abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122836163
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:17 schreef Jian het volgende:

[..]

Nee klopt, maar jij zei dat je het vreselijk zou vinden om geen vader meer te hebben, ik denk dat een vader het in het algemeen nog vreselijker vind om geen zoon meer te hebben en als die dan ook nog het leven verliest door toedoen van ene stomdronken lul achter het stuur van den auto, dan is mijn begrip voor wat deze vader gedaan heeft wel heel groot.
De stelling was natuurlijk dat dit binnen no time escaleert omdat iedereen zo wel een reden heeft om íemand neer te schieten. Waaronder dus de eventuele kinderen van die doodgeschoten drankrijder. And so on, and so on.
pi_122836596
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:12 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Die vader deed dit dus ook, hij maakte de keuze om de dronkenlap te vermoorden en nam heel bewust het risico om gepakt te worden.

Ik begrijp zijn reactie daarom ook niet, want zijn familie is nu ook gestraft omdat hij in de gevangenis zit. Alleen maar meer slachtoffers dus uiteindelijk.
Verbaast mij niet dat je zijn reactie niet begrijpt. Je hebt geluk, je bent vast geen enkele kind, laat staan 2 kinderen kwijgeraakt aan iemand die nog eens bewust achter het stuur kroop met een slok op.
  Boks-Chick woensdag 13 februari 2013 @ 17:31:38 #103
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_122836674
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:29 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Verbaast mij niet dat je zijn reactie niet begrijpt. Je hebt geluk, je bent vast geen enkele kind, laat staan 2 kinderen kwijgeraakt aan iemand die nog eens bewust achter het stuur kroop met een slok op.
ik denk ook niet dat die vader zo heel erg bewust-bewust bezig was idd. Die was pislink, verblind van verdriet waarschijnlijk, en liet zich zeer waarscijnlijk door zijn emotie leiden en niet door zijn verstand.
lolwut
  Boks-Chick woensdag 13 februari 2013 @ 17:42:29 #104
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_122837084
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

'Iemand doodschieten' is niet altijd illegaal in Amerika. In sommige staten gebeurd dat zelfs legaal door de staat zelf. Iemand zonder reden doodschieten is wel degelijk illegaal. Dit zit daar hoogstens ergens tussenin.
Voor gewone burgers is het wel illegaal, enige wat je volgens mij in sommige staten mag is dat je mensen die zonder toestemming jouw erf/terrein betreden, neerschieten. En als ze daarbij dan gedood worden, ben je niet (meteen) strafbaar, toch?
lolwut
pi_122837243
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Zo rechtvaardig is dat niet. Ik had de dader liever een flinke straf zien uitzitten.
In de VS had die dronkenlap dat waarschijnlijk wel gekregen ook.
Die man had wat dat betreft dan ook rustig het proces kunnen afwachten.

Zou hetzelfde hier in Nederland plaatsgevonden hebben, dan zou ik die man groot gelijk geven dat hij het rechtssysteem niet afwacht, zelfs de meeste derde wereld landen hebben een beter rechtssysteem.
  Moderator woensdag 13 februari 2013 @ 17:49:24 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122837319
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:37 schreef Jian het volgende:
De eerste de beste mod die mij nog op mijn vingers tikt omdat ik weer een zooitje van een topic maakt, krijgt dit adres van me. Dank hiervoor! ^O^
ik heb het al

het gaat je die eerstvolgende keer niet helpen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_122837372
quote:
19s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:42 schreef BrandX het volgende:

[..]

Voor gewone burgers is het wel illegaal, enige wat je volgens mij in sommige staten mag is dat je mensen die zonder toestemming jouw erf/terrein betreden, neerschieten. En als ze daarbij dan gedood worden, ben je niet (meteen) strafbaar, toch?
Onder andere ja. Maar ook bij zelfverdediging.
En dat begrip wordt daar heel ruim opgenomen. Ook als je goederen van jezelf wil 'beschermen' dan mag dat door te schieten. Zullen vast ook nog wel meer redenen zijn.
Neem bijvoorbeeld de burgerwacht die op en rond de grens patrouilleren. Dat zijn gewoon burgers die met wapens patrouilleren of ze geen illegale immigranten zien die het land in willen komen.
Wordt geregeld door burgers illegalen afgeschoten waarbij zelden tot nooit zo'n ' vigilante' voor wordt veroordeeld.

Iemand neerschieten in de VS is een heel wat mindere misdaad dan dronken iemand doodrijden.
Vandaar ook dat Luigi's voorbeeld incorrect was.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Boks-Chick woensdag 13 februari 2013 @ 17:50:49 #108
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_122837374
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:46 schreef klipper het volgende:

[..]

