abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 februari 2013 @ 11:00:14 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_123197738
quote:
Daar kan ik ook weer een tegenvoorbeeld tegenover zetten.

Je stelling dat integratie onmogelijk is wordt niet bewezen met een paar Youtube filmpjes.
pi_123197942
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Daar kan ik ook weer een tegenvoorbeeld tegenover zetten.

Je stelling dat integratie onmogelijk is wordt niet bewezen met een paar Youtube filmpjes.
Tuurlijk...is te vinden in incidentje dossier.

Het dossiernummer is bekend: D66-2013-02-48394
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 11:07:24 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_123198002
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:05 schreef cempexo het volgende:

[..]

Tuurlijk...is te vinden in incidentje dossier.

Het dossiernummer is bekend: D66-2013-02-48394
Kun je ook eens met argumenten komen? Jij dropt hier een stelling. Dan mag jij overtuigende bewijzen aanleveren.

En het voorbeeld van een klaploper is dus geen bewijs voor het per definitie onmogelijk zijn van integratie.
pi_123198105
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Kun je ook eens met argumenten komen? Jij dropt hier een stelling. Dan mag jij overtuigende bewijzen aanleveren.

Heb ik gedaan, maar je reageert niet inhoudelijk.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 11:11:10 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_123198117
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:10 schreef cempexo het volgende:

[..]

Heb ik gedaan, maar je reageert niet inhoudelijk.
Goed leg het me nog eens uit. Aangezien ik geen idee heb waar ik niet op gereageerd zou hebben.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 11:20:04 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123198406
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:20 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Thee drinken met Gerard Joling.
:D
Dat is wel een mooie manier om de gedachten zuiver te houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123198654
Een discussie met Bendk kan je niet winnen Hexagon. Die leeft in zijn eigen sprookjeswereld.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 22 februari 2013 @ 11:32:58 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_123198838
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:27 schreef Mutant01 het volgende:
Een discussie met Bendk kan je niet winnen Hexagon. Die leeft in zijn eigen sprookjeswereld.
In debatten gaat het om het overtuigen van het publiek.
pi_123198978
Ik snap zo'n contract wel
quote:
Daarmee onderschrijven nieuwkomers de Nederlandse grondrechten en de rechtsstaat.
. Ik vind dat een goed iets. 'Tuurlijk is het een symbolische aktie, maar ook symboliek heeft een waarde. Uiteraard zullen er vele zijn die hier niet verder over nadenken bij het tekenen, maar het is een goed iets om ze daar eenmalig op te wijzen.

Met betrekking tot integratie wordt vaak positief verwezen naar Amerika en laat daar nu net al zo'n soort contract bestaan.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_123199018
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:20 schreef cempexo het volgende:

[..]

ik heb bewezen dat intergratie niet bestaat of kan bestaan. Academisch als argumentatie.
Je bedoelt.... je WILT geen integratie en je smoesje is dat het niet mogelijk is.
300 miljoen Amerikanen , 400 jaar integratie...
Geen makkelijke geschiedenis geweest. Er is niks ideaal aan, maar het is wel integratie.
Ik facebookte gisteren nog met een Nederlandse in Amerika. Ze is al tientallen jaren Amerikaans, helemaal ingeburgerd. De kinderen ook en met Amerikanen gehuwd. Etc...
Wat zit je nou slap te doen ?
pi_123199055
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:36 schreef truthortruth het volgende:

[..]

. Ik vind dat een goed iets. 'Tuurlijk is het een symbolische aktie, maar ook symboliek heeft een waarde. Uiteraard zullen er vele zijn die hier niet verder over nadenken bij het tekenen, maar het is een goed iets om ze daar eenmalig op te wijzen.

Met betrekking tot integratie wordt vaak positief verwezen naar Amerika en laat daar nu net al zo'n soort contract bestaan.
En voor wat voor taferelen heeft dat in Amerika gezorgd? Hoe heeft dat geholpen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_123199090
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En wat voor taferelen heeft dat in Amerika gezorgd? Hoe heeft dat geholpen.
Kan je een discussie over beginnen, maar er wordt vaak naar Amerika verwezen als een land waar integratie wel werkt.
pi_123199111
quote:

Maar die positieve kanten heb je in Nederland ook en dat zonder dat participatiepapiertje.
Zo kun je nog tientallen landen noemen.
pi_123199113
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:39 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Kan je een discussie over beginnen, maar er wordt vaak naar Amerika verwezen als een land waar integratie wel werkt.
Het is een land van immigranten, dus die hele vergelijking gaat niet op.
Allah Al Watan Al Malik
pi_123199133
quote:
Ik heb het licht gezien, door dit filmpje denk ik nu ook dat integratie onmogelijk is.

Bedankt _O_ cempexo _O_
  vrijdag 22 februari 2013 @ 11:46:31 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_123199326
quote:

[..]

Het is terecht om te eisen dat mensen die hier komen de grondrechten respecteren en zich aan de daaruit volgende regels houden.

Dat gaat echter een stap verder. Hier wil Lodewijk Asscher bepalen wat iemand moet denken en vinden. Dus naast dat je je aan regels moet houden (wat terecht is) zou je het er dus niet mee oneens mogen zijn.
pi_123199388
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is terecht om te eisen dat mensen die hier komen de grondrechten respecteren en zich aan de daaruit volgende regels houden.

Dat gaat echter een stap verder. Hier wil Lodewijk Asscher bepalen wat iemand moet denken en vinden. Dus naast dat je je aan regels moet houden (wat terecht is) zou je het er dus niet mee oneens mogen zijn.
Dat is me dus niet helemaal duidelijk, is dat een interpretatie van joop.nl of is dat echt wat Asscher nastreeft. Want dat is natuurlijk belachelijk, we leven in een democratie.
pi_123201238
Het Nederlandse begrotingstekort zal dit jaar 3,6 procent bedragen. Dat zegt de Europese Commissie in een prognose, aldus het ANP.

Nederland overschrijdt daarmee de Europese grens van 3 procent en doet het daarmee slechter dan het gemiddelde Europese land. Ook op het gebied van de inflatie presteert Nederland onder de maat, met een percentage van 2,6 procent.

De Europese Commissie is min of meer optimistisch over het herstel van de Nederlandse economie. Volgens de commissie is 'de bodem wel bereikt'. "We verwachten dat de economische activiteit geleidelijk zal aantrekken." Voor volgend jaar verwacht de Europese Commissie een economische groei van 1,4 procent in de eurozone.

Volgens begrotingscommissaris Olli Rehn is de huidige koers van hervormen en bezuinigen, die in de meeste EU-landen wordt gehandhaafd, de juiste weg naar herstel.

Bron is Geen Stijl, dus voor de Fokkers is het niet waar.

De mensen die werken: oefen maar vast met bukken...heel diep bukken !
  vrijdag 22 februari 2013 @ 12:52:26 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_123201485
Je hebt het verkeerde topic
pi_123202764
De integratie onder ambtenaren verloopt naar wens...

pi_123248579
Ik vind het een prima plan van Ascher. Als ik er al kritiek op moet geven, is dat geen kritiek in de richting van: dit gaat te ver. In tegendeel: het gaat me nog niet ver genoeg. Want ik zou dit het liefst ook van toepassing zien op oudkomers.

Ik snap TS bovendien niet. Die zou juist blij moeten zijn dat de verworvenheden in dit liberale, seculiere land op deze manier nog eens worden bekrachtigd. Vanwaar dat medelijden met conservatieve gelovigen die zich hier willen vestigen? Waarom kun je die mensen niet gewoon duidelijk maken dat ze zich hebben aan te passen?

Toen ik (als niet-gelovige) naar de MBO en HBO ging, waren dat christelijke scholen. In de huisregels van de school staat duidelijk dat leerlingen de christelijke grondslag van de school hebben te respecteren. Als we dat in Nederland wél doen, waarom zouden we omgekeerd nieuwkomers dan niet kunnen wijzen op onze grondslag als samenleving?
  zaterdag 23 februari 2013 @ 19:03:41 #72
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_123248821
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:56 schreef Elfletterig het volgende:
Ik snap TS bovendien niet. Die zou juist blij moeten zijn dat de verworvenheden in dit liberale, seculiere land op deze manier nog eens worden bekrachtigd. Vanwaar dat medelijden met conservatieve gelovigen die zich hier willen vestigen? Waarom kun je die mensen niet gewoon duidelijk maken dat ze zich hebben aan te passen?
Zelden zoveel contradicties in één alinea gezien.

Los daarvan is het natuurlijk weer symboolpolitiek van de bovenste plank. Of je hier nu wel of niet vandaan komt, je hebt je aan de Nederlandse wet te houden. Al het andere is niet of nauwelijks toetsbaar, laat staan strafbaar. Onzinnig voorstel derhalve.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_123249049
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zelden zoveel contradicties in één alinea gezien.

Los daarvan is het natuurlijk weer symboolpolitiek van de bovenste plank. Of je hier nu wel of niet vandaan komt, je hebt je aan de Nederlandse wet te houden. Al het andere is niet of nauwelijks toetsbaar, laat staan strafbaar. Onzinnig voorstel derhalve.
Tja... en ik vind jouw opvatting dan weer uitermate kortzichtig. Want het gaat hier niet alleen om wetten en de handhaving ervan, het gaat om de mentaliteit van mensen. De conservatieve moslim die hierheen komt, moet beseffen dat hij zich niet in Kazachstan vestigt, maar in Nederland. De nieuwkomer die hierheen wil komen, moet vooraf goed weten waar hij/zij aan begint.

Het is bovendien onze samenleving waar we over praten. We mogen dus best voorwaarden stellen aan mensen die ook van die samenleving deel willen uitmaken. En we mogen ook best tegengaan dat de samenleving steeds verder uiteenvalt in allerlei mini-groepjes die hier komen wonen en zich verder niks van dit land aantrekken.

Tolerant zijn, is een goede eigenschap. Naïef tolerant zijn en blijven tegen intoleranten absoluut niet.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 19:19:25 #74
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_123249410
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik zie dit voorstel vooral als een papieren tijger.
Een getekende overeenkomst heeft alleen waarde als er op naleving wordt nagezien.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_123252452
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:19 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik zie dit voorstel vooral als een papieren tijger.
Een getekende overeenkomst heeft alleen waarde als er op naleving wordt nagezien.
Een gedachtenpolitie ?
Chips in de schedel zetten ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')