SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoe lang lopen jullie al?
Ik vanaf 28 juli 2012
1.53 km in 13:29, 8:48 m/km
Spierpijn toen
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
RD, ook jij kunt nog 40 jaar lopen!
precies mijn domein tegenwoordig: healthy ageing![]()
Swets, heb jij een linkje naar dat onderzoek waar je het over had (calorien en beweging)?![]()
27 Januari 2012, 3.11km 25:31quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:29 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik vanaf 28 juli 2012
Spierpijn toen
Ongeveer 700km gelopen sindsdien. Vandaag nieuwe schoenen gescoord
Asics Kayano 18 White/Onyx/Gold in de winkel bevielen ze goed. Hopen dat de blaren nu verleden tijd zijn.![]()
Je hebt gelijk, niets moet, maar ik heb toch net gelopen (6,4 km).quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:17 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
een schema is geen verplichting maar een handleiding.... je kunt er, als bijv. de omstandigheden bar en boos zijn prima een keertje in schuiven.
strompelend over gladde wegen heeft imo minder waarde qua trainen dan een dagje overslaan en dan de volgende dag wel goed lopenWel m'n route aangepast en op laag tempo, maar dat lag sowieso al in de planning. Was goed te doen op een gestrooid en redelijk lang fietspad hier vlakbij en het was gelukkig zo goed als droog.
![]()
Link naar artikelquote:Op donderdag 14 februari 2013 19:35 schreef Quoi het volgende:
[ afbeelding ]
Swets, heb jij een linkje naar dat onderzoek waar je het over had (calorien en beweging)?
http://www.wetenschap24.n(...)er-dan-sprinten.htmlIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Thanks!quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:47 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Link naar artikel
http://www.wetenschap24.n(...)er-dan-sprinten.html![]()
21 Maart 2012 , ging al dood in de eerste minuut en heb 2 dagen krom gelopen van de spierpijn .quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:29 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik vanaf 28 juli 2012
Spierpijn toen![]()
@Jump: wijs besluit!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
ik hoop het!quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:35 schreef Quoi het volgende:
[ afbeelding ]
maar even googlen hoeveel 80+ers er nog hardlopen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
quote:
Dat denk ik ook
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
eergisteren twee uur langlauftrainin erop zitten.
en gister een 7 km tempoloop in 37.43
zo dat ging echt lekker! zonnetje, 3 graden, geen wind, goede benen en een lief wit loopmaatje!
en vandaag een goed uur gewandeld in de sneeuw.
nog geen anderhalve week meer tot D-week!
zaterdag naar de Vasa-sport winkel om een trainingsbroek te halen en misschien nog een jasje.
facts van de 7km loop
http://runkeeper.com/user/storm666/activity/148944300home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Helemaal vergeten te vertellen. Gisteren voor het eerst mee getraind met loopgroep. Heb nu weer spierpijn in spieren waarvan ik niet wist dat ik ze had..... Maar was fun en zeker voor herhaling vatbaar. Meteen al handige tips gehad.![]()
ik zit driftig te taperen (met een zak m&m's)
heerlijk, uitrusten tot de hm
Ecosia
* Quoi heeft even niet teruggelezen Wat heb je besloten Jump?Lekker loopje. Keep up the good workquote:Op donderdag 14 februari 2013 20:21 schreef winterstorm666 het volgende:
eergisteren twee uur langlauftrainin erop zitten.
en gister een 7 km tempoloop in 37.43
zo dat ging echt lekker! zonnetje, 3 graden, geen wind, goede benen en een lief wit loopmaatje!
en vandaag een goed uur gewandeld in de sneeuw.
nog geen anderhalve week meer tot D-week!
zaterdag naar de Vasa-sport winkel om een trainingsbroek te halen en misschien nog een jasje.
facts van de 7km loop
http://runkeeper.com/user/storm666/activity/148944300Heb je al ideeen voor erná? Je bent er zo naartoe aan het trainen!
![]()
dat de marathon van leiden die dit jaar door mijn geboortedorp komt te vroeg valt om nu nog voor te gaan trainenquote:Op donderdag 14 februari 2013 20:27 schreef Quoi het volgende:
* Quoi heeft even niet teruggelezen Wat heb je besloten Jump?
[..]
Lekker loopje. Keep up the good workHeb je al ideeen voor erná? Je bent er zo naartoe aan het trainen!
Ecosia
Als kind op zaterdag met mijn ouders en de hond rondjes in het bos. Ik denk dat ik 10 was toen ik voor het eerst meeging en 12 toen het echt regelmatig was. Daarna heb ik een tijd vooral andere sporten gedaan. In mijn studententijd werd ik echt fanatiek. Dagelijks rennen, soms twee keer per dag maar wel altijd recreatief en kortere afstanden. 5 km was de standaard. Langere afstanden is eigenlijk pas iets van de laatste 8 jaar.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:29 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik vanaf 28 juli 2012
Spierpijn toen![]()
nee concreet weet ik het nog niet. wel een paar ideen. veel hardlopen en rolskieen oppakken.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:27 schreef Quoi het volgende:
* Quoi heeft even niet teruggelezen Wat heb je besloten Jump?
[..]
Lekker loopje. Keep up the good workHeb je al ideeen voor erná? Je bent er zo naartoe aan het trainen!
toewerken naar een HM. een canicross, de zevenheuvelenloop. en daarna het sneeuwseizoen weer in denk ik! het bevalt me zo goed om lekker bezig te zijn. mag mijn lijf ook steeds meer. strakker, meer op gewicht. energieker.home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Ah, Roelofarendsveen! Had dat wel voorbij zien komen. Als die elk jaar dezelfde route heeft (?) is er altijd wel een jaar waarin dit wel kan gaan lukken in de toekomstquote:Op donderdag 14 februari 2013 20:29 schreef Jumparound het volgende:
[..]
dat de marathon van leiden die dit jaar door mijn geboortedorp komt te vroeg valt om nu nog voor te gaan trainen![]()
![]()
het begin van mijn hm schema.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:29 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik vanaf 28 juli 2012
Spierpijn toen
http://www.endomondo.com/workouts/36703286/3690596
loop sinds 2007 of 8 ofzo...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
afgelopen ja(a)r(en) waren het 2 rondjes van 21 kmquote:Op donderdag 14 februari 2013 20:33 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ah, Roelofarendsveen! Had dat wel voorbij zien komen. Als die elk jaar dezelfde route heeft (?) is er altijd wel een jaar waarin dit wel kan gaan lukken in de toekomst
Ecosia
Sinds maart 2011. Na afloop belde ik m'n ouders omdat ik zó trots was dat ik wel 3 minuten achter elkaar kon hardlopen, en in totaal wel 12quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:29 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik vanaf 28 juli 2012
Spierpijn toen
Wel wat dipjes gehad in de tussentijd. Ergens halverwege m'n scriptie zat ik opeens nog maar op 1x in de 3 weken in plaats van 3 keer in de week![]()
![]()
14 januari 2013quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:29 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik vanaf 28 juli 2012
Spierpijn toen
2 km lopen - wandelen met Evy
Hield nog geen stats bij behalve afstand.
Ik had tijdens al spierpijn in mijn kuiten en scheenbeen![]()
Maar nu ben ik vier weken verder en heb ik bijna geen last meer van mijn spieren tijdens of na het lopen.![]()
Dapper!quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Zij die gaan uitglijden groeten u!
[ afbeelding ]![]()
Have fun!quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Zij die gaan uitglijden groeten u!
[ afbeelding ][b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
19 Juni 2011quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:29 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik vanaf 28 juli 2012
Spierpijn toen
3.28KM in 23:53, 7:18 m/km
Mijn eerste 5KM liep ik 11 dagen later (30 Juni 2011) in 33 minuten.
Mijn 2e 5KM liep ik 3 dagen later (3 Juli 2011) in 32:25...
Daarna kon ik bijna 3 weken helemaal niet meer lopen![]()
![]()
Precies... takes one to know onequote:Op donderdag 14 februari 2013 20:50 schreef Nirak het volgende:
Vandaar dat je nu andere adviezen geeft swets![]()
![]()
Vanaf toen (met mn vorige nick):Dat was de eerste keer dat ik met Evy startte. Dat heb ik in de jaren daarna nog een paar keer gedaanquote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:41 schreef Flappekz het volgende:
Vandaag ook Evy les 1 gelopen![]()
Op de Asics GT-2150, van de hardloopwinkel:
[ afbeelding ]
GotC en ik posten al vanaf deel 1 mee
F means you're fucked![]()
Google op joop ruter, dat is een baas bij onze vereniging. Liep op zn 71e nog een 15k binnen het uur en dat was in 2004 :pquote:Op donderdag 14 februari 2013 20:17 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik hoop het!
maar even googlen hoeveel 80+ers er nog hardlopen![]()
20 februari 2012, 2 km en dagen spierpijn. Ondertussen de Damloop en Groet uit Schoorl (10 km.) gedaan en langzamerhand steeds meerquote:Op donderdag 14 februari 2013 19:29 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik vanaf 28 juli 2012
Spierpijn toen
LIF / Hardlopen voor beginners 52 - Met temperaturen boven nul!
Dat roken en eten is niet helemaal gelukt, maar gaat de laatste weken weer super.The remedy is the experience.![]()
29 december 2012, ben echt nog een beginnertjequote:Op donderdag 14 februari 2013 19:29 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik vanaf 28 juli 2012
Spierpijn toen![]()
Eerste les Evy, kapot!
3km in 25 minuten en de volgende dag vooral pijn in mijn buikpieren
En hoop dat het goed te doen was puntjestreepje!![]()
ongeveer sinds eind maart 2011 na een pauze van 15 jaar
gelukkig tot nu toe vrijwel blessure-vrij kunnen lopen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik sinds september 2011: LIF / Hardlopen voor beginners deel 25 - het wordt al sneller donkerquote:Op donderdag 14 februari 2013 19:29 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik vanaf 28 juli 2012
Spierpijn toen[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Herkenbaar! Eerste rondje 26 juni 2011, 2,66km in 12 minuten. Denk dat ik eerst een coopertest wou doen ofzo, weet ik niet eens meer.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
19 Juni 2011
3.28KM in 23:53, 7:18 m/km
Mijn eerste 5KM liep ik 11 dagen later (30 Juni 2011) in 33 minuten.
Mijn 2e 5KM liep ik 3 dagen later (3 Juli 2011) in 32:25...
Daarna kon ik bijna 3 weken helemaal niet meer lopen3 weken later, 6.5 km in 28 minuten, 2 weken daarna 10km in 49 minuten. 1 week daarna 12 km in een uur en weer 1 week daarna 5km in 21 minuten. En dan komt het, 1 week daarna, dus net 2 maanden aan het lopen een 21.4 km in 1 uur en 50 minuten...
![]()
Ik wist nog niet zo goed wat opbouwen was enzo, helaas. Heb nog wel 2 maanden daarna doorgelopen, posbankloop in 1.12, een andere HM in training in 1.44 maar toen ging het fout met de scheentjes en heb ik 2 maanden niet kunnen lopen. Daarna heb ik me er toch maar een beetje in verdiept en ben ik wat rustiger gaan opbouwen. Nu ook met mijn FiveFingers, heel rustig opbouwen en goed naar mijn lichaam luisteren, werkt een stuk beter!![]()
![]()
Sterkte! Gewoon op voetbalschoenen lopenquote:Op donderdag 14 februari 2013 21:21 schreef Klonterpot het volgende:
Nou, wens me sterkte.. ik ga de sneeuw in.![]()
![]()
Oh, ik was trouwens ook kapot na Evy les 1LIF / Hardlopen voor beginners deel 26 - Mooi weer motiveert,slecht weer ook
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik heb ook mijn eerste post in deze reeks gevonden:
LIF / Hardlopen voor beginners deeltje 19: Hardlopen-in-de-lente-kriebels
post al mee sinds deel 19![]()
![]()
ik ook!!quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb ook mijn eerste post in deze reeks gevonden:
LIF / Hardlopen voor beginners deeltje 19: Hardlopen-in-de-lente-kriebels
post al mee sinds deel 19
en als je dan de OP bekijk van toen zie je dat er veel verdwenen zijn maar volgens mij toch nog redelijk wat die zijn blijven hangen!!quote:• Ardbeg
• Blinker
• Brighteyes
• Crutch
• Clayton1
• ClearOdds
• DarkElf
• DuracellPower
• egeltje1985
• GotC
• Horchata
• joers1
• kip_zonder_kop
• Lucky_Strike
• Lush-lady
• Mazaru
• MissMSX
• motorbloempje
• Periodista
• ray_nl
• robdriessen
• Shadowflash
• slacker_nl
• Sonnetje
• Snuitebolletje
• Tamashii
• Ticootje
• uniekhoorn
• Viking84
• zjenien85'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Het viel mee. De platgetrapte sneeuw was spekglad, maar de sneeuwsneeuw liep lekker krakend. Fietspad met pekelsmurrie heeft me koude voeten en zoute schoenen opgeleverd. Schoenen gaan zo mee onder de douche en ik ben nu extra blij dat ik twee paar heb. Ik heb op gevoel D2 gelopen. Resultaat: 10,05 km/49:56. Cadans: 182 passen per minuut. Laagste pasfrequentie 178 spm, hoogste pasfrequentie 186 spm.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:07 schreef Serinde het volgende:
[..]
En hoop dat het goed te doen was puntjestreepje!
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2013 21:46:00 ]![]()
Hoe zit dat eigenlijk met de endomodo groep van Fok!
Hoe kom je daar in de lijst terecht? Ik heb al geprobeerd te joinen, maar dat lukt niet echt...![]()
Staat in de OPquote:Op donderdag 14 februari 2013 21:52 schreef Nirak het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met de endomodo groep van Fok!
Hoe kom je daar in de lijst terecht? Ik heb al geprobeerd te joinen, maar dat lukt niet echt...
F means you're fucked![]()
Volgens mij liep ik in mei/juni 2008 ofzo (ik gaf iig nog volledige borstvoeding aan de jongste, vandaar dat ik het nog zo goed weet) M'n allereerste Evy-lesje ..
heel vaak overnieuw begonnen omdat ik te lang tussendoor stopte door 'geen zin', 'geen tijd', blessure of weetikveelwat..
HOewel ik volgens mij les 1 niet echt meer overnieuw gedaan heb
Het was september:quote:Op maandag 22 september 2008 20:12 schreef E.T. het volgende:
Ok dat was les 1![]()
Woensdag nog een keer les 1![]()
![]()
Na 8 jaar helemaal niets aan sport doen en wel 3 kinderen krijgen heb ik echt 0,0 conditie. het laatste stukje hardlopen hield ik dus ook niet helemaal volNeem daarbij nog een tikje bekkeninstabiliteit, dat ik het laatste stukje uitlopen voelde.. Ik ga dus nog rustiger opbouwen dan het schema doet
[ Bericht 63% gewijzigd door E.T. op 14-02-2013 22:11:35 ]I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Ok ik zou graag jullie mening horen over het volgende:
Als ik filmpjes zoals bekijk dan realiseer ik me dat ik bijna alles fout doe tijdens het rennen. Ik ren wel recht (niet voorover of achterover geleund), beweeg mijn armen lekker mee, maar mijn voetenwerk is volgens mij afschuwelijk. Mijn cadans zal ongeveer 140 stappen per minuut zijn, land op mijn hielen met gestrekte knie en maak grote passen.
Nou wil ik blessures voorkomen en ik eigenlijk de optimale vorm aannemen. De verkoper in de winkel die me mijn schoenen verkocht zei dat dat niet nodig is omdat dat vanzelf komt als ik langer ren. Op andere forums zijn de meningen echter verdeelt, er zijn veel mensen die roepen dat ik er echt op moet trainen, andere zeggen ook weer dat het met de tijd komt, en een kleine minderheid zegt dat het niet uitmaakt.
Iemand ervaringen met het trainen van vorm? Komt het inderdaad met de tijd of kan ik me er beter nu mee bezig gaan houden? Ik ben aan het denken om morgenvroeg als warming-up te dribbelen op de plaats met hoge cadans. Je schijnt dan vanzelf op je middenvoet te landen. En dan om toch echt wat te rennen korte intervalletjes te doen waar ik mijn cadans probeer te verhogen, maar mijn stappen kleiner maak. Zou dit aan te raden zijn?The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing![]()
Nou, ik ben weer terug. 5 kilometer in 26 minuten, zie:
http://www.endomondo.com/workouts/159212757/3842315
The remedy is the experience.![]()
Sjezus, en dat door de sneeuw, impressive.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:19 schreef Klonterpot het volgende:
[ afbeelding ]
The sun in your Eyes
Ik heb op 3 juli 2009 mijn eerste les met Evy gedaan. Na les 3 hardloopschoenen gekocht (Nike Vomero 4) en tevens m'n eerste post in de voorloper van deze reeks:
SPT / Hardloopschema op je MP3-speler - #16Met die kleding is het goedgekomen, mijn vaste garderobe bestaat nu uit een lange light voor in de winter, een lange mouwen thermoshirt van Craft, jasje van de Aldi, korte hardloopbroek van Adidas, 2 normale hardloopshirts en een aantal paar sokken.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:14 schreef Tourniquet het volgende:
Ben ook Evy 0-5 km aan het volgen. Net les 4 gedaan op m'n nieuwe Nikes.
Ik merk alleen dat ik echt andere kleding nodig heb, heb alleen katoenen shirts en zweet me kapot daarin. Iemand ervaring met bestellen op www.hardloopaanbiedingen.nl?
Toen met wat kleine pauzes de Evy-reeks tot 5 km afgemaakt maar daarna is er een beetje de klad ingekomen toen het weer slechter werd. Af en toe nog wel gelopen en afgelopen zomer opnieuw Evy 0-5 km gedaan. Nu bezig met het 10K<55min. schema van Runkeeper (week 2)![]()
aaaawwwww, home sweet homequote:Op donderdag 14 februari 2013 22:19 schreef Klonterpot het volgende:
[ afbeelding ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Thanks, ik wilde eigenlijk de hele dag al maar 't waaide en sneeuwde, dus dan maar 's avonds.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:20 schreef Onama het volgende:
[..]
Sjezus, en dat door de sneeuw, impressive.Mooi hèquote:Op donderdag 14 februari 2013 22:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
aaaawwwww, home sweet home
The remedy is the experience.![]()
ja, mijn zussie app'te al dat het sneeuwdequote:Op donderdag 14 februari 2013 22:29 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Thanks, ik wilde eigenlijk de hele dag al maar 't waaide en sneeuwde, dus dan maar 's avonds.
[..]
Mooi hè'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
ja zeker, zoals je nu loopt loop je een gewricht in puin waarschijnlijk. Maar ga anders proefdraaien bij een loopgroep, dan krijg je wel wat tipsquote:Op donderdag 14 februari 2013 22:11 schreef Onama het volgende:
Als ik filmpjes zoals bekijk dan realiseer ik me dat ik bijna alles fout doe tijdens het rennen. Ik ren wel recht (niet voorover of achterover geleund), beweeg mijn armen lekker mee, maar mijn voetenwerk is volgens mij afschuwelijk. Mijn cadans zal ongeveer 140 stappen per minuut zijn, land op mijn hielen met gestrekte knie en maak grote passen.
Nou wil ik blessures voorkomen en ik eigenlijk de optimale vorm aannemen. De verkoper in de winkel die me mijn schoenen verkocht zei dat dat niet nodig is omdat dat vanzelf komt als ik langer ren. Op andere forums zijn de meningen echter verdeelt, er zijn veel mensen die roepen dat ik er echt op moet trainen, andere zeggen ook weer dat het met de tijd komt, en een kleine minderheid zegt dat het niet uitmaakt.
Iemand ervaringen met het trainen van vorm? Komt het inderdaad met de tijd of kan ik me er beter nu mee bezig gaan houden? Ik ben aan het denken om morgenvroeg als warming-up te dribbelen op de plaats met hoge cadans. Je schijnt dan vanzelf op je middenvoet te landen. En dan om toch echt wat te rennen korte intervalletjes te doen waar ik mijn cadans probeer te verhogen, maar mijn stappen kleiner maak. Zou dit aan te raden zijn?
en je cadans, hoe heb je die berekent?Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
ik denk dat op loopvorm trainen het moeilijkste is wat er is, vooral op de lange afstanden.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:31 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ja zeker, zoals je nu loopt loop je een gewricht in puin waarschijnlijk. Maar ga anders proefdraaien bij een loopgroep, dan krijg je wel wat tips
en je cadans, hoe heb je die berekent?
Laatst postte ik nog dat tijdens een marathon het overgrote deel van de deelnemers haklanders worden na 30km., terwijl hier heel veel mensen op trainen.... als je die getallen dan zie kun je je afvragen of dat allemaal nodig is.
en qua blessures of gewrichten in puin lopen valt het allemaal wel mee volgens mij., ik heb altijd het idee dat je een houding aan neem "die van nature bij je past" tijdens het lopen.
Ik heb zelf ook niet de meest ideale loophouding volgens mij maar zo lang ik er op de lange afstanden geen last van heb en ik geen blessures op loop laat ik het maar zo.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Grove gok op basis van stappen per 10 seconden maal 6. Maar pin je daar maar niet te veel op vast. Het is in ieder geval erg langzaam voor mijn gevoel, zeker als ik het vergelijk met alle instructievideo's . Ga me ook nu nog niet op cadans richten, dan liever maar wat minder stappen per minuut, maar wel kortere stappen die technisch goed zijn. Als dat natuurlijk gaat ga ik mijn cadans verhogen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:31 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ja zeker, zoals je nu loopt loop je een gewricht in puin waarschijnlijk. Maar ga anders proefdraaien bij een loopgroep, dan krijg je wel wat tips
en je cadans, hoe heb je die berekent?
Dankje voor de reactie in ieder geval.Ik ga er goed op letten. Want ik wil echt wel bezig blijven met hardlopen en niet geblesseerd raken.
The sun in your Eyes
Je moet het denk ik wel echt trainen, als je langer zo door blijft lopen leer je het ook minder snel weer af lijkt mij. Wat je alvast kan proberen is de volgende keer bijvoorbeeld een telefoon mee te nemen met een metronoom-app. Die kan je in alle appstores wel vinden denk ik, dan kan je die gewoon op 180 bpm zetten en daarop je cadans aanpassen. Het is vaak wel irritant geluid, maar dan zet je hem maar iets zachter.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:11 schreef Onama het volgende:
Iemand ervaringen met het trainen van vorm? Komt het inderdaad met de tijd of kan ik me er beter nu mee bezig gaan houden? Ik ben aan het denken om morgenvroeg als warming-up te dribbelen op de plaats met hoge cadans. Je schijnt dan vanzelf op je middenvoet te landen. En dan om toch echt wat te rennen korte intervalletjes te doen waar ik mijn cadans probeer te verhogen, maar mijn stappen kleiner maak. Zou dit aan te raden zijn?Zo kan je in ieder geval wel wennen aan een kortere pas en even opletten of je nu wel meer op je midden/voorvoet gaat landen. Met normale hardloopschoenen heb je natuurlijk wel een enorme hak, dus dan moet je redelijk je best doen.
![]()
(je kan ook Paradise by the dashboardlight - Meatloaf op je mp3 zetten, ook 180 bpm zie ik net?)
Hier een lijst met nummers met 180 bpm speciaal voor hardlopers die een hogere cadans willen.![]()
Ik heb geen idee hoe ik land eigenlijk... Maar ik loop niet zo hard dus van ver vooruit strekken is nog geen sprake.
Maar het kan denk ik nooit kwaad om advies in te winnen bij een loopgroep.![]()
Dat vind ik zo verwarrend aan deze sport. Dat de meningen zoveel verschillen. De een roept links, de ander roept rechts. Nou verschillen mensen nou eenmaal, begrijp ik ook, maar het helpt niet want nu moet ik zelf gaan experimenteren. Ik ga in ieder geval kijken hoe het staptempo verhogen me afgaat.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik denk dat op loopvorm trainen het moeilijkste is wat er is, vooral op de lange afstanden.
Laatst postte ik nog dat tijdens een marathon het overgrote deel van de deelnemers haklanders worden na 30km., terwijl hier heel veel mensen op trainen.... als je die getallen dan zie kun je je afvragen of dat allemaal nodig is.
en qua blessures of gewrichten in puin lopen valt het allemaal wel mee volgens mij., ik heb altijd het idee dat je een houding aan neem "die van nature bij je past" tijdens het lopen.
Ik heb zelf ook niet de meest ideale loophouding volgens mij maar zo lang ik er op de lange afstanden geen last van heb en ik geen blessures op loop laat ik het maar zo.Goede tip, die metronoom. Ik ga die gebruiken morgen omdat ik probeer zonder muziek te rennen (in het begin gedaan maar ik prefereer de stilte en in mijn eigen gedachtes verdiept zijn). Maar is de lengte van de stap niet belangrijker om eerst goed te krijgen dan het staptempo? Met korte stappen zou je vanzelf een beetje op je middenvoet moeten landen. Als dat goed bevalt kan ik tempo verhogen. Of zeg je, tempo verhogen en stappen verkleinen tegelijk trainen?quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:43 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Je moet het denk ik wel echt trainen, als je langer zo door blijft lopen leer je het ook minder snel weer af lijkt mij. Wat je alvast kan proberen is de volgende keer bijvoorbeeld een telefoon mee te nemen met een metronoom-app. Die kan je in alle appstores wel vinden denk ik, dan kan je die gewoon op 180 bpm zetten en daarop je cadans aanpassen. Het is vaak wel irritant geluid, maar dan zet je hem maar iets zachter.Zo kan je in ieder geval wel wennen aan een kortere pas en even opletten of je nu wel meer op je midden/voorvoet gaat landen. Met normale hardloopschoenen heb je natuurlijk wel een enorme hak, dus dan moet je redelijk je best doen.
![]()
(je kan ook Paradise by the dashboardlight - Meatloaf op je mp3 zetten, ook 180 bpm zie ik net?)
Btw, Meatloaf, shit wat ben ik zijn muziek lang vergeten. Luister dagelijks 80's muziek, maar de laatste keer dat ik Meatloaf heb opgezet is volgens mij echt een jaar terug!
The sun in your Eyes
Zolang ik alleen blessures oploop waarvan ik zelf weet hoe ze veroorzaakt zijn, heb ik helemaal geen behoefte om mijn manier van lopen aan te passen eigenlijk.![]()
Onama, als je meer stappen moet gaan zetten, worden ze ook vanzelf wat korter denk ik. Of zeg ik wat geks nu?![]()
Dit inderdaad, doordat je een hogere cadans hebt land je vanzelf meer onder je heupen waardoor je weer een midvoetlanding krijgt.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:49 schreef Nirak het volgende:
Onama, als je meer stappen moet gaan zetten, worden ze ook vanzelf wat korter denk ik. Of zeg ik wat geks nu?![]()
Ik wil blessures voorkomen. Ik merk nu na het lopen dat mijn schenen niet helemaal kosher meer zijn. Ik zou het niet geblesseerd willen noemen, maar meer een indicatie dat ik erg moet oppassen. Ik wil de blessure voor zijn.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Zolang ik alleen blessures oploop waarvan ik zelf weet hoe ze veroorzaakt zijn, heb ik helemaal geen behoefte om mijn manier van lopen aan te passen eigenlijk.Nee eigenlijk niet, zolang ik maar niet ga sprinten zou dat inderdaad goed moeten komen, had er niet zo over gedacht.. Morgen gaat de metronoom in ieder geval op 180. Kijken hoe dat gaat.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:49 schreef Nirak het volgende:
Onama, als je meer stappen moet gaan zetten, worden ze ook vanzelf wat korter denk ik. Of zeg ik wat geks nu?The sun in your Eyes
Lage pasfrequentie met een haklanding met gestrekte knie is wel funest.daar durf ik m'n knieën voor in het vuur te steken.
Verder zal je inderdaad een natuurlijke houding aannemen. Maar die haklanding moet je van uitzoeken hoe ernstig het is. Ik doe het ook. Maar een video analyse van de fysio liet zien dat het minimaal is.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
ik doe niets andersquote:Op donderdag 14 februari 2013 22:47 schreef Onama het volgende:
[..]
Dat vind ik zo verwarrend aan deze sport. Dat de meningen zoveel verschillen. De een roept links, de ander roept rechts. Nou verschillen mensen nou eenmaal, begrijp ik ook, maar het helpt niet want nu moet ik zelf gaan experimenteren.
Soms lees of hoor ik wel eens wat waarvan ik denk "he, dat past bij mij..." en probeer het uit.., als het me niet bevalt laat ik het varen anders ga ik er gewoon mee door.
Dit geldt voor training stategie-en, equipement (zoals bijv. racepacks) kleding etc... kortom alles
Dus een beetje van Maggi en een beetje van mijzelf
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Zeker, sommige dingen moet je ook gewoon proberen en daar vind ik niks mis mee. Mijn angst is alleen een beetje dat ik verkeerde dingen ga proberen. Mijn moeder heeft reuma, 5 operaties in der voet gehad in verband met pijntjes en hamertenen. Op het gebied van kwaaltjes heb ik wel echt haar genen. Tot nu toe heb ik alleen haar hamertenen maar ik wil eventuele "defecten" niet verergeren.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik doe niets anders
Soms lees of hoor ik wel eens wat waarvan ik denk "he, dat past bij mij..." en probeer het uit.., als het me niet bevalt laat ik het varen anders ga ik er gewoon mee door.
Dit geldt voor training stategie-en, equipement (zoals bijv. racepacks) kleding etc... kortom alles
Dus een beetje van Maggi en een beetje van mijzelf
Vandaar dat ik mijn plannetje even hier poste in de hoop om er wat extra meningen over te horen. Ik ben pas 5 weken aan het hardlopen, het bevalt erg goed, maar ik ben nog wat groen achter de oren. Dan is het prettig om van de "pro's" bevestiging te krijgen dat je plannetje goed is.
Bedankt iedereen. Ik vind het geweldig hoe jullie hier van het ene moment lekker casual kunnen praten over van alles en nog wat en het andere moment serieus worden en mensen zoals mij kunnen helpen. Top!
The sun in your Eyes
Ik ben ongeveer een jaar terug begonnen en merkte in het begin dat mijn looptechniek steeds verschilde (afhankelijk van het weer, omgeving, kleding etc.) maar nu ik een tijdje aan het lopen ben heb ik steeds minder last van pijntjes, en geen moeite meer met het aannemen van een houding.quote:Op donderdag 14 februari 2013 23:05 schreef Onama het volgende:
[..]
Zeker, sommige dingen moet je ook gewoon proberen en daar vind ik niks mis mee. Mijn angst is alleen een beetje dat ik verkeerde dingen ga proberen. Mijn moeder heeft reuma, 5 operaties in der voet gehad in verband met pijntjes en hamertenen. Op het gebied van kwaaltjes heb ik wel echt haar genen. Tot nu toe heb ik alleen haar hamertenen maar ik wil eventuele "defecten" niet verergeren.
Vandaar dat ik mijn plannetje even hier poste in de hoop om er wat extra meningen over te horen. Ik ben pas 5 weken aan het hardlopen, het bevalt erg goed, maar ik ben nog wat groen achter de oren. Dan is het prettig om van de "pro's" bevestiging te krijgen dat je plannetje goed is.
Bedankt iedereen. Ik vind het geweldig hoe jullie hier van het ene moment lekker casual kunnen praten over van alles en nog wat en het andere moment serieus worden en mensen zoals mij kunnen helpen. Top!The remedy is the experience.![]()
Voor degene die het interessant vind, hier een filmpje van mij een tijdje terug. Volgens mij zit ik hier wel ongeveer op een cadans van 180, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Was het eind van een 5k en het waaide nogal, zoals je ook kan horen. Maar het ziet er redelijk soepel uit in ieder geval.
Ik ben de 2e die er aan komt lopen met het zwarte zevenheuvelenshirt. (ohjah, mijn ui is dezelfde)
![]()
Oh vet! Wat en waar ga je lopen over 2 weken?quote:Op donderdag 14 februari 2013 23:10 schreef desub het volgende:
Ergens half september 2012 begonnen. Over 2 weken m'n eerste evenement![]()
Zie OPquote:Op donderdag 14 februari 2013 23:11 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Oh vet! Wat en waar ga je lopen over 2 weken?![]()
02 maart 2013 - 3bergenLOOP (Driebergen)
• desub - 6 kmelk oordeel heeft z'n nadeel
Forum Opties Forumhop: Hop naar: