abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123160569
Echt dom zulke mensen. Gister ook heel de tijd. Ja PC is beter. Johhhh je betaalt er ook wel wat meer voor, en sommige mensen boeit het niet dat je spellen op ultra speelt.

Tenminste ik dan. Ik wil gewoon dat een spel werkt en niet steeds dat gedoe met drivers etc. Alles gewoon onder 1 service en niet zoals PC dat je overal weer een andere client moet hebben.
pi_123160612
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:25 schreef Vault-Boy het volgende:
Echt dom zulke mensen. Gister ook heel de tijd. Ja PC is beter. Johhhh je betaalt er ook wel wat meer voor, en sommige mensen boeit het niet dat je spellen op ultra speelt.

Tenminste ik dan. Ik wil gewoon dat een spel werkt en niet steeds dat gedoe met drivers etc. Alles gewoon onder 1 service en niet zoals PC dat je overal weer een andere client moet hebben.
Dat heeft gewoon met persoonlijke voorkeur te maken.

De pc is beter qua specs ja. Tenminste de meeste. Ik vind gamen op de pc gewoon 20x niks.
pi_123160650
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:19 schreef Dibble het volgende:

[..]

Cmon ...:')

Het is verdomme een x86 systeem geperst in een kleine formfactor. Zie het als een slim line PC. Nothing special.

Enige voordeel is dat programmeren makkelijker zal gaan. En het is slechts een kwestie van tijd voor iemand Windows hierop aan de praat krijgt.
Als je ziet wat ze nu nog met uit een PS3 / X360 halen! Die wordt dit zeker heel vet!

En met een Titan kaart in excel werken vind ik overkill.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_123160668
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:25 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Sony kennende bouwen ze weer een zeer goede beveiliging in. Echt knap hoe lang dat duurde bij de PS3 en hoe het nu nog niet helemaal gekraakt is volgens mij _O_
Hulde voor Sony idd dat is zo goed gedaan van ze!
pi_123160684
Ik snap ook niet helemaal waarom een pc-fanboy naar een console kijkt. Pc loopt altijd voor. Logisch ook, een high end videokaart kost al twee keer zoveel als een console.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123160758
Is de verwachte cycle net
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2013 13:54 schreef Dibble het volgende:
[ afbeelding ]

GeForce GTX Titan 4.5 terraflops

[ afbeelding ]

PlayStation 4 system 1.84 terraflops

_O-
_O-
pi_123160794
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 21 februari 2013 @ 14:33:13 #133
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_123160829
Waarom niet voor de lol een keer eerst in Europa op de markt brengen en daarna in Amerika?
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
pi_123160880
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:33 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Waarom niet voor de lol een keer eerst in Europa op de markt brengen en daarna in Amerika?
Sony doet het in Europa al wel goed en in the USA niet echt dus misschien heeft het daar mee te maken?
pi_123160992
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:58 schreef DoofenSchmirz het volgende:

[..]

Als je de games hebt gezien, dan heb je de spelcomputer zien draaien. Alleen de huls niet. Who cares.
Dit is ook nog erg discutabel.
  donderdag 21 februari 2013 @ 14:43:42 #136
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_123161145
Ik ben geen PC fanboy maar observeer gewoon de veranderingen in de huidige markt vanuit een hobby PC knutselaar perspectief.

En dan plaats ik toch vraagtekens omdat ik vind dat de console bouwers er een graaicultuur van beginnen te maken door weinig te bieden voor het geld anno 2013. Terwijl ze veel beter kunnen.

Waarom bluetooth 2.1 en niet 4.0?

6x bluray drive? Zit men echt te wachten op een trage physical drive in een tijd waar alles snel moet kunnen.

Processor AMD jaguar??? Srsly. Deze zouden dus moeten concurreren met de Atomen, die je dus in netbooks vind.

GDDR5 klinkt leuk maar heeft dezelfde snelheid als reguliere DDR3.

Sony moet gewoon zijn bekhouden en niet opscheppen. In 2006 hoorden we ook al verhalen over 120 frames per second en hoe krachtig de ps3 wel niet zou zijn. Ik vind ze nog erger dan Microsoft.
*Hosselcopter*
  donderdag 21 februari 2013 @ 14:48:09 #137
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_123161322
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:38 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Dit is ook nog erg discutabel.
Watch Dogs dat gister werd getoond werd gespeeld op een PC :')
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
pi_123161359
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:28 schreef Pheno het volgende:
Ik snap ook niet helemaal waarom een pc-fanboy naar een console kijkt. Pc loopt altijd voor. Logisch ook, een high end videokaart kost al twee keer zoveel als een console.
Kijken hoe de specs gaan worden en de toekomst van gaming. Als ik met mijn specs ogen hier naar kijk zie ik x86 en 8 cores.
Dat gaat dus betekenen dat games op de PC meer geoptimaliseerd gaat worden. Er hoeven geen architectures overbrugd te worden dus dat is al een plus punt. En waarschijnlijk gaan developers alles proberen om het meeste uit die 8 cores te persen. Dat wordt dus waarschijnlijk een aantal jaren waar AMD misschien wel beter gaat presteren dan Intel. Kijk je dan naar prijs/performance tussen de twee en dan kun je er alleen maar blij van worden.

Maar qua hardware is de PS4 aardig bagger. De CPU stelt niet zoveel voor. En die GDDR5 is shared. Dus 8 GB verdeeld over de CPU en GPU. Is nog aardig wat, maar geheugen kost geen zak meer.

Maar goed als de PS4 een betere persco zou hebben gehad dan was ik ook wel geïnteresseerd. Je moet wel een enorme sony fanboy zijn om te kunnen zeggen dat de line-up van vannacht niet tegen viel. Veel multiplatform games werden geshowed en om als Sony niet weer de zelfde fout te gaan maken als jaren terug moet je meer exclusive games hebben. Daar valt of staat je console mee: Je moet de consument overtuigen dat alleen met jouw console je de beste games kunt spelen. Dat wil niet als die game ook op de Xbox en de WiiU draait. :P
pi_123161393
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:43 schreef Dibble het volgende:
Ik ben geen PC fanboy maar observeer gewoon de veranderingen in de huidige markt vanuit een hobby PC knutselaar perspectief.

En dan plaats ik toch vraagtekens omdat ik vind dat de console bouwers er een graaicultuur van beginnen te maken door weinig te bieden voor het geld anno 2013. Terwijl ze veel beter kunnen.

Waarom bluetooth 2.1 en niet 4.0?

6x bluray drive? Zit men echt te wachten op een trage physical drive in een tijd waar alles snel moet kunnen.

Processor AMD jaguar??? Srsly. Deze zouden dus moeten concurreren met de Atomen, die je dus in netbooks vind.

Sony moet gewoon zijn bekhouden en niet opscheppen. In 2006 hoorden we ook al verhalen over 120 frames per second en hoe krachtig de ps3 wel niet zou zijn. Ik vind ze nog erger dan Microsoft.
De consoles zijn voor wat er in zit niet duur. En volgens mij zit er nu toch allemaal goed snel spul in?
pi_123161423
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:26 schreef Lamabal het volgende:

[..]

De pc is beter qua specs ja. Tenminste de meeste. Ik vind gamen op de pc gewoon 20x niks.
Dit idd.

De enige games die ik nog speel op PC zijn Fallout en Skyrim, maar dat komt door de mod ondersteuning. Al het andere speel ik gewoon op de Xbox 360. Ik vind het ook niet lekker gamen op PC. Ok er is wel steeds meer controller support, maar toch blijf ik het fijner vinden om op console te gamen.
pi_123161508
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:26 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Jij speelde toch ook een tijd nog Guildwars 2 of niet?
Overgestapt?
pi_123161528
quote:
Als simpele netbookprocessoren iets gelijkwaardigs als Watch_Dogs op het scherm kunnen toveren zou ik me eerder achter de oren krabben met al die theoretische teraflops van een pc :P

Maar goed, daarvoor moeten we eerst Watch_Dogs op de final PS4 zien, want dat was vannacht dus niet het geval :P En of het gelijkwaardig is kunnen ze wel zeggen, maar eerst daadwerkelijk zien voordat we het geloven.

En aub, maar er geen pc vs ps4 topic van. De mensen komen hier om leuk te babbelen over de ps4 en alle features, niet om alle pc-boys weer te horen roepen dat de pc megasupadupa sneller is. Dat weet iedereen al.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123161843
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:52 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Overgestapt?
Klopt, maar komt door MMORPG,s. Ik ben een console fan qua games. Playstation 2 en toen naar xbox 360 gegaan. Maar ik blijf fan van de MOBA's en MMORPG's. Dus dan moet je wel een pc hebben he :@
pi_123162436
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:52 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Overgestapt?
Wou net zeggen, heb samen met hem nog de beta gespeeld :P
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  donderdag 21 februari 2013 @ 15:29:59 #145
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_123163061
PC gaming trekt mij ook niet echt. Maar de belangrijkste redenen zijn voor mij:

• Game liever met een controller dan TB+muis combi, natuurlijk heb je ook controllers voor de PC, maar het type games dat ik veel speel komen niet uit de verf op de PC of zijn gewoon voor die combi gemaakt en niet voor controllers.
• Vrienden hebben allemaal een PS3/360 en gamen hierop, wel zo leuk om tegen elkaar online een potje te kunnen doen.
• Met maten over de vloer een potje op de console spelen is relaxter dan via de PC, al dat gedoe met kabels richting de PC, controllers instellen etc.
• Geen geouwehoer met eeuwige hardware wisselingen.
• Dualshock controller is goddelijk en natuurlijk kun je die ook aan de praat krijgen op je PC, maar dan merk je bij veel PC games dat ze niet gemaakt zijn voor de controller en doordat ie niet standaard gevonden wordt dien je weer tools te gebruiken om de knoppen juist in te stellen.

Het is gewoon relaxter, gezelliger en makkelijker. Ik ben sowieso niet het type gamer dat in z'n eentje gaat zitten gamen en RPG's etc. zijn mijn ding niet.
Dat het grafisch beter kan en hopeloos verouderd/achterhaald is bij de lancering besef ik ook wel, maar het ziet er goed genoeg uit en de voordelen wegen voor mij zwaarder. :)
Dat een doorsnee PC (die ook een tikkie duurder is) zo'n console wegblaast snap ik ook wel, dat zal hier ook niemand ontkennen.
pi_123163137

Nu maar hopen dat ze dit grafisch waar gaan maken.
pi_123163282
Er is nog erg weinig bekend over de CPU. Mogelijk stoppen ze er nog een extra instructieset in om e.e.a. te versnellen. De 360 had bijvoorbeeld ook extra VMX128 instructies.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 21 februari 2013 @ 15:43:33 #148
8369 speknek
Another day another slay
pi_123163635
quote:

Slechte vergelijking en nope.
quote:
wel terechte klacht natuurlijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:48 schreef Rivalo het volgende:
Kijken hoe de specs gaan worden en de toekomst van gaming. Als ik met mijn specs ogen hier naar kijk zie ik x86 en 8 cores.
Dat gaat dus betekenen dat games op de PC meer geoptimaliseerd gaat worden.
Zoals ze de afgelopen acht jaar voor de PC geoptimaliseerd waren? PC blijft ook deze generatie een afterthought.
quote:
Maar qua hardware is de PS4 aardig bagger. De CPU stelt niet zoveel voor. En die GDDR5 is shared. Dus 8 GB verdeeld over de CPU en GPU. Is nog aardig wat, maar geheugen kost geen zak meer.
Waar koop jij goedkoop GDDR5 geheugen? Een HD7990 met 6GB GDDR5 kost 900 euro.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 21 februari 2013 @ 15:45:48 #149
8369 speknek
Another day another slay
pi_123163730
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:31 schreef kilozout het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Nu maar hopen dat ze dit grafisch waar gaan maken.
Was het enige echte wow moment van de conferentie. Maar dat was toch al meer dan ik verwacht had, want ik vind bijvoorbeeld de UE4 demo totaal niet boeiend.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_123164304
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:43 schreef speknek het volgende:

Zoals ze de afgelopen acht jaar voor de PC geoptimaliseerd waren? PC blijft ook deze generatie een afterthought.
Porten zou wel eenvoudiger worden (PowerPC/Cell vs. x86), maar optimalisatie blijft eenvoudiger voor een console.
Benieuwd hoe de XBOX3 CPU zich zal verhouden.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')