Zou hetzelfde hier in Nederland plaatsgevonden hebben, dan zou ik die man groot gelijk geven dat hij het rechtssysteem niet afwacht, zelfs de meeste derde wereld landen hebben een beter rechtssysteem.
Dan moet je (of die man) het rechtssysteem van Nederland aan pakken. De dader kan er niets aan doen dat het rechtsysteem hier in Nederland niet zwaar genoeg straft in de nodige gevallen.
lolwut
  Boks-Chick woensdag 13 februari 2013 @ 17:52:19 #109
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_122837440
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Onder andere ja. Maar ook bij zelfverdediging.
En dat begrip wordt daar heel ruim opgenomen. Ook als je goederen van jezelf wil 'beschermen' dan mag dat door te schieten. Zullen vast ook nog wel meer redenen zijn.
Neem bijvoorbeeld de burgerwacht die op en rond de grens patrouilleren. Dat zijn gewoon burgers die met wapens patrouilleren of ze geen illegale immigranten zien die het land in willen komen.
Wordt geregeld door burgers illegalen afgeschoten waarbij zelden tot nooit zo'n ' vigilante' voor wordt veroordeeld.

Iemand neerschieten in de VS is een heel wat mindere misdaad dan dronken iemand doodrijden.
Vandaar ook dat Luigi's voorbeeld incorrect was.
Ah ja die gevallen heb je idd ook.
Overigens is het afschieten van immigranten een grijs geval, want de politie ter plaatse heeft vaak een pleurishekel aan immigranten en juichen het (onterecht en illegaal) toe c.q. maken zichzelf schuldig aan het moorden van immigranten.
lolwut
  woensdag 13 februari 2013 @ 17:52:59 #110
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_122837470
Goed gedaan ^O^
All she wants and needs is just a little taste..
pi_122837587
quote:
19s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:52 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ah ja die gevallen heb je idd ook.
Overigens is het afschieten van immigranten een grijs geval, want de politie ter plaatse heeft vaak een pleurishekel aan immigranten en juichen het (onterecht en illegaal) toe c.q. maken zichzelf schuldig aan het moorden van immigranten.
Was toevallig het eerste wat in mij opkwam. Zullen wel vele andere voorbeelden zijn wanneer je daar iemand mag doodschieten.

Het nederlandse strafrecht is wat mij betreft veel te soft, maar als ik dat of het Texaanse systeem mag kiezen dan hoef ik niet lang na te denken om het Nederlandse te verkiezen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_122837736
Ik begrijp heel goed waarom hij het heeft gedaan
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  Boks-Chick woensdag 13 februari 2013 @ 18:03:29 #113
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_122837832
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Was toevallig het eerste wat in mij opkwam. Zullen wel vele andere voorbeelden zijn wanneer je daar iemand mag doodschieten.

Het nederlandse strafrecht is wat mij betreft veel te soft, maar als ik dat of het Texaanse systeem mag kiezen dan hoef ik niet lang na te denken om het Nederlandse te verkiezen.
Ik kies ook voor het Nederlands systeem hoor :Y.
Is het perfect? Nee. Maar dat is denk ik geen enkel rechtssysteem.
lolwut
pi_122838205
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:08 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, een ongeluk, er is toch geen opzet in het spel? Het is wel lomp en onverantwoordelijk gedrag, maar het is nog steeds een ongeluk. :)
Oh hij heeft per ongeluk gedronken? Hij heeft niet met opzet aan de drank gezeten?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  † In Memoriam † woensdag 13 februari 2013 @ 18:45:32 #115
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_122839188
Ik had hetzelfde gedaan ^O^ Don;t get mad, get even 8-)
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  Donald Duck held woensdag 13 februari 2013 @ 20:08:21 #116
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_122843037
Het enorme begrip hier is weer tekenend voor het niveau van velen. Emotie boven rationeel denken. Wat is het volk toch simpel.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 13 februari 2013 @ 20:26:01 #117
206580 Luxuria
pi_122844015
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Het enorme begrip hier is weer tekenend voor het niveau van velen. Emotie boven rationeel denken. Wat is het volk toch simpel.
Dat wil ik nog eens horen als jouw kinderen worden doodgereden door een dronkenlap.
pi_122844878
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:29 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Klopt!
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_122849599
quote:
Met drank op achter het stuur stappen geeft echter een dusdanig risico dat je de eventuele gevolgen niet zomaar een "ongeluk" kunt noemen.
Maar je neemt ook een bepaald risico als je in het donker een kapotte auto over een onverlichte smalle weg duwt (bron). Het is nog maar de vraag of iemand die niet had gedronken de auto wél tijdig had gezien. :{
pi_122849684
Begrijpelijk. Ben benieuwd of dit is gebeurt in Nederland.
  woensdag 13 februari 2013 @ 22:08:18 #121
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_122850100
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:01 schreef stoeltafel het volgende:
Begrijpelijk. Ben benieuwd of dit is gebeurt in Nederland.
Ik kan me herinneren dat er in de jaren 80 een vrouw is geweest die de verkrachter en/of moordenaar van haar dochter doodschoot in de rechtszaal toen deze werd vrijgesproken.
Alleen weet ik niet meer of dat NL of Duitsland is geweest.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  woensdag 13 februari 2013 @ 22:14:00 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122850428
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:46 schreef klipper het volgende:

[..]

De vader is gelijk naar huis gegaan om zijn wapen te halen, geen 3 dagen later, maar direct nadat het gebeurd was.
De politie trof twee doodgereden kinderen en een doodgeschoten alcomobilist aan toen ze aankwamen.

Het lijkt me sterk dat de vader weloverwogen gehandeld heeft, maar de kans is ook dat hij een broodnuchtere bestuurder net zo hard had neergeschoten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 13 februari 2013 @ 22:15:00 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122850509
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:08 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat er in de jaren 80 een vrouw is geweest die de verkrachter en/of moordenaar van haar dochter doodschoot in de rechtszaal toen deze werd vrijgesproken.
Alleen weet ik niet meer of dat NL of Duitsland is geweest.
Volgens mij in Duitsland, en ik dacht dat ze wel een (gevangenis)straf had gehad, maar dat die behoorlijk beperkt was, ze had het ook niet erg zwaar gehad in de gevangenis.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Marianne_Bachmeier
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_122850714
Geef die cowboy the chair, fry em.
pi_122850874
quote:
De politie trof twee doodgereden kinderen en een doodgeschoten alcomobilist aan
Een van de kinderen leefde toen nog, die is pas later in het ziekenhuis overleden.

quote:
maar de kans is ook dat hij een broodnuchtere bestuurder net zo hard had neergeschoten.
Evenals de kans dat een broodnuchtere automobilist de auto evenmin tijdig had gezien (donker, onverlichte smalle weg, defecte auto). :{
pi_122851141
Wat voor een idioot ben je wel niet als je niet hetzelfde zou doen? Blijkbaar is het kapitalisme de Westerse mens zo binnen gedrongen, dat het zelfs niet meer iets beseft en geeft om zijn of haar kinderen.

Ik juich de HELD toe!
#freefrederike
pi_122851280
Ik begrijp de beste man.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 13 februari 2013 @ 22:28:57 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122851328
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:21 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Een van de kinderen leefde toen nog, die is pas later in het ziekenhuis overleden.
Okay, ik rephrase wel even: twee kapotgereden kinderen waarvan een op sterven na dood was.
quote:
[..]

Evenals de kans dat een broodnuchtere automobilist de auto evenmin tijdig had gezien (donker, onverlichte smalle weg, defecte auto). :{
Ja, en dat weet je dus nooit zeker.
Daarbij was de bestuurder 20, dus under legal drinking age, en nam dus sowieso een veel groter risico dan verantwoord was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_122851489
Ik begrijp die vader wel, eigenlijk.
  woensdag 13 februari 2013 @ 23:31:45 #130
206580 Luxuria
pi_122855139
Ik begrijp de woede, maar snap niet dat hij extra naar huis is gereden om een wapen te halen (zijn kinderen achterlatend? Kapotte auto?).
Logischer was geweest als hij die bestuurder helemaal afgerost had meteen toen het gebeurd was.
  woensdag 13 februari 2013 @ 23:36:58 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122855415
Het is 40 meter van huis gebeurd.... zo goed als in z'n eigen tuin dus.
Daarvoor hoef je niet naar huis te rijden (dat lukt ook niet in een auto die zonder benzine staat).

Hij heeft de bestuurder op zijn manier "meteen helemaal afgerost".
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 13 februari 2013 @ 23:54:14 #132
206580 Luxuria
pi_122856175
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 23:36 schreef Leandra het volgende:
Het is 40 meter van huis gebeurd.... zo goed als in z'n eigen tuin dus.
Daarvoor hoef je niet naar huis te rijden (dat lukt ook niet in een auto die zonder benzine staat).

Hij heeft de bestuurder op zijn manier "meteen helemaal afgerost".
Ahh oke dat wist ik niet dat het zo dicht bij huis was.
pi_122856541
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:45 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Dan nog is het een ongeluk, waarbij de omstandigheden ook anders hadden kunnen zijn. E als je gepakt wordt dan wordt je gestraft voor dat risico. Begrijp me niet verkeerd, ik kan slecht tegen alcoholbestuurders, maar ik vind moord, waarbij het risico op het "ongeluk" 100% is nog altijd een paar graadjes erger dan drankrijden, waarbij noodlot het bepalende factor is...
Ik heb geen medelijden met deze bestuurder. Dronken iemand doodrijden is geen ongeluk, het is net zoiets als wild met een slagersmes in het rond zwaaien in een drukke kroeg en dsan raar opkijken als er gewonden of doden vallem.
Whatever...
  donderdag 14 februari 2013 @ 02:21:38 #134
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_122858719
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:25 schreef PizzaMizza het volgende:
Wat voor een idioot ben je wel niet als je niet hetzelfde zou doen? Blijkbaar is het kapitalisme de Westerse mens zo binnen gedrongen, dat het zelfs niet meer iets beseft en geeft om zijn of haar kinderen.

Ik juich de HELD toe!
Same here, ik zou hetzelfde als die man gedaan hebben.
In Nederland worden dit soort hufters amper gestraft: NWS / Drankrijdster vrijuit na dodelijk ongeluk
  donderdag 14 februari 2013 @ 02:48:03 #135
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_122858801
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 00:02 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik heb geen medelijden met deze bestuurder. Dronken iemand doodrijden is geen ongeluk, het is net zoiets als wild met een slagersmes in het rond zwaaien in een drukke kroeg en dsan raar opkijken als er gewonden of doden vallem.
Nou ja, er is ook nog zoiets als de vraag of het iemands intentie was om iemand dood te rijden.

Ik heb zelf kennissen verloren in een zwaar auto-ongeval, die zijn willens en wetens om vijf uur 's ochtends in de auto gestapt met zijn vieren met een dronken bestuurder (ze waren allemaal dronken) en ze zijn tegen een boom geklapt.

Die dronken jongen die achter het stuur zat heeft nu nog een levensgroot schuldgevoel, die komt er nooit meer overheen (hij overleefde het ongeval).

Je moet niet doen alsof elke dronken bestuurder "het zo gewild heeft". Meestal hebben ze enorme spijt.

Pleit dan liever voor een algemene invoering van een alcoholslot in alle wagens, dat zou tenminste wat verhelpen aan het probleem van dronken rijden.
pi_122858840
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 02:21 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

In Nederland worden dit soort hufters amper gestraft: NWS / Drankrijdster vrijuit na dodelijk ongeluk
Precies.
#freefrederike
pi_122859678
Wat een inlevingsvermogen in de dader in een keer, zouden mensen vaker moeten hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 14 februari 2013 @ 08:19:28 #138
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_122859774
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 08:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat een inlevingsvermogen in de dader in een keer, zouden mensen vaker moeten hebben.
Meer moorden, altijd goed.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_122860472
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:58 schreef Jian het volgende:

[..]

Als ik dit lees heeft hij in elk geval niet in een flits gereageerd, hij is eerst naar huis gegaan om het wapen te halen. Blijft voor mij acceptabel hoor!

Volgens getuigen ging Barajas even later huis om een vuurwapen te halen. Toen de politie ter plaatse kwam kon zij alleen de dood van de bestuurder vaststellen, maar er werd geen moordwapen gevonden. Bij een huiszoeking werd bij Barajas wel een holster voor een pistool en munitie gevonden.
Nou, als iemand mijn kind dood rijdt, dan ben ik wel wat langer dan 5 minuten ontoerekeningsvatbaar hoor
dude here
pi_122861544
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:59 schreef Disana het volgende:

[..]

Ook voor de vader is de kous nu af. Bovendien wordt hij nu dubbel gestraft.
misschien was zijn leven al naar de klote, na het doodrijden van zijn kinderen en zag hij geen toekomst om nog normaal te functioneren in de maatschappij omdat hij de hele dag alleen maar bezig is met de dood van zijn kinderen
pi_122864449
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:25 schreef PizzaMizza het volgende:
Wat voor een idioot ben je wel niet als je niet hetzelfde zou doen?
Gelukkig maar dat er zoveel ''idioten'' zijn die het niet zouden doen....
  donderdag 14 februari 2013 @ 11:30:55 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122864575
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:53 schreef Alleskids het volgende:

[..]

misschien was zijn leven al naar de klote, na het doodrijden van zijn kinderen en zag hij geen toekomst om nog normaal te functioneren in de maatschappij omdat hij de hele dag alleen maar bezig is met de dood van zijn kinderen
Het gebeurde voor de deur, hij heeft de bestuurder doodgeschoten voor de politie er was, lijkt mij een pure opwelling uit woede en frustratie.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 14 februari 2013 @ 11:38:34 #143
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_122864804
Niet 1 maar 2 kinderen van hem onder de wielen.
Heel erg.

Maar stel je voor dat iedereen maar het recht in eigen hand zou nemen. Dan zou het nog een kloteriger wereld zijn dat het nu al is. Nee, kan niet :N

[ Bericht 0% gewijzigd door Robijn48 op 14-02-2013 11:43:55 ]
Leef en Laten Leven
  donderdag 14 februari 2013 @ 11:39:19 #144
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_122864824
quote:
Ja, opvallend he? ;)
Leef en Laten Leven
pi_122865039
Dat hij er maar met een symbolische straf vanaf komt.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 14 februari 2013 @ 11:47:08 #146
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_122865076
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:45 schreef Ferdo het volgende:
Zal niet gebeuren.
Leef en Laten Leven
pi_122865120
Ach, hopen mag.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 14 februari 2013 @ 11:55:16 #148
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_122865335
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:48 schreef Ferdo het volgende:
Ach, hopen mag.
Ja, doe je onderbuik de groeten.
Leef en Laten Leven
pi_122865359
Vraag mij af of hij er uberhaupt mee zit dat hij hiervoor de bak in draait. Mocht de dader (dronken mobilist) vrijuit zijn gegaan zoals in NL vast zou gebeuren, dan begrijp ik dat heel goed. Beter de bak in dan moeten aanzien dat de moordenaar van je kinderen gewoon het eigen leventje weer door leeft.

Mijn oma heeft een kind verloren en denkt daar nog iedere dag aan zo'n 60 jaar na dato. Ik denk niet dat iemand zich kan voorstellen hoeveel impact dat heeft als je dat niet meegemaakt hebt. In dit geval zelfs 2 kinderen kwijt door een dronken debiel. Tja...
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_122865372
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:55 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Ja, doe je onderbuik de groeten.
"Oei...Ik heb niks meer te zeggen, dus ik gebruik het woord onderbuik. Dáár heeft hij niet van terug, hihihi" :')
  donderdag 14 februari 2013 @ 11:58:22 #151
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_122865420
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:56 schreef Ferdo het volgende:

[..]

"Oei...Ik heb niks meer te zeggen, dus ik gebruik het woord onderbuik. Dáár heeft hij niet van terug, hihihi" :')
Ga toch weg. Wat hij heeft gedaan is niet toegestaan, hoe jij ook hoopt dat hij geen straf krijgt.
Maar gelukkig hebben internethelden niets te zeggen, en gaat het er anders toe in de werkelijke wereld.
Leef en Laten Leven
pi_122865447
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:58 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Ga toch weg. Wat hij heeft gedaan is niet toegestaan, hoe jij ook hoopt dat hij geen straf krijgt.
Met je eens hoor.
pi_122865508
quote:

[..]

Maar gelukkig hebben internethelden niets te zeggen, en gaat het er anders toe in de werkelijke wereld.
Waar zég ik dat dan? 8)7

Juist. Nergens.

Symbolische straf is iets anders dan géén straf. Maar dat onderscheid is je kennelijk iets te gecompliceerd.
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:01:42 #154
241662 Jian
Well, well, well
pi_122865519
quote:
Och, in dit geval niet zoveel mis mee, dit is nu eenmaal van een ander orde als die gevallen waar we medelijden mee moeten hebben omdat de spreekwoordelijke driewieler vroeger niet voor handen was.
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:02:12 #155
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_122865535
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:01 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Waar zég ik dat dan? 8)7

Juist. Nergens.
quote:

[..]

Waar zég ik dat dan? 8)7

Juist. Nergens.
Quote Ferdo:
Leef en Laten Leven
pi_122865541
Ik heb alleen de OP gelezen maar hoe wist de vader zo zeker dat de dader gezopen had?
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:05:30 #157
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_122865648
quote:

[..]

Waar zég ik dat dan? 8)7

Juist. Nergens.

Symbolische straf is iets anders dan géén straf. Maar dat onderscheid is je kennelijk iets te gecompliceerd.
Oh...wat bedoel je dan met symbolische straf?
Leef en Laten Leven
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:07:39 #158
241662 Jian
Well, well, well
pi_122865716
quote:

[..]

We zullen zien, we hebben hier te maken met Amerika en jury nullification ligt zomaar op de loer, het zou toch prachtig zijn.
pi_122865725
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:05 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Oh...wat bedoel je dan met symbolische straf?
Een lichte gevangenisstraf, of een taakstraf van x weken.

Volgens mij is dat niet hetzelfde als vrijspraak, waar jij op de één of andere manier denkt dat ik dáárvoor pleit. Het lijkt er ook niet op, naar mijn bescheiden mening.
pi_122865730
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:01 schreef Jian het volgende:

[..]

Och, in dit geval niet zoveel mis mee, dit is nu eenmaal van een ander orde als die gevallen waar we medelijden mee moeten hebben omdat de spreekwoordelijke driewieler vroeger niet voor handen was.
Dat weet je niet he, als je je niet inleeft of bereid bent kennis te nemen van wat de dader tot zijn daad bracht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:08:41 #161
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_122865759
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:08 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Een lichte gevangenisstraf, of een taakstraf van x weken.

Volgens mij is dat niet hetzelfde als vrijspraak, waar jij op de één of andere manier denkt dat ik dáárvoor pleit. Het lijkt er ook niet op, naar mijn bescheiden mening.
Hij heeft met voorbedachte rade een moord gepleegd, dus schrijf dat maar op je onderbuik.
Leef en Laten Leven
pi_122865777
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:08 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Hij heeft met voorbedachte rade een moord gepleegd, dus schrijf dat maar op je onderbuik.
Genoeg moordenaars die er in nederland met een taakstraf of vrijspraak vanaf komen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:09:37 #163
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_122865794
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:09 schreef Murdera het volgende:

[..]

Genoeg moordenaars die er in nederland met een taakstraf of vrijspraak vanaf komen.
Dit is niet in Nederland gebeurd.
Leef en Laten Leven
pi_122865835
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:09 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Dit is niet in Nederland gebeurd.
Ah, ik zie het. Mijn fout.
pi_122865837
quote:

[..]

Gebruik die term maar zo vaak mogelijk. Des te meer wordt de betekenis ervan uitgehold en kan er gewoon weer gediscussieerd worden. :)
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:12:07 #166
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_122865883
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:10 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Gebruik die term maar zo vaak mogelijk. Des te meer wordt de betekenis ervan uitgehold en kan er gewoon weer gediscussieerd worden. :)
Omdat je duidelijk vanuit je onderbuik redeneert.
Leef en Laten Leven
pi_122865940
quote:

[..]

Voorbedachte rade?
Er zit heel veel tijd (meer dan een uur?) tussen de aanrijding en de schietpartij?
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:14:42 #168
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_122865972
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Voorbedachte rade?
Er zit heel veel tijd (meer dan een uur?) tussen de aanrijding en de schietpartij?
Ja, en :?
Leef en Laten Leven
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:15:41 #169
241662 Jian
Well, well, well
pi_122866002
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat weet je niet he, als je je niet inleeft of bereid bent kennis te nemen van wat de dader tot zijn daad bracht.
Boeiend, maar ik zie deze vader eerder als een slachtoffer dan als een dader, hem is volgens mij het ergste overkomen wat een mens kan overkomen, z'n 2 kinderen hebben het leven gelaten voor z'n ogen door toedoen van een dronken beest, daar heeft hij op een natuurlijke manier op gereageerd. Wat de Wet daar verder mee doet we zullen zien, maar dit is Amerika hè er kunnen nog wel aardige dingen gebeuren denk ik.
pi_122866045
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:14 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Ja, en :?
Aan het checken want je ruist wel vaker
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:18:09 #171
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_122866085
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Aan het checken want je ruist wel vaker
:')
Deze man heeft met voorbedachte rade een moord gepleegd. En daar is hij voor aangeklaagd. Klaar.
Leef en Laten Leven
pi_122866302
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:18 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Deze man heeft met voorbedachte rade een moord gepleegd. En daar is hij voor aangeklaagd. Klaar.
Hij heeft in emotie gehandeld, dus dat zal in betrekking genomen worden.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2013 @ 12:27:34 #173
137949 Disana
pi_122866408
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:53 schreef Alleskids het volgende:

[..]

Dat lijkt me best waarschijnlijk. Maar dan nog lijkt het mij verschrikkelijk de resterende tijd opgesloten door te brengen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:27:46 #174
241662 Jian
Well, well, well
pi_122866416
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:10 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Stopwoordje bij gebrek aan argumenten .... ;)
pi_122866437
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:24 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Maar volgens sommigen beredeneer je dus kennelijk vanuit je onderbuik als je het logisch vindt dat er rekening wordt gehouden met de omstandigheden.

So be it.
pi_122866444
quote:

[..]

Terwijl hij de automobilist doodschiet, ligt zijn andere zoon te vechten voor zijn leven in (onderweg naar) het ziekenhuis...Lekkere vent, hoewel er zeker wat te zeggen is voor zijn beweegredenen
pi_122866485
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 02:21 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Geloof ik niks van, en als je dit werkelijk denkt moet je natuurlijk contact opnemen met allerlei instanties zodat je in de gaten kan worden gehouden. Levensgevaarlijk, straks pak je de verkeerde.
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:30:31 #178
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_122866503
quote:

[..]

Dat denk ik ook. Maar dan nog zal hem een boel jaren in jail zijn deel zijn.
Leef en Laten Leven
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:32:45 #179
241662 Jian
Well, well, well
pi_122866587
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Terwijl hij de automobilist doodschiet, ligt zijn andere zoon te vechten voor zijn leven in (onderweg naar) het ziekenhuis...Lekkere vent, hoewel er zeker wat te zeggen is voor zijn beweegredenen
Volgens mij lagen allebei zijn zoons op het wegdek hoor toen hij die dronkenlap neerschoot, hij was 40 meter van zijn huis, dat pistool lag dus bijna onder handbereik ....
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:36:04 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122866718
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:18 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Met voorbedachte rade?
Hij ziet z'n kinderen kapotgereden zijn, loopt naar binnen pakt een pistool en knalt de dronken bestuurder die z'n kinderen kapotgereden heeft overhoop.... nog voor de politie er is.

Wat is daar voorbedachte rade aan?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:36:15 #181
241662 Jian
Well, well, well
pi_122866722
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:30 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Maar dan nog zal hem een boel jaren in jail zijn deel zijn.
Je verheugt je er bijna op hè, volgens mij moet je, je inhouden om geen dans smileys te plaatsen. :)
pi_122866770
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:27 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat lijkt me best waarschijnlijk. Maar dan nog lijkt het mij verschrikkelijk de resterende tijd opgesloten door te brengen.
En voor zijn familie is dat natuurlijk ook verschrikkelijk.
pi_122866773
Logisch verhaal.
Je kinderen liggen te sterven na een ongeval en het eerste wat je doet is naar huis gaan om een wapen te halen.

Daarbij als het echt direct gebeurt is kan de man nooit geweten hebben dat de bestuurder dronken was!

Kan dus wel eens gewoon aanklacht worden voor moord.
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:37:36 #184
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_122866786
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met voorbedachte rade?
Hij ziet z'n kinderen kapotgereden zijn, loopt naar binnen pakt een pistool en knalt de dronken bestuurder die z'n kinderen kapotgereden heeft overhoop.... nog voor de politie er is.

:? :? :?
Leef en Laten Leven
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:39:01 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122866847
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:36 schreef Jian het volgende:

[..]

Je verheugt je er bijna op hè, volgens mij moet je, je inhouden om geen dans smileys te plaatsen. :)
Wel grappig dat deze man al veroordeeld wordt voor moord met voorbedachte rade(loosheid?), terwijl dezelfde user Jasper S. nog bijna onschuldig verklaarde tot het tegendeel bewezen is.....
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:39:30 #186
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_122866859
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:36 schreef Jian het volgende:

[..]

En jij, jochie, snapt er helemaal niks van.
Ik snap heel goed waarom die man helemaal de weg kwijt was. Maar dan nog heeft hij een moord gepleegd.
Leef en Laten Leven
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:39:36 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122866861
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:37 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

:? :? :?
Wat begrijp je niet? Zijn de Amerikaanse nieuwsberichten te moeilijk?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:40:24 #188
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_122866879
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet? Zijn de Amerikaanse nieuwsberichten te moeilijk?
Ze zijn jou denk ik te moeilijk.
Hij is aangeklaagd voor moord. Te moeilijk te begrijpen?
Leef en Laten Leven
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:40:46 #189
241662 Jian
Well, well, well
pi_122866893
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:39 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

En jij, jochie, snapt er helemaal niks van.
Ik snap heel goed waarom die man helemaal de weg kwijt was. Maar dan nog heeft hij een moord gepleegd.
"jochie" , niet zo denigrerend hè, bejaarde draak :{w
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:41:23 #190
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_122866917
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:40 schreef Jian het volgende:

[..]

"jochie" , niet zo denigrerend hè, bejaarde draak :{w
Tja, maak het er dan niet naar.
Leef en Laten Leven
pi_122866921
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met voorbedachte rade?

Sommige mensen geloven kennelijk dat je rationeel kunt handelen onder zulke omstandigheden. En ja, dan is het moord met voorbedachte rade, als je dat gelooft.
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:42:13 #192
241662 Jian
Well, well, well
pi_122866944
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wel grappig dat deze man al veroordeeld wordt voor moord met voorbedachte rade(loosheid?), terwijl dezelfde user Jasper S. nog bijna onschuldig verklaarde tot het tegendeel bewezen is.....
Ja, maar dat weet je toch, ik kan dat echt niet serieus nemen hoor.
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:42:19 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122866948
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:40 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Ze zijn jou denk ik te moeilijk.
Hij is aangeklaagd voor moord. Te moeilijk te begrijpen?
Ja en? Laten we eerst maar eens afwachten waarvoor hij veroordeeld gaat worden.... men kan hem wel aanklagen voor moord, maar gezien de omstandigheden verwacht ik niet dat hij lang moet zitten.
Die is wel vrij voor z'n oudste kind 18 zou zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:42:53 #194
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_122866967
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:41 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Sommige mensen geloven kennelijk dat je rationeel kunt handelen onder zulke omstandigheden. En ja, dan is het moord met voorbedachte rade, als je dat gelooft.
Het is inderdaad met voorbedachte rade als je moedwillig iemand om zeep wenst te helpen.
Hoe klote de omstandigheden ook zijn.

Nogmaals. Als iedereen het recht in eigen handen gaat nemen, wordt het er niet beter op.
Leef en Laten Leven
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:44:02 #195
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_122867014
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja en? Laten we eerst maar eens afwachten waarvoor hij veroordeeld gaat worden.... men kan hem wel aanklagen voor moord, maar gezien de omstandigheden verwacht ik niet dat hij lang moet zitten.
Die is wel vrij voor z'n oudste kind 18 zou zijn.
Prima, jouw recht om dat te denken. Ik denk anders.
Leef en Laten Leven
pi_122867017
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:41 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er op de wereld wel vaker kinderen doodgereden door een dronken bestuurder, maar zijn die bestuurders bij lange na niet in alle gevallen vermoord door een ouder van een van de kinderen.
pi_122867031
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:42 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Het is inderdaad met voorbedachte rade als je moedwillig iemand om zeep wenst te helpen.
Hoe klote de omstandigheden ook zijn.

Nogmaals. Als iedereen het recht in eigen handen gaat nemen, wordt het er niet beter op.
Dat laatste is niemand met jou oneens.
En je vergeet het belangrijkste kenmerk in je eerste zin en dat is tijd. Ik geef meteen een subtiele hint, het gaat niet om milliseconden
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:47:02 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122867107
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:44 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er op de wereld wel vaker kinderen doodgereden door een dronken bestuurder, maar zijn die bestuurders bij lange na niet in alle gevallen vermoord door een ouder van een van de kinderen.
Dat is dan vaak ook niet vrijwel voor de deur gebeurd, in aanwezigheid van de ouders van die kinderen, in een land waar vuurwapenbezit zo ongeveer het grootste recht is.

Ik schat dat de kans klein is dat hij hem vermoord zou hebben als het 10km verderop gebeurd was, of als de man geen vuurwapen in huis had gehad.

In die gevallen had hij later moeten besluiten zijn kinderen te wreken, nu is het enkele minuten na de aanrijding gebeurd, vrijwel direct dus, geen tijd te overpeinzen, actie, reactie.

quote:
Neighbors said they heard gunshots minutes after the Dec. 7 crash
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:48:53 #199
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_122867170
Wreken, wraak nemen, allemaal erg te begrijpen, maar in werkelijkheid niet meer dan moord.
Leef en Laten Leven
pi_122867180
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is dan vaak ook niet vrijwel voor de deur gebeurd, in aanwezigheid van de ouders van die kinderen, in een land waar vuurwapenbezit zo ongeveer het grootste recht is.

Ik schat dat de kans klein is dat hij hem vermoord zou hebben als het 10km verderop gebeurd was, of als de man geen vuurwapen in huis had gehad.

In die gevallen had hij later moeten besluiten zijn kinderen te wreken, nu is het enkele minuten na de aanrijding gebeurd, vrijwel direct dus, geen tijd te overpeinzen, actie, reactie.
Daar heb je gelijk in, maar het blijft simpelweg moord in mijn ogen.

En nu zijn niet alleen zijn kinderen slachtoffer, maar ook hijzelf, zijn ouders, (ex-)vrouw, overige familie, de dader, familie van de dader etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')