SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TrailersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 80% gewijzigd door Pheno op 21-02-2013 11:32:08 ]Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
Ninja editquote:Op donderdag 21 februari 2013 09:18 schreef DoofenSchmirz het volgende:
PS4 onthuld maar geen PS4 gezien. Nice!
Zeik niet, ik open een nieuw deel, dan staat er altijd dezelfde TT. vergeten aan te passen, zie het in myAt en heb het aangepast. Boehoe.quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:18 schreef DoofenSchmirz het volgende:
Triest. Zelfde TT als vorig topic. Origineel.
Dat zou heel netjes zijn (ondanks dat je dr voor moet betalen.. maar ok)quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:06 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als ze kunnen kijken naar je ps-account, die je nu dus hebt, dan is er toch geen probleem? Waarom willen afkraken van iets dat je nog helemaal niet weet? Waarschijnlijk gaan ze er ook niets overz eggen. he, misschien doen ze wel alle ps3 games in de cloud bij een psn plus account en betaal je geld om alle ps3 games te kunnen streamen. Ook prima.
Daar ben ik het niet met je eens.quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Tweedehands games willen ze dus juist tegen gaan. Omdat ze daar niks aan verdienen. Best logisch.
en dan komt Microsoft over een maandje... wel met een console reveal... en veel games..quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:18 schreef DoofenSchmirz het volgende:
PS4 onthuld maar geen PS4 gezien. Nice!
Wel iets te veel het woordje ''Play'' gehoord thoughquote:Op donderdag 21 februari 2013 09:21 schreef Aether het volgende:
Vond het eigenlijk een prima presentatie. Weinig over verkoopcijfers of eindeloos gedetailleerde specs. Een paar mensen die hun sporen in de industrie verdiend hebben en enthousiast over een nieuw product vertellen.
Veel beter dan de PS3 E3 2005 presentatie. Benieuwd wat ze voor E3 2013 gaan doen.
Ze hebben het kort over de Vita gehad. Te veel was ook niet goed geweest voor de gecreëerde hype.quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:22 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Wel iets te veel het woordje ''Play'' gehoord though
Vind Sony ook wel een beetje een verkeerd bericht afgeven: ''The Future of Playstation'' maar niet praten over PSVita.. Dat ze willen focussen op PS4 snap ik, maar noem het dan niet the future of.
Ja, HEEL kort. Maar geen games, geen nieuwe functionaliteiten besproken (buiten connectiviteit met PS4), geen nieuwe model/kleuren/bundels. Echt geen blik op de toekomst.quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:28 schreef Aether het volgende:
[..]
Ze hebben het kort over de Vita gehad. Te veel was ook niet goed geweest voor de gecreëerde hype.
Ik heb wel het idee dat men de Vita/PS4 meer wil laten samenwerken, o.a. door de streamingtechnologie zodat een soort functionaliteit als de WiiU wordt verkregen (streamen van PS4 naar Vita).
mooi man die verkeerd belichte witte stukken op de mainchar :/quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:55 schreef over_hedge het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er wel goed uit
Nee, is geen belichting. Kijk de trailer maarquote:Op donderdag 21 februari 2013 09:57 schreef Jimbo het volgende:
[..]
mooi man die verkeerd belichte witte stukken op de mainchar :/
Zit er nou een potlood in zijn oog ofzo?quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:55 schreef over_hedge het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er wel goed uit
Jij zag je fout en hebt het aangepast. Toen ik op reply drukte, zag ik dat de TT verandert was en heb ik mijn fout gecorrigeerd. Happy now?quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
Zeik niet, ik open een nieuw deel, dan staat er altijd dezelfde TT. vergeten aan te passen, zie het in myAt en heb het aangepast. Boehoe.
Want?quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:02 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Zit er nou een potlood in zijn oog ofzo?
Ventje rechts.quote:
Oh ik las verkeerdquote:
quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oh ik las verkeerddacht dat je zei zit er een potlood in je oog of zo
Ja, ik dacht dat je het bedoelde als in: ben je blind dat je dat mooi vindquote:Op donderdag 21 februari 2013 10:15 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]![]()
![]()
Kom je de koffie effe van mijn scherm vegen?
Wanneer kijk je naar je console? Esthetisch gezien het minst interessante deel van de package.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:16 schreef satecl het volgende:
Wat een tegenvaller vannacht!!!
- Geen console gezien
- Geen prijs
- Geen Shenmue
- Geen samenwerking met Sega (of stiekem nintendo)
- Geen exacte release in Europa.... toch?
Nee, nee het ziet er prachtig uit, maar het viel me op.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:17 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja, ik dacht dat je het bedoelde als in: ben je blind dat je dat mooi vindzo iets
Instaboner. Fucking hell!quote:
Had ergens gelezen dat ze in je standaard telefoon lader passen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:25 schreef Wrijfhout het volgende:
Kunnen ook allemaal een ander laadstation aanschaffen zo te zien?
Die Dualshock 3 heeft iig een andere poort dan deze ps4 controller of lijkt dat zo?
Mini-A ipv Mini-B.
quote:De Dualshock 4 kan worden opgeladen terwijl de PS4 op standby staat. Verder kan het ook opgeladen worden met smartphone-opladers via USB.
Nee, kerst dit jaar.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:32 schreef PBateman1978 het volgende:
De verwachting is voorjaar 2014 voor Europa toch?
Ja dat kan nu met de PS3 ook wel, als je een kabeltje gebruikt.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:29 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Had ergens gelezen dat ze in je standaard telefoon lader passen.
edit:
[..]
Die van nu kunnen niet met je smartphone lader hoor? is een andere ingang.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:40 schreef Wrijfhout het volgende:
[..]
Ja dat kan nu met de PS3 ook wel, als je een kabeltje gebruikt.
Ik heb nu zo'n ding http://computer.marktplaz(...)Oplader-26639977.htm
Die wordt dan overbodig, heb geen zin alles te laden met telefoonadapters
Is nog niks over bekend toch.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:34 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ja in Amerika en Japan.
Dit ziet er wel goed uit trouwens:
Nee dat bedoel ik ook niet, als de PS3 standby staat gebruik je gewoon een USB -> Mini-B kabel.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:41 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Die van nu kunnen niet met je smartphone lader hoor? is een andere ingang.
Goed nieuwsquote:Op donderdag 21 februari 2013 10:17 schreef over_hedge het volgende:
btw: PlayStation 4 speelt tweedehands spellen af
Wat jij vind is niet relevant.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:31 schreef satecl het volgende:
Wanneer kijk je naar je console? Esthetisch gezien het minst interessante deel van de package.
- Ik vind dat belangrijk.
Dit is nog het minst indrukwekkend van alle ps4 games die ik gezien heb.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:58 schreef Jimbo het volgende:
die auto waar ie nu achter zit was gister nog rood
Europa is altijd later dan de rest van de wereld geweest iirc.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:52 schreef Jimbo het volgende:
Hij zal vast ook in europa komen rond de holidays.
Vroeger wel ja. Games die in de US uitkwamen, kwamen hier makkelijk 3 maanden later.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:06 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Europa is altijd later dan de rest van de wereld geweest iirc.
niet deze keer. dat is zoooo 2006quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:06 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Europa is altijd later dan de rest van de wereld geweest iirc.
kramp met de PS controller? wow nog nooit gehad.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
Geen start-select op de controller vind ik wel een megatonZe heten nu share en options en werden toch al niet gebruikt, maar toch. Ik vind het ergens wel jammer dat we wéér een dual shock krijgen trouwens, maar hij ziet er ergonomischer uit dan die krampverwekkers van de afgelopen 20 jaar.
quote:Hermen Hulst, managing director bij Guerilla Games, heeft aangegeven dat de ontwikkelkosten voor PlayStation 4 helemaal niet zo hoog zijn als mensen zullen denken.
Wel geeft Hulst toe dat de kosten zijn gestegen, en dat is logisch aangezien het een nieuw platform is, maar het is niet zo erg als mensen hadden voorspeld. Voor Killzone Shadow Fall gebruikt de ontwikkelaar slechts 25 man meer dan met de eerste twee Killzone-delen.
Hulst zegt dat dit te danken is aan efficiëntere devkits en dat de nieuwe console draait op het idee alles slimmer aan te pakken. Sony zelf heeft vannacht aangegeven dat de PlayStation 4 voor en door ontwikkelaars is gebouwd, dus wat die boodschap betreft valt Hulst in lijn met wat Sony naar buiten wil brengen.
quote:Shuhei Yoshida, directeur van Sony Computer Entertainment, heeft uitgelegd waarom de PlayStation 4 afwezig was tijdens de presentatie van vannacht. De console is minder belangrijk dan de boodschap van de nieuwe mogelijkheden en controller.
"The console is just a box. The controller was very important to show because it has the share button, but the console is just a console", zegt Yoshida in een interview. Of de PS4 op E3 getoond wordt, is ook niet zeker. "We’re still trying to decide that."
quote:Sony heeft een trailer vrijgegeven van het gisteren aangekondigde racesimulatiespel Driveclub. Deze game wordt ontwikkeld door de mannen en vrouwen achter Motorstorm. Het idee achter Driveclub schijnt al negen jaar te bestaan, omdat destijds het patent op het idee (racen in clubverband op digitale toernooien) al is aangevraagd.
quote:Met de nieuwe PlaySation-app, die Sony gaat uitgeven op Android en iOS, wil het bedrijf een tweedeschermervaring aanbieden, net zoals Microsoft doet met SmartGlass.
De app kan bijvoorbeeld tijdens het spelen een kaart van de omgeving laten zien, maar je kunt onderweg ook aankopen doen in de online winkel of andere spelers hun spel zien spelen.
Dat lijkt allemaal een beetje op wat Microsoft doet met de combinatie Xbox 360 en tablet/smartphone. Maar het streamen van games naar de PlayStation Vita valt bijvoorbeeld ook onder de mogelijkheden van de app, waardoor er toch meer lijkt te kunnen dan met SmartGlass. Dat komt omdat Microsoft zelf geen handheld dedicated gaming device heeft.
quote:De PlayStation 4, die Sony vannacht heeft aangekondigd, kan tweedehands spellen afspelen. Dat heeft Sony Worldwide Studios-baas Shuhei Yoshida bevestigd in een interview.
Er doen al weken geruchten de ronde dat de volgende generatie spelcomputers ontwikkeld en ontworpen worden met het idee geen tweedehands spellen af te kunnen spelen. Sony's eigen patent om een disc aan een gebruiker te koppelen voedde dat idee.
Fijn zo dat het duidelijk is dat het de daadwerkelijke gameplay was van Killzone en niet slechts een trailer, wat veel mensen leken te denken.quote:
yay....quote:
Ja die positie van de linkerstick blijft bummer. Ik hoop maar dat de wat dikkere handles het minder een probleem maakt. Voor de rest heeft Sony me megahype gemaakt, en dat voor iemand die nog niet eerder een PS heeft gehad.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
Geen start-select op de controller vind ik wel een megatonZe heten nu share en options en werden toch al niet gebruikt, maar toch. Ik vind het ergens wel jammer dat we wéér een dual shock krijgen trouwens, maar hij ziet er ergonomischer uit dan die krampverwekkers van de afgelopen 20 jaar.
Dat is voor de movequote:Op donderdag 21 februari 2013 11:28 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Die hele blauwe lamp hoeft van mij dan weer niet he
Anders werkt de positionering niet. Het is een ingebouwde Movequote:Op donderdag 21 februari 2013 11:28 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Zet je het uit.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:30 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Aha
Maarja, ben ik toch niet van plan te gaan gebruiken. Sixaxis was ook 2x leuk en daarna irritant
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TrailersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:31 schreef Jivis het volgende:
Wel matig dat je er geen oude PS3-games op kunt spelen hoor.
Via PlayStation Cloud wel.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:31 schreef Jivis het volgende:
Wel matig dat je er geen oude PS3-games op kunt spelen hoor.
hij kan ook groen worden als je upload / sharedquote:Op donderdag 21 februari 2013 11:28 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Nope in december van dit jaar ligt ie hier in Nederland in de winkels.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:32 schreef PBateman1978 het volgende:
De verwachting is voorjaar 2014 voor Europa toch?
En rood als je PS4 dood isquote:Op donderdag 21 februari 2013 11:34 schreef Jimbo het volgende:
[..]
hij kan ook groen worden als je upload / shared
Kan nu toch ook als je plus account hebt of niet?quote:In the future, when a gamer sees a title of interest in PlayStation Store, they can immediately start playing a portion of the actual game.
Serieus?quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
nee, je moet de hele game toch eerst downloaden? Bij de PS4 begint ie daarmee, na een (ik zeg maar wat) 500 mb heeft ie al genoeg binnen om jou te laten beginnen en ondertussen download het apparaat de rest op de achtergrond.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:38 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Kan nu toch ook als je plus account hebt of niet?
Ah zo. Dan is het wel vetquote:Op donderdag 21 februari 2013 11:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
nee, je moet de hele game toch eerst downloaden? Nu begint ie daarmeee, na een ik zeg maar wat, 500 mb heeft ie al genoeg binnen om jou te laten beginnen en ondertussen download het apparaat de rest op de achtergrond.
Als die lamp een beetje sterk is, is dat wel grappig in de nachtquote:Op donderdag 21 februari 2013 11:34 schreef Jimbo het volgende:
[..]
hij kan ook groen worden als je upload / shared
Dat is nog nergens bevestigd. Overal zegt men Q1 2014 voor Europa.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:35 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Nope in december van dit jaar ligt ie hier in Nederland in de winkels.
Apart, Bart Smit heeft dit al bevestigd gekregen en dit is via een mailing naar de verschillende winkels doorgestuurd, inclusief schapsindelingen en het te leveren display-materiaal van Sony.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:51 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Dat is nog nergens bevestigd. Overal zegt men Q1 2014 voor Europa.
dit is nog het beste nieuws van de dagquote:Op donderdag 21 februari 2013 10:17 schreef over_hedge het volgende:
btw: PlayStation 4 speelt tweedehands spellen af
Zal best, maar er is niks door Sony zelf bevestigd. Dat een distributeur of hoofdkantoor dit zegt, wil niet zeggen dat ze dit doen op basis van door Sony verstrekte info.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:56 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Apart, Bart Smit heeft dit al bevestigd gekregen en dit is via een mailing naar de verschillende winkels doorgestuurd, inclusief schapsindelingen en het te leveren display-materiaal van Sony.
PSX, PS2, PS3, PSP, Vita. Als de geschiedenis zich blijft herhalen, dan is het zeer plausibel dat het nu weer gaat gebeuren.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:58 schreef over_hedge het volgende:
Lijkt me ook niet slim om in europa pas later te doen. Als in die tijd de xbox komt verliezen ze klanten aan de xbox.
Tja, is wel ander verhaal nu. Maarja laten we hopen dat het tegelijk komt. Maar het is afwachten.quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:04 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
PSX, PS2, PS3, PSP, Vita. Als de geschiedenis zich blijft herhalen, dan is het zeer plausibel dat het nu weer gaat gebeuren.
Hoezo is het nu anders dan?quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:06 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Tja, is wel ander verhaal nu. Maarja laten we hopen dat het tegelijk komt. Maar het is afwachten.
tegenwoordig kan je t niet echt meer maken om iets verdeeld te releasen. imhoquote:Op donderdag 21 februari 2013 12:08 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Hoezo is het nu anders dan?
Sony heeft nog nooit een Worldwide release gedaan van een console.
Omdat toen de ps3 uitkwam de xbox 360 er al was. Als de ps3 er nu eerder is dan de xbox kan je daar hoop extra klanten door krijgen. Maar als je dat in europa pas paar maanden later doet (en dan inmiddels de nieuwe xbox er ook is) dan verlies je gewoon klanten.quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:08 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Hoezo is het nu anders dan?
Sony heeft nog nooit een Worldwide release gedaan van een console.
Ze moeten wel, ze worden steeds meer afhankelijk van de Entertainment/Electronics divisie. Het is nu alles of niets en ik vind dat ze qua presentatie daarin te kort hebben geschoten. Playstation is in Europa nog groter dan Xbox, echter slinkt deze voorsprong met de dag. USA is een verloren strijd voor PS4 ben ik bang. Je released je console twee maanden na de heilige graal in Amerika (GTA V) en tot nu toe zijn je launch titels nou niet echt overtuigend (behalve Killzone) Ik hoop dat EA nog met een jaw-dropping titel komt, maar als EA gister al niet aanwezig was op de aankondiging begin ik toch echt te twijfelen. Het is nu afwachten wat Microsoft doet.quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:25 schreef Aether het volgende:
De PS1 kwam 9 maanden later uit in NA en Europa. PS2 en PS3 zo'n 4 maanden in Europa.
Het zal vooral afhangen van productiecapaciteit. De PS4 gebruikt meer standaard componenten dus de kans is groter dat Europa 'm al dit kalenderjaar krijgt.
De voorsprong van Sony stijgt juist met de dag hier.quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:31 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Ze moeten wel, ze worden steeds meer afhankelijk van de Entertainment/Electronics divisie. Het is nu alles of niets en ik vind dat ze qua presentatie daarin te kort hebben geschoten. Playstation is in Europa nog groter dan Xbox, echter slinkt deze voorsprong met de dag. USA is een verloren strijd voor PS4 ben ik bang. Je released je console twee maanden na de heilige graal in Amerika (GTA V) en tot nu toe zijn je launch titels nou niet echt overtuigend (behalve Killzone) Ik hoop dat EA nog met een jaw-dropping titel komt, maar als EA gister al niet aanwezig was op de aankondiging begin ik toch echt te twijfelen. Het is nu afwachten wat Microsoft doet.
Bron?quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:35 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Nope in december van dit jaar ligt ie hier in Nederland in de winkels.
Nog niets over bekend. Wie weet waarom de vertraging was (van lente naar september). Dat is dus puur speculeren.quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:33 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Komt GTA V echt alleen op huidige generatie uit dan? Geen enhanced graphics release voor de next gen?
Zo te lezen heb jij niks gezien?quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:51 schreef theguyver het volgende:
dus eigenlijk, zagen we een show voor een aankondinging van een nieuwe spelcomputer zonder nieuwe spelcomputer.
nope lag te tukken..quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:52 schreef Godtje het volgende:
[..]
Zo te lezen heb jij niks gezien?
Als je de games hebt gezien, dan heb je de spelcomputer zien draaien. Alleen de huls niet. Who cares.quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
nope lag te tukken..
maar als ik het zo lees mooi plaatje controller specs paar mooie filmpjes...
maar geen spelcomputer...
ikquote:Op donderdag 21 februari 2013 12:58 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Als je de games hebt gezien, dan heb je de spelcomputer zien draaien. Alleen de huls niet. Who cares.
Fuck them. Waarom niet?quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:46 schreef Vault-Boy het volgende:
Ze kunnen geen belofte geven dat de nieuwe Playstation dit jaar nog in Europa komt.
Alleen dit werd gezegd.quote:
quote:The Witcher 3: Wild Hunt moet ook verschijnen op de PlayStation 4. Dat heeft de Poolse gamestudio CD Projekt donderdag bekendgemaakt. De game waarin het verhaal van premiejager Geralt wordt afgesloten werd begin deze maand aangekondigd voor de pc. The Witcher 3 moet begin volgend jaar in de winkel liggen.
"Omdat we vanaf het begin met de nieuwe spelcomputer kunnen werken, kunnen we de grenzen opzoeken", meldt de Poolse gamestudio. The Witcher 3: Wild Hunt behoort tot de eerste lichting spellen voor de PlayStation 4, die woensdag officieel werd aangekondigd.
De eerste generatie games voor een nieuwe spelcomputer is doorgaans niet zo indrukwekkend in vergelijking met latere spellen. Tijdens de onthulling van de PlayStation 4 hamerde Sony er woensdag echter op dat de spelcomputer 'voor en door gameontwikkelaars' is gemaakt. Zo maakt de spelcomputer gebruik van een x86-64 AMD Jaguar-processor. Die lijkt op een rekenprocessor voor een pc en vertrouwd voor gameontwikkelaars.
Prijs: $899quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:54 schreef Dibble het volgende:
[ afbeelding ]
GeForce GTX Titan 4.5 terraflops
[ afbeelding ]
PlayStation 4 system 1.84 terraflops
Vanochtend was ie nog te vinden om de PlayStation blog. Het onderstaande linkje (gevonden met Google) wordt op mijn werk tegengehouden, maar kijk zelf eventjes of dat 'm isquote:Op donderdag 21 februari 2013 13:49 schreef psvtje10 het volgende:
Weet iemand toevallig waar ik het officiële release video kan vinden? Die gisteravond om 12 uur live werdt gestreamt..
25quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:58 schreef Pheno het volgende:
Eens kijken hoeveel PS4's Sony zou verkopen als zo'n ding erin zit
Globaal dan toch wel. Een stuk of vier in Europa.quote:
Maar is wel futureproof. Ga niet klagen over 3/4 jaar als we weer 'Skyrim' tafarelen krijgen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:58 schreef Pheno het volgende:
[..]
Prijs: $899
Oke, lekker vergelijkbaar. Eens kijken hoeveel PS4's Sony zou verkopen als zo'n ding erin zit
Ik zou een nieuwe groepenkast aan moeten leggenquote:Op donderdag 21 februari 2013 14:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
Globaal dan toch wel. Een stuk of vier in Europa.
1 voordeel, je stookkosten in huis worden lager als je zo'n pc aanzet.
Wat een vergelijkingquote:Op donderdag 21 februari 2013 13:54 schreef Dibble het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een console of videokaart zijn beide niet gemaakt om futureproof te zijn. Anders verkoopt Nvidia ook te weinig.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:03 schreef Dibble het volgende:
[..]
Maar is wel futureproof. Ga niet klagen over 3/4 jaar als we weer 'Skyrim' tafarelen krijgen.
Cmon ...:')quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:10 schreef AQuila360 het volgende:
De PS4 is super krachtig![]()
De 10 jaren van console domination komen er weer aanAlleen hoop ik wel dat Microsoft dit ook neer gaat zetten.
Ah jij bent er dus zo'n eentje die alleen naar specs kijkt.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:19 schreef Dibble het volgende:
[..]
Cmon ...:')
Het is verdomme een x86 systeem geperst in een kleine formfactor. Zie het als een slim line PC. Nothing special.
Enige voordeel is dat programmeren makkelijker zal gaan. En het is slechts een kwestie van tijd voor iemand Windows hierop aan de praat krijgt.
Sony kennende bouwen ze weer een zeer goede beveiliging in. Echt knap hoe lang dat duurde bij de PS3 en hoe het nu nog niet helemaal gekraakt is volgens mijquote:Op donderdag 21 februari 2013 14:19 schreef Dibble het volgende:
[..]
Het is verdomme een x86 systeem geperst in een kleine formfactor. Zie het als een slim line PC. Nothing special.
Enige voordeel is dat programmeren makkelijker zal gaan. En het is slechts een kwestie van tijd voor iemand Windows hierop aan de praat krijgt.
Dat heeft gewoon met persoonlijke voorkeur te maken.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:25 schreef Vault-Boy het volgende:
Echt dom zulke mensen. Gister ook heel de tijd. Ja PC is beter. Johhhh je betaalt er ook wel wat meer voor, en sommige mensen boeit het niet dat je spellen op ultra speelt.
Tenminste ik dan. Ik wil gewoon dat een spel werkt en niet steeds dat gedoe met drivers etc. Alles gewoon onder 1 service en niet zoals PC dat je overal weer een andere client moet hebben.
Als je ziet wat ze nu nog met uit een PS3 / X360 halen! Die wordt dit zeker heel vet!quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:19 schreef Dibble het volgende:
[..]
Hulde voor Sony idd dat is zo goed gedaan van ze!quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:25 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Sony kennende bouwen ze weer een zeer goede beveiliging in. Echt knap hoe lang dat duurde bij de PS3 en hoe het nu nog niet helemaal gekraakt is volgens mij
quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:54 schreef Dibble het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sony doet het in Europa al wel goed en in the USA niet echt dus misschien heeft het daar mee te maken?quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:33 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Waarom niet voor de lol een keer eerst in Europa op de markt brengen en daarna in Amerika?
Dit is ook nog erg discutabel.quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:58 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Als je de games hebt gezien, dan heb je de spelcomputer zien draaien. Alleen de huls niet. Who cares.
Watch Dogs dat gister werd getoond werd gespeeld op een PCquote:
Kijken hoe de specs gaan worden en de toekomst van gaming. Als ik met mijn specs ogen hier naar kijk zie ik x86 en 8 cores.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:28 schreef Pheno het volgende:
Ik snap ook niet helemaal waarom een pc-fanboy naar een console kijkt. Pc loopt altijd voor. Logisch ook, een high end videokaart kost al twee keer zoveel als een console.
De consoles zijn voor wat er in zit niet duur. En volgens mij zit er nu toch allemaal goed snel spul in?quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:43 schreef Dibble het volgende:
Ik ben geen PC fanboy maar observeer gewoon de veranderingen in de huidige markt vanuit een hobby PC knutselaar perspectief.
En dan plaats ik toch vraagtekens omdat ik vind dat de console bouwers er een graaicultuur van beginnen te maken door weinig te bieden voor het geld anno 2013. Terwijl ze veel beter kunnen.
Waarom bluetooth 2.1 en niet 4.0?
6x bluray drive? Zit men echt te wachten op een trage physical drive in een tijd waar alles snel moet kunnen.
Processor AMD jaguar??? Srsly. Deze zouden dus moeten concurreren met de Atomen, die je dus in netbooks vind.
GDDR5 klinkt leuk maar heeft dezelfde snelheid als reguliere DDR3.
Sony moet gewoon zijn bekhouden en niet opscheppen. In 2006 hoorden we ook al verhalen over 120 frames per second en hoe krachtig de ps3 wel niet zou zijn. Ik vind ze nog erger dan Microsoft.
Dit idd.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:26 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Dat heeft gewoon met persoonlijke voorkeur te maken.
De pc is beter qua specs ja. Tenminste de meeste. Ik vind gamen op de pc gewoon 20x niks.
Jij speelde toch ook een tijd nog Guildwars 2 of niet?quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:26 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Dat heeft gewoon met persoonlijke voorkeur te maken.
De pc is beter qua specs ja. Tenminste de meeste. Ik vind gamen op de pc gewoon 20x niks.
Als simpele netbookprocessoren iets gelijkwaardigs als Watch_Dogs op het scherm kunnen toveren zou ik me eerder achter de oren krabben met al die theoretische teraflops van een pcquote:Op donderdag 21 februari 2013 14:43 schreef Dibble het volgende:
Sony moet gewoon zijn bekhouden en niet opscheppen. In 2006 hoorden we ook al verhalen over 120 frames per second en hoe krachtig de ps3 wel niet zou zijn. Ik vind ze nog erger dan Microsoft.
Klopt, maar komt door MMORPG,s. Ik ben een console fan qua games. Playstation 2 en toen naar xbox 360 gegaan. Maar ik blijf fan van de MOBA's en MMORPG's. Dus dan moet je wel een pc hebben hequote:Op donderdag 21 februari 2013 14:52 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Jij speelde toch ook een tijd nog Guildwars 2 of niet?
Overgestapt?
Wou net zeggen, heb samen met hem nog de beta gespeeldquote:Op donderdag 21 februari 2013 14:52 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Jij speelde toch ook een tijd nog Guildwars 2 of niet?
Overgestapt?
Slechte vergelijking en nope.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:43 schreef Dibble het volgende:
Processor AMD jaguar??? Srsly. Deze zouden dus moeten concurreren met de Atomen, die je dus in netbooks vind.
GDDR5 klinkt leuk maar heeft dezelfde snelheid als reguliere DDR3.
wel terechte klacht natuurlijk.quote:Sony moet gewoon zijn bekhouden en niet opscheppen. In 2006 hoorden we ook al verhalen over 120 frames per second en hoe krachtig de ps3 wel niet zou zijn. Ik vind ze nog erger dan Microsoft.
Zoals ze de afgelopen acht jaar voor de PC geoptimaliseerd waren? PC blijft ook deze generatie een afterthought.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:48 schreef Rivalo het volgende:
Kijken hoe de specs gaan worden en de toekomst van gaming. Als ik met mijn specs ogen hier naar kijk zie ik x86 en 8 cores.
Dat gaat dus betekenen dat games op de PC meer geoptimaliseerd gaat worden.
Waar koop jij goedkoop GDDR5 geheugen? Een HD7990 met 6GB GDDR5 kost 900 euro.quote:Maar qua hardware is de PS4 aardig bagger. De CPU stelt niet zoveel voor. En die GDDR5 is shared. Dus 8 GB verdeeld over de CPU en GPU. Is nog aardig wat, maar geheugen kost geen zak meer.
Was het enige echte wow moment van de conferentie. Maar dat was toch al meer dan ik verwacht had, want ik vind bijvoorbeeld de UE4 demo totaal niet boeiend.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:31 schreef kilozout het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu maar hopen dat ze dit grafisch waar gaan maken.
Porten zou wel eenvoudiger worden (PowerPC/Cell vs. x86), maar optimalisatie blijft eenvoudiger voor een console.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:43 schreef speknek het volgende:
Zoals ze de afgelopen acht jaar voor de PC geoptimaliseerd waren? PC blijft ook deze generatie een afterthought.
quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:29 schreef Lastpost het volgende:
PC gaming trekt mij ook niet echt. Maar de belangrijkste redenen zijn voor mij:
• Game liever met een controller dan TB+muis combi, natuurlijk heb je ook controllers voor de PC, maar het type games dat ik veel speel komen niet uit de verf op de PC of zijn gewoon voor die combi gemaakt en niet voor controllers.
• Vrienden hebben allemaal een PS3/360 en gamen hierop, wel zo leuk om tegen elkaar online een potje te kunnen doen.
• Met maten over de vloer een potje op de console spelen is relaxter dan via de PC, al dat gedoe met kabels richting de PC, controllers instellen etc.
• Geen geouwehoer met eeuwige hardware wisselingen.
• Dualshock controller is goddelijk en natuurlijk kun je die ook aan de praat krijgen op je PC, maar dan merk je bij veel PC games dat ze niet gemaakt zijn voor de controller en doordat ie niet standaard gevonden wordt dien je weer tools te gebruiken om de knoppen juist in te stellen.
Het is gewoon relaxter, gezelliger en makkelijker. Ik ben sowieso niet het type gamer dat in z'n eentje gaat zitten gamen en RPG's etc. zijn mijn ding niet.
Dat het grafisch beter kan en hopeloos verouderd/achterhaald is bij de lancering besef ik ook wel, maar het ziet er goed genoeg uit en de voordelen wegen voor mij zwaarder.![]()
Dat een doorsnee PC (die ook een tikkie duurder is) zo'n console wegblaast snap ik ook wel, dat zal hier ook niemand ontkennen.
Gast de meeste games draaien nu gewoon nog single core. Door de 8 cores op de PS4 zullen games dus beter gebruik gaan maken van meerdere cores. Iets wat op de PC al jaren zit.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Slechte vergelijking en nope.
[..]
wel terechte klacht natuurlijk.
[..]
Zoals ze de afgelopen acht jaar voor de PC geoptimaliseerd waren? PC blijft ook deze generatie een afterthought.
[..]
Waar koop jij goedkoop GDDR5 geheugen? Een HD7990 met 6GB GDDR5 kost 900 euro.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:07 schreef Rivalo het volgende:
Deze gasten van bundie:
[ afbeelding ]
"I wish I was at home developing videogames"pff politiek correct plaatje weer zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de neger als beul
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:07 schreef Rivalo het volgende:
Deze gasten van bundie:
[ afbeelding ]
"I wish I was at home developing videogames"Alleen die rechter kijkt nog een beetje cool. Maar die is dan ook zwart, dat telt eigenlijk niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
Raar verhaal, de xbox360 heeft 3 cores en de PS3 7. Dit in een tijd dat veel mensen nog een PC met 1 of hooguit 2 cores hadden. Consolegames zijn juist de laatste 7 jaar veel meer op multi-core gebouwd, terwijl je bij PC games rekening moest houden dat mensen nog een Pentium of Core Duo hadden (nu nog steeds zijn veel moderne pcs 'slechts' dual core).quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:02 schreef Rivalo het volgende:
Gast de meeste games draaien nu gewoon nog single core. Door de 8 cores op de PS4 zullen games dus beter gebruik gaan maken van meerdere cores. Iets wat op de PC al jaren zit.
Daarnaast zorgt dezelfde architecture ervoor dat games ook gewoon beter geoptimaliseerd gaan worden voor de PC dan bij de vorige gen. Het is makkelijker en vergt weinig extra inspanning omdat de PS4 gewoon bijna een PC is.
Ja, daarom klopt het niet om te zeggen dat GDDR5 goedkoop is, want je kunt het niet los kopen.quote:GDDR5 en DDR3 zijn totaal verschillende dingen.
Ik denk dat dat GDDR3 was en niet 5.quote:Geheugen is enorm goedkoop, het is niet voor niets dat de afgelopen jaren videokaart fabrikanten steeds meer met geheugen liepen te patsen. Ook dat hele geneuzel toen de PC markt nog bloeide dat er op een kaartje bij de Mediamarkt stond dat hij wel 512mb videogeheugen had. Zegt gewoon niets. Je hebt zoveel verschillende versies van 1 videokaart. De ene heeft hem iets overgeclocked. De andere ramt hem vol met een overkill aan geheugen. Ze kosten bijna allemaal hetzelfde.
quote:8GB of GDDR5!!!! Just out of control.
Sony hit a home run with this hardware.
It cost $18.45 per GB of GDDR5. So around $150 just in RAM in the PS4. Just crazy....
quote:Amidst all of the fanfare last night for the PlayStation 4 launch, Sony confirmed that a new application called “PlayStation App” will be heading to Android and iOS devices later this year. The main purpose for the app will be to allow smartphones and tablets to act as a second screen for the PS4. In many respects this sounds very similar to the Xbox Smartglass app.
Whilst it will not enable remote play (that is being reserved for the PS Vita) you will be able to use it for specific functions such as having a game map on a second screen. Other features include being able to purchase games remotely as well as watching other gamers playing on their devices. At this stage, we don’t know whether this app will end up replacing or work side-by-side the PlayStation Mobile app. Expect the PlayStation App to launch in time with the PS4 at the end of 2013. Xperiablog
Inderdaad, in 2005 werden de dualcores net betaalbaar voor de thuismarkt en had de 360 een triplecore.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Raar verhaal, de xbox360 heeft 3 cores en de PS3 7. Dit in een tijd dat veel mensen nog een PC met 1 of hooguit 2 cores hadden. Consolegames zijn juist de laatste 7 jaar veel meer op multi-core gebouwd, terwijl je bij PC games rekening moest houden dat mensen nog een Pentium of Core Duo hadden (nu nog steeds zijn veel moderne pcs 'slechts' dual core).
Oh dit was je bronquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:23 schreef mrstylo het volgende:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=514465
Waarom zijn ze zo hyped?
Geen idee, is niets bijzonders, gewoon wat fanboysquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:23 schreef mrstylo het volgende:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=514465
Waarom zijn ze zo hyped?
Right here with you broquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:13 schreef over_hedge het volgende:
Al dat spec gepraatIk weet daar niet zo heel veel van. Maar ik denk maar zo: De ps3 geeft nu al mooie games. Dan kan het bij de ps4 alleen maar nog stuk beter worden.
En dat was vast een goedkope kaart. Als het niks kost, waarom heeft de Nvidia Titan dan 'slechts' 6GB?quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:22 schreef Rivalo het volgende:
Nee mijn HD4890 heeft 1GB GDDR5 (4 jaar oude kaart). Je had ook al edities met 2GB. Het gaat om het serienummer.
Een forum vol met gamers is nou niet echt een geweldige bron. Ben ook benieuwd hoe hij eraan gekomen is wat het prijs/gb is. Is echt gissen. Het is niet duur. Normale flashgeheugen (DDR3) is ook gewoon ziekelijk goedkoop. Daarnaast houden bedrijven er van om met iets hogere clocks of ram de prijs te verdubbelen. Heeft te maken met domheid van de consument: Zie telefoons/mp3 spelers.
En van de cores moet je ook nagaan dat de xbox en PS4 een totaal andere architecture hadden en dus totaal anders werken dat de cores op de AMD en Intel CPU's. Aangezien de PS4 nu een 8 core AMD draait werkt het dus vergelijkbaar.
en ook al 5x duurder dan de ps tot en met ps6 bij elkaarquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:29 schreef shaderon het volgende:
Je kunt idd over specs lullen wat je wilt en vergelijken met de pc. Maar mijn pc is nu al beter dan de ps5 / ps6
Mag ik zeggen dat hij qua ergonomie wat meer de richting van de xbox controller gaat dan de DS3?quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:36 schreef kurk_droog het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind die controller er echt zeer goed uitzien. Lijkt zoveel beter dan de DS3.
Dat is het waardquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:36 schreef over_hedge het volgende:
[..]
en ook al 5x duurder dan de ps tot en met ps6 bij elkaar
Een waardige en correcte uitspraak van Borisquote:We hebben de toekomst van gaming gister gezien
Dat bericht ging over de presentatie neem ik aan...quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:40 schreef speknek het volgende:
Zal wel dezelfde demo zijn als vannacht.
Tuurlijk, die Xbox controller ligt namelijk prima in de hand. Dat samen met de betere knoppen indeling van de Playstation maakt een prima controllerquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:37 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Mag ik zeggen dat hij qua ergonomie wat meer de richting van de xbox controller gaat dan de DS3?
Ja want anders had ik die PS4 nu al hihiquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:45 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Een waardige en correcte uitspraak van Boris
Het is wel bijzonder omdat de PS3 nu 512MB (?) heeft en als je ziet wat ze daarmee op dit moment doen dan is 8 gruwelijk veel.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:27 schreef shaderon het volgende:
[..]
Geen idee, is niets bijzonders, gewoon wat fanboys
Op welke snelheid is het geheugen? niet bekend. Zwaar OS? dedicated?quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:47 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het is wel bijzonder omdat de PS3 nu 512MB (?) heeft en als je ziet wat ze daarmee op dit moment doen dan is 8 gruwelijk veel.
Het is sowieso gruwelijk veel shaderon!quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:49 schreef shaderon het volgende:
[..]
Op welke snelheid is het geheugen? niet bekend. Zwaar OS? dedicated?
Geheugen doet niks. Het slaat op.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:47 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het is wel bijzonder omdat de PS3 nu 512MB (?) heeft en als je ziet wat ze daarmee op dit moment doen dan is 8 gruwelijk veel.
Niet mee eens, zojuist op gefapt.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:42 schreef Gezicht het volgende:
Die controller ziet er echt foeilelijk uit.
Er zit in de Ps4 toch een extra cpu ( met eigen geheugen? ) die de taken van het downloaden,updaten en dergelijke opzich neemt tijdens het gamen? Zou het OS daar ook niet gewoon op draaien?quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:49 schreef shaderon het volgende:
[..]
Op welke snelheid is het geheugen? niet bekend. Zwaar OS? dedicated?
Nee, ik denk dat ze eerder één core reserveren voor het OS/achtergrondtaken.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:51 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Er zit in de Ps4 toch een extra cpu ( met eigen geheugen? ) die de taken van het downloaden,updaten en dergelijke opzich neemt tijdens het gamen? Zou het OS daar ook niet gewoon op draaien?
Gewoon zoals verwachtquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:50 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het is sowieso gruwelijk veel shaderon!
Dat was een miskleun bij de PS3, dat werkt nogsteeds niet helemaal soepel dus hoop het niet.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:52 schreef Aether het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ze eerder één core reserveren voor het OS/achtergrondtaken.
Inderdaad, de rest van de games kunnen mij inderdaad niet veel boeien. Ook niet compleet weg geblazen ofzo.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Was het enige echte wow moment van de conferentie. Maar dat was toch al meer dan ik verwacht had, want ik vind bijvoorbeeld de UE4 demo totaal niet boeiend.
4gb was verwacht, 8gb is het geworden nu. Sony is ook niet dom om alles te laten zien, laat Microsoft en de hele wereld nog maar even zweven.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:53 schreef shaderon het volgende:
[..]
Gewoon zoals verwacht
Alleen op dat vlak is er enigszins vooruit gang.
Meeste laptops krijgen nu al standaars 6-8 gb ram
Je wilt niet dat een spel alle cores kan claimen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:54 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat was een miskleun bij de PS3, dat werkt nogsteeds niet helemaal soepel dus hoop het niet.
Wil ik wel juist, de spellen moeten volledig gebruik kunnen maken van het 8gb geheugen + de cpu/gpu.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:57 schreef Aether het volgende:
[..]
Je wilt niet dat een spel alle cores kan claimen.
Dat het bij de PS3 niet goed loopt komt ook omdat ze na een paar jaar RAM dat eerst voor het OS gereserveerd was beschikbaar hebben gemaakt voor spellen.
En wat wil jij dan in full hd laten recorden? Dan zal je wel degelijk van die cpu gebruik moeten makenquote:Op donderdag 21 februari 2013 17:00 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Wil ik wel juist, de spellen moeten volledig gebruik kunnen maken van het 8gb geheugen + de cpu/gpu.
Met een extra goedkope cpu kan je da andere taken ( OS, achtergrondtaken ) daarop uitvoeren zodat je problemen daarmee kan voorkomen. Maar ik dacht ergens gezien te hebben vandaag dat er dus een cpu voor die taken inzat naast de normale CPU
Shaderon dat is toch niet te vergelijken jongske! De PS3 heeft 512 MB!quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:53 schreef shaderon het volgende:
[..]
Gewoon zoals verwacht
Alleen op dat vlak is er enigszins vooruit gang.
Meeste laptops krijgen nu al standaars 6-8 gb ram
Het is een GAMING machine. Het hoort geoptimaliseerd te zijn voor gamen en een monster machine te zijn. En de ps3 is 7 jaar geleden gemaakt he..quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:18 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Shaderon dat is toch niet te vergelijken jongske! De PS3 heeft 512 MB!
Een console doet met de zelfde specs veel mooiere dingen dan een PC. Daarom zijn deze specs gewoon heel goed en die 8Gb ram geweldig!quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:25 schreef shaderon het volgende:
[..]
Het is een GAMING machine. Het hoort geoptimaliseerd te zijn voor gamen en een monster machine te zijn. En de ps3 is 7 jaar geleden gemaakt he..
Hoeft helemaal niet, PS4 heeft gehele architectuur aangepast op gamen terwijl bij een pc dit niet zo is. De GPU zal zo videokaarten die in een pc zitten en betere benchmarks hebben toch het nakijken geven en meer performance kunnen leveren. Ze pakken niet een gpu en flikkeren er hem in, dat kan iedereen, nee die gpu word helemaal aangepast naar de ps4quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:29 schreef shaderon het volgende:
Je kunt idd over specs lullen wat je wilt en vergelijken met de pc. Maar mijn pc is nu al beter dan de ps5 / ps6
Is de console iddquote:Op donderdag 21 februari 2013 17:28 schreef bobbernaut het volgende:
Is de controller nou de console? Of moet je alsnog een console hebben?
Ik las zoiets dus mja
Maar alsnog gaat een amd 7950 daar makkelijk overheen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:27 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Hoeft helemaal niet, PS4 heeft gehele architectuur aangepast op gamen terwijl bij een pc dit niet zo is. De GPU zal zo videokaarten die in een pc zitten en betere benchmarks hebben toch het nakijken geven en meer performance kunnen leveren. Ze pakken niet een gpu en flikkeren er hem in, dat kan iedereen, nee die gpu word helemaal aangepast naar de ps4
Ja? Een monster machine? Dus jij denkt dat Sony console gaan aanbieden van meer dan 1000 euro?quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:25 schreef shaderon het volgende:
[..]
Het is een GAMING machine. Het hoort geoptimaliseerd te zijn voor gamen en een monster machine te zijn. En de ps3 is 7 jaar geleden gemaakt he..
Inderdaad + die gameplay van killzone is echt jaw-dropping en dan is het een launchtitel. Kan je voorstellen wat voor zware en grafisch krankzinnige games er over 5 jaar zullen uitkomen...quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:26 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Een console doet met de zelfde specs veel mooiere dingen dan een PC. Daarom zijn deze specs gewoon heel goed en die 8Gb ram geweldig!
WAT?!quote:
Tja als je geen pc graphics gewend bent lijkt alles krankzinnig op de ps4quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:29 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Inderdaad + die gameplay van killzone is echt jaw-dropping en dan is het een launchtitel. Kan je voorstellen wat voor zware en grafisch krankzinnige games er over 5 jaar zullen uitkomen...
Op consoles word altijs verlies geleden, de prijs om hem te maken kost meer dan de verkoopprijs. Waar ze het geld mee binnenhalen zijn de licentiesquote:Op donderdag 21 februari 2013 17:29 schreef kilozout het volgende:
[..]
Ja? Een monster machine? Dus jij denkt dat Sony console gaan aanbieden van meer dan 1000 euro?
Het moet wel betaalbaar zijn voor de consumenten.
Is toch praktisch helemaal niet logisch. Moet het ding veel groter zijn en je handen zouden wegbranden.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:29 schreef bobbernaut het volgende:
[..]
WAT?!ZIEK!
Hoe duur zou zo'n controller dan zijn?
Een keer laten vallen en dan hopen dat ie t nog doet!
Oh troll zie ik
Dus?quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:30 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Op consoles word altijs verlies geleden, de prijs om hem te maken kost meer dan de verkoopprijs. Waar ze het geld mee binnenhalen zijn de licenties
Ik heb zelf een bakbeest van 2500 euro thuis staan... 2x pov gtx460 2GB ultra charged (overgeclockt dus), vertel mij niet wat krankzinnig is vriendquote:Op donderdag 21 februari 2013 17:30 schreef shaderon het volgende:
[..]
Tja als je geen pc graphics gewend bent lijkt alles krankzinnig op de ps4
Dat is correct en tevens juist. har har. Daarom mogen die fanboys eens ophouden met vertellen hoe geweldig de ps4 is, want dat is het niet in zulke extreme vormen en ga je niet krijgen voor die prijs. Onhaalbaar.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:29 schreef kilozout het volgende:
[..]
Ja? Een monster machine? Dus jij denkt dat Sony console gaan aanbieden van meer dan 1000 euro?
Het moet wel betaalbaar zijn voor de consumenten, ik kan me niet voorstellen dat deze console meer dan 450 euro gaat kosten.
PS4 gaat een mooi platform worden en niet vergelijkbaar met een dure PC.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:32 schreef shaderon het volgende:
[..]
Dat is correct en tevens juist. har har. Daarom mogen die fanboys eens ophouden met vertellen hoe geweldig de ps4 is, want dat is het niet in zulke extreme vormen en ga je niet krijgen voor die prijs. Onhaalbaar.
Is een pc van 2500 echt nodig? Je kan toch beter gewoon 1tje van 1200 halen en na een paar videokaart verkopen en weer een nieuwe kopen? Desnoods doe je iets meer 1500 ofzo heb je al 2x7950. Wil je nog meer dan 1800 dan heb je een titan.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:32 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Ik heb thuis zelf eeb bakbeest van 2500 euro thuis staan... 2x pov gtx460 2GB ultra charged (overgeclockt dus) vertel mij niet war krankzinnig is vriend
Omdat de pc toch altijd wint direct de discussie niet aangaanquote:Op donderdag 21 februari 2013 17:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
Waarom hier nu weer die jankdiscussie over PC vs Consoles. Pfff, de enige jankdiscussie die hier past is over Xbox 720 vs. PS4. Of desnoods nog meer on-topic een jankdiscussie over de wat teleurstellende Playstation event.
Ach ja, processor en moederbord kossten bij elkaar 800 euro. Mn pc is nu 2,5 jaar oud. Maar draai de nieuwste games op ultra zonder enkel probleem, ik kan er de komende jare. nog wel tegen aan.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:33 schreef nodig het volgende:
[..]
Is een pc van 2500 echt nodig? Je kan toch beter gewoon 1tje van 1200 halen en na een paar videokaart verkopen en weer een nieuwe kopen? Desnoods doe je iets meer 1500 ofzo heb je al 2x7950. Wil je nog meer dan 1800 dan heb je een titan.
Waarom zou dat niet mogen? Ze hebben wel degelijk invloed zowel ps4 op pc als pc op ps4.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
Waarom hier nu weer die jankdiscussie over PC vs Consoles. Pfff, de enige jankdiscussie die hier past is over Xbox 720 vs. PS4. Of desnoods nog meer on-topic een jankdiscussie over de wat teleurstellende Playstation event.
Shaderon die specs van de PS4 zijn geweldig! Maar wel voor de PS4!quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:32 schreef shaderon het volgende:
[..]
Dat is correct en tevens juist. har har. Daarom mogen die fanboys eens ophouden met vertellen hoe geweldig de ps4 is, want dat is het niet in zulke extreme vormen en ga je niet krijgen voor die prijs. Onhaalbaar.
Bok op man, je zit in een PS4-topic te huilebalken terwijl dit een discussie is die even oud is als consoles zelf. Waarschijnlijk zat er ergens in de jaren 80 ook een lul met z'n fluit op een toetsenbord te meppen dat z'n commodore beterdurre graphics heeft dan de SNES.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:32 schreef shaderon het volgende:
[..]
Eensquote:Op donderdag 21 februari 2013 17:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar daar boek je toch geen enkele prestatiewinst mee qua games? Kan je beter 300 euro aan uitgeven ipv 800 maarjaquote:Op donderdag 21 februari 2013 17:35 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Ach ja, processor en moederbord kossten bij elkaar 800 euro. Mn pc is nu 2,5 jaar oud. Maar draai de nieuwste games op ultra zonder enkel probleem, ik kan er de komende jare. nog wel tegen aan.
LATERSSSquote:
In welke mate heeft dat invloed op de draw distance? Dat is waar ik met de huidige generatie (samen met de framerate) het meest tegen aan loop.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:47 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Die zit er wel speciaal voor het download/sociale gebeurenquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:52 schreef Aether het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ze eerder één core reserveren voor het OS/achtergrondtaken.
Geen ideequote:Op donderdag 21 februari 2013 17:38 schreef n8n het volgende:
[..]
In welke mate heeft dat invloed op de draw distance? Dat is waar ik met de huidige generatie (samen met de framerate) het meest tegen aan loop.
Je zegt 't zelf al, potentieel een stuk beter qua draw distance maar als ze op 't zelfde moment ook de omgevingen gedetailleerder maken, schiet je uiteindelijk nog niet zoveel op.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:38 schreef n8n het volgende:
[..]
In welke mate heeft dat invloed op de draw distance? Dat is waar ik met de huidige generatie (samen met de framerate) het meest tegen aan loop.
Lange termijn denken, dat bedoel ik. Voor ik een nieuwe processor of moederbord nodig heb zijn we 6 jaar verder. Ik kan zoveel uitbreiden, heb nu 8gb werkgeheugen, ik kan nog naar 32 als ik wilquote:Op donderdag 21 februari 2013 17:37 schreef nodig het volgende:
[..]
Maar daar boek je toch geen enkele prestatiewinst mee qua games? Kan je beter 300 euro aan uitgeven ipv 800 maarja
Ik zou toch eerder een keer tussentijds upgraden, scheelt je geld en blijf je bij.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:40 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Lange termijn denken, dat bedoel ik. Voor ik een nieuwe processor of moederbord nodig heb zijn we 6 jaar verder. Ik kan zoveel uitbreiden, heb nu 8gb werkgeheugen, ik kan nog naar 32 als ik wil
En blijf weg, want je doet of je overal verstand van heb, maar je snapt der geen kut vanquote:
Ach ja ieder zo'n z'n ding, ik had het geld ervoor dus heb een systeem genomen waar ik in ieder geval 5 a 6 jaar niet hoef naar om te kijken, later iets meer ram erin en andere videokaart en kunnen weer jaren vooruitquote:Op donderdag 21 februari 2013 17:41 schreef nodig het volgende:
[..]
Ik zou toch eerder een keer tussentijds upgraden, scheelt je geld en blijf je bij.
Zit zelf ook al zo'n 6 jaar te denken om een dikke gamepc aan te schaffen maar het kost gewoon ontiegelijk veel geld (ben 17). Ikzelf had dit samengesteld:quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:43 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Ach ja ieder zo'n z'n ding, ik had het geld ervoor dus heb een systeem genomen waar ik in ieder geval 5 a 6 jaar niet hoef naar om te kijken, later iets meer ram erin en andere videokaart en kunnen weer jaren vooruit
Ik ben al blij als games er ongeveer uit gaan zien als Uncharted 3 maar dan full hd 60fps zonder draw distance gezeik.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Je zegt 't zelf al, potentieel een stuk beter qua draw distance maar als ze op 't zelfde moment ook de omgevingen gedetailleerder maken, schiet je uiteindelijk nog niet zoveel op.
Geen idee of dat vrijwel alleen maar aan het ram ligt (wat ik met goed voor kan stellen) of ook erg afhankelijk is van de cpu/gpu.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:39 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Geen ideeMaar neem aan dat dat een stuk beter wordt.
Maar dat is idd wel een van die punten die nu enigzins gaan storen op de PS3/Xbox360
Doe een goedkopere videokaart. Die vervang je toch weer over een aantal jaar als eerste.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:44 schreef nodig het volgende:
[..]
Zit zelf ook al zo'n 6 jaar te denken om een dikke gamepc aan te schaffen maar het kost gewoon ontiegelijk veel geld (ben 17). Ikzelf had dit samengesteld:
http://tweakers.net/gallery/479948/#tab:wenslijst
En dan ''JO8''
Waarom AMD Cpu? Het is tevens een gewone pc. SSD wil ik erin hebben voor de snelheid. Evt zou ik de 7950 kunnen vervangen door een 7870xt.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:47 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Doe een goedkopere videokaart. Die vervang je toch weer over een aantal jaar als eerste.
Misschien voor een AMD CPU gaan. Is goedkoper en heeft ook goedkopere moederborden.
SSD eruit. Goedkopere kast en iets meer vermogen in de voeding.
Je zit ook nog met het scherm. Maar voor 800¤ zou je gewoon een losse gamebak kunnen kopen hoor.
Laat die pubers joh.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:41 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
En blijf weg, want je doet of je overal verstand van heb, maar je snapt der geen kut van
Nou, is een ander merk. En is goedkoper. Die FX serie scoort best goed namelijk.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:49 schreef nodig het volgende:
[..]
Waarom AMD Cpu? Het is tevens een gewone pc. SSD wil ik erin hebben voor de snelheid. Evt zou ik de 7950 kunnen vervangen door een 7870xt.
PS3: 579.6GLOPSquote:Op donderdag 21 februari 2013 13:54 schreef Dibble het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh dat spel heb ik zo dood gespeeld. Wat een geniaal spelquote:Op donderdag 21 februari 2013 17:48 schreef AQuila360 het volgende:
Wel leuk om terug te denken aan toen ik de PS2 haalde en die graphics echt super mooi vond
Smugglers Run erbij
Dat was echt mooi met die open omgeving en dikke gfx
Dit is voor deze demo nog wel op een pc afgespeeld, vergelijkbaar met de ps4 zeiden ze maar dat kan je niet controleren.quote:
Waaaat dit is een vet gifje. Al werd ik niet weggeblazen door de graphics tijdens de presentatie gister. Waarschijnlijk verwend door de games die ze daarvoor lieten zienquote:
Heel goed punt! Ze zeggen nu idd dat men na een jaar wel alles er al uit kan halen maarja dan wordt het nooit meer echt veel beter en dat is wel de charme er van ja. Maar de Xbox360 was al makkelijker en ook daar zag je nog wel altijd die progressie.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:46 schreef n8n het volgende:
[..]
Ik ben al blij als games er ongeveer uit gaan zien als Uncharted 3 maar dan full hd 60fps zonder draw distance gezeik.
[..]
Geen idee of dat vrijwel alleen maar aan het ram ligt (wat ik met goed voor kan stellen) of ook erg afhankelijk is van de cpu/gpu.
Enige wat wel leuk was aan de moeilijke ontwikkelomgeving (ps3) is dat er nu opeens nog een paar juweeltjes uit geperst zijn/worden door exclusive ontwikkelaars.
SSD lijkt me juist fijn om het allemaal een stuk sneller te krijgenquote:Op donderdag 21 februari 2013 17:52 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Nou, is een ander merk. En is goedkoper. Die FX serie scoort best goed namelijk.
SSD is luxe, niet nodig, moet je zelf weten maar wordt het wel duurder van.
quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:54 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Oh dat spel heb ik zo dood gespeeld. Wat een geniaal spel
Snap niet dat start/select weg is. Start zou hetzelfde kunnen zijn als options maar share vind ik ondergeschikt aan de knop die erg vaak voor de map/camera wordt gebruikt. Sharing kan makkelijk onder de PS-button.quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:06 schreef damirovic het volgende:
Wtf hebben ze gedaan?![]()
Van:
[ afbeelding ]
Naar:
[ afbeelding ]
Zover ik weet niet.quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:19 schreef xminator het volgende:
Ik denk dat dat een kleine speakertje is.
Je krijgt toch een gratis headset bij je playstation?
Wat maakt het uit dat ze weg zijn?quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:15 schreef n8n het volgende:
[..]
Snap niet dat start/select weg is. Start zou hetzelfde kunnen zijn als options maar share vind ik ondergeschikt aan de knop die erg vaak voor de map/camera wordt gebruikt. Sharing kan makkelijk onder de PS-button.
Is er nog verteld of dat rooster een mic. of een speaker was a.k.a. welke van de 2? Een mic lijkt mij het meest voor de hand liggend maar je weet maar nooit
Kloptquote:Op donderdag 21 februari 2013 18:14 schreef nodig het volgende:
[..]
SSD lijkt me juist fijn om het allemaal een stuk sneller te krijgen
Lijkt me wel lekkerder liggen in de hand.quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:06 schreef damirovic het volgende:
Wtf hebben ze gedaan?![]()
Van:
[ afbeelding ]
Naar:
[ afbeelding ]
Van wie heb je dat nou weer gehoord.quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:42 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Klopt
Ik wil het eigenlijk ook maar het is nog steeds aardig duur en gaat ook niet lang mee.
Dacht dat ze van snelheid altijd afnamen en na een tijdje er gewoon mee kapten. Omdat het flash geheugen is is het nogal afhankelijk van hoe vaak je er naar schrijft. Maar goed kan dus meevallen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:46 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Van wie heb je dat nou weer gehoord.
Ik heb nu al bijna 3 jaar een SSD die het nog steeds perfect doet. Heb weleens normale schijven gehad die het al na een jaar begeven.
Dat select vaak gebruikt wordt voor een map of om het camerastandpunt te wijzigen. Gebruik dat vaker dan ik ooit verwacht een share knop te gebruikenquote:Op donderdag 21 februari 2013 18:41 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Wat maakt het uit dat ze weg zijn?
Hardop lachenquote:
Oh god die gast die zegt dat ze gezicht gerenderd is met Unreal 3quote:
Volgens mij is het redelijk betaalbaar tegenwoordig voor zo'n 100 euro voor 120gb ofzo.quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:42 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Klopt
Ik wil het eigenlijk ook maar het is nog steeds aardig duur en gaat ook niet lang mee.
Mijn huidige setup is 4/5 jaar oudquote:Op donderdag 21 februari 2013 19:14 schreef nodig het volgende:
[..]
Volgens mij is het redelijk betaalbaar tegenwoordig voor zo'n 100 euro voor 120gb ofzo.
Hoe duur is je totale setup? Wat voor videokaart heb je?
Komt het nog een beetje mee? BF3?quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:15 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Mijn huidige setup is 4/5 jaar oud
Redelijk. Niet op vol. Maar beetje medium/high.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:16 schreef nodig het volgende:
[..]
Komt het nog een beetje mee? BF3?
Wat raad jezelf aan een 7870XT of een 7950? Of zou jezelf nog met iets lagers upgraden? Ikzelf zit nu nog met een Core2Duo @ 1.86ghz en 1gb ddr2quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:19 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Redelijk. Niet op vol. Maar beetje medium/high.
Meestal gooi ik de shadows wat lager bij nieuwe games en dan runt het wel goed. Far Cry 3 lukt ook nog gewoon en ziet er ook vet uit.
Ik heb een Intel Core2Quad 9550 @ 2.8 Ghz. 4GB DDR2 Ram en een HD4890 met 1GB GDDR5.
Het begint nu wel verouderd te raken, vooral als je op vol wil @ 1080p.
Ik vraag me ook af of nu wel het goede moment zou zijn om te upgraden. Bij de vorige gen was dat wat later, ongeveer toen Crysis uitkwam moest er veel geupgrade worden.
Er waren anders genoeg journalisten die na het gedoe met Watch_Dogs stellig gingen verdedigen met dat de PS4 een PC is.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:30 schreef over_hedge het volgende:
\het is een ps4 topic. geen pc topic...
twitter:GKJJ twitterde op donderdag 21-02-2013 om 03:55:39Watch Dogs werd op de Sony persconferentie gespeeld op een PC. Wat natuurlijk nu nog weinig uitmaakt omdat PS4 een PC is. reageer retweet
Dat wordt het ook, maar die extra's zijn wel kut ja. Je betaald daar ook nog voor. Wat moet ik met dat kut touchscreen of dat kut lichtje.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:32 schreef Morpheus2002 het volgende:
On-topic aub.
Ik vind het maar een matige aankondiging. Wat moet ik met al die nutteloze zooi als koppelingen met de Vita, spelen tijdens downloaden (wow) etc. Ik wil gewoon een technisch goede console met dikke graphics en HD geluid.
Likken.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:34 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dat wordt het ook, maar die extra's zijn wel kut ja. Je betaald daar ook nog voor. Wat moet ik met dat kut touchscreen of dat kut lichtje.
Er ging hier net gewoon een discussie over dat 8GB aan GDDR5 geheugen. Meer niet, maar ja natuurlijk zijn wij de huilies hierquote:Op donderdag 21 februari 2013 19:38 schreef Gezicht het volgende:
Hoe kan het toch dat de pc huilies deze topics altijd weer weten te vinden?
Altijd.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:39 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Er ging hier net gewoon een discussie over dat 8GB aan GDDR5 geheugen. Meer niet, maar ja natuurlijk zijn wij de huilies hier
Ja wij pc gamers lopen dik achter 8GB is onbetaalbaar als pc gamerquote:Op donderdag 21 februari 2013 19:39 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Er ging hier net gewoon een discussie over dat 8GB aan GDDR5 geheugen. Meer niet, maar ja natuurlijk zijn wij de huilies hier
Lees de topicpointer en begin er dan niet weer over.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:38 schreef Gezicht het volgende:
Hoe kan het toch dat de pc huilies deze topics altijd weer weten te vinden?
De discussie over 8GB weggehaald? Las net een reactie over shared geheugen van Rivalo maar hoe zit dat dan? Ik ging ervanuit dag de 8GB werkgeheugen was en de videokaart apart geheugen krijgt?quote:
Ja want we gaan geen PS4 vs PC discussie houden hier. Over het geheugen zelf praten is natuurlijk prima.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:00 schreef nodig het volgende:
[..]
De discussie over 8GB weggehaald? Las net een reactie over shared geheugen van Rivalo maar hoe zit dat dan? Ik ging ervanuit dag de 8GB werkgeheugen was en de videokaart apart geheugen krijgt?
Daar ging het net juist overquote:Op donderdag 21 februari 2013 20:01 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ja want we gaan geen PS4 vs PC discussie houden hier. Over het geheugen zelf praten is natuurlijk prima.
Oke, excuus. Zolang het maar geen 'PC is toch beter dan consoles discussie' wordt.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:02 schreef nodig het volgende:
[..]
Daar ging het net juist overAl maakte ik wel weer de vergelijking met de pc om te laten zien dat het mij lijkt dat 8GB GDDR5 geheugen onbetaalbaar moet zijn zeker in een ps4.
Bij PC's is het gescheiden.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:00 schreef nodig het volgende:
[..]
De discussie over 8GB weggehaald? Las net een reactie over shared geheugen van Rivalo maar hoe zit dat dan? Ik ging ervanuit dag de 8GB werkgeheugen was en de videokaart apart geheugen krijgt?
http://www.computerandvid(...)-sony-exec-confirms/quote:PS4 will not block pre-owned, Sony exec confirms
PlayStation 4 hardware will read and play second-hand games, says Yoshida
PlayStation 4 will not feature technologies that make pre-owned games unplayable on the system, according to a senior executive at PlayStation.
After months of speculation regarding the PlayStation corporation's stance on pre-owned games, Sony Worldwide Studios boss Shuhei Yoshida told Eurogamer that used games can function on the next generation system.
But Yoshida did not clarify whether PlayStation 4 customers would have 'original owner rights' to second hand games, or whether users might need to pay for online passes or other such rights.
However, the nature of Yoshida's response suggested that he wants PlayStation 4 owners to not be impeded in any manner if they purchase second-hand games.
"The general expectation by consumers is, if they purchase physical form, they want to use it everywhere, right? So that's my expectation."
Sony revealed the PlayStation 4 at a New York press conference on Wednesday.
The PS4 release date is set for "holiday 2013", likely across Japan, Europe and the US.
Ah oke een gedeelte van het GDDR5 geheugen word dus gebruikt als ramgeheugen. Uiteindelijk zal je wel een gigje of 1 - 2 overhouden voor het echte videokaart werk zekers?quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:05 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Bij PC's is het gescheiden.
DDR3 is voor de Processor. GDDR5 inbegrepen bij de videokaart.
De 8GB GDDR5 wordt bij de PS4 gedeeld tussen de CPU en de GPU. Wat ook vaak in andere embedded devices wordt gedaan. Zo heeft de Raspberry Pi (klein mini computertje geschikt voor mediaspelers)een optie om het geheugen meer de richting van de GPU of de CPU op te laten gaan.
Waarschijnlijk zal dit ook wel het geval bij de PS4 zijn.
Iemand trouwens nog wat gehoord van die Biometric sensors in de controller? Dat is iets wat me wel leuk lijkt aangezien het natuurlijk enorm stoer wordt om bij een horror game iemands hartslag te meten en juist wanneer de speler wat angstiger is om een zombie oid in het beeld te toveren.
Bij de PS4 wordt het verdeeld ja. En ja een gig of 1,2 mag ik wel hopen. Juist wat ik altijd vond zuigen aan console ports was de afwezigheid van goede textures door het lage videogeheugen van de huidige gen. Extra videogeheugen is altijd goed, maar er waren hier net een paar die beweerden dat Sony hier iets fantastisch deed en dat dit wel 300 dollar ofzo kostte.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:09 schreef nodig het volgende:
[..]
Ah oke een gedeelte van het GDDR5 geheugen word dus gebruikt als ramgeheugen. Uiteindelijk zal je wel een gigje of 1 - 2 overhouden voor het echte videokaart werk zekers?
Horror games zijn niet echt mijn ding, veelste vervelend als je speelt met het idee dat er achter je ieder moment een zombie in je nek kan vliegen
Ik dacht dat de CPU ook heel erg goed was?quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:16 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Bij de PS4 wordt het verdeeld ja. En ja een gig of 1,2 mag ik wel hopen. Juist wat ik altijd vond zuigen aan console ports was de afwezigheid van goede textures door het lage videogeheugen van de huidige gen. Extra videogeheugen is altijd goed, maar er waren hier net een paar die beweerden dat Sony hier iets fantastisch deed en dat dit wel 300 dollar ofzo kostte.
Alles behalve de CPU is gewoon goed. GPU kan zich meten met videokaarten van de huidige series. 8GB aan shared ram is wel oké maar niet top. En zeker niet duur ofzo.
Nee valt best tegen. Een CPU die in dezelfde klasse als de Intel Atoms valt. Netbook dus.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:19 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik dacht dat de CPU ook heel erg goed was?
waarom geen x64 eigenlijk?quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:25 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Nee valt best tegen. Een CPU die in dezelfde klasse als de Intel Atoms valt. Netbook dus.
Zou wel tof zijn als je savegames in de cloud staan (als back-up) zodat ik bij een ander thuis kan inloggen en we daar verder kunnen spelenquote:Op donderdag 21 februari 2013 20:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik las op Eurogamer net dat je je PSN gegevens (games en savegames) niet over kan zetten van PS3 naar PS4.
Zelfs bij Nintendo kan dit...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |