daarvan... en blijk je ineens tussen een paar onhandelbare tokkies te zitten.
Waren ze vanaf het begin al lastig, of is dat meer van de laatste paar dagen?
De ene kant van de straat is van de ene woningbouw en de andere kant van de andere. En die zijn wel degelijk in gesprek om te kijken hoe ze dit moeten aanpakken (als ik de woningbouw moet geloven dan). Ook de wijkagent word hierin betrokken.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:25 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Alsof er ook maar een verhuurder staat te popelen om overlast aan te gaan pakken. Dat kost geld en vooral veel tijd.
Een verhuurder wil gewoon netjes, op een zo goedkoop mogelijke manier, iedere maand de huurpenningen innen.
Wanneer de wijkagent op de hoogte is van het hele verhaal dan zal de verhuurder in dit geval van niets weten? Right...
Maar goede bouwplannen. Ik haak weer in.![]()
Tsjah, als je uit een boerderij komt waar je enkel houtkachels hebt wil je ook wel eens wat anders... Ik vind 't ook raar van de woningbouw dat ze een jonge vrouw in de buurt, op die plek, laten wonen terwijl ze dondersgoed weten met wat voor varkens ze daar te maken hebben.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:56 schreef Isabeau het volgende:
Hemeltjelief, Puala! Ik zou al huiverig zijn geweest bij een volksbuurt, vooral als je daar in je eentje gaat wonen (en dat niemand de woning wil zou bij mij ook alarmbellen doen rinkelen). Jamer dat die kennissen verder niet wisten wat voor rijtje huizen dat was en ik vind het verdomde onfatsoenlijk van de wbv om een jonge vrouw alleen in zo'n huis te zetten. Een beetje maatschappelijk inzicht zou ze sieren!
Er zijn vast genoeg mensen van hetzelfde niveau als die twee zussen die een huis zoeken. Kan dan mooi bij elkaar en in de zomer aan de straat biertjes drinken.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:11 schreef kanovinnie het volgende:
Tsjah, als je uit een boerderij komt waar je enkel houtkachels hebt wil je ook wel eens wat anders... Ik vind 't ook raar van de woningbouw dat ze een jonge vrouw in de buurt, op die plek, laten wonen terwijl ze dondersgoed weten met wat voor varkens ze daar te maken hebben.
Ik zou ook weinig hulp verwachten van de de wijkagent en van de woningbouw.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:36 schreef Puala het volgende:
Ik verwacht uberhaubt geen verbetering zolang ze twee zussen schuin tegenover elkaar laten wonen welke deze mentaliteit hebben.
Korte termijn iets anders: nee. Particulier is niet te betalen en met mijn nieuwe account sta ik 2 maand ingeschreven bij de woningbouw.
Alle meubels zijn herbruikbaar, maar de vloeren worden al lastig. Dus er is wel een kostenpost van een 2000 euro al met al. En ik heb bijna geen spaargeld meer over.
Klopt, daar ben ik ook bang voor. Nu ben ik niet extreem bang aangelegd, maar ik zit er niet op te wachten.
Wat 't is ...quote:En dit vind ik mooi om er omheen te maken:
[ afbeelding ]
Ik dacht zelf dat het vurenhout met een witte laklaag is. Klopt dit? En vooral, wat vinden jullie er van?
Dat is een laag die iemand om een meubel heeft gemaakt. Ik vind het heel mooi, natuurlijk en rustig. Zou het graag namakenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:02 schreef eismeiske het volgende:
[..]
Wat 't is ...
Maarre, nice![]()
En tof dat je zo positief doorklust met zo'n ... situatie. Ik ken het buurtje een beetje en snap idd niet wat de woningbouw bezielt ...![]()
Ik ben het weekend niet thuis geweest en gisteravond weinig last gehad. En vanavond ben ik weer niet thuis. Dus al met al primaquote:
Kortom: je ontloopt je eigen huis.....quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:12 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik ben het weekend niet thuis geweest en gisteravond weinig last gehad. En vanavond ben ik weer niet thuis. Dus al met al prima
Kwam toevallig zo uit. Ik ben geen avond meer van huis vanwege mijn buren.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:19 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Kortom: je ontloopt je eigen huis.....
Hoop dat er snel een oplossing komt (ander huis dus) want wat ik op je blog en hier lees maakt me niet vrolijk.
Heb respect voor je instelling maar wees niet té makkelijk naar de wbv toe.
Sterkte meisje.
edit: en kano moet dus geen zeil leggen
Ook meteen een serieuze bedreiging.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:00 schreef Puala het volgende:
Geluidsoverlast. En ik zet dus echt nooit de boel vol open, want ik heb geen zin in gezeik. En ik snap het niet ook.
Het was gewoon gelijk dreigen en er vol in. Geen gesprek of wat dan ook. Gelijk dat ze me wat aan zouden doen de volgende keer en het me wel af zouden leren.
Ik denk dat het in dit geval wel de beste oplossing is ja.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 16:27 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ook meteen een serieuze bedreiging.
Ben nooit zo van het weg lopen voor dingen maar denk dat het in dit geval wel het beste is om daar zo snel mogelijk weg te gaan.
Om het dan nog maar niet te hebben over bijv. een keer stofzuigen, want als het zo gehorig is horen ze dat vast ook.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 15:55 schreef Isabeau het volgende:
Je wordt zo bang om je radio of tv aan te zetten
Ik heb een rechtsbijstandsverzekering, maar die kan niet helpen. De woningbouw is namelijk niet verplicht voor te lichten en dan kan ik proberen om de andere bewoners er uit te zetten.. maar dat is en een hele strijd en dan zijn alsnog de andere families niet weg. Juridisch gezien is het niet mogelijk een andere woning af te dingen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 09:11 schreef lady-wrb het volgende:
zo maar hallo die woningbouw is lekker.
ze kunnen wel zeggen dat je onderzoeksplicht hebt, maar zij wisten dat er bewoners vertrokken zijn om dezelfde problemen die jij nu hebt en zij houden hun mond dicht?
a-sociaal!
heb je geen rechtsbijstandsverzekering die je kan helpen?
lekker dan. daar zit je dan in je mooie opgeknapte huis in het midden van de helquote:Op vrijdag 3 mei 2013 09:15 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb een rechtsbijstandsverzekering, maar die kan niet helpen. De woningbouw is namelijk niet verplicht voor te lichten en dan kan ik proberen om de andere bewoners er uit te zetten.. maar dat is en een hele strijd en dan zijn alsnog de andere families niet weg. Juridisch gezien is het niet mogelijk een andere woning af te dingen.
Tsja, het is niet anders. Ik probeer het maar te accepteren en er het beste van te maken. Al moet ik wel bekennen, de brief van de huurverhoging wakkert wel aan dat ik weer even wat bozer was.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 09:17 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
lekker dan. daar zit je dan in je mooie opgeknapte huis in het midden van de hel
en de woningbouw maar lachen, want die vangt probleemloos jouw huurcentjes en jij zit met de ellende
o maar huurverhoging mag je weigeren he?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 09:18 schreef Puala het volgende:
[..]
Tsja, het is niet anders. Ik probeer het maar te accepteren en er het beste van te maken. Al moet ik wel bekennen, de brief van de huurverhoging wakkert wel aan dat ik weer even wat bozer was.
En 2 dagen terug hadden de buren de vuurkorf aan en die lucht hing gewoon in mijn woonkamer ondanks dat ik alles dicht had. Zelfs een soort mist/rook was te zien, dus gister gebeld en dinsdag komen ze kijken. Ik geloof nooit dat dit bij een huis hoort.
Weigeren op grond waarvan? Inflatie en de wettelijke dingen. Mijn inkomen kunnen ze het niet op doen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:45 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
o maar huurverhoging mag je weigeren he?
daar zou ik dan even mee langs het juridisch loket gaan.
*lurker meldt zich*quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:58 schreef Puala het volgende:
[..]
Weigeren op grond waarvan? Inflatie en de wettelijke dingen. Mijn inkomen kunnen ze het niet op doen.
Als ik dat puntensysteem er bij pak dan moet mijn huurprijs 700 euro zijn. Het is een groot huis met wel alle voorzieningen namelijk. In werkelijkheid betaal ik 475 en dat word met verhoging 495 (even afgerond). Zou zoiets nog verder omlaag kunnen?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:12 schreef TwinkleStar001 het volgende:
[..]
*lurker meldt zich*
Topic een beetje doorgelezen, wat ontzettend naar! Je kunt huurverhoging weigeren (en zelfs huur naar beneden) op basis van derving woongenot. Vraag anders even in WGR hoe het juridisch precies zit. En/of ga naar het juridisch loket.
Als de woningbouwvereninging weinig huur meer ontvangt zijn ze waarschijnlijk ook geneigd om een stapje harder voor je te lopen...
doen hoor! ik wens je heel veel succes!quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:21 schreef Puala het volgende:
[..]
Als ik dat puntensysteem er bij pak dan moet mijn huurprijs 700 euro zijn. Het is een groot huis met wel alle voorzieningen namelijk. In werkelijkheid betaal ik 475 en dat word met verhoging 495 (even afgerond). Zou zoiets nog verder omlaag kunnen?
Ik ga mijn topic in WGR eens schoppen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afijn, de foto's
Disclamer: ja ik weet dat het er gigantisch slecht in ligt. Maar ik ga geen geld uitgeven aan zand. En op klei iets vlak leggen zonder er een week mee bezig te zijn lukt niet![]()
Leuk! (nogmaals) proficiatquote:Op zondag 9 juni 2013 14:41 schreef Puala het volgende:
Schopje.
Ik ga zo een wandeling maken naar de woningbouw en de huur opzeggenIk ga verhuizen richting de zaanstreek. Weg van de tokkies, weg van de overlast, op naar een leuk appartement met zonnig dakterras
Gefeliciteerd, ik heb stiekem dit topic gevolgd. Hoe heb je zo snel een ander huisje kunnen regelen? :-)quote:Op zondag 9 juni 2013 14:41 schreef Puala het volgende:
Schopje.
Ik ga zo een wandeling maken naar de woningbouw en de huur opzeggenIk ga verhuizen richting de zaanstreek. Weg van de tokkies, weg van de overlast, op naar een leuk appartement met zonnig dakterras
Vanwege afstand, mijn situatie en werk hebben we besloten samen wat te zoekenquote:Op zondag 9 juni 2013 15:32 schreef Snowglobe het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, ik heb stiekem dit topic gevolgd. Hoe heb je zo snel een ander huisje kunnen regelen? :-)
Welkom in t zaanse dan maarquote:Op zondag 9 juni 2013 14:41 schreef Puala het volgende:
Schopje.
in mijn buurtquote:Op zondag 9 juni 2013 17:06 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Welkom in t zaanse dan maar
Welke buurt ga je ongeveer wonen?
iig heel dicht bij mij in de buurtquote:
ik ga met puala samenwonenquote:
Nog niet. Hij is woensdag hier en als je wilt kan hij hem meenemen voor jequote:Op zondag 9 juni 2013 18:30 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
o wat leuk! gefeliciteerd!
dus jij hebt nu een stuk laminaat ergens liggen ?
laat maar weten wanneer een stukje in de buurt is.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:33 schreef Puala het volgende:
[..]
Nog niet. Hij is woensdag hier en als je wilt kan hij hem meenemen voor je
Ik laat het je wetenquote:Op zondag 9 juni 2013 18:34 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
laat maar weten wanneer een stukje in de buurt is.
dan kom ik wel even langsfietsen ofzo
Toch wel?quote:Op zondag 9 juni 2013 18:24 schreef kanovinnie het volgende:
Thanksdenk dat we wel een nieuwe reeks gaan maken.
waar blijven die foto's?quote:Op zondag 9 juni 2013 19:37 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Gefeliciteerd met het samenwonen en een nieuw huisje!
jij woont er toch al?quote:Op zondag 9 juni 2013 21:01 schreef kanovinnie het volgende:
Ja de nieuwe buren zullen niet zo erg zijn. Hoop ik voor ze
nee. Ik woon in een studio, te klein voor 2 mensen en 2 poezen. En zonder poezebeesten ook en te grote relatietest. Ik leg het wel uit als ik het laminaat kom brengen. Paula heeft je gegevens?quote:
nee. ik wil het ook wel komen halen hoorquote:Op zondag 9 juni 2013 21:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
nee. Ik woon in een studio, te klein voor 2 mensen en 2 poezen. En zonder poezebeesten ook en te grote relatietest. Ik leg het wel uit als ik het laminaat kom brengen. Paula heeft je gegevens?
We hebben samen iets nieuws gezochtquote:Op zondag 9 juni 2013 21:07 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nee. ik wil het ook wel komen halen hoor
o maar je woont er dus nog niet?
of een politieagentquote:Op maandag 10 juni 2013 07:45 schreef Isabeau het volgende:
Gefeliciteerd![]()
Ik ben zo blij voor je!
Ik zou geneigd zijn volgende buren te willen waarschuwen tegen die tokkiesZe kunnen er maar beter (familie van die) andere tokkies inzetten en zeker geen leuke meid alleen!
Ik eerlijk gezegd ook, maar de afgelopen maanden zijn er van de ongeveer 40 huizen wel 10 leeg gekomen en weer gevuld. Dus wellicht word het wel gewoon echt beter de komende tijdquote:Op maandag 10 juni 2013 07:45 schreef Isabeau het volgende:
Gefeliciteerd![]()
Ik ben zo blij voor je!
Ik zou geneigd zijn volgende buren te willen waarschuwen tegen die tokkiesZe kunnen er maar beter (familie van die) andere tokkies inzetten en zeker geen leuke meid alleen!
Dat sowieso niet. Het is 120 km enkele en dat is best ver voor een aanhanger met spullen vanwege een verhuizing. En dan moet je gerust 4-5 keer rijden. Dan kan je beter een bus huren en die 2x vol laden. Dan ben je qua benzine kosten ook voordeliger uit.quote:
en een bus met een aanhanger?quote:Op maandag 10 juni 2013 13:15 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat sowieso niet. Het is 120 km enkele en dat is best ver voor een aanhanger met spullen vanwege een verhuizing. En dan moet je gerust 4-5 keer rijden. Dan kan je beter een bus huren en die 2x vol laden. Dan ben je qua benzine kosten ook voordeliger uit.
Kan. Dan hoef je wellicht maar 1x te rijden. Maar ook die moet ik huren dan, want die van mijn pa krijg ik nooit mee voor zo'n stuk.quote:
Daar is de kluit te groot voor. Die zal toch al snel 70x50 moeten zijn wil de buxus genoeg wortels over houden om te blijven leven. En als je hem permanent in zo'n bak gaat zetten zal je toch al snel wat groter moeten ivm voedingsstoffen en water opslaan.quote:
Heb jij een plek in je voortuin? We hebben wel wat mensen gevraagd al, maar het is altijd fijn om evt. nog iemand achter de hand te hebbenquote:
Ah nicequote:Op maandag 17 juni 2013 14:15 schreef kanovinnie het volgende:
Plek is iig geregeld, bij mijn ouders in de tuin. Probleem alleen is het eruit krijgen. Idee nu is om hem met een ratel op de laadklep van een (huur) vrachtwagen/bus te trekken.
Autsj.... beterschap!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:19 schreef kanovinnie het volgende:
Nou, ik lig in een warm bad in de hoop dat ik snel weer wat kan doen. Ging door mijn rug met emmers verf tillen
zijn jullie nu al bezig?quote:Op zondag 23 juni 2013 06:05 schreef kanovinnie het volgende:
http://m.flickr.com/#/photos/vincent_nobel/9113914024/
Zeker! Vrijdagmiddag de sleutel. Konden we mooi t hele weekend klussen. Als het goed is ligt vanavond de hele vloer er inquote:
wat zit daar op de begane grond, lijkt wel een brandweerkazerne.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:42 schreef Puala het volgende:
De slaapkamer waar wij gaan slapen. Op de plattegrond kun je zien dat hier ok nog een vaste kast in zit.
[ afbeelding ]
Een school en er naast een kinderdagverblijfquote:Op zondag 23 juni 2013 10:03 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat zit daar op de begane grond, lijkt wel een brandweerkazerne.Of een school?
En zo snel mogelijk over neem ik aan? Wanneer hebben jullie dat gepland?quote:Op zondag 23 juni 2013 08:34 schreef Puala het volgende:
[..]
Zeker! Vrijdagmiddag de sleutel. Konden we mooi t hele weekend klussen. Als het goed is ligt vanavond de hele vloer er in
Volgend weekend t meeste van mijn spullen en weekend daarna de allerlaatste dingen en t oude huis van mij schoonmaken. Kano heeft 1,5 maand om te verhuizen, dus zodra mijn sleutels ingeleverd zijn gaan we aan zijn huis beginnen.quote:Op zondag 23 juni 2013 11:17 schreef Laysa het volgende:
[..]
En zo snel mogelijk over neem ik aan? Wanneer hebben jullie dat gepland?
Poeh, jullie houden de vaart er stevig in merk ik al !quote:Op zondag 23 juni 2013 13:37 schreef Puala het volgende:
[..]
Volgend weekend t meeste van mijn spullen en weekend daarna de allerlaatste dingen en t oude huis van mij schoonmaken. Kano heeft 1,5 maand om te verhuizen, dus zodra mijn sleutels ingeleverd zijn gaan we aan zijn huis beginnen.
gelukkig niet neequote:
dat is wel handig voor de lange termijnplanningquote:Op zondag 23 juni 2013 20:01 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zegt hij die naast een kinderdagverblijf gaat wonen
Hoezo, dat potloodje in je linkse hand staat best professioneel hoor!quote:Op zondag 23 juni 2013 22:25 schreef kanovinnie het volgende:
Tjonge de proffesionaliteit straalt er vanaf bij mij
Reddende engel vandaag was een maatje die al vaker laminaat gelegd heeft en zelf timmerman/interieurbouwer is dus die kon mooi de lastige stukken doen
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:45 schreef Puala het volgende:
Het is hier 1 grote gigantische bende, dus no way
Dat zijn de leukste foto'squote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:45 schreef Puala het volgende:
Weeeeeeeel doe nou alsjeblieftquote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:45 schreef Puala het volgende:
Ik sluit me hierbij aanquote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:38 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Weeeeeeeel doe nou alsjeblieft
Zeker weten! Het scheelde echt dat we alles al klaar hadden staan in 1 ruimte. Voor we het door hadden zat de vrachtwagen vol. Om 2 uur hadden we alles al uitgeladen en besloten we om nog een ronde te maken ipv zondag. Dus zaterdagavond was alles overquote:Op maandag 1 juli 2013 08:54 schreef LompeHork het volgende:
Tof! Gaat nog hard met zo'n vrachtwagentje![]()
Tnxquote:mooie ruimtes in jullie nieuwe huisje trouwens!
Dat is het oude huisquote:Op maandag 1 juli 2013 09:00 schreef Prof_Hoax het volgende:
Awwwdat dekbedovertrek hebben wij ook
En kano, je bent stukje vloer vergeten te leggen![]()
Ziet er goed uit zeggaat hard en zeker met zo'n volle vrachtwagen
en mooi dat het op 1 dag geregeld was.
Blij blij blij, voor jullie!
Aan de drempel + stenen te zien is het een "woonerf" dus maar 30km/h (klopt dit?), lekker hoor! mooi uitzicht ook
Dat ga ik zaterdag doen als we schoon gaan maken. Dan zie ik ze echt voor het laatstquote:Op maandag 1 juli 2013 09:31 schreef Lienekien het volgende:
Heb je nog even gezwaaid naar je oude buren? Tot nooit meer ziens?
Hebben die uberhaubt iets gezegd?quote:Op maandag 1 juli 2013 09:41 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat ga ik zaterdag doen als we schoon gaan maken. Dan zie ik ze echt voor het laatst
En een waarschuwingsbrief ophangen/in een keukenkastje leggenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 08:58 schreef kanovinnie het volgende:
Zaterdag nog ff wat stenen begraven voor de volgende bewoners
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 08:05 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja hoor. Sinds ze weten dat ik weg ga zijn ze ineens heel sociaal en maken ze praatjes enz
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En een waarschuwingsbrief ophangen/in een keukenkastje leggen
Zit er een deur in?quote:Op woensdag 3 juli 2013 09:12 schreef Puala het volgende:
Er zit in de slaapkamer een kast van 180x110 en dat word mijn kledingkast (en ook nog wat andere spullen, vooruit). Maar hoe zou je die het makkelijkste in kunnen delen? Ik heb eigenlijk weinig zin in het op maat maken van alles, dus ik dacht aan het Algot systeem van Ikea. Lekker goedkoop en volgens mij makkelijk te bevestigen. Of zit ik verkeerd? Wat zou evt. anders nog makkelijk kunnen zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |