Ga toch weg. Wat hij heeft gedaan is niet toegestaan, hoe jij ook hoopt dat hij geen straf krijgt.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:56 schreef Ferdo het volgende:
[..]
"Oei...Ik heb niks meer te zeggen, dus ik gebruik het woord onderbuik. Dáár heeft hij niet van terug, hihihi"
Met je eens hoor.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:58 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ga toch weg. Wat hij heeft gedaan is niet toegestaan, hoe jij ook hoopt dat hij geen straf krijgt.
Waar zég ik dat dan?quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:58 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ga toch weg. Wat hij heeft gedaan is niet toegestaan, hoe jij ook hoopt dat hij geen straf krijgt.
Maar gelukkig hebben internethelden niets te zeggen, en gaat het er anders toe in de werkelijke wereld.
Och, in dit geval niet zoveel mis mee, dit is nu eenmaal van een ander orde als die gevallen waar we medelijden mee moeten hebben omdat de spreekwoordelijke driewieler vroeger niet voor handen was.quote:Op donderdag 14 februari 2013 08:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat een inlevingsvermogen in de dader in een keer, zouden mensen vaker moeten hebben.
quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:01 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Waar zég ik dat dan?
Juist. Nergens.
Quote Ferdo:quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:01 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Waar zég ik dat dan?
Juist. Nergens.
Oh...wat bedoel je dan met symbolische straf?quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:01 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Waar zég ik dat dan?
Juist. Nergens.
Symbolische straf is iets anders dan géén straf. Maar dat onderscheid is je kennelijk iets te gecompliceerd.
We zullen zien, we hebben hier te maken met Amerika en jury nullification ligt zomaar op de loer, het zou toch prachtig zijn.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:58 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Maar gelukkig hebben internethelden niets te zeggen, en gaat het er anders toe in de werkelijke wereld.
Een lichte gevangenisstraf, of een taakstraf van x weken.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:05 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Oh...wat bedoel je dan met symbolische straf?
Dat weet je niet he, als je je niet inleeft of bereid bent kennis te nemen van wat de dader tot zijn daad bracht.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:01 schreef Jian het volgende:
[..]
Och, in dit geval niet zoveel mis mee, dit is nu eenmaal van een ander orde als die gevallen waar we medelijden mee moeten hebben omdat de spreekwoordelijke driewieler vroeger niet voor handen was.
Hij heeft met voorbedachte rade een moord gepleegd, dus schrijf dat maar op je onderbuik.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:08 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Een lichte gevangenisstraf, of een taakstraf van x weken.
Volgens mij is dat niet hetzelfde als vrijspraak, waar jij op de één of andere manier denkt dat ik dáárvoor pleit. Het lijkt er ook niet op, naar mijn bescheiden mening.
Genoeg moordenaars die er in nederland met een taakstraf of vrijspraak vanaf komen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:08 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Hij heeft met voorbedachte rade een moord gepleegd, dus schrijf dat maar op je onderbuik.
Dit is niet in Nederland gebeurd.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:09 schreef Murdera het volgende:
[..]
Genoeg moordenaars die er in nederland met een taakstraf of vrijspraak vanaf komen.
Ah, ik zie het. Mijn fout.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:09 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dit is niet in Nederland gebeurd.
Gebruik die term maar zo vaak mogelijk. Des te meer wordt de betekenis ervan uitgehold en kan er gewoon weer gediscussieerd worden.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:08 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Hij heeft met voorbedachte rade een moord gepleegd, dus schrijf dat maar op je onderbuik.
Omdat je duidelijk vanuit je onderbuik redeneert.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:10 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Gebruik die term maar zo vaak mogelijk. Des te meer wordt de betekenis ervan uitgehold en kan er gewoon weer gediscussieerd worden.
Voorbedachte rade?quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:08 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ja, enquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Voorbedachte rade?
Er zit heel veel tijd (meer dan een uur?) tussen de aanrijding en de schietpartij?
Boeiend, maar ik zie deze vader eerder als een slachtoffer dan als een dader, hem is volgens mij het ergste overkomen wat een mens kan overkomen, z'n 2 kinderen hebben het leven gelaten voor z'n ogen door toedoen van een dronken beest, daar heeft hij op een natuurlijke manier op gereageerd. Wat de Wet daar verder mee doet we zullen zien, maar dit is Amerika hè er kunnen nog wel aardige dingen gebeuren denk ik.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat weet je niet he, als je je niet inleeft of bereid bent kennis te nemen van wat de dader tot zijn daad bracht.
quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aan het checken want je ruist wel vaker
Hij heeft in emotie gehandeld, dus dat zal in betrekking genomen worden.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:18 schreef Robijn48 het volgende:
[..]![]()
Deze man heeft met voorbedachte rade een moord gepleegd. En daar is hij voor aangeklaagd. Klaar.
Dat lijkt me best waarschijnlijk. Maar dan nog lijkt het mij verschrikkelijk de resterende tijd opgesloten door te brengen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:53 schreef Alleskids het volgende:
[..]
misschien was zijn leven al naar de klote, na het doodrijden van zijn kinderen en zag hij geen toekomst om nog normaal te functioneren in de maatschappij omdat hij de hele dag alleen maar bezig is met de dood van zijn kinderen
Stopwoordje bij gebrek aan argumenten ....quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:10 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Gebruik die term maar zo vaak mogelijk. Des te meer wordt de betekenis ervan uitgehold en kan er gewoon weer gediscussieerd worden.
Maar volgens sommigen beredeneer je dus kennelijk vanuit je onderbuik als je het logisch vindt dat er rekening wordt gehouden met de omstandigheden.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:24 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Hij heeft in emotie gehandeld, dus dat zal in betrekking genomen worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |