Settings - General - Keyboard.quote:Op woensdag 20 februari 2013 16:19 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik word helemaal gek van me Ipad, omdat dat kut ding mijn woorden blijft verbeteren/ veranderen in Safari etc. Hoe zet ik dat uit?
Tnxquote:Op woensdag 20 februari 2013 16:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Settings - General - Keyboard.
Nieuwe Apple's?quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:27 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik las net op twitter van iemand dat er nieuwe Apple's geïnstalleerd zijn.Bij mij weten van niet
Nee dat heb ik vanmorgen geïnstalleerd op iPad en iPhone. Er was voor mijn computer vandaag nieuwe versie van iTunes die ik moest installeren en downloaden. Dat bedoelde zij op Twitter!quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:35 schreef Sometimes het volgende:
Nieuwe Apple's?
Een nieuw versie van IOS (6.1.2) is sinds gisteren beschikbaar, bedoel je dat?
Geweldig spel. Heb het zelf eens gedownload toen de prijs naar 1,59 ging. Maar gratis is natuurlijk nog toffer.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:52 schreef Hamster. het volgende:
Whooo! Plants vs zombies = gratis vandaag! Normaal 6 euro. Hier heb ik op zitten wachten :-D
zeg je als de dag bijna om isquote:Op donderdag 21 februari 2013 22:52 schreef Hamster. het volgende:
Whooo! Plants vs zombies = gratis vandaag! Normaal 6 euro. Hier heb ik op zitten wachten :-D
Ik ook inderdaad, en tijdens een vakantie bijna in één klap uitgespeeld.quote:Op donderdag 21 februari 2013 23:52 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Geweldig spel. Heb het zelf eens gedownload toen de prijs naar 1,59 ging. Maar gratis is natuurlijk nog toffer.
Ik zag het idd, heb hem vanochtend binnengehaaldquote:Op vrijdag 22 februari 2013 06:28 schreef Klonk het volgende:
Plant vs zombies is app van de week dus gewoon nog gratis te downloaden
Zombie Gunshipquote:Op woensdag 27 februari 2013 01:54 schreef KNAK het volgende:
PvZ is inderdaad om te huilen. Er zijn wel wat betere in die genre
FIFA 13 wel aardig al ben ik het na 3 wedstrijden al zat
Grand theft auto is een spel wat je met muis en toetsenbord moet spelen
Neer for speed / Asphalt morgen even proberen, verwacht niet dat daar echt veel mis aan kan zijn, of het blijft boeien is de vraag
Bordspellen zijn wel goed te doen op iPad, daar vermaak ik me ook wel mee, al zijn daar niet heel veel van. Ik mis een beetje spelletjes wat je tegen elkaar kan doen en je tegenstander het moeilijk kan maken ( dr. Mario)
Verder is het niet echt heel veel bijzonders , gamen moet of met fysieke controller of met keyboard/muis
Er zijn meer mensen met die Volkskrant problemen. App verwijderen en opnieuw installeren geeft je je ruimte terug.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:18 schreef Thomas B. het volgende:
Weet iemand hoe ik kranten permanent kan verwijderen? Bij Opslag wordt aangegeven dat de Volkskrant-app 2,8 gig in gebruik heeft en de NRC-app 1,7. Terwijl ik toch echt bijna alle kranten heb verwijderd. Ook Dropbox gebruikt iets van 750mb, dus die houdt ook op een of andere manier veel dingen offline beschikbaar. En Chrome heeft om onduidelijke redenen ook 280mb in gebruik. Hoe kan ik die ruimte weer vrij krijgen? Rebooten help niet en mijn Ipad begint een beetje vol te raken...
Niet elegant inderdaad, maar het verbaast me ook weer niet want het is sowieso een slechte app. Bedankt iig. Ik ga het even proberen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 18:32 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Er zijn meer mensen met die Volkskrant problemen. App verwijderen en opnieuw installeren geeft je je ruimte terug.
Geen mooie oplossing, maar ja.
Vandaag nog een film mee gekeken, werkt gewoon.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 01:06 schreef KNAK het volgende:
Iemand de Ziggo app in gebruik?
"Werkt niet, probeer het later nog eens" - al 2 weken lang als ik TV wil kijken
:-/
mijn iPad kampt soms ook met dat probleem, vanavond toevallig TV gekeken terwijl de iPad netstroom kreeg (accu was bijna leeg) en ik kon een programma geheel volgen zonder eruit gegooid te worden en opnieuw proberen te kijken, misschien was het toeval maar misschien kan het ook zijn dat de Ziggo App niet goed afgesteld is voor (sommige) iPadsquote:Op zaterdag 2 maart 2013 01:06 schreef KNAK het volgende:
Iemand de Ziggo app in gebruik?
"Werkt niet, probeer het later nog eens" - al 2 weken lang als ik TV wil kijken
:-/
Dus een Galaxy note, een laptop EN een Ipad?? Gastquote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:36 schreef Iwanius het volgende:
Een losse vraag:
Hoeveel mensen hebben elke dag hun iPad voor onderweg en werken ermee voor werk of privé?
Ik heb alleen mijn Note mee voor onderweg als ik gewoon privé op stap ga omdat die eigenlijk alles doet wat ik anders op mijn iPad zou doen. Moet ik ver reizen en veel onderweg zijn voor het werk bijvoorbeeld,dan wil ik weleens een MBA/MBP meenemen i.c.m. mijn iPad als extra back-up.
sowieso al een rare vraag: hij heeft al een note waarmee hij alles kan, dus wat boeit het dan of iemand anders een iPad gebruikt?quote:Op zondag 3 maart 2013 08:42 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dus een Galaxy note, een laptop EN een Ipad?? GastDan is het idd een "extra" back-up ja.
Dan schiet ie wel z'n doel voorbij want het enige wat ik denk is, wat is dat voor trieste nerd die niet drie seconden zonder schermpje kan? Ik vind mensen die bellen met zo'n Note sowieso al vrij treurig, maar om dan ook nog met een laptop EN een Ipad te gaan sjouwen is wel helemaal overkill. Maargoed, het is dan ook een "extra" back-upquote:Op zondag 3 maart 2013 10:21 schreef matthijst het volgende:
[..]
sowieso al een rare vraag: hij heeft al een note waarmee hij alles kan, dus wat boeit het dan of iemand anders een iPad gebruikt?
Verkapte kijk mij een note, iPad, MacBook air en MacBook pro hebben post?
Zoals jij het omschrijft lijkt het een beetje overkill of een beetje teveel van het goede maar misschien dat ik het wat beter kan verduidelijken:quote:Op zondag 3 maart 2013 08:42 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dus een Galaxy note, een laptop EN een Ipad?? GastDan is het idd een "extra" back-up ja.
Kan iTunes een DVD rippen? Of heb ik daar andere programma's voor nodig?quote:Op zondag 10 maart 2013 23:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Een film moet uiteraard in het goede formaat zijn voordat de iPad er iets mee kan. De eigen quicktime-gebaseerde speler van iOS ondersteunt niet veel formaten, niet de populaire soorten althans. Maar er zijn media-speler apps die wel vrijwel alles gewoon afspelen. Je kunt dan gewoon een mkv direct op de iPad zetten.
1. Een DVD is gewoon bewegend beeld en de iPad kan bewegend beeld afspelen. Er zijn genoeg apps beschikbaar die dat kunnen afspelen. Je zal alleen wel de DVD moeten concerteren met een programma al Handbrake.quote:Op zondag 10 maart 2013 22:55 schreef Operc het volgende:
Ik ben me aan het oriënteren op een iPad en had twee vragen:
1. Is het mogelijk om legale DVD's op je iPad te zetten en hoe werkt dat? (En kun je er dan ook ondertitels bij aan en uitzetten?)
2. Draaien camera en achtergrond mee als je van landscape naar portrait-mode gaat of andersom? (Wat betreft camera bedoel ik Skype bijvoorbeeld, ik snap wel dat de camera an sich geen voorkeur heeft voor houding.)
Oke, bedanktquote:Op maandag 18 maart 2013 17:55 schreef __Saviour__ het volgende:
Apple's eigen quicktime-gebaseerde speler ondersteunt juist de populaire formaten niet. Daat heb je dus een app voor nodig. Zoals avplayer of cinex dus.
Camera Connection Kit.quote:Op maandag 25 maart 2013 15:01 schreef Stansfield het volgende:
Wat kun je het beste gebruiken om foto's van je camera direct op je ipad te zetten? Kun je dan alleen een apple product gebruiken of zijn er ook nog alternatieven? En als je alleen apple producten kunt gebruiken daarvoor welke zijn er dan allemaal?
tnx.quote:Op maandag 25 maart 2013 15:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Camera Connection Kit.
http://store.apple.com/nl(...)amera-connection-kit
Bedanktquote:Op woensdag 20 maart 2013 00:13 schreef __Saviour__ het volgende:
iTunes is de standaard manier inderdaad. Even wat gedoe, maar het werkt prima.
Er is ook een andere manier, zonder gebruik van iTunes. Deel een map op je computer en log er vanaf de iPad op in met Filebrowser. Die kan het bestand dan vervolgens weer openen in de mediaspeler.
En als je die vier-vinger swipes maar niks vind, die laatste actie lukt ook door twee keer snel achter elkaar op de home-knop te drukken.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:04 schreef __Saviour__ het volgende:
En met vier vingers omhoog swipen brengt de mutitask-balk naar boven. Daarop zie je alle actieve apps en kun je er ook direct eentje kiezen.
Vier vingers (drie vingers en een duim) is bij mij genoegquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:12 schreef __Saviour__ het volgende:
En als je in een app vijf vingers naar elkaar knijpt, ga je naar het sprinboard (zelfde resultaat als op Home drukken dus)
Is me zojuist gelukt met Veency (jailbreak) en TightVNCquote:Op donderdag 28 maart 2013 07:46 schreef So_Surreal het volgende:
Hoe kan ik mijn iPad besturen vanaf een Windows computer?
Het liefst met muis en toetsenbord etc.
Haha, mooie reclamequote:
Nope geen verschil. Smart case is voor iPad2,3,4.quote:Op donderdag 28 maart 2013 18:37 schreef Operc het volgende:
[..]
Haha, mooie reclame
Om even te checken: iPad 2 en 4 kunnen allebei dezelfde smartcase gebruiken toch? Of zit er qua locatie van knoppen een verschil tussen die twee?
Mooiquote:Op donderdag 28 maart 2013 18:40 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Nope geen verschil. Smart case is voor iPad2,3,4.
Enige is dat het gat aan de onderkant groter is dan nodig voor de iPad4. Omdat de iPad4 geen brede dockconnector meer heeft. Maar dat is mierenneukenquote:Op donderdag 28 maart 2013 19:20 schreef Operc het volgende:
[..]
MooiKomende week maar eens gaan fixen.
Dat is niet zo'n ramp nee.quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:56 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Enige is dat het gat aan de onderkant groter is dan nodig voor de iPad4. Omdat de iPad4 geen brede dockconnector meer heeft. Maar dat is mierenneuken
wist ik ook niet. Nu welquote:Op woensdag 27 maart 2013 20:57 schreef tattyteddymel het volgende:
Waarschijnlijk een heel stomme vraag maar hoe kan je op je ipad terug gaan naar het vorige ding waar je mee bezig was? Dus, ik check mijn mails, krijg een mail met een link, klik op de link en kom dus op iets anders terecht dan mijn mailbox, heb de link bekeken en nu wil ik terug naar mijn mailbox ... HOE ????.
Oké, dus met 16GB kom ik prima uit. Heb op mijn telefoon maar 705MB aan apps, 1GB aan foto's, 1.6GB aan muziek maar weet niet hoe iOS omgaat met geheugen m.b.t. apps, vandaarquote:Op zondag 31 maart 2013 13:51 schreef matthijst het volgende:
10 uur gaat ie mee.
16GB heb je zat aan. Enige dat veel ruimte in neemt:
- films, maar die pleur je er toch weer af en je kan "maar" 10 uur kijken zonder opladen, dus na 10 uur mooi moment om films te wissen.
- spellen, sommige zijn 1GB ofzo, speel zelf nauwelijks games.
- boeken of pdfjes. Heb Zinio, neemt al gauw 50-150 MB per tijdschrift in en met een aantal abonnementen ga je dan wel richting de 10GB, als je niet doorleest...
Oké, die batterijduur klinkt inderdaad heel goedquote:Op zondag 31 maart 2013 14:03 schreef matthijst het volgende:
10 uur is scherm aan voor simpele dingen (browsen, tv serie kijken, boek lezen). Sommige spellen gaat ie wel wat sneller van leeg. Standby is heel lang, geen idee hoe lang precies, want kom meestal wel aan die 10 uur gebruik in een paar dagen
Zinio is inderdaad zoiets als newsstand, maar vind het zelf handiger. Veel Amerikaanse tijdschriften voor weinig (vb Maxim jaarabonnement voor $10 ofzo, SLAM basketball voor $5, aantal van die techblaadjes voor $12)... Zitten ook wat gratis bladen in om te testen...
Wel opmerkelijk dat 't hier een Android-tablet betreft trouwens. Elke tablet wordt blijbaar gewoon een "iPad" genoemdquote:
Fotostream uitzetten?quote:Op zondag 31 maart 2013 23:17 schreef CherryLips het volgende:
Hoe voorkom je dat foto's die je met de adapter op de iPad zet, ook automatisch in de fotostream worden geknald?
Enig idee hoe lang de batterij meegaat in die situatie? (Ik wil dezelfde iPad, alleen dan zonder toetsenbord.)quote:Op maandag 1 april 2013 00:15 schreef Logician het volgende:
Batterij gaat trouwens echt lang mee, ook ipad 4 retina 32gb wifi met logitech toetsenbord, gebruik de laptop nooit meer sinds ik hem hebhet enige nadeel tot nu toe is geen java.
Geen Java is geen voordeel maar een zegen. Flash idem dito trouwensquote:Op maandag 1 april 2013 00:15 schreef Logician het volgende:
Batterij gaat trouwens echt lang mee, ook ipad 4 retina 32gb wifi met logitech toetsenbord, gebruik de laptop nooit meer sinds ik hem hebhet enige nadeel tot nu toe is geen java.
De hele avond (v.a. een uur of 19:30) zitten candy crushen facebooken fokken etc. en een uurtje youtube, begonnen op 100% en nu nog 89% over.quote:Op maandag 1 april 2013 00:22 schreef Operc het volgende:
[..]
Enig idee hoe lang de batterij meegaat in die situatie? (Ik wil dezelfde iPad, alleen dan zonder toetsenbord.)
Ik denk dat, mocht ik wat serieus intensief typwerk op de iPad moet gaan doen, ik gewoon m'n Bluetooth Apple Keyboard daarvoor gebruik. Maar goed, wat is dan het verschil met mijn MacBook?quote:Op maandag 1 april 2013 00:37 schreef Logician het volgende:
[..]
De hele avond (v.a. een uur of 19:30) zitten candy crushen facebooken fokken etc. en een uurtje youtube, begonnen op 100% en nu nog 89% over.
En dat toetsenbord is serieus echt een aanrader. (ook met filmpjes kijken e.d. of als 'case').
Wbt java, normaal weinig last van idd, maar speel een online spel (catan) en moet 3 xwars per maand spelen voor mijn clan en dan is het best jammer dat je die niet even op de ipad kan doen
Ah dat klinkt prima inderdaad.quote:Op maandag 1 april 2013 00:37 schreef Logician het volgende:
[..]
De hele avond (v.a. een uur of 19:30) zitten candy crushen facebooken fokken etc. en een uurtje youtube, begonnen op 100% en nu nog 89% over.
En dat toetsenbord is serieus echt een aanrader. (ook met filmpjes kijken e.d. of als 'case').
Wbt java, normaal weinig last van idd, maar speel een online spel (catan) en moet 3 xwars per maand spelen voor mijn clan en dan is het best jammer dat je die niet even op de ipad kan doen
Correct.quote:Op maandag 1 april 2013 13:30 schreef J.Appleseed het volgende:
En je kan ook niet je al bestaande WhatsApp-nummer gebruiken aangezien dit maar op maximaal 1 telefoon tegelijk actief kan zijn (toch?)
Twee keer op de naam zelf klikken, in de balk links?quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:47 schreef Qwea het volgende:
vraagje :
Een kennis heeft een laptop van iemand overgekocht. Telkens als zij haar ipad aansluit op de laptop, wordt haar Ipad automatisch X = naam van persoon = vorige eigenaar van laptop genoemd.
Ik heb me rot lopen zoeken in itunes, maar kon niet vinden waar je dat kan verandereniemand?
Op je iPad zelf: Instellingen > Algemeen > Info > Naamquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:47 schreef Qwea het volgende:
vraagje :
Een kennis heeft een laptop van iemand overgekocht. Telkens als zij haar ipad aansluit op de laptop, wordt haar Ipad automatisch X = naam van persoon = vorige eigenaar van laptop genoemd.
Ik heb me rot lopen zoeken in itunes, maar kon niet vinden waar je dat kan verandereniemand?
Dat kan, tweede weet ik niet, volgens mij niet.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:14 schreef Operc het volgende:
Kun je een iPad ook aan de netstroom opladen met een iPhone stekker? En maakt dat qua snelheid van het opladen iets uit?
quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:14 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat kan, tweede weet ik niet, volgens mij niet.
Dank allebei.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:20 schreef automatic_ het volgende:
Ik weet dat de iphone sneller op laad aan de ipad lader, dus misschien geldt het andersom ook (dus langzamer aan een iphone lader)
iPad:quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:35 schreef CherryLips het volgende:
Hoe zie je het verschil tussen de iPad- en de iPhone-lader?
quote:First world problems... heb net mijn loon binnen, eigenlijk heb ik nu ook budget voor 'n 32GB iPad. Weet echter niet of ik dat nodig ga hebben, dus wat vinden jullie? Is het handiger/belangrijker om het maar achter de hand te hebben?
Die onderste zat bij m'n iPad mini.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:50 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
iPad:
[ afbeelding ]
iPhone:
[ afbeelding ]
Ik download vaak apps die tijdelijk gratis/goedkoop zijn en die 32GB zit dan snel vol. En dat zonder muziek/films.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:14 schreef J.Appleseed het volgende:
Nog een vraag, ditmaal een X-post van de SC.
[..]
quote:Op woensdag 3 april 2013 15:28 schreef Kwork het volgende:
[..]
Die onderste zat bij m'n iPad mini.
[..]
Ik download vaak apps die tijdelijk gratis/goedkoop zijn en die 32GB zit dan snel vol. En dat zonder muziek/films.
En mag ik dan vragen hoeveel/welke apps/video's/foto's jullie erop hebben staan?quote:Op woensdag 3 april 2013 15:28 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik heb zelf ook 32GB en kom regelmatig tekort. Zeker met de A6X processor en de hoge resolutie vreten apps echt geheugen.
Jezus Christus, 222 apps! Dat ga ik never te nooit halen. Wat zijn die 10 grote apps precies?quote:Op woensdag 3 april 2013 16:05 schreef Kwork het volgende:
Momenteel 222 apps en 4.7GB beschikbaar van 28.3GB.
Grootste app: Real Racing 3 (1.8GB)
Grootste 10 apps bij elkaar zo'n 10GB.
Heb verder een paar losse strips (Donald Duck, Suske&Wiske) van zo'n 10-15MB per stuk.
Video's stream ik vanaf m'n pc.
Hoe bedoel je dit?quote:Op woensdag 3 april 2013 16:08 schreef FredVleespet het volgende:
Van 16gb out of the box 13gb? over.
Ah zo.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:18 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
De iPad 16gb is 13gb te gebruiken. Bij de iPad 32gb is dit 28gb.
RR3: 1800MBquote:Op woensdag 3 april 2013 16:06 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Jezus Christus, 222 apps! Dat ga ik never te nooit halen. Wat zijn die 10 grote apps precies?
Mja, denk dat ik ook niet zoveel games ga spelen maar dat kan ik natuurlijk moeilijk voorspellen. Hoe dan ook denk ik dat ik voor de 32GB iPad ga want een smart cover kan ik altijd nog kopen, 16GB extra opslag niet. En àls ik ooit ruimte tekort kom dan sla ik me echt wel voor m'n kopquote:Op woensdag 3 april 2013 16:31 schreef Kwork het volgende:
[..]
RR3: 1800MB
NFS Most Wanted 1800
Asphalt7 1500
Monopoly 928
NFS Hot Pursuit 785
GTA Chinatown Wars 768
GTA3 688
Red Alert 506
Dexter HD 488
Worms2 479MB
Helft van m'n apps is <40mb
Paar niet-games:
Youtube app 49mb
Google Earth 55.8mb
Skype 43mb
Spotify 26mb (zonder offline nummers)
Gmail 26mb
Google maps 23mb
9292 9.5mb
Zonder games/video's/boeken/strips valt het wel mee eigenlijk.
Als je trouwens nog kan wachten, zou ik deze maand wachten. Geruchten gaan nu van nieuwe iPad deze maand.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:33 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Mja, denk dat ik ook niet zoveel games ga spelen maar dat kan ik natuurlijk moeilijk voorspellen. Hoe dan ook denk ik dat ik voor de 32GB iPad ga want een smart cover kan ik altijd nog kopen, 16GB extra opslag niet. En àls ik ooit ruimte tekort kom dan sla ik me echt wel voor m'n kop
Godverdegodver! Zo blijf ik wachten jaquote:Op woensdag 3 april 2013 16:35 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Als je trouwens nog kan wachten, zou ik deze maand wachten. Geruchten gaan nu van nieuwe iPad deze maand.
Ik gooi dan ook regelmatig apps weer weg die ik toch niet gebruik. Nog nooit tegen de limiet van 16GB aangezeten eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:36 schreef Kwork het volgende:
Met apps die bijhouden welke apps er in de aanbieding/gratis zijn bouw je ook een behoorlijke verzameling onnodige apps op.
Ja ik wacht ook op de nieuwe. Heb nog een 1e gen iPad. Die is echt aan vervanging toe. Normaal kon je uitgaan van elk jaar in Maart een nieuwe iPad, maar als dit gerucht klopt dan komt er onderhand elke 6maanden een nieuwequote:Op woensdag 3 april 2013 16:36 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Godverdegodver! Zo blijf ik wachten ja![]()
Ik had het idee van een nieuwe iPad net uit mijn hoofd gezet omdat er gewoon geen geruchten meer waren. Daarom dus besloten er over 3 dagen een te kopen.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:39 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Ja ik wacht ook op de nieuwe. Heb nog een 1e gen iPad. Die is echt aan vervanging toe. Normaal kon je uitgaan van elk jaar in Maart een nieuwe iPad, maar als dit gerucht klopt dan komt er onderhand elke 6maanden een nieuwe
Krijg van Apple laatste tijd al mailtjes van de iPad4 en zie aanbiedingen langskomen van iPad2,mini en 4. Dus een april launch zal best eens waar kunnen zijnquote:Op woensdag 3 april 2013 16:40 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik had het idee van een nieuwe iPad net uit mijn hoofd gezet omdat er gewoon geen geruchten meer waren. Daarom dus besloten er over 3 dagen een te kopen.
Nu, echter, mochten deze geruchten kloppen dan zal ik nog een weekje of 3 wachten, maar wat word ik toch gek van dat gedoe!
Klopt. Maar godverdommequote:Op woensdag 3 april 2013 16:43 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Krijg van Apple laatste tijd al mailtjes van de iPad4 en zie aanbiedingen langskomen van iPad2,mini en 4. Dus een april launch zal best eens waar kunnen zijn. Apple heeft de afgelopen 4maanden ook niks uitgebracht. Normaal was er wel een nieuw product in het 1e kwartaal. Wachten is kut, maar je krijgt misschien ook spijt als er 3weken later een nieuwe is.
308 apps hierquote:Op woensdag 3 april 2013 16:06 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Jezus Christus, 222 apps! Dat ga ik never te nooit halen. Wat zijn die 10 grote apps precies?
Heb er nu 19quote:Op vrijdag 5 april 2013 19:26 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
308 apps hier
Waarvan heel veel spellen, gedownload tijdens speciale promoties (tot zelfs gratis)
vinkje aangezet in iTunes, als je op je iPad klikt?quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:56 schreef J.Appleseed het volgende:
Waarom kan ik eigenlijk niet draadloos syncen met iTunes (enkel wanneer de iPad aan de oplader hangt)? Of doe ik iets verkeerd?
Flipboard mag op geen enkele iPad ontbreken.quote:Op zondag 7 april 2013 23:50 schreef donroyco het volgende:
Hebben jullie nog musthave iPad (mini) apps voor nieuwe gebruikers? Of anders apps die er gelikt uitzien op de mini? Thanks
Thanks Saviour, hier kan ik wat meequote:Op maandag 8 april 2013 00:13 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Flipboard mag op geen enkele iPad ontbreken.
Een mediaspeler voor mkv/avi is ook een aanrader (zodat je niks hoeft om te zetten), zoals bijv. cinexplayer of avplayerhd
Nog een snelle greep uit apps die heb: Bookman (om strips te lezen, leest verrassend lekker op zo'n scherm), soundhound, shazam, google earth, splashtop (je windows-pc besturen), imdb, chrome, youtube
En daarnaast nog vele tientallen spellen in allerlei soorten. Wat favorieten: angry birds in alle varianten, lost winds, monkey island, machinarium, jetpack, amazing alex, bad piggies, contre jour, cut the rope, where's my water, world of goo, iblast moki, league of evil, mutant mudds, osmos, spirits, stardash, toki tori, mousetrapz,
Nederland FM voor alle radiozenders, iBooks, Calculator, Uitzendinggemist/RTLgemist, Social media, TED, Nu.nl zijn misschien handig.quote:Op maandag 8 april 2013 00:24 schreef donroyco het volgende:
Nog meer apps?
Reeder, Pocket, Paper en Canabalt vanzelfsprekend er ook op gezet
Real Racing 3 heeft echt geweldig mooie graphics.quote:Op maandag 8 april 2013 00:41 schreef Operc het volgende:
[..]
Nederland FM voor alle radiozenders, iBooks, Calculator, Uitzendinggemist/RTLgemist, Social media, TED, Nu.nl zijn misschien handig.
Weet iemand nog leuke gratis spellen?
Ja, heb het ondertussen gevonden. Had dat vinkje sowieso al aan maar dat gebeurde dus alleen als de iPad aan de oplader hing. Nu ben ik erachter dat je het ook kunt forceren door Settings > General > iTunes Wi-Fi Syncquote:Op zondag 7 april 2013 23:55 schreef Tokus het volgende:
[..]
vinkje aangezet in iTunes, als je op je iPad klikt?
"sync with this iPad over wi-fi" (of een nederlandse vertaling).
In Settings bij iTunes&App Stores, Automatic Downloadsquote:Op maandag 8 april 2013 00:39 schreef Operc het volgende:
Vraagje: Ik heb sinds kort een iPad en als ik een app download wordt deze in sommige gevallen ook op mijn iPhone gedownload, welk vinkje moet ik uitzetten om dit te voorkomen?
De meeste daarvan had ik al geïnstalleerdquote:Op maandag 8 april 2013 00:41 schreef Operc het volgende:
[..]
Nederland FM voor alle radiozenders, iBooks, Calculator, Uitzendinggemist/RTLgemist, Social media, TED, Nu.nl zijn misschien handig.
Sonic Dash is gratis, superverslavende runner met een berg nostalgie.quote:Op maandag 8 april 2013 00:41 schreef Operc het volgende:
[..]
Twee vragen:quote:Op donderdag 11 april 2013 15:07 schreef J.Appleseed het volgende:
Zonet een beige ('tan') lederen smart cover gehaald. Hij is wel wat lichter dan ik verwacht had, dus ik heb een methode gevonden om het leder wat donkerder te krijgen zodat het matcht bij mijn andere spul.
Nu doet de persoon in de blog het met koffie, maar gezien mijn vader het idee heeft dat het permanenter is met lederlak zal ik dat gaan doen. Zo komt het in ieder geval uit te zien:
Nu
[ afbeelding ]
Doel
[ afbeelding ]
Hij ziet eruit als een smart cover.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:11 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Twee vragen:
Smart Cover of Smart Case?
En ik sta nu voor de keuze voor een iPad 4 en een iPad mini. Je hebt recent nog de iPad 4 gehaald. Wil je mijn vraag in de Apple SC beantwoorden?
Smart Case is een Smart Cover dat aan een hoesje vast zit. Alleen vraag ik mij af in hoeverre een hoesje nodig zou zijn. Aluminium is best wel krasbaar.quote:
Dat weet ikquote:Op donderdag 11 april 2013 18:39 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Smart Case is een Smart Cover dat aan een hoesje vast zit. Alleen vraag ik mij af in hoeverre een hoesje nodig zou zijn. Aluminium is best wel krasbaar.
1. Smart Cover. Vind de Smart Case niet fijn, ik prefereer een 'naked' iPad en inderdaad, het aluminium is krasbaar maar allejezus: het is de achterkantquote:Op donderdag 11 april 2013 18:11 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Twee vragen:
Smart Cover of Smart Case?
En ik sta nu voor de keuze voor een iPad 4 en een iPad mini. Je hebt recent nog de iPad 4 gehaald. Wil je mijn vraag in de Apple SC beantwoorden?
quote:Op donderdag 11 april 2013 12:38 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik zit in dubio. iPad 4 of iPad mini? Ik vind de Retinadisplay een groot pluspunt, zeker als je het scherm van de Mini naast de retinascherm van de 4 en de 720p HD-scherm van mijn SGS3 legt. Wat ik er voornamelijk mee ga doen is het mee naar school meenemen en content (surfen, games, apps, films, sheets en documenten lezen) consumeren danwel produceren (notities maken). Dan laat ik mijn MBP thuis op dagen dat ik toch geen content (verslagen, presentaties etc) ga produceren. Alhoewel de handzaamheid en formaat van de Mini een enorm pluspunt is. Jammer van het slechte scherm en CPU.
Godsamme, dit is achteraf gezien wel een ontiegelijk lange post gewordenquote:Op donderdag 11 april 2013 14:31 schreef o.us2.0 het volgende:
Meh, zo kinderachtig als ik nu ben wil ik er het liefst eentje hebben! En ik vind de huidige bouw en gewicht van de iPad niet storend. En wachten op de opvolgers is goed zo als onnodig aangezien er altijd , wat mij betreft morgen al, een opvolger aangekondigd kan worden.
Ookal verwacht ik dat de iPad 5 meer op de huidige iPad Mini gaat lijken.
Nice!quote:Op donderdag 11 april 2013 20:09 schreef __Saviour__ het volgende:
Fruit Ninja HD nu als gratis app van de week
https://itunes.apple.com/(...)d370066032?l=en&mt=8
Serieus, optimaal genieten van de achterkant van een tablet?quote:Op donderdag 11 april 2013 19:07 schreef J.Appleseed het volgende:
En zoals ik ook al heb aangegeven wil ik geen beschermend hoesje aangezien ik dan ook vrij weinig aan die zwarte achterkant heb (ik kan er niet optimaal van genieten, en wat is dan het nut van een mooi design?).
tsja. het is een tablet. een gebruiksvoorwerp. Maar er zijn blijkbaar serieus mensen die het ding zelf verafgoden.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Serieus, optimaal genieten van de achterkant van een tablet?
Voor dat ik reageer: Hulde voor jouw post, meen ik serieus.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:07 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
1. Smart Cover. Vind de Smart Case niet fijn, ik prefereer een 'naked' iPad en inderdaad, het aluminium is krasbaar maar allejezus: het is de achterkant
Het resultaat vind ik overigens erg geslaagd, hij is nu echt mooi bruin en heeft een lichte textuur:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
EDIT
Om terug te komen op punt 2, bij deze:
[..]
[..]
Godsamme, dit is achteraf gezien wel een ontiegelijk lange post geworden
Ik heb zelf ook een iPad 4 gekocht inderdaad. Nu heb ik 'm eigenlijk niet nodig maar ik heb 'm precies voor dezelfde reden als jij aangeeft gekocht (hoewel school nu nog maar afwachten is aangezien mij hoogstwaarschijnlijk een BSA te wachten staat...).
Ik wilde aanvankelijk ook eerst voor de iPad mini gaan maar hier heb ik vanaf gezien omdat ik wel een redelijk future-proof apparaat wil hebben, wat wil zeggen dat ik er zeker een jaar of 3, misschien wel 4 mee wil doen. De dual-core CPU en quad-core GPU van de iPad 4 maakt dat deze een stuk beter meekan in volgende iOS-versies en waarschijnlijk ook meer iOS-versies zal meemaken dan de mini. Verder wilde ik persé een (bruin) lederen Smart Cover, en die was er niet voor de iPad mini (dit was eigenlijk meer bijzaak. Het is natuurlijk gekkenwerk om het dubbele bedrag neer te leggen voor een accessoire).
Waarom heb ik dan niet op de iPad 5 gewacht, met zijn vernieuwde design (en misschien nóg betere specificaties)? Zoals ik al zei heb ik 'm eigenlijk niet nodig, maar net als jij wilde ik 't ding zo spoedig mogelijk hebben. Bovendien vind ik het nieuwe 'slate' design enorm mooi om te zien maar praktisch denk ik dat je krassen op de achterkant nóg beter gaat merken doordat je dan gewoon zilveren krassen op een zwartgrijze achtergrond hebt. En zoals ik ook al heb aangegeven wil ik geen beschermend hoesje aangezien ik dan ook vrij weinig aan die zwarte achterkant heb (ik kan er niet optimaal van genieten, en wat is dan het nut van een mooi design?).
Betreffende de huidige form factor van de iPad vind ik dat dit design ook voordelen heeft. Niet alleen is er zo meer oppervlakte beschikbaar voor de batterij (ergo langere batterijduur, hoewel deze techniek vast niet heeft stilgestaan). Het maakt niet uit of ik de iPad nu in portrait- of landscapemodus gebruik omdat de randen overal gelijk zijn. Spelletjes spelen gaat dus in alle oriëntaties even gemakkelijk, terwijl ik mij afvraag hoe het gaat zijn om de iPad in portraitmodus op een gelijksoortige manier vast te houden als de randen een stuk dunner zijn.
Om dan nog het onderscheid te maken tussen de mini en zijn grotere broer zou ik als argument gebruiken dat de 'gewone' iPad inderdaad een prachtig scherm heeft (wat het heel fijn maakt om te lezen; het is werkelijk net papier) maar ook heb je de voordelen die een groter scherm sowieso al met zich meebrengt. Je kunt niet persé meer content zien maar die content wordt wel groter weergegeven, wat ervoor zorgt dat je minder het gevoel hebt van een uit de kluiten gewassen telefoon waarbij je steeds moet in- en uitzoomen maar dat je echt het idee hebt dat je een tablet gebruikt.
Nu zou de iPad mini gebruikmaken van dual speakers terwijl de 'gewone' iPad nog mono heeft, maar dit is naar mijn mening niet te merken. Mocht je ook af en toe muziek willen afspelen op de iPad geeft deze volgens mij nog een beter geluid dan mijn MacBook Pro - heel erg zuiver, helder en hard - hoewel dit ook kan afhangen van de soort muziek die je luistert.
Ziet er mooi uit. Maar ik zie ook flink wat in-app aankopen. Is het spel ook zonder goed te spelen of moet je dan bijna oneindig lang xp punten lopen scoren om een beetje voortgang te maken?quote:Op vrijdag 12 april 2013 06:30 schreef Splackavellie02 het volgende:
Via IGN kun je deze maand het spel Horn gratis downloaden ipv de 5,49 die het normaal kost. Voor de Zelda-liefhebbers een echte aanrader.
Nu, ik heb het eigenlijk over het gevoel wanneer je 't ding vasthoudt. Zonder 'hoesje is 'ie lekker dun en voel je het koude aluminium, dat vind ik fijn. Zo'n plastic hoesje (ook als er leder omheen zit, hoewel dat sowieso al weer too much is) voelt gewoon niet zo prettig aan voor mij.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Serieus, optimaal genieten van de achterkant van een tablet?
Thanks! Ik ben blij dat je er iets aan hebt gehadquote:Op donderdag 11 april 2013 23:59 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Voor dat ik reageer: Hulde voor jouw post, meen ik serieus.Had niet zo lange leerzame gedetailleerde post verwacht, nu is alles een stuk duidelijker! Was vanmiddag in de MM en ik heb grote handen dus ik heb absoluut geen problemen met het vasthouden van de iPad 4 met 1 hand
. Ik vond het zelfs licht. Verder ben ik met heel veel dingen eens in jouw post, zoals dat een iPad jaren moet meegaan en dat de huidige vorm ook voordelen heeft. Ben ook simply impressed by de retinascherm. Ga dus voor de iPad 4.
Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:00 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nu, ik heb het eigenlijk over het gevoel wanneer je 't ding vasthoudt. Zonder 'hoesje is 'ie lekker dun en voel je het koude aluminium, dat vind ik fijn. Zo'n plastic hoesje (ook als er leder omheen zit, hoewel dat sowieso al weer too much is) voelt gewoon niet zo prettig aan voor mij..
Tegen anderen maar niet realtime. Iedereen die speelt zet een tijd neer voor die baan en je rijdt eigenlijk tegen fysieke ghosts. Je merkt er verder niet veel van, het is gewoon een vervanger van AI. Als je mensen kent die het ook spelen en Facebook hebben heb je nog het pretje van ze inhalenquote:Op maandag 8 april 2013 16:48 schreef Operc het volgende:
Bedankt voor alle tips. Dat racespel had ik al kort geprobeerd, maar is dat nu online tegen anderen of gewoon tegen computers?
En monster shooter laatst ook geïnstalleerd, ook best vermakelijk.
ICloud-reservekopie uitzetten (en evt. weer aan) al geprobeerd?quote:Op maandag 15 april 2013 13:18 schreef tattyteddymel het volgende:
Op mijn ipad komt de melding
Icloud reservekopie
...
Hoe krijg ik die melding weg? Ipad proberen uit te zetten lukt ook niet, die melding van de reservekopie is nogal hardnekkig.
Tot 6.1.2 met evasi0nquote:Op maandag 15 april 2013 14:58 schreef o.us2.0 het volgende:
Tot welke firmware kan een iPad jailgebroken worden?
Enige merkbare verschillen tussen 6.1.2 en 6.1.3? Ivm het jailbreaken van de iPad. Heb mijn iPad 4 pas sinds vandaag. Wil hem gebruiken zodat ik via een connector ook films kan afspelen en docs kan openen via iFile. Heb mijn connector al besteld, kan niet wachtenquote:
(N)iemand?quote:Op zaterdag 13 april 2013 21:32 schreef donroyco het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede (betaalde) app waarmee ik films en series vanaf een NAS kan streamen naar mijn iPad mini. Hierboven zijn er al een paar genoemd, maar ik wil graag ervaringen horen en niet (alleen) uitgaan van beoordelingen/reviews.
iPad aansluiten en paar seconden wachten. Dan rechtsboven op de knop klikken:quote:Op woensdag 17 april 2013 02:42 schreef KNAK het volgende:
iTunes 11, ik kom er niet achter hoe ik dat scherm tevoorschijn tover met de applicatie-overzichten om zo films/tv shows to draggen naar AVplayer/Goodplayer etc folders,. noodgedwongen terug naar iTunes 10.7
Pure bagger is die 11
Bij mij is er anders weinig verschil tussen iTunes 10 en 11 waar iedereen over klaagt...quote:Op woensdag 17 april 2013 02:42 schreef KNAK het volgende:
iTunes 11, ik kom er niet achter hoe ik dat scherm tevoorschijn tover met de applicatie-overzichten om zo films/tv shows to draggen naar AVplayer/Goodplayer etc folders,. noodgedwongen terug naar iTunes 10.7
Pure bagger is die 11
Echte K3 fan?quote:Op woensdag 17 april 2013 23:52 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
iPad aansluiten en paar seconden wachten. Dan rechtsboven op de knop klikken:
[ afbeelding ]
Dan simpelweg het tabblad Apps en onderaan heb je dan de Bestandsdeling
[ afbeelding ]
Als je die zijbalk weer aanzet, is het inderdaad nauwelijks verschillend. iTunes 11 werkt verder prima en ziet er strak uit.quote:Op donderdag 18 april 2013 00:05 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Bij mij is er anders weinig verschil tussen iTunes 10 en 11 waar iedereen over klaagt...
[ afbeelding ]
Verrek, inderdaadquote:Op donderdag 18 april 2013 12:56 schreef boem-dikkie het volgende:
in iTunes bij je apps verwijderen?
Safari, want snel, iCloud tabs, bookmark synchronisatie enz. Kom niks te kort aan functies. Op desktop had ik altijd Chrome, maar gebruik ik nu ook Safari.quote:
Waarom gebruik jij geen Chrome op de iPad dan?quote:Op donderdag 18 april 2013 20:07 schreef OverRated het volgende:
[..]
Safari, want snel, iCloud tabs, bookmark synchronisatie enz. Kom niks te kort aan functies. Op desktop had ik altijd Chrome, maar gebruik ik nu ook Safari.
Op m'n gejailbreakte iPhone staat Nitrous, waardoor elke browser (ook in-app) net zo snel is als Safari.
Een enorme vooruitgang in 11 vind ik toch wel de mogelijkheid om nummers in de wachtrij te plaatsenquote:Op donderdag 18 april 2013 02:12 schreef KNAK het volgende:
Ipad en een 'eject' icoontje, dat is het enige waar ik nog niet op geklikt hebHad ik gisteren moeten weten, nu staat en blijft 10.7 er maar op staan tot ik onder dwang over moet gaan naar 11
dank iig voor de uitleg die wellicht in de toekomst gebruikt zal moeten worden
Beetje late reactie, maar thanks!quote:Op woensdag 17 april 2013 00:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Alleen cinexplayer en avplayerhd zijn nog serieuze opties voor zover ik weet, vanwege de officiële ac3 ondersteuning. Maar met die 2 apps heb ik juist geen ervaring, want ik heb nog prima werkende oude versies van andere mediaspelers met nog wel ac3 (die inmiddels in nieuwe versies verdwenen zijn).
Wat cinex en avplayer ondersteunen qua streaming weet ik dus niet. Wat ik wel sterk vermoed is dat ze Open In vanuit andere apps ondersteunen. Dat zou betekenen dat je dan met bijv. Filebrowser de mediabestanden download (van een nas of een gedeelde map op je pc) en die stuurt ze door naar de mediaspeler app
Nou.. Vind de mobiele versie van Chrome niet zo fijn, vooral op de iPhone. Safari biedt gemiddeld dan toch net een wat betere ervaring over al m'n apparaten (Dit klinkt idiootquote:Op donderdag 18 april 2013 20:16 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Waarom gebruik jij geen Chrome op de iPad dan?
quote:Op donderdag 18 april 2013 21:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik beken schuld![]()
[ afbeelding ]
Ik vind het belachelijk dat de standaardbrowser niet veranderd kan worden. Als ik voor het meerendeel Crome gebruik en bij het klikken op links Safari geopend wordt heeft dat ook vrij weinig zin voor mij.quote:Op donderdag 18 april 2013 20:16 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Die is half zo snel als Safari.quote:Op donderdag 18 april 2013 20:16 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Achterlijk idd, niet vooruit te rammen dat dingen terwijl de desktop versie echt supersnel is.quote:
Mag geen gebruik maken van Nitro he? Alleen van het veel tragere UIWebView. Net als alle andere alternatieve browsers.quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Achterlijk idd, niet vooruit te rammen dat dingen terwijl de desktop versie echt supersnel is.
Daarom jailbreaken en Nitrous installeren. Kun je ook meteen een tweak downloaden die Chrome instelt als je standaard browser.quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Mag geen gebruik maken van Nitro he? Alleen van het veel tragere UIWebView. Net als alle andere alternatieve browsers.
Doe ik niet aan, geen zin in gezeik met updates. Dan maar gewoon Safari gebruiken, werkt prima.quote:
Photostream (via iCloud).quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:27 schreef Thomas B. het volgende:
Weet iemand hoe ik foto's kan kopiëren van mijn PC naar de fotoroll van mijn gejailbreakte Ipad zonder Itunes te gebruiken?
Misschien is het mogelijk via iFile, maar ik weet niet in welke directory ze dan moeten zodat ze zichbaar worden in de foto-bekijk-app.
Hoe bedoel je dat en wat is het doel?quote:Op zaterdag 20 april 2013 11:46 schreef o.us2.0 het volgende:
Is er een app waarmee je handmatig wiskundige formules kunt opschrijven?
Een app waarmee ik algebraïsche formules, vergelijkingen en functies kan opschrijven/tekenen en datie dat automatisch uitrekentquote:Op zaterdag 20 april 2013 11:52 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat en wat is het doel?
Wellicht heeft Wolfram Alpha iets voor je. Daar heb ik nog wel eens gebruik van gemaakt toen ik wat wiskunde aan het doen was (algebra, calculus).
Zoiets? http://products.wolframalpha.com/courseassistants/algebra.htmlquote:Op zaterdag 20 april 2013 12:14 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Een app waarmee ik algebraïsche formules, vergelijkingen en functies kan opschrijven/tekenen en datie dat automatisch uitrekent.
als je nog niets hebt zou je airvideo player moeten gebruiken, streamt alles.quote:Op donderdag 18 april 2013 21:18 schreef donroyco het volgende:
[..]
Beetje late reactie, maar thanks!Even kijken wat er ergens anders over die twee players wordt gezegd..
Is dat probleem hiermee opgelost?quote:The VirtualBrowser for Chrome™ App connects you to a cloud-hosted virtual service running the *real* Chrome Browser with *Flash, *Java, *Web Store, *Extensions.
Powerful 'desktop-class' Chrome browser features to your iPad :
★ Flash Player
Browse and use Flash-based websites, apps, games and videos such as:
Games Productivity e-cards/ entertainment
nee, want Flash is juist het probleemquote:Op maandag 22 april 2013 02:50 schreef KNAK het volgende:
Ik weet niet beter dan dat Apple het liefst haar systemen volledig isoleert waardoor flash e.d. niet werken
Ik stuit dus net op het volgende:
[..]
Is dat probleem hiermee opgelost?
Als iTunes je harddisk niet volspamt met vier duplicaten van elke gesyncte foto is het wel fijn, jaquote:Op maandag 22 april 2013 08:14 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik verbaas me er over hoe makkelijk het eigenlijk is om gedownload spul op je iPad te zetten in de goede app. Ik vind iTunes vrij bagger maar je iPad aansluiten, bij apps naar onder scrollen, de juiste app selecteren en je bestandjes in de lijst slepen vind ik een vrij makkelijke flow. Dus wat dat betreft ook een keer kudos voor iTunes.
Precies, dat syncen is niet aan mij besteed.quote:Op maandag 22 april 2013 09:09 schreef boem-dikkie het volgende:
Foto's sync ik niet, zoals eerder in het iPhone topic besproken is laat ik die allemaal op mijn iPhone staan tot mijn iPhone 4 fucking traag is.
Ga ik proberen. Thanks voor de tip.quote:Op zondag 21 april 2013 11:29 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
als je nog niets hebt zou je airvideo player moeten gebruiken, streamt alles.
Airvideo is God.quote:Op maandag 22 april 2013 12:34 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ga ik proberen. Thanks voor de tip.
quote:Op maandag 22 april 2013 16:11 schreef Thomas B. het volgende:
Wat zouden jullie nog geven voor een in perfecte staat verkerende tweede hands Ipad 3 16gig wifi van 11 maanden oud? Geen enkel krasje of gebruiksspoor of wat dan ook.
Kan je dat onderbouwen? Ik neem aan dat er wel verschil is tussen een weinig gebruikte Ipad die bijna in nieuwstaat verkeert en een uitgeleefde waar flink op gegamed is.quote:
Datumformaat stel je in bij Settings, General, International, Region formatquote:Op maandag 22 april 2013 16:21 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Weet iemand trouwens hoe ik op de iPad systeemwijd één taal gebruik? Bij het installeren heb ik gewoon Engels gepakt maar mijn data staan wel in het Nederlands. Heeft dat misschien met mijn tijdzone te maken?
Op mijn Mac doet 'ie de data wel in het Engels.
[ afbeelding ]
Siri heeft blijkbaar ook nog wat moeite met multitasken. Ik kon geen twee alarmen tegelijk instellen, dacht dat dat me wel wat tijd scheelde
[ afbeelding ]
Hmhhh... sommige goedkope kabels schijnen écht niet goed voor je apparaat te zijn. Ik zou 't er niet op wagen.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:13 schreef AnneX het volgende:
Het snoertje ging wijlen van de ipad2 na 1 1/2 jaar![]()
Vlg mij een dertig euro bij applestore.
Nu 5 euroen twee keer langer
![]()
http://www.koopjedeal.nl/(...)tale-camera-etc.html
Ms dat anderen iets hebben aan de link?
Ik denk dat zij uitgaan van een normaal gebruikte iPad zonder significante beschadigen o.i.d.. Extremen houden zij geen rekening mee.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:47 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Kan je dat onderbouwen? Ik neem aan dat er wel verschil is tussen een weinig gebruikte Ipad die bijna in nieuwstaat verkeert en een uitgeleefde waar flink op gegamed is.
quote:Op woensdag 24 april 2013 18:33 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hmhhh... sommige goedkope kabels schijnen écht niet goed voor je apparaat te zijn. Ik zou 't er niet op wagen.
Da's ook wel een flinke tekortkoming (haha!) ja van de standaard-lader.quote:
Heb je hem al eens opnieuw opgestart?quote:Op zaterdag 27 april 2013 17:05 schreef Djibril het volgende:
Help ik heb een probleem.
Ik heb een Ipad 2 en gebruik hem eigenlijk alleen maar voor mijn studie.
Nou kwam ik gisteren thuis van de uni en wilde wat werk verrichten, maar nu reageert mijn Ipad niet meer. Hij zegt de hele tijd
serveridentiteit niet gecontroleerd
Wifi kan de ideniteit van ...... paar getallen niet controleren.
Wilt ut toch doorgaan?
En dan zeg ik annuleer maar reageert het niet meer
De homeknop en zo doen het nog, maar dat balkje laat mij niks doen qua touch.
Kan iemand mij helpen?
Zelfs dat lukt niet. Ik heb hem geprobeerd uit te zetten maar omdat dat balkje ervoor staat lukt het mij niet om touch te gebruiken.quote:Op zaterdag 27 april 2013 17:12 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Heb je hem al eens opnieuw opgestart?
How to force your iPad to restartquote:Op zaterdag 27 april 2013 17:13 schreef Djibril het volgende:
[..]
Zelfs dat lukt niet. Ik heb hem geprobeerd uit te zetten maar omdat dat balkje ervoor staat lukt het mij niet om touch te gebruiken.
quote:Op zaterdag 27 april 2013 17:14 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
How to force your iPad to restart
Ik ben nu trouwens helemaal weg van Tiny Tower. Echt een heel leuk spelletje
Ja, dankje. Ik wist niet dat je zo je Ipad kon opstarten. Haha ik ben beetje onhandig met apparatuur, ik gebruik het ook alleen voor mijn studie. Ik kom vaak nog voor verassingen te staan terwijl ik hem al best lang heb.quote:
Ach, dit soort situaties zorgen ervoor dat je leertquote:Op zaterdag 27 april 2013 17:18 schreef Djibril het volgende:
[..]
Ja, dankje. Ik wist niet dat je zo je Ipad kon opstarten. Haha ik ben beetje onhandig met apparatuur, ik gebruik het ook alleen voor mijn studie. Ik kom vaak nog voor verassingen te staan terwijl ik hem al best lang heb.
Instant buy datquote:Op donderdag 2 mei 2013 18:38 schreef kikoooooo het volgende:
Grand Theft Auto: Vice City 1.3
**TIJDELIJKE AANBIEDING**
Grand Theft Auto: Vice City nu met korting te koop. Breid je Rockstar Games-verzameling uit.
Welkom terug in Vice City. Welkom terug in de jaren 80.
Van 4.99 voor 1.79
Onzin. Zolang je maar een originele lader gebruikt.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:33 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hmhhh... sommige goedkope kabels schijnen écht niet goed voor je apparaat te zijn. Ik zou 't er niet op wagen.
Wat betreft stroomtoevoer waarschijnlijk wel, kwaliteit van de bekabeling zal wel minder zijn (vergroot risico op doorbranden e.d.).quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:46 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Onzin. Zolang je maar een originele lader gebruikt.
Gekochtquote:Op donderdag 2 mei 2013 18:38 schreef kikoooooo het volgende:
Grand Theft Auto: Vice City 1.3
**TIJDELIJKE AANBIEDING**
Grand Theft Auto: Vice City nu met korting te koop. Breid je Rockstar Games-verzameling uit.
Welkom terug in Vice City. Welkom terug in de jaren 80.
Van 4.99 voor 1.79
Ik vind het verschrikkelijk ja. Heb het spel meteen gekocht bij het uitkomen. Zowel op een iPhone 5 als een iPad gespeeld en ik vond de controls helemaal niksquote:Op vrijdag 3 mei 2013 02:08 schreef KNAK het volgende:
De besturing van zulke spellen, is dat niet volkomen waardeloos op een touch apparaat?
Alle GTA's al erop gehad, evenals alle Modern Combat/Warfare/weet ik veel wat nog meer, en nee, kan er niet mee overweg
Het zou cool zijn als je je iPhone daarvoor kon gebruiken.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:55 schreef Vaatwastablet het volgende:
Is er geen wireless gamepad voor spellen als GTA en Fifa?
Router al gereset neem ik aan?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:51 schreef AnneX het volgende:
Dus is de ipad kaduk![]()
Hij maakt geen verbinding met wifi![]()
Dat ging mis van het ene moment op het andere![]()
Via iTunes: restore ipad en don't back up aangeklikt.
Duurde heel lang allemaal en geen succes.
of heeft iemand nog een ander idee of linkje voor mij?
# sad
Cinexplayer moet je voor betalen, is er geen goed gratis programma? Zal wel eens een itunes kaartje kopen maar dat gaat vandaag niet meer lukken.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:49 schreef matthijst het volgende:
Cinexplayer installeren.
En dan iPad aansluiten, links je ipad klikken, rechts op apps, naar benedenscrollen, cinexplayer selecteren en dan add kiezen....
Werkt perfect.
Begrijpelijk natuurlijk. Maandag dan maar een iTunes kaartje meebrengen van de winkel, het kost nu niet echt zoveel.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 10:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Voor de betere apps zul je wel vaker de portemonnee moeten trekken. Het maken van goede apps kost enorm veel tijd en geld, dus ze willen natuurlijk dat terugverdienen.
Zonder Jailbreak kom je dan niet ver.quote:Op zondag 5 mei 2013 05:19 schreef KNAK het volgende:
Iemand enig idee hoe die dock balk weg te halen is?
Dat is die balk waar icons op staan.. soort van plank, en deze vloekt nogal op mijn home screen wallpaper,..
Ik wil dus graag alleen icons hebben aan de onderkant, zonder die leipe balk. Meer dan transparant krijgen lukt niet
We zitten hier in het iPad topicquote:Op zondag 5 mei 2013 11:38 schreef AnneX het volgende:
Je kunt toch de hele balk/ dock plus icons verbergen!
Pas als je met de muis eroverheen gaat / nodig hebt, floepen alle icons tevoorschijn.
Jailbreak aanwezig. Springtomize heeft een aantal opties maar geen van allen zorgt ervoor dat die brede plank waar die icoontjes op staan in de dock verdwijnt.quote:Op zondag 5 mei 2013 10:08 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Zonder Jailbreak kom je dan niet ver.
Hmm, dat is dan ook zover als mijn kennis over dat onderwerp gaatquote:Op zondag 5 mei 2013 21:32 schreef KNAK het volgende:
[..]
Jailbreak aanwezig. Springtomize heeft een aantal opties maar geen van allen zorgt ervoor dat die brede plank waar die icoontjes op staan in de dock verdwijnt.
Weet ook niet goed hoe ik het moet omschrijven anders had ik google wel gebruikt
Dank je wel!!quote:Op maandag 6 mei 2013 21:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Je kunt dat automatisch downloaden uitschakelen in de instellingen.
Apps verdwijnen niet als je met een andere ID aanmeldt, maar je zult ze niet meer kunnen updaten dan waarschijnlijk
Nee.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:17 schreef Max-Westerman het volgende:
Weet iemand of er nu ergens een mooie aanbieding is voor de iPad 4e generatie 32gb?
De app store biedt 'm voor moederdag aan met gratis inkrassing van twee regels tekst. Neem aan dat je daar niet op zit te wachten??quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:17 schreef Max-Westerman het volgende:
Weet iemand of er nu ergens een mooie aanbieding is voor de iPad 4e generatie 32gb?
Heb 'm laatst bij de MyCom in M'tricht gekocht voor 570 euro dacht ikquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:17 schreef Max-Westerman het volgende:
dat is standaard al gratis.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:29 schreef Coelho het volgende:
[..]
De app store biedt 'm voor moederdag aan met gratis inkrassing van twee regels tekst. Neem aan dat je daar niet op zit te wachten??
Zou het zelf ook nooit doen, al is het maar om in de toekomst doorverkoop niet uit te sluiten. Dan kun je beter je smart case laten graveren als je het toch persoonlijk wilt maken.quote:Op woensdag 8 mei 2013 06:14 schreef Tokus het volgende:
dat is standaard al gratis.
En zorgt er ook voor dat je hem niet binnen een paar dagen kan terugsturen als hij niet bevalt.
Cinexplayer speelt alles wat ik m aanlever?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:53 schreef KNAK het volgende:
HDPlayer werkt subliemCInesplayer is wat minder
Eerstgenoemde werkt super met ondertiteling, je kan brightness/saturation etc bijstellen,. zeker aan te raden!
CineXplayer heeft, net als de meeste players, problemen met sommige audiocodecs. Dit is een licentieprobleem waar veel players sinds de laatste update last van hebben.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
Cinexplayer speelt alles wat ik m aanlever?
Gebruik geen ondertitels en brightness/saturation? 't is een iPad, geen samsung apparaat met crappy colors en blauw wit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |