Nieuwe OP

* 8GB GDDR5 RAM. Tot nu toe gaven alle geruchten aan dat de PS4 4GB van de supersnelle (en relatief dure) GDDR5 RAM zou bevatten, maar dat blijkt dus 8GB te zijn geworden.
* De PS4 Eye-camera kan je via gezichtsherkenning op het systeem inloggen. De Eye bevat vier microfoons en lijkt ongeveer hetzelfde als Kinect te doen.
* De Dualshock 4 heeft een 'light bar' aan de bovenkant die verschillende kleuren kan tonen. De kleuren kunnen informatie weergeven, zo kan het bijvoorbeeld rood worden als je personage aan de rand van de dood is.
* De PS4 komt met een meegeleverde headset. De relatieve stilte bij PlayStation online-games is dus straks voorbij.
* Start en select zitten nu onder een 'options'-knop.
* De Dualshock 4 kan worden opgeladen terwijl de PS4 op standby staat. Verder kan het ook opgeladen worden met smartphone-opladers via USB.
* PlayStation-app wordt tweede scherm tijdens spelen
* PlayStation 4 speelt tweedehands spellen af
* PlayStation 4 eind dit jaar verkrijgbaar
* Playstation 4 ondersteunt nieuwe Unreal Engine 4 en nieuwe Havok physics-engine

Specs
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trailers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
In the future, when a gamer sees a title of interest in PlayStation Store, they can immediately start playing a portion of the actual game.
Kan nu toch ook als je plus account hebt of niet?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
quote:
Op donderdag 21 februari 2013 11:44 schreef Pheno het volgende:[..]
nee, je moet de hele game toch eerst downloaden? Nu begint ie daarmeee, na een ik zeg maar wat, 500 mb heeft ie al genoeg binnen om jou te laten beginnen en ondertussen download het apparaat de rest op de achtergrond.
Ah zo. Dan is het wel vet
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
DoofenSchmirz
You glorified Waffle iron!
quote:
Dat is nog nergens bevestigd. Overal zegt men Q1 2014 voor Europa.
Perry the Platypus, what an unexpected surprise. And by unexpected, I really mean unexpected, what are you doing here, this is my week off.
Origin ID: LatteFragiato
Battlefield 3: [BoF]Robhimself
quote:
dit is nog het beste nieuws van de dag
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
Lijkt me ook niet slim om in europa pas later te doen. Als in die tijd de xbox komt verliezen ze klanten aan de xbox.
DoofenSchmirz
quote:
Op donderdag 21 februari 2013 11:56 schreef Lastpost het volgende:[..]
Apart, Bart Smit heeft dit al bevestigd gekregen en dit is via een mailing naar de verschillende winkels doorgestuurd, inclusief schapsindelingen en het te leveren display-materiaal van Sony.
Zal best, maar er is niks door Sony zelf bevestigd. Dat een distributeur of hoofdkantoor dit zegt, wil niet zeggen dat ze dit doen op basis van door Sony verstrekte info.

Wellicht op basis van het 2013 Holiday season verhaal, maar zolang Sony niks heeft bevestigd, tast iedereen in het duister.
Perry the Platypus, what an unexpected surprise. And by unexpected, I really mean unexpected, what are you doing here, this is my week off.
DoofenSchmirz
quote:
PSX, PS2, PS3, PSP, Vita. Als de geschiedenis zich blijft herhalen, dan is het zeer plausibel dat het nu weer gaat gebeuren.
quote:
Tja, is wel ander verhaal nu. Maarja laten we hopen dat het tegelijk komt. Maar het is afwachten.
DoofenSchmirz
quote:
Hoezo is het nu anders dan?
Sony heeft nog nooit een Worldwide release gedaan van een console.
quote:
Omdat toen de ps3 uitkwam de xbox 360 er al was. Als de ps3 er nu eerder is dan de xbox kan je daar hoop extra klanten door krijgen. Maar als je dat in europa pas paar maanden later doet (en dan inmiddels de nieuwe xbox er ook is) dan verlies je gewoon klanten.
Al valt hier allemaal weinig over te zeggen omdat er geen datum bekend is en van de xbox ook nog niet.
Al wacht ik sowieso eerst alles af, ook van de xbox voordat ik besluit een xbox op ps4 te kopen.
De PS1 kwam 9 maanden later uit in NA en Europa. PS2 en PS3 zo'n 4 maanden in Europa.
Het zal vooral afhangen van productiecapaciteit. De PS4 gebruikt meer standaard componenten dus de kans is groter dat Europa 'm al dit kalenderjaar krijgt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
_NZT_
Blue Mountain State
quote:
Op donderdag 21 februari 2013 12:25 schreef Aether het volgende:De PS1 kwam 9 maanden later uit in NA en Europa. PS2 en PS3 zo'n 4 maanden in Europa.
Het zal vooral afhangen van productiecapaciteit. De PS4 gebruikt meer standaard componenten dus de kans is groter dat Europa 'm al dit kalenderjaar krijgt.
Ze moeten wel, ze worden steeds meer afhankelijk van de Entertainment/Electronics divisie. Het is nu alles of niets en ik vind dat ze qua presentatie daarin te kort hebben geschoten. Playstation is in Europa nog groter dan Xbox, echter slinkt deze voorsprong met de dag. USA is een verloren strijd voor PS4 ben ik bang. Je released je console twee maanden na de heilige graal in Amerika (GTA V) en tot nu toe zijn je launch titels nou niet echt overtuigend (behalve Killzone) Ik hoop dat EA nog met een jaw-dropping titel komt, maar als EA gister al niet aanwezig was op de aankondiging begin ik toch echt te twijfelen. Het is nu afwachten wat Microsoft doet.
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
Komt GTA V echt alleen op huidige generatie uit dan? Geen enhanced graphics release voor de next gen?
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
Ze kunnen geen belofte geven dat de nieuwe Playstation dit jaar nog in Europa komt.