quote:Asscher wil elke migrant contract laten tekenen
http://www.volkskrant.nl/(...)eader&utm_medium=RSS
Iedereen uit een ander land die zich inschrijft in een Nederlandse gemeente moet voortaan een participatiecontract tekenen. Daarmee onderschrijven nieuwkomers de Nederlandse grondrechten en de rechtsstaat. Het gaat ook om migranten uit de Europese Unie, Turkije en de Antillen, die geen inburgeringsexamen hoeven te doen. .
Dit kondigt vicepremier en minister van Sociale Zaken Lodewijk Asscher vandaag aan in een interview met de Volkskrant. Asscher (PvdA) is ook verantwoordelijk voor het integratiebeleid. Dinsdagavond stuurde hij zijn visie, de Agenda integratie, naar de Kamer.
De bewindsman wil een 'hartelijk en liefdevol' maar ook 'streng en duidelijk' integratiebeleid. Daarbij hoort in zijn ogen dat immigranten zich beter bewust zijn van de normen en waarden die gelden in het land waar zij wonen en werken.
'We betalen anders een enorme prijs voor vrijblijvendheid', zegt Asscher. 'De culturele integratie hapert, er is zelfs sprake van achteruitgang in de manier waarop wordt aangekeken tegen homoseksualiteit, tegen joden, tegen vrouwen. We moeten duidelijker maken wat dit land zo geweldig maakt: de vrijheid jezelf te zijn.'
Hij wil iedere migrant die zich inschrijft in een gemeente duidelijk maken wat Nederland verwacht en biedt. 'Dat mannen en vrouwen gelijke rechten hebben, net als homo's. Dat het geloof niet uitmaakt, ook niet als je niet meer gelooft. Dat in ons land sprake is van individuele vrijheid.'
Aanvulling examen
De participatiecontracten zijn een aanvulling op de inburgeringsexamens die nu al moeten worden gedaan door vrijwel alle immigranten van buiten de Europese Unie die een verblijfsvergunning aanvragen. De contracten gelden voor iedereen die zich (tijdelijk) in Nederland vestigt. Het is nog onduidelijk of ondertekening van het participatiecontract een voorwaarde wordt voor de inschrijving in een gemeente. Asscher gaat het plan met gemeenten verder uitwerken.
De kans is groot dat het contract vooral een symbolische waarde zal hebben. Binnen het Koninkrijk en de Europese Unie mogen inwoners zich vrij vestigen, zonder belemmeringen. Voor Turken gelden door het associatieverdrag met de EU aparte regels. Asscher hoopt het niettemin zo dwingend mogelijk te maken: 'We gaan uitzoeken wat juridisch mogelijk is. Vrijblijvendheid over grondrechten leidt tot erosie. Als je niet meer durft te stellen wat gelijke behandeling echt betekent, lok je uit dat grote groepen mensen dat niet meer belangrijk vinden.'
Daarom vindt Asscher ook dat het inburgeringsexamen voor migranten van buiten de EU moet worden uitgebreid met vragen over de Nederlandse waarden - het examen is nu vooral gericht op taal en praktische kennis.
De vicepremier hoopt dat hij het integratiedebat de komende jaren een nieuwe fase in kan loodsen. 'We moeten ophouden met uitleggen waarom het allemaal niet lukt. We moeten de norm stellen.'
Asscher vindt dat de EU de afgelopen decennia te sterk de nadruk heeft gelegd op vrij verkeer van werknemers. 'Vrij verkeer van werknemers zonder duidelijk oog voor de problemen die dat met zich mee brengt, leidt tot een asociaal Europa.'
Minister Asscher wil migranten die zich in een gemeente inschrijven een contract laten tekenen waarin ze bepaalde Nederlandse waarden moeten onderschrijven. Nu zijn dit wel waarden waar ik het mee eens ben en zie ik die ook het liefst.quote:http://www.joop.nl/opinie(...)s_een_heel_eng_plan/
Het ideologische contract van Asscher is een heel eng plan
Hij doet denken aan Rita Verdonk, die allerlei onrechtstatelijke maatregelen wilde doorvoeren
Het meest opvallende plan in minister Asschers nieuwe integratienota is om alle migranten die in Nederland willen komen wonen te vragen een contract te tekenen waarin ze zich loyaal verklaren aan 'Nederlandse' waarden. Dit kabinet heeft al geen trotse track record op het gebied van de behandeling van migranten, maar Rutte en zijn mensen gaan hiermee echt veel te ver.
De precieze details kan Asscher nog niet onthullen, maar hij wil dat iedereen die zich bij de gemeente gaat inschrijven een contract gaat tekenen waarin staat dat het slecht is om vrouwen, Joden of homo's te discrimineren. Als je het daarmee eens bent dan moet je beloven dit te blijven vinden om het recht te krijgen hier legaal te werken en wonen. Als je het er niet (helemaal) mee eens bent, dan heb je de keuze tussen liegen of niet naar Nederland komen. Dat laatste kan onnodige armoede, politieke vervolging of gebroken gezinnen opleveren.
Zoals gebruikelijk voor deze regering is nauwelijks nagedacht of dit juridisch wel kan (in ieder geval niet voor EU-burgers), wat het doel precies is (xenofobe kiezers paaien?) of wat de gevolgen van de maatregel in de praktijk zullen zijn (mensen de illegaliteit indrijven, om maar iets te noemen).
Maar dit gaat veel verder. In de eerste plaats omdat de motivering voor de maatregel expliciet gericht is op moslims, waar als groep een probleem mee zou zijn. Daarbij wordt de hele schuiflade aan flauwe aanklachten opengetrokken, van eerwraak naar misdaad via vrouwenmishandeling tot jodenhaat. Dat bijna al van deze problemen in Europa inheems zijn, en onder moslims eerder uitzondering dan regel, verdient helaas geen aandacht van Asscher. Daarmee zou je je kunnen afvragen of het niet juist dit flauwe verhaal is dat de achtergestelde positie in de maatschappij van bepaalde etnische groepen helpt te veroorzaken. Of dat je zo deze mensen misschien het gevoel geeft dat ze hier niet thuis horen, waar ze zich dan ook naar gedragen. Of dat een zo stigmatiserende lijst klachten over een bevolkingsgroep niet een beetje naar etnische superioriteitsgevoelens neigt.
Asscher is ook hypocriet. Juist hij en zijn collega's hebben alle moeite om zich aan Nederlandse waarden en wetten te houden. Hij doet hier het meeste denken aan Rita Verdonk, die allerlei onrechtstatelijke maatregelen wilde doorvoeren, maar van migranten dan weer wel trouw aan de Grondwet eiste.
Maar het meest ijzingwekkende aan de maatregel is dat deze regering expliciet tot doel heeft om niet alleen het gedrag of de meningsuiting van mensen te beïnvloeden, maar zelfs de gedachten en levensovertuiging. En dit onder dwang van uitsluiting uit de maatschappij, en in de vorm van een expliciet geschreven contract. Dat moet een unicum in de Westerse geschiedenis zijn, althans in de democratische periodes daarvan. Asscher noemt dit het 'verinnerlijken' van 'Nederlandse' waarden. Hersenspoelen is misschien een beter woord.
Als deze maatregel uit de koker van Rutte-1 was gekomen zou het een van de meest in het oog springende maatregelen zijn geweest van die onheilsploeg. Zo heeft dit kabinet wel gevoel voor een belangrijke pijler van een goed functionerende rechtstaat: beleidscontinuïteit tussen opeenvolgende regeringen. Ere wie ere toekomt.
quote:Op donderdag 21 februari 2013 02:20 schreef Hierro het volgende:
Totaal geschift zijn ze in Den Haag.
quote:Op donderdag 21 februari 2013 02:20 schreef Hierro het volgende:
Totaal geschift zijn ze in Den Haag.
mwhaa geenstijl is het met mij eens.quote:Op donderdag 21 februari 2013 06:23 schreef arjan1212 het volgende:
Het gaat altijd als volgt.. geert wilders/ pim fortuin/ rita verdonk/ enz. doet een voorstel.. vervolgens schreeuwt iedereeen moord en brand en gaat het niet door.. een paar jaar later doet de pvda hetzelfde voorstel en dan is iedereen voor en word het aangenomen
Als je een topic wilt verknallen dan moet je Hitler erbij halen .quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:30 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
mwhaa geenstijl is het met mij eens.
Het lijkt trouwens wel een beetje op dat 'racistische' (dixit kast-PvdA'er Guus Bezems) voorstel van G. Wilders in 2006. Toen heette het nog gewoon 'assimilatiecontract', maar dat klinkt meteen zo guurxenofoob, niet? Enfin, oordeel zelf. Punt 17 van Wilders hierrr, proefballonetje Asscher daarrr. Prijsvraag linkse logica: als Wilders = Hitler, is Asscher = Wilders = Hitler dan een correcte conclusie? http://www.geenstijl.nl/m(...)act_asscher_l_1.html
bewijs !quote:Op vrijdag 22 februari 2013 08:51 schreef Hexagon het volgende:
Nou dat integratie niet kan bestaan is een nogal rigide stelling die ook onwaar is. Voldoende voorbeelden om dat nog te bewijzen ook.
Al is er wel een groep die er inderdaad niet zo voor geschikt lijkt.
Hoezo ontduiken? Ik lever je een aantal voorbeelden aan van personen die uit een andere niet westerse cultuur afkomstig zijn, maar die hier prima zijn geintegreerd. Dat lijkt me bewijs.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:15 schreef cempexo het volgende:
je ontduikt opnieuw je verantwoordelijkheid...geef een bewijs van je bewering
je ontduikt.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoezo ontduiken? Ik lever je een aantal voorbeelden aan van personen die uit een andere niet westerse cultuur afkomstig zijn, maar die hier prima zijn geintegreerd. Dat lijkt me bewijs.
ik heb bewezen dat intergratie niet bestaat of kan bestaan. Academisch als argumentatie.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat wil je dan nog meer dat ik voor bewijs aanlever?
Dus volgens jou zijn de personen waarvan ik de foto's post niet geintegreerd?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:20 schreef cempexo het volgende:
[..]
ik heb bewezen dat intergratie niet bestaat of kan bestaan. Academisch als argumentatie.
In een statistiek zou je ze niet eens terugvinden.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus volgens jou zijn de personen waarvan ik de foto's post niet geintegreerd?
Oh, ik kan ook mijn allochtone collega hier posten maar die zegt niemand iets.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
In een statistiek zou je ze niet eens terugvinden.
Maar de strekking van zijn boodschap blijft staan als een huis.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh, ik kan ook mijn allochtone collega hier posten maar die zegt niemand iets.
Maar zelfs al zou er maar een allochtoon in Nederland geintegreerd zijn. De stelling van cempexo is daar al mee ontkracht.
Nou nee, als je er bij voorbaat vanuit gaat dat het fout gaat lopen dan krijg je een volkomen andere situatie. Kijk dan zou je ook geen kennismigranten meer mogen binnenhalen. Het zou immers per definitie fout gaan.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:29 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Maar de strekking van zijn boodschap blijft staan als een huis.
Het gaat niet over fout lopen. Je hoeft geen volledige assimilatie te hebben om een leefbare maatschappij over te houden. Mensen trekken naar elkaar om diverse redenen. Geloof en culturele achtergrond is een sterke binding.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, als je er bij voorbaat vanuit gaat dat het fout gaat lopen dan krijg je een volkomen andere situatie. Kijk dan zou je ook geen kennismigranten meer mogen binnenhalen. Het zou immers per definitie fout gaan.
Het probleem zit hem meer in het feit dat ongeletterde dorpsbewoners hier over het algemeen niet zo op hun plek zijn.
Integratie is iets anders dat assimiliatie. Onder integratie versta ik dat mensen zich hier kunnen redden en omgangsvormen hebben die binnen ons land gewenst zijn.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het gaat niet over fout lopen. Je hoeft geen volledige assimilatie te hebben om een leefbare maatschappij over te houden. Mensen trekken naar elkaar om diverse redenen. Geloof en culturele achtergrond is een sterke binding.
Wat je overhoudt is een soort zelfgekozen apartheid.
Door de zelfgekozen apartheid zal dat nooit lukken. Die staat die integratie in de weg. Men gaat binnen de eigen subcultuur gewoon door met leven zoals men dat in het land van herkomst ook deed.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Integratie is iets anders dat assimiliatie. Onder integratie versta ik dat mensen zich hier kunnen redden en omgangsvormen hebben die binnen ons land gewenst zijn.
Tienduizenden levenden voorbeelden bewijzen je ongelijk.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Door de zelfgekozen apartheid zal dat nooit lukken. Die staat die integratie in de weg. Men gaat binnen de eigen subcultuur gewoon door met leven zoals men dat in het land van herkomst ook deed.
Men heeft zelfs een eigen economie met eigen winkels gerund door eigen mensen.
Je geeft wel een reactie maar geen antwoord. Ik volg dit niet meer.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Integratie is iets anders dat assimiliatie. Onder integratie versta ik dat mensen zich hier kunnen redden en omgangsvormen hebben die binnen ons land gewenst zijn.
Oh er zitten zeker genoeg slecht geintegreerde elementen in de samenleving en dergelijke concentraties van mensen van een cultuur zullen dat niet bevorderen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Door de zelfgekozen apartheid zal dat nooit lukken. Die staat die integratie in de weg. Men gaat binnen de eigen subcultuur gewoon door met leven zoals men dat in het land van herkomst ook deed.
Men heeft zelfs een eigen economie met eigen winkels gerund door eigen mensen.
Daar zie je precies hetzelfde. Het kan goed gaan (zie veel Indiers in de UK) maar ook nog veel fouter dan in NL (de Banlieues in Frankrijk).quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:52 schreef cempexo het volgende:
[..]
Je geeft wel een reactie maar geen antwoord. Ik volg dit niet meer.
Tip: kijk eens over de landgrenzen heen.
Na diverse generaties zal er sprake zijn van assimilatie. Mijn dochter van 9 heeft een Marokkaans vriendinnetje en dat meisje zie ik wel loskomen van haar eigen cultuur. Hoewel haar ouders zo westers zijn als het maar kan met een goedopgeleide vader die een goed inkomen verdiend gaat de omgang met de autochtone Nederlanders niet verder dan hallo en dag. Privé gaan ze dan toch bij voorkeur om met mensen van de eigen etnische achtergrond.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh er zitten zeker genoeg slecht geintegreerde elementen in de samenleving en dergelijke concentraties van mensen van een cultuur zullen dat niet bevorderen.
Maar dat het altijd zo zou gaan dat is niet waar.
De definitie van apartheid even verkrachten.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Na diverse generaties zal er sprake zijn van assimilatie. Mijn dochter van 9 heeft een Marokkaans vriendinnetje en dat meisje zie ik wel loskomen van haar eigen cultuur. Hoewel haar ouders zo westers zijn als het maar kan met een goedopgeleide vader die een goed inkomen verdiend gaat de omgang met de autochtone Nederlanders niet verder dan hallo en dag. Privé gaan ze dan toch bij voorkeur om met mensen van de eigen etnische achtergrond.
Dus geïntegreerd? Ja volgens de meeste normen. Heb ik gelijk door de manier waarop we zo met elkaar samenleven apartheid te noemen? Ja.
Integratie is pas geslaagd als we met elkaar bevriend raken en bij elkaar op verjaardagen en feesten komen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar zie je precies hetzelfde. Het kan goed gaan (zie veel Indiers in de UK) maar ook nog veel fouter dan in NL (de Banlieues in Frankrijk).
Maar dat integratie per definitie niet kan is aantoonbaar niet waar. Daar heb ik je de voorbeelden van laten zien.
Tienduizenden gevallen waar dit aan de orde is. Je faalt.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:07 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Integratie is pas geslaagd als we met elkaar bevriend raken en bij elkaar op verjaardagen en feesten komen.
Tja dat laatste vind ik niet echt een groot probleem. Het kost tijd om da soort nieuwe netwerkjes verbonden te krijgen met de rest. Het zal ook aan de persoon liggen hoe open of gesloten die is.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Na diverse generaties zal er sprake zijn van assimilatie. Mijn dochter van 9 heeft een Marokkaans vriendinnetje en dat meisje zie ik wel loskomen van haar eigen cultuur. Hoewel haar ouders zo westers zijn als het maar kan met een goedopgeleide vader die een goed inkomen verdiend gaat de omgang met de autochtone Nederlanders niet verder dan hallo en dag. Privé gaan ze dan toch bij voorkeur om met mensen van de eigen etnische achtergrond.
Dus geïntegreerd? Ja volgens de meeste normen. Heb ik gelijk door de manier waarop we zo met elkaar samenleven apartheid te noemen? Ja.
Te weinig. Ik was een paar jaar terug op een Irakese bruiloft. Super geintegegreerde mensen. Van de 500 man waren er vier autochtonen. Dat waren de enige die op tijd warenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tienduizenden gevallen waar dit aan de orde is. Je faalt.
Nee, dan gebeurt er niets. Papieren idee van Lodewijk.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:15 schreef Leandra het volgende:
Wat is de straf als je later een andere mening hebt? Uitzetting wegens contractbreuk?
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:20 schreef cempexo het volgende:
[..]
ik heb bewezen dat intergratie niet bestaat of kan bestaan. Academisch als argumentatie.
Thee drinken met Gerard Joling.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:15 schreef Leandra het volgende:
Wat is de straf als je later een andere mening hebt?
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar zie je precies hetzelfde. Het kan goed gaan (zie veel Indiers in de UK) maar ook nog veel fouter dan in NL (de Banlieues in Frankrijk).
Maar dat integratie per definitie niet kan is aantoonbaar niet waar. Daar heb ik je de voorbeelden van laten zien.
Daar kan ik ook weer een tegenvoorbeeld tegenover zetten.quote:
Tuurlijk...is te vinden in incidentje dossier.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar kan ik ook weer een tegenvoorbeeld tegenover zetten.
Je stelling dat integratie onmogelijk is wordt niet bewezen met een paar Youtube filmpjes.
Kun je ook eens met argumenten komen? Jij dropt hier een stelling. Dan mag jij overtuigende bewijzen aanleveren.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:05 schreef cempexo het volgende:
[..]
Tuurlijk...is te vinden in incidentje dossier.
Het dossiernummer is bekend: D66-2013-02-48394
Heb ik gedaan, maar je reageert niet inhoudelijk.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kun je ook eens met argumenten komen? Jij dropt hier een stelling. Dan mag jij overtuigende bewijzen aanleveren.
Goed leg het me nog eens uit. Aangezien ik geen idee heb waar ik niet op gereageerd zou hebben.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:10 schreef cempexo het volgende:
[..]
Heb ik gedaan, maar je reageert niet inhoudelijk.
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:20 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Thee drinken met Gerard Joling.
In debatten gaat het om het overtuigen van het publiek.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:27 schreef Mutant01 het volgende:
Een discussie met Bendk kan je niet winnen Hexagon. Die leeft in zijn eigen sprookjeswereld.
. Ik vind dat een goed iets. 'Tuurlijk is het een symbolische aktie, maar ook symboliek heeft een waarde. Uiteraard zullen er vele zijn die hier niet verder over nadenken bij het tekenen, maar het is een goed iets om ze daar eenmalig op te wijzen.quote:Daarmee onderschrijven nieuwkomers de Nederlandse grondrechten en de rechtsstaat.
Je bedoelt.... je WILT geen integratie en je smoesje is dat het niet mogelijk is.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:20 schreef cempexo het volgende:
[..]
En voor wat voor taferelen heeft dat in Amerika gezorgd? Hoe heeft dat geholpen?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:36 schreef truthortruth het volgende:
Ik snap zo'n contract wel
[..]
. Ik vind dat een goed iets. 'Tuurlijk is het een symbolische aktie, maar ook symboliek heeft een waarde. Uiteraard zullen er vele zijn die hier niet verder over nadenken bij het tekenen, maar het is een goed iets om ze daar eenmalig op te wijzen.
Met betrekking tot integratie wordt vaak positief verwezen naar Amerika en laat daar nu net al zo'n soort contract bestaan.
Kan je een discussie over beginnen, maar er wordt vaak naar Amerika verwezen als een land waar integratie wel werkt.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En wat voor taferelen heeft dat in Amerika gezorgd? Hoe heeft dat geholpen.
Maar die positieve kanten heb je in Nederland ook en dat zonder dat participatiepapiertje.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:36 schreef truthortruth het volgende:
Met betrekking tot integratie wordt vaak positief verwezen naar Amerika en laat daar nu net al zo'n soort contract bestaan.
Het is een land van immigranten, dus die hele vergelijking gaat niet op.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:39 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Kan je een discussie over beginnen, maar er wordt vaak naar Amerika verwezen als een land waar integratie wel werkt.
Ik heb het licht gezien, door dit filmpje denk ik nu ook dat integratie onmogelijk is.quote:
Het is terecht om te eisen dat mensen die hier komen de grondrechten respecteren en zich aan de daaruit volgende regels houden.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:36 schreef truthortruth het volgende:
Ik snap zo'n contract wel
[..]
. Ik vind dat een goed iets. 'Tuurlijk is het een symbolische aktie, maar ook symboliek heeft een waarde. Uiteraard zullen er vele zijn die hier niet verder over nadenken bij het tekenen, maar het is een goed iets om ze daar eenmalig op te wijzen.
Dat is me dus niet helemaal duidelijk, is dat een interpretatie van joop.nl of is dat echt wat Asscher nastreeft. Want dat is natuurlijk belachelijk, we leven in een democratie.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is terecht om te eisen dat mensen die hier komen de grondrechten respecteren en zich aan de daaruit volgende regels houden.
Dat gaat echter een stap verder. Hier wil Lodewijk Asscher bepalen wat iemand moet denken en vinden. Dus naast dat je je aan regels moet houden (wat terecht is) zou je het er dus niet mee oneens mogen zijn.
Zelden zoveel contradicties in één alinea gezien.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:56 schreef Elfletterig het volgende:
Ik snap TS bovendien niet. Die zou juist blij moeten zijn dat de verworvenheden in dit liberale, seculiere land op deze manier nog eens worden bekrachtigd. Vanwaar dat medelijden met conservatieve gelovigen die zich hier willen vestigen? Waarom kun je die mensen niet gewoon duidelijk maken dat ze zich hebben aan te passen?
Tja... en ik vind jouw opvatting dan weer uitermate kortzichtig. Want het gaat hier niet alleen om wetten en de handhaving ervan, het gaat om de mentaliteit van mensen. De conservatieve moslim die hierheen komt, moet beseffen dat hij zich niet in Kazachstan vestigt, maar in Nederland. De nieuwkomer die hierheen wil komen, moet vooraf goed weten waar hij/zij aan begint.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zelden zoveel contradicties in één alinea gezien.
Los daarvan is het natuurlijk weer symboolpolitiek van de bovenste plank. Of je hier nu wel of niet vandaan komt, je hebt je aan de Nederlandse wet te houden. Al het andere is niet of nauwelijks toetsbaar, laat staan strafbaar. Onzinnig voorstel derhalve.
Ik zie dit voorstel vooral als een papieren tijger.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is terecht om te eisen dat mensen die hier komen de grondrechten respecteren en zich aan de daaruit volgende regels houden.
Dat gaat echter een stap verder. Hier wil Lodewijk Asscher bepalen wat iemand moet denken en vinden. Dus naast dat je je aan regels moet houden (wat terecht is) zou je het er dus niet mee oneens mogen zijn.
Een gedachtenpolitie ?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:19 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik zie dit voorstel vooral als een papieren tijger.
Een getekende overeenkomst heeft alleen waarde als er op naleving wordt nagezien.
Kijk ik steun die liberale ideeen van harte en wat mij betreft doet iedereen dat. Maar ik zou niet willen wat we mensen die er anders over denken de vrijheid van het hebben van een eigen mening gaan ontzeggen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:56 schreef Elfletterig het volgende:
Ik snap TS bovendien niet. Die zou juist blij moeten zijn dat de verworvenheden in dit liberale, seculiere land op deze manier nog eens worden bekrachtigd. Vanwaar dat medelijden met conservatieve gelovigen die zich hier willen vestigen? Waarom kun je die mensen niet gewoon duidelijk maken dat ze zich hebben aan te passen?
Als de staat die middelen had zou ze de inzet zeker niet schuwen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een gedachtenpolitie ?
Chips in de schedel zetten ?
Dus..... geen loyaliteitsverklaringen eisen . Dat zijn de praktijken van een autoritair systeem.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als de staat die middelen had zou ze de inzet zeker niet schuwen.
En dan zonder de back-up van ome Vladimir en zijn FSB. Dat maakt het dubbel lachwekkend. Typisch Nederlands om een zulke symboolpolitiek te doen zonder echt zaken te durven aanpakken en al helemaal typisch PvdA. Durf gewoon eens de wet uit te voeren en daarmee het kaf van het koren te scheiden. Zou zo'n contract die homo's in Utrecht geholpen hebben? Denk het niet, zoiets is alleen goed voor een fotomoment met Aleid Wolfsen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 22:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dus..... geen loyaliteitsverklaringen eisen . Dat zijn de praktijken van een autoritair systeem.
welke wet ? wat bepaalt die wet....over kaf en koren ?quote:Op zondag 24 februari 2013 00:16 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
En dan zonder de back-up van ome Vladimir en zijn FSB. Dat maakt het dubbel lachwekkend. Typisch Nederlands om een zulke symboolpolitiek te doen zonder echt zaken te durven aanpakken en al helemaal typisch PvdA. Durf gewoon eens de wet uit te voeren en daarmee het kaf van het koren te scheiden. Zou zo'n contract die homo's in Utrecht geholpen hebben? Denk het niet, zoiets is alleen goed voor een fotomoment met Aleid Wolfsen.
Dat hoeft helemaall niet zo te zijn.quote:'We betalen anders een enorme prijs voor vrijblijvendheid', zegt Asscher.
Jezelf zijn, zoals een contract moeten tekenen waarin je bepaalde meningen onderschrijft?quote:'De culturele integratie hapert, er is zelfs sprake van achteruitgang in de manier waarop wordt aangekeken tegen homoseksualiteit, tegen joden, tegen vrouwen. We moeten duidelijker maken wat dit land zo geweldig maakt: de vrijheid jezelf te zijn.'
quote:Hij wil iedere migrant die zich inschrijft in een gemeente duidelijk maken wat Nederland verwacht en biedt. 'Dat mannen en vrouwen gelijke rechten hebben, net als homo's. Dat het geloof niet uitmaakt, ook niet als je niet meer gelooft. Dat in ons land sprake is van individuele vrijheid.'
Waarom zou iemand gedwongen moeten worden zich aan te passen? Echt volstrekte onzin.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:56 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het een prima plan van Ascher. Als ik er al kritiek op moet geven, is dat geen kritiek in de richting van: dit gaat te ver. In tegendeel: het gaat me nog niet ver genoeg. Want ik zou dit het liefst ook van toepassing zien op oudkomers.
Toen ik (als niet-gelovige) naar de MBO en HBO ging, waren dat christelijke scholen. In de huisregels van de school staat duidelijk dat leerlingen de christelijke grondslag van de school hebben te respecteren. Als we dat in Nederland wél doen, waarom zouden we omgekeerd nieuwkomers dan niet kunnen wijzen op onze grondslag als samenleving?
Vanzelfsprekend. Alles wat de staat meer doet dan wegen aanleggen en zorgen voor deugdelijke straatverlichting is uit den boze.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 22:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dus..... geen loyaliteitsverklaringen eisen . Dat zijn de praktijken van een autoritair systeem.
Je weet wel, die wet die door politie en rechters uitgevoerd wordt.quote:Op zondag 24 februari 2013 01:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
welke wet ? wat bepaalt die wet....over kaf en koren ?
en welke andere Nederlandse regering deed dat wel dan ?
Zou zo'n contract de buitenlanders die in Nederland gevlucht zijn voor buurtterreur geholpen hebben?
Ook niet....
Ohhhh... die wet bestond toch niet ?quote:Op zondag 24 februari 2013 11:48 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Je weet wel, die wet die door politie en rechters uitgevoerd wordt.
Dan hebben wij blijkbaar dezelfde opvatting hierover.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kijk ik steun die liberale ideeen van harte en wat mij betreft doet iedereen dat. Maar ik zou niet willen wat we mensen die er anders over denken de vrijheid van het hebben van een eigen mening gaan ontzeggen.
Het heeft ook weinig met aanpassing te maken. Dit is geen regelgeving die erop gericht is hoe je handelt. Dit gaat erover hoe je denkt. En ik wil de vrijheid van gedachte graag in ere houden. Hoe verrot die gedachten ook kunnen zijn.
Bepaalde gedachten en gedragingen ondermijnen het fundament van onze samenleving. Je kunt niet een samenleving bouwen en versterken als groepen mensen zich daar voortdurend aan onttrekken, of het zelfs actief tegenwerken.quote:Op zondag 24 februari 2013 04:01 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waarom zou iemand gedwongen moeten worden zich aan te passen? Echt volstrekte onzin.
Een samenleving bouwen? Wat een geneuzel, zo werkt dat niet.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bepaalde gedachten en gedragingen ondermijnen het fundament van onze samenleving. Je kunt niet een samenleving bouwen en versterken als groepen mensen zich daar voortdurend aan onttrekken, of het zelfs actief tegenwerken.
Dat is maar net hoe je het bekijkt, ik erken dat in elk geval niet.quote:Verder is dat stukje grondgebied ten noorden van België en ten westen van Duitsland volgens mij niet een neutrale zone die aan iedere wereldburger toebehoort en waar verder geen wetten of (omgangs)regels gelden. Volgens mij ligt er een soevereine staat met de naam Nederland.
We?quote:En volgens mij bepalen we nog altijd zelf hoe we onze samenleving willen inrichten en welke eisen we stellen aan mensen die deel willen uitmaken van die samenleving.
Bouwen ja, of beter gezegd: herbouwen. Want de samenhang is al een tijdje zoek. Dat jij Nederland niet erkent, is jouw probleem.quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:15 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een samenleving bouwen? Wat een geneuzel, zo werkt dat niet.
[..]
Dat is maar net hoe je het bekijkt, ik erken dat in elk geval niet.
[..]
We?
Dat je gedragingen niet wilt hebben en verbiedt is imo zeer terecht. Daarvoor hebben we een duidelijke set regels en grondrechten waar je jezelf aan moet houden. Maar er is een verschil tussen denken en doen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bepaalde gedachten en gedragingen ondermijnen het fundament van onze samenleving. Je kunt niet een samenleving bouwen en versterken als groepen mensen zich daar voortdurend aan onttrekken, of het zelfs actief tegenwerken.
Verder is dat stukje grondgebied ten noorden van België en ten westen van Duitsland volgens mij niet een neutrale zone die aan iedere wereldburger toebehoort en waar verder geen wetten of (omgangs)regels gelden. Volgens mij ligt er een soevereine staat met de naam Nederland. En volgens mij bepalen we nog altijd zelf hoe we onze samenleving willen inrichten en welke eisen we stellen aan mensen die deel willen uitmaken van die samenleving.
De interpretatie dat je gedachten niet mag hebben, is volgens mij puur van jou afkomstig, net als de term "gedachtencontract". Dat staat namelijk niet in het artikel in de OP. Daarin staat wel de volgende zin:quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat je gedragingen niet wilt hebben en verbiedt is imo zeer terecht. Daarvoor hebben we een duidelijke set regels en grondrechten waar je jezelf aan moet houden. Maar er is een verschil tussen denken en doen.
Maar het hebben van bepaalde gedachten (en daar eerlijk voor uitkomen) gaan verbieden vind ik naar mijn idee veel teveel de persoonlijke sfeer aantasten. Wat mij betreft mag je vinden wat je wilt. Zolang je er maa rniet naar handelt zolang dat verboden is.
Zouden we dan ook Nederlanders moeten verplichten om het met onze drugswetten eens te zijn? Of om het eens te zijn met dat we een koningshuis hebben?
Ik ben het daar volledig mee eens en als ik van één partij steun hiervoor zou verwachten, is het wel van D66.quote:'We moeten ophouden met uitleggen waarom het allemaal niet lukt. We moeten de norm stellen.'
Hexagon...een liberaal sluit zich in Nederland niet aan bij een politieke partij !!quote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kijk ik steun die liberale ideeen van harte en wat mij betreft doet iedereen dat. Maar ik zou niet willen wat we mensen die er anders over denken de vrijheid van het hebben van een eigen mening gaan ontzeggen.
Het heeft ook weinig met aanpassing te maken. Dit is geen regelgeving die erop gericht is hoe je handelt. Dit gaat erover hoe je denkt. En ik wil de vrijheid van gedachte graag in ere houden. Hoe verrot die gedachten ook kunnen zijn.
Op die school waar je zat waren die regels ook gericht op jouw handelen. Niet dat jij geen daarvan afwijkende mening zou mogen hebben.
Zover ik kan zien heb je niks bewezen, maar enkel iets beargumenteerd. Je bent je bewust van het verschil tussen die twee?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:20 schreef cempexo het volgende:
[..]
je omzeiltquote:Op donderdag 28 februari 2013 08:06 schreef Semisane het volgende:
[..]
Zover ik kan zien heb je niks bewezen, maar enkel iets beargumenteerd. Je bent je bewust van het verschil tussen die twee?
Wat voegt dit dan toe aan de regels die er al zijn? Het is al verboden om vrouwen en homo's te discrimineren. De normen die aangehaald worden bestaan al in ons land.quote:Op donderdag 28 februari 2013 01:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De interpretatie dat je gedachten niet mag hebben, is volgens mij puur van jou afkomstig, net als de term "gedachtencontract". Dat staat namelijk niet in het artikel in de OP. Daarin staat wel de volgende zin:
[..]
Ik ben het daar volledig mee eens en als ik van één partij steun hiervoor zou verwachten, is het wel van D66.
Jij ook, wat is je punt?quote:
Volgens mij gaat het veel meer om het benadrukken van gelijke rechten en het beïnvloeden van de mening, niet om het opleggen van een mening. Migranten moeten weten in wat voor land ze zich vestigen. En dat er van hen enige aanpassing wordt verwacht. Die schiet namelijk al zo'n 40-50 jaar bij veel mensen tekort.quote:Op donderdag 28 februari 2013 08:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat voegt dit dan toe aan de regels die er al zijn? Het is al verboden om vrouwen en homo's te discrimineren. De normen die aangehaald worden bestaan al in ons land.
En het is natuurlijk interpretatie mijn mijn kant en van die columnist en ook wel van meerdere die ik er over gehoord heb. Lodewijk wil dat iedereen het ook eens is met die regels. Er een andere mening op nahouden (zonder die in de praktijk te brengen) zou niet mogen.
Voor wie het nog niet doorheeft, het vetgedrukte is toch echt een geval van gedachtenpolitie. De overheid moet zich gewoon beperken tot een verklaring de Nederlandse wet te verkiezen boven eender welke andere wet.quote:Op donderdag 21 februari 2013 00:34 schreef Hexagon het volgende:
Asscher wil elke migrant contract laten tekenen
http://www.volkskrant.nl/(...)eader&utm_medium=RSS
Iedereen uit een ander land die zich inschrijft in een Nederlandse gemeente moet voortaan een participatiecontract tekenen. Daarmee onderschrijven nieuwkomers de Nederlandse grondrechten en de rechtsstaat. Het gaat ook om migranten uit de Europese Unie, Turkije en de Antillen, die geen inburgeringsexamen hoeven te doen. .
Dit kondigt vicepremier en minister van Sociale Zaken Lodewijk Asscher vandaag aan in een interview met de Volkskrant. Asscher (PvdA) is ook verantwoordelijk voor het integratiebeleid. Dinsdagavond stuurde hij zijn visie, de Agenda integratie, naar de Kamer.
De bewindsman wil een 'hartelijk en liefdevol' maar ook 'streng en duidelijk' integratiebeleid. Daarbij hoort in zijn ogen dat immigranten zich beter bewust zijn van de normen en waarden die gelden in het land waar zij wonen en werken.
'We betalen anders een enorme prijs voor vrijblijvendheid', zegt Asscher. 'De culturele integratie hapert, er is zelfs sprake van achteruitgang in de manier waarop wordt aangekeken tegen homoseksualiteit, tegen joden, tegen vrouwen. We moeten duidelijker maken wat dit land zo geweldig maakt: de vrijheid jezelf te zijn.'
Hij wil iedere migrant die zich inschrijft in een gemeente duidelijk maken wat Nederland verwacht en biedt. 'Dat mannen en vrouwen gelijke rechten hebben, net als homo's. Dat het geloof niet uitmaakt, ook niet als je niet meer gelooft. Dat in ons land sprake is van individuele vrijheid.'
Aanvulling examen
De participatiecontracten zijn een aanvulling op de inburgeringsexamens die nu al moeten worden gedaan door vrijwel alle immigranten van buiten de Europese Unie die een verblijfsvergunning aanvragen. De contracten gelden voor iedereen die zich (tijdelijk) in Nederland vestigt. Het is nog onduidelijk of ondertekening van het participatiecontract een voorwaarde wordt voor de inschrijving in een gemeente. Asscher gaat het plan met gemeenten verder uitwerken.
De kans is groot dat het contract vooral een symbolische waarde zal hebben. Binnen het Koninkrijk en de Europese Unie mogen inwoners zich vrij vestigen, zonder belemmeringen. Voor Turken gelden door het associatieverdrag met de EU aparte regels. Asscher hoopt het niettemin zo dwingend mogelijk te maken: 'We gaan uitzoeken wat juridisch mogelijk is. Vrijblijvendheid over grondrechten leidt tot erosie. Als je niet meer durft te stellen wat gelijke behandeling echt betekent, lok je uit dat grote groepen mensen dat niet meer belangrijk vinden.'
Daarom vindt Asscher ook dat het inburgeringsexamen voor migranten van buiten de EU moet worden uitgebreid met vragen over de Nederlandse waarden - het examen is nu vooral gericht op taal en praktische kennis.
De vicepremier hoopt dat hij het integratiedebat de komende jaren een nieuwe fase in kan loodsen. 'We moeten ophouden met uitleggen waarom het allemaal niet lukt. We moeten de norm stellen.'
Asscher vindt dat de EU de afgelopen decennia te sterk de nadruk heeft gelegd op vrij verkeer van werknemers. 'Vrij verkeer van werknemers zonder duidelijk oog voor de problemen die dat met zich mee brengt, leidt tot een asociaal Europa.'
quote:
http://www.joop.nl/opinie(...)s_een_heel_eng_plan/
Het ideologische contract van Asscher is een heel eng plan
Hij doet denken aan Rita Verdonk, die allerlei onrechtstatelijke maatregelen wilde doorvoeren
Het meest opvallende plan in minister Asschers nieuwe integratienota is om alle migranten die in Nederland willen komen wonen te vragen een contract te tekenen waarin ze zich loyaal verklaren aan 'Nederlandse' waarden. Dit kabinet heeft al geen trotse track record op het gebied van de behandeling van migranten, maar Rutte en zijn mensen gaan hiermee echt veel te ver.
De precieze details kan Asscher nog niet onthullen, maar hij wil dat iedereen die zich bij de gemeente gaat inschrijven een contract gaat tekenen waarin staat dat het slecht is om vrouwen, Joden of homo's te discrimineren. Als je het daarmee eens bent dan moet je beloven dit te blijven vinden om het recht te krijgen hier legaal te werken en wonen. Als je het er niet (helemaal) mee eens bent, dan heb je de keuze tussen liegen of niet naar Nederland komen. Dat laatste kan onnodige armoede, politieke vervolging of gebroken gezinnen opleveren.
Zoals gebruikelijk voor deze regering is nauwelijks nagedacht of dit juridisch wel kan (in ieder geval niet voor EU-burgers), wat het doel precies is (xenofobe kiezers paaien?) of wat de gevolgen van de maatregel in de praktijk zullen zijn (mensen de illegaliteit indrijven, om maar iets te noemen).
Maar dit gaat veel verder. In de eerste plaats omdat de motivering voor de maatregel expliciet gericht is op moslims, waar als groep een probleem mee zou zijn. Daarbij wordt de hele schuiflade aan flauwe aanklachten opengetrokken, van eerwraak naar misdaad via vrouwenmishandeling tot jodenhaat. Dat bijna al van deze problemen in Europa inheems zijn, en onder moslims eerder uitzondering dan regel, verdient helaas geen aandacht van Asscher. Daarmee zou je je kunnen afvragen of het niet juist dit flauwe verhaal is dat de achtergestelde positie in de maatschappij van bepaalde etnische groepen helpt te veroorzaken. Of dat je zo deze mensen misschien het gevoel geeft dat ze hier niet thuis horen, waar ze zich dan ook naar gedragen. Of dat een zo stigmatiserende lijst klachten over een bevolkingsgroep niet een beetje naar etnische superioriteitsgevoelens neigt.
Asscher is ook hypocriet. Juist hij en zijn collega's hebben alle moeite om zich aan Nederlandse waarden en wetten te houden. Hij doet hier het meeste denken aan Rita Verdonk, die allerlei onrechtstatelijke maatregelen wilde doorvoeren, maar van migranten dan weer wel trouw aan de Grondwet eiste.
Maar het meest ijzingwekkende aan de maatregel is dat deze regering expliciet tot doel heeft om niet alleen het gedrag of de meningsuiting van mensen te beïnvloeden, maar zelfs de gedachten en levensovertuiging. En dit onder dwang van uitsluiting uit de maatschappij, en in de vorm van een expliciet geschreven contract. Dat moet een unicum in de Westerse geschiedenis zijn, althans in de democratische periodes daarvan. Asscher noemt dit het 'verinnerlijken' van 'Nederlandse' waarden. Hersenspoelen is misschien een beter woord.
Als deze maatregel uit de koker van Rutte-1 was gekomen zou het een van de meest in het oog springende maatregelen zijn geweest van die onheilsploeg. Zo heeft dit kabinet wel gevoel voor een belangrijke pijler van een goed functionerende rechtstaat: beleidscontinuïteit tussen opeenvolgende regeringen. Ere wie ere toekomt.
Klopt....maar ook bij de niet-migranten en die worden lastig gevallen met zo'n geheven vingertje : je moet dit contract tekenen....quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het veel meer om het benadrukken van gelijke rechten en het beïnvloeden van de mening, niet om het opleggen van een mening. Migranten moeten weten in wat voor land ze zich vestigen. En dat er van hen enige aanpassing wordt verwacht. Die schiet namelijk al zo'n 40-50 jaar bij veel mensen tekort.
De situatie is dat de staat nieuwkomers de les wilt lezen en niet-nieuwkomers nietquote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is niet discriminerend, voor niet-gelijke monniken mogen verschillende kappen worden gebruikt.
Een immigrant heeft al een nationaliteit en hij/zij wil graag in Nederland wonen, dat is een heel andere situatie dan wanneer je bent geboren in Nederland.
Ik ben het niet met je opmerking eens. Er is wat mij betreft niks op tegen om expliciet te benoemen waar de schoen wringt.quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voor wie het nog niet doorheeft, het vetgedrukte is toch echt een geval van gedachtenpolitie. De overheid moet zich gewoon beperken tot een verklaring de Nederlandse wet te verkiezen boven eender welke andere wet.
Laten we reëel blijven: jij weet ook best dat het hier vooral gaat om de aanpassingsproblemen van groepen conservatieve moslims die hierheen komen voor wél de lusten en niet de lasten. Deze groep wat duidelijker confronteren met een aantal randvoorwaarden kan nooit kwaad. Baat het niet, dan schaadt het niet.quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Klopt....maar ook bij de niet-migranten en die worden lastig gevallen met zo'n geheven vingertje : je moet dit contract tekenen....
Dan iedereen zo benaderen en niet discriminerend alleen een bepaalde groep.
Maar.. het is symboolpolitiek. Irritant en betuttelend. En het stelt niks voor.
Thought policequote:Op donderdag 28 februari 2013 08:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat voegt dit dan toe aan de regels die er al zijn? Het is al verboden om vrouwen en homo's te discrimineren. De normen die aangehaald worden bestaan al in ons land.
En het is natuurlijk interpretatie mijn mijn kant en van die columnist en ook wel van meerdere die ik er over gehoord heb. Lodewijk wil dat iedereen het ook eens is met die regels. Er een andere mening op nahouden (zonder die in de praktijk te brengen) zou niet mogen.
Maar wie bepaalt of de monniken gelijk zijn? Ik ben het in dit geval bijvoorbeeld niet met jouw onderscheid eens.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is niet discriminerend, voor niet-gelijke monniken mogen verschillende kappen worden gebruikt.
Een immigrant heeft al een nationaliteit en hij/zij wil graag in Nederland wonen, dat is een heel andere situatie dan wanneer je bent geboren in Nederland.
Dat is een ander verhaal maar Hexagon heeft dus gelijk met zijn stelling dat de overheid niet enkel een document laat ondertekenen waarin de immigrant verklaart de Nederlandse wet te eerbiedigen maar dat de overheid ook de Nederlandse immigrant zijn gedachtes probeert te beïnvloeden, volledig tevergeefs natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 02:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je opmerking eens. Er is wat mij betreft niks op tegen om expliciet te benoemen waar de schoen wringt.
Dat zal voor een groot deel van die groep vast wel gelden ja.quote:Laten we reëel blijven: jij weet ook best dat het hier vooral gaat om de aanpassingsproblemen van groepen conservatieve moslims die hierheen komen voor wél de lusten en niet de lasten.
Daarom ben ik een voorstander van het laten tekenen van een document waarin je verklaart de Nederlandse wet te prevaleren boven eender welke andere wet, hetzij politiek hetzij religieus. Zo'n verklaring in combinatie met wortels en stokken werkt veel beter dan dat gepruts van nu of het gepruts van de nabije toekomst. Welke wortels en stokken? De mogelijkheid tot naturalisatie nadat je je gedurende minstens 5-10 jaar goed hebt gedragen en uitzetting als je de wet overtreedt. Dat vergt wat wetsaanpassingen maar dit lijkt mij een prima plan. We zouden dus immigranten de eerste 5-10 jaar voorwaardelijk laten blijven in Nederland en pas blijvend laten blijven wanneer ze zich goed gedragen. Ideaal gesproken moeten ook en juist de Antillianen (vanwaar criminelen met een zak geld naar Nederland worden gestuurd zodat ze op dat eiland van die mensen af zijn, wat de reden is dat het een hopeloze probleemgroep in Nederland is) onder deze regeling vallen. Juristen die gespecialiseerd zijn in staatsrecht kunnen uitzoeken hoe dit geregeld kan worden. Helaas kunnen we de problemen die we met Oost-Europese criminelen hebben niet hiermee oplossen.quote:Deze groep wat duidelijker confronteren met een aantal randvoorwaarden kan nooit kwaad.
Daar zou ik niet vanuit gaan, het kan ook radicalisering faciliteren.quote:Baat het niet dan schaadt het niet.
Gelukkig alleen maar voor migranten.quote:Op vrijdag 18 april 2014 13:08 schreef Hexagon het volgende:
We gaan weer verder. De VVD vind eigenlijk dat er ook maar een gedachtenpolitie moet komen die gaat controleren of mensen wel zo denken als het kabinet dat wil.
http://politiek.theposton(...)ijfsvergunning-meer/
Gehuwd met een indiaan?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je bedoelt.... je WILT geen integratie en je smoesje is dat het niet mogelijk is.
300 miljoen Amerikanen , 400 jaar integratie...
Geen makkelijke geschiedenis geweest. Er is niks ideaal aan, maar het is wel integratie.
Ik facebookte gisteren nog met een Nederlandse in Amerika. Ze is al tientallen jaren Amerikaans, helemaal ingeburgerd. De kinderen ook en met Amerikanen gehuwd. Etc...
Wat zit je nou slap te doen ?
Alleen werkt het daar (ook) niet, of juist niet.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:39 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Kan je een discussie over beginnen, maar er wordt vaak naar Amerika verwezen als een land waar integratie wel werkt.
aiiii.. De VVD-cultuurfundamentalist schendt zelf belangrijke Nederlandse normen en waarden:quote:Op vrijdag 18 april 2014 13:08 schreef Hexagon het volgende:
We gaan weer verder. De VVD vind eigenlijk dat er ook maar een gedachtenpolitie moet komen die gaat controleren of mensen wel zo denken als het kabinet dat wil.
quote:Op vrijdag 18 april 2014 13:08 schreef Hexagon het volgende:
? Hoe bedoel je ?quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dit stelt me van de PvdA ook echt teleur trouwens.
Ik ben het zeer oneens met de VVD'er. Het originele plan van PvdA vind ik ook niets, dus vandaar de teleurstelling in die partij.quote:Op vrijdag 18 april 2014 19:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
? Hoe bedoel je ?
Jij bent zeker geen cultuurfundamentalist . Dus moet je het met die VVD-er oneens zijn.
ok I get it.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik ben het zeer oneens met de VVD'er. Het originele plan van PvdA vind ik ook niets, dus vandaar de teleurstelling in die partij.
Walgelijk, maar een logisch gevolg van het waanidee dat alle grond in 'NEderland' eigendom is van de overheid.quote:Op vrijdag 18 april 2014 13:08 schreef Hexagon het volgende:
En dat niet alleen: de koning moet bovendien van een bepaalde protestantse richting zijn!quote:Op donderdag 21 februari 2013 00:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Minister Asscher wil migranten die zich in een gemeente inschrijven een contract laten tekenen waarin ze bepaalde Nederlandse waarden moeten onderschrijven. Nu zijn dit wel waarden waar ik het mee eens ben en zie ik die ook het liefst.
Zoals het tweede artikel al beschrijft voelt dit plan desondanks heel erg slecht. In feite treedt de overheid hier binnen in iemand zijn hersenpan. Dat je hier wetten moet respecteren is evident. maar dat de overheid ook gaat bepalen dat jij dat oprecht moet vinden dan gaat men een flinke stap tever. Wat krijgen we straks. Een contract waarin je moet zeggen dat roken vies is? Of een contract waarin je moet verklaren dat je pro-monarchie bent?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |