quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:29 schreef Lastpost het volgende:
PC gaming trekt mij ook niet echt. Maar de belangrijkste redenen zijn voor mij:
• Game liever met een controller dan TB+muis combi, natuurlijk heb je ook controllers voor de PC, maar het type games dat ik veel speel komen niet uit de verf op de PC of zijn gewoon voor die combi gemaakt en niet voor controllers.
• Vrienden hebben allemaal een PS3/360 en gamen hierop, wel zo leuk om tegen elkaar online een potje te kunnen doen.
• Met maten over de vloer een potje op de console spelen is relaxter dan via de PC, al dat gedoe met kabels richting de PC, controllers instellen etc.
• Geen geouwehoer met eeuwige hardware wisselingen.
• Dualshock controller is goddelijk en natuurlijk kun je die ook aan de praat krijgen op je PC, maar dan merk je bij veel PC games dat ze niet gemaakt zijn voor de controller en doordat ie niet standaard gevonden wordt dien je weer tools te gebruiken om de knoppen juist in te stellen.
Het is gewoon relaxter, gezelliger en makkelijker. Ik ben sowieso niet het type gamer dat in z'n eentje gaat zitten gamen en RPG's etc. zijn mijn ding niet.
Dat het grafisch beter kan en hopeloos verouderd/achterhaald is bij de lancering besef ik ook wel, maar het ziet er goed genoeg uit en de voordelen wegen voor mij zwaarder.![]()
Dat een doorsnee PC (die ook een tikkie duurder is) zo'n console wegblaast snap ik ook wel, dat zal hier ook niemand ontkennen.
Gast de meeste games draaien nu gewoon nog single core. Door de 8 cores op de PS4 zullen games dus beter gebruik gaan maken van meerdere cores. Iets wat op de PC al jaren zit.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Slechte vergelijking en nope.
[..]
wel terechte klacht natuurlijk.
[..]
Zoals ze de afgelopen acht jaar voor de PC geoptimaliseerd waren? PC blijft ook deze generatie een afterthought.
[..]
Waar koop jij goedkoop GDDR5 geheugen? Een HD7990 met 6GB GDDR5 kost 900 euro.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:07 schreef Rivalo het volgende:
Deze gasten van bundie:
[ afbeelding ]
"I wish I was at home developing videogames"pff politiek correct plaatje weer zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de neger als beul
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:07 schreef Rivalo het volgende:
Deze gasten van bundie:
[ afbeelding ]
"I wish I was at home developing videogames"Alleen die rechter kijkt nog een beetje cool. Maar die is dan ook zwart, dat telt eigenlijk niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
Raar verhaal, de xbox360 heeft 3 cores en de PS3 7. Dit in een tijd dat veel mensen nog een PC met 1 of hooguit 2 cores hadden. Consolegames zijn juist de laatste 7 jaar veel meer op multi-core gebouwd, terwijl je bij PC games rekening moest houden dat mensen nog een Pentium of Core Duo hadden (nu nog steeds zijn veel moderne pcs 'slechts' dual core).quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:02 schreef Rivalo het volgende:
Gast de meeste games draaien nu gewoon nog single core. Door de 8 cores op de PS4 zullen games dus beter gebruik gaan maken van meerdere cores. Iets wat op de PC al jaren zit.
Daarnaast zorgt dezelfde architecture ervoor dat games ook gewoon beter geoptimaliseerd gaan worden voor de PC dan bij de vorige gen. Het is makkelijker en vergt weinig extra inspanning omdat de PS4 gewoon bijna een PC is.
Ja, daarom klopt het niet om te zeggen dat GDDR5 goedkoop is, want je kunt het niet los kopen.quote:GDDR5 en DDR3 zijn totaal verschillende dingen.
Ik denk dat dat GDDR3 was en niet 5.quote:Geheugen is enorm goedkoop, het is niet voor niets dat de afgelopen jaren videokaart fabrikanten steeds meer met geheugen liepen te patsen. Ook dat hele geneuzel toen de PC markt nog bloeide dat er op een kaartje bij de Mediamarkt stond dat hij wel 512mb videogeheugen had. Zegt gewoon niets. Je hebt zoveel verschillende versies van 1 videokaart. De ene heeft hem iets overgeclocked. De andere ramt hem vol met een overkill aan geheugen. Ze kosten bijna allemaal hetzelfde.
quote:8GB of GDDR5!!!! Just out of control.
Sony hit a home run with this hardware.
It cost $18.45 per GB of GDDR5. So around $150 just in RAM in the PS4. Just crazy....
quote:Amidst all of the fanfare last night for the PlayStation 4 launch, Sony confirmed that a new application called “PlayStation App” will be heading to Android and iOS devices later this year. The main purpose for the app will be to allow smartphones and tablets to act as a second screen for the PS4. In many respects this sounds very similar to the Xbox Smartglass app.
Whilst it will not enable remote play (that is being reserved for the PS Vita) you will be able to use it for specific functions such as having a game map on a second screen. Other features include being able to purchase games remotely as well as watching other gamers playing on their devices. At this stage, we don’t know whether this app will end up replacing or work side-by-side the PlayStation Mobile app. Expect the PlayStation App to launch in time with the PS4 at the end of 2013. Xperiablog
Inderdaad, in 2005 werden de dualcores net betaalbaar voor de thuismarkt en had de 360 een triplecore.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Raar verhaal, de xbox360 heeft 3 cores en de PS3 7. Dit in een tijd dat veel mensen nog een PC met 1 of hooguit 2 cores hadden. Consolegames zijn juist de laatste 7 jaar veel meer op multi-core gebouwd, terwijl je bij PC games rekening moest houden dat mensen nog een Pentium of Core Duo hadden (nu nog steeds zijn veel moderne pcs 'slechts' dual core).
Oh dit was je bronquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:23 schreef mrstylo het volgende:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=514465
Waarom zijn ze zo hyped?
Geen idee, is niets bijzonders, gewoon wat fanboysquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:23 schreef mrstylo het volgende:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=514465
Waarom zijn ze zo hyped?
Right here with you broquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:13 schreef over_hedge het volgende:
Al dat spec gepraatIk weet daar niet zo heel veel van. Maar ik denk maar zo: De ps3 geeft nu al mooie games. Dan kan het bij de ps4 alleen maar nog stuk beter worden.
En dat was vast een goedkope kaart. Als het niks kost, waarom heeft de Nvidia Titan dan 'slechts' 6GB?quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:22 schreef Rivalo het volgende:
Nee mijn HD4890 heeft 1GB GDDR5 (4 jaar oude kaart). Je had ook al edities met 2GB. Het gaat om het serienummer.
Een forum vol met gamers is nou niet echt een geweldige bron. Ben ook benieuwd hoe hij eraan gekomen is wat het prijs/gb is. Is echt gissen. Het is niet duur. Normale flashgeheugen (DDR3) is ook gewoon ziekelijk goedkoop. Daarnaast houden bedrijven er van om met iets hogere clocks of ram de prijs te verdubbelen. Heeft te maken met domheid van de consument: Zie telefoons/mp3 spelers.
En van de cores moet je ook nagaan dat de xbox en PS4 een totaal andere architecture hadden en dus totaal anders werken dat de cores op de AMD en Intel CPU's. Aangezien de PS4 nu een 8 core AMD draait werkt het dus vergelijkbaar.
en ook al 5x duurder dan de ps tot en met ps6 bij elkaarquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:29 schreef shaderon het volgende:
Je kunt idd over specs lullen wat je wilt en vergelijken met de pc. Maar mijn pc is nu al beter dan de ps5 / ps6
Mag ik zeggen dat hij qua ergonomie wat meer de richting van de xbox controller gaat dan de DS3?quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:36 schreef kurk_droog het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind die controller er echt zeer goed uitzien. Lijkt zoveel beter dan de DS3.
Dat is het waardquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:36 schreef over_hedge het volgende:
[..]
en ook al 5x duurder dan de ps tot en met ps6 bij elkaar
Een waardige en correcte uitspraak van Borisquote:We hebben de toekomst van gaming gister gezien
Dat bericht ging over de presentatie neem ik aan...quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:40 schreef speknek het volgende:
Zal wel dezelfde demo zijn als vannacht.
Tuurlijk, die Xbox controller ligt namelijk prima in de hand. Dat samen met de betere knoppen indeling van de Playstation maakt een prima controllerquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:37 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Mag ik zeggen dat hij qua ergonomie wat meer de richting van de xbox controller gaat dan de DS3?
Ja want anders had ik die PS4 nu al hihiquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:45 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Een waardige en correcte uitspraak van Boris
Het is wel bijzonder omdat de PS3 nu 512MB (?) heeft en als je ziet wat ze daarmee op dit moment doen dan is 8 gruwelijk veel.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:27 schreef shaderon het volgende:
[..]
Geen idee, is niets bijzonders, gewoon wat fanboys
Op welke snelheid is het geheugen? niet bekend. Zwaar OS? dedicated?quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:47 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het is wel bijzonder omdat de PS3 nu 512MB (?) heeft en als je ziet wat ze daarmee op dit moment doen dan is 8 gruwelijk veel.
Het is sowieso gruwelijk veel shaderon!quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:49 schreef shaderon het volgende:
[..]
Op welke snelheid is het geheugen? niet bekend. Zwaar OS? dedicated?
Geheugen doet niks. Het slaat op.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:47 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het is wel bijzonder omdat de PS3 nu 512MB (?) heeft en als je ziet wat ze daarmee op dit moment doen dan is 8 gruwelijk veel.
Niet mee eens, zojuist op gefapt.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:42 schreef Gezicht het volgende:
Die controller ziet er echt foeilelijk uit.
Er zit in de Ps4 toch een extra cpu ( met eigen geheugen? ) die de taken van het downloaden,updaten en dergelijke opzich neemt tijdens het gamen? Zou het OS daar ook niet gewoon op draaien?quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:49 schreef shaderon het volgende:
[..]
Op welke snelheid is het geheugen? niet bekend. Zwaar OS? dedicated?
Nee, ik denk dat ze eerder één core reserveren voor het OS/achtergrondtaken.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:51 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Er zit in de Ps4 toch een extra cpu ( met eigen geheugen? ) die de taken van het downloaden,updaten en dergelijke opzich neemt tijdens het gamen? Zou het OS daar ook niet gewoon op draaien?
Gewoon zoals verwachtquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:50 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het is sowieso gruwelijk veel shaderon!
Dat was een miskleun bij de PS3, dat werkt nogsteeds niet helemaal soepel dus hoop het niet.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:52 schreef Aether het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ze eerder één core reserveren voor het OS/achtergrondtaken.
Inderdaad, de rest van de games kunnen mij inderdaad niet veel boeien. Ook niet compleet weg geblazen ofzo.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Was het enige echte wow moment van de conferentie. Maar dat was toch al meer dan ik verwacht had, want ik vind bijvoorbeeld de UE4 demo totaal niet boeiend.
4gb was verwacht, 8gb is het geworden nu. Sony is ook niet dom om alles te laten zien, laat Microsoft en de hele wereld nog maar even zweven.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:53 schreef shaderon het volgende:
[..]
Gewoon zoals verwacht
Alleen op dat vlak is er enigszins vooruit gang.
Meeste laptops krijgen nu al standaars 6-8 gb ram
Je wilt niet dat een spel alle cores kan claimen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:54 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat was een miskleun bij de PS3, dat werkt nogsteeds niet helemaal soepel dus hoop het niet.
Wil ik wel juist, de spellen moeten volledig gebruik kunnen maken van het 8gb geheugen + de cpu/gpu.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:57 schreef Aether het volgende:
[..]
Je wilt niet dat een spel alle cores kan claimen.
Dat het bij de PS3 niet goed loopt komt ook omdat ze na een paar jaar RAM dat eerst voor het OS gereserveerd was beschikbaar hebben gemaakt voor spellen.
En wat wil jij dan in full hd laten recorden? Dan zal je wel degelijk van die cpu gebruik moeten makenquote:Op donderdag 21 februari 2013 17:00 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Wil ik wel juist, de spellen moeten volledig gebruik kunnen maken van het 8gb geheugen + de cpu/gpu.
Met een extra goedkope cpu kan je da andere taken ( OS, achtergrondtaken ) daarop uitvoeren zodat je problemen daarmee kan voorkomen. Maar ik dacht ergens gezien te hebben vandaag dat er dus een cpu voor die taken inzat naast de normale CPU
Shaderon dat is toch niet te vergelijken jongske! De PS3 heeft 512 MB!quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:53 schreef shaderon het volgende:
[..]
Gewoon zoals verwacht
Alleen op dat vlak is er enigszins vooruit gang.
Meeste laptops krijgen nu al standaars 6-8 gb ram
Het is een GAMING machine. Het hoort geoptimaliseerd te zijn voor gamen en een monster machine te zijn. En de ps3 is 7 jaar geleden gemaakt he..quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:18 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Shaderon dat is toch niet te vergelijken jongske! De PS3 heeft 512 MB!
Een console doet met de zelfde specs veel mooiere dingen dan een PC. Daarom zijn deze specs gewoon heel goed en die 8Gb ram geweldig!quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:25 schreef shaderon het volgende:
[..]
Het is een GAMING machine. Het hoort geoptimaliseerd te zijn voor gamen en een monster machine te zijn. En de ps3 is 7 jaar geleden gemaakt he..
Hoeft helemaal niet, PS4 heeft gehele architectuur aangepast op gamen terwijl bij een pc dit niet zo is. De GPU zal zo videokaarten die in een pc zitten en betere benchmarks hebben toch het nakijken geven en meer performance kunnen leveren. Ze pakken niet een gpu en flikkeren er hem in, dat kan iedereen, nee die gpu word helemaal aangepast naar de ps4quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:29 schreef shaderon het volgende:
Je kunt idd over specs lullen wat je wilt en vergelijken met de pc. Maar mijn pc is nu al beter dan de ps5 / ps6
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |