Sjezus, en dat door de sneeuw, impressive.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:19 schreef Klonterpot het volgende:
Nou, ik ben weer terug. 5 kilometer in 26 minuten, zie:
http://www.endomondo.com/workouts/159212757/3842315
[ afbeelding ]
Met die kleding is het goedgekomen, mijn vaste garderobe bestaat nu uit een lange light voor in de winter, een lange mouwen thermoshirt van Craft, jasje van de Aldi, korte hardloopbroek van Adidas, 2 normale hardloopshirts en een aantal paar sokken.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:14 schreef Tourniquet het volgende:
Ben ook Evy 0-5 km aan het volgen. Net les 4 gedaan op m'n nieuwe Nikes.
Ik merk alleen dat ik echt andere kleding nodig heb, heb alleen katoenen shirts en zweet me kapot daarin. Iemand ervaring met bestellen op www.hardloopaanbiedingen.nl?
aaaawwwww, home sweet homequote:Op donderdag 14 februari 2013 22:19 schreef Klonterpot het volgende:
Nou, ik ben weer terug. 5 kilometer in 26 minuten, zie:
http://www.endomondo.com/workouts/159212757/3842315
[ afbeelding ]
Thanks, ik wilde eigenlijk de hele dag al maar 't waaide en sneeuwde, dus dan maar 's avonds.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:20 schreef Onama het volgende:
[..]
Sjezus, en dat door de sneeuw, impressive.
Mooi hèquote:Op donderdag 14 februari 2013 22:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
aaaawwwww, home sweet home
ja, mijn zussie app'te al dat het sneeuwdequote:Op donderdag 14 februari 2013 22:29 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Thanks, ik wilde eigenlijk de hele dag al maar 't waaide en sneeuwde, dus dan maar 's avonds.
[..]
Mooi hè
ja zeker, zoals je nu loopt loop je een gewricht in puin waarschijnlijk. Maar ga anders proefdraaien bij een loopgroep, dan krijg je wel wat tipsquote:Op donderdag 14 februari 2013 22:11 schreef Onama het volgende:
Ok ik zou graag jullie mening horen over het volgende:
Als ik filmpjes zoals bekijk dan realiseer ik me dat ik bijna alles fout doe tijdens het rennen. Ik ren wel recht (niet voorover of achterover geleund), beweeg mijn armen lekker mee, maar mijn voetenwerk is volgens mij afschuwelijk. Mijn cadans zal ongeveer 140 stappen per minuut zijn, land op mijn hielen met gestrekte knie en maak grote passen.
Nou wil ik blessures voorkomen en ik eigenlijk de optimale vorm aannemen. De verkoper in de winkel die me mijn schoenen verkocht zei dat dat niet nodig is omdat dat vanzelf komt als ik langer ren. Op andere forums zijn de meningen echter verdeelt, er zijn veel mensen die roepen dat ik er echt op moet trainen, andere zeggen ook weer dat het met de tijd komt, en een kleine minderheid zegt dat het niet uitmaakt.
Iemand ervaringen met het trainen van vorm? Komt het inderdaad met de tijd of kan ik me er beter nu mee bezig gaan houden? Ik ben aan het denken om morgenvroeg als warming-up te dribbelen op de plaats met hoge cadans. Je schijnt dan vanzelf op je middenvoet te landen. En dan om toch echt wat te rennen korte intervalletjes te doen waar ik mijn cadans probeer te verhogen, maar mijn stappen kleiner maak. Zou dit aan te raden zijn?
ik denk dat op loopvorm trainen het moeilijkste is wat er is, vooral op de lange afstanden.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:31 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ja zeker, zoals je nu loopt loop je een gewricht in puin waarschijnlijk. Maar ga anders proefdraaien bij een loopgroep, dan krijg je wel wat tips
en je cadans, hoe heb je die berekent?
Grove gok op basis van stappen per 10 seconden maal 6. Maar pin je daar maar niet te veel op vast. Het is in ieder geval erg langzaam voor mijn gevoel, zeker als ik het vergelijk met alle instructievideo's . Ga me ook nu nog niet op cadans richten, dan liever maar wat minder stappen per minuut, maar wel kortere stappen die technisch goed zijn. Als dat natuurlijk gaat ga ik mijn cadans verhogen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:31 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ja zeker, zoals je nu loopt loop je een gewricht in puin waarschijnlijk. Maar ga anders proefdraaien bij een loopgroep, dan krijg je wel wat tips
en je cadans, hoe heb je die berekent?
Je moet het denk ik wel echt trainen, als je langer zo door blijft lopen leer je het ook minder snel weer af lijkt mij. Wat je alvast kan proberen is de volgende keer bijvoorbeeld een telefoon mee te nemen met een metronoom-app. Die kan je in alle appstores wel vinden denk ik, dan kan je die gewoon op 180 bpm zetten en daarop je cadans aanpassen. Het is vaak wel irritant geluid, maar dan zet je hem maar iets zachter.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:11 schreef Onama het volgende:
Ok ik zou graag jullie mening horen over het volgende:
Als ik filmpjes zoals bekijk dan realiseer ik me dat ik bijna alles fout doe tijdens het rennen. Ik ren wel recht (niet voorover of achterover geleund), beweeg mijn armen lekker mee, maar mijn voetenwerk is volgens mij afschuwelijk. Mijn cadans zal ongeveer 140 stappen per minuut zijn, land op mijn hielen met gestrekte knie en maak grote passen.
Nou wil ik blessures voorkomen en ik eigenlijk de optimale vorm aannemen. De verkoper in de winkel die me mijn schoenen verkocht zei dat dat niet nodig is omdat dat vanzelf komt als ik langer ren. Op andere forums zijn de meningen echter verdeelt, er zijn veel mensen die roepen dat ik er echt op moet trainen, andere zeggen ook weer dat het met de tijd komt, en een kleine minderheid zegt dat het niet uitmaakt.
Iemand ervaringen met het trainen van vorm? Komt het inderdaad met de tijd of kan ik me er beter nu mee bezig gaan houden? Ik ben aan het denken om morgenvroeg als warming-up te dribbelen op de plaats met hoge cadans. Je schijnt dan vanzelf op je middenvoet te landen. En dan om toch echt wat te rennen korte intervalletjes te doen waar ik mijn cadans probeer te verhogen, maar mijn stappen kleiner maak. Zou dit aan te raden zijn?
Dat vind ik zo verwarrend aan deze sport. Dat de meningen zoveel verschillen. De een roept links, de ander roept rechts. Nou verschillen mensen nou eenmaal, begrijp ik ook, maar het helpt niet want nu moet ik zelf gaan experimenteren. Ik ga in ieder geval kijken hoe het staptempo verhogen me afgaat.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik denk dat op loopvorm trainen het moeilijkste is wat er is, vooral op de lange afstanden.
Laatst postte ik nog dat tijdens een marathon het overgrote deel van de deelnemers haklanders worden na 30km., terwijl hier heel veel mensen op trainen.... als je die getallen dan zie kun je je afvragen of dat allemaal nodig is.
en qua blessures of gewrichten in puin lopen valt het allemaal wel mee volgens mij., ik heb altijd het idee dat je een houding aan neem "die van nature bij je past" tijdens het lopen.
Ik heb zelf ook niet de meest ideale loophouding volgens mij maar zo lang ik er op de lange afstanden geen last van heb en ik geen blessures op loop laat ik het maar zo.
Goede tip, die metronoom. Ik ga die gebruiken morgen omdat ik probeer zonder muziek te rennen (in het begin gedaan maar ik prefereer de stilte en in mijn eigen gedachtes verdiept zijn). Maar is de lengte van de stap niet belangrijker om eerst goed te krijgen dan het staptempo? Met korte stappen zou je vanzelf een beetje op je middenvoet moeten landen. Als dat goed bevalt kan ik tempo verhogen. Of zeg je, tempo verhogen en stappen verkleinen tegelijk trainen?quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:43 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Je moet het denk ik wel echt trainen, als je langer zo door blijft lopen leer je het ook minder snel weer af lijkt mij. Wat je alvast kan proberen is de volgende keer bijvoorbeeld een telefoon mee te nemen met een metronoom-app. Die kan je in alle appstores wel vinden denk ik, dan kan je die gewoon op 180 bpm zetten en daarop je cadans aanpassen. Het is vaak wel irritant geluid, maar dan zet je hem maar iets zachter.Zo kan je in ieder geval wel wennen aan een kortere pas en even opletten of je nu wel meer op je midden/voorvoet gaat landen. Met normale hardloopschoenen heb je natuurlijk wel een enorme hak, dus dan moet je redelijk je best doen.
![]()
(je kan ook Paradise by the dashboardlight - Meatloaf op je mp3 zetten, ook 180 bpm zie ik net?)
Dit inderdaad, doordat je een hogere cadans hebt land je vanzelf meer onder je heupen waardoor je weer een midvoetlanding krijgt.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:49 schreef Nirak het volgende:
Onama, als je meer stappen moet gaan zetten, worden ze ook vanzelf wat korter denk ik. Of zeg ik wat geks nu?
Ik wil blessures voorkomen. Ik merk nu na het lopen dat mijn schenen niet helemaal kosher meer zijn. Ik zou het niet geblesseerd willen noemen, maar meer een indicatie dat ik erg moet oppassen. Ik wil de blessure voor zijn.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Zolang ik alleen blessures oploop waarvan ik zelf weet hoe ze veroorzaakt zijn, heb ik helemaal geen behoefte om mijn manier van lopen aan te passen eigenlijk.
Nee eigenlijk niet, zolang ik maar niet ga sprinten zou dat inderdaad goed moeten komen, had er niet zo over gedacht.. Morgen gaat de metronoom in ieder geval op 180. Kijken hoe dat gaat.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:49 schreef Nirak het volgende:
Onama, als je meer stappen moet gaan zetten, worden ze ook vanzelf wat korter denk ik. Of zeg ik wat geks nu?
ik doe niets andersquote:Op donderdag 14 februari 2013 22:47 schreef Onama het volgende:
[..]
Dat vind ik zo verwarrend aan deze sport. Dat de meningen zoveel verschillen. De een roept links, de ander roept rechts. Nou verschillen mensen nou eenmaal, begrijp ik ook, maar het helpt niet want nu moet ik zelf gaan experimenteren.
Zeker, sommige dingen moet je ook gewoon proberen en daar vind ik niks mis mee. Mijn angst is alleen een beetje dat ik verkeerde dingen ga proberen. Mijn moeder heeft reuma, 5 operaties in der voet gehad in verband met pijntjes en hamertenen. Op het gebied van kwaaltjes heb ik wel echt haar genen. Tot nu toe heb ik alleen haar hamertenen maar ik wil eventuele "defecten" niet verergeren.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik doe niets anders
Soms lees of hoor ik wel eens wat waarvan ik denk "he, dat past bij mij..." en probeer het uit.., als het me niet bevalt laat ik het varen anders ga ik er gewoon mee door.
Dit geldt voor training stategie-en, equipement (zoals bijv. racepacks) kleding etc... kortom alles
Dus een beetje van Maggi en een beetje van mijzelf
Ik ben ongeveer een jaar terug begonnen en merkte in het begin dat mijn looptechniek steeds verschilde (afhankelijk van het weer, omgeving, kleding etc.) maar nu ik een tijdje aan het lopen ben heb ik steeds minder last van pijntjes, en geen moeite meer met het aannemen van een houding.quote:Op donderdag 14 februari 2013 23:05 schreef Onama het volgende:
[..]
Zeker, sommige dingen moet je ook gewoon proberen en daar vind ik niks mis mee. Mijn angst is alleen een beetje dat ik verkeerde dingen ga proberen. Mijn moeder heeft reuma, 5 operaties in der voet gehad in verband met pijntjes en hamertenen. Op het gebied van kwaaltjes heb ik wel echt haar genen. Tot nu toe heb ik alleen haar hamertenen maar ik wil eventuele "defecten" niet verergeren.
Vandaar dat ik mijn plannetje even hier poste in de hoop om er wat extra meningen over te horen. Ik ben pas 5 weken aan het hardlopen, het bevalt erg goed, maar ik ben nog wat groen achter de oren. Dan is het prettig om van de "pro's" bevestiging te krijgen dat je plannetje goed is.
Bedankt iedereen. Ik vind het geweldig hoe jullie hier van het ene moment lekker casual kunnen praten over van alles en nog wat en het andere moment serieus worden en mensen zoals mij kunnen helpen. Top!
Oh vet! Wat en waar ga je lopen over 2 weken?quote:Op donderdag 14 februari 2013 23:10 schreef desub het volgende:
Ergens half september 2012 begonnen. Over 2 weken m'n eerste evenement
Zie OPquote:Op donderdag 14 februari 2013 23:11 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Oh vet! Wat en waar ga je lopen over 2 weken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |