Dus volgens jou zijn de personen waarvan ik de foto's post niet geintegreerd?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:20 schreef cempexo het volgende:
[..]
ik heb bewezen dat intergratie niet bestaat of kan bestaan. Academisch als argumentatie.
In een statistiek zou je ze niet eens terugvinden.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus volgens jou zijn de personen waarvan ik de foto's post niet geintegreerd?
Oh, ik kan ook mijn allochtone collega hier posten maar die zegt niemand iets.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
In een statistiek zou je ze niet eens terugvinden.
Maar de strekking van zijn boodschap blijft staan als een huis.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh, ik kan ook mijn allochtone collega hier posten maar die zegt niemand iets.
Maar zelfs al zou er maar een allochtoon in Nederland geintegreerd zijn. De stelling van cempexo is daar al mee ontkracht.
Nou nee, als je er bij voorbaat vanuit gaat dat het fout gaat lopen dan krijg je een volkomen andere situatie. Kijk dan zou je ook geen kennismigranten meer mogen binnenhalen. Het zou immers per definitie fout gaan.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:29 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Maar de strekking van zijn boodschap blijft staan als een huis.
Het gaat niet over fout lopen. Je hoeft geen volledige assimilatie te hebben om een leefbare maatschappij over te houden. Mensen trekken naar elkaar om diverse redenen. Geloof en culturele achtergrond is een sterke binding.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, als je er bij voorbaat vanuit gaat dat het fout gaat lopen dan krijg je een volkomen andere situatie. Kijk dan zou je ook geen kennismigranten meer mogen binnenhalen. Het zou immers per definitie fout gaan.
Het probleem zit hem meer in het feit dat ongeletterde dorpsbewoners hier over het algemeen niet zo op hun plek zijn.
Integratie is iets anders dat assimiliatie. Onder integratie versta ik dat mensen zich hier kunnen redden en omgangsvormen hebben die binnen ons land gewenst zijn.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het gaat niet over fout lopen. Je hoeft geen volledige assimilatie te hebben om een leefbare maatschappij over te houden. Mensen trekken naar elkaar om diverse redenen. Geloof en culturele achtergrond is een sterke binding.
Wat je overhoudt is een soort zelfgekozen apartheid.
Door de zelfgekozen apartheid zal dat nooit lukken. Die staat die integratie in de weg. Men gaat binnen de eigen subcultuur gewoon door met leven zoals men dat in het land van herkomst ook deed.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Integratie is iets anders dat assimiliatie. Onder integratie versta ik dat mensen zich hier kunnen redden en omgangsvormen hebben die binnen ons land gewenst zijn.
Tienduizenden levenden voorbeelden bewijzen je ongelijk.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Door de zelfgekozen apartheid zal dat nooit lukken. Die staat die integratie in de weg. Men gaat binnen de eigen subcultuur gewoon door met leven zoals men dat in het land van herkomst ook deed.
Men heeft zelfs een eigen economie met eigen winkels gerund door eigen mensen.
Je geeft wel een reactie maar geen antwoord. Ik volg dit niet meer.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Integratie is iets anders dat assimiliatie. Onder integratie versta ik dat mensen zich hier kunnen redden en omgangsvormen hebben die binnen ons land gewenst zijn.
Oh er zitten zeker genoeg slecht geintegreerde elementen in de samenleving en dergelijke concentraties van mensen van een cultuur zullen dat niet bevorderen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Door de zelfgekozen apartheid zal dat nooit lukken. Die staat die integratie in de weg. Men gaat binnen de eigen subcultuur gewoon door met leven zoals men dat in het land van herkomst ook deed.
Men heeft zelfs een eigen economie met eigen winkels gerund door eigen mensen.
Daar zie je precies hetzelfde. Het kan goed gaan (zie veel Indiers in de UK) maar ook nog veel fouter dan in NL (de Banlieues in Frankrijk).quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:52 schreef cempexo het volgende:
[..]
Je geeft wel een reactie maar geen antwoord. Ik volg dit niet meer.
Tip: kijk eens over de landgrenzen heen.
Na diverse generaties zal er sprake zijn van assimilatie. Mijn dochter van 9 heeft een Marokkaans vriendinnetje en dat meisje zie ik wel loskomen van haar eigen cultuur. Hoewel haar ouders zo westers zijn als het maar kan met een goedopgeleide vader die een goed inkomen verdiend gaat de omgang met de autochtone Nederlanders niet verder dan hallo en dag. Privé gaan ze dan toch bij voorkeur om met mensen van de eigen etnische achtergrond.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh er zitten zeker genoeg slecht geintegreerde elementen in de samenleving en dergelijke concentraties van mensen van een cultuur zullen dat niet bevorderen.
Maar dat het altijd zo zou gaan dat is niet waar.
De definitie van apartheid even verkrachten.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Na diverse generaties zal er sprake zijn van assimilatie. Mijn dochter van 9 heeft een Marokkaans vriendinnetje en dat meisje zie ik wel loskomen van haar eigen cultuur. Hoewel haar ouders zo westers zijn als het maar kan met een goedopgeleide vader die een goed inkomen verdiend gaat de omgang met de autochtone Nederlanders niet verder dan hallo en dag. Privé gaan ze dan toch bij voorkeur om met mensen van de eigen etnische achtergrond.
Dus geïntegreerd? Ja volgens de meeste normen. Heb ik gelijk door de manier waarop we zo met elkaar samenleven apartheid te noemen? Ja.
Integratie is pas geslaagd als we met elkaar bevriend raken en bij elkaar op verjaardagen en feesten komen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar zie je precies hetzelfde. Het kan goed gaan (zie veel Indiers in de UK) maar ook nog veel fouter dan in NL (de Banlieues in Frankrijk).
Maar dat integratie per definitie niet kan is aantoonbaar niet waar. Daar heb ik je de voorbeelden van laten zien.
Tienduizenden gevallen waar dit aan de orde is. Je faalt.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:07 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Integratie is pas geslaagd als we met elkaar bevriend raken en bij elkaar op verjaardagen en feesten komen.
Tja dat laatste vind ik niet echt een groot probleem. Het kost tijd om da soort nieuwe netwerkjes verbonden te krijgen met de rest. Het zal ook aan de persoon liggen hoe open of gesloten die is.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Na diverse generaties zal er sprake zijn van assimilatie. Mijn dochter van 9 heeft een Marokkaans vriendinnetje en dat meisje zie ik wel loskomen van haar eigen cultuur. Hoewel haar ouders zo westers zijn als het maar kan met een goedopgeleide vader die een goed inkomen verdiend gaat de omgang met de autochtone Nederlanders niet verder dan hallo en dag. Privé gaan ze dan toch bij voorkeur om met mensen van de eigen etnische achtergrond.
Dus geïntegreerd? Ja volgens de meeste normen. Heb ik gelijk door de manier waarop we zo met elkaar samenleven apartheid te noemen? Ja.
Te weinig. Ik was een paar jaar terug op een Irakese bruiloft. Super geintegegreerde mensen. Van de 500 man waren er vier autochtonen. Dat waren de enige die op tijd warenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tienduizenden gevallen waar dit aan de orde is. Je faalt.
Nee, dan gebeurt er niets. Papieren idee van Lodewijk.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:15 schreef Leandra het volgende:
Wat is de straf als je later een andere mening hebt? Uitzetting wegens contractbreuk?
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:20 schreef cempexo het volgende:
[..]
ik heb bewezen dat intergratie niet bestaat of kan bestaan. Academisch als argumentatie.
Thee drinken met Gerard Joling.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:15 schreef Leandra het volgende:
Wat is de straf als je later een andere mening hebt?
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar zie je precies hetzelfde. Het kan goed gaan (zie veel Indiers in de UK) maar ook nog veel fouter dan in NL (de Banlieues in Frankrijk).
Maar dat integratie per definitie niet kan is aantoonbaar niet waar. Daar heb ik je de voorbeelden van laten zien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |