De stelling was natuurlijk dat dit binnen no time escaleert omdat iedereen zo wel een reden heeft om íemand neer te schieten. Waaronder dus de eventuele kinderen van die doodgeschoten drankrijder. And so on, and so on.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:17 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee klopt, maar jij zei dat je het vreselijk zou vinden om geen vader meer te hebben, ik denk dat een vader het in het algemeen nog vreselijker vind om geen zoon meer te hebben en als die dan ook nog het leven verliest door toedoen van ene stomdronken lul achter het stuur van den auto, dan is mijn begrip voor wat deze vader gedaan heeft wel heel groot.
Verbaast mij niet dat je zijn reactie niet begrijpt. Je hebt geluk, je bent vast geen enkele kind, laat staan 2 kinderen kwijgeraakt aan iemand die nog eens bewust achter het stuur kroop met een slok op.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:12 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Die vader deed dit dus ook, hij maakte de keuze om de dronkenlap te vermoorden en nam heel bewust het risico om gepakt te worden.
Ik begrijp zijn reactie daarom ook niet, want zijn familie is nu ook gestraft omdat hij in de gevangenis zit. Alleen maar meer slachtoffers dus uiteindelijk.
ik denk ook niet dat die vader zo heel erg bewust-bewust bezig was idd. Die was pislink, verblind van verdriet waarschijnlijk, en liet zich zeer waarscijnlijk door zijn emotie leiden en niet door zijn verstand.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Verbaast mij niet dat je zijn reactie niet begrijpt. Je hebt geluk, je bent vast geen enkele kind, laat staan 2 kinderen kwijgeraakt aan iemand die nog eens bewust achter het stuur kroop met een slok op.
Voor gewone burgers is het wel illegaal, enige wat je volgens mij in sommige staten mag is dat je mensen die zonder toestemming jouw erf/terrein betreden, neerschieten. En als ze daarbij dan gedood worden, ben je niet (meteen) strafbaar, toch?quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
'Iemand doodschieten' is niet altijd illegaal in Amerika. In sommige staten gebeurd dat zelfs legaal door de staat zelf. Iemand zonder reden doodschieten is wel degelijk illegaal. Dit zit daar hoogstens ergens tussenin.
In de VS had die dronkenlap dat waarschijnlijk wel gekregen ook.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Zo rechtvaardig is dat niet. Ik had de dader liever een flinke straf zien uitzitten.
ik heb het alquote:Op woensdag 13 februari 2013 17:37 schreef Jian het volgende:
De eerste de beste mod die mij nog op mijn vingers tikt omdat ik weer een zooitje van een topic maakt, krijgt dit adres van me. Dank hiervoor!
Onder andere ja. Maar ook bij zelfverdediging.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:42 schreef BrandX het volgende:
[..]
Voor gewone burgers is het wel illegaal, enige wat je volgens mij in sommige staten mag is dat je mensen die zonder toestemming jouw erf/terrein betreden, neerschieten. En als ze daarbij dan gedood worden, ben je niet (meteen) strafbaar, toch?
Dan moet je (of die man) het rechtssysteem van Nederland aan pakken. De dader kan er niets aan doen dat het rechtsysteem hier in Nederland niet zwaar genoeg straft in de nodige gevallen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:46 schreef klipper het volgende:
[..]
In de VS had die dronkenlap dat waarschijnlijk wel gekregen ook.
Die man had wat dat betreft dan ook rustig het proces kunnen afwachten.
Zou hetzelfde hier in Nederland plaatsgevonden hebben, dan zou ik die man groot gelijk geven dat hij het rechtssysteem niet afwacht, zelfs de meeste derde wereld landen hebben een beter rechtssysteem.
Ah ja die gevallen heb je idd ook.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Onder andere ja. Maar ook bij zelfverdediging.
En dat begrip wordt daar heel ruim opgenomen. Ook als je goederen van jezelf wil 'beschermen' dan mag dat door te schieten. Zullen vast ook nog wel meer redenen zijn.
Neem bijvoorbeeld de burgerwacht die op en rond de grens patrouilleren. Dat zijn gewoon burgers die met wapens patrouilleren of ze geen illegale immigranten zien die het land in willen komen.
Wordt geregeld door burgers illegalen afgeschoten waarbij zelden tot nooit zo'n ' vigilante' voor wordt veroordeeld.
Iemand neerschieten in de VS is een heel wat mindere misdaad dan dronken iemand doodrijden.
Vandaar ook dat Luigi's voorbeeld incorrect was.
Was toevallig het eerste wat in mij opkwam. Zullen wel vele andere voorbeelden zijn wanneer je daar iemand mag doodschieten.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:52 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ah ja die gevallen heb je idd ook.
Overigens is het afschieten van immigranten een grijs geval, want de politie ter plaatse heeft vaak een pleurishekel aan immigranten en juichen het (onterecht en illegaal) toe c.q. maken zichzelf schuldig aan het moorden van immigranten.
Ik kies ook voor het Nederlands systeem hoorquote:Op woensdag 13 februari 2013 17:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Was toevallig het eerste wat in mij opkwam. Zullen wel vele andere voorbeelden zijn wanneer je daar iemand mag doodschieten.
Het nederlandse strafrecht is wat mij betreft veel te soft, maar als ik dat of het Texaanse systeem mag kiezen dan hoef ik niet lang na te denken om het Nederlandse te verkiezen.
Oh hij heeft per ongeluk gedronken? Hij heeft niet met opzet aan de drank gezeten?quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, een ongeluk, er is toch geen opzet in het spel? Het is wel lomp en onverantwoordelijk gedrag, maar het is nog steeds een ongeluk.
Dat wil ik nog eens horen als jouw kinderen worden doodgereden door een dronkenlap.quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Het enorme begrip hier is weer tekenend voor het niveau van velen. Emotie boven rationeel denken. Wat is het volk toch simpel.
Klopt!quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Verbaast mij niet dat je zijn reactie niet begrijpt. Je hebt geluk, je bent vast geen enkele kind, laat staan 2 kinderen kwijgeraakt aan iemand die nog eens bewust achter het stuur kroop met een slok op.
Maar je neemt ook een bepaald risico als je in het donker een kapotte auto over een onverlichte smalle weg duwt (bron). Het is nog maar de vraag of iemand die niet had gedronken de auto wél tijdig had gezien.quote:Met drank op achter het stuur stappen geeft echter een dusdanig risico dat je de eventuele gevolgen niet zomaar een "ongeluk" kunt noemen.
Ik kan me herinneren dat er in de jaren 80 een vrouw is geweest die de verkrachter en/of moordenaar van haar dochter doodschoot in de rechtszaal toen deze werd vrijgesproken.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:01 schreef stoeltafel het volgende:
Begrijpelijk. Ben benieuwd of dit is gebeurt in Nederland.
De vader is gelijk naar huis gegaan om zijn wapen te halen, geen 3 dagen later, maar direct nadat het gebeurd was.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:46 schreef klipper het volgende:
[..]
In de VS had die dronkenlap dat waarschijnlijk wel gekregen ook.
Die man had wat dat betreft dan ook rustig het proces kunnen afwachten.
Zou hetzelfde hier in Nederland plaatsgevonden hebben, dan zou ik die man groot gelijk geven dat hij het rechtssysteem niet afwacht, zelfs de meeste derde wereld landen hebben een beter rechtssysteem.
Volgens mij in Duitsland, en ik dacht dat ze wel een (gevangenis)straf had gehad, maar dat die behoorlijk beperkt was, ze had het ook niet erg zwaar gehad in de gevangenis.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:08 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat er in de jaren 80 een vrouw is geweest die de verkrachter en/of moordenaar van haar dochter doodschoot in de rechtszaal toen deze werd vrijgesproken.
Alleen weet ik niet meer of dat NL of Duitsland is geweest.
Een van de kinderen leefde toen nog, die is pas later in het ziekenhuis overleden.quote:De politie trof twee doodgereden kinderen en een doodgeschoten alcomobilist aan
Evenals de kans dat een broodnuchtere automobilist de auto evenmin tijdig had gezien (donker, onverlichte smalle weg, defecte auto).quote:maar de kans is ook dat hij een broodnuchtere bestuurder net zo hard had neergeschoten.
Okay, ik rephrase wel even: twee kapotgereden kinderen waarvan een op sterven na dood was.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:21 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Een van de kinderen leefde toen nog, die is pas later in het ziekenhuis overleden.
Ja, en dat weet je dus nooit zeker.quote:[..]
Evenals de kans dat een broodnuchtere automobilist de auto evenmin tijdig had gezien (donker, onverlichte smalle weg, defecte auto).
Ahh oke dat wist ik niet dat het zo dicht bij huis was.quote:Op woensdag 13 februari 2013 23:36 schreef Leandra het volgende:
Het is 40 meter van huis gebeurd.... zo goed als in z'n eigen tuin dus.
Daarvoor hoef je niet naar huis te rijden (dat lukt ook niet in een auto die zonder benzine staat).
Hij heeft de bestuurder op zijn manier "meteen helemaal afgerost".
Ik heb geen medelijden met deze bestuurder. Dronken iemand doodrijden is geen ongeluk, het is net zoiets als wild met een slagersmes in het rond zwaaien in een drukke kroeg en dsan raar opkijken als er gewonden of doden vallem.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:45 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Dan nog is het een ongeluk, waarbij de omstandigheden ook anders hadden kunnen zijn. E als je gepakt wordt dan wordt je gestraft voor dat risico. Begrijp me niet verkeerd, ik kan slecht tegen alcoholbestuurders, maar ik vind moord, waarbij het risico op het "ongeluk" 100% is nog altijd een paar graadjes erger dan drankrijden, waarbij noodlot het bepalende factor is...
Same here, ik zou hetzelfde als die man gedaan hebben.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:25 schreef PizzaMizza het volgende:
Wat voor een idioot ben je wel niet als je niet hetzelfde zou doen? Blijkbaar is het kapitalisme de Westerse mens zo binnen gedrongen, dat het zelfs niet meer iets beseft en geeft om zijn of haar kinderen.
Ik juich de HELD toe!
Nou ja, er is ook nog zoiets als de vraag of het iemands intentie was om iemand dood te rijden.quote:Op donderdag 14 februari 2013 00:02 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik heb geen medelijden met deze bestuurder. Dronken iemand doodrijden is geen ongeluk, het is net zoiets als wild met een slagersmes in het rond zwaaien in een drukke kroeg en dsan raar opkijken als er gewonden of doden vallem.
Precies.quote:Op donderdag 14 februari 2013 02:21 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Same here, ik zou hetzelfde als die man gedaan hebben.
In Nederland worden dit soort hufters amper gestraft: NWS / Drankrijdster vrijuit na dodelijk ongeluk
Meer moorden, altijd goed.quote:Op donderdag 14 februari 2013 08:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat een inlevingsvermogen in de dader in een keer, zouden mensen vaker moeten hebben.
Nou, als iemand mijn kind dood rijdt, dan ben ik wel wat langer dan 5 minuten ontoerekeningsvatbaar hoorquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Als ik dit lees heeft hij in elk geval niet in een flits gereageerd, hij is eerst naar huis gegaan om het wapen te halen. Blijft voor mij acceptabel hoor!
Volgens getuigen ging Barajas even later huis om een vuurwapen te halen. Toen de politie ter plaatse kwam kon zij alleen de dood van de bestuurder vaststellen, maar er werd geen moordwapen gevonden. Bij een huiszoeking werd bij Barajas wel een holster voor een pistool en munitie gevonden.
misschien was zijn leven al naar de klote, na het doodrijden van zijn kinderen en zag hij geen toekomst om nog normaal te functioneren in de maatschappij omdat hij de hele dag alleen maar bezig is met de dood van zijn kinderenquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Ook voor de vader is de kous nu af. Bovendien wordt hij nu dubbel gestraft.
Gelukkig maar dat er zoveel ''idioten'' zijn die het niet zouden doen....quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:25 schreef PizzaMizza het volgende:
Wat voor een idioot ben je wel niet als je niet hetzelfde zou doen?
Het gebeurde voor de deur, hij heeft de bestuurder doodgeschoten voor de politie er was, lijkt mij een pure opwelling uit woede en frustratie.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:53 schreef Alleskids het volgende:
[..]
misschien was zijn leven al naar de klote, na het doodrijden van zijn kinderen en zag hij geen toekomst om nog normaal te functioneren in de maatschappij omdat hij de hele dag alleen maar bezig is met de dood van zijn kinderen
Ja, opvallend he?quote:Op donderdag 14 februari 2013 08:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat een inlevingsvermogen in de dader in een keer, zouden mensen vaker moeten hebben.
Zal niet gebeuren.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:45 schreef Ferdo het volgende:
Dat hij er maar met een symbolische straf vanaf komt.
"Oei...Ik heb niks meer te zeggen, dus ik gebruik het woord onderbuik. Dáár heeft hij niet van terug, hihihi"quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:55 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ja, doe je onderbuik de groeten.
Ga toch weg. Wat hij heeft gedaan is niet toegestaan, hoe jij ook hoopt dat hij geen straf krijgt.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:56 schreef Ferdo het volgende:
[..]
"Oei...Ik heb niks meer te zeggen, dus ik gebruik het woord onderbuik. Dáár heeft hij niet van terug, hihihi"
Met je eens hoor.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:58 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ga toch weg. Wat hij heeft gedaan is niet toegestaan, hoe jij ook hoopt dat hij geen straf krijgt.
Waar zég ik dat dan?quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:58 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ga toch weg. Wat hij heeft gedaan is niet toegestaan, hoe jij ook hoopt dat hij geen straf krijgt.
Maar gelukkig hebben internethelden niets te zeggen, en gaat het er anders toe in de werkelijke wereld.
Och, in dit geval niet zoveel mis mee, dit is nu eenmaal van een ander orde als die gevallen waar we medelijden mee moeten hebben omdat de spreekwoordelijke driewieler vroeger niet voor handen was.quote:Op donderdag 14 februari 2013 08:08 schreef Weltschmerz het volgende:
quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:01 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Waar zég ik dat dan?
Juist. Nergens.
Quote Ferdo:quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:01 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Waar zég ik dat dan?
Juist. Nergens.
Oh...wat bedoel je dan met symbolische straf?quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:01 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Waar zég ik dat dan?
Juist. Nergens.
Symbolische straf is iets anders dan géén straf. Maar dat onderscheid is je kennelijk iets te gecompliceerd.
We zullen zien, we hebben hier te maken met Amerika en jury nullification ligt zomaar op de loer, het zou toch prachtig zijn.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:58 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Maar gelukkig hebben internethelden niets te zeggen, en gaat het er anders toe in de werkelijke wereld.
Een lichte gevangenisstraf, of een taakstraf van x weken.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:05 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Oh...wat bedoel je dan met symbolische straf?
Dat weet je niet he, als je je niet inleeft of bereid bent kennis te nemen van wat de dader tot zijn daad bracht.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:01 schreef Jian het volgende:
[..]
Och, in dit geval niet zoveel mis mee, dit is nu eenmaal van een ander orde als die gevallen waar we medelijden mee moeten hebben omdat de spreekwoordelijke driewieler vroeger niet voor handen was.
Hij heeft met voorbedachte rade een moord gepleegd, dus schrijf dat maar op je onderbuik.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:08 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Een lichte gevangenisstraf, of een taakstraf van x weken.
Volgens mij is dat niet hetzelfde als vrijspraak, waar jij op de één of andere manier denkt dat ik dáárvoor pleit. Het lijkt er ook niet op, naar mijn bescheiden mening.
Genoeg moordenaars die er in nederland met een taakstraf of vrijspraak vanaf komen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:08 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Hij heeft met voorbedachte rade een moord gepleegd, dus schrijf dat maar op je onderbuik.
Dit is niet in Nederland gebeurd.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:09 schreef Murdera het volgende:
[..]
Genoeg moordenaars die er in nederland met een taakstraf of vrijspraak vanaf komen.
Ah, ik zie het. Mijn fout.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:09 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dit is niet in Nederland gebeurd.
Gebruik die term maar zo vaak mogelijk. Des te meer wordt de betekenis ervan uitgehold en kan er gewoon weer gediscussieerd worden.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:08 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Hij heeft met voorbedachte rade een moord gepleegd, dus schrijf dat maar op je onderbuik.
Omdat je duidelijk vanuit je onderbuik redeneert.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:10 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Gebruik die term maar zo vaak mogelijk. Des te meer wordt de betekenis ervan uitgehold en kan er gewoon weer gediscussieerd worden.
Voorbedachte rade?quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:08 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ja, enquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Voorbedachte rade?
Er zit heel veel tijd (meer dan een uur?) tussen de aanrijding en de schietpartij?
Boeiend, maar ik zie deze vader eerder als een slachtoffer dan als een dader, hem is volgens mij het ergste overkomen wat een mens kan overkomen, z'n 2 kinderen hebben het leven gelaten voor z'n ogen door toedoen van een dronken beest, daar heeft hij op een natuurlijke manier op gereageerd. Wat de Wet daar verder mee doet we zullen zien, maar dit is Amerika hè er kunnen nog wel aardige dingen gebeuren denk ik.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat weet je niet he, als je je niet inleeft of bereid bent kennis te nemen van wat de dader tot zijn daad bracht.
quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aan het checken want je ruist wel vaker
Hij heeft in emotie gehandeld, dus dat zal in betrekking genomen worden.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:18 schreef Robijn48 het volgende:
[..]![]()
Deze man heeft met voorbedachte rade een moord gepleegd. En daar is hij voor aangeklaagd. Klaar.
Dat lijkt me best waarschijnlijk. Maar dan nog lijkt het mij verschrikkelijk de resterende tijd opgesloten door te brengen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:53 schreef Alleskids het volgende:
[..]
misschien was zijn leven al naar de klote, na het doodrijden van zijn kinderen en zag hij geen toekomst om nog normaal te functioneren in de maatschappij omdat hij de hele dag alleen maar bezig is met de dood van zijn kinderen
Stopwoordje bij gebrek aan argumenten ....quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:10 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Gebruik die term maar zo vaak mogelijk. Des te meer wordt de betekenis ervan uitgehold en kan er gewoon weer gediscussieerd worden.
Maar volgens sommigen beredeneer je dus kennelijk vanuit je onderbuik als je het logisch vindt dat er rekening wordt gehouden met de omstandigheden.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:24 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Hij heeft in emotie gehandeld, dus dat zal in betrekking genomen worden.
Terwijl hij de automobilist doodschiet, ligt zijn andere zoon te vechten voor zijn leven in (onderweg naar) het ziekenhuis...Lekkere vent, hoewel er zeker wat te zeggen is voor zijn beweegredenenquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:24 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Geloof ik niks van, en als je dit werkelijk denkt moet je natuurlijk contact opnemen met allerlei instanties zodat je in de gaten kan worden gehouden. Levensgevaarlijk, straks pak je de verkeerde.quote:Op donderdag 14 februari 2013 02:21 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Same here, ik zou hetzelfde als die man gedaan hebben.
In Nederland worden dit soort hufters amper gestraft: NWS / Drankrijdster vrijuit na dodelijk ongeluk
Dat denk ik ook. Maar dan nog zal hem een boel jaren in jail zijn deel zijn.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:24 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Volgens mij lagen allebei zijn zoons op het wegdek hoor toen hij die dronkenlap neerschoot, hij was 40 meter van zijn huis, dat pistool lag dus bijna onder handbereik ....quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Terwijl hij de automobilist doodschiet, ligt zijn andere zoon te vechten voor zijn leven in (onderweg naar) het ziekenhuis...Lekkere vent, hoewel er zeker wat te zeggen is voor zijn beweegredenen
Met voorbedachte rade?quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:18 schreef Robijn48 het volgende:
[..]![]()
Deze man heeft met voorbedachte rade een moord gepleegd. En daar is hij voor aangeklaagd. Klaar.
Je verheugt je er bijna op hè, volgens mij moet je, je inhouden om geen dans smileys te plaatsen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:30 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Maar dan nog zal hem een boel jaren in jail zijn deel zijn.
En voor zijn familie is dat natuurlijk ook verschrikkelijk.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat lijkt me best waarschijnlijk. Maar dan nog lijkt het mij verschrikkelijk de resterende tijd opgesloten door te brengen.
quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met voorbedachte rade?
Hij ziet z'n kinderen kapotgereden zijn, loopt naar binnen pakt een pistool en knalt de dronken bestuurder die z'n kinderen kapotgereden heeft overhoop.... nog voor de politie er is.
Wat is daar voorbedachte rade aan?
Wel grappig dat deze man al veroordeeld wordt voor moord met voorbedachte rade(loosheid?), terwijl dezelfde user Jasper S. nog bijna onschuldig verklaarde tot het tegendeel bewezen is.....quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:36 schreef Jian het volgende:
[..]
Je verheugt je er bijna op hè, volgens mij moet je, je inhouden om geen dans smileys te plaatsen.
En jij, jochie, snapt er helemaal niks van.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:36 schreef Jian het volgende:
[..]
Je verheugt je er bijna op hè, volgens mij moet je, je inhouden om geen dans smileys te plaatsen.
Ze zijn jou denk ik te moeilijk.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet? Zijn de Amerikaanse nieuwsberichten te moeilijk?
"jochie" , niet zo denigrerend hè, bejaarde draakquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:39 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
En jij, jochie, snapt er helemaal niks van.
Ik snap heel goed waarom die man helemaal de weg kwijt was. Maar dan nog heeft hij een moord gepleegd.
Tja, maak het er dan niet naar.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:40 schreef Jian het volgende:
[..]
"jochie" , niet zo denigrerend hè, bejaarde draak
Sommige mensen geloven kennelijk dat je rationeel kunt handelen onder zulke omstandigheden. En ja, dan is het moord met voorbedachte rade, als je dat gelooft.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met voorbedachte rade?
Hij ziet z'n kinderen kapotgereden zijn, loopt naar binnen pakt een pistool en knalt de dronken bestuurder die z'n kinderen kapotgereden heeft overhoop.... nog voor de politie er is.
Wat is daar voorbedachte rade aan?
Ja, maar dat weet je toch, ik kan dat echt niet serieus nemen hoor.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel grappig dat deze man al veroordeeld wordt voor moord met voorbedachte rade(loosheid?), terwijl dezelfde user Jasper S. nog bijna onschuldig verklaarde tot het tegendeel bewezen is.....
Ja en? Laten we eerst maar eens afwachten waarvoor hij veroordeeld gaat worden.... men kan hem wel aanklagen voor moord, maar gezien de omstandigheden verwacht ik niet dat hij lang moet zitten.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:40 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ze zijn jou denk ik te moeilijk.
Hij is aangeklaagd voor moord. Te moeilijk te begrijpen?
Het is inderdaad met voorbedachte rade als je moedwillig iemand om zeep wenst te helpen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:41 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Sommige mensen geloven kennelijk dat je rationeel kunt handelen onder zulke omstandigheden. En ja, dan is het moord met voorbedachte rade, als je dat gelooft.
Prima, jouw recht om dat te denken. Ik denk anders.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja en? Laten we eerst maar eens afwachten waarvoor hij veroordeeld gaat worden.... men kan hem wel aanklagen voor moord, maar gezien de omstandigheden verwacht ik niet dat hij lang moet zitten.
Die is wel vrij voor z'n oudste kind 18 zou zijn.
Volgens mij zijn er op de wereld wel vaker kinderen doodgereden door een dronken bestuurder, maar zijn die bestuurders bij lange na niet in alle gevallen vermoord door een ouder van een van de kinderen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:41 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Sommige mensen geloven kennelijk dat je rationeel kunt handelen onder zulke omstandigheden. En ja, dan is het moord met voorbedachte rade, als je dat gelooft.
Dat laatste is niemand met jou oneens.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:42 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Het is inderdaad met voorbedachte rade als je moedwillig iemand om zeep wenst te helpen.
Hoe klote de omstandigheden ook zijn.
Nogmaals. Als iedereen het recht in eigen handen gaat nemen, wordt het er niet beter op.
Dat is dan vaak ook niet vrijwel voor de deur gebeurd, in aanwezigheid van de ouders van die kinderen, in een land waar vuurwapenbezit zo ongeveer het grootste recht is.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:44 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er op de wereld wel vaker kinderen doodgereden door een dronken bestuurder, maar zijn die bestuurders bij lange na niet in alle gevallen vermoord door een ouder van een van de kinderen.
quote:Neighbors said they heard gunshots minutes after the Dec. 7 crash
Daar heb je gelijk in, maar het blijft simpelweg moord in mijn ogen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is dan vaak ook niet vrijwel voor de deur gebeurd, in aanwezigheid van de ouders van die kinderen, in een land waar vuurwapenbezit zo ongeveer het grootste recht is.
Ik schat dat de kans klein is dat hij hem vermoord zou hebben als het 10km verderop gebeurd was, of als de man geen vuurwapen in huis had gehad.
In die gevallen had hij later moeten besluiten zijn kinderen te wreken, nu is het enkele minuten na de aanrijding gebeurd, vrijwel direct dus, geen tijd te overpeinzen, actie, reactie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